Nee ze mogen niks doen. Zijn er volgens jou regels waar IDF zich aan zou moeten houden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah, dus zij mogen alles doen en de IDF niet?
quote:Joint IDF and ISA Announcement:
Cleared for Publication: Today (Tuesday), the IDF and ISA rescued the hostage Qaid Farhan Alkadi, aged 52, from Rahat, who was abducted by the Hamas terror organization into the Gaza Strip on October 7th.
Qaid Farhan Alkadi was rescued by Shayetet 13, the 401st Brigade, Yahalom, and ISA forces under the command of the 162nd Division in a complex operation in the southern Gaza Strip.
No further details can be published due to considerations of the safety of our hostages, the security of our forces, and national security.
He is in a stable medical condition and is being transferred for medical checks at a hospital. His family has been updated with the details, and the IDF is accompanying them.
Israeli security forces will continue to operate with all means to bring home the hostages.
Nee omdat als we doen alsof wat met wat Israel doet niets mis is, er ook niet zoveel mis is met wat Palestijnen dan doen. Anders vind ik het moeilijk te rijmen dat de 1200 Israelische doden een probleem zijn maar de 40.000 Palestijnen niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:47 schreef oblo het volgende:
[..]
Dus omdat mensen in dit topic Palestijnse doden bagatelliseren, doe jij dit bij terreuraanslagen in Israel? Ik vind dat een rare manier van discussiëren. Beter bagatelliseer je gewoon niks en hou je het eerlijk.
Oh dat zie ik nergens terug hier in dit topic. Er werd juist heel duidelijk gemaakt dat Palestijnen geen burgers zijn. Waarom spreek je je eigenlijk niet uit tegen die bagatalisering van geweld tegen onschuldige Palestijnen.quote:Een aanslag is een aanslag en dat is even kut als het in Nederland, Israel, Iran, de West Bank of in China gebeurt. Burgers zijn burgers.
40.000 palestijnen aldus hamas. Heel betrouwbaar.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee omdat als we doen alsof wat met wat Israel doet niets mis is, er ook niet zoveel mis is met wat Palestijnen dan doen. Anders vind ik het moeilijk te rijmen dat de 1200 Israelische doden een probleem zijn maar de 40.000 Palestijnen niet.
Dus eigenlijk moet ik wat ik deed ook geen bagataliseren noemen meer het in perspectief plaatsen. Wat dan misschien overkomt als bagataliseren.
[..]
Oh dat zie ik nergens terug hier in dit topic. Er werd juist heel duidelijk gemaakt dat Palestijnen geen burgers zijn. Waarom spreek je je eigenlijk niet uit tegen die bagatalisering van geweld tegen onschuldige Palestijnen.
https://www.reuters.com/w(...)n-killed-2024-07-25/quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:40 schreef Nober het volgende:
[..]
40.000 palestijnen aldus hamas. Heel betrouwbaar.
Dus 75% bevestigd door onafhankelijke organisatie. Ook Israel spreek over 30.000 doden. Dan kunnen we wel stellen dat het in elk geval daar niet onder zal zitten. De verhouding strijders en burgers die Israel claimt neem ik ook met een gigantische schep zout.quote:HOW CREDIBLE IS THE GAZA DEATH TOLL?
Pre-war Gaza had robust population statistics and better health information systems than in most Middle East countries, public health experts told Reuters.
A July 24 study by London-based Airwars – a non-profit compiling detailed lists of casualties from open source material - found a correlation of at least 75% between its lists and those of Gazan authorities for thousands of people killed in the early weeks of the war.
DOES HAMAS CONTROL THE FIGURES?
While Hamas has run Gaza since 2007, the enclave's Health Ministry also answers to the overall Palestinian Authority ministry in Ramallah in the West Bank.
Gaza's Hamas-run government has paid the salaries of all those hired in public departments since 2007, including in the Health Ministry. The Palestinian Authority still pays the salaries of those hired before then.
The extent of Hamas control in Gaza now is difficult to assess with Israeli forces occupying most of the territory, including around locations of hospitals that provide casualty figures, and with fighting ongoing.
WHAT DOES ISRAEL SAY?
Israeli officials have said the figures are suspect because of Hamas' control over government in Gaza. Foreign Ministry spokesperson Oren Mamorstein said the numbers were manipulated and "do not reflect the reality on the ground".
However, Israel's military has also accepted in briefings that the overall Gaza casualty numbers are broadly reliable.
In May, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu said 14,000 Hamas fighters and 16,000 Palestinian civilians had been killed in the war.
Ja Erdbrink heeft kijk op die regio. Volledig met hem eens. Israel is constant aan het escaleren in de hoop op oorlog, Amerika meetrekken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:52 schreef egayalS het volgende:
Israel lobbyisten Brekelmans en yesilgoz hard at work. Wel genieten de lichaamstaal van Brekelmans, dat schreeuwt "waar ben ik aan begonnen!??"![]()
[ x ]
Thomas Erdbrink zet VVD-minister Brekelmans klem: Waarom mag Israël zich verdedigen maar de Palestijnen niet?
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-de-palestijnen-niet
Dat doe ik regelmatig. Als je deze reeks zou volgen zou je dat zien. Ik haak op jou in omdat je hier opeens komt posten en gelijk begint met rare opmerkingen en beschuldigen van users.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee omdat als we doen alsof wat met wat Israel doet niets mis is, er ook niet zoveel mis is met wat Palestijnen dan doen. Anders vind ik het moeilijk te rijmen dat de 1200 Israelische doden een probleem zijn maar de 40.000 Palestijnen niet.
Dus eigenlijk moet ik wat ik deed ook geen bagataliseren noemen meer het in perspectief plaatsen. Wat dan misschien overkomt als bagataliseren.
[..]
Oh dat zie ik nergens terug hier in dit topic. Er werd juist heel duidelijk gemaakt dat Palestijnen geen burgers zijn. Waarom spreek je je eigenlijk niet uit tegen die bagatalisering van geweld tegen onschuldige Palestijnen.
Waarom?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De verhouding strijders en burgers die Israel claimt neem ik ook met een gigantische schep zout.
Als Erdbrink nog Iran in wil met zijn Iraanse gezinnetje dan moet hij Israël wel als schuldige aanwijzen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Erdbrink heeft kijk op die regio. Volledig met hem eens. Israel is constant aan het escaleren in de hoop op oorlog, Amerika meetrekken.
Waarom moet je nooit één bron vertrouwen in een conflict? Nou dat kan ik je wel uitleggen, beide zijden proberen een verhaal dat ze in zo goed mogelijk licht plaatst te verkopen. In dit geval zal Israel dus proberen te doen alsof ze meer Hamas leden hebben gedood en minder burgers. Dat komt beter over, in het geval dat ze 39999 burgers vermoorden en 1 Hamas lid dan zou zelfs jij misschien wel zeggen dat is misdadig. Als ze meer Hamas leden doden dan burgers zou ik ook zeggen dat is rechtvaardig. Dat ik zulke doodsimpele zaken al moet uitleggen geeft ook aan waarom discussie hier zo moeilijk loopt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:14 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Waarom?
De Palestijnse getallen neem je wél voor waar aan, hoewel dat de genocidale en terroristische zijde is. Waarom neem je dan de democratische en geterroriseerde zijde met een schep zout?
Nee hoor, ik hoef Iran niet in en doe dat ook. Het zijn gewoon conclusies die voortkomen uit analyse van wat er gebeurt. Israel slaat wild om zich heen met als doel de tegenreactie. Israel als agressor en onderdrukker kan frictie verwachten door haar acties.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Erdbrink nog Iran in wil met zijn Iraanse gezinnetje dan moet hij Israël wel als schuldige aanwijzen.
Jij niet maar Erdbrink wil het land nog wél in vandaar dat hij niet kritisch is op het Iraanse regime.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoef Iran niet in en doe dat ook. Het zijn gewoon conclusies die voortkomen uit analyse van wat er gebeurt. Israel slaat wild om zich heen met als doel de tegenreactie. Israel als agressor en onderdrukker kan frictie verwachten door haar acties.
Wat een onzin twitter posts, hij is vrijwel constant kritisch op dat regime.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij niet maar Erdbrink wil het land nog wél in vandaar dat hij niet kritisch is op het Iraanse regime.
[ x ]
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
quote:'Onze man in Teheran', journalist Thomas Erdbrink, woont en werkt al achttien jaar in Iran. Maar vorig jaar moest hij plotseling zijn werkzaamheden stilleggen. Zijn persaccreditatie werd niet meer verlengd. "Ze vonden dat ik te veel wist.
Er werd de afgelopen weken massaal gedemonstreerd tegen de Iraanse leiders. "De demonstranten zijn boos over de verregaande corruptie, het machtsmisbruik en de strenge islamitische leefregels."
Wat is het dan dat Israel doet? Mogen zij alles?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze mogen niets doen? Wat is het dan wat Hamas doet?
Nou doe je het wéér! Dat is niet wat ik je vroeg!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom moet je nooit één bron vertrouwen in een conflict?
Waarom beweer je nog een keer dat ik de cijfers van Hamas zou gebruiken of er niet kritisch over zou zijn. Oh wacht dat was je discussiestijl 9 van de 10 keer de ander verkeerd proberen te begrijpen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nou doe je het wéér! Dat is niet wat ik je vroeg!
Waarom neem jij de cijfers van Israël met een schep zout, en de cijfers van Hamas niet?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom beweer je nog een keer dat ik de cijfers van Hamas zou gebruiken of er niet kritisch over zou zijn. Oh wacht dat was je discussiestijl 9 van de 10 keer de ander verkeerd proberen te begrijpen.
Hamas dus. Okay.quote:Ik heb helemaal geen cijfers van Hamas gebruikt, ik kwam met bron Reuters die weer cijfers gebruikte van het Palestijnse ministerie van gezondheid.
Nee. Het is nog steeds een enkele bron.quote:Kanttekeningen plaatst bij die cijfers, bericht over een onafhankelijke organisatie die 75% ervan bevestigd, bericht over wat Israel erover zegt. Dat zijn dus al meerdere bronnen.
Hahahaquote:Dat ik de cijfers van Hamas met zout neem is vanzelfsprekend maar die heb ik nooit gebruikt of gezien.
https://www.reuters.com/w(...)n-killed-2024-07-25/
Wat een stomme reden. En wie zegt dat "wij" dat blind op vertrouwen?quote:Ik zeg bij Israel erbij dat ik dat met zout neem omdat jullie daar blind op vertrouwen.
Je uitspraken laten wat anders zien. Je rept van genocide. Dat kun je alleen doen als je gelooft wat die terroristen je vertellen, want Israël geeft maar een beperkte hoeveelheid informatie en volgens hen, en ook Reuters/Airwars, is de samenstelling van de hoeveelheid doden helemaal niet bekend. Hamas zegt dat alle slachtoffers burgers zijn, waarvan 75% vrouwen en kinderen, maar tegelijkertijd geven ze toe zo'n 6000 strijders te hebben verloren. (Hopelijk is dat getal aan de lage kant).quote:Ik gebruik ook het woord ook daar kun je dus al uit opmaken dat het niet betekent alleen. Als ik dus zeg dat ik de cijfers van Israel ook met zout neem zou je daar als je goed kan lezen al uit kunnen opmaken dat ik dat bij die andere cijfers ook doe.
Ah, het argument van de hoeveelheden.quote:Als zelfs de partij die het aantal slachtoffers het liefst zo klein mogelijk laat lijken spreekt over 30.000 en een onafhankelijke organisatie voor 75% het 40.000 nummer kan bevestigen is het vrij logisch om uit te gaan van minimaal die 30.000. 30k of 40k doet verder weinig af aan dat dat aantal veel te hoog is als vergelding op 1k.
Tja, BNNVARA, een progressief linkse omroep en dit is wat je dan krijgt. Het moreel kompas is kapot bij deze mensen. Het blijft schrikbarend om te zien dat een aanzienlijk aantal mensen zich voelen aangetrokken tot dit giftige gedachtegoed, waar men schurkenstaten als Iran probeert te verdedigen en in de bres springt voor terreurgroeperingen als Hamas en Hezbollah.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij niet maar Erdbrink wil het land nog wél in vandaar dat hij niet kritisch is op het Iraanse regime.
[ x ]
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
Het Israëlische leger dat een Arabische en Islamitische man weet te bevrijden past uiteraard niet in het gewenste narratief van de vermeende apartheid die er in Israël zou zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:16 schreef Cuendillar het volgende:
Net op RTL het nieuws gezien...
Geen woord over die bevrijde gijzelaar.
Dan moet je wat beter rekenen met je eigen bronnen. Immers, 40.000 doden waarvan 75% bevestigd is 30.000 en daarvan zijn er ongeveer 20.000 hamas-strijders. Blijven er dus 10.000 over. Nog steeds een hoop, maar kennelijk wel proportioneel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat Israel niks terug zou mogen doen is ook de grootste onzin dat denk ik helemaal niet maar zeg het dodental stond nu op 10.000 dode Palestijnen dan kan ik nog wel proportionaliteit zien. Nu, nee bepaald niet.
Die 10.000 doden (25%) zijn niet dood? We weten in ieder geval dat het geen Hamas strijders zijn, alleen ze zijn wel nog steeds dood alleen ontbreken een of enkele gegevens. Oja en daarbovenop komen ook nog een kleine 10.000 vermisten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je wat beter rekenen met je eigen bronnen. Immers, 40.000 doden waarvan 75% bevestigd is 30.000 en daarvan zijn er ongeveer 20.000 hamas-strijders. Blijven er dus 10.000 over. Nog steeds een hoop, maar kennelijk wel proportioneel.
Je moet beter lezen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je wat beter rekenen met je eigen bronnen. Immers, 40.000 doden waarvan 75% bevestigd is 30.000 en daarvan zijn er ongeveer 20.000 hamas-strijders. Blijven er dus 10.000 over. Nog steeds een hoop, maar kennelijk wel proportioneel.
Nee niet Hamas dus.quote:
Ja man Reuters die andere bronnen quote is één bron. Tis goed met jou, ik kan natuurlijk ook naar die bronnen individueel linken. Is echt wel te vinden hoor wat de Palestijnse autoriteit zegt, wat het Israelische leger zegt. Welke non-profits dit type uitspraken doen.quote:Nee. Het is nog steeds een enkele bron.Hamas. Maar dat ga jij niet willen accepteren.
Dat blijkt uit de meeste posts die hier geplaatst worden. Het blijkt ook uit dat je mij elke keer ervan beschuldigt dat ik ook maar iets van Hamas zou aannemen. Weer zon beschuldiging die overduidelijk een bekentenis is.quote:Wat een stomme reden. En wie zegt dat "wij" dat blind op vertrouwen?
Nee dit laat alleen je beperkte denken zien. Dat je zo weinig mogelijkheden ziet.quote:Je uitspraken laten wat anders zien. Je rept van genocide. Dat kun je alleen doen als je gelooft wat die terroristen je vertellen,
Hamas getal van hoeveel strijders ze zijn verloren gaat sowieso aan de lage kant zijn. Ik heb in elk geval nergens een getal op het aantal vrouwen en kinderen gezet al helemaal geen 75%. Ik heb wel laten zien dat het Israelische leger zei 16000 burgers te hebben vermoord.quote:want Israël geeft maar een beperkte hoeveelheid informatie en volgens hen, en ook Reuters/Airwars, is de samenstelling van de hoeveelheid doden helemaal niet bekend. Hamas zegt dat alle slachtoffers burgers zijn, waarvan 75% vrouwen en kinderen, maar tegelijkertijd geven ze toe zo'n 6000 strijders te hebben verloren. (Hopelijk is dat getal aan de lage kant).
Nee dat is niet waar, het aantal doden is onzeker niet onbekend. Lager dan 30.000 gaat het sowieso niet zijn.quote:Kortom. De hoeveelheid doden is onbekend en kan net zo goed veel lager zijn als veel hoger. De samenstelling is ook onbekend. Strijders of burgers? Niemand die het weet.
Om het makkelijk te houden zal ik gewoon even wikipedia quoten "Genocide staat in haar praktische uitvoering vaak gelijk aan massamoord van een specifieke groep, hoewel ook andere daden onder de definitie vallen" dat is precies wat we zien. Massamoord op specifiek Palestijnen meer dan genoeg informatie om daarover te oordelen. Doen alsof alles onbekend is en we niks weten kán maar het is niet feitelijk. Er valt prima een grove schatting te maken van het aantal slachtoffers.quote:Je hebt dus helemaal niet genoeg informatie om van genocide te kunnen spreken, maar toch doe je het. Mag je mij uitleggen waarom.
Punt 1: Isrealisch zullen ongetwijfeld betere militaire opleiding hebben, ze hebben in elk geval veel beter en meer materieel en een betere positie. Dat ze beter kunnen mikken geloof ik geen donder van ze zijn niet genetisch superieur ofzo.quote:Dat zegt een aantal dingen.
Ten eerste: de Israëliërs kunnen veel beter mikken.![]()
Ten tweede: het gevecht vindt plaats in een verstedelijkt gebied. Dat is sowieso een situatie waarbij veel burgerslachtoffers kunnen vallen, zeker omdat de enige partij die de burgers heeft willen evacueren, Israël is en beslist niet Hamas. Die heeft ook geen voorzieningen getroffen voor hun burgers, zoals schuilkelders. In dat gebied toch ongeveer het eerste waar ik voor zou zorgen als heerser, zeker met "die agressieve Israëliërs". Heb je er ooit over nagedacht waarom ze dat nooit hebben gedaan?
Ten derde: eigenlijk niets. Want je kunt er niet uit aflezen wat er nou gebeurt en aangezien we over de samenstelling van de slachtoffers (en de hoeveelheden) niets weten, kunnen we alleen maar aannames doen.
Groot gelijk. Deze moskee is immers ook gebouwd op de restanten van de Tweede Tempel. Islamisten hebben nul respect voor andere religies, dus waarom zou men respect moeten hebben voor de Islam? Het zou wel genieten zijn als zoiets zou gebeuren, reken maar dat de hele Islamtische en Arabische wereld in vuur en vlam staat.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:02 schreef Ali_boo het volgende:
Israeli Minister Ben-Gvir Says He Would Build Synagogue On Al-Aqsa
Als Hamas zich over zou geven sterft er niemand meer. En zonder 7oktober, en dus Hamas, was er niemand gestorven. Zonder aanslagen van Hamas zou er niet eens een muur staan. Haat richting Israël is schijnbaar belangrijker dan de veiligheid van kinderen in Gaza, en die keuze maakt men zelf door de Hamas dictatuur in het zadel te houden. Niks met Genocide te maken. Als je echt wat om Palestina geeft zou je schuimbekken over de partij die keer op keer israel aanvalt, zodat ze op internet dode kleuters kunnen laten zien, zodat mensen zonder kennis van zaken massaal achter een terroristische dictatuur aanlopen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 23:05 schreef Nexum het volgende:
Als je echt ballen had zou je gewoon erkennen dat wat de Israëliers richting de Palestijnen doen precies hetzelfde is als wat Hitler richting de Joden heeft gedaan. Dan zou je je niet laten verblinden door pure haat en afgunst richting elke persoon die zich identificeert als moslim, niet laten leiden door de notie dat alles wat Westers is meteen superieur is, niet geloven in de idiote opvatting dat elke Palestijn deze oorlog over zichzelf heeft afgeroepen, wat een absurde claim is die gebaseerd is op onderbuikgevoelens.
Acties spreken luider dan woorden. Wat er in Palestina gebeurd is GENOCIDE en dat is NIET, MET GEEN ENKEL ARGUMENT, TEGEN TE SPREKEN.
G E N O C I D E.
En iedereen die dit bagatelliseert maakt zich schuldig aan een behoorlijk gebroken moreel kompas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |