Ik heb daar toen ik er was geen last van gehad. De 'standaard' eet dingen zijn in de categorie 'doorwerken'. Rijen heb je wel, maar het loopt wel snel door. Nog nooit langer dan 5 minuten hoeven te wachten.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:27 schreef FlyingFish het volgende:
Dat onbeperkt eten en drinken wordt niet echt aangeraden. Niet alle restaurants doen daar aan mee en de wachttijden bij de restaurants die mee doen kunnen hierdoor ook behoorlijk oplopen. Je leest verhalen van mensen die per maaltijd/snack een uur in de rij moesten staan. Zelfs op onze zeer rustige dag heb ik een rij gezien bij een van de restaurants. (geen idee hoe lang, kan ook maar 5 minuten zijn geweest natuurlijk).
Vlakbij Seattle is Boeing, vond rondleiding in die fabriek daar wel erg vet.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan in de voorjaarsvakantie een week richting Seattle. Man is er al voor zijn werk en wij vliegen na. We zijn er vrijdag tot en met vrijdag, zaterdags vliegen we terug.
Wat zijn nou gouden tips in de omgeving vna Seattle? We willen op maandagochtend met een huurauto een paar dagen rondtrekken. Snoqualmie Falls is een optie, Mount Rainier NP, Tacoma. Maar we zijn er niet heel bekend, en we zitten in februari misschien wel met sneeuwval.
Dus kom maar op met tips op max een uur of drie rijden van Seattle.
Boeing klinkt wel als een optie!quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:25 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Vlakbij Seattle is Boeing, vond rondleiding in die fabriek daar wel erg vet.
Olympic Kan je als optie ook aan de lijst van gave dingen toevoegen
National Parkquote:Op zaterdag 30 november 2024 21:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Boeing klinkt wel als een optie!
Wat is Olympic?
Ja, dat wordt wellicht wat lastig in februari. Er schijnt nogal veel kans op sneeuw te zijn enzo.quote:
Aan de kust, geen idee of het helpt. Ocean maakt meestal wat minder sneeuwig dacht ikquote:Op zaterdag 30 november 2024 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat wordt wellicht wat lastig in februari. Er schijnt nogal veel kans op sneeuw te zijn enzo.
Tof!quote:Op zondag 26 januari 2025 16:52 schreef Binge-watch het volgende:
Cool!
Wij gaan na een heerlijk rondje New England afgelopen oktober dit keer eind september naar Texas en een paar dagen New Mexico. Houston, Austin, Big Bend, Carlsbad (NM, uitstapjes naar Carlsbad Caverns en White Sands) en via Fort Worth/Dallas weer terug naar Houston. Drie weken in totaal, twee MLB stadions en een paar National Parks afstrepen.
Ik ga in September.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:25 schreef matthijst het volgende:
Jeu, van de zomer weer naar de VS, toch maar eens naar Hawaii![]()
- 5 nachten Kauai
- 6 nachten Big Island
- 4 nachten (en een nachtvlucht) Oahu
- 6 nachten Las Vegas (Jerry Seinfeld eindelijk 's live zien, kijk elk jaar of ie toevallig ergens optreedt waar we in de buurt zijn).
Ja, pakken we mee als dagtrip vanuit Austin! Nog tips?quote:Op maandag 27 januari 2025 08:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Tof!
San-Antonio ook toevallig? Is echt een aanrader.
Heerlijk! Ga je ook naar Roswell, NM? Dat vonden wij erg grappig om een keer te zien. De legende is dat daar dichtbij een ufo is geland en alles is daar ufo en aliens.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:52 schreef Binge-watch het volgende:
Cool!
Wij gaan na een heerlijk rondje New England afgelopen oktober dit keer eind september naar Texas en een paar dagen New Mexico. Houston, Austin, Big Bend, Carlsbad (NM, uitstapjes naar Carlsbad Caverns en White Sands) en via Fort Worth/Dallas weer terug naar Houston. Drie weken in totaal, twee MLB stadions en een paar National Parks afstrepen.
The Riverwalk is natuurlijk dé reden om naar San-Antonio te gaan. Dat was echt on-Amerikaans sfeervol. Dat is in de avond echt leuk. En dan daar langs de rivier gewoon een willekeurig Tex-Mex restaurantje zoeken.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:39 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Ja, pakken we mee als dagtrip vanuit Austin! Nog tips?
Staat nog niet op de planning, maar zouden het kunnen bezoeken vanaf Carlsbad. Is het leuk om eens geweest te zijn of is er echt iets te bezoeken dat de moeite waard is?quote:Op maandag 27 januari 2025 15:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Heerlijk! Ga je ook naar Roswell, NM? Dat vonden wij erg grappig om een keer te zien. De legende is dat daar dichtbij een ufo is geland en alles is daar ufo en aliens.
Yes, Riverwalk stond inderdaad op de planning! Precies wat je zegt, lekker langs het water een hapje eten. Heel veel meer boeiends vonden we er niet tot dusver, dus gaan een dagje op en neer vanaf Austin.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
The Riverwalk is natuurlijk dé reden om naar San-Antonio te gaan. Dat was echt on-Amerikaans sfeervol. Dat is in de avond echt leuk. En dan daar langs de rivier gewoon een willekeurig Tex-Mex restaurantje zoeken.![]()
The Alamo is misschien wel grappig om even te zien. Ik was er in de avond en toen was dat al 'gesloten'. Ben er geweest maar ben er niet rouwig om dat ik er niet in ben geweest verder.
Roswell is vooral erg leuk om een keer geweest te zijn. UFO museum, McDonald’s in de vorm van een UFO, alles is daar aliens. Lekker overdreven, op z’n Amerikaans.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:20 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Staat nog niet op de planning, maar zouden het kunnen bezoeken vanaf Carlsbad. Is het leuk om eens geweest te zijn of is er echt iets te bezoeken dat de moeite waard is?
[..]
Yes, Riverwalk stond inderdaad op de planning! Precies wat je zegt, lekker langs het water een hapje eten. Heel veel meer boeiends vonden we er niet tot dusver, dus gaan een dagje op en neer vanaf Austin.
Ik zou er zeker geen uren voor om rijden, maar als stopplaats prima om te bezoeken. De Mac is inderdaad erg mooi qua gebouw.quote:Op maandag 27 januari 2025 18:20 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Staat nog niet op de planning, maar zouden het kunnen bezoeken vanaf Carlsbad. Is het leuk om eens geweest te zijn of is er echt iets te bezoeken dat de moeite waard is?
[..]
Yes, Riverwalk stond inderdaad op de planning! Precies wat je zegt, lekker langs het water een hapje eten. Heel veel meer boeiends vonden we er niet tot dusver, dus gaan een dagje op en neer vanaf Austin.
Zonde dat je Kauai overslaat! We waren er in 2015 en Kauai en Maui waren verreweg het mooiste in onze ogen. Big Island vonden we juist erg tegenvallen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:01 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Ik ga in September.
2 nachten San fransisco
5 nachten O'ahu
4 nachten Maui
4 nachten Big island.
Het liefste had ik ook alle eilanden gedaan, maar ik moest keuzes maken kwa tijd en ook zeker kwa budget, want 1 ding is zeker, daarheen reizen, en zeker in je eentje, is niet goedkoop helaas.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:16 schreef Ancester het volgende:
[..]
Zonde dat je Kauai overslaat! We waren er in 2015 en Kauai en Maui waren verreweg het mooiste in onze ogen. Big Island vonden we juist erg tegenvallen.
Wel sowieso super tof, Hawaii is zo mooi!
Snap het volledig ja. Duur uitje. Je gaat het sowieso heel erg naar je zin hebben! Wij willen nog altijd een keer terug, maar wie weet ooit. Dan slaan we Big Island wel over.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:04 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Het liefste had ik ook alle eilanden gedaan, maar ik moest keuzes maken kwa tijd en ook zeker kwa budget, want 1 ding is zeker, daarheen reizen, en zeker in je eentje, is niet goedkoop helaas.
Oh. Das balen. Dat kunnen we nog wel ff proberenquote:Op zondag 9 februari 2025 18:30 schreef matthijst het volgende:
The 2024 pass has been redesigned so there is just one signature line and the new rules allow only the signatory to use the pass upon entry to a park.
Je kan die handtekening er ws wel afvegen met isopropyl alcohol.
Ja, vorig jaar gebruikt in Washington en Oregon. Het hele proces liep vanzelf...0 problemen gehad.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:14 schreef Jeroboam het volgende:
Heeft iemand wel eens Sunnycars gebruikt voor Amerika? Begrijpen ze daar ook de formule van Sunnycars?
Ja, werkt prima.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:14 schreef Jeroboam het volgende:
Heeft iemand wel eens Sunnycars gebruikt voor Amerika? Begrijpen ze daar ook de formule van Sunnycars?
Welke raad je aan dan? Bij Avis kan ik nog een Ultimate Protection Package voor 62 dollar per dag selecteren. Dat pakket doet dit:quote:Op maandag 10 februari 2025 18:19 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Ja, werkt prima.
Voor de US één keer gebruikt, maar sindsdien wel overgestapt naar direct boeken bij de aanbieder. SunnyCars adverteert met geen eigen risico, maar dat heb je sowieso niet als je vanuit Europa een auto in de US huurt. Direct bij de aanbieder huren is doorgaans goedkoper, je kunt na de eerste keer altijd doorlopen naar de auto (bij broker niet altijd garantie daarop) en je spaart bij een aantal loyaliteitspunten voor gratis huurdagen.
De meeste van deze punten zijn pas relevant als je vaker wil gaan huren. SunnyCars is verder top, één keer schade gehad en dat is vlekkeloos opgelost. Ze zijn dus alleen iets duurder over het algemeen.
Wat is je reisperiode, vanaf welke luchthaven(s) en wat voor auto wil je? Autohuur is sowieso duurder geworden de laatste jaren. Ik huur zelf bij Hertz wegens Flying Blue voordelen.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:31 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Welke raad je aan dan? Bij Avis kan ik nog een Ultimate Protection Package voor 62 dollar per dag selecteren. Dat pakket doet dit:
Cover The Car
Cover My Liability
Cover Roadside Issues
Maar dan wordt het wel erg duur tov 2 jaar geleden, toen had ik ook Avis.
Over een paar weken al, in Chicago. Soort auto maakt me niks uit, het is maar voor 3 dagen.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:49 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
Wat is je reisperiode, vanaf welke luchthaven(s) en wat voor auto wil je? Autohuur is sowieso duurder geworden de laatste jaren. Ik huur zelf bij Hertz wegens Flying Blue voordelen.
Sowieso is het goed om een pay later tarief te kiezen. De prijzen willen nogal eens schommelen. Ik begon voor drie weken autohuur in september (Houston) op $1280 en zit nu op $1050 voor een midsize SUV.
Qua verzekeringen moet je sowieso CDW en LIS hebben.
Om mezelf even te quoten:quote:Op maandag 10 februari 2025 18:31 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Welke raad je aan dan? Bij Avis kan ik nog een Ultimate Protection Package voor 62 dollar per dag selecteren. Dat pakket doet dit:
Cover The Car
Cover My Liability
Cover Roadside Issues
Maar dan wordt het wel erg duur tov 2 jaar geleden, toen had ik ook Avis.
quote:Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).
Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
Tolvignetten en dergelijke erbij huren is vaak (onnodig) vrij kostbaar, de meeste verhuurmaatschappijen hebben een eigen systeem zoals bijvoorbeeld PlatePass bij Hertz/Dollar/Thrifty. Daar moet je dan tijdens je huur de transponder in de auto voor 'aan' zetten en een account aanmaken/inloggen. Dat kun je ook gewoon nog doen een paar dagen nadat je je auto al hebt gehuurd.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb toevallig gisteren de auto weer gereserveerd via booking.com. Was goedkoper dan Sunny, zelfs met 10% kortingscode. En over een paar weken check ik nog een keer of het goedkoper is geworden. USAreisen bood het gewenste inleverpunt niet aan.
Misschien wat ook linkjes/info over autohuur in de OP zetten? Die vraag komt toch elk topic wel weer terug.
Hoe werkt het met tolwegen en een huurauto? Wij hebben waarschijnlijk 1 dag (heen en terug) een tolweg nodig in Florida. Ik lees dat je bij het vliegveld iets van tolvignetten kunt huren, maar wij leveren de auto niet bij een vliegveld in, dus ik neem dan aan dat dat niet gaat, want als we twee weken later pas dat vignet weer inleveren dan betalen we ook voor de volgende huurder van de auto. Kun je daar ook nog gewoon betalen met pinpas/creditcard?
Afgelopen oktober ging dat volledig automatisch.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe werkt het met tolwegen en een huurauto? Wij hebben waarschijnlijk 1 dag (heen en terug) een tolweg nodig in Florida.
Dat klinkt wel heel relaxt, waar hebben jullie gehuurd?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:19 schreef asco het volgende:
[..]
Afgelopen oktober ging dat volledig automatisch.
Een paar dagen na mijn reis werd er een (schappelijk) bedrag afgeschreven van mijn CC voor het veelvuldig gebruik van diverse tolwegen in Florida.
Nergens hoeven stoppen, niets moeten invullen, geen app moeten downloaden, niets. Kenteken was gewoon gekoppeld aan je naam/CC en daar gaat daarna de rekening gewoon heen.
Altijd Alamo.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel relaxt, waar hebben jullie gehuurd?
quote:Vaker gesloten en lange wachtrijen: ontslagen bij Amerikaanse overheid treffen nationale parken
De ontslagen van duizenden federale ambtenaren in de VS laten zich ook concreet voelen in de nationale parken. Bepaalde parken beperken de bezoektijden, rondleidingen worden afgelast en bezoekerscentra gaan dicht.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)nationale-parken-vs/
Was van plan naar Utah te gaan volgend jaar voor de vele nationale parken maar misschien nog even afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen metTrump in office.quote:
Was echt prachtig ja! Maar geen crystal readings of van die zweverige shizzle daar gedaanquote:
Nog bij hot springs in Olympia geweest?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren een dikke week naar Seattle en omgeving. Eerst een paar dagen Seattle zelf, wat een heerlijke stad is dat
Daarna een auto gehuurd en wat rondgereden. Het was uiteraard iet zulk best weer in februari, dus echt uitgebreid de nationale parken in was niet echt mogelijk. We zijn naar Snowqualmie Falls geweest, Fort Nisqually en hebben wat rondgereden in Olympia National Park.
Het is een prachtige omgeving en ik wil er zeker nog eens terug in een beter seizoen om meer te kunnen genieten van de natuur.
Niet zoveel eigenlijk, was op zijn Amerikaans, dus heel kort. Waren er een uurtje voor zonsondergang, paar plekken bezocht en bij eentje die aangeraden was de zonsondergang gezien. Was behoorlijk koud, rond vriespunt met een straffe wind. De Rim to Rim trail is op dit moment gesloten (niet vanaf de start, maar vanaf een heel stuk in), omdat een waterleiding gebroken is en er dus geen waterpunten zijn. Reisden ook met een kleintje van 7 maanden, dus daar moesten we ook rekening mee houden.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat hebben jullie bij GC gedaan? Nog in de Canyon geweest?
Nee, daarvoor hadden we niet echt voldoende tijd. We waren er maar 7 waarvan we drie dagen een auto hebben gehuurd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nog bij hot springs in Olympia geweest?
Ja, afstanden zijn wel groter in de VS. Ik heb bij onze recente trip ook bewust niet teveel gezocht wat we allemaal zouden kunnen doen, dat zou tot teveel fomo leiden!quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, daarvoor hadden we niet echt voldoende tijd. We waren er maar 7 waarvan we drie dagen een auto hebben gehuurd.
Ik wilde ook graag naar Hoh Rain Forest, maar ook dat lag te ver weg voor de beperkte tijd die we hadden.
Dat inderdaad. Bovendien moesten we een beetje met de weersverwachtingen proberen te werken. Zo konden we tijdens onze korte roadtrip ook niet meer naar het oosten, omdat er een sneeuwfront kwam met waarschuwingen over extra dekens en drinken enzo meenemen in je auto als je ging rijden. Dat hebben we maar niet opgezochtquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, afstanden zijn wel groter in de VS. Ik heb bij onze recente trip ook bewust niet teveel gezocht wat we allemaal zouden kunnen doen, dat zou tot teveel fomo leiden!
Wij kregen daar een staartje van denk ik. 's Nachts regende het in Sedona, en de volgende ochtend een canyon ingereden richting Flagstaff. In de canyon begon het te sneeuwen, en op de i17 bij Flagstaff lagen een paar auto's die de weg af waren gegleden, en sneeuwde het flink. Nog geen half uur na het stoppen van de sneeuw gestopt bij Montezuma Castle, sommige auto's hadden nog sneeuw op het dak, en het was zonnetje en 20C!quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Bovendien moesten we een beetje met de weersverwachtingen proberen te werken. Zo konden we tijdens onze korte roadtrip ook niet meer naar het oosten, omdat er een sneeuwfront kwam met waarschuwingen over extra dekens en drinken enzo meenemen in je auto als je ging rijden. Dat hebben we maar niet opgezocht
Wij kwamen inderdaad ook een paar auto’s tegen met een dik pak sneeuw op hun dak. En overal waar we kwamen, lagen er nog sneeuwresten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wij kregen daar een staartje van denk ik. 's Nachts regende het in Sedona, en de volgende ochtend een canyon ingereden richting Flagstaff. In de canyon begon het te sneeuwen, en op de i17 bij Flagstaff lagen een paar auto's die de weg af waren gegleden, en sneeuwde het flink. Nog geen half uur na het stoppen van de sneeuw gestopt bij Montezuma Castle, sommige auto's hadden nog sneeuw op het dak, en het was zonnetje en 20C!
Mijn vrouw woonde een paar jaar in Seattle, bij Lake Unionquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij kwamen inderdaad ook een paar auto’s tegen met een dik pak sneeuw op hun dak. En overal waar we kwamen, lagen er nog sneeuwresten.
Daarom wil ik ook echt nog eens terug. Ik wil naar Hot Springs en Hoh Rainforest en wat kustplaatsen bezoeken en wat bergen in de omgeving.
In Seattle kun je de Space needle op of Colombia Tower. We hebben die laatste gekozen zodat de Space needle dan ook in je uitzicht zit. En het uitzicht over de baai en verder rondom op al die bergen met vaak besneeuwde toppen die opdoemen uit laaghangende wolken…prachtig
Onze dochter (15) is absoluut verliefd geworden op Seattle en zou er het liefste direct heen verhuizenquote:Op donderdag 27 februari 2025 12:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn vrouw woonde een paar jaar in Seattle, bij Lake UnionGenoeg te doen in de omgeving! Een whale-watch tour voor het zien van orcas is ook heel gaaf (als je van die dieren houdt). En wandelen bij Mount Rainier of Northern Cascades (en vele andere plekken). Veel trails in de buurt van Seattle worden wel erg druk in het weekend trouwens, iedereen trekt er dan op uit.
Reteduur om te wonen trouwens, ik geloof dat ze alleen al voor water meer dan $300 per maand kwijt was, en deelde een apartementje met een vriendin voor iets van $2500/maand. Verdiende daar toen een stuk meer dan ze hier in Engeland verdiende toen ze er kwam, maar in Engeland was er aan het einde van de maand meer geld over.
Nee, eerst die oranje malloot weg.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef LTVDK het volgende:
Rustig hier de afgelopen maandenTijd voor een schop omhoog
![]()
Hebben we nog vakanties op de planning staan? Zelf ga ik in september/oktober weer, dit keer starten vanaf Houston, kijken of er nog wat moois te zien is bij NASA. Verder zal de route waarschijnlijk 'met de klok mee' gaan, dus vanaf Houston langs de kust omlaag en daar het binnenland in en noordelijk (AZ, NM, KS) weer terug. Hoe ver oostelijk we gaan moeten we nog even bepalen, maar New Orleans is nog een optie.
Mee eens, voorlopig maar even niet..quote:
Vorig jaar Mei al Houston en omgeving gedaan (alleen texas) Dit jaar San Fransisco en Hawaii op de planning. Politiek boeit me niet zoveel daar, ben er voor mezelf.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef LTVDK het volgende:
![]()
Hebben we nog vakanties op de planning staan? Zelf ga ik in september/oktober weer, dit keer starten vanaf Houston, kijken of er nog wat moois te zien is bij NASA. Verder zal de route waarschijnlijk 'met de klok mee' gaan, dus vanaf Houston langs de kust omlaag en daar het binnenland in en noordelijk (AZ, NM, KS) weer terug. Hoe ver oostelijk we gaan moeten we nog even bepalen, maar New Orleans is nog een optie.
Politiek gaat je vanzelf boeien als je social media accounts voor je ESTA aanvraag worden doorgelicht.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:23 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Vorig jaar Mei al Houston en omgeving gedaan (alleen texas) Dit jaar San Fransisco en Hawaii op de planning. Politiek boeit me niet zoveel daar, ben er voor mezelf.
Even de topicpointer erbij sleurenquote:Op maandag 30 juni 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Politiek gaat je vanzelf boeien als je social media accounts voor je ESTA aanvraag worden doorgelicht.
quote:Kleine herinnering: dit is TRV en niet POL of NWS. Hou het ontopic
Die zijn gelukkig vrijwillig om op te geven, mijn ESTA heb ik alquote:Op maandag 30 juni 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Politiek gaat je vanzelf boeien als je social media accounts voor je ESTA aanvraag worden doorgelicht.
True, maar in dit geval heeft het invloed op de reisbewegingen van een heleboel mensen. Nou ja, nevermind dan.quote:
Een voordeel, de dollarkoers blijft dalen, inmiddels nog maar ¤ 1,00 - $ 1.17quote:Op maandag 30 juni 2025 15:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
True, maar in dit geval heeft het invloed op de reisbewegingen van een heleboel mensen. Nou ja, nevermind dan.
Dit lijkt me een onnodige opmerking, want de politiek van Trump en MAGA heeft momenteel direct invloed op het toerisme naar het land.quote:
Het is een bijzonder nodige opmerking, want dit topic gaat over rondreizen door de USA, en niet over dat iemand niet gaat rondreizen omdat er een bepaalde president aan de macht is.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lijkt me een onnodige opmerking, want de politiek van Trump en MAGA heeft momenteel direct invloed op het toerisme naar het land.
Dat is dus het hele punt: mensen gaan een stuk minder of NIET, beetje onnodig om dat onderwerp hier te schuwen. Lijkt me best mogelijk om hier te bespreken wat de afwegingen zijn om wel/niet te gaan of wat mensen voor ervaringen hebben als ze wel de "gok" durven nemen.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:43 schreef Fogel het volgende:
Dus nu iedereen lekker ontopic verder over reizen die WEL gemaakt zijn of gaan worden
Het onderwerp twijfelachtige politiek past veel beter in POL, evt in een apart topic hier in TRV "Redenen waarom ik niet naar de VS wil", maar hier in dit topic is het voornamelijk topicvervuiling.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt: mensen gaan een stuk minder of NIET, beetje onnodig om dat onderwerp hier te schuwen. Lijkt me best mogelijk om hier te bespreken wat de afwegingen zijn om wel/niet te gaan of wat mensen voor ervaringen hebben als ze wel de "gok" durven nemen.
Leuk, ik ga ook die kant op! Medio september naar Houston, vanaf daar via Austin/San Antonio/Big Bend/Carlsbad (NM)/Dallas weer terug naar Houston. Honkbalwedstrijden bezoeken, TexMex eten, sterrenkijken in Big Bend, naar White Sands en Carlsbad Caverns NP en nog heel veel meer.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef LTVDK het volgende:
![]()
Idem. Ik arriveerde in mei in Orlando, vanuit Mexico. Ergens hield ik er rekening mee dat mijn reisroute vragen zou oproepen, maar het ging heel soepeltjes. Nu scheelt het wel dat ik al eerder Global Entry aangevraagd had. Iemand die vrijwillig zijn antecedenten laat inzien heeft wat meer voordeel van de twijfel, lijkt me.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben in april trouwens ook geen enkele vraag over social media gehad, en de douane ging niet anders dan in augustus of een paar jaar daarvoor. I
Bij Vanderbilt/music row zijn de prijzen vaak best OK. Lopen is te doen, uber kost ook niet zoveel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:27 schreef MeisPluis het volgende:
Wij gaan hopelijk in oktober / november weer, ben nu aan het kijken naar vliegtickets. Het is dat mijn zusje er tijdelijk woont anders was ik niet gegaan. Maar ik wil ze graag zien dus we gaan wel weer. En mijn man wil er graag met Halloween weer zijn, vond hij toch wel een hele beleving in zo'n echte Amerikaanse wijk.
We gaan weer via de Antwerpen route, scheelt 800 euro ... En we hoeven geen koffer mee, want alle kleding wordt bij mijn zusje mee gewoon mee gewassen dus een klein hand bagage koffertje is voldoende.
Een vraag: ik ben een beetje aan het kijken om van Atlanta naar Nashville te rijden en daar een paar dagen te verblijven, mijn man lijkt dat fantastisch. Maar waar kan je dan het beste zitten? We zullen wel een auto huren, maar ik vind het ook altijd wel leuk om alles op loopafstand te hebben (als de airbnb / hotel geen godsvermogen kost). Iemand tips voor de lokatie?
Chicagoquote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:49 schreef Ancester het volgende:
Hier ook niks gepland. Dit jaar vooral gebruikt voor wat Europese bestemmingen en volgend jaar gaat onze grote vakantie naar Japan. Hopelijk in 2027 weer, willen graag een week San Francisco en omgeving doen en dan door vliegen voor een week Chicago.
Als je Nashville bezoekt:quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:27 schreef MeisPluis het volgende:
Wij gaan hopelijk in oktober / november weer, ben nu aan het kijken naar vliegtickets. Het is dat mijn zusje er tijdelijk woont anders was ik niet gegaan. Maar ik wil ze graag zien dus we gaan wel weer. En mijn man wil er graag met Halloween weer zijn, vond hij toch wel een hele beleving in zo'n echte Amerikaanse wijk.
We gaan weer via de Antwerpen route, scheelt 800 euro ... En we hoeven geen koffer mee, want alle kleding wordt bij mijn zusje mee gewoon mee gewassen dus een klein hand bagage koffertje is voldoende. En het is daar dan nog zomerweer waarschijnlijk dus korte broeken en dunne truitjes.
Een vraag: ik ben een beetje aan het kijken om van Atlanta naar Nashville te rijden en daar een paar dagen te verblijven, mijn man lijkt dat fantastisch. Maar waar kan je dan het beste zitten? We zullen wel een auto huren, maar ik vind het ook altijd wel leuk om alles op loopafstand te hebben (als de airbnb / hotel geen godsvermogen kost). Iemand tips voor de lokatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |