abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 15:40:05 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_216621463
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:14 schreef Jeroboam het volgende:
Heeft iemand wel eens Sunnycars gebruikt voor Amerika? Begrijpen ze daar ook de formule van Sunnycars?
Ja, vorig jaar gebruikt in Washington en Oregon. Het hele proces liep vanzelf...0 problemen gehad.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_216623564
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:14 schreef Jeroboam het volgende:
Heeft iemand wel eens Sunnycars gebruikt voor Amerika? Begrijpen ze daar ook de formule van Sunnycars?
Ja, werkt prima.
Voor de US één keer gebruikt, maar sindsdien wel overgestapt naar direct boeken bij de aanbieder. SunnyCars adverteert met geen eigen risico, maar dat heb je sowieso niet als je vanuit Europa een auto in de US huurt. Direct bij de aanbieder huren is doorgaans goedkoper, je kunt na de eerste keer altijd doorlopen naar de auto (bij broker niet altijd garantie daarop) en je spaart bij een aantal loyaliteitspunten voor gratis huurdagen.

De meeste van deze punten zijn pas relevant als je vaker wil gaan huren. SunnyCars is verder top, één keer schade gehad en dat is vlekkeloos opgelost. Ze zijn dus alleen iets duurder over het algemeen.
pi_216623698
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:19 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Ja, werkt prima.
Voor de US één keer gebruikt, maar sindsdien wel overgestapt naar direct boeken bij de aanbieder. SunnyCars adverteert met geen eigen risico, maar dat heb je sowieso niet als je vanuit Europa een auto in de US huurt. Direct bij de aanbieder huren is doorgaans goedkoper, je kunt na de eerste keer altijd doorlopen naar de auto (bij broker niet altijd garantie daarop) en je spaart bij een aantal loyaliteitspunten voor gratis huurdagen.

De meeste van deze punten zijn pas relevant als je vaker wil gaan huren. SunnyCars is verder top, één keer schade gehad en dat is vlekkeloos opgelost. Ze zijn dus alleen iets duurder over het algemeen.
Welke raad je aan dan? Bij Avis kan ik nog een Ultimate Protection Package voor 62 dollar per dag selecteren. Dat pakket doet dit:

Cover The Car
Cover My Liability
Cover Roadside Issues

Maar dan wordt het wel erg duur tov 2 jaar geleden, toen had ik ook Avis.
pi_216623953
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:31 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Welke raad je aan dan? Bij Avis kan ik nog een Ultimate Protection Package voor 62 dollar per dag selecteren. Dat pakket doet dit:

Cover The Car
Cover My Liability
Cover Roadside Issues

Wat is je reisperiode, vanaf welke luchthaven(s) en wat voor auto wil je? Autohuur is sowieso duurder geworden de laatste jaren. Ik huur zelf bij Hertz wegens Flying Blue voordelen.

Sowieso is het goed om een pay later tarief te kiezen. De prijzen willen nogal eens schommelen. Ik begon voor drie weken autohuur in september (Houston) op $1280 en zit nu op $1050 voor een midsize SUV.

Qua verzekeringen moet je sowieso CDW en LIS hebben.
pi_216624410
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:49 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Wat is je reisperiode, vanaf welke luchthaven(s) en wat voor auto wil je? Autohuur is sowieso duurder geworden de laatste jaren. Ik huur zelf bij Hertz wegens Flying Blue voordelen.

Sowieso is het goed om een pay later tarief te kiezen. De prijzen willen nogal eens schommelen. Ik begon voor drie weken autohuur in september (Houston) op $1280 en zit nu op $1050 voor een midsize SUV.

Qua verzekeringen moet je sowieso CDW en LIS hebben.
Over een paar weken al, in Chicago. Soort auto maakt me niks uit, het is maar voor 3 dagen.
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2025 @ 20:40:59 #131
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_216625918
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:31 schreef Jeroboam het volgende:

[..]

Cover The Car
Cover My Liability
Cover Roadside Issues

Om mezelf even te quoten:
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Die 'extra' verzekeringen hoef je er niet bij te nemen, als Europeaan zit dit standaard in je huurcontract bij de aanbieder. Ze zijn verplicht om CDW/LIS in je contract op te nemen. CDW = Collission Damage Waiver, zeg maar je 'eigen risico', maar die is $ 0,-, dus als je schade rijdt hoef je daar niks aan bij te betalen. LIS = Liability Insurance Supplement, oftewel de aansprakelijkheidsverzekering voor als je iemand anders schade toebrengt. Daarbij kun je een auto eigenlijk alleen maar huren met een creditcard, en daar zitten voor het uitzonderlijke geval dat ook nog tig verzekeringen aan gebonden (denk aan inbraak en zulke zaken).

Wat je vaak ziet is dat die verzekeringen door doorverkopers als ANWB worden aangeprezen als 'noodzakelijk', dat komt omdat er op dergelijke extra verzekeringen flink wat provisie zit. Alleen al daarom zou ik gewoon altijd direct bij de verhuurder zelf boeken. Die schrijven het geld ook altijd pas af na de huur zelf en kun je vaak gewoon gratis 'annuleren' door gewoon de auto niet op te halen. Dat is handig als je bij meerdere aanbieders reserveert als er bijvoorbeeld geen auto naar je smaak bij zit bij een van de verhuurders. Persoonlijk heb ik gewoon goede ervaringen met zowel National als Hertz.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_216626994
Ik heb toevallig gisteren de auto weer gereserveerd via booking.com. Was goedkoper dan Sunny, zelfs met 10% kortingscode. En over een paar weken check ik nog een keer of het goedkoper is geworden. USAreisen bood het gewenste inleverpunt niet aan.

Misschien wat ook linkjes/info over autohuur in de OP zetten? Die vraag komt toch elk topic wel weer terug.

Hoe werkt het met tolwegen en een huurauto? Wij hebben waarschijnlijk 1 dag (heen en terug) een tolweg nodig in Florida. Ik lees dat je bij het vliegveld iets van tolvignetten kunt huren, maar wij leveren de auto niet bij een vliegveld in, dus ik neem dan aan dat dat niet gaat, want als we twee weken later pas dat vignet weer inleveren dan betalen we ook voor de volgende huurder van de auto. Kun je daar ook nog gewoon betalen met pinpas/creditcard?
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2025 @ 22:17:11 #133
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_216627419
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb toevallig gisteren de auto weer gereserveerd via booking.com. Was goedkoper dan Sunny, zelfs met 10% kortingscode. En over een paar weken check ik nog een keer of het goedkoper is geworden. USAreisen bood het gewenste inleverpunt niet aan.

Misschien wat ook linkjes/info over autohuur in de OP zetten? Die vraag komt toch elk topic wel weer terug.

Hoe werkt het met tolwegen en een huurauto? Wij hebben waarschijnlijk 1 dag (heen en terug) een tolweg nodig in Florida. Ik lees dat je bij het vliegveld iets van tolvignetten kunt huren, maar wij leveren de auto niet bij een vliegveld in, dus ik neem dan aan dat dat niet gaat, want als we twee weken later pas dat vignet weer inleveren dan betalen we ook voor de volgende huurder van de auto. Kun je daar ook nog gewoon betalen met pinpas/creditcard?
Tolvignetten en dergelijke erbij huren is vaak (onnodig) vrij kostbaar, de meeste verhuurmaatschappijen hebben een eigen systeem zoals bijvoorbeeld PlatePass bij Hertz/Dollar/Thrifty. Daar moet je dan tijdens je huur de transponder in de auto voor 'aan' zetten en een account aanmaken/inloggen. Dat kun je ook gewoon nog doen een paar dagen nadat je je auto al hebt gehuurd.
_____
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:19:30 #134
22565 asco
Los in deze tent
pi_216683456
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef FlyingFish het volgende:

Hoe werkt het met tolwegen en een huurauto? Wij hebben waarschijnlijk 1 dag (heen en terug) een tolweg nodig in Florida.
Afgelopen oktober ging dat volledig automatisch.
Een paar dagen na mijn reis werd er een (schappelijk) bedrag afgeschreven van mijn CC voor het veelvuldig gebruik van diverse tolwegen in Florida.
Nergens hoeven stoppen, niets moeten invullen, geen app moeten downloaden, niets. Kenteken was gewoon gekoppeld aan je naam/CC en daar gaat daarna de rekening gewoon heen.
Voelde wel wat vreemd in den beginne maar zoals altijd in de VS klopte achteraf alles gewoon.

[ Bericht 7% gewijzigd door asco op 14-02-2025 19:27:48 ]
pi_216683578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:19 schreef asco het volgende:

[..]
Afgelopen oktober ging dat volledig automatisch.
Een paar dagen na mijn reis werd er een (schappelijk) bedrag afgeschreven van mijn CC voor het veelvuldig gebruik van diverse tolwegen in Florida.
Nergens hoeven stoppen, niets moeten invullen, geen app moeten downloaden, niets. Kenteken was gewoon gekoppeld aan je naam/CC en daar gaat daarna de rekening gewoon heen.

Dat klinkt wel heel relaxt, waar hebben jullie gehuurd?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:29:31 #136
22565 asco
Los in deze tent
pi_216683595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat klinkt wel heel relaxt, waar hebben jullie gehuurd?
Altijd Alamo.
pi_216683781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:29 schreef asco het volgende:

[..]
Altijd Alamo.
Wij hebben ook Alamo zie ik, dat is mooi!
  Redactie Frontpage zondag 23 februari 2025 @ 18:14:44 #138
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_216809883
quote:
Vaker gesloten en lange wachtrijen: ontslagen bij Amerikaanse overheid treffen nationale parken
De ontslagen van duizenden federale ambtenaren in de VS laten zich ook concreet voelen in de nationale parken. Bepaalde parken beperken de bezoektijden, rondleidingen worden afgelast en bezoekerscentra gaan dicht.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)nationale-parken-vs/
-O-
_____
pi_216817135
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]
-O-
Was van plan naar Utah te gaan volgend jaar voor de vele nationale parken maar misschien nog even afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen metTrump in office.
pi_216824567
Net terug van een gecombineerd familie-bezoek met een woestijnrondje. Las Vegas (goedkoop vliegen) - Grand Canyon - Sedona (paar dagen) - Phoenix (paar dagen trips vanuit daar) - Vegas.

Ook naar een registratie van een concert in The Sphere geweest. Aanrader. Maakt eigenlijk niet uit wat er zou zijn op een avond, het is een aanrader om te gaan, hele gave concertzaal!

Huurauto was via de familie, Amerikanen hebben vaak verschillende credit cards voor verschillende perks, en een van de perks op credit cards is gratis all-risk verzekeren van een huurauto. Had me er wel bij laten zetten als rijder, want m'n schoonzus zei dan wel dat ze een goede bestuurder was, maar dat vertrouwde ik niet zo, en klopte ook wel. Die kon niet eens rechtdoor blijven rijden als ze al maar naar het navigatiescherm keek, en een bocht was eerder een zeskant van rechte stukken met scherpe hoeken dan een ronding.
pi_216826961
Sedona O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 11:19:51 #142
5428 crew  miss_sly
pi_216827145
Wij waren een dikke week naar Seattle en omgeving. Eerst een paar dagen Seattle zelf, wat een heerlijke stad is dat O+
Daarna een auto gehuurd en wat rondgereden. Het was uiteraard iet zulk best weer in februari, dus echt uitgebreid de nationale parken in was niet echt mogelijk. We zijn naar Snowqualmie Falls geweest, Fort Nisqually en hebben wat rondgereden in Olympia National Park.

Het is een prachtige omgeving en ik wil er zeker nog eens terug in een beter seizoen om meer te kunnen genieten van de natuur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216828267
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Sedona O+
Was echt prachtig ja! Maar geen crystal readings of van die zweverige shizzle daar gedaan :D
Ook uit een restaurant weggelopen daar. Zaten net, cocktails op tafel en ineens schiet mijn vrouw helemaal in de stress. Die zag een muis lopen tussen de flessen drank achter de bar, en zij heeft een muizen-fobie (serieus), dus daar konden we niet meer eten (had ik ook niet meer gewild!).
pi_216828418
Wat hebben jullie bij GC gedaan? Nog in de Canyon geweest?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216838625
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren een dikke week naar Seattle en omgeving. Eerst een paar dagen Seattle zelf, wat een heerlijke stad is dat O+
Daarna een auto gehuurd en wat rondgereden. Het was uiteraard iet zulk best weer in februari, dus echt uitgebreid de nationale parken in was niet echt mogelijk. We zijn naar Snowqualmie Falls geweest, Fort Nisqually en hebben wat rondgereden in Olympia National Park.

Het is een prachtige omgeving en ik wil er zeker nog eens terug in een beter seizoen om meer te kunnen genieten van de natuur.
Nog bij hot springs in Olympia geweest?
pi_216838658
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat hebben jullie bij GC gedaan? Nog in de Canyon geweest?
Niet zoveel eigenlijk, was op zijn Amerikaans, dus heel kort. Waren er een uurtje voor zonsondergang, paar plekken bezocht en bij eentje die aangeraden was de zonsondergang gezien. Was behoorlijk koud, rond vriespunt met een straffe wind. De Rim to Rim trail is op dit moment gesloten (niet vanaf de start, maar vanaf een heel stuk in), omdat een waterleiding gebroken is en er dus geen waterpunten zijn. Reisden ook met een kleintje van 7 maanden, dus daar moesten we ook rekening mee houden.
pi_216840055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Nog bij hot springs in Olympia geweest?
Nee, daarvoor hadden we niet echt voldoende tijd. We waren er maar 7 waarvan we drie dagen een auto hebben gehuurd.
Ik wilde ook graag naar Hoh Rain Forest, maar ook dat lag te ver weg voor de beperkte tijd die we hadden.
pi_216841986
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, daarvoor hadden we niet echt voldoende tijd. We waren er maar 7 waarvan we drie dagen een auto hebben gehuurd.
Ik wilde ook graag naar Hoh Rain Forest, maar ook dat lag te ver weg voor de beperkte tijd die we hadden.
Ja, afstanden zijn wel groter in de VS. Ik heb bij onze recente trip ook bewust niet teveel gezocht wat we allemaal zouden kunnen doen, dat zou tot teveel fomo leiden!
pi_216842139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, afstanden zijn wel groter in de VS. Ik heb bij onze recente trip ook bewust niet teveel gezocht wat we allemaal zouden kunnen doen, dat zou tot teveel fomo leiden!
Dat inderdaad. Bovendien moesten we een beetje met de weersverwachtingen proberen te werken. Zo konden we tijdens onze korte roadtrip ook niet meer naar het oosten, omdat er een sneeuwfront kwam met waarschuwingen over extra dekens en drinken enzo meenemen in je auto als je ging rijden. Dat hebben we maar niet opgezocht :D
pi_216847127
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Bovendien moesten we een beetje met de weersverwachtingen proberen te werken. Zo konden we tijdens onze korte roadtrip ook niet meer naar het oosten, omdat er een sneeuwfront kwam met waarschuwingen over extra dekens en drinken enzo meenemen in je auto als je ging rijden. Dat hebben we maar niet opgezocht :D
Wij kregen daar een staartje van denk ik. 's Nachts regende het in Sedona, en de volgende ochtend een canyon ingereden richting Flagstaff. In de canyon begon het te sneeuwen, en op de i17 bij Flagstaff lagen een paar auto's die de weg af waren gegleden, en sneeuwde het flink. Nog geen half uur na het stoppen van de sneeuw gestopt bij Montezuma Castle, sommige auto's hadden nog sneeuw op het dak, en het was zonnetje en 20C!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')