Wij kwamen inderdaad ook een paar auto’s tegen met een dik pak sneeuw op hun dak. En overal waar we kwamen, lagen er nog sneeuwresten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wij kregen daar een staartje van denk ik. 's Nachts regende het in Sedona, en de volgende ochtend een canyon ingereden richting Flagstaff. In de canyon begon het te sneeuwen, en op de i17 bij Flagstaff lagen een paar auto's die de weg af waren gegleden, en sneeuwde het flink. Nog geen half uur na het stoppen van de sneeuw gestopt bij Montezuma Castle, sommige auto's hadden nog sneeuw op het dak, en het was zonnetje en 20C!
Mijn vrouw woonde een paar jaar in Seattle, bij Lake Unionquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij kwamen inderdaad ook een paar auto’s tegen met een dik pak sneeuw op hun dak. En overal waar we kwamen, lagen er nog sneeuwresten.
Daarom wil ik ook echt nog eens terug. Ik wil naar Hot Springs en Hoh Rainforest en wat kustplaatsen bezoeken en wat bergen in de omgeving.
In Seattle kun je de Space needle op of Colombia Tower. We hebben die laatste gekozen zodat de Space needle dan ook in je uitzicht zit. En het uitzicht over de baai en verder rondom op al die bergen met vaak besneeuwde toppen die opdoemen uit laaghangende wolken…prachtig
Onze dochter (15) is absoluut verliefd geworden op Seattle en zou er het liefste direct heen verhuizenquote:Op donderdag 27 februari 2025 12:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn vrouw woonde een paar jaar in Seattle, bij Lake UnionGenoeg te doen in de omgeving! Een whale-watch tour voor het zien van orcas is ook heel gaaf (als je van die dieren houdt). En wandelen bij Mount Rainier of Northern Cascades (en vele andere plekken). Veel trails in de buurt van Seattle worden wel erg druk in het weekend trouwens, iedereen trekt er dan op uit.
Reteduur om te wonen trouwens, ik geloof dat ze alleen al voor water meer dan $300 per maand kwijt was, en deelde een apartementje met een vriendin voor iets van $2500/maand. Verdiende daar toen een stuk meer dan ze hier in Engeland verdiende toen ze er kwam, maar in Engeland was er aan het einde van de maand meer geld over.
Nee, eerst die oranje malloot weg.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef LTVDK het volgende:
Rustig hier de afgelopen maandenTijd voor een schop omhoog
![]()
Hebben we nog vakanties op de planning staan? Zelf ga ik in september/oktober weer, dit keer starten vanaf Houston, kijken of er nog wat moois te zien is bij NASA. Verder zal de route waarschijnlijk 'met de klok mee' gaan, dus vanaf Houston langs de kust omlaag en daar het binnenland in en noordelijk (AZ, NM, KS) weer terug. Hoe ver oostelijk we gaan moeten we nog even bepalen, maar New Orleans is nog een optie.
Mee eens, voorlopig maar even niet..quote:
Vorig jaar Mei al Houston en omgeving gedaan (alleen texas) Dit jaar San Fransisco en Hawaii op de planning. Politiek boeit me niet zoveel daar, ben er voor mezelf.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef LTVDK het volgende:
![]()
Hebben we nog vakanties op de planning staan? Zelf ga ik in september/oktober weer, dit keer starten vanaf Houston, kijken of er nog wat moois te zien is bij NASA. Verder zal de route waarschijnlijk 'met de klok mee' gaan, dus vanaf Houston langs de kust omlaag en daar het binnenland in en noordelijk (AZ, NM, KS) weer terug. Hoe ver oostelijk we gaan moeten we nog even bepalen, maar New Orleans is nog een optie.
Politiek gaat je vanzelf boeien als je social media accounts voor je ESTA aanvraag worden doorgelicht.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:23 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Vorig jaar Mei al Houston en omgeving gedaan (alleen texas) Dit jaar San Fransisco en Hawaii op de planning. Politiek boeit me niet zoveel daar, ben er voor mezelf.
Even de topicpointer erbij sleurenquote:Op maandag 30 juni 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Politiek gaat je vanzelf boeien als je social media accounts voor je ESTA aanvraag worden doorgelicht.
quote:Kleine herinnering: dit is TRV en niet POL of NWS. Hou het ontopic
Die zijn gelukkig vrijwillig om op te geven, mijn ESTA heb ik alquote:Op maandag 30 juni 2025 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Politiek gaat je vanzelf boeien als je social media accounts voor je ESTA aanvraag worden doorgelicht.
True, maar in dit geval heeft het invloed op de reisbewegingen van een heleboel mensen. Nou ja, nevermind dan.quote:
Een voordeel, de dollarkoers blijft dalen, inmiddels nog maar ¤ 1,00 - $ 1.17quote:Op maandag 30 juni 2025 15:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
True, maar in dit geval heeft het invloed op de reisbewegingen van een heleboel mensen. Nou ja, nevermind dan.
Dit lijkt me een onnodige opmerking, want de politiek van Trump en MAGA heeft momenteel direct invloed op het toerisme naar het land.quote:
Het is een bijzonder nodige opmerking, want dit topic gaat over rondreizen door de USA, en niet over dat iemand niet gaat rondreizen omdat er een bepaalde president aan de macht is.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lijkt me een onnodige opmerking, want de politiek van Trump en MAGA heeft momenteel direct invloed op het toerisme naar het land.
Dat is dus het hele punt: mensen gaan een stuk minder of NIET, beetje onnodig om dat onderwerp hier te schuwen. Lijkt me best mogelijk om hier te bespreken wat de afwegingen zijn om wel/niet te gaan of wat mensen voor ervaringen hebben als ze wel de "gok" durven nemen.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:43 schreef Fogel het volgende:
Dus nu iedereen lekker ontopic verder over reizen die WEL gemaakt zijn of gaan worden
Het onderwerp twijfelachtige politiek past veel beter in POL, evt in een apart topic hier in TRV "Redenen waarom ik niet naar de VS wil", maar hier in dit topic is het voornamelijk topicvervuiling.quote:Op maandag 30 juni 2025 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt: mensen gaan een stuk minder of NIET, beetje onnodig om dat onderwerp hier te schuwen. Lijkt me best mogelijk om hier te bespreken wat de afwegingen zijn om wel/niet te gaan of wat mensen voor ervaringen hebben als ze wel de "gok" durven nemen.
Leuk, ik ga ook die kant op! Medio september naar Houston, vanaf daar via Austin/San Antonio/Big Bend/Carlsbad (NM)/Dallas weer terug naar Houston. Honkbalwedstrijden bezoeken, TexMex eten, sterrenkijken in Big Bend, naar White Sands en Carlsbad Caverns NP en nog heel veel meer.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:33 schreef LTVDK het volgende:
![]()
Idem. Ik arriveerde in mei in Orlando, vanuit Mexico. Ergens hield ik er rekening mee dat mijn reisroute vragen zou oproepen, maar het ging heel soepeltjes. Nu scheelt het wel dat ik al eerder Global Entry aangevraagd had. Iemand die vrijwillig zijn antecedenten laat inzien heeft wat meer voordeel van de twijfel, lijkt me.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben in april trouwens ook geen enkele vraag over social media gehad, en de douane ging niet anders dan in augustus of een paar jaar daarvoor. I
Bij Vanderbilt/music row zijn de prijzen vaak best OK. Lopen is te doen, uber kost ook niet zoveel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:27 schreef MeisPluis het volgende:
Wij gaan hopelijk in oktober / november weer, ben nu aan het kijken naar vliegtickets. Het is dat mijn zusje er tijdelijk woont anders was ik niet gegaan. Maar ik wil ze graag zien dus we gaan wel weer. En mijn man wil er graag met Halloween weer zijn, vond hij toch wel een hele beleving in zo'n echte Amerikaanse wijk.
We gaan weer via de Antwerpen route, scheelt 800 euro ... En we hoeven geen koffer mee, want alle kleding wordt bij mijn zusje mee gewoon mee gewassen dus een klein hand bagage koffertje is voldoende.
Een vraag: ik ben een beetje aan het kijken om van Atlanta naar Nashville te rijden en daar een paar dagen te verblijven, mijn man lijkt dat fantastisch. Maar waar kan je dan het beste zitten? We zullen wel een auto huren, maar ik vind het ook altijd wel leuk om alles op loopafstand te hebben (als de airbnb / hotel geen godsvermogen kost). Iemand tips voor de lokatie?
Chicagoquote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:49 schreef Ancester het volgende:
Hier ook niks gepland. Dit jaar vooral gebruikt voor wat Europese bestemmingen en volgend jaar gaat onze grote vakantie naar Japan. Hopelijk in 2027 weer, willen graag een week San Francisco en omgeving doen en dan door vliegen voor een week Chicago.
Als je Nashville bezoekt:quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:27 schreef MeisPluis het volgende:
Wij gaan hopelijk in oktober / november weer, ben nu aan het kijken naar vliegtickets. Het is dat mijn zusje er tijdelijk woont anders was ik niet gegaan. Maar ik wil ze graag zien dus we gaan wel weer. En mijn man wil er graag met Halloween weer zijn, vond hij toch wel een hele beleving in zo'n echte Amerikaanse wijk.
We gaan weer via de Antwerpen route, scheelt 800 euro ... En we hoeven geen koffer mee, want alle kleding wordt bij mijn zusje mee gewoon mee gewassen dus een klein hand bagage koffertje is voldoende. En het is daar dan nog zomerweer waarschijnlijk dus korte broeken en dunne truitjes.
Een vraag: ik ben een beetje aan het kijken om van Atlanta naar Nashville te rijden en daar een paar dagen te verblijven, mijn man lijkt dat fantastisch. Maar waar kan je dan het beste zitten? We zullen wel een auto huren, maar ik vind het ook altijd wel leuk om alles op loopafstand te hebben (als de airbnb / hotel geen godsvermogen kost). Iemand tips voor de lokatie?
Wij zijn nu bijna klaar met ons rondje en hebben niets gemerkt van bezuinigingen in de National Parks die wij hebben bezocht: Grand Teton, Yellowstone, Glacier en Mount Rainier. Daarnaast ook nul issues in de vele state parks waar we rond hebben gereden.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben helaas ook even niets op de planning staan, en dat vinden we ook niet zo erg. Ik ben vooral erg blij dat we vorig jaar Californië en specifiek LA gedaan hebben, dat lijkt me nu niet ideaal om naar toe te gaan.
Wij hebben in april trouwens ook geen enkele vraag over social media gehad, en de douane ging niet anders dan in augustus of een paar jaar daarvoor. Ik denk dat hij voor ons als Europese toeristen meer invloed heeft op de staat van bijv. de Nationale parken. Daar zijn flink wat mensen ontslagen, dus ik ben wel benieuwd in hoeverre dat merkbaar is.
Wij hopen in april 2027 weer die kant op te gaan. Voor 2026 hadden we al andere plannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |