SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
C’est Davie :o)
Als je ziet hoeveel mensen hier gewoon gaan kijken, vrees ik dat je gelijk hebt. Er zal niets gaan veranderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
En ik heb weinig fiducie in de AVROTROS. Er zal wel even wat ophef zijn als we gewoon weer meedoen, maar die waait wel weer over (zal de AVROTROS denken, en vermoedelijk terecht).
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:15 schreef d_elise het volgende:
Aangifte doen van smaad, waar Gerard Spong voor pleit, kan toch ook beter door Joost zelf gedaan worden dan de AvroTros. Het is tenslotte voornamelijk Joost zijn naam/reputatie die is aangetast en hij zal daardoor problemen hebben ondervonden, financieel of mentaal oid. Ook al heeft hij zoveel succes nu. Dus in die zin snap ik wel dat het voor de AT weinig zin heeft om een zaak te starten (dat zullen ze achter de schermen wel uitgezocht hebben) en voor Joost juist wel zin kan hebben.
Daar ben ik ook bang voor ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is.
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Eens. En waarschijnlijk heeft de AvroTros dit ook ingezien en gaan ze daarom geen juridische stappen ondernemen. Denk dat een persoonlijke zaak van Joost iets meer kans maakt, maar in hoe veel gevallen wint één persoon het tegen een grote organisatie? Al is Spong natuurlijk wel een goede om aan je zijde te hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem blijft denk ik toch dat de EBU in hun recht staat om elke deelnemer te kunnen diskwalificeren wanneer het ze uitkomt, aangezien het contract dat Joost en AVROTROS vooraf hebben getekend ongetwijfeld helemaal dichtgetimmerd is. Dan zijn de enige routes eigenlijk de proportionaliteit van de straf en de vraag of de EBU door de zwaarte van de straf en eventuele verdere commentaren kan worden aangeklaagd voor smaad. Ik ben totaal geen jurist, maar het lijkt me als buitenstaander een zeer lastige zaak om te winnen.
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.
Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Maar dat is laster tegenover Joost Klein. Niet tegenover AVROTROS en in dat opzicht begrijp ik dat AT geen juridische stappen onderneemt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:05 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat laatste vooral, "physically assaulted a young female member" of iets dergelijks.
"Women beater, r*pist" reacties waren niet van de lucht in sommige ESF-"fan" groups.
Ja, maar dat contract zorgt er waarschijnlijk voor dat die diskwalificatie zelf juridisch wel goed zit. Dus dan hou je vooral de commentaren vanuit de EBU op de zaak over, waar je wat mee kan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat contract en smaad staan los van elkaar hè.
Weet je nog wat de eerste berichtgeving was? Er werd de indruk gewekt dat ie een vrouw fysiek had aangevallen. Dat het een vrouw was, werd ook zeer bewust erbij benoemd.
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende: [..] Zag deze screenshot op twitter [ afbeelding ]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is misschien wel redelijk dichtgetimmerd, maar proportionaliteit en vooral smaad en laster zijn volgens mij wel degelijk goede juridische argumenten. Je kunt dan wel een contract hebben getekend, dat betekent nog niet dat EBU zomaar alles kan maken natuurlijk. Daar komt het financiële argument nog bij. Je moet wel gegronde redenen hebben om iemand eruit te gooien die net een paar ton erin heeft gestoken, welk wurgcontract je ook hebt getekend. Ik denk dat elke advocaat hier wel mee aan de slag zou willen, niet alleen Gerard Spong.
Als Avrotros het er nu ineens bij laat zitten zou ik dat niet verrassend vinden, maar wel belachelijk. Hun zaak is nu immers sterker geworden dan een paar maanden terug, niet zwakker. Dus om dan ineens je er bij neer te leggen? Onverklaarbaar.
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.
https://vm.tiktok.com/ZIJWekNRv/ onder deze videoquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waar heeft hij dit gepost? Wil de context wel weten.
Nouja dat ja, of via een vrijwilliger ofzo. Als je kwaad wil zou zou je je directe concurrent er nu zo uit kunnen werken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier zou ook misbruik van gemaakt kunnen worden. Gewoon zeggen als iemand uit de delegatie van land A dat artiest uit land B aan je kont heeft gezeten, doei land B. Zien we later wel hoe dat zit.
Nouja, niet helemaal natuurlijk. Joost heeft wel toegegeven dat er IETS is gebeurd. Dus helemaal onwaar was het nu ook weer niet. Het iets stelde gewoon niets voor.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja als je even heel simpel naar deze situatie met Joost kijkt zou een medewerker bij het Songfestival nu dus heel simpel een artiest eruit kunnen werken, zelfs als een beschuldiging niet waar is. De EBU moet dan meteen actie ondernemen. Zoiets slaat toch nergens op? Ongeacht wat voor contract ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |