De Tour de l'Avenir kennende is het sowieso een valpartij geweest. MIJN Aklilu lag er in ieder geval bij, altijd tegen het WCC.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:33 schreef Mykonos het volgende:
Never mind, nu heeft bijna iedereen dezelfde tijd gekregen. Misschien een valpartij, informatievoorziening is weer niet geweldig.
Pedersen is wel een beest trouwens.
Op Firstcycling is Widar gewoon in het peloton geëindigd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:13 schreef The_Undertone het volgende:
Geniepige gnoom Widar tijd verloren ?
Sorry, ik doe niet mee aan het cancellen van Steef omdat hij ooit iets niet-extreem-links heeft gezegdquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:16 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Op Firstcycling is Widar gewoon in het peloton geëindigd.
Vijf van de zes Mexicanen zijn buiten tijd.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij is ontroostbaar, nadat hij kilometers op kop heeft gebeukt met een Italiaan in zijn wiel. Dit kan echt niet.
quote:“Hij wilde niet overnemen. Hij beweerde dat hij er niet langs kon”, zei Ole Theiler. “Ik vertelde hem: goed, maar dan wil ik winnen. Hij antwoordde “oké” en beaamde dat ik zou winnen. Maar op het einde begon hij toch te sprinten. Ik ben hier kapot van. Dit had mijn moment kunnen zijn.”
Ludovico Crescioli reageerde laconiek. “We hebben wat gepraat, ja, ik volgde hem, het was een tactiek van mij en uiteindelijk heb ik gewonnen.”
Eergisteren reed Van Bekkum schijnbaar op het slechtst mogelijke moment lek. Daardoor eindigde ie zo ver in de achtergrond.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Torres op zijn monsterverzet wint. Al weet ie zelf niet.
Van Bekkum 2e, Widar 3e, Graat 4e.
Wel bijzonder dat Van Bekkum hier 2e wordt, nadat ie gisteren op 20 minuten gereden is.
Torres en Widar lijken inderdaad een gigantisch probleem te hebben, helemaal omdat Blackmore en Graat allebei nog een knecht hebben waardoor het vooraan ook niet stil zal vallen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:53 schreef Mykonos het volgende:
Veel klassementsrenners in de aanval. Hebben Torres en Widar een probleem?
Een seconde of 10 ja.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:43 schreef Pistolero het volgende:
Blackmore heeft nog net genoeg over, volgens mij.
quote:Op zondag 18 februari 2024 03:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Pablo Torres is dan weer iemand die je laat twijfelen of Matxin daadwerkelijk zo'n goede scout is.
En niet zo'n beetje ook. Dit is er wel ver over zegquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zelfs op dit niveau spelen Matxin en Gianetti met onze kloten.
Blonk als zjunior amper uit. Markel Beloki reed rondjes om hem heen.quote:
Welke Belgische renner heeft er de achternaam Remco?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Nu al een van de beste renners ooit. Of de nieuwe Padun.
Dat klopt, want dat deden Hector Alvarez, Adria Pericas en Alvaro Garcia ook, maar dat kun je ook omdraaien. Er zijn namelijk veel te weinig wedstrijden in het Spaanse juniorencircuit waar een renner genre Torres zijn ei kwijt kan. Verder dan Alto Brenes in Besaya of Pielago in Talavera gaat het vaak niet. Pericas moet ook steeds uitwijken naar Frankrijk om serieus getest te worden. Dat Torres in Spanje is ondergesneeuwd is geen toeval.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Blonk als zjunior amper uit. Markel Beloki reed rondjes om hem heen.
Jarno is woest.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Widar op zeven minuten, toch opmerkelijk na het hele jaar alles te domineren.
quote:Jarno Widar haalt uit nadat droom uit elkaar spat in de Ronde van de Toekomst: “De ploeg heeft niet naar mij geluisterd!”
Jarno Widar had veel meer verwacht van zijn Ronde van de Toekomst. Het Belgische koerstalent van het Lotto-Dstny Development Team pakte wel enkele ereplaatsen in etappes, maar finishte pas als 29ste in het eindklassement. Maar dat had volgens de 18-jarige Widar zo zijn redenen.
Widar had eerder dit jaar de Giro Next Gen op zijn naam geschreven, inclusief twee ritzeges. Hij won daarnaast de hoog aangeschreven Giro della Valle d’Aosta en Alpes Isère Tour. Tel daar nog de Ronde van Limburg bij en een tweede plek in de Ronde de l’Isard… Dan begrijpt u waarom onze piepjonge landgenoot aasde op glorie in de Tour de l’Avenir.
Maar in het slotweekend liep het mis. Widar verloor eerst meer dan zeven minuten op zijn grootste concurrenten en in de laatste rit kreeg onze landgenoot bijna een halfuur aan zijn broek van de beresterke Pablo Torres. Die laatste werd tweede in het eindklassement, op twaalf seconden van de Brit Joe Blackmore. En zo werd Aaron Dockx nog de beste Belg, als 22ste.
“Ik was kapot en dat zie je aan mijn resultaat”, aldus Widar in een reactie bij DirectVélo. “Ik heb gewoon te veel wedstrijden gereden. Ik had het team twee maanden geleden al verteld dat ik teveel aan het koersen was, maar ze luisterden niet naar mij en dan zie je wat er gebeurt. Deze week heeft laten zien dat ik meer moet trainen en minder wedstrijden moet rijden.”
Sven Vanthourenhout probeerde echter het positieve te zien. “Misschien is dit voor hem niet zo erg geweest, want de verwachtingen voor hem worden altijd maar groter”, aldus de Belgische bondscoach. “Het is niet omdat hij de Tour de l’Avenir niet heeft gewonnen dat hij geen mooie toekomst heeft. Hij moet leren van zo’n wedstrijd en andere teleurstellingen. Iedereen is nog steeds erg trots op Jarno, maar hij was nog niet klaar voor deze Ronde van de Toekomst. Hij is nog maar 18 jaar oud, een eerstejaars belofte. Hij heeft al een heel goed seizoen achter de rug.”
“Ik kom hier volgend jaar terug en dan probeer ik het opnieuw”, beloofde Widar. “Ik ga dit jaar alleen nog het WK en de Ronde van Lombardije rijden. Ik richt met dus nog enkel op de grote doelen en niet meer op de kleinere koersen.”
De altijd sympathieke Jarno Widar.quote:
Ik lees iets over een valpartij met een motor waar Omrzel ook bij betrokken zou zijn geweest.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:35 schreef Koffieplanter het volgende:
Omrzel heeft als ik het goed begrijp gisteren een hartaanval gehad in Lunigiana, lekker dan. Zou weer in stabiele conditie zijn, maar de rit van vandaag is geschrapt.
Ik heb net de beelden gezien en hij rijdt tegen een seinaangever aan en ligt op de grond met een dikke snee in zijn nek, met een hartaanval als gevolg.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik lees iets over een valpartij met een motor waar Omrzel ook bij betrokken zou zijn geweest.
De rit van vandaag zou dan weer geschrapt zijn vanwege de weersvoorspellingen.
quote:Op maandag 9 september 2024 11:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er gaan hele donkeren jaren aan komen ja. Visma-Lab is een internationale ploeg geworden en geeft geen fuck meer om het opleiden van Nederlands talent. DSM trekt dan nog wel eens wat Nederlandse talentjes aan, maar ja, die (beloften)ploeg staat er nou ook niet echt om bekend renners beter te maken. En dan heb je als klap op de vuurpijl ook nog de totaal incapabele bende van Tietema.
Het Nederlandse wielrennen heeft een gigantisch groot probleem.
quote:Visma | Lease a Bike Development telt in 2025 slechts één Nederlandse wegrenner. Sjors Lugthart (19) houdt die eer hoog. De 21-jarige Tom Schellekens gaat zich volgens Gerben de Knegt namelijk focussen op het mountainbiken. Opvallend, eens te meer omdat in 2021 werd begonnen met CyclingClassNL. Tot nu toe stroomden via dat initiatief Lugthart en Menno Huising door naar de Nederlandse ploeg. Maar Merijn Zeeman en Robbert de Groot stellen bij WielerFlits vast dat die rekensom moeilijker is dan het lijkt.
Met tot op heden elf UCI-zeges kijkt De Groot voorlopig tevreden terug op 2024, al hoopt hij wel dat zijn ploeg in de laatste weken van het seizoen nog iets moois kan laten zien. “Wat wij als speciaal hebben ervaren en wat ook bijzonder is, is de bevestiging dat Jørgen Nordhagen een heel groot talent voor het rondewerk is en de supersnelle doorbraak van Matthew Brennan. Hij kan écht heel goed aankomen en is supersnel. Maar ook zijn tijdrit over korte en middellange afstanden is heel sterk en daarbij heeft hij de kwaliteit om stevige heuvels te overleven. Of hij dan lijkt op iemand als Ethan Hayter? Meer een Simon Gerrans of Michael Matthews.”
De teammanager van de beloftenploeg onderstreept wel dat hij liever geen namen op renners plakt. Wel is hij ook blij met de ontwikkeling van de Nederlanders binnen zijn ploeg. “Menno Huising en Tijmen Graat zijn echt goed doorgegroeid. Het is ook mooi dat Darren van Bekkum elders zijn profdebuut kan maken, nadat we hem bewust vier jaren bij ons hebben gehouden. Ook Jesse Kramer is druk bezig om elders een mooie ploeg te vinden. Los van die vier was het aan de Nederlandse kant mager. Dat gaat niet goed dit jaar. Wij vinden op dit moment niet de renners waarvan wij denken dat ze echt het potentieel hebben om de WorldTour te halen.”
Andere keuzes en grote zorgen
Volgens De Groot heeft dat ook te maken met wensen die jonge renners steeds vaker hebben. “Een deel heeft niet genoeg kwaliteit om door te stoten. Dat klinkt heel hard, maar zo is het wel. En er zijn jongens die bepaalde wensen hebben. Dat ze bijvoorbeeld willen blijven crossen of op de baan willen rijden. Als dat niet matcht, dan moet je niet overgaan tot een samenwerking. Maar ook om ons heen zie ik een hoog niveau en is het erg interessant om te zien dat er ook nieuwe jongens doorkomen, bij Development Team dsm-firmenich PostNL, Metec-Solarwatt, VolkerWessels en Parkhotel Valkenburg.”
Toch baart het huidige niveau bij de Nederlandse beloften hem zorgen. “We begonnen ons Development Team met de lichting uit 2000, met Mick en Tim van Dijke en Rick Pluimers. Die hebben alle drie een heel goed niveau. Ook Gijs Leemreize uit 1999 doet het goed. In 2001 was het naast Olav Kooij en Casper van Uden – die buiten kijf staan – wat magerder. Vanuit 2002 heb je Darren dan, Huub Artz die het heel goed doet en Wessel Mouris. Hij doet het ook prima, maar dat is geen Lenny Martinez of Matthew Brennan. Tijmen komt uit 2003 en heeft zich natuurlijk bewezen. En dan heb je uit 2004 Menno en Max van der Meulen die veelbelovende dingen laten zien.”
“Ik mis ongetwijfeld nog namen, maar over het algemeen is het in Nederland wel dun bezaaid”, gaat De Groot verder. “Van een groot deel van deze namen en ook anderen die ik niet noem, denk je wel eens: ‘hé, dat is een mooie prestatie’. Alleen van het merendeel kunnen we niet structureel zeggen dat ze aankloppen bij de wereldtop. Maar wat daarna komt uit de jaren 2005 en 2006, daar maak ik me écht zorgen over. In die lichting zitten geen Menno’s, Max’en, Tijmens of Darrens – al begon die laatste pas laat met koersen. Daaraan moeten we wennen. Bij de nieuwelingen en eerstejaars junioren – waaronder Michiel Mouris – rijden vanaf 2007 wel weer een paar interessante renners.”
Dat Nederland wel net een heel goede Ronde van de Toekomst reed en Graat pas de vierde Nederlander is in twintig jaar tijd die het podium haalt, verbloemt volgens De Groot de problemen die er zijn. “Het is hartstikke knap wat de jongens daar voor elkaar hebben gebokst. Tijmen reed op een heel hoog niveau, maar die derde plek komt ook echt door het goede rijden van Darren, Max, Menno, Huub en Wouter Toussaint. Vrijwel allen stromen door naar de profs. Maar welke Nederlanders gaan volgend jaar de Tour de l’Avenir rijden? Tijmen en Menno gaan niet meer. Max is prof. Huub en Darren zijn te oud. Het gaat een paar jaar duren voordat we daar weer renners voor hebben.”
CyclingClassNL werkt, ondanks uitblijven talenten
In het najaar van 2021 werd gestart met het nieuwe initiatief CyclingClassNL, een samenwerking tussen de KNWU, NOC*NSF en wat nu Visma | Lease a Bike is. Een verenigingsonafhankelijk opleidingsprogramma voor getalenteerde jongens en meiden van vijftien tot en met achttien jaar. CCNL moet bijdragen aan de fysieke ontwikkeling, persoonlijkheidsontwikkeling en voedingsleer van talenten en helpt hen een balans te vinden tussen sport, school en privéleven. In dat opzicht is het opvallend dat de jongste talenten van eind 2021, komend seizoen eerstejaars belofte zijn en dus voor Visma | Lease a Bike Development kunnen rijden. Sjors Lugthart is echter de enige fulltime Nederlander.
Hij komt overigens ook uit het opleidingsprogramma van de bonden en Visma | Lease a Bike. “Wij geloven er echt in dat CyclingClassNL nog altijd het beste programma is voor jong talent. Alleen dat heeft ook tijd nodig”, vindt De Groot. “Je kunt niet de kraan openen en verwachten dat er meteen een wereldtopper uit stroomt. Kijk, als we alleen Nederlanders zouden selecteren, dan hadden we van de afgelopen lichting een aantal jongens graag bij het team gehaald. Maar dat doen we niet. We willen meer.”
“Wij willen het allerhoogste niveau”, benadrukt De Groot. “Dan is de concurrentiestrijd met landen om je heen gewoon heel hard. Er zullen ongetwijfeld renners – en ook rensters – voortkomen uit CCNL. Als ik moet kiezen tussen een niet-Nederlander en een Nederlander die hetzelfde niveau hebben, dan is de keuze makkelijk. Alleen willen wij met ons WorldTeam een internationale topploeg zijn, die meedoet op het allerhoogste niveau. Dat gaat nu eenmaal niet met 26 Nederlanders, want die zijn er niet. Zo simpel is het. Als we ons willen meten met de absolute top, moeten we onze plannen met de opleidingsploeg en scouting anders inrichten. En dus niet naar vlaggetjes kijken, maar naar wie er goed genoeg zijn.”
Dat heeft volgens hem ook met aantallen te maken. “Als je uit dertig Nederlandse talenten moet kiezen, dan zitten er niet zo veel krenten in de pap. Maar zijn het er driehonderd, dan is het een ander verhaal. En dan nog moeten die jonge meiden en jongens echt voor het wielrennen willen kiezen. Dat is ook een factor. Als je die lichting van 2007 erbij pakt, daar zitten ook geen tien potentiële renners voor ons bij. Het zijn er twee tot vier die het niveau wellicht aan kunnen. Maar ambiëren zij dat ook? Het komt erop neer dat je meer jeugd op de fiets wilt hebben. Verschillende partijen zetten daar de schouders onder. Wij doen dat zelf ook, door de jeugd via het laagdrempelige Read2Race-initiatief op de fiets te krijgen. Alle stakeholders moeten daarvoor vooral goed samenwerken.”
Zeeman: “Sommige talenten hebben nu eenmaal langer nodig”
Ook afscheidnemend sportief directeur Merijn Zeeman ziet de negatieve tendens ontstaan. “Nederland is een klein land en daarbinnen is de vijver om uit te vissen ieder jaar minder groot. De aantallen zijn steeds kleiner en dat betekent ook dat het aantal toptalenten krimpt. Maar je moet niet vergeten dat CyclingClassNL zich toespitst op de juniorencategorie. Er zijn ook nog steeds renners die wat langer nodig hebben en via andere Continental-teams komen bovendrijven. Frank van den Broek is daar een voorbeeld van, Bart Lemmen idem dito. Ook die jongens en meiden houden wij echt wel in het vizier. Het is niet per se zo dat je van de junioren meteen door moet.”
“Ploegen als Metec-Solarwatt, VolkerWessels en Parkhotel Valkenburg hebben een heel belangrijke rol om in de breedte van de sport jongens kansen te blijven geven”, gaat Zeeman verder. “Op die manier kunnen talenten die langer nodig hebben, ook op latere leeftijd kansrijk zijn op een bestaan als prof. Het kan zelfs voorkomen dat zulke talenten niet eens tijd bij CyclingClassNL hebben besteed. Denk maar eens aan Jelte Krijnsen, een jongen die het ook echt heel goed doet. Talentontwikkeling en -herkenning is gewoon heel lastig. Ze moeten jaar na jaar hard blijven werken. Dan kun je als je 21, 22 of 23 jaar bent, ook nog bij ons team terechtkomen.”
We zien bij Visma | Lease a Bike Development veel Britten en Noren, maar de sportief directeur vindt niet dat het in die landen beter of anders gaat. “Met CyclingClassNL staat de structuur in Nederland gewoon goed. Alleen is het wel zo dat talenten wel eerst moeten gaan fietsen en niet alleen maar blijven voetballen of hockeyen. Dat is de factor geluk die ook nog eens meespeelt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat we door deze structuur straks weer talenten uit Nederland zullen hebben. Of ze zijn er al, maar hebben wat langer nodig. En voor de criticasters: Visma | Lease a Bike is een Nederlands team en dat zal zo blijven. Alleen is een paspoort niet leidend.”
De namen die in de comments genoemd worden zijn dat serieuze opties of heeft VLAB gewoon gelijk?quote:
Ik weet niet of ze die jongens getest hebben en wat daar dan uit is gekomen. Ze zeggen in ieder geval duidelijk dat ze geen vlaggetje gaan pakken om het vlaggetje, maar puur gaan voor wat potentie heeft voor het niveau waar ze nu op zitten met de eliteploeg.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De namen die in de comments genoemd worden zijn dat serieuze opties of heeft VLAB gewoon gelijk?
Lijkt me ook de juiste keuze van VLAB.quote:Op donderdag 19 september 2024 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze die jongens getest hebben en wat daar dan uit is gekomen. Ze zeggen in ieder geval duidelijk dat ze geen vlaggetje gaan pakken om het vlaggetje, maar puur gaan voor wat potentie heeft voor het niveau waar ze nu op zitten met de eliteploeg.
Paul Seixas: Decathlon AG2R La Mondiale Teamquote:Op maandag 19 augustus 2024 11:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Albert Withen Philipsen: Lidl-Trek
Hector Alvarez: Lidl-Trek Development
Andrea Bessega: Lidl-Trek Development
Cedric Keppens: Visma | Lease a Bike Development
Patryk Goszczurny: Visma | Lease a Bike Development
Hakon Eiksund Oksnes: Visma | Lease a Bike Development (2026)
Elliot Rowe: Visma | Lease a Bike Development
Ian Kings: Visma | Lease a Bike Development
Matisse Van Kerckhove: Visma | Lease a Bike Development
Kasper Borremans: Bahrain - Victorious (2027, via CTF Victorious)
Jakob Omrzel: CTF Victorious
Felix Orn-Kristoff: Wanty - ReUz - Technord
Axel Van Den Broek: Wanty - ReUz - Technord
Edouard Claisse: Wanty - ReUz - Technord (2026)
Senna Remijn: Alpecin-Deceuninck Development Team
Hodei Munoz: Soudal - Quick-Step Devo Team
Erazem Valjavec: Soudal - Quick-Step Devo Team
Jasper Schoofs: Soudal - Quick-Step Devo Team
Matijs Van Strijthem: Soudal - Quick-Step Devo Team
Aldo Taillieu: Lotto Dstny Development Team
Lucas Van Gils: Lotto Dstny Development Team
Wil Holmes: Hagens Berman Axeon - Jayco
Karl Sagnier: Groupama-FDJ Conti (2026)
Baptiste Gregoire: Groupama-FDJ Conti
Eliott Boulet: Groupama-FDJ Conti
Camille Charret: ARKEA-B&B HOTELS Development Team
Axel Bouquet: ARKEA-B&B HOTELS Development Team
Edward Cruz Martínez: Bardiani CSF
Martín Herreño: Bardiani CSF
Adria Pericas: UAE Team Emirates Gen Z
Finlay Tarling: Israel Premier Tech Academy
Lucas Menanteau: Vendée U (Total Energies)
Ik las gisteren dat Cubillas Matxin heeft afgewezen ten faveure van Movistar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Eerste juniorenrace van het jaar, alle tweedejaars Spanjaarden leveren. Enaut Urcaregui, Enrique Maranchon en Javier Cubillas. Alle drie overigens staand op mijn lijst van Spanjaarden die Eus gaat mislopen dit jaar. Maranchon is hij al kwijt, die gaat naar Israel.
Potverdikke, daar gaat de 100% score.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat Cubillas Matxin heeft afgewezen ten faveure van Movistar.
Van die vijf dagen is er dan ook nog één dag de proloog.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgende week ook Olympia's tour.
Toch altijd een redelijke kweekvijver gebleken.
Jammer dat deze wedstrijd nog 'maar' 5 dagen duurt.
Vorig jaar met Rasmus Søjberg, TT Teutenberg, Matthew Brennan, Steffen de Schuyteneer en Jelte Krijnsen in de top-10. Ontzettend kutweer toen, dus een goede graadmeter voor wie er uit klassieker-hout is gesneden.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgende week ook Olympia's tour.
Toch altijd een redelijke kweekvijver gebleken.
Jammer dat deze wedstrijd nog 'maar' 5 dagen duurt.
Rijden liever in Taiwan!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel laf dat Tietema hier verzaakt. Hadden prima mee kunnen doen.
En moeten een hoop Franse koersjes rijden als Franse ploeg.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Rijden liever in Taiwan!
En in Belgie
Niemand haalde de eindstreepquote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
En moeten een hoop Franse koersjes rijden als Franse ploeg.
Of ze prima mee kunnen, is altijd maar de vraag bij deze lui. Volgens mij was het vorig jaar niet zo denderend als enige Pro-team.
Dat is een halve waarheid, want drie van de zes finishten wel degelijkquote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niemand haalde de eindstreep
Ik vergiste me. Dat was het jaar er voor inderdaadquote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:09 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat is een halve waarheid, want drie van de zes finishten wel degelijk
Ashlin Barry is daar.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit weekend rondjes om de kerk in Damme, met wat het internationale debuut gaat zijn voor o.a. Enzo Hincapie, Josh Johnson en Julius Birkedal. Het is nog wachten op Visma, maar ik hoop toch een glimp van Ashlin Barry en Kristian Haugetun te krijgen.
Benjamin Noval is vorige week direct begonnen met Spanje te domineren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |