Een seconde of 10 ja.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:43 schreef Pistolero het volgende:
Blackmore heeft nog net genoeg over, volgens mij.
quote:Op zondag 18 februari 2024 03:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Pablo Torres is dan weer iemand die je laat twijfelen of Matxin daadwerkelijk zo'n goede scout is.
En niet zo'n beetje ook. Dit is er wel ver over zegquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zelfs op dit niveau spelen Matxin en Gianetti met onze kloten.
Blonk als zjunior amper uit. Markel Beloki reed rondjes om hem heen.quote:
Welke Belgische renner heeft er de achternaam Remco?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Nu al een van de beste renners ooit. Of de nieuwe Padun.
Dat klopt, want dat deden Hector Alvarez, Adria Pericas en Alvaro Garcia ook, maar dat kun je ook omdraaien. Er zijn namelijk veel te weinig wedstrijden in het Spaanse juniorencircuit waar een renner genre Torres zijn ei kwijt kan. Verder dan Alto Brenes in Besaya of Pielago in Talavera gaat het vaak niet. Pericas moet ook steeds uitwijken naar Frankrijk om serieus getest te worden. Dat Torres in Spanje is ondergesneeuwd is geen toeval.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Blonk als zjunior amper uit. Markel Beloki reed rondjes om hem heen.
Jarno is woest.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Widar op zeven minuten, toch opmerkelijk na het hele jaar alles te domineren.
quote:Jarno Widar haalt uit nadat droom uit elkaar spat in de Ronde van de Toekomst: “De ploeg heeft niet naar mij geluisterd!”
Jarno Widar had veel meer verwacht van zijn Ronde van de Toekomst. Het Belgische koerstalent van het Lotto-Dstny Development Team pakte wel enkele ereplaatsen in etappes, maar finishte pas als 29ste in het eindklassement. Maar dat had volgens de 18-jarige Widar zo zijn redenen.
Widar had eerder dit jaar de Giro Next Gen op zijn naam geschreven, inclusief twee ritzeges. Hij won daarnaast de hoog aangeschreven Giro della Valle d’Aosta en Alpes Isère Tour. Tel daar nog de Ronde van Limburg bij en een tweede plek in de Ronde de l’Isard… Dan begrijpt u waarom onze piepjonge landgenoot aasde op glorie in de Tour de l’Avenir.
Maar in het slotweekend liep het mis. Widar verloor eerst meer dan zeven minuten op zijn grootste concurrenten en in de laatste rit kreeg onze landgenoot bijna een halfuur aan zijn broek van de beresterke Pablo Torres. Die laatste werd tweede in het eindklassement, op twaalf seconden van de Brit Joe Blackmore. En zo werd Aaron Dockx nog de beste Belg, als 22ste.
“Ik was kapot en dat zie je aan mijn resultaat”, aldus Widar in een reactie bij DirectVélo. “Ik heb gewoon te veel wedstrijden gereden. Ik had het team twee maanden geleden al verteld dat ik teveel aan het koersen was, maar ze luisterden niet naar mij en dan zie je wat er gebeurt. Deze week heeft laten zien dat ik meer moet trainen en minder wedstrijden moet rijden.”
Sven Vanthourenhout probeerde echter het positieve te zien. “Misschien is dit voor hem niet zo erg geweest, want de verwachtingen voor hem worden altijd maar groter”, aldus de Belgische bondscoach. “Het is niet omdat hij de Tour de l’Avenir niet heeft gewonnen dat hij geen mooie toekomst heeft. Hij moet leren van zo’n wedstrijd en andere teleurstellingen. Iedereen is nog steeds erg trots op Jarno, maar hij was nog niet klaar voor deze Ronde van de Toekomst. Hij is nog maar 18 jaar oud, een eerstejaars belofte. Hij heeft al een heel goed seizoen achter de rug.”
“Ik kom hier volgend jaar terug en dan probeer ik het opnieuw”, beloofde Widar. “Ik ga dit jaar alleen nog het WK en de Ronde van Lombardije rijden. Ik richt met dus nog enkel op de grote doelen en niet meer op de kleinere koersen.”
De altijd sympathieke Jarno Widar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |