abonnement Unibet Coolblue
pi_212678996
Brennan wint ook in Porec. :D

Hebben we hier te maken met een fenomeen? @Koffieplanter
  zondag 3 maart 2024 @ 17:56:16 #227
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212679038
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:50 schreef Pistolero het volgende:
Brennan wint ook in Porec. :D

Hebben we hier te maken met een fenomeen? @:Koffieplanter
Dat er een gigantische motor inzat wist ik wel na zijn dikke wereldrecord op de achtervolging, maar deze absurde transitie naar een soort onverslaanbare sprinter had ik niet zien aankomen. En dan moet het tijdperk Nordhagen nog beginnen...
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:05:26 #228
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212738395
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:37 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik wil daar nog Senne Brys aan toevoegen, pas een jaartje aan het wielrennen en nu al BK en Gent-Wevelgem bij de nieuwelingen gewonnen.

Dat JEGG-DJR heeft trouwens een partijtje talent binnen geharkt, daar word je bang van. Met de toekomst van Visma-LAB zit het wel goed.
Morgen een debuut van Brys (en Schoonvelde) in Nokere. Ook zeer geïnteresseerd in de ontwikkeling van Jakob Omrzel en Finlay Tarling. En zoals altijd staan we weer volledig achter Kasper Borremans.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 17 maart 2024 @ 18:11:38 #229
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212863063
Het fenomeen Hector Alvarez wint net in de plensregen in Damme. Dat moet de eerste internationale zege voor Spanje sinds Carlos in Gironde. Roger Pareta trouwens gespot op een felroze Cannondale. Vaughters gaat weer iets proberen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 13:48:18 #230
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212914137
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 14:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Het fenomeen Ashlin Barry heeft gisteren gewonnen in Casa Grande. Opvallender is dat hij de tijdrit in Phoenix dan weer niet wist te winnen. Geen idee wat daar gebeurd is, maar de tijden waren zo snel dat Aidan Sebel, die voor de goede orde 13e werd, het parcoursrecord van ene Andrew August wist te evenaren. Dat moet een stevige wind zijn geweest.

Net zo belangrijk is dat ik een deel van zijn programma heb kunnen uitvogelen. Niet geheel verrassend ligt de nadruk op Roubaix en de wereldkampioenschappen (op de weg en de baan). Bovendien gaat hij met US Cycling mee naar de Nations Cup. Geen wedstrijden genoemd, maar het vraagt geen genie om uit te vogelen dat het om de Vredeskoers gaat. Dat is goed nieuws, want USA neemt niet altijd de moeite om af te reizen. Albert Withen Philipsen wacht.

Hij is trouwens geboren in Spanje, wist ik helemaal niet.
Tour de l'Ain en die paar kermiskoersen in België daargelaten, volgt deze week zijn echte Europese debuut in een UCI koers. Tour du Bocage, twee dagen met drie etappes. Toch beste concurrentie. Ik zie al snel Jules Simon, Xander Scheldeman, Ron Rooni, Aubin Sparfel, Theophile Vassal, Hugo Boucher, Patryk Goszczurny, Hakon Eiksund Oksnes, Joeri Schaper, Axel Van Den Broek en Senna Remijn.

Barry krijgt zelf o.a. Enzo Edmonds met zich mee, daar verwacht ik ook wel e.e.a. van dit jaar.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 16:50:08 #231
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212928433
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 16:58:13 #232
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212928515
Ashlin Barry. _O_
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212928710
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Ashlin Barry. _O_
Sinds wanneer is die gast een Amerikaan, heb ik iets gemist?
  zaterdag 23 maart 2024 @ 17:26:40 #234
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212928726
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 17:23 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Sinds wanneer is die gast een Amerikaan, heb ik iets gemist?
Sinds 17 januari.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 17:43:53 #235
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212928841
Het is veelzeggend dat hij naar Europa komt en in zijn eerste wedstrijd tegen toch wel serieuze concurrentie direct uitpakt in de regen en de wind. En als de logica gerespecteerd wordt wint hij morgen ook de tijdrit. Echt nog nooit gezien dit, ondanks al die fenomenen die al voorbij gekomen zijn. Het kan niet snel genoeg 7 april zijn, Albert wacht.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 24 maart 2024 @ 11:07:37 #236
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212938623
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212939571
quote:
9e pas, oei.
Te veel last van de wind?
  zondag 24 maart 2024 @ 11:43:32 #238
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212939614
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:42 schreef Pistolero het volgende:

[..]
9e pas, oei.
Te veel last van de wind?
Ik heb geen idee, maar dit valt vies tegen. De hype is dood.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 24 maart 2024 @ 16:41:32 #239
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_212944175
Eitje voor Ashlin Barry. De hype trein staat weer op de rails.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 20:17:53 #240
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213025713
Ashlin Barry. _O- Ik kan echt niet wachten tot Roubaix.

https://www.stervanzuidli(...)-Stage-2-Results.pdf
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213031161
quote:
Cas Hermans dacht dat hij voor geel reed in Trixxo Ster van Zuid-Limburg: “En dan blijkt er nog een ronde te zijn”

Ritwinst voor de Amerikaan Barry Ashlin in de tweede rit van de Trixxo Ster van Zuid-Limburg met start in Mopertingen en aankomt in Hoeselt. Na 120km toonde hij zich de snelste van de groep. De Tsjech Pavel Simpik die op het einde de wedstrijd controleerde, blijft leider.

Beste Limburger blijft Cas Hermans en dit na zijn knappe tijdritprestatie van vrijdag. En toch was hij meteen na de streep niet om aan te spreken. Wat had hij graag dat rood-witte kleinood geruild voor de gele leiderstrui. Vrijdagavond was hij al duidelijk. “We gaan er morgen een lap op geven”, zei hij toen. En of hij dat gedaan heeft. Bij het ingaan van de laatste plaatselijke ronde kwam hij met kleine voorsprong op het peloton, geleid door Simpik, over de meet. Niet wetend wat er hem gebeurde toen men hem aanmaande om verder te rijden. “Hoe?”, keek hij verbaasd. De Hasselaar dacht echt dat hij als winnaar over de streep bolde en misschien daarmee wel een gooi naar geel deed. Omdat zijn voorsprong geen 11” was, de achterstand die Hermans in het klassement moest overbruggen, was geel toch niet mogelijk geweest. Maar begrijpelijk was hij na afloop alles behalve gelukkig. “Bij het ingaan van de (blijkbaar) voorlaatste ronde ben ik zeker dat het plaatje met een 1 werd opgestoken en er werd met de bel gerinkeld. Ik ben daar 100% zeker van en ik was zeker niet de enige in het peloton die dat gezien heeft. Even dacht ik: hoe? Hebben ze de wedstrijd dan ingekort?” Overtuigd van de laatste heb ik toen alles wat ik nog in mij had in die aanval met twee gegooid. Ik heb echt alles gegeven in de hoop geel te kunnen pakken. En dan kom je over de meet en blijkt het nog een ronde te zijn. Ik snap niet hoe zoiets kan gebeuren in een organisatie die voor de rest perfect is. Dat jij een foto hebt waar ik als eerste over de lijn komt? Daar ben ik vet mee”, aldus een ontgoochelde Hermans.

Uiteindelijk werd er door de hele groep gespurt voor de zege en werd de Amerikaan Barry de winnaar. Niet zomaar de eerste de beste. Een week geleden werd hij ook al ritwinnaar en eindwinnaar van de Franse rittenwedstrijd Tour du Bocaga.

In de slotronde werd er nog vier keer gevallen, waarbij één massale valpartij. Vijf renners moesten naar het ziekenhuis worden overgebracht.
  zondag 7 april 2024 @ 18:20:38 #242
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213128300


Eerste en tweede worden is er misschien wat over, maar geenszins een fluke. Omrzel en Valjavec behoorden gewoon tot de favorieten en outsiders. Volgens de geruchtenmolen gaat de een naar Bahrain, de ander naar QuickStep. De helmen en fietsen doen vermoeden dat dit klopt.

Albert Withen Philipsen had waarschijnlijk de benen om iedereen uit het wiel te kletsen, maar viel op Carrefour de l'Arbre. Hij moest in zijn eentje achtervolgen met wat zeer waarschijnlijk een hersenschudding is. Die komt nog wel eens terug op de piste om te winnen.

Ashlin Barry zoals verwacht met afstand de beste eerstejaars. Denk dat er nog wel meer inzat als hij niet terechtkwam in de almaar terugkerende doch leuke rubriek der achtervolgende groep. Deed nog een dappere poging er alleen naartoe te rijden, en dat lukte nog bijna ook. Ik zie alvast een topfavoriet voor volgend jaar.

Hector Alvarez is legit. Normaliter gaan Spanjaarden af als een gieter zodra ze de grens over moeten, maar nu al voor het tweede jaar op rij zit hij in de elitegroep. Kreeg ook te maken met achtervolgende groep dynamieken, maar deed nog een leuke poging met Fietzke om terug in de race te komen, jammer.

Mannen in vorm Orn-Kristoff en Keppens nergens te bekennen. Over twee weken de Twee Dagen van Eroica, die eigenlijk 4 dagen duren. Zin in.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:37:21 #243
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213144086
Zojuist vernomen dat Roubaix voorlopig de laatste race in Europa was voor Ashlin Barry, hij komt pas terug in de zomer. Betekenende dat we voorlopig nog even moeten wachten op de tweede confrontatie met Albert en ze elkaar niet gaan zien in de Vredeskoers. Eveneens vernomen dat het hem bijna lukte om in z'n eentje terug vooraan te geraken, totdat hij last kreeg van kramp.

Dat gezegd hebbende, heb vanochtend een video geplaatst in het Roubaix topic. Albert is echt op grandioze wijze bestolen door de jury.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 18 april 2024 @ 09:14:55 #244
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213245703

Tweede editie pas, maar stiekem wel al de mooiste rittenkoers op de kalender met een waanzinnige startlijst.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 21 april 2024 @ 13:13:07 #245
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_213281077
Marco Martin is een fenomeen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 21 april 2024 @ 17:56:19 #246
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_213284690
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Hector Alvarez is legit. Normaliter gaan Spanjaarden af als een gieter zodra ze de grens over moeten, maar nu al voor het tweede jaar op rij zit hij in de elitegroep. Kreeg ook te maken met achtervolgende groep dynamieken, maar deed nog een leuke poging met Fietzke om terug in de race te komen, jammer.
Hector Alvarez is heel erg legit (Orn-Kristoff ook). Denk wel dat ze er voordeel uit gehaald hebben dat de zwaarste rit gisteren is geschrapt door sneeuw, maar dat maakt niet uit.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')