Je mag altijd van alles aannemen. Dat betekent niet dat het klopt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.
[..]
Wat ook kan, is dat mannen hun leuter bij zich houden en geen seks hebben zodat vrouwen hun benen niet bij elkaar hoeven houden en gewoon geen seks hebben. En dat mannen sowieso altijd een condoom dragen als ze geen nageslacht willen (verwekken). Jij maakt het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw om niet zwanger te worden of anders maar een kind op de wereld te zetten.quote:Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?
[..]
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.
(Kansen)kinderen moord.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, want andere mensen hebben de vrijheid om hun eigen keuzes en zijn niet gebonden aan de bijbel of koran. Waarom moet jij dat voor andere mensen bepalen? Anderen bemoeien zich ook niet met dat vrouwen hoofddoeken dragen of mannen een lange baard dragen of er ritueel geslacht mag worden in een naam van het Jodendom of Islam.
Ja want niets is zo fijn om als kind vanaf de geboorte al te horen krijgen dat je ongewenst bent, geslagen wordt, mishandeld wordt, mentale ziektes daardoor ontwikkeld en je eigenlijk alleen maar had gewild dat je dood was. Allemaal omdat abortus niet mogelijk was.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is die vermaledijde abortus dus ook. Je ontneemt een (kansen)kind gewoon een toekomst. Dat op zich is al rampzalig, maar als je dan kijkt naar de oorzaak: onnozele seks met Jan en Alleman in Salou en nevendorpjes.²
Maar het principe blijft zoals ik stelde: de wet is hier leidend, niet wat de vrouw wil.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet zelf prima dat dat is omdat een ongeboren kind met 30 weken zwangerschap levensvatbaar is, daarom is dat niet toegestaan.
Een abortus kan hier ook met 22 weken, in hoeverre artsen daar aan willen meewerken kan ik je niet vertellen, maar in een minderheid van de gevallen komt een abortus in deze periode ook in Nederland voor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:10 schreef Leandra het volgende:
En ja, dan gaan we weer naar die 24 weken grens, er zijn ook kinderen die met die zwangerschapsduur geboren worden, en het met veel kunst en vliegwerk redden, maar laat dat nou net niet gelden voor de abortussen die nog tussen de 20 en 24 weken gedaan worden.
Dat zijn, in Nederland, eigenlijk alleen maar vroeggeboortes van babies die dusdanige afwijkingen hebben dat het kind niet levensvatbaar is na de geboorte, maar kennelijk wil je die moeders dwingen de zwangerschap uit te zitten tot er een natuurlijke bevalling volgt en ze dan alsnog hun kind mogen begraven.
Met alle risico's van dien voor moeder.
In zulke gevallen is het dan ook geen reguliere abortus maar wordt de bevalling opgewekt.
De ouders hebben dan ook een compleet kindje om afscheid van te nemen.
Probeer in NL maar eens een abortusarts te vinden die met 22 weken zwangerschap nog een abortus wil uitvoeren terwijl het een gezond kind is en het leven van de moeder niet in gevaar is, dat gaat heel lastig worden.
Nee hoor, dat ik over seksuele activiteiten spreek die tot een zwangerschap kunnen leiden, laat zien dat dit meerdere mensen betreft. Een vrouw kan in principe immers geen zwangerschap in haar eentje bewerkstelligen. En de benen gesloten houden is wel een onderdeel van. Dus ook de vrouw draagt die verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mag altijd van alles aannemen. Dat betekent niet dat het klopt.
Planned Parenthood biedt het aan tijdens de conventie. Dat zijn de feiten.
[..]
Wat ook kan, is dat mannen hun leuter bij zich houden en geen seks hebben zodat vrouwen hun benen niet bij elkaar hoeven houden en gewoon geen seks hebben. En dat mannen sowieso altijd een condoom dragen als ze geen nageslacht willen (verwekken). Jij maakt het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw om niet zwanger te worden of anders maar een kind op de wereld te zetten.
En van wie is die conventie? Van de Democratische Partij.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mag altijd van alles aannemen. Dat betekent niet dat het klopt.
Planned Parenthood biedt het aan tijdens de conventie. Dat zijn de feiten.
Heb je al die tijd onder een steen doorgebracht.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:14 schreef Momo het volgende:
Ja, want andere mensen hebben de vrijheid om hun eigen keuzes en zijn niet gebonden aan de bijbel of koran. Waarom moet jij dat voor andere mensen bepalen? Anderen bemoeien zich ook niet met dat vrouwen hoofddoeken dragen of mannen een lange baard dragen of er ritueel geslacht mag worden in een naam van het Jodendom of Islam.
Het is wel wat ze ons hier steeds vertellen. Zonder arrogant te doen lijken onze morele standaarden fors hoger te staan dan de gemiddelde hier. Het is een gegeven. Deal ik er mee? Ja. Wil ik het liever nog vandaag dan morgen anders zien? Ook ja.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:20 schreef Bofjijff het volgende:
Reageren is iemand willen bekeren, echt wat lees ik![]()
Wat mij betreft niet hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:11 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Maar een man de vrijheid geven om met vier vrouwen te trouwen is weer een brug te ver.
Geert Wilders ziet het graag anders, maar al die zaken zijn nog steeds niet verboden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Heb je al die tijd onder een steen doorgebracht.
niemand wil je bekeren hoor, wees maar niet bang. Wil je het anders stem je op een partij die voor jouw idealen staat. Niet genoeg, wellicht biedt een ander land uitkomst.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is wel wat ze ons hier steeds vertellen. Zonder arrogant te doen lijken onze morele standaarden fors hoger te staan dan de gemiddelde hier. Het is een gegeven. Deal ik er mee? Ja. Wil ik het liever nog vandaag dan morgen anders zien? Ook ja.²
Morele standaarden?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is wel wat ze ons hier steeds vertellen. Zonder arrogant te doen lijken onze morele standaarden fors hoger te staan dan de gemiddelde hier. Het is een gegeven. Deal ik er mee? Ja. Wil ik het liever nog vandaag dan morgen anders zien? Ook ja.²
Mannen die ooit een vrouw van dichtbij hebben gezien weten dat dat een alles behalve hedonistische situatie zou opleveren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, de een klaagt over opgedrongen hedonisme en de ander klaagt dat hij niet met 4 vrouwen mag trouwen.
Als er iets als hedonisme klinkt dan is het wel met 4 vrouwen getrouwd zijn :')
Tja, binnen veel Arabische en Islamtische culturen wordt dit als acceptabel en normaal gezien.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, de een klaagt over opgedrongen hedonisme en de ander klaagt dat hij niet met 4 vrouwen mag trouwen.
Als er iets als hedonisme klinkt dan is het wel met 4 vrouwen getrouwd zijn
alsof we 5 jarige kinderen aan het vermoorden zijn, zo wordt er over gepraatquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Abortus zou kindermoord zijn:
1. je krijgt er ongewenste kinderen van --> kinderen krijgen trauma's, verkeerde opvoeding etc. --> mandversie: problemen voor de maatschappij
2. kinderen worden afgestaan voor adoptie --> deel van de kinderen krijgt trauma's --> mandversie: problemen voor de maatschappij.
Top idee verder wel.
lekker daar latenquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, binnen veel Arabische en Islamtische culturen wordt dit als acceptabel en normaal gezien.
Dit zijn de symptomen van het hedonisme en is abortus dus symptoomvestrijding. Je moet dus de problemen in de basis al oplossen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Abortus zou kindermoord zijn:
1. je krijgt er ongewenste kinderen van --> kinderen krijgen trauma's, verkeerde opvoeding etc. --> mandversie: problemen voor de maatschappij
2. kinderen worden afgestaan voor adoptie --> deel van de kinderen krijgt trauma's --> mandversie: problemen voor de maatschappij.
Benen bij elkaar houden geldt altijd voor vrouwen. Die moeten immers de benen spreiden anders kan er niets naar binnen. Als je de verantwoordelijkheid bij beiden zegt te willen leggen, zul je aan je woordgebruik moeten werken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar het principe blijft zoals ik stelde: de wet is hier leidend, niet wat de vrouw wil.
En er zijn uiteraard verschillende plekken in de Canada en de VS waar het ook na deze termijn nog mogelijk is. Het valt te verwachten dat de drang voor zulke wetgeving hier ook nog wel zal komen.
[..]
Een abortus kan hier ook met 22 weken, in hoeverre artsen daar aan willen meewerken kan ik je niet vertellen, maar in een minderheid van de gevallen komt een abortus in deze periode ook in Nederland voor.
[..]
Nee hoor, dat ik over seksuele activiteiten spreek die tot een zwangerschap kunnen leiden, laat zien dat dit meerdere mensen betreft. Een vrouw kan in principe immers geen zwangerschap in haar eentje bewerkstelligen. En de benen gesloten houden is wel een onderdeel van. Dus ook de vrouw draagt die verantwoordelijkheid.
[..]
En van wie is die conventie? Van de Democratische Partij.
Dus?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, binnen veel Arabische en Islamtische culturen wordt dit als acceptabel en normaal gezien.
En wat is de basis dan?>quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit zijn de symptomen van het hedonisme en is abortus dus symptoomvestrijding. Je moet dus de problemen in de basis al oplossen.
1. Hele fijne plekken om te wonenquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn er genoeg landen waar je wel met meerdere mensen mag trouwen, nouja mannen met meerdere vrouwen dan.
Hoe zit het met de islamistische morele standaard omtrent homos.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik gebruik het alleen als stok om contradicties aan te tonen. En waarom zijn incels een ding terwijl het verboden is om met vier vrouwen te trouwen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Als man met meerdere vrouwen trouwen is gewoon manonvriendelijk. Er zijn niet genoeg vrouwen om alle mannen van meerder vrouwen te voorzien. Er zijn dus mannen die nooit trouwen, worden in dat soort maatschappijen ook als verloren gezien.
Nee dat is gezellig
Omdat incels.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik gebruik het alleen als stok om contradicties aan te tonen. En waarom zijn incels een ding terwijl het verboden is om met vier vrouwen te trouwen?
Het is bespottelijk en staat haaks op de vermeend kuishuid die sommigen hier pretenderen na te streven.quote:
Ik vind het ook bespottelijk, laat ik dat voorop stellen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is bespottelijk en staat haaks op de vermeend kuishuid die sommigen hier pretenderen na te streven.
Mannen die alleen overblijven is dan ook geen goed tegenargument omdat het nu al gebeurt en je kijkt al neer op incels. Volgens mij was je aan het projecteren.quote:
De kinderen die voortvloeien uit een huwelijk van 4 vrouwen zijn gewenst en de vader erkent de kinderen. En de vader is ook bekend. In tegenstelling tot wulpse dames die hun baarmoeder inzetten als een soort van autosnelweg.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:
Als er iets als hedonisme klinkt dan is het wel met 4 vrouwen getrouwd zijn
Hoezo ben ik aan het projecteren betreft incels? Ik ben een zelfstandig alleenstaande vrouw. Ik heb niets met incels te maken en heb er ook totaal geen medelijden met de groep incels.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Mannen die alleen overblijven is dan ook geen goed tegenargument omdat het nu al gebeurt en je kijkt al neer op incels. Volgens mij was je aan het projecteren.
Waar haal jij het beeld vandaan dat een vrouw voor de lol elke maand zichzelf zwanger laat maken en weer een abortus laat uitvoeren?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De kinderen die voortvloeien uit een huwelijk van 4 vrouwen zijn gewenst en de vader erkent de kinderen. En de vader is ook bekend. In tegenstelling tot wulpse dames die hun baarmoeder inzetten als een soort van autosnelweg.²
moeten zij wetenquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De kinderen die voortvloeien uit een huwelijk van 4 vrouwen zijn gewenst en de vader erkent de kinderen. En de vader is ook bekend. In tegenstelling tot wulpse dames die hun baarmoeder inzetten als een soort van autosnelweg.²
zijn eigen dikke duim.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Waar haal jij het beeld vandaan dat een vrouw voor de lol elke maand zichzelf zwanger laat maken en weer een abortus laat uitvoeren?
Veruit de meeste gevallen van abortus hebben niks te maken met een gevaar voor de volksgezondheid van de moeder of een verkrachting. Dit is gewoon het resultaat van het vervullen van driften op een irrationele manier.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Waar haal jij het beeld vandaan dat een vrouw voor de lol elke maand zichzelf zwanger laat maken en weer een abortus laat uitvoeren?
Heel gezellig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoezo ben ik aan het projecteren betreft incels? Ik ben een zelfstandig alleenstaande vrouw. Ik heb niets met incels te maken en heb er ook totaal geen medelijden met de groep incels.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Er zijn dus mannen die nooit trouwen, worden in dat soort maatschappijen ook als verloren gezien.
Nee dat is gezellig
Culturen waarin mannen met meerder vrouwen mogen trouwen heeft niets te maken met de groep incels waar jij het over hebt.quote:
welke kinderen? Verder is het niet relevant wat de oorzaak danwel reden is voor de abortus. Voor jou wel, maar dat is jouw probleemquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veruit de meeste gevallen van abortus hebben niks te maken met een gevaar voor de volksgezondheid van de moeder of een verkrachting. Dit is gewoon het resultaat van het vervullen van driften op een irrationele manier.
Niemand die zich druk maakt over de toekomst van deze (kansen)kinderen. Dat stoort me.²
Die stappen op een bootje naar Europa en vinden hier een vrouw.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Als man met meerdere vrouwen trouwen is gewoon manonvriendelijk. Er zijn niet genoeg vrouwen om alle mannen van meerder vrouwen te voorzien. Er zijn dus mannen die nooit trouwen, worden in dat soort maatschappijen ook als verloren gezien.
Nee dat is gezellig
Die mannen blijven nu al over, zonder dat het toegestaan is om met vier vrouwen te trouwen. Zo moelijk is het niet om dit te begrijpen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Culturen waarin mannen met meerder vrouwen mogen trouwen heeft niets te maken met de groep incels waar jij het over hebt.
In het eerste geval is er gewoon een rekensommetje te maken. Ongeveer 50% is man en ongeveer 50% is vrouw. Als je als man dan met meerder vrouwen mag trouwen. Dan is het rekensommetje toch dat er meer mannen overblijven? Een maatschappij ziet hen dan als verloren. Dat is niet hetzelfde als incels.
Bij de mormonen zijn dit de mannen die ingezet worden voor bijvoorbeeld zware arbeid etc.
Omdat vrouwen geen man meer nodig hebben voor die zekerheid die we vroeger wel nodig hadden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:43 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die mannen blijven nu al over, zonder dat het toegestaan is om met vier vrouwen te trouwen. Zo moelijk is het niet om dit te begrijpen.
Voor zoiets zwaars als (kansen)kinderen moord zou je als weldenkend mensen toch op zijn minst een ontzettend goede reden willen hebben. Lekker seksen met Jan en alleman schaar ik absoluut niet in de categorie goede redenen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
welke kinderen? Verder is het niet relevant wat de oorzaak danwel reden is voor de abortus. Voor jou wel, maar dat is jouw probleem
Strong independent women, abortusparadijs op aarde.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
En hebben vrouwen in Westerse maatschappij geen man meer nodig voor zekerheid.
Maar het is toch zo makkelijk voor vrouwen om te voorkomen dat ze zwanger worden toch? Benen bij elkaar en de pil slikken. En je mag natuurlijk alleen seks hebben in een huwelijk met die ene man.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel grappig dat het weer alleen maar over abortus gaat en vrouwen die een zwangerschap afbreken en niet over mannen die iets aan hun vruchtbaarheid doen.
Vrouwen moeten altijd de verantwoordelijkheid dragen als twee mensen seks hebben blijkt maar weer. Voor een man maakt het niks uit en die kan er zonder oordelen mee weg komen.
Een externe opgewekte abortus is al zou oud als Adam en Eva.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Strong independent women, abortusparadijs op aarde.
De realiteit is dat dit door mannen mogelijk is gemaakt, heeft niets met sterke onafhankelijke vrouwen te maken.
Wat heeft die regular sex met Jan en alleman de samenleving nou helemaal te bieden behalve dan dit soort negatieve bijwerkingen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Het punt is dat "morele" mannen denken dat je abortus alleen doet als je moreel zondigt als vrouw zijnde. En vrouwen mogen alleen seks hebben om kinderen te krijgen.
Het gaat helemaal niet om de ongeboren kinderen, maar om de vrijheid van vrouwen.
er zijn nog geen kinderen dus het kindermoord noemen slaat nergens op.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor zoiets zwaars als (kansen)kinderen moord zou je als weldenkend mensen toch op zijn minst een ontzettend goede reden willen hebben. Lekker seksen met Jan en alleman schaar ik absoluut niet in de categorie goede redenen.²
Nu noem je kinderen zelf negatieve bijwerkingenquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat heeft die regular sex met Jan en alleman de samenleving nou helemaal te bieden behalve dan dit soort negatieve bijwerkingen?
Als een vrouw niet eens waterdicht en met de handen in het vuur de vader kan aanwijzen weet je dat je verkeerd bezig bent.²
Nee, ik verwijs hiermee naar abortussen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nu noem je kinderen zelf negatieve bijwerkingen![]()
![]()
"Misschien"quote:En mss weet je de vader wel, maar zijn beide mensen niet in staat om een kind op te voeden. Is er geen geld, mentaal of fysiek niet oke.
en ook die vrijheid is er om die inschatting te maken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Misschien"Dat bedoel ik dus.
²
Zelfs als je levende volwassenen kookt en opeet kun je dit niet veroordelen vanuit een atheïstisch wereldbeeld omdat er geen goed en fout bestaat, dus ga nou niet met stenen gooien terwijl je in een glazen huis woont.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met de islamistische morele standaard omtrent homos.
Levende volwassenen vermoorden omdat ze op iemand van hetzelfde geslacht vallen.
Dat is lager dan laag qua moraliteit.
Ben je eigenlijk een geradicaliseerde versie van die ouwe WFL mod of ben je gewoon een of andere onverwante hersendooie?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zelfs als je levende volwassenen kookt en opeet kun je dit niet veroordelen vanuit een atheïstisch wereldbeeld omdat er geen goed en fout bestaat, dus ga nou niet met stenen gooien terwijl je in een glazen huis woont.
Dat is precies wat ik zeg. Maar ik zou er graag aan toevoegen dat dit ook geldt voor mannen. Teveel negatieve bijwerkingen van regular spontanious sex.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan ook gewoon zeggen dat je vindt dat vrouwen alleen maar in een huwelijk hun benen mogen spreiden.
Het ging over vermeende moraliteit vanuit een geloofs overtuiging. Dat je nu opeens over atheïsten moet beginnen geeft gewoon duidelijk, aan dat er heel selectief naar vermeende superiore moraliteit gegrepen wordt vanuit geloofs overtuigingen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zelfs als je levende volwassenen kookt en opeet kun je dit niet veroordelen vanuit een atheïstisch wereldbeeld omdat er geen goed en fout bestaat, dus ga nou niet met stenen gooien terwijl je in een glazen huis woont.
Dit is niet zo sterk Monolith. Val zijn ideeën en argumenten aan. Niet hemzelf.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk een geradicaliseerde versie van die ouwe WFL mod of ben je gewoon een of andere onverwante hersendooie?
Heb je daar een grondige statistische onderbouwing voor?quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de regel komen er geen artsen of chirurgen voort uit vaderloze gezinnen.
Dat. En laten we de groep die vanwege medische redenen de zwangerschap (moeten) afbreken ook niet vergeten. Waar een deel dit pas in later stadium (dus na 20 weken) gebeurt in verband met diverse onderzoeken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:36 schreef ieniminimuis het volgende:
En niet elk kind dat in een huwelijk geboren wordt, is gewenst. Laat ik je ook even uit die droom halen.
Vergeet niet even erbij te melden dat het ook eeuwen lang totaal is afgepakt van vrouwen door mannen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Strong independent women, abortusparadijs op aarde.
De realiteit is dat dit door mannen mogelijk is gemaakt, heeft niets met sterke onafhankelijke vrouwen te maken.
Ik haat mannen niet. Degene waar ik op reageer heeft het over het bij elkaar houden van de benen om zwangerschap te voorkomen. Dat is duidelijk gericht op vrouwen. Beiden dienen samen te voorkomen dat er een zwangerschap komt, door al dan niet seks te hebben en als wel, dan met voldoende bescherming.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:49 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Je doet alsof alleen mannen geen seks met condoom willen. Alles is zeker maar de schuld van de man. Wat een haat zeg.
Nul, net zoveel als aan m'n eerste verjaardagen. Je bent dan zelf een herinnering van anderen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke herinneringen heb je aan de dag van je geboorte?
Daarom vroeg ik het ook. Je herinnert je net zoveel van je periode in de baarmoeder of je geboorte als het moment voor je leven. Niets dus. Het echte bewustzijn is er nog niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nul, net zoveel als aan m'n eerste verjaardagen. Je bent dan zelf een herinnering van anderen.
Iemand met Alzheimer weet ook niet zo veel meer van bewuste belevingen.
Een niet onbelangrijk detail is dat een nest puppy's of kittens al is geboren. We ruimen ook geen baby's op die al geboren zijn, zelfs ruim voor de geboorte al niet meer.quote:Een nest puppies of katten ruim je ook niet op omdat je het niet kunt verzorgen, doen ze overigens wel in arme landen, en abortus doen zulke landen minder aan.
Wat in de bijbel of koran staat is niet bindend, het zijn gewoon boeken, samengevoegd uit losse geschriften, geschreven door verschillende mensen, meerdere keren vertaald en opnieuw geïnterpreteerd en wat niet goed uitkwam is weggelaten.quote:De bijbel leert dat overspel en hoererij zonden zijn, en seks voor het huwelijk mag ook al niet. Bij wie ligt het probleem dan?
Sommige mensen kunnen inderdaad geen goed of fout herkennen zonder dat een boekje dat voorschrijft.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Sterkte uiteenzetting. Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Daarom is er weinig verschil tussen voor de geboorte en erna. En daarom hebben ze bescherming nodig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het ook. Je herinnert je net zoveel van je periode in de baarmoeder of je geboorte als het moment voor je leven. Niets dus. Het echte bewustzijn is er nog niet.
Je kan een embryo, onvolgroeide foetus, een levensvatbare foetus of een baby echt niet zomaar vergelijken, al zijn die laatste 2 stadia wel belangrijk om te beschermen. En dat worden ze ook. Vanaf het moment dat een foetus levensvatbaar is (25 weken) is een abortus niet meer toegestaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:23 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Daarom is er weinig verschil tussen voor de geboorte en erna. En daarom hebben ze bescherming nodig.
Maar dat is het wel. Als blonde Angela haar benen spreidt voor José en Angelo tijdens de zomervakantie op Ibiza weet ze wat ze kan doen bij terugkomst: AaaS.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Laat ik voorop stellen dat een abortus geen vanzelfsprekendheid moet zijn, je moet dat echt wel serieus nemen en goed afwegen.
Dat is natuurlijk onzin. Goed en kwaad, gevoel voor recht en onrecht, kan prima bestaan zonder geloof.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor seksuele fantasieën je allemaal hebt, dat moet je zelf weten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar dat is het wel. Als blonde Angela haar benen spreidt voor José en Angelo tijdens de zomervakantie op Ibiza weet ze wat ze kan doen bij terugkomst: AaaS.²
Zonder dat een boekje licht erop schijnt, veel leven inderdaad in duisternis.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:19 schreef Shotty het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen inderdaad geen goed of fout herkennen zonder dat een boekje dat voorschrijft.
Maar ga je eigen tekortkomingen niet op andere mensen reflecteren.
En ga ook niet doen of dat boekje zaligmakend is, anders kijk je is hoeveel ellende er met dat soort boekjes in de hand is gerechtvaardigd.
Ben bang dat de meesten niet trollenquote:Op maandag 19 augustus 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
Dat mensen nog behoefte hebben aan dit soort slap getroll
Dat geloof je omdat je in een land bent opgegroeid waar het christendom aanwezig is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:38 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zonder dat een boekje licht erop schijnt, veel leven inderdaad in duisternis.
Jezus Christus wordt de Zaligmaker van de hele wereld genoemd he.
Ik denk niet dat ze trollen. Het extreme hedonistische wereldbeeld is helaas de werkelijkheid.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
Dat mensen nog behoefte hebben aan dit soort slap getroll
Een deel van mijn familie kennende is het ze ernst, ik ben afvallig, zondig en kom in de hel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben bang dat de meesten niet trollen
Toen ik 8 jaar was vertelde de zus van mijn oma dat ik toch in de hel zou branden, altijd gezelligquote:Op maandag 19 augustus 2024 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een deel van mijn familie kennende is het ze ernst, ik ben afvallig, zondig en kom in de hel.
Dat dan weer liever dan in de hemel met zulke zure mensen.
Hoe zuur ook, dit was je ontnomen als je was geaborteerd. Kijk hoe je nu floreert op een forum als deze. Als je ouders, of mijn ouders, dit ons niet hadden gegund was onze wijsheid een hoop mensen bespaard geweest.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik 8 jaar was vertelde de zus van mijn oma dat ik toch in de hel zou branden, altijd gezellig
Daar lijkt het me dan ook stukken gezelliger dan in hemel tussen al die vrome ayatollahs.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik 8 jaar was vertelde de zus van mijn oma dat ik toch in de hel zou branden, altijd gezellig
Geen strong independent woman dus, maar een die aan het roleplayen is als strong independent woman zolang een man het toestaat. Dank voor de bevestiging.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:50 schreef Lenny77 het volgende:
Vergeet niet even erbij te melden dat het ook eeuwen lang totaal is afgepakt van vrouwen door mannen.
Geen onderwijs, geen keuze, totale afhankelijkheid en onderdrukking.
Als ik was geaborteerd had ik dat nooit geweten. Dat is niet iets waar ik me druk om kan maken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe zuur ook, dit was je ontnomen als je was geaborteerd. Kijk hoe je nu floreert op een forum als deze. Als je ouders, of mijn ouders, dit ons niet hadden gegund was onze wijsheid een hoop mensen bespaard geweest.²
quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe zuur ook, dit was je ontnomen als je was geaborteerd. Kijk hoe je nu floreert op een forum als deze. Als je ouders, of mijn ouders, dit ons niet hadden gegund was onze wijsheid een hoop mensen bespaard geweest.²
Daar heb je er een die eigenlijk doodsbang is voor vrouwen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Geen strong independent woman dus, maar een die aan het roleplayen is als strong independent woman zolang een man het toestaat. Dank voor de bevestiging.
Er waren al wetten en een besef van goed en kwaad voordat het concept Jezus bedacht is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:38 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zonder dat een boekje licht erop schijnt, veel leven inderdaad in duisternis.
Jezus Christus wordt de Zaligmaker van de hele wereld genoemd he.
https://thinkfaith.net/20(...)ormed-by-the-gospel/
En jij bent vrij van invloeden, niet gehersenspoeld om als atheïst te eindigen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat geloof je omdat je in een land bent opgegroeid waar het christendom aanwezig is.
Was je in Iran, Israël of India geboren, dan had je een ander invulling van het geloof gehad.
Christelijk opvoeding hier, je hoeft niet mee te gaan in wat je familie probeert in je te stampen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
En jij bent vrij van invloeden, niet gehersenspoeld om als atheïst te eindigen?
Geldt niet voor gelovigenquote:Op maandag 19 augustus 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Christelijk opvoeding hier, je hoeft niet mee te gaan in wat je familie probeert in je te stampen.
Ach, als zelfs de mods in FB bepaalde users trolls noemen, dan weet je het wel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben bang dat de meesten niet trollen
Ik ga uit van wetenschap en logica in het leven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
En jij bent vrij van invloeden, niet gehersenspoeld om als atheïst te eindigen?
Ja, ik voel je. Wat ik zelf altijd probeer is gewoon op de inhoud in te gaan. Sommige denkbeelden zijn wellicht (wereld)vreemd of niet gewenst. Maar zonder dwarsliggers geen spoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, als zelfs de mods in FB bepaalde users trolls noemen, dan weet je het wel.
En het is inderdaad soms moeilijk om onderscheid te maken tussen zwakbegaafden en mensen die bewust trollen.
Je bent dus door anderen beïnvloed maar denkt net als de feministen dat je strong en independent bent. Zeg dat dan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ga uit van wetenschap en logica in het leven.
Er is geen god, hemel, hel of hiernamaals. Er is wetenschappelijk en biologisch ook geen reden voor het bestaan van een god of een hiernamaals.
Dat neemt niet weg dat wetenschappers gelovig kunnen zijn en gelovigen wetenschappers kunnen zijn.
Zou ik afgaan op de invloeden en opvoeding, dan zou ik christelijk moeten zijn.
Er zijn ruim 4.000 verschillende geloven op de wereld. Ga jij maar vertellen welke de enige echte is en ga dat vervolgens uitleggen aan iemand die in één van die andere 4.000 geloven gelooft.
Dan heb je mij niet meer nodig voor je discussies, dat kan ik je verzekeren.
Je zei gisteren dat hemelvaartsdag en andere christelijke dagen zijn opgelegd aan jou, dus waarom zouden wij niet verder gaan daar waar de christenen gestopt zijn?quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voel vrij om te geloven wat je wil maar leg het mij niet op, ook niet de geforceerde moraliteit die er uit voortvloeit.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Geen strong independent woman dus, maar een die aan het roleplayen is als strong independent woman zolang een man het toestaat. Dank voor de bevestiging.
Ik ben door christenen beïnvloed om te geloven in een god, een hemel, een hel en een hiernamaals. Één van de eerste regels is om niet te twijfel aan je geloof, dat is een zonde.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je bent dus door anderen beïnvloed maar denkt net als de feministen dat je strong en independent bent. Zeg dat dan.
Ja, die houding is wel te verwachten vanuit gelovigen. Hun verheven moraliteit opleggen aan anderen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:07 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je zei gisteren dat hemelvaartsdag en andere christelijke dagen zijn opgelegd aan jou, dus waarom zouden wij niet verder gaan daar waar de christenen gestopt zijn?
Het heeft niks met moraliteit te maken, maar het klopt deels wel, de meeste mensen zullen nooit de bijbelse waarheid horen, in Nederland is het 'bij de gratie Gods'.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat geloof je omdat je in een land bent opgegroeid waar het christendom aanwezig is.
Was je in Iran, Israël of India geboren, dan had je een ander invulling van het geloof gehad.
Voel vrij om te geloven wat je wil maar leg het mij niet op, ook niet de geforceerde moraliteit die er uit voortvloeit.
Dat laatste dan vaak weer niet, probeer als ondernemer maar eens je supermarkt op zondag te openen in de bible belt....quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, die houding is wel te verwachten vanuit gelovigen. Hun verheven moraliteit opleggen aan anderen.
Ik laat jou vrij, jij laat mij vrij.
Oh, zeker hoor, hier vlakbij is een dorp waar geen oliebollen verkocht mochten worden op oudejaarsdag omdat een paar gelovigen vonden dat ze hun verheven normen en waarden aan anderen moesten opleggen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste dan vaak weer niet, probeer als ondernemer maar eens je supermarkt op zondag te openen in de bible belt....
Zijpaadje: Moest ineens denken aan Boris Becker die ooit in de luren is gelegd door zich oraal te laten bevredigen waarop de vrouw zijn sperma bij haarzelf in de vagina aanbracht. Hij mocht dokken van de rechter.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar het principe blijft zoals ik stelde: de wet is hier leidend, niet wat de vrouw wil.
En er zijn uiteraard verschillende plekken in de Canada en de VS waar het ook na deze termijn nog mogelijk is. Het valt te verwachten dat de drang voor zulke wetgeving hier ook nog wel zal komen.
[..]
Een abortus kan hier ook met 22 weken, in hoeverre artsen daar aan willen meewerken kan ik je niet vertellen, maar in een minderheid van de gevallen komt een abortus in deze periode ook in Nederland voor.
[..]
Nee hoor, dat ik over seksuele activiteiten spreek die tot een zwangerschap kunnen leiden, laat zien dat dit meerdere mensen betreft. Een vrouw kan in principe immers geen zwangerschap in haar eentje bewerkstelligen. En de benen gesloten houden is wel een onderdeel van. Dus ook de vrouw draagt die verantwoordelijkheid.
Oh, dat is wel kut.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zijpaadje: Moest ineens denken aan Boris Becker die ooit in de luren is gelegd door zich oraal te laten bevredigen waarop de vrouw zijn sperma bij haarzelf in de vagina aanbracht. Hij mocht dokken van de rechter.
Jij laat mij vrij omdat je niet over macht beschikt, anders had je alle religie verbannen, zoals je gisteren met ons deelde, over je natte droom.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, die houding is wel te verwachten vanuit gelovigen. Hun verheven moraliteit opleggen aan anderen.
Ik laat jou vrij, jij laat mij vrij.
Altijd bijzonder dat hun god dan niet even neerdaalt naar aarde om de oliebollenverkopers even vriendelijk te vragen te stoppen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, zeker hoor, hier vlakbij is een dorp waar geen oliebollen verkocht mochten worden op oudejaarsdag omdat een paar gelovigen vonden dat ze hun verheven normen en waarden aan anderen moesten opleggen.
Dat is dan ook niet waar, hij heeft gewoon seks met haar gehad en dat "ze pijpte me en heeft zich daarna met mijn zaad bezwangerd" verhaal is dan ook al jaren geleden ontkracht. Ook door hemzelf.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, dat is wel kut.
Zo'n vasectomie klinkt ineens heel aanlokkelijk.
Ik heb nergens gezegd dat ik alle religie wilde verbieden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij laat mij vrij omdat je niet over macht beschikt, anders had je alle religie verbannen, zoals je gisteren met ons deelde, over je natte droom.
De atheïstische politicus in pak met macht in achterkamertjes laat ons echter niet vrij, en we zullen dan ook de rollen moeten omdraaien.
Het wordt steeds ingewikkelderquote:Op maandag 19 augustus 2024 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet waar, hij heeft gewoon seks met hem gehad en dat "ze pijpte me en heeft zich daarna met mijn zaad bezwangerd" verhaal is dan ook al jaren geleden ontkracht. Ook door hemzelf.
Dat bleek dan ook niet waar te zijn. Hij heeft gewoon zonder condoom geneukt met die vrouw en dat later ook toegegeven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zijpaadje: Moest ineens denken aan Boris Becker die ooit in de luren is gelegd door zich oraal te laten bevredigen waarop de vrouw zijn sperma bij haarzelf in de vagina aanbracht. Hij mocht dokken van de rechter.
Ik voel me niet aangevallen, ik geef alleen aan dat anderen iets opleggen iets wederzijds is en niet alleen van gelovigen afkomstig is. Zo kan ik bepaalde delen van mijn religie niet praktiseren omdat het verboden is in Nederland.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ik alle religie wilde verbieden.
Ik heb alleen opgemerkt dat het misschien beter zou zijn om alle religie te verbieden, vanuit de gedachte dat religie ons niet gelovigen van alles probeert op te leggen vanuit hun verheven moraliteit.
Dat is heel wat anders. Als je vanwege die reactie denkt dat ik alle religie wil verbieden, dan voel je je onterecht aangevallen.
Zoals wat bijvoorbeeld…?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:32 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangevallen, ik geef alleen aan dat anderen iets opleggen iets wederzijds is en niet alleen van gelovigen afkomstig is. Zo kan ik bepaalde delen van mijn religie niet praktiseren omdat het verboden is in Nederland.
Abortus vindt ook vrij veel plaats binnen relaties/huwelijken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ongekaderde sexiteiten geven gewoon teveel negatieve bijwerkingen. In die zin is abortus meer een symptoom.²
Ja, ik zag het en heb het aangepast.....maar hij heeft gewoon seks met haar gehad op de trap tussen de toiletten van restaurant Nobu in Londen, als gevolg daarvan werd zij zwanger van hun dochter Anna.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het wordt steeds ingewikkelder![]()
Dit verhaal blijft ook maar opduiken. Het nogal ongelooflijke verhaal kwam van zijn advocaten en Bild.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Knip...quote:Among the more surreal tales surrounding the paternity suit launched against Boris Becker by the London-based model Angela Ermakova were stories of stolen sperm, artificial insemination and Russian mafiosi hatching sinister blackmail plots.
But yesterday the 33-year-old retired tennis star accepted the rather more mundane truth, conceding that he was the father of a 10-month-old girl who Miss Ermakova claims was conceived in a broom cupboard at the upmarket Japanese restaurant Nobu in central London.
https://www.theguardian.com/uk/2001/feb/08/oliverburkemanquote:His lawyers suggested that Miss Ermakova had inseminated herself with his sperm after oral sex - a deception the German newspaper Bild Zeitung claimed was part of a blackmail plot devised by the Russian mafia.
Dat had je al gedeeld maar erg concreet word je niet, ondanks verzoeken daartoe.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:32 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangevallen, ik geef alleen aan dat anderen iets opleggen iets wederzijds is en niet alleen van gelovigen afkomstig is. Zo kan ik bepaalde delen van mijn religie niet praktiseren omdat het verboden is in Nederland.
Met vier vrouwen trouwen, verboden.quote:
En hij heeft uiteindelijk zelfs gewoon verteld wat er werkelijk gebeurd was.....quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:34 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dit verhaal blijft ook maar opduiken. Het nogal ongelooflijke verhaal kwam van zijn advocaten en Bild.
[..]
Knip...
[..]
https://www.theguardian.com/uk/2001/feb/08/oliverburkeman
Ja, dat is nogal een verschil met deze cultuur.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Met vier vrouwen trouwen, verboden.
Niqabverbod.
Om maar twee minder controversiële voorbeelden te noemen.
Zou je met 4 vrouwen willen trouwen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik ben ook niet direct voor dat verbod. Ik vind de vrijheid om zoiets te dragen belangrijk.quote:Niqabverbod.
Gereformeerd of katholiek opgevoed?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben door christenen beïnvloed om te geloven in een god, een hemel, een hel en een hiernamaals. Één van de eerste regels is om niet te twijfel aan je geloof, dat is een zonde.
Toch geloof ik niet in een god.
Dat is voor jou heel moeilijk te bevatten en dat probeer je vervolgens belachelijk te maken door het feminisme te noemen. Dat feminisme voor jou iets belachelijks is, is vanuit je geloofsovertuiging dan wel weer te begrijpen dus daar heb ik geen overmatige persoonlijke kritiek op. Je weet niet beter.
Het moge duidelijk zijn dat je als atheïstische hedonist je meer kan en mag.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat had je al gedeeld maar erg concreet word je niet, ondanks verzoeken daartoe.
Niet met vier mannen mogen trouwen zou ook een controversieel verbod zijn?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niqabverbod.
Ger gem, ofwel gereformeerde gemeente.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:41 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Gereformeerd of katholiek opgevoed?
Je verwart nu het atheïsme met het ietsisme.quote:Iedereen gelooft dat er 'iets' is.
Nou nee, als atheïstische hedonist mag je ook niet doen wat anderen niet mogen terwijl het van hun religie wel zou mogen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat je als atheïstische hedonist je meer kan en mag.²
De vrijheid?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben ook niet direct voor dat verbod. Ik vind de vrijheid om zoiets te dragen belangrijk.
Damn..... zwarte kousenquote:Op maandag 19 augustus 2024 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ger gem, ofwel gereformeerde gemeente. Het witte kerkje in Hoofddorp.
Wat had je misdaan? Of was het persoonlijk?quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik zeg.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
De vrijheid?
De psychische danwel fysieke dwang waaronder men zoiets gedwongen wordt te dragen vind je belangrijk?
Ik denk dat je de inherente kwaadaardigheid van het gewaadje totaal miskent, theoretisch heb je gelijk hoor, praktisch: hopeloos en schadelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik zeg.
Ik vind dat mannen of vrouwen die zoiets willen dragen, dat mogen dragen.
Maar geldt ook voor een kikkerpak of wat je maar wil.
Ik vind echter ook dat je de vrijheid moet hebben om het niet te hoeven dragen.
Ofwel: nee, geen dwang. Goed lezen
Klopt...quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn..... zwarte kousen![]()
Dat is behoorlijk streng en doet eigenlijk niets onder voor andere conservatieve religies.
Je bent moderator toch?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
(Is echt het enige antwoord wat hierop mogelijk is..)
Dat is het dilemma van godsdienstvrijheid.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat je de inherente kwaadaardigheid van het gewaadje totaal miskent, theoretisch heb je gelijk hoor, praktisch, hopeloos en schadelijk.
Niet iedere uiting van "godsdienstvrijheid" is even onschuldig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het dilemma van godsdienstvrijheid.
Een moderator is een normale gebruiker met een extra knopje om onverkwikkelijke reacties eruit te filteren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent moderator toch?Dan zou ik het toch fijner vinden als je verder komt dan dat. Past meer bij je rol en voorbeeldfunctie.
²
Daarom is het ook een dilemma. Als het makkelijk en duidelijk was, was het niet nodig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet iedere uiting van "godsdienstvrijheid" is even onschuldig.
Is niet zoals de meesten het zien helaas.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een moderator is een normale gebruiker met een extra knopje om onverkwikkelijke reacties eruit te filteren.
Een moderator heeft in die zin geen voorbeeldfunctie en kan zelf ook gemodereerd worden.
Veel zwart-witter krijg je het niet, dat gewaad is kwaadaardig.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom is het ook een dilemma. Als het makkelijk en duidelijk was, was het niet nodig.
Weet niet of ik me aangesproken voel. Bijbel verbood het eten van vleermuizen, nu weten we waarom. Ook alles wat niet geschubd is, omdat het opruimers of filters zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:19 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral bizar dat mensen niet bij zichzelf te rade gaan maar iedere keer aankomen met een religieus boek als "bewijs" waarom iets wel of niet zou mogen.
En dan ook nog eens denigrerend gaan doen over mensen die bij alles wat ze doen wel hun eigen afweging van goed en fout moeten maken, en daar dus ook zelf de verantwoordelijkheid voor moeten dragen.
Iedere keer die vraag aan jezelf stellen en hem moeten beantwoorden is een stuk lastiger dan domweg de regels van een religieus boek volgen, dat iets wel of niet mag omdat het geschreven staat.
Wat >1000 jaar geleden als etiquette, leefregels en gezondheidsregels geschreven is heeft grotendeels in deze tijd helemaal geen grondslag meer en is simpelweg niet meer van deze tijd, ook letterlijk.
Men wist 2000 jaar geleden al dat er een Koopmans zou opstaan na het eten van vleermuizensoep.quote:
Er zijn meer dingen die je als "kwaadaardig" zou kunnen zien, zoals ritueel mogen slachten zonder verdoving.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Veel zwart-witter krijg je het niet, dat gewaad is kwaadaardig.
Ik heb er echt geen enkel probleem mee om dat kwaadaardige gewaad kwaadaardig te noemen en ben ook van mening dat het belangrijk is dat meer mensen tot dat besef komen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn meer dingen die je als "kwaadaardig" zou kunnen zien, zoals slachten zonder verdoving.
Maar vanuit het jodendom en islam is dat belangrijk.
Niets zo ingewikkeld als de vlakken waar ethiek en geloof elkaar treffen of overlappen.
Als jij de macht had dan was de hele wereld moslim...quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij laat mij vrij omdat je niet over macht beschikt, anders had je alle religie verbannen, zoals je gisteren met ons deelde, over je natte droom.
Maar dat is een mening, vanuit jouw standpunt, geloof en/of cultuur. Het feit dat het bestaat betekent ook dat er een ander geloof en/of cultuur is. Of je dat wil toestaan in Nederland is dan de vervolgvraag.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb er echt geen enkel probleem mee om dat kwaadaardige gewaad kwaadaardig te noemen en ben ook van mening dat het belangrijk is dat meer mensen tot dat besef komen.
Nee, weg ermee.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar dat is een mening, vanuit jouw standpunt, geloof en/of cultuur. Het feit dat het bestaat betekent ook dat er een ander geloof en/of cultuur is. Of je dat wil toestaan in Nederland is dan de vervolgvraag.
Ja en dat gaat gepaard met inperking van liberale vrijheden van met name vrouwen. Waardeer je die vrijheden niet?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp je mening, dat is het niet. Ik leg slechts uit dat wat voor jou zwart/wit is, voor een ander anders kan zijn.
Ja... als de bliksem inslaat lijkt het me meer dan duidelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Altijd bijzonder dat hun god dan niet even neerdaalt naar aarde om de oliebollenverkopers even vriendelijk te vragen te stoppen.
Ik waardeer vrijheden sowieso. Ook de vrijheid om iets te mogen dragen. Niet de dwang om iets te moeten dragen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, weg ermee.
[..]
Ja en dat gaat gepaard met inperking van liberale vrijheden van met name vrouwen. Waardeer je die vrijheden niet?
Dat waren Rooms katholieke veroveraars, die haatten dat boekje, ze hebben ook mensen afgemaakt die dat boekje in het bezit hadden en wie zich lieten wederdopen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:55 schreef Shotty het volgende:
[..]
Er waren al wetten en een besef van goed en kwaad voordat het concept Jezus bedacht is.
De oudste bekende wetten zijn meer dan 4000 jaar oud.
En nee, ik ga niet kijken naar een bron van iets dat “thinkfaith” heet. Maar aan de URL te zien gaat het om de bekering van een kannibalistische stam.
Met datzelfde boekje zijn in de hand zijn miljoenen mensen afgeslacht. Maar leuk voor die stam.
Per toeval net 2 dingen waar jij als man voordelen van hebt en de ander het nadeelquote:Op maandag 19 augustus 2024 13:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niqabverbod.
Ik douche altijd zonder kleren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Al vermoed ik dat als je niets draagt dat je ook opgepakt wordt![]()
Het ligt altijd aan een ander(e stroming van het) geloof.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:03 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat waren Rooms katholieke veroveraars, die haatten dat boekje, ze hebben ook mensen afgemaakt die dat boekje in het bezit hadden en wie zich lieten wederdopen.
"Twee geloven op éen kussen, daar slaapt de duivel tussen"quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat had je misdaan? Of was het persoonlijk?
Dat lijkt me vooral een potentiaalverschil tussen negatief geladen wolken en een positief geladen aarde. Komt geen god aan te pas verder.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... als de bliksem inslaat lijkt het me meer dan duidelijk.
Er is geen vrijheid om het te mogen dragen, dat is psychische dwang middels indoctrinatie als men zichzelf daartoe écht overtuigd heeft, maar het gros wordt waarschijnlijk in veel directere zin onderdrukt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik waardeer vrijheden sowieso. Ook de vrijheid om iets te mogen dragen. Niet de dwang om iets te moeten dragen.
Prachtig, maar niet als kind als je het niet in perspectief kan zetten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef Momo het volgende:
[..]
"Twee geloven op éen kussen, daar slaapt de duivel tussen"
Mijn moeder komt uit een katholiek gezin, ik ben een product uit dat duivelse.
Je brengt me wel op ideeën nu.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je mag ook douchen met een niqab.
Zorg wel dat er op dat moment geen vrouw meer in zit, anders kan het wel weer een wetsovertreding zijn.quote:
Ik denk dat je wel weet hoe het zit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ligt altijd aan een ander(e stroming van het) geloof.
En was je moeder niet protestant geworden? Alle protestanten zijn van oorsprong toch katholiek?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef Momo het volgende:
[..]
"Twee geloven op éen kussen, daar slaapt de duivel tussen"
Mijn moeder komt uit een katholiek gezin, ik ben een product uit dat duivelse.
Je weet dat ik met dat boek niets van doen heb.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel weet hoe het zit.
Religie is een alibi voor vervolging door ziekte geesten.
De bijbel belooft vervolging omdat je geloofde in de Vervolgde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Foxe%27s_Book_of_Martyrs
Ik gebruik die voorbeelden alleen maar als counter voor "religieuzen moeten ons niets gaan opleggen (bijv. over abortus)", om aan te geven dat de heersende klasse allerlei zaken heeft opgelegd aan religieuzen en dat het alleen maar natuurlijk is dat religieuzen ook hun eigen visie gaan opleggen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou je met 4 vrouwen willen trouwen?
En moet met 4 mannen trouwen dan ook toegestaan worden?
Waarom is het het trouwen met meer dan 1 vrouw of man in Nederland niet toegestaan?
Wat vind je van die reden?
[..]
Ik ben ook niet direct voor dat verbod. Ik vind de vrijheid om zoiets te dragen belangrijk.
Maar ik kan me vanuit veiligheidsoverwegingen ook wel weer voorstellen dat je het in openbare gebouwen, zoals banken, niet zou willen.
Ik vind wel dat de vrijheid om met een niqab te mogen dragen samen moet gaan met de vrijheid van een vrouw om hem niet te hoeven dragen.
Punt is dat je niet origineel bent en moet stoppen met roleplayen als reisadviseur.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:
Punt is dat we hier een scheiding van kerk en staat hebben, en dus leven we niet volgens religieuze wetten, als je die religieuze wetten belangrijker vindt dan de wetten van een land waar men een scheiding van kerk en staat heeft dan staat het je uiteraard vrij te verhuizen naar een land waar de wetgeving de religie volgt.
Ik moet er niet aan denken, en ben blij dat de kerk (ongeacht of dat een kerk, synagoge of moskee is) de wet niet bepaalt.
Wordt abortus je opgelegd in Nederland?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:31 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik gebruik die voorbeelden alleen maar als counter voor "religieuzen moeten ons niets gaan opleggen (bijv. over abortus)", om aan te geven dat de heersende klasse allerlei zaken heeft opgelegd aan religieuzen en dat het alleen maar natuurlijk is dat religieuzen ook hun eigen visie gaan opleggen.
Maar dat verhaal klopt dus nietquote:Op maandag 19 augustus 2024 13:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat we het toestaan dat vrouwen hier onderdrukt worden in een boerka.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wordt abortus je opgelegd in Nederland?
Of heb je er moeite mee dat het niet verboden is in Nederland.
Nee ik ook niet, het laat zien wie wie vervolgde in de geschiedenis van Engelandistan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je weet dat ik met dat boek niets van doen heb.
Nu in gewoon Nederlands.
Hoe onschuldig is het dat meisjes die opgroeien in een gezin waar men van de Gereformeerde Gemeente of Gereformeerde Gemeente Nederland is geen broek mogen dragen, en verplicht een rok moeten dragen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet iedere uiting van "godsdienstvrijheid" is even onschuldig.
Maar dat ze onderdrukt worden in een rok hoor ik je nooit tegen ageren?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat we het toestaan dat vrouwen hier onderdrukt worden in een boerka.
Een reisadviseur gaat over korte trips, ergens gaan wonen waar de wet- en regelgeving is volgens je eigen voorkeuren is niet de taak van de TUI-dame van dienst.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Punt is dat je niet origineel bent en moet stoppen met roleplayen als reisadviseur.
Ik vind dat ook schadelijk, maar geen ontmenselijking van dien aard als een boerka.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:39 schreef Leandra het volgende:
Hoe onschuldig is het dat meisjes die opgroeien in een gezin waar men van de Gereformeerde Gemeente of Gereformeerde Gemeente Nederland is geen broek mogen dragen, en verplicht een rok moeten dragen?
Dat vrouwen (ook voorbij de overgang, als het met bosjes uitvalt) hun haar niet kort mogen knippen?
Gezellig...quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:39 schreef Leandra het volgende:
Dat een meisje door haar ouders (met behulp van de kerk) in een kindertehuis wordt geplaatst omdat ze "niet wil deugen" (lees: een broek wil dragen), waar ze vervolgens 9-jarigen drugs ziet gebruiken?
Hoe onschuldig is dat? En dan hebben we het niet over een halve eeuw geleden, maar over zo'n 15-20 jaar geleden. Gewoon in Nederland hè.
Nee, klopt, de ontmenselijking is daar niet danwel nauwelijks aanwezig m.b.t. het dragen van het kledingstuk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat ze onderdrukt worden in een rok hoor ik je nooit tegen ageren?
Ah, geen ontmenselijking van dezelfde aard als de boerka?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat ook schadelijk, maar geen ontmenselijking van dien aard als een boerka.
Ik vind bovenstaande meer in de orde van het hoofddoekje, je bent een tikje gek dat je het wilt dragen maar succes. Je participeert nog in de rest van de samenleving zegmaar.
Vrouwen mogen hun haar niet kort knippen?
[..]
Gezellig...
Nee niet onschuldig, hoop toch dat we wat vooruitgang boeken.
Jij zegt dat ze dat boekje haatten. Zelf zagen ze dat niet zo. Beide kanten vind namelijk dat ze een monopolie op de waarheid hebben, omdat ze een boekje hebben die dat zegt. Zelfde boekje in dit geval.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:03 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat waren Rooms katholieke veroveraars, die haatten dat boekje, ze hebben ook mensen afgemaakt die dat boekje in het bezit hadden en wie zich lieten wederdopen.
Midden en zuid-Amerika zat diep in de mensenoffers, dus de juiste moraliteit zit er niet automatisch in.
God heeft die macht maar heeft voor iets anders gekozen, zoals aangegeven in de Koran.quote:Op maandag 19 augustus 2024 13:59 schreef Lenny77 het volgende:
Als jij de macht had dan was de hele wereld moslim...
Lijkt mij jouw natte droom ook te zijn.
Denk het niet, het vergroot juist de kansen van vrouwen waarmee veel mannen niet willen trouwen als 1ste optie, maar misschien wel als 2de, 3de of 4de vrouw.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:04 schreef Lenny77 het volgende:
Per toeval net 2 dingen waar jij als man voordelen van hebt en de ander het nadeel
De ontmenselijking vindt plaats door de verplichting die rok te dragen en het verbod een broek te dragen, daar zit de ontmenselijking in, niet in het kledingstuk zelf.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, klopt, de ontmenselijking is daar niet danwel nauwelijks aanwezig m.b.t. het dragen van het kledingstuk.
Andere orde.
Dat geloof ik niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
God heeft die macht maar heeft voor iets anders gekozen, zoals aangegeven in de Koran.
Waarom zouden vrouwen dat moeten willen? Het idee dat trouwen het hoogste goed is is vrij achterhaald, daarbij: als mijn man een 2de vrouw zou willen dan kan hij dat na onze scheiding doen, want ik zit helemaal niet op een 2de vrouw te wachten in mijn huishouden.quote:[..]
Denk het niet, het vergroot juist de kansen van vrouwen waarmee veel mannen niet willen trouwen als 1ste optie, maar misschien wel als 2de, 3de of 4de vrouw.
Ik heb al andere voorbeelden gegeven van hoe Nederland bepaalde delen van mijn religie verboden heeft, en het was niet per se als anti-islamitische maatregel ingevoerd, maar meer omdat monogamie meer in lijn was met de religie van het land op dat moment.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wordt abortus je opgelegd in Nederland?
Of heb je er moeite mee dat het niet verboden is in Nederland.
Je denkt dat er een groep vrouwen in Nederland is die niet getrouwd is omdat niemand met ze wil trouwen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:57 schreef Triggershott het volgende:
Denk het niet, het vergroot juist de kansen van vrouwen waarmee veel mannen niet willen trouwen als 1ste optie, maar misschien wel als 2de, 3de of 4de vrouw.
Oude vrouwen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je denkt dat er een groep vrouwen in Nederland is die niet getrouwd is omdat niemand met ze wil trouwen?
Wie zijn die vrouwen?
Nu draai je wel om de hete brei heen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik heb al andere voorbeelden gegeven van hoe Nederland bepaalde delen van mijn religie verboden heeft, en het was niet per se als anti-islamitische maatregel ingevoerd, maar meer omdat monogamie meer in lijn was met de religie van het land op dat moment.
Ik ben ook pas op mijn 46ste (bijna 47) getrouwd.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je denkt dat er een groep vrouwen in Nederland is die niet getrouwd is omdat niemand met ze wil trouwen?
Wie zijn die vrouwen?
Mijn moeder is oud en hertrouwd, ze is geen 2e of 3e vrouw.quote:
Vrouwen met kinderen vinden vaak genoeg weer een partner hoor, echt geen probleem.quote:Vrouwen met kinderen.
Vrouwen die onvruchtbaar zijn vinden ook wel een partner hoor.quote:Vrouwen die onvruchtbaar zijn.
Wanneer is een vrouw lelijk? Ik vind dat zo subjectief.quote:Lelijke vrouwen.
Oh, ik wist niet dat je dit jaar getrouwd was.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben ook pas op mijn 46ste (bijna 47) getrouwd.
Zo benieuwd of ik dan in theorie in die categorie zou vallen, en waarom mijn man dan met mij wilde trouwen.... volgens mensen die ons helemaal niet kennen
Waarom zouden die willen trouwen? En hoe weet je dat een vrouw onvruchtbaar is als ze niet getrouwd is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:03 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Oude vrouwen.
Vrouwen met kinderen.
Vrouwen die onvruchtbaar zijn.
Lelijke vrouwen.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat je dit jaar getrouwd was.
Ja, je snapt gewoon niet dat ik nog vrijgezel ben.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]Charming
![]()
Volgende week 11 jaar getrouwd.... maar de poging was leuk
Ach ja, zoals Triggershot altijd zegt: "op ieder potje passen 4 dekseltjes".quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:11 schreef Leandra het volgende:
Lelijk is ook weer zo'n ding idd.... ik zie genoeg lelijke mensen die getrouwd zijn en knappe mensen die niet getrouwd zijn, los van het feit dat aantrekkelijk/mooi/lelijk voor iedereen anders is zegt het nog weinig.
Een lelijke man met humor is 100x aantrekkelijker dan een mooie man die dom is.
Met die laatste krijg je ook van die ruzies waarin je een "lul niet zo dom" wordt verweten omdat hij niet intelligent genoeg is om te begrijpen wat jij zegt..... vervelend is dat.
Nee idd, hij was mooi subtiel, maar misschien zijn de vrouwen in je omgeving niet intelligent genoeg om zulke subtiele opmerkingen op te pakken, dat kan ook.... zou wel jammer zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, je snapt gewoon niet dat ik nog vrijgezel ben.
Misschien wil een vrouw me wel hebben als 2e,3e of 4e man
Ik heb wel zulke potjes idd, dan heb ik er al 3 dezelfde kapot laten vallen.... geeft wel een hoop rotzooi eer je 4 dekseltjes hebt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach ja, zoals Triggershot altijd zegt: "op ieder potje passen 4 dekseltjes".
Het gaat er uiteindelijk om of ik vind dat het vaag is of niet want ik moet namelijk een antwoord geven wat ik niet kan als ik het vaag vind.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:59 schreef Leandra het volgende:
Dat geloof ik niet.
[..]
Waarom zouden vrouwen dat moeten willen? Het idee dat trouwen het hoogste goed is is vrij achterhaald, daarbij: als mijn man een 2de vrouw zou willen dan kan hij dat na onze scheiding doen, want ik zit helemaal niet op een 2de vrouw te wachten in mijn huishouden.
En waarom heb je het alleen over mannen met meerdere vrouwen? Waarom niet vrouwen met meerdere mannen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het gaat er uiteindelijk om of ik vind dat het vaag is of niet want ik moet namelijk een antwoord geven wat ik niet kan als ik het vaag vind.
Vrouwen moeten niks. Het vergroot alleen maar hun kansen om aan een man te geraken als mannen met meerdere vrouwen mogen trouwen, deze maatregel is dus eerder in het voordeel van de vrouw dan de man, zoals iemand eerder opmerkte, het zorgt er misschien zelfs voor dat veel mannen zonder vrouw eindigen.
Bedoel je lelijkere vrouwen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
God heeft die macht maar heeft voor iets anders gekozen, zoals aangegeven in de Koran.
[..]
Ex-man die haar heeft gedumpt omdat ze onvruchtbaar is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:06 schreef Leandra het volgende:
En hoe weet je dat een vrouw onvruchtbaar is als ze niet getrouwd is?
En wat als de vrouw de man dumpt omdat hij niet vruchtbaar is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ex-man die haar heeft gedumpt omdat ze onvruchtbaar is.
Dat kan ook.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
En wat als de vrouw de man dumpt omdat hij niet vruchtbaar is?
Dat is geen onderdeel van mijn ideologie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
En waarom heb je het alleen over mannen met meerdere vrouwen? Waarom niet vrouwen met meerdere mannen?
Om er dan achter te komen dat de man onvruchtbaar wasquote:Op maandag 19 augustus 2024 15:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Waarom zou dat "aan de man geraken" het doel zijn? Ik snap het werkelijk niet?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het gaat er uiteindelijk om of ik vind dat het vaag is of niet want ik moet namelijk een antwoord geven wat ik niet kan als ik het vaag vind.
Vrouwen moeten niks. Het vergroot alleen maar hun kansen om aan een man te geraken als mannen met meerdere vrouwen mogen trouwen, deze maatregel is dus eerder in het voordeel van de vrouw dan de man, zoals iemand eerder opmerkte, het zorgt er misschien zelfs voor dat veel mannen zonder vrouw eindigen.
Een man die alleen met 1 vrouw mag trouwen gaat al helemaal niet trouwen met die ongewenste vrouwen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:22 schreef Lenny77 het volgende:
Bedoel je lelijkere vrouwen?
Nee die mannen gaan die ongewenste vrouwen ook niet als 2e of 3e, 4e vrouw willen.
Of is de eerste vrouw toch iets specialer? Oprechte vraag, ik weet niet hoe dit werkt.
Zo dan, dat dat mag, wat een asociale hufter ben je dan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een onvruchtbare oudere vrouw willen als extra? Wat is je voordeel?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Een man die alleen met 1 vrouw mag trouwen gaat al helemaal niet trouwen met die ongewenste vrouwen.
Je denkt dat er ongewenste vrouwen in Nederland zijn die onmogelijk aan een (ongewenste) man kunnen komen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Een man die alleen met 1 vrouw mag trouwen gaat al helemaal niet trouwen met die ongewenste vrouwen.
Want daar waar "ongewenste vrouwen" zijn hebben ze geen "ongewenste mannen"?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je maar met 1 vrouw mag trouwen moet je zeker weten dat ze vruchtbaar is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een onvruchtbare oudere vrouw willen als extra? Wat is je voordeel?
Huishoudster, seks als je vrouw ongesteld/zwanger is, oppas voor de kinderen die je met je andere vrouw(en) hebt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een onvruchtbare oudere vrouw willen als extra? Wat is je voordeel?
Vrouwen hebben niets te wensen: snap dat dan!quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want daar waar "ongewenste vrouwen" zijn hebben ze geen "ongewenste mannen"?
Nuja daar zijn die andere vrouwen ook al voor. Zo een ongewenste vrouw gaat je alleen maar geld kosten aan onderhoud en ze kan je niet eens nageslacht gevenquote:Op maandag 19 augustus 2024 15:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Huishoudster, seks als je vrouw ongesteld/zwanger is, oppas voor de kinderen die je met je andere vrouw(en) hebt.
Vrouwen delen liever met z'n tienen 1 gewilde man dan dat ze 1 ongewenste man alleen voor zichzelf hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:29 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou dat "aan de man geraken" het doel zijn? Ik snap het werkelijk niet?
En waarom zou je "aan de man willen geraken" als je niet de nummer 1 voor die man bent, maar er altijd een of meerdere vrouwen zijn die belangrijker voor hem zijn.
En dan tel ik kinderen niet mee.
Nee vrouwen zijn liever alleen dan dat ze moeten delen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Vrouwen delen liever met z'n tienen 1 gewilde man dan dat ze 1 ongewenste man alleen voor zichzelf hebben.
Als je kinderen wil en de enige vrouw waarmee je kunt trouwen onvruchtbaar is, dan ruil je haar in. Terwijl als je met vier vrouwen mocht trouwen, je haar niet hoefde te dumpen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:32 schreef Leandra het volgende:
Zo dan, dat dat mag, wat een asociale hufter ben je dan.
Als je al zeker weet dat het aan haar ligt dat ze niet zwanger wordt.
Geldt dit ook voor vrouwen wiens man vruchtbaar is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je kinderen wil en de enige vrouw waarmee je kunt trouwen onvruchtbaar is, dan ruil je haar in. Terwijl als je met vier vrouwen mocht trouwen, je haar niet hoefde te dumpen.
westerse vrouwen zijn hoeren en islam is oplossing, want in moslimlanden zijn ze kuis en heiliger dan wij.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Vrouwen delen liever met z'n tienen 1 gewilde man dan dat ze 1 ongewenste man alleen voor zichzelf hebben.
Inruilen als een gebroken speeltjequote:Op maandag 19 augustus 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je kinderen wil en de enige vrouw waarmee je kunt trouwen onvruchtbaar is, dan ruil je haar in. Terwijl als je met vier vrouwen mocht trouwen, je haar niet hoefde te dumpen.
Denk het niet. 100 vrouwen (if not more) delen liever Leonardo DiCaprio of welke acteur ze nu weer aan het stalken zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:41 schreef Lenny77 het volgende:
Nee vrouwen zijn liever alleen dan dat ze moeten delen.
Dat zijn dan ook geen normale vrouwenquote:Op maandag 19 augustus 2024 15:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Denk het niet. 100 vrouwen (if not more) delen liever Leonardo DiCaprio of welke acteur ze nu weer aan het stalken zijn.
De wereld is dan ook groter dan alleen jij, God heeft het volledige overzicht in wat voor type vrouwen er allemaal zijn, en heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:46 schreef Lenny77 het volgende:
Dat zijn dan ook geen normale vrouwen
quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Denk het niet. 100 vrouwen (if not more) delen liever Leonardo DiCaprio of welke acteur ze nu weer aan het stalken zijn.
Ho wacht even, die mogen jullie ook nog extra buiten die 4 hebben!! De concubinesquote:Op maandag 19 augustus 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De wereld is dan ook groter dan alleen jij, God heeft het volledige overzicht in wat voor type vrouwen er allemaal zijn, en heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.
En extra: nee een andere religie heeft besloten dat je maar met 1 partner mag trouwen, niet de atheïsten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De wereld is dan ook groter dan alleen jij, God heeft het volledige overzicht in wat voor type vrouwen er allemaal zijn, en heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.
Ik heb me daar niet over uitgelaten omdat abortus geen zwart-wit kwestie is in de islam en er nuances bestaan. Maar dat hoeft ook niet want ik heb met andere voorbeelden aangetoond hoe zaken worden opgelegd aan gelovigen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu draai je wel om de hete brei heen.
Ik stel hele heldere, duidelijke vragen en je doet er alles aan om niet concreet te hoeven worden.
Je noemt het notabene zelf als een punt van wat "de heersende klasse" als "allerlei zaken opgelegd heeft aan religieuzen".
De vraag was heel helder:
Wordt abortus je opgelegd? Of heb je er moeite mee dat het niet verboden is in Nederland?
Er bestaat ergens in Azië ook een volk waarvan de vrouwen met meerdere mannen mogen trouwen. Geen idee welk geloof ze aanhangen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Is dat zo? (Weer oprechte vraag maar op de vorige heb je ook geen antwoord gegeven)quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik heb me daar niet over uitgelaten omdat abortus geen zwart-wit kwestie is in de islam en er nuances bestaan.
Nee, wat geile woestijnbewoners die 's avonds laat gezellig rond een kampvuurtje zaten te fantaseren over vrouwen hebben dat bedacht. En om het wat kracht te geven hebben ze verzonnen dat 'hij' dat bedacht heeft.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.
Fraternal polyandry is practiced among Tibetans in Nepal and parts of China, in which two or more brothers are married to the same wife, with the wife having equal "sexual access" to them.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er bestaat ergens in Azië ook een volk waarvan de vrouwen met meerdere mannen mogen trouwen. Geen idee welk geloof ze aanhangen.
God bestaat niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wel logischer dan dat een van die geloven op aarde gelijk heeft en alleen hun geloof wel helemaal klopt. In de Westboro Baptist Church geloven dat hun de enigen zijn die naar de hemel gaan. Stel dat dat waar zou zijn, hoe zou een willekeurige burger in Myanmar, Iran, Kameroen, Peru of Servië bij hun uit moeten komen in het leven? Ja jammer pech gehad!quote:
Oh dat is wel fout/raar?quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Fraternal polyandry is practiced among Tibetans in Nepal and parts of China, in which two or more brothers are married to the same wife, with the wife having equal "sexual access" to them.
Ja, dan komt hun latente onzekerheid en jaloezie boven drijven.quote:
Maar zelf boos zijn als anderen dat van die van jou denkenquote:
Die van mij is namelijk de ware religie van God, maar daar komt iedereen uiteindelijk wel achter. Terwijl de achterlijke cultuur in Tibet zo goed als uitgestorven is, terwijl die van mij alive and kicking is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:21 schreef Lenny77 het volgende:
Maar zelf boos zijn als anderen dat van die van jou denken
Hoe gaan we er achter komen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die van mij is namelijk de ware religie van God, maar daar komt iedereen uiteindelijk wel achter. Terwijl de achterlijke cultuur in Tibet zo goed als uitgestorven is, terwijl die van mij alive and kicking is.
Over achterlijk gesprokenquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die van mij is namelijk de ware religie van God, maar daar komt iedereen uiteindelijk wel achter. Terwijl de achterlijke cultuur in Tibet zo goed als uitgestorven is, terwijl die van mij alive and kicking is.
Nou heb jij geluk dat je ouders toevallig geboren zijn in de gemeenschap is het enige ware geloof aanhangen. En die Westboro gangers maar denken dat hun dat geluk hadden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Aannames, klopt niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:33 schreef Momo het volgende:
Nou heb jij geluk dat je ouders toevallig geboren zijn in de gemeenschap is het enige ware geloof aanhangen. En die Westboro gangers maar denken dat hun dat geluk hadden.
Het verschil is echt alles, het één is ontmenselijking en inhumaan het ander is opzichzelfstaand een cultureel dingetje wat het leven weinig in de weg zit.quote:
Nee, het verschil kan niet groter.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:55 schreef Leandra het volgende:
Prima dat jij het een min of meer akkoord vindt en het ander vreselijk erg, want onderdrukking, ontmenselijking enz.
Maar in feite is het hetzelfde.
Nope, het is totaal niet te vergelijken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:55 schreef Leandra het volgende:
Dus als je het een niet akkoord vindt dan zou je het ander ook niet akkoord moeten vinden, en andersom.
Zoals ik zeg, hoofddoekje interesseert niemand een sikkepit, totaal andere orde, het gaat dan ook niet om het geloof het gaat om het gewaad.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:55 schreef Leandra het volgende:
Je moet jezelf dus vooral afvragen of je er tegen ageert omdat het bij een godsdienst hoort die hier nog maar kort voorkomt of omdat je werkelijk zo'n vreselijke medelijden hebt met al die vrouwen die een hoofddoek/burka "moeten" dragen.
Die zijn de ergste (dan hebben we deze cliche uitspraak alvast gehad).quote:
En de boerka vrouwen hebben die vrijheid niet, die zijn al murw geslagen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De ontmenselijking vindt plaats door de verplichting die rok te dragen en het verbod een broek te dragen, daar zit de ontmenselijking in, niet in het kledingstuk zelf.
Dus een bepaald kledingstuk verplicht of verboden met religie als reden/excuus: Ontmenselijking.
Ongeacht de religie.
Geloof mij maar, als ik een rok aan heb dan is het uit vrije wil, maar dat is dan ook nauwelijks, ik geloof dat ik zelfs maar 1 rok heb, maar vooruit, laten we de jurken er ook ook bij tellen.... met 5 keer per jaar zijn we er wel, zaterdag over een week iig weer.
Zodra een rok verplicht zou worden door mijn man, werkgever, religie of locatie dan ben ik weg.
Die genoemde landen hebben een christelijke periode gehad in de geschiedenis en het leeft er nog, Servië identificeert zich nogsteeds als christelijk, orthodox christelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel logischer dan dat een van die geloven op aarde gelijk heeft en alleen hun geloof wel helemaal klopt. In de Westboro Baptist Church geloven dat hun de enigen zijn die naar de hemel gaan. Stel dat dat waar zou zijn, hoe zou een willekeurige burger in Myanmar, Iran, Kameroen, Peru of Servië bij hun uit moeten komen in het leven? Ja jammer pech gehad!
Dat denkt natuurlijk elke religiequote:Op maandag 19 augustus 2024 16:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Welke hellevuur sekte?quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die zijn de ergste (dan hebben we deze cliche uitspraak alvast gehad).
Mijn ouders hangen een hellevuur-sekte aan, dus zij hebben niets gehad aan hun geboorteplek terwijl de buurman van de Westboro Baptist Church vanuit de VS de ware religie gevonden heeft.
Dit zijn dan ook niets anders dan copingmechanismes van atheïsten om alle religie te verwerpen.
Gaaaaaapquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
En dat denkt ook elke religie van de zijnequote:Op maandag 19 augustus 2024 16:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Eentje is het daadwerkelijk.
Hun probleem.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:55 schreef Lenny77 het volgende:
En dat denkt ook elke religie van de zijne
Nou ja, dit is niet echt een representatief setje hoor. Nou is het internet dat sowieso al niet, maar deze maken het wel heel bont.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:58 schreef ipa84 het volgende:
Wat dit topic vooral duidelijk maakt is dat geloven heel vermoeid is, zeker voor andere mensen.
Of de onvruchtbaarheid aan hem of haar ligt is nog maar heel kort te achterhalen, terwijl deze omruilregels al heel oud zijn, vrouwen werd zelfs verweten dat ze geen zonen baarden maar alleen dochters, ook dat was in een niet al te ver verleden gewoon reden voor een scheiding.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
En de boerka vrouwen hebben die vrijheid niet, die zijn al murw geslagen.
Het gewaad is gemaakt om iemand te verhullen van de buitenwereld, om iemand onzichtbaar te maken, dat is inherent fout.
Maar stel dat je niks ophangt aan het gewaad zelf en je zou er een "mensen maken er zelf een ding van dat uit vrije of onvrije wil voorkomt"
Dan nog is feitelijk dat ieder geval een gigantische rode vlag is voor zeer kwalijke zaken.
Dus een enkeling die succesvol geïndoctrineerd is dat ze denkt dat ze het uit vrije wil draagt moeten we voorrang geven op haar kledingkeuze om als extremist over straat te gaan. T.o.v. allerhande slachtoffers van een extremistische vrouwenhatende "man".
De kosten/baten zijn totaal uit verhouding, niks positiefs aan de boerka behalve voor extremistische moslimmannen.
Dat zijn ze niet. Eentje loopt in dit topic rond @Alarmonoff (aanbidt een man genaamd Jezus als zijn God, denkt uitverkoren te zijn en dat mijn religie door de katholieke kerk is ontworpen, wappie, ondertussen weet ik dat Jezus een islamitische profeet is die terugkeert in Damascus, Syrië, we kennen zelfs zijn exacte plek waar hij arriveert).quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:58 schreef Lenny77 het volgende:
=
Of het jouwe als zij de uitverkorenen zijn
Zoveel mensen denken zoveel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:01 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet. Eentje loopt in dit topic rond @:Alarmonoff (aanbidt een man genaamd Jezus als zijn God, denkt uitverkoren te zijn en dat mijn religie door de katholieke kerk is ontworpen, wappie, ondertussen weet ik dat Jezus een islamitische profeet is die terugkeert in Damascus, Syrië, we kennen zelfs zijn exacte plek waar hij arriveert).
Wie het laatst lacht, lacht het best.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef Lenny77 het volgende:
Zoveel mensen denken zoveel.
Je weet het niet.
Je gelooft het.
Ik zal trigger even helpen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En waarom heb je het alleen over mannen met meerdere vrouwen? Waarom niet vrouwen met meerdere mannen?
Oh ik lach niet hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wie het laatst lacht, lacht het best.
Hmm.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Eentje is het daadwerkelijk.
ik denk niet uitverkoren te zijn, ik heb een simpel geloof in het 'kruis', en het goede nieuws van genade en redding.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:01 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet. Eentje loopt in dit topic rond @:Alarmonoff (aanbidt een man genaamd Jezus als zijn God, denkt uitverkoren te zijn en dat mijn religie door de katholieke kerk is ontworpen, wappie, ondertussen weet ik dat Jezus een islamitische profeet is die terugkeert in Damascus, Syrië, we kennen zelfs zijn exacte plek waar hij arriveert).
Ik verwacht niet dat jij de waarheid zult herkennen al zou het voor je neus staan. Een advocaat van de duivel (satanyahu) i.c.m. je levensstijl, totaal van het padje af, net als deze gozer:quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Nou, het is in ieder geval niet de Islam, overal waar deze leer weet te landen zorgt het voor onderdrukking, dood en verderf.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
ik denk niet uitverkoren te zijn, ik heb een simpel geloof in het 'kruis', en het goede nieuws van genade en redding.
Dat islam van Rome komt kwam van Alberto Rivera, begon aan dat narratief te twijfelen maar heb het nog niet helemaal verworpen.
Islam verdraait 3 feiten: niet Isaak maar Ishmael, Kroon zonder lijden en kruis zoals aangeboden wordt in Mattheus 4:9 Lucas 4:7, de trooster van Joh 15 is Mohammed en diens komst is het goede nieuws, ipv dat de Trooster de geest van God is volgens Joh 15:26
Syrie kwamen alleen antichristen vandaan, zoals antiochus epifanes de zoveelste en 'de assyrier, de roede van God's straf, ook al denkt hij zelf van niet', laatste is een oordeel tegen israel in zonde en veel uitleggers plaatsen het in de toekomst.
https://www.biblestudytools.com/isaiah/passage/?q=isaiah+10:5-34
ben ik ook een wappie als ik denk dat 7-10 een false flag was?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:29 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat jij de waarheid zult herkennen al zou het voor je neus staan. Een advocaat van de duivel (satanyahu) i.c.m. je levensstijl, totaal van het padje af, net als deze gozer:
[..]
Het is een combinatie van zaken, maar dit is een extra reden ja.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:33 schreef Alarmonoff het volgende:
ben ik ook een wappie als ik denk dat 7-10 een false flag was?
Geloof jij het? En wist de mossad ervan?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het is een combinatie van zaken, maar dit is een extra reden ja.
Ze hebben waarschuwingen gekregen dat Hamas aan het trainen was voor een operatie maar namen het niet serieus.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:35 schreef Alarmonoff het volgende:
Geloof jij het? En wist de mossad ervan?
Haha, die man vanaf 4:24quote:
Hmm. Ik bespeur hier enige projectie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:29 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat jij de waarheid zult herkennen al zou het voor je neus staan. Een advocaat van de duivel (satanyahu) i.c.m. je levensstijl, totaal van het padje af, net als deze gozer:
[..]
Ik geloof het ook niet dat het een ff was.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ze hebben waarschuwingen gekregen dat Hamas aan het trainen was voor een operatie maar namen het niet serieus.
Ze zijn allemaal islamitische profeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is dat religieuze figuren zoals Jezus en Mozes inherent andere karakters waren dan de warlord Mohammed met zijn Islamtische legers en kinderbruidje.
911 was ook geen false flag.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:39 schreef Alarmonoff het volgende:
Ik geloof het ook niet dat het een ff was.
iig niet door israel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
911 was ook geen false flag.
Wat is de definitie van een profeet?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:39 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal islamitische profeten.
moralistische onderwerpen eindigen altijd met relgie of wie de beste religie heeftquote:
Mijn superieure religie weerhoudt mij ervan om te vallen voor hypes zoals een Oekraïne-vlag in je avatar te zetten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:47 schreef The-BFG het volgende:
Voor de wereld zou het beter zijn als gelovigen, eens serieus hun eigen geloof onderzoeken.
En dan daarbij niet van de standaard dogma's uitgaan. Zoals dat de Bijbel en Koran daadwerkelijk kloppen.
Heeft mijn leven zoveel rijker gemaakt en mij doen inzien dat je als gelovige never nooit jouw levensstijl mag opdringen aan een ander.
En vind het dus prima dat we abortus in bepaalde mate toestaan.
iig een mens en geen god, een boodschapper, gezonden naar een volk, enkele van hen kwamen met hun wetten/shariaquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:41 schreef Alarmonoff het volgende:
Wat is de definitie van een profeet?
Laatste valt wel mee, hier is voornamelijk sprake van in landen waar separatisten, jihadi's en andere extremisten clubs de macht proberen over te nemen of nu hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, die man vanaf 4:24
'I'm just here to do what I can to control the population, do what I can to .. you know .. help control global warming'.
Het geeft weer een bijzonder kijkje in progressieve kringen.
[..]
Hmm. Ik bespeur hier enige projectie.
Gezien de erbarmelijke omstandigheden in veel Islamtische landen en wetende dat overal waar de Islam weet te landen het voor onderdrukking, dood en verderf zorgt, zou ik mij eens afvragen of dit niet eigenlijk het kwaad is waar in andere religies naar wordt verwezen.
En mensen die geen religie nodig hebben om niet voor hypes te vallen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Mijn superieure religie weerhoudt mij ervan om te vallen voor hypes zoals een Oekraïne-vlag in je avatar te zetten.
Superieur Triggershott… jammer dat je er zo over denkt. Je slaat de discussie ook dood hiermee.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Mijn superieure religie weerhoudt mij ervan om te vallen voor hypes zoals een Oekraïne-vlag in je avatar te zetten.
het waren waarschuwers met de boodschap van oordeel als men zich niet bekeerde. Om die reden werd Jezus een profeet genoemd. Maar hij was meer. Jesaja 53 schrijft over hem in verleden tijd.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
iig een mens en geen god, een boodschapper, gezonden naar een volk, enkele van hen kwamen met hun wetten/sharia
Weet je wel wie de auteurs van de Bijbel zijn?quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:11 schreef Alarmonoff het volgende:
het waren waarschuwers met de boodschap van oordeel als men zich niet bekeerde. Om die reden werd Jezus een profeet genoemd. Maar hij was meer. Jesaja 53 schrijft over hem in verleden tijd.
Ik sla de discussie dood, of jij die een reactie een like geeft (#247) waar ik achterlijk word genoemd...quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Superieur Triggershott… jammer dat je er zo over denkt. Je slaat de discussie ook dood hiermee.
De illuminatie?quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:16 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Weet je wel wie de auteurs van de Bijbel zijn?
bij het NT valt het te herleiden uit de tekst als je ervan uitgaat dat het niet veranderd is wat ook onder complotdenken valt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:16 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Weet je wel wie de auteurs van de Bijbel zijn?
Ja klopt, ik stoorde mij er aan. Maar je kunt toch vol van je eigen religie zijn maar deze niet als superieur beschouwen? Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zegt. Ik ben ook gelovig maar ik denk gewoon: ieder zijn religie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik sla de discussie dood, of jij die een reactie een like geeft (#247) waar ik achterlijk word genoemd...
Beste mevrouw,quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja klopt, ik stoorde mij er aan. Maar je kunt toch vol van je eigen religie zijn maar deze niet als superieur beschouwen? Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zegt. Ik ben ook gelovig maar ik denk gewoon: ieder zijn religie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |