abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:18:52 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214751987
Planned Parenthood biedt gratis abortuspillen en vasectomieën aan bij DNC

Planned Parenthood biedt meer aan dan alleen een gratis T-shirt of sticker tijdens de Democratische Nationale Conventie (DNC) komende week: de organisatie biedt gratis vasectomieën, medicamenteuze abortus en noodanticonceptie aan.

twitter

Planned Parenthood Great Rivers of St. Louis kondigde in een X-bericht aan dat er op 19 en 20 augustus een bus naar de DNC in Chicago gaat om gratis diensten aan te bieden.

"Daar komen we, Chicago! Onze mobiele gezondheidskliniek zal in de West Loop zijn met @ChiAbortionFund & @TheWienerCircle van 19 tot 20 augustus, en GRATIS vasectomieën en medicamenteuze abortus aanbieden," aldus de post. "EC zal ook gratis beschikbaar zijn zonder afspraak."

De locatie van Planned Parenthood gaf aan dat er een wachtlijst is voor vasectomieën tijdens hun bezoek aan het congres.

"We hebben momenteel een wachtlijst voor gratis vasectomieën", aldus een vervolgbericht van X. "Repost om het nieuws te verspreiden!"

https://www.foxnews.com/t(...)ions-vascetomies-dnc

Jippie! Komt allen!

Niet mijn OP
pi_214751993
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.
[..]
Je mag altijd van alles aannemen. Dat betekent niet dat het klopt.
Planned Parenthood biedt het aan tijdens de conventie. Dat zijn de feiten.
quote:
Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?
[..]
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.
Wat ook kan, is dat mannen hun leuter bij zich houden en geen seks hebben zodat vrouwen hun benen niet bij elkaar hoeven houden en gewoon geen seks hebben. En dat mannen sowieso altijd een condoom dragen als ze geen nageslacht willen (verwekken). Jij maakt het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw om niet zwanger te worden of anders maar een kind op de wereld te zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214751998
Reageren is iemand willen bekeren, echt wat lees ik :D _O-
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:20:45 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214752000
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, want andere mensen hebben de vrijheid om hun eigen keuzes en zijn niet gebonden aan de bijbel of koran. Waarom moet jij dat voor andere mensen bepalen? Anderen bemoeien zich ook niet met dat vrouwen hoofddoeken dragen of mannen een lange baard dragen of er ritueel geslacht mag worden in een naam van het Jodendom of Islam.
(Kansen)kinderen moord.

Deze woorden zouden elk weldenkend mens schaakmat moeten zetten.

Let wel, ik heb het niet over situaties waarbij sprake is van verkrachting of dat een eventuele verdere zwangerschap levensgevaarlijk is voor de moeder. Ik ben redelijk.

Schaakmatje.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:21:11 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752003
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is die vermaledijde abortus dus ook. Je ontneemt een (kansen)kind gewoon een toekomst. Dat op zich is al rampzalig, maar als je dan kijkt naar de oorzaak: onnozele seks met Jan en Alleman in Salou en nevendorpjes. :N

Ja want niets is zo fijn om als kind vanaf de geboorte al te horen krijgen dat je ongewenst bent, geslagen wordt, mishandeld wordt, mentale ziektes daardoor ontwikkeld en je eigenlijk alleen maar had gewild dat je dood was. Allemaal omdat abortus niet mogelijk was.

Een top leven heb je dan ^O^
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_214752004
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je weet zelf prima dat dat is omdat een ongeboren kind met 30 weken zwangerschap levensvatbaar is, daarom is dat niet toegestaan.
Maar het principe blijft zoals ik stelde: de wet is hier leidend, niet wat de vrouw wil.

En er zijn uiteraard verschillende plekken in de Canada en de VS waar het ook na deze termijn nog mogelijk is. Het valt te verwachten dat de drang voor zulke wetgeving hier ook nog wel zal komen.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:10 schreef Leandra het volgende:
En ja, dan gaan we weer naar die 24 weken grens, er zijn ook kinderen die met die zwangerschapsduur geboren worden, en het met veel kunst en vliegwerk redden, maar laat dat nou net niet gelden voor de abortussen die nog tussen de 20 en 24 weken gedaan worden.

Dat zijn, in Nederland, eigenlijk alleen maar vroeggeboortes van babies die dusdanige afwijkingen hebben dat het kind niet levensvatbaar is na de geboorte, maar kennelijk wil je die moeders dwingen de zwangerschap uit te zitten tot er een natuurlijke bevalling volgt en ze dan alsnog hun kind mogen begraven.
Met alle risico's van dien voor moeder.
In zulke gevallen is het dan ook geen reguliere abortus maar wordt de bevalling opgewekt.
De ouders hebben dan ook een compleet kindje om afscheid van te nemen.

Probeer in NL maar eens een abortusarts te vinden die met 22 weken zwangerschap nog een abortus wil uitvoeren terwijl het een gezond kind is en het leven van de moeder niet in gevaar is, dat gaat heel lastig worden.
Een abortus kan hier ook met 22 weken, in hoeverre artsen daar aan willen meewerken kan ik je niet vertellen, maar in een minderheid van de gevallen komt een abortus in deze periode ook in Nederland voor.
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Wat ook kan, is dat mannen hun leuter bij zich houden en geen seks hebben zodat vrouwen hun benen niet bij elkaar hoeven houden en gewoon geen seks hebben. En dat mannen sowieso altijd een condoom dragen als ze geen nageslacht willen (verwekken). Jij maakt het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw om niet zwanger te worden of anders maar een kind op de wereld te zetten.
Nee hoor, dat ik over seksuele activiteiten spreek die tot een zwangerschap kunnen leiden, laat zien dat dit meerdere mensen betreft. Een vrouw kan in principe immers geen zwangerschap in haar eentje bewerkstelligen. En de benen gesloten houden is wel een onderdeel van. Dus ook de vrouw draagt die verantwoordelijkheid.
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En van wie is die conventie? Van de Democratische Partij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214752015
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:14 schreef Momo het volgende:

Ja, want andere mensen hebben de vrijheid om hun eigen keuzes en zijn niet gebonden aan de bijbel of koran. Waarom moet jij dat voor andere mensen bepalen? Anderen bemoeien zich ook niet met dat vrouwen hoofddoeken dragen of mannen een lange baard dragen of er ritueel geslacht mag worden in een naam van het Jodendom of Islam.
Heb je al die tijd onder een steen doorgebracht.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:23:35 #8
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752017
Abortus zou kindermoord zijn:
1. je krijgt er ongewenste kinderen van --> kinderen krijgen trauma's, verkeerde opvoeding etc. --> mandversie: problemen voor de maatschappij
2. kinderen worden afgestaan voor adoptie --> deel van de kinderen krijgt trauma's --> mandversie: problemen voor de maatschappij.

Top idee verder wel.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:23:39 #9
13462 BansheeBoy
pi_214752018
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:20 schreef Bofjijff het volgende:
Reageren is iemand willen bekeren, echt wat lees ik :D _O-
Het is wel wat ze ons hier steeds vertellen. Zonder arrogant te doen lijken onze morele standaarden fors hoger te staan dan de gemiddelde hier. Het is een gegeven. Deal ik er mee? Ja. Wil ik het liever nog vandaag dan morgen anders zien? Ook ja.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214752020
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:11 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Maar een man de vrijheid geven om met vier vrouwen te trouwen is weer een brug te ver.
Wat mij betreft niet hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:24:05 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214752023
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Heb je al die tijd onder een steen doorgebracht.
Geert Wilders ziet het graag anders, maar al die zaken zijn nog steeds niet verboden.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:24:44 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214752024
Mijn god, de een klaagt over opgedrongen hedonisme en de ander klaagt dat hij niet met 4 vrouwen mag trouwen.

Als er iets als hedonisme klinkt dan is het wel met 4 vrouwen getrouwd zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214752027
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is wel wat ze ons hier steeds vertellen. Zonder arrogant te doen lijken onze morele standaarden fors hoger te staan dan de gemiddelde hier. Het is een gegeven. Deal ik er mee? Ja. Wil ik het liever nog vandaag dan morgen anders zien? Ook ja.

niemand wil je bekeren hoor, wees maar niet bang. Wil je het anders stem je op een partij die voor jouw idealen staat. Niet genoeg, wellicht biedt een ander land uitkomst.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:26:07 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752029
quote:

[..]

Morele standaarden?
Je bent moreel wel erg corrupt als je niet ziet wat het doet met alle betrokkenen als er een ongewenste zwangerschap voltooid wordt. Dat ben je niet moraal hoog ofzo, dan wil je eigenlijk gewoon meer kinderen op de wereld zien.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:26:31 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214752033

Gelukkig zijn er genoeg landen waar je wel met meerdere mensen mag trouwen, nouja mannen met meerdere vrouwen dan.
pi_214752034
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, de een klaagt over opgedrongen hedonisme en de ander klaagt dat hij niet met 4 vrouwen mag trouwen.

Mannen die ooit een vrouw van dichtbij hebben gezien weten dat dat een alles behalve hedonistische situatie zou opleveren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214752035
quote:

Tja, binnen veel Arabische en Islamtische culturen wordt dit als acceptabel en normaal gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214752046
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef ieniminimuis het volgende:
1. je krijgt er ongewenste kinderen van --> kinderen krijgen trauma's, verkeerde opvoeding etc. --> mandversie: problemen voor de maatschappij
2. kinderen worden afgestaan voor adoptie --> deel van de kinderen krijgt trauma's --> mandversie: problemen voor de maatschappij.

Top idee verder wel.
alsof we 5 jarige kinderen aan het vermoorden zijn, zo wordt er over gepraat :')
pi_214752049
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, binnen veel Arabische en Islamtische culturen wordt dit als acceptabel en normaal gezien.
lekker daar laten :)
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:28:12 #20
13462 BansheeBoy
pi_214752051
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit zijn de symptomen van het hedonisme en is abortus dus symptoomvestrijding. Je moet dus de problemen in de basis al oplossen.
pi_214752052
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar het principe blijft zoals ik stelde: de wet is hier leidend, niet wat de vrouw wil.

En er zijn uiteraard verschillende plekken in de Canada en de VS waar het ook na deze termijn nog mogelijk is. Het valt te verwachten dat de drang voor zulke wetgeving hier ook nog wel zal komen.
[..]
Een abortus kan hier ook met 22 weken, in hoeverre artsen daar aan willen meewerken kan ik je niet vertellen, maar in een minderheid van de gevallen komt een abortus in deze periode ook in Nederland voor.
[..]
Nee hoor, dat ik over seksuele activiteiten spreek die tot een zwangerschap kunnen leiden, laat zien dat dit meerdere mensen betreft. Een vrouw kan in principe immers geen zwangerschap in haar eentje bewerkstelligen. En de benen gesloten houden is wel een onderdeel van. Dus ook de vrouw draagt die verantwoordelijkheid.
[..]
En van wie is die conventie? Van de Democratische Partij.
Benen bij elkaar houden geldt altijd voor vrouwen. Die moeten immers de benen spreiden anders kan er niets naar binnen. Als je de verantwoordelijkheid bij beiden zegt te willen leggen, zul je aan je woordgebruik moeten werken.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:28:29 #22
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752055
Als man met meerdere vrouwen trouwen is gewoon manonvriendelijk. Er zijn niet genoeg vrouwen om alle mannen van meerder vrouwen te voorzien. Er zijn dus mannen die nooit trouwen, worden in dat soort maatschappijen ook als verloren gezien.
Nee dat is gezellig
Trotste mama van Ambar
pi_214752058
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus?
pi_214752059
Dat vrouwen in de VS soms door diverse staten moeten reizen om elders LEGAAL een abortus te kunnen ondergaan zegt genoeg over de staat van het land momenteel. De VS wordt nooi zo modern als wij hier in West Europa al decennia zijn als het gaat om basic mensenrechten en ik krijg dan ook zwaar de schijt van TS (@Za) die continue dit soort klote topics opent met die ondertoon van kontenlikkerij richting Trump en co. Echt te dom om te poepen wat je allemaal uitkraamt hier op dit forum.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:29:08 #25
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752060
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit zijn de symptomen van het hedonisme en is abortus dus symptoomvestrijding. Je moet dus de problemen in de basis al oplossen.
En wat is de basis dan?>
Trotste mama van Ambar
pi_214752062
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn er genoeg landen waar je wel met meerdere mensen mag trouwen, nouja mannen met meerdere vrouwen dan.
1. Hele fijne plekken om te wonen :')

2. Die laatste zin vat het wel mooi samen idd :D
pi_214752063
quote:

[..]

Hoe zit het met de islamistische morele standaard omtrent homos.

Levende volwassenen vermoorden omdat ze op iemand van hetzelfde geslacht vallen.

Dat is lager dan laag qua moraliteit.
pi_214752072
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Als man met meerdere vrouwen trouwen is gewoon manonvriendelijk. Er zijn niet genoeg vrouwen om alle mannen van meerder vrouwen te voorzien. Er zijn dus mannen die nooit trouwen, worden in dat soort maatschappijen ook als verloren gezien.
Nee dat is gezellig
Ik gebruik het alleen als stok om contradicties aan te tonen. En waarom zijn incels een ding terwijl het verboden is om met vier vrouwen te trouwen?
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:31:27 #29
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752075
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik gebruik het alleen als stok om contradicties aan te tonen. En waarom zijn incels een ding terwijl het verboden is om met vier vrouwen te trouwen?
Omdat incels.
Trotste mama van Ambar
pi_214752078
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus?
Het is bespottelijk en staat haaks op de vermeend kuishuid die sommigen hier pretenderen na te streven.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:33:13 #31
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752088
Wel of niet je zwangerschap volbrengen? Moet jij weten. Dat heet keuzevrijheid.

Vasectomie laten uitvoeren? Dat kan ik bijna elke man wel aanraden. Misschien wel zo verstandig, is er ook geen abortus meer nodig.
Trotste mama van Ambar
pi_214752090
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is bespottelijk en staat haaks op de vermeend kuishuid die sommigen hier pretenderen na te streven.
Ik vind het ook bespottelijk, laat ik dat voorop stellen.

Het heeft echter juist niets met vermeende kuisheid te maken, maar borgt die kuisheid door te zorgen dat alle seks binnen een huwelijk plaatsvindt. Zoals het hoort. Volgens sommigen.
pi_214752091
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:31 schreef ieniminimuis het volgende:

Omdat incels.
Mannen die alleen overblijven is dan ook geen goed tegenargument omdat het nu al gebeurt en je kijkt al neer op incels. Volgens mij was je aan het projecteren.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:34:32 #34
13462 BansheeBoy
pi_214752097
quote:

De kinderen die voortvloeien uit een huwelijk van 4 vrouwen zijn gewenst en de vader erkent de kinderen. En de vader is ook bekend. In tegenstelling tot wulpse dames die hun baarmoeder inzetten als een soort van autosnelweg.

maandag 19 augustus 2024 @ 10:34:38 #35
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752100
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:33 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Mannen die alleen overblijven is dan ook geen goed tegenargument omdat het nu al gebeurt en je kijkt al neer op incels. Volgens mij was je aan het projecteren.
Hoezo ben ik aan het projecteren betreft incels? Ik ben een zelfstandig alleenstaande vrouw. Ik heb niets met incels te maken en heb er ook totaal geen medelijden met de groep incels.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:35:28 #36
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752106
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De kinderen die voortvloeien uit een huwelijk van 4 vrouwen zijn gewenst en de vader erkent de kinderen. En de vader is ook bekend. In tegenstelling tot wulpse dames die hun baarmoeder inzetten als een soort van autosnelweg.

Waar haal jij het beeld vandaan dat een vrouw voor de lol elke maand zichzelf zwanger laat maken en weer een abortus laat uitvoeren?
Trotste mama van Ambar
pi_214752112
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

moeten zij weten :)
pi_214752117
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Waar haal jij het beeld vandaan dat een vrouw voor de lol elke maand zichzelf zwanger laat maken en weer een abortus laat uitvoeren?
zijn eigen dikke duim.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:36:34 #39
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752118
En niet elk kind dat in een huwelijk geboren wordt, is gewenst. Laat ik je ook even uit die droom halen.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:37:13 #40
13462 BansheeBoy
pi_214752122
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:35 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Veruit de meeste gevallen van abortus hebben niks te maken met een gevaar voor de volksgezondheid van de moeder of een verkrachting. Dit is gewoon het resultaat van het vervullen van driften op een irrationele manier.

Niemand die zich druk maakt over de toekomst van deze (kansen)kinderen. Dat stoort me.

pi_214752126
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoezo ben ik aan het projecteren betreft incels? Ik ben een zelfstandig alleenstaande vrouw. Ik heb niets met incels te maken en heb er ook totaal geen medelijden met de groep incels.
Heel gezellig.

quote:
Er zijn dus mannen die nooit trouwen, worden in dat soort maatschappijen ook als verloren gezien.
Nee dat is gezellig
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:40:00 #42
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752135
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Heel gezellig.
[..]

Culturen waarin mannen met meerder vrouwen mogen trouwen heeft niets te maken met de groep incels waar jij het over hebt.
In het eerste geval is er gewoon een rekensommetje te maken. Ongeveer 50% is man en ongeveer 50% is vrouw. Als je als man dan met meerder vrouwen mag trouwen. Dan is het rekensommetje toch dat er meer mannen overblijven? Een maatschappij ziet hen dan als verloren. Dat is niet hetzelfde als incels. Daarnaast hebben vrouwen in dit soort maatschappijen vaak een huwelijk nodig voor zekerheid

Bij de mormonen zijn dit de mannen die ingezet worden voor bijvoorbeeld zware arbeid etc.

Incels vind ik groepen mannen in Westerse culturen die boos zijn op de maatschappij omdat ze niet aan een vrouw kunnen komen, omdat vrouwen niet aan hun beeld voldoen. Incels zelf vasthouden aan een verloren beeld. En hebben vrouwen in Westerse maatschappij geen man meer nodig voor zekerheid.
Trotste mama van Ambar
pi_214752158
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Veruit de meeste gevallen van abortus hebben niks te maken met een gevaar voor de volksgezondheid van de moeder of een verkrachting. Dit is gewoon het resultaat van het vervullen van driften op een irrationele manier.

Niemand die zich druk maakt over de toekomst van deze (kansen)kinderen. Dat stoort me.

welke kinderen? Verder is het niet relevant wat de oorzaak danwel reden is voor de abortus. Voor jou wel, maar dat is jouw probleem
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:42:49 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214752160
quote:
Nee dat is gezellig
Die stappen op een bootje naar Europa en vinden hier een vrouw.
The End Times are wild
pi_214752165
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Culturen waarin mannen met meerder vrouwen mogen trouwen heeft niets te maken met de groep incels waar jij het over hebt.
In het eerste geval is er gewoon een rekensommetje te maken. Ongeveer 50% is man en ongeveer 50% is vrouw. Als je als man dan met meerder vrouwen mag trouwen. Dan is het rekensommetje toch dat er meer mannen overblijven? Een maatschappij ziet hen dan als verloren. Dat is niet hetzelfde als incels.

Bij de mormonen zijn dit de mannen die ingezet worden voor bijvoorbeeld zware arbeid etc.
Die mannen blijven nu al over, zonder dat het toegestaan is om met vier vrouwen te trouwen. Zo moelijk is het niet om dit te begrijpen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:43:55 #46
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752170
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:43 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Die mannen blijven nu al over, zonder dat het toegestaan is om met vier vrouwen te trouwen. Zo moelijk is het niet om dit te begrijpen.
Omdat vrouwen geen man meer nodig hebben voor die zekerheid die we vroeger wel nodig hadden.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:44:04 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214752171
Wel grappig dat het weer alleen maar over abortus gaat en vrouwen die een zwangerschap afbreken en niet over mannen die iets aan hun vruchtbaarheid doen.
Vrouwen moeten altijd de verantwoordelijkheid dragen als twee mensen seks hebben blijkt maar weer. Voor een man maakt het niks uit en die kan er zonder oordelen mee weg komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:44:42 #48
13462 BansheeBoy
pi_214752176
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
welke kinderen? Verder is het niet relevant wat de oorzaak danwel reden is voor de abortus. Voor jou wel, maar dat is jouw probleem
Voor zoiets zwaars als (kansen)kinderen moord zou je als weldenkend mensen toch op zijn minst een ontzettend goede reden willen hebben. Lekker seksen met Jan en alleman schaar ik absoluut niet in de categorie goede redenen.

pi_214752179
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
En hebben vrouwen in Westerse maatschappij geen man meer nodig voor zekerheid.
Strong independent women, abortusparadijs op aarde.

De realiteit is dat dit door mannen mogelijk is gemaakt, heeft niets met sterke onafhankelijke vrouwen te maken.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:47:06 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752193
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel grappig dat het weer alleen maar over abortus gaat en vrouwen die een zwangerschap afbreken en niet over mannen die iets aan hun vruchtbaarheid doen.
Vrouwen moeten altijd de verantwoordelijkheid dragen als twee mensen seks hebben blijkt maar weer. Voor een man maakt het niks uit en die kan er zonder oordelen mee weg komen.
Maar het is toch zo makkelijk voor vrouwen om te voorkomen dat ze zwanger worden toch? Benen bij elkaar en de pil slikken. En je mag natuurlijk alleen seks hebben in een huwelijk met die ene man.

/sarcasme uit.

Het punt is dat "morele" mannen denken dat je abortus alleen doet als je moreel zondigt als vrouw zijnde. En vrouwen mogen alleen seks hebben om kinderen te krijgen.
Het gaat helemaal niet om de ongeboren kinderen, maar om de vrijheid van vrouwen.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:47:53 #51
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752197
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:45 schreef Triggershott het volgende:

[..]

De realiteit is dat dit door mannen mogelijk is gemaakt, heeft niets met sterke onafhankelijke vrouwen te maken.
Een externe opgewekte abortus is al zou oud als Adam en Eva.
Abortus heeft weinig te maken met hoe onafhankelijk vrouwen zijn. De vrijheid om een abortus te doen heeft meer te maken met hoeveel vrijheid mannen vrouwen kunnen.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:50:06 #52
13462 BansheeBoy
pi_214752209
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Het punt is dat "morele" mannen denken dat je abortus alleen doet als je moreel zondigt als vrouw zijnde. En vrouwen mogen alleen seks hebben om kinderen te krijgen.
Het gaat helemaal niet om de ongeboren kinderen, maar om de vrijheid van vrouwen.
Wat heeft die regular sex met Jan en alleman de samenleving nou helemaal te bieden behalve dan dit soort negatieve bijwerkingen? :?

Als een vrouw niet eens waterdicht en met de handen in het vuur de vader kan aanwijzen weet je dat je verkeerd bezig bent.

pi_214752229
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Voor zoiets zwaars als (kansen)kinderen moord zou je als weldenkend mensen toch op zijn minst een ontzettend goede reden willen hebben. Lekker seksen met Jan en alleman schaar ik absoluut niet in de categorie goede redenen.

er zijn nog geen kinderen dus het kindermoord noemen slaat nergens op.

En wat jij een goede reden vindt is niet belangrijk. Voor nou wel, voor de rest niet :)
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:54:23 #54
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752236
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat heeft die regular sex met Jan en alleman de samenleving nou helemaal te bieden behalve dan dit soort negatieve bijwerkingen? :?

Als een vrouw niet eens waterdicht en met de handen in het vuur de vader kan aanwijzen weet je dat je verkeerd bezig bent.

Nu noem je kinderen zelf negatieve bijwerkingen :D _O-

Het is meer dat je als man niet de bijwerkingen hebt in de vorm van een zwangerschap als je met iemand in bed belandt of verkracht wordt of een voorbehoedsmiddel werkt niet.

En mss weet je de vader wel, maar zijn beide mensen niet in staat om een kind op te voeden. Is er geen geld, mentaal of fysiek niet oke.
Zoveel redenen om geen kind op dat moment groot te kunnen brengen.

Maar ik stel voor dat elke man die tegen abortus is, zijn zaad bij zich houdt. Zaad is oorzaak nummer 1 van zwangerschappen. Kan de rest van de wereld lekker zelf weten waar ze zin in hebben.
Trotste mama van Ambar
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:56:04 #55
13462 BansheeBoy
pi_214752249
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Nu noem je kinderen zelf negatieve bijwerkingen :D _O-
Nee, ik verwijs hiermee naar abortussen.

quote:
En mss weet je de vader wel, maar zijn beide mensen niet in staat om een kind op te voeden. Is er geen geld, mentaal of fysiek niet oke.
"Misschien" :') Dat bedoel ik dus.

pi_214752256
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
"Misschien" :') Dat bedoel ik dus.

en ook die vrijheid is er om die inschatting te maken.

Mooi land *; w/
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:58:06 #57
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214752261
Je kan ook gewoon zeggen dat je vindt dat vrouwen alleen maar in een huwelijk hun benen mogen spreiden.
Trotste mama van Ambar
pi_214752275
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe zit het met de islamistische morele standaard omtrent homos.

Levende volwassenen vermoorden omdat ze op iemand van hetzelfde geslacht vallen.

Dat is lager dan laag qua moraliteit.
Zelfs als je levende volwassenen kookt en opeet kun je dit niet veroordelen vanuit een atheïstisch wereldbeeld omdat er geen goed en fout bestaat, dus ga nou niet met stenen gooien terwijl je in een glazen huis woont.
pi_214752327
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Zelfs als je levende volwassenen kookt en opeet kun je dit niet veroordelen vanuit een atheïstisch wereldbeeld omdat er geen goed en fout bestaat, dus ga nou niet met stenen gooien terwijl je in een glazen huis woont.
Ben je eigenlijk een geradicaliseerde versie van die ouwe WFL mod of ben je gewoon een of andere onverwante hersendooie?
  maandag 19 augustus 2024 @ 11:05:56 #60
13462 BansheeBoy
pi_214752328
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan ook gewoon zeggen dat je vindt dat vrouwen alleen maar in een huwelijk hun benen mogen spreiden.
Dat is precies wat ik zeg. Maar ik zou er graag aan toevoegen dat dit ook geldt voor mannen. Teveel negatieve bijwerkingen van regular spontanious sex.

In de regel komen er geen artsen of chirurgen voort uit vaderloze gezinnen.

pi_214752332
quote:

[..]
Het ging over vermeende moraliteit vanuit een geloofs overtuiging. Dat je nu opeens over atheïsten moet beginnen geeft gewoon duidelijk, aan dat er heel selectief naar vermeende superiore moraliteit gegrepen wordt vanuit geloofs overtuigingen. :D
  maandag 19 augustus 2024 @ 11:06:49 #62
13462 BansheeBoy
pi_214752338
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk een geradicaliseerde versie van die ouwe WFL mod of ben je gewoon een of andere onverwante hersendooie?
Dit is niet zo sterk Monolith. Val zijn ideeën en argumenten aan. Niet hemzelf.

pi_214752508
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In de regel komen er geen artsen of chirurgen voort uit vaderloze gezinnen.

Heb je daar een grondige statistische onderbouwing voor?
En is het erg wanneer kinderen geen arts of chirurg worden?
Ben je zelf arts of chirurg? Zo nee, zie je dat als negatief?

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-08-2024 11:42:42 ]
  maandag 19 augustus 2024 @ 11:44:49 #64
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214752572
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:36 schreef ieniminimuis het volgende:
En niet elk kind dat in een huwelijk geboren wordt, is gewenst. Laat ik je ook even uit die droom halen.
Dat. En laten we de groep die vanwege medische redenen de zwangerschap (moeten) afbreken ook niet vergeten. Waar een deel dit pas in later stadium (dus na 20 weken) gebeurt in verband met diverse onderzoeken.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 11:50:37 #65
441859 crew  Lenny77
pi_214752601
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:45 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Vergeet niet even erbij te melden dat het ook eeuwen lang totaal is afgepakt van vrouwen door mannen.
Geen onderwijs, geen keuze, totale afhankelijkheid en onderdrukking.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214752714
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:49 schreef NewJackSwingII het volgende:

[..]
Je doet alsof alleen mannen geen seks met condoom willen. Alles is zeker maar de schuld van de man. Wat een haat zeg.

Ik haat mannen niet. Degene waar ik op reageer heeft het over het bij elkaar houden van de benen om zwangerschap te voorkomen. Dat is duidelijk gericht op vrouwen. Beiden dienen samen te voorkomen dat er een zwangerschap komt, door al dan niet seks te hebben en als wel, dan met voldoende bescherming.

En dan nog kan het misgaan, overigens.
pi_214752728
Het verloop van het topic toont wel aan dat religie een flinke stempel op het vraagstuk probeert te drukken en dan voornamelijk in het gebied van "verbieden" en een geforceerde "moraliteit". Vrije keuze, vrije wil en religie in het algemeen gaan niet goed samen.

Ik ben dan ook blij dat we in een land wonen waar kerk / synagoge / moskee en staat grotendeels (!) gescheiden zijn. Enige invloed zal er altijd blijven.
pi_214752731
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke herinneringen heb je aan de dag van je geboorte?
Nul, net zoveel als aan m'n eerste verjaardagen. Je bent dan zelf een herinnering van anderen.
Iemand met Alzheimer weet ook niet zo veel meer van bewuste belevingen.
Een nest puppies of katten ruim je ook niet op omdat je het niet kunt verzorgen, doen ze overigens wel in arme landen, en abortus doen zulke landen minder aan.

De bijbel leert dat overspel en hoererij zonden zijn, en seks voor het huwelijk mag ook al niet. Bij wie ligt het probleem dan?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214752780
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:09 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Nul, net zoveel als aan m'n eerste verjaardagen. Je bent dan zelf een herinnering van anderen.
Iemand met Alzheimer weet ook niet zo veel meer van bewuste belevingen.
Daarom vroeg ik het ook. Je herinnert je net zoveel van je periode in de baarmoeder of je geboorte als het moment voor je leven. Niets dus. Het echte bewustzijn is er nog niet.

quote:
Een nest puppies of katten ruim je ook niet op omdat je het niet kunt verzorgen, doen ze overigens wel in arme landen, en abortus doen zulke landen minder aan.
Een niet onbelangrijk detail is dat een nest puppy's of kittens al is geboren. We ruimen ook geen baby's op die al geboren zijn, zelfs ruim voor de geboorte al niet meer.

quote:
De bijbel leert dat overspel en hoererij zonden zijn, en seks voor het huwelijk mag ook al niet. Bij wie ligt het probleem dan?
Wat in de bijbel of koran staat is niet bindend, het zijn gewoon boeken, samengevoegd uit losse geschriften, geschreven door verschillende mensen, meerdere keren vertaald en opnieuw geïnterpreteerd en wat niet goed uitkwam is weggelaten.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-08-2024 12:20:36 ]
pi_214752816
quote:

[..]
Sommige mensen kunnen inderdaad geen goed of fout herkennen zonder dat een boekje dat voorschrijft.

Maar ga je eigen tekortkomingen niet op andere mensen reflecteren.

En ga ook niet doen of dat boekje zaligmakend is, anders kijk je is hoeveel ellende er met dat soort boekjes in de hand is gerechtvaardigd.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:21:32 #71
13462 BansheeBoy
pi_214752830
quote:

[..]
Sterkte uiteenzetting. Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Een abortus 8 of 9 maanden later zouden ze dan wel als moord zien. Snappen ze het zelf nog wel? :?

Als we zo doorgaan krijgen we binnenkort abonementen voor AaaS. Abortus as a Service. :N

pi_214752845
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daarom vroeg ik het ook. Je herinnert je net zoveel van je periode in de baarmoeder of je geboorte als het moment voor je leven. Niets dus. Het echte bewustzijn is er nog niet.
Daarom is er weinig verschil tussen voor de geboorte en erna. En daarom hebben ze bescherming nodig.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214752875
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:23 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Daarom is er weinig verschil tussen voor de geboorte en erna. En daarom hebben ze bescherming nodig.
Je kan een embryo, onvolgroeide foetus, een levensvatbare foetus of een baby echt niet zomaar vergelijken, al zijn die laatste 2 stadia wel belangrijk om te beschermen. En dat worden ze ook. Vanaf het moment dat een foetus levensvatbaar is (25 weken) is een abortus niet meer toegestaan.

Laat ik voorop stellen dat een abortus geen vanzelfsprekendheid moet zijn, je moet dat echt wel serieus nemen en goed afwegen. En dat zie je ook wel terug in de cijfers, er zijn maar heel weinig gevallen waar nog laat in de zwangerschap een abortus wordt uitgevoerd en als het wel zo is, is dat vaak om medische redenen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:30:09 #74
13462 BansheeBoy
pi_214752902
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

Laat ik voorop stellen dat een abortus geen vanzelfsprekendheid moet zijn, je moet dat echt wel serieus nemen en goed afwegen.
Maar dat is het wel. Als blonde Angela haar benen spreidt voor José en Angelo tijdens de zomervakantie op Ibiza weet ze wat ze kan doen bij terugkomst: AaaS.

pi_214752904
quote:

[..]
Dat is natuurlijk onzin. Goed en kwaad, gevoel voor recht en onrecht, kan prima bestaan zonder geloof.

Daar tegenover zijn gelovigen ook prima in staat gebleken om kwaad of onrecht aan te doen.
pi_214752920
Dat mensen nog behoefte hebben aan dit soort slap getroll :')
pi_214752922
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Maar dat is het wel. Als blonde Angela haar benen spreidt voor José en Angelo tijdens de zomervakantie op Ibiza weet ze wat ze kan doen bij terugkomst: AaaS.

Ik weet niet wat voor seksuele fantasieën je allemaal hebt, dat moet je zelf weten.

Maar juist goede voorlichting en goede beschikbaarheid van voorbehoedsmiddelen zijn belangrijk.

En ook dat wordt vanuit veel geloven bestreden. De pil, condoom, SOA's of zelfs maar spreken over seks voor het huwelijk worden genegeerd, ontmoedigd of zelfs verboden.

Maar ook met gebruik van voorbehoedsmiddelen kan je zwanger worden, daarnaast kan er ook dwang (verkrachting) in het spel zijn.

Als je naar je eigen geloof wil leven dan moet je dat uiteraard geheel zelf weten, dat is jouw vrijheid.

Maar oordeel niet over anderen en leg ze niet jouw normen en waarden vanuit jouw geloof op.
pi_214752950
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:19 schreef Shotty het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen inderdaad geen goed of fout herkennen zonder dat een boekje dat voorschrijft.

Maar ga je eigen tekortkomingen niet op andere mensen reflecteren.

En ga ook niet doen of dat boekje zaligmakend is, anders kijk je is hoeveel ellende er met dat soort boekjes in de hand is gerechtvaardigd.
Zonder dat een boekje licht erop schijnt, veel leven inderdaad in duisternis.
Jezus Christus wordt de Zaligmaker van de hele wereld genoemd he.

https://thinkfaith.net/20(...)ormed-by-the-gospel/
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:40:10 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214752962
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
Ben bang dat de meesten niet trollen
pi_214752972
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:38 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat geloof je omdat je in een land bent opgegroeid waar het christendom aanwezig is.
Was je in Iran, Israël of India geboren, dan had je een ander invulling van het geloof gehad.

Voel vrij om te geloven wat je wil maar leg het mij niet op, ook niet de geforceerde moraliteit die er uit voortvloeit.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:42:58 #81
13462 BansheeBoy
pi_214752977
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
Ik denk niet dat ze trollen. Het extreme hedonistische wereldbeeld is helaas de werkelijkheid. :'(

We kunnen er hoogstens wat van zeggen.

pi_214752982
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Een deel van mijn familie kennende is het ze ernst, ik ben afvallig, zondig en kom in de hel.
Dat dan weer liever dan in de hemel met zulke zure mensen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:45:41 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214752987
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een deel van mijn familie kennende is het ze ernst, ik ben afvallig, zondig en kom in de hel.
Dat dan weer liever dan in de hemel met zulke zure mensen.
Toen ik 8 jaar was vertelde de zus van mijn oma dat ik toch in de hel zou branden, altijd gezellig :)
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:48:20 #84
13462 BansheeBoy
pi_214752997
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Toen ik 8 jaar was vertelde de zus van mijn oma dat ik toch in de hel zou branden, altijd gezellig :)
Hoe zuur ook, dit was je ontnomen als je was geaborteerd. Kijk hoe je nu floreert op een forum als deze. Als je ouders, of mijn ouders, dit ons niet hadden gegund was onze wijsheid een hoop mensen bespaard geweest.

pi_214753003
quote:

[..]
Daar lijkt het me dan ook stukken gezelliger dan in hemel tussen al die vrome ayatollahs.
pi_214753006
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:50 schreef Lenny77 het volgende:
Vergeet niet even erbij te melden dat het ook eeuwen lang totaal is afgepakt van vrouwen door mannen.
Geen onderwijs, geen keuze, totale afhankelijkheid en onderdrukking.
Geen strong independent woman dus, maar een die aan het roleplayen is als strong independent woman zolang een man het toestaat. Dank voor de bevestiging.
pi_214753009
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoe zuur ook, dit was je ontnomen als je was geaborteerd. Kijk hoe je nu floreert op een forum als deze. Als je ouders, of mijn ouders, dit ons niet hadden gegund was onze wijsheid een hoop mensen bespaard geweest.

Als ik was geaborteerd had ik dat nooit geweten. Dat is niet iets waar ik me druk om kan maken.
Als m'n vader of moeder onvruchtbaar was, had ik dat ook nooit geweten.
En als ik geaborteerd was, had ik me er ook niet druk om gemaakt.

Geen verschil dus.

Ik ben vrijgezel dus ik denk dat m'n schoonouders ook onvruchtbaar zijn of abortus gepleegd hebben.
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:51:58 #88
438527 MissButterflyy
pi_214753016
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

:')
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:52:55 #89
438527 MissButterflyy
pi_214753022
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:50 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Geen strong independent woman dus, maar een die aan het roleplayen is als strong independent woman zolang een man het toestaat. Dank voor de bevestiging.
Daar heb je er een die eigenlijk doodsbang is voor vrouwen.
pi_214753032
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:38 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

https://thinkfaith.net/20(...)ormed-by-the-gospel/
Er waren al wetten en een besef van goed en kwaad voordat het concept Jezus bedacht is.

De oudste bekende wetten zijn meer dan 4000 jaar oud.

En nee, ik ga niet kijken naar een bron van iets dat “thinkfaith” heet. Maar aan de URL te zien gaat het om de bekering van een kannibalistische stam.

Met datzelfde boekje zijn in de hand zijn miljoenen mensen afgeslacht. Maar leuk voor die stam.
pi_214753042
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat geloof je omdat je in een land bent opgegroeid waar het christendom aanwezig is.
Was je in Iran, Israël of India geboren, dan had je een ander invulling van het geloof gehad.
En jij bent vrij van invloeden, niet gehersenspoeld om als atheïst te eindigen?
  maandag 19 augustus 2024 @ 12:59:21 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214753047
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:57 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Christelijk opvoeding hier, je hoeft niet mee te gaan in wat je familie probeert in je te stampen.
pi_214753055
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Christelijk opvoeding hier, je hoeft niet mee te gaan in wat je familie probeert in je te stampen.
Geldt niet voor gelovigen :') Wel. Dank voor de bevestiging, lichtgewicht atheïsten.
pi_214753065
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Ach, als zelfs de mods in FB bepaalde users trolls noemen, dan weet je het wel. :P
En het is inderdaad soms moeilijk om onderscheid te maken tussen zwakbegaafden en mensen die bewust trollen.
pi_214753069
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:57 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik ga uit van wetenschap en logica in het leven.

Er is geen god, hemel, hel of hiernamaals. Er is wetenschappelijk en biologisch ook geen reden voor het bestaan van een god of een hiernamaals.

Dat neemt niet weg dat wetenschappers gelovig kunnen zijn en gelovigen wetenschappers kunnen zijn.

Zou ik afgaan op de invloeden en opvoeding, dan zou ik christelijk moeten zijn.

Er zijn ruim 4.000 verschillende geloven op de wereld. Ga jij maar vertellen welke de enige echte is en ga dat vervolgens uitleggen aan iemand die in één van die andere 4.000 geloven gelooft.

Dan heb je mij niet meer nodig voor je discussies, dat kan ik je verzekeren.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:05:03 #96
13462 BansheeBoy
pi_214753071
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ach, als zelfs de mods in FB bepaalde users trolls noemen, dan weet je het wel. :P
En het is inderdaad soms moeilijk om onderscheid te maken tussen zwakbegaafden en mensen die bewust trollen.
Ja, ik voel je. Wat ik zelf altijd probeer is gewoon op de inhoud in te gaan. Sommige denkbeelden zijn wellicht (wereld)vreemd of niet gewenst. Maar zonder dwarsliggers geen spoor.

pi_214753082
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ga uit van wetenschap en logica in het leven.

Er is geen god, hemel, hel of hiernamaals. Er is wetenschappelijk en biologisch ook geen reden voor het bestaan van een god of een hiernamaals.

Dat neemt niet weg dat wetenschappers gelovig kunnen zijn en gelovigen wetenschappers kunnen zijn.

Zou ik afgaan op de invloeden en opvoeding, dan zou ik christelijk moeten zijn.

Er zijn ruim 4.000 verschillende geloven op de wereld. Ga jij maar vertellen welke de enige echte is en ga dat vervolgens uitleggen aan iemand die in één van die andere 4.000 geloven gelooft.

Dan heb je mij niet meer nodig voor je discussies, dat kan ik je verzekeren.
Je bent dus door anderen beïnvloed maar denkt net als de feministen dat je strong en independent bent. Zeg dat dan.
pi_214753086
quote:

Voel vrij om te geloven wat je wil maar leg het mij niet op, ook niet de geforceerde moraliteit die er uit voortvloeit.
Je zei gisteren dat hemelvaartsdag en andere christelijke dagen zijn opgelegd aan jou, dus waarom zouden wij niet verder gaan daar waar de christenen gestopt zijn?
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 13:08:38 #99
441859 crew  Lenny77
pi_214753093
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:50 schreef Triggershott het volgende:

[..]
(Is echt het enige antwoord wat hierop mogelijk is..)
pi_214753094
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:06 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Je bent dus door anderen beïnvloed maar denkt net als de feministen dat je strong en independent bent. Zeg dat dan.
Ik ben door christenen beïnvloed om te geloven in een god, een hemel, een hel en een hiernamaals. Één van de eerste regels is om niet te twijfel aan je geloof, dat is een zonde.

Toch geloof ik niet in een god.

Dat is voor jou heel moeilijk te bevatten en dat probeer je vervolgens belachelijk te maken door het feminisme te noemen. Dat feminisme voor jou iets belachelijks is, is vanuit je geloofsovertuiging dan wel weer te begrijpen dus daar heb ik geen overmatige persoonlijke kritiek op. Je weet niet beter.
pi_214753105
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:07 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Je zei gisteren dat hemelvaartsdag en andere christelijke dagen zijn opgelegd aan jou, dus waarom zouden wij niet verder gaan daar waar de christenen gestopt zijn?
Ja, die houding is wel te verwachten vanuit gelovigen. Hun verheven moraliteit opleggen aan anderen.

Ik laat jou vrij, jij laat mij vrij.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:12:50 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753114
Ik word er een beetje moe van dat jan en alleman maar voor atheïst wordt uitgemaakt en er dan ook nog bij verzonnen wordt dat die vermeende atheïsten een ander boek met leefregels hebben waar ze zich aan houden.

Dat iemand niet religieus is, niet volgens de bijbel, thora, koran of welk religieus boek dan ook leeft betekent niet dat die persoon atheïst is, verder is atheïsme geen religie en heeft het geen bijbehorend boek.

Het is vooral van de zotte dat mensen met een religie andere mensen zonder religie of met een ander religie regels proberen op te leggen.
Hoe ik mijn leven leef gaat een ander helemaal niets aan, net zoals het mij niets aangaat hoe die ander zijn of haar leven leeft, zolang dat een vrijwillige keuze is.
Wat ik van abortus, euthanasie, veelwijverij enz. vind maakt ook niet uit, het is mijn eigen verantwoordelijkheid daar wel of niet voor te kiezen, maar het anderen verbieden omdat ik het ongepast vind is wel een religieus trekje.
Ook nog eens doen alsof je zelf in je vrijheid bent aangetast omdat anderen daar voor mogen kiezen is helemaal van de zotte.

Het boeit niets of ik in hotpants en een tanktop of met een hoofddoekje over straat ga, het is bij het een noch het ander niet aan een ander om mij dat te verplichten of te verbieden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753117
quote:

[..]

Het heeft niks met moraliteit te maken, maar het klopt deels wel, de meeste mensen zullen nooit de bijbelse waarheid horen, in Nederland is het 'bij de gratie Gods'.
In landen waar het christendom (semi)verboden is groeit het, vooral in China, Iran en India. In eerder gelinkte verhaal is een kannibalenstam getransformeerd door de waarheid waar ze zelf van overtuigd raakten, opdringen is geen goed plan.
https://www.christianpost(...)ir-own-language.html

Wij vervolgen geen andersgelovigen, dat hebben 'we' toen bepaald met een bijbel in de hand, scheiding van kerk en staat idem. Wij zitten nog wel goed. Hoop niet dat we bezig zijn alles weg te gooien.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:13:32 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753120
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, die houding is wel te verwachten vanuit gelovigen. Hun verheven moraliteit opleggen aan anderen.

Dat laatste dan vaak weer niet, probeer als ondernemer maar eens je supermarkt op zondag te openen in de bible belt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753129
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat laatste dan vaak weer niet, probeer als ondernemer maar eens je supermarkt op zondag te openen in de bible belt....
Oh, zeker hoor, hier vlakbij is een dorp waar geen oliebollen verkocht mochten worden op oudejaarsdag omdat een paar gelovigen vonden dat ze hun verheven normen en waarden aan anderen moesten opleggen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 19 augustus 2024 @ 13:17:29 #106
485843 crew  Jippie
pi_214753134
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
[..]

Zijpaadje: Moest ineens denken aan Boris Becker die ooit in de luren is gelegd door zich oraal te laten bevredigen waarop de vrouw zijn sperma bij haarzelf in de vagina aanbracht. Hij mocht dokken van de rechter.
pi_214753136
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:17 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zijpaadje: Moest ineens denken aan Boris Becker die ooit in de luren is gelegd door zich oraal te laten bevredigen waarop de vrouw zijn sperma bij haarzelf in de vagina aanbracht. Hij mocht dokken van de rechter.
Oh, dat is wel kut.
Zo'n vasectomie klinkt ineens heel aanlokkelijk.
pi_214753140
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

Jij laat mij vrij omdat je niet over macht beschikt, anders had je alle religie verbannen, zoals je gisteren met ons deelde, over je natte droom.

De atheïstische politicus in pak met macht in achterkamertjes laat ons echter niet vrij, en we zullen dan ook de rollen moeten omdraaien.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:19:48 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753142
Ik vind het eigenlijk vooral bizar dat mensen niet bij zichzelf te rade gaan maar iedere keer aankomen met een religieus boek als "bewijs" waarom iets wel of niet zou mogen.
En dan ook nog eens denigrerend gaan doen over mensen die bij alles wat ze doen wel hun eigen afweging van goed en fout moeten maken, en daar dus ook zelf de verantwoordelijkheid voor moeten dragen.

Iedere keer die vraag aan jezelf stellen en hem moeten beantwoorden is een stuk lastiger dan domweg de regels van een religieus boek volgen, dat iets wel of niet mag omdat het geschreven staat.
Wat >1000 jaar geleden als etiquette, leefregels en gezondheidsregels geschreven is heeft grotendeels in deze tijd helemaal geen grondslag meer en is simpelweg niet meer van deze tijd, ook letterlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753145
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, zeker hoor, hier vlakbij is een dorp waar geen oliebollen verkocht mochten worden op oudejaarsdag omdat een paar gelovigen vonden dat ze hun verheven normen en waarden aan anderen moesten opleggen.
Altijd bijzonder dat hun god dan niet even neerdaalt naar aarde om de oliebollenverkopers even vriendelijk te vragen te stoppen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:20:09 #111
13462 BansheeBoy
pi_214753147
Ik vind het recht voor (kansen)kinderen om geboren te worden groter dan de vrijheid van de vrouw die haar beentjes soepel de lucht in gooit voor José en Dimitry. Het ongeboren (kansen)kind heeft geen stem. Die stem wil ik wel zijn.

maandag 19 augustus 2024 @ 13:21:13 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753151
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, dat is wel kut.
Zo'n vasectomie klinkt ineens heel aanlokkelijk.
Dat is dan ook niet waar, hij heeft gewoon seks met haar gehad en dat "ze pijpte me en heeft zich daarna met mijn zaad bezwangerd" verhaal is dan ook al jaren geleden ontkracht. Ook door hemzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 19-08-2024 13:33:16 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:23:29 #113
13462 BansheeBoy
pi_214753160
Ongekaderde sexiteiten geven gewoon teveel negatieve bijwerkingen. In die zin is abortus meer een symptoom.

pi_214753167
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Jij laat mij vrij omdat je niet over macht beschikt, anders had je alle religie verbannen, zoals je gisteren met ons deelde, over je natte droom.

De atheïstische politicus in pak met macht in achterkamertjes laat ons echter niet vrij, en we zullen dan ook de rollen moeten omdraaien.
Ik heb nergens gezegd dat ik alle religie wilde verbieden.

Ik heb alleen opgemerkt dat het misschien beter zou zijn om alle religie te verbieden, vanuit de gedachte dat religie ons niet gelovigen van alles probeert op te leggen vanuit hun verheven moraliteit.

Dat is heel wat anders. Als je vanwege die reactie denkt dat ik alle religie wil verbieden, dan voel je je onterecht aangevallen.
pi_214753171
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet waar, hij heeft gewoon seks met hem gehad en dat "ze pijpte me en heeft zich daarna met mijn zaad bezwangerd" verhaal is dan ook al jaren geleden ontkracht. Ook door hemzelf.
Het wordt steeds ingewikkelder :+ ;)
pi_214753188
quote:

[..]
Dat bleek dan ook niet waar te zijn. Hij heeft gewoon zonder condoom geneukt met die vrouw en dat later ook toegegeven.

De rechter ging niet mee in zijn wel zeer onwaarschijnlijke verhaaltje en terrecht dus.
pi_214753197
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ik alle religie wilde verbieden.

Ik heb alleen opgemerkt dat het misschien beter zou zijn om alle religie te verbieden, vanuit de gedachte dat religie ons niet gelovigen van alles probeert op te leggen vanuit hun verheven moraliteit.

Dat is heel wat anders. Als je vanwege die reactie denkt dat ik alle religie wil verbieden, dan voel je je onterecht aangevallen.
Ik voel me niet aangevallen, ik geef alleen aan dat anderen iets opleggen iets wederzijds is en niet alleen van gelovigen afkomstig is. Zo kan ik bepaalde delen van mijn religie niet praktiseren omdat het verboden is in Nederland.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:32:58 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214753199
Z
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:32 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik voel me niet aangevallen, ik geef alleen aan dat anderen iets opleggen iets wederzijds is en niet alleen van gelovigen afkomstig is. Zo kan ik bepaalde delen van mijn religie niet praktiseren omdat het verboden is in Nederland.
Zoals wat bijvoorbeeld…?
pi_214753202
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ongekaderde sexiteiten geven gewoon teveel negatieve bijwerkingen. In die zin is abortus meer een symptoom.

Abortus vindt ook vrij veel plaats binnen relaties/huwelijken.

Het gaat ook over kan een extra mond niet voeden, of te snel achter elkaar zwanger worden of welke andere reden dan ook.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:34:47 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753210
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het wordt steeds ingewikkelder :+ ;)
Ja, ik zag het en heb het aangepast.....maar hij heeft gewoon seks met haar gehad op de trap tussen de toiletten van restaurant Nobu in Londen, als gevolg daarvan werd zij zwanger van hun dochter Anna.

Het is vooral bizar dat die nonsens, die al jaren geleden ontkracht is (ook door Boris Becker zelf), nog weer herhaald wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753211
quote:

[..]
Dit verhaal blijft ook maar opduiken. Het nogal ongelooflijke verhaal kwam van zijn advocaten en Bild.

quote:
Among the more surreal tales surrounding the paternity suit launched against Boris Becker by the London-based model Angela Ermakova were stories of stolen sperm, artificial insemination and Russian mafiosi hatching sinister blackmail plots.

But yesterday the 33-year-old retired tennis star accepted the rather more mundane truth, conceding that he was the father of a 10-month-old girl who Miss Ermakova claims was conceived in a broom cupboard at the upmarket Japanese restaurant Nobu in central London.
Knip...

quote:
His lawyers suggested that Miss Ermakova had inseminated herself with his sperm after oral sex - a deception the German newspaper Bild Zeitung claimed was part of a blackmail plot devised by the Russian mafia.
https://www.theguardian.com/uk/2001/feb/08/oliverburkeman
pi_214753217
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:32 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat had je al gedeeld maar erg concreet word je niet, ondanks verzoeken daartoe.
pi_214753220
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Z
Zoals wat bijvoorbeeld…?
Met vier vrouwen trouwen, verboden.
Niqabverbod.

Om maar twee minder controversiële voorbeelden te noemen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:36:27 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753222
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:34 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Dit verhaal blijft ook maar opduiken. Het nogal ongelooflijke verhaal kwam van zijn advocaten en Bild.
[..]
Knip...
[..]
https://www.theguardian.com/uk/2001/feb/08/oliverburkeman
En hij heeft uiteindelijk zelfs gewoon verteld wat er werkelijk gebeurd was.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:38:19 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214753233
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:36 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Niqabverbod.

Ja, dat is nogal een verschil met deze cultuur.
pi_214753245
Gaat wel ver.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214753247
quote:

[..]
Zou je met 4 vrouwen willen trouwen?
En moet met 4 mannen trouwen dan ook toegestaan worden?

Waarom is het het trouwen met meer dan 1 vrouw of man in Nederland niet toegestaan?
Wat vind je van die reden?

quote:
Niqabverbod.

Ik ben ook niet direct voor dat verbod. Ik vind de vrijheid om zoiets te dragen belangrijk.
Maar ik kan me vanuit veiligheidsoverwegingen ook wel weer voorstellen dat je het in openbare gebouwen, zoals banken, niet zou willen.

Ik vind wel dat de vrijheid om met een niqab te mogen dragen samen moet gaan met de vrijheid van een vrouw om hem niet te hoeven dragen.
pi_214753251
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben door christenen beïnvloed om te geloven in een god, een hemel, een hel en een hiernamaals. Één van de eerste regels is om niet te twijfel aan je geloof, dat is een zonde.

Toch geloof ik niet in een god.

Dat is voor jou heel moeilijk te bevatten en dat probeer je vervolgens belachelijk te maken door het feminisme te noemen. Dat feminisme voor jou iets belachelijks is, is vanuit je geloofsovertuiging dan wel weer te begrijpen dus daar heb ik geen overmatige persoonlijke kritiek op. Je weet niet beter.
Gereformeerd of katholiek opgevoed?
Iedereen gelooft dat er 'iets' is, geloof in God gebeurt alleen als je zoekt en na het zien of begrijpen van het kruis met het besef dat het ook voor jou persoonlijk is, de rest is bijzaak of niet relevant. Daarom zijn zondaars in de dodencel eerder geraakt dan mensen die hun naasten al liefhebben, maar trotsen zullen eerst breken voor ze geloven.
Wie de naam van de Heer aanroept zal gered worden, komt geen religie bij kijken, het waren juist hyperreligieuzen die in hun onwetendheid van hem afwilden:
pi_214753254
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:40 schreef ludovico het volgende:
Gaat wel ver.
Speerwerpen? Fierljeppen? Discuswerpen?
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:42:12 #130
13462 BansheeBoy
pi_214753258
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat had je al gedeeld maar erg concreet word je niet, ondanks verzoeken daartoe.
Het moge duidelijk zijn dat je als atheïstische hedonist je meer kan en mag.

maandag 19 augustus 2024 @ 13:42:32 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753263
quote:

[..]
Niqabverbod.

Niet met vier mannen mogen trouwen zou ook een controversieel verbod zijn?
Overigens is dat verbod vooral wettelijk, als je met vier vrouwen wilt trouwen zul je tussendoor moeten scheiden van de vorige, dan hebben ze allemaal wel redelijk wat juridische bescherming en heb je ook de zorgplicht die je zo graag wilt hebben, ook erfrechtelijk kunnen ze er dan beter uitkomen dan wanneer je er niet mee getrouwd was geweest.

Een niqabverbod vind je hier vervelend, maar dat vrouwen in Iran verboden wordt hun haar te laten zien is geen controversieel verbod?

Punt is dat we hier een scheiding van kerk en staat hebben, en dus leven we niet volgens religieuze wetten, als je die religieuze wetten belangrijker vindt dan de wetten van een land waar men een scheiding van kerk en staat heeft dan staat het je uiteraard vrij te verhuizen naar een land waar de wetgeving de religie volgt.
Ik moet er niet aan denken, en ben blij dat de kerk (ongeacht of dat een kerk, synagoge of moskee is) de wet niet bepaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753266
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:41 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Gereformeerd of katholiek opgevoed?
Ger gem, ofwel gereformeerde gemeente.

quote:
Iedereen gelooft dat er 'iets' is.
Je verwart nu het atheïsme met het ietsisme.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:44:55 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753277
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het moge duidelijk zijn dat je als atheïstische hedonist je meer kan en mag.

Nou nee, als atheïstische hedonist mag je ook niet doen wat anderen niet mogen terwijl het van hun religie wel zou mogen.
Dus nee, je mag en kunt niet meer.

Als atheïstische hedonist mag je ook niet met vier vrouwen (tegelijk) trouwen of slaven houden, dan ben je net zo strafbaar als iemand die dat doet of wil doen omdat zijn of haar religie dat wel toestaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753288
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben ook niet direct voor dat verbod. Ik vind de vrijheid om zoiets te dragen belangrijk.
De vrijheid?

De psychische danwel fysieke dwang waaronder men zoiets gedwongen wordt te dragen vind je belangrijk?
De jeugdige jonge vrouw zonder topje is om een reden een symbool voor vrijheid. oO<
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:46:30 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753289
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ger gem, ofwel gereformeerde gemeente. Het witte kerkje in Hoofddorp.

Damn..... zwarte kousen :{
Dat is behoorlijk streng en doet eigenlijk niets onder voor andere conservatieve religies.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:48:10 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214753298
quote:

[..]
Wat had je misdaan? Of was het persoonlijk?
The End Times are wild
pi_214753305
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
De vrijheid?

De psychische danwel fysieke dwang waaronder men zoiets gedwongen wordt te dragen vind je belangrijk?
Nee, dat is niet wat ik zeg.

Ik vind dat mannen of vrouwen die zoiets willen dragen, dat mogen dragen.
Maar geldt ook voor een kikkerpak of wat je maar wil.

Ik vind echter ook dat je de vrijheid moet hebben om het niet te hoeven dragen.
Ofwel: nee, geen dwang. Goed lezen ;)
pi_214753310
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat ik zeg.

Ik vind dat mannen of vrouwen die zoiets willen dragen, dat mogen dragen.
Maar geldt ook voor een kikkerpak of wat je maar wil.

Ik vind echter ook dat je de vrijheid moet hebben om het niet te hoeven dragen.
Ofwel: nee, geen dwang. Goed lezen ;)
Ik denk dat je de inherente kwaadaardigheid van het gewaadje totaal miskent, theoretisch heb je gelijk hoor, praktisch: hopeloos en schadelijk.

Ik heb het te doen met de slachtoffers die langer slachtoffer blijven vanwege slappe hand naar extremisitische islam.
pi_214753312
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn..... zwarte kousen :{
Dat is behoorlijk streng en doet eigenlijk niets onder voor andere conservatieve religies.
Klopt...
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:50:14 #140
13462 BansheeBoy
pi_214753313
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
(Is echt het enige antwoord wat hierop mogelijk is..)
Je bent moderator toch? :? Dan zou ik het toch fijner vinden als je verder komt dan dat. Past meer bij je rol en voorbeeldfunctie.

pi_214753320
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk dat je de inherente kwaadaardigheid van het gewaadje totaal miskent, theoretisch heb je gelijk hoor, praktisch, hopeloos en schadelijk.
Dat is het dilemma van godsdienstvrijheid.
pi_214753322
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is het dilemma van godsdienstvrijheid.
Niet iedere uiting van "godsdienstvrijheid" is even onschuldig.
pi_214753329
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je bent moderator toch? :? Dan zou ik het toch fijner vinden als je verder komt dan dat. Past meer bij je rol en voorbeeldfunctie.

Een moderator is een normale gebruiker met een extra knopje om onverkwikkelijke reacties eruit te filteren.
Een moderator heeft in die zin geen voorbeeldfunctie en kan zelf ook gemodereerd worden.

Je hecht teveel waarde aan een kleur.
pi_214753336
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daarom is het ook een dilemma. Als het makkelijk en duidelijk was, was het niet nodig.
  maandag 19 augustus 2024 @ 13:53:39 #145
13462 BansheeBoy
pi_214753343
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een moderator is een normale gebruiker met een extra knopje om onverkwikkelijke reacties eruit te filteren.
Een moderator heeft in die zin geen voorbeeldfunctie en kan zelf ook gemodereerd worden.
Is niet zoals de meesten het zien helaas.

pi_214753350
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daarom is het ook een dilemma. Als het makkelijk en duidelijk was, was het niet nodig.
Veel zwart-witter krijg je het niet, dat gewaad is kwaadaardig.
Het hoofddoekje is al kwaadaardig maar hey, dat limiteert iemands leven maar heeeeel mondjesmaat, als het al wat zou doen.

Niqab: Je bent niks, onzichtbaar, een nummer(?). Een ding, object, ontmenselijkt.
pi_214753351
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:19 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het eigenlijk vooral bizar dat mensen niet bij zichzelf te rade gaan maar iedere keer aankomen met een religieus boek als "bewijs" waarom iets wel of niet zou mogen.
En dan ook nog eens denigrerend gaan doen over mensen die bij alles wat ze doen wel hun eigen afweging van goed en fout moeten maken, en daar dus ook zelf de verantwoordelijkheid voor moeten dragen.

Iedere keer die vraag aan jezelf stellen en hem moeten beantwoorden is een stuk lastiger dan domweg de regels van een religieus boek volgen, dat iets wel of niet mag omdat het geschreven staat.
Wat >1000 jaar geleden als etiquette, leefregels en gezondheidsregels geschreven is heeft grotendeels in deze tijd helemaal geen grondslag meer en is simpelweg niet meer van deze tijd, ook letterlijk.
Weet niet of ik me aangesproken voel. Bijbel verbood het eten van vleermuizen, nu weten we waarom. Ook alles wat niet geschubd is, omdat het opruimers of filters zijn.
Varkensvlees was verboden omdat God het beste voor het laatst heeft bewaard.
Ik meen dat door de hygieneregels de joden bewaard zijn gebleven van de pest, zij kregen dus ook de schuld.
Abortus, wie het kleine niet eert. Richard Dawkins zei nog dat het christendom wel eens een bolwerk tegen iets ergers kan zijn.
pi_214753363
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:54 schreef Alarmonoff het volgende:
nu weten we waarom
Men wist 2000 jaar geleden al dat er een Koopmans zou opstaan na het eten van vleermuizensoep.
pi_214753365
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Veel zwart-witter krijg je het niet, dat gewaad is kwaadaardig.
Er zijn meer dingen die je als "kwaadaardig" zou kunnen zien, zoals ritueel mogen slachten zonder verdoving.
Maar zowel vanuit het jodendom als de islam is dat belangrijk.

Niets zo ingewikkeld als de vlakken waar ethiek en geloof elkaar treffen of overlappen.
pi_214753369
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn meer dingen die je als "kwaadaardig" zou kunnen zien, zoals slachten zonder verdoving.
Maar vanuit het jodendom en islam is dat belangrijk.

Niets zo ingewikkeld als de vlakken waar ethiek en geloof elkaar treffen of overlappen.
Ik heb er echt geen enkel probleem mee om dat kwaadaardige gewaad kwaadaardig te noemen en ben ook van mening dat het belangrijk is dat meer mensen tot dat besef komen.

An sich hebben moslims sowieso wel wat met onderdrukking van allerhande absurd basale principes die bij een liberale samenleving horen.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 13:59:36 #151
441859 crew  Lenny77
pi_214753378
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Als jij de macht had dan was de hele wereld moslim...
Lijkt mij jouw natte droom ook te zijn.
pi_214753381
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb er echt geen enkel probleem mee om dat kwaadaardige gewaad kwaadaardig te noemen en ben ook van mening dat het belangrijk is dat meer mensen tot dat besef komen.
Maar dat is een mening, vanuit jouw standpunt, geloof en/of cultuur. Het feit dat het bestaat betekent ook dat er een ander geloof en/of cultuur is. Of je dat wil toestaan in Nederland is dan de vervolgvraag.

Ik begrijp je mening, dat is het niet. Ik leg slechts uit dat wat voor jou zwart/wit is, voor een ander anders kan zijn.

Daar hoef je geen begrip voor op te brengen, die vrijheid heb je ;)
pi_214753387
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar dat is een mening, vanuit jouw standpunt, geloof en/of cultuur. Het feit dat het bestaat betekent ook dat er een ander geloof en/of cultuur is. Of je dat wil toestaan in Nederland is dan de vervolgvraag.
Nee, weg ermee. :7

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp je mening, dat is het niet. Ik leg slechts uit dat wat voor jou zwart/wit is, voor een ander anders kan zijn.
Ja en dat gaat gepaard met inperking van liberale vrijheden van met name vrouwen. Waardeer je die vrijheden niet?
pi_214753390
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Altijd bijzonder dat hun god dan niet even neerdaalt naar aarde om de oliebollenverkopers even vriendelijk te vragen te stoppen.
Ja... als de bliksem inslaat lijkt het me meer dan duidelijk.
pi_214753393
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, weg ermee. :7
[..]
Ja en dat gaat gepaard met inperking van liberale vrijheden van met name vrouwen. Waardeer je die vrijheden niet?
Ik waardeer vrijheden sowieso. Ook de vrijheid om iets te mogen dragen. Niet de dwang om iets te moeten dragen.
Al vermoed ik dat als je niets draagt dat je ook opgepakt wordt :+
pi_214753397
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:55 schreef Shotty het volgende:

[..]
Er waren al wetten en een besef van goed en kwaad voordat het concept Jezus bedacht is.

De oudste bekende wetten zijn meer dan 4000 jaar oud.

En nee, ik ga niet kijken naar een bron van iets dat “thinkfaith” heet. Maar aan de URL te zien gaat het om de bekering van een kannibalistische stam.

Met datzelfde boekje zijn in de hand zijn miljoenen mensen afgeslacht. Maar leuk voor die stam.
Dat waren Rooms katholieke veroveraars, die haatten dat boekje, ze hebben ook mensen afgemaakt die dat boekje in het bezit hadden en wie zich lieten wederdopen.

Midden en zuid-Amerika zat diep in de mensenoffers, dus de juiste moraliteit zit er niet automatisch in.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 14:04:39 #157
441859 crew  Lenny77
pi_214753403
quote:

[..]
Niqabverbod.

Per toeval net 2 dingen waar jij als man voordelen van hebt en de ander het nadeel ^O^
pi_214753404
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Al vermoed ik dat als je niets draagt dat je ook opgepakt wordt :+
Ik douche altijd zonder kleren. :o
pi_214753407
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:03 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat waren Rooms katholieke veroveraars, die haatten dat boekje, ze hebben ook mensen afgemaakt die dat boekje in het bezit hadden en wie zich lieten wederdopen.
Het ligt altijd aan een ander(e stroming van het) geloof.
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:05:32 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214753409
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat had je misdaan? Of was het persoonlijk?
"Twee geloven op éen kussen, daar slaapt de duivel tussen"
Mijn moeder komt uit een katholiek gezin, ik ben een product uit dat duivelse.
pi_214753410
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik douche altijd zonder kleren. :o
Je mag ook douchen met een niqab.

Het gaat meer om wat je buiten je voordeur doet ;)
pi_214753412
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja... als de bliksem inslaat lijkt het me meer dan duidelijk.
Dat lijkt me vooral een potentiaalverschil tussen negatief geladen wolken en een positief geladen aarde. Komt geen god aan te pas verder.
pi_214753416
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik waardeer vrijheden sowieso. Ook de vrijheid om iets te mogen dragen. Niet de dwang om iets te moeten dragen.
Er is geen vrijheid om het te mogen dragen, dat is psychische dwang middels indoctrinatie als men zichzelf daartoe écht overtuigd heeft, maar het gros wordt waarschijnlijk in veel directere zin onderdrukt.

Vind je het acceptabel dat er vrouwen zijn die daar flink onder te lijden hebben zodat er een enkel geïndoctrineerd individu extremistische moslima kan blijven spelen?

Als samenleving zoiets niet toestaan is iets waar praktisch niemand minder van wordt.
En de baten zijn er wel voor individuen.

Gewoon doen dus.
pi_214753419
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Prachtig, maar niet als kind als je het niet in perspectief kan zetten.
pi_214753422
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je mag ook douchen met een niqab.
Je brengt me wel op ideeën nu.
pi_214753426
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je brengt me wel op ideeën nu.
Zorg wel dat er op dat moment geen vrouw meer in zit, anders kan het wel weer een wetsovertreding zijn.
pi_214753445
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het ligt altijd aan een ander(e stroming van het) geloof.
Ik denk dat je wel weet hoe het zit.
Religie is een alibi voor vervolging door ziekte geesten.
De bijbel belooft vervolging omdat je geloofde in de Vervolgde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Foxe%27s_Book_of_Martyrs
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:13:42 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214753454
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]
En was je moeder niet protestant geworden? Alle protestanten zijn van oorsprong toch katholiek?

Wel erg dat ze dat tegen een kind (of wie dan ook) zeggen. Dat kan enorm beschadigend zijn. Hopelijk heb je er geen last van gehad.
The End Times are wild
pi_214753480
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:12 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ik denk dat je wel weet hoe het zit.
Religie is een alibi voor vervolging door ziekte geesten.
De bijbel belooft vervolging omdat je geloofde in de Vervolgde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Foxe%27s_Book_of_Martyrs
Je weet dat ik met dat boek niets van doen heb.

Nu in gewoon Nederlands.
pi_214753564
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou je met 4 vrouwen willen trouwen?
En moet met 4 mannen trouwen dan ook toegestaan worden?

Waarom is het het trouwen met meer dan 1 vrouw of man in Nederland niet toegestaan?
Wat vind je van die reden?
[..]
Maar ik kan me vanuit veiligheidsoverwegingen ook wel weer voorstellen dat je het in openbare gebouwen, zoals banken, niet zou willen.

Ik vind wel dat de vrijheid om met een niqab te mogen dragen samen moet gaan met de vrijheid van een vrouw om hem niet te hoeven dragen.
Ik gebruik die voorbeelden alleen maar als counter voor "religieuzen moeten ons niets gaan opleggen (bijv. over abortus)", om aan te geven dat de heersende klasse allerlei zaken heeft opgelegd aan religieuzen en dat het alleen maar natuurlijk is dat religieuzen ook hun eigen visie gaan opleggen.
pi_214753575
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:
Punt is dat we hier een scheiding van kerk en staat hebben, en dus leven we niet volgens religieuze wetten, als je die religieuze wetten belangrijker vindt dan de wetten van een land waar men een scheiding van kerk en staat heeft dan staat het je uiteraard vrij te verhuizen naar een land waar de wetgeving de religie volgt.
Ik moet er niet aan denken, en ben blij dat de kerk (ongeacht of dat een kerk, synagoge of moskee is) de wet niet bepaalt.
Punt is dat je niet origineel bent en moet stoppen met roleplayen als reisadviseur.
pi_214753576
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:31 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik gebruik die voorbeelden alleen maar als counter voor "religieuzen moeten ons niets gaan opleggen (bijv. over abortus)", om aan te geven dat de heersende klasse allerlei zaken heeft opgelegd aan religieuzen en dat het alleen maar natuurlijk is dat religieuzen ook hun eigen visie gaan opleggen.
Wordt abortus je opgelegd in Nederland?

Of heb je er moeite mee dat het niet verboden is in Nederland.
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:33:30 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214753579
quote:

[..]
Maar dat verhaal klopt dus niet ;)
Heeft hij zelf ook toegegeven.

EDIT Nogal spuit 11
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214753585
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee dat we het toestaan dat vrouwen hier onderdrukt worden in een boerka.
pi_214753609
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je weet dat ik met dat boek niets van doen heb.

Nu in gewoon Nederlands.
Nee ik ook niet, het laat zien wie wie vervolgde in de geschiedenis van Engelandistan.
What hath God wrought!
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:39:56 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753625
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe onschuldig is het dat meisjes die opgroeien in een gezin waar men van de Gereformeerde Gemeente of Gereformeerde Gemeente Nederland is geen broek mogen dragen, en verplicht een rok moeten dragen?
Dat vrouwen (ook voorbij de overgang, als het met bosjes uitvalt) hun haar niet kort mogen knippen?

Dat een meisje door haar ouders (met behulp van de kerk) in een kindertehuis wordt geplaatst omdat ze "niet wil deugen" (lees: een broek wil dragen), waar ze vervolgens 9-jarigen drugs ziet gebruiken?
Hoe onschuldig is dat? En dan hebben we het niet over een halve eeuw geleden, maar over zo'n 15-20 jaar geleden. Gewoon in Nederland hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:40:27 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753628
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb er moeite mee dat we het toestaan dat vrouwen hier onderdrukt worden in een boerka.
Maar dat ze onderdrukt worden in een rok hoor ik je nooit tegen ageren?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:42:10 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753639
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:33 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Punt is dat je niet origineel bent en moet stoppen met roleplayen als reisadviseur.
Een reisadviseur gaat over korte trips, ergens gaan wonen waar de wet- en regelgeving is volgens je eigen voorkeuren is niet de taak van de TUI-dame van dienst.
Ook niet de mijne overigens, ik doe slechts suggesties, als je je hier zo vreselijk onderdrukt voelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753642
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:39 schreef Leandra het volgende:
Hoe onschuldig is het dat meisjes die opgroeien in een gezin waar men van de Gereformeerde Gemeente of Gereformeerde Gemeente Nederland is geen broek mogen dragen, en verplicht een rok moeten dragen?
Dat vrouwen (ook voorbij de overgang, als het met bosjes uitvalt) hun haar niet kort mogen knippen?
Ik vind dat ook schadelijk, maar geen ontmenselijking van dien aard als een boerka.

Ik vind bovenstaande meer in de orde van het hoofddoekje, je bent een tikje gek dat je het wilt dragen maar succes. Je participeert nog in de rest van de samenleving zegmaar.

Vrouwen mogen hun haar niet kort knippen?
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:39 schreef Leandra het volgende:
Dat een meisje door haar ouders (met behulp van de kerk) in een kindertehuis wordt geplaatst omdat ze "niet wil deugen" (lees: een broek wil dragen), waar ze vervolgens 9-jarigen drugs ziet gebruiken?
Hoe onschuldig is dat? En dan hebben we het niet over een halve eeuw geleden, maar over zo'n 15-20 jaar geleden. Gewoon in Nederland hè.
Gezellig...
Nee niet onschuldig, hoop toch dat we wat vooruitgang boeken.
pi_214753646
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar dat ze onderdrukt worden in een rok hoor ik je nooit tegen ageren?
Nee, klopt, de ontmenselijking is daar niet danwel nauwelijks aanwezig m.b.t. het dragen van het kledingstuk.
Andere orde.
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:55:05 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753697
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vind dat ook schadelijk, maar geen ontmenselijking van dien aard als een boerka.

Ik vind bovenstaande meer in de orde van het hoofddoekje, je bent een tikje gek dat je het wilt dragen maar succes. Je participeert nog in de rest van de samenleving zegmaar.

Vrouwen mogen hun haar niet kort knippen?
[..]
Gezellig...
Nee niet onschuldig, hoop toch dat we wat vooruitgang boeken.
Ah, geen ontmenselijking van dezelfde aard als de boerka?
Ik vind het verschil maar klein, juist door die verplichting, een verplicht kledingstuk over het onderlijf is niet zo'n probleem, een kledingstuk over het hele lijf is wel een probleem en ontmenselijking?
Prima dat jij het een min of meer akkoord vindt en het ander vreselijk erg, want onderdrukking, ontmenselijking enz.
Maar in feite is het hetzelfde. Dus als je het een niet akkoord vindt dan zou je het ander ook niet akkoord moeten vinden, en andersom.

Je moet jezelf dus vooral afvragen of je er tegen ageert omdat het bij een godsdienst hoort die hier nog maar kort voorkomt of omdat je werkelijk zo'n vreselijke medelijden hebt met al die vrouwen die een hoofddoek/burka "moeten" dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753717
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:03 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

Midden en zuid-Amerika zat diep in de mensenoffers, dus de juiste moraliteit zit er niet automatisch in.
Jij zegt dat ze dat boekje haatten. Zelf zagen ze dat niet zo. Beide kanten vind namelijk dat ze een monopolie op de waarheid hebben, omdat ze een boekje hebben die dat zegt. Zelfde boekje in dit geval.

Over midden/zuid Amerika: de cristenen roeiden de locals niet uit omdat ze aan menselijke offers deden. Ze deden dit voor goud en andere rijkdommen.

Verder zijn de menselijke offers een stuk eerder gestopt dan dat ze protestantse kerk stopten met “heksen” verbranden. Dus ga mij miet vertellen dat die kerk een haar beter is dan de rooms katholieke kerk.
pi_214753720
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:59 schreef Lenny77 het volgende:
Als jij de macht had dan was de hele wereld moslim...
Lijkt mij jouw natte droom ook te zijn.
God heeft die macht maar heeft voor iets anders gekozen, zoals aangegeven in de Koran.

quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:04 schreef Lenny77 het volgende:
Per toeval net 2 dingen waar jij als man voordelen van hebt en de ander het nadeel ^O^
Denk het niet, het vergroot juist de kansen van vrouwen waarmee veel mannen niet willen trouwen als 1ste optie, maar misschien wel als 2de, 3de of 4de vrouw.
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:58:07 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753722
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, klopt, de ontmenselijking is daar niet danwel nauwelijks aanwezig m.b.t. het dragen van het kledingstuk.
Andere orde.
De ontmenselijking vindt plaats door de verplichting die rok te dragen en het verbod een broek te dragen, daar zit de ontmenselijking in, niet in het kledingstuk zelf.

Dus een bepaald kledingstuk verplicht of verboden met religie als reden/excuus: Ontmenselijking.
Ongeacht de religie.

Geloof mij maar, als ik een rok aan heb dan is het uit vrije wil, maar dat is dan ook nauwelijks, ik geloof dat ik zelfs maar 1 rok heb, maar vooruit, laten we de jurken er ook ook bij tellen.... met 5 keer per jaar zijn we er wel, zaterdag over een week iig weer.
Zodra een rok verplicht zou worden door mijn man, werkgever, religie of locatie dan ben ik weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:59:40 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753733
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:57 schreef Triggershott het volgende:

[..]
God heeft die macht maar heeft voor iets anders gekozen, zoals aangegeven in de Koran.
Dat geloof ik niet.
quote:
[..]
Denk het niet, het vergroot juist de kansen van vrouwen waarmee veel mannen niet willen trouwen als 1ste optie, maar misschien wel als 2de, 3de of 4de vrouw.
Waarom zouden vrouwen dat moeten willen? Het idee dat trouwen het hoogste goed is is vrij achterhaald, daarbij: als mijn man een 2de vrouw zou willen dan kan hij dat na onze scheiding doen, want ik zit helemaal niet op een 2de vrouw te wachten in mijn huishouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753740
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik heb al andere voorbeelden gegeven van hoe Nederland bepaalde delen van mijn religie verboden heeft, en het was niet per se als anti-islamitische maatregel ingevoerd, maar meer omdat monogamie meer in lijn was met de religie van het land op dat moment.
pi_214753742
quote:

Je denkt dat er een groep vrouwen in Nederland is die niet getrouwd is omdat niemand met ze wil trouwen?
Wie zijn die vrouwen?
pi_214753748
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:59 schreef Leandra het volgende:

Dat geloof ik niet.
Vaag.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:02:37 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753754
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:01 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Vaag.
Nee hoor, vrij duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753758
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

Je denkt dat er een groep vrouwen in Nederland is die niet getrouwd is omdat niemand met ze wil trouwen?
Wie zijn die vrouwen?
Oude vrouwen.
Vrouwen met kinderen.
Vrouwen die onvruchtbaar zijn.
Lelijke vrouwen.
pi_214753762
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik heb al andere voorbeelden gegeven van hoe Nederland bepaalde delen van mijn religie verboden heeft, en het was niet per se als anti-islamitische maatregel ingevoerd, maar meer omdat monogamie meer in lijn was met de religie van het land op dat moment.
Nu draai je wel om de hete brei heen.

Ik stel hele heldere, duidelijke vragen en je doet er alles aan om niet concreet te hoeven worden.

Je noemt het notabene zelf als een punt van wat "de heersende klasse" als "allerlei zaken opgelegd heeft aan religieuzen".

De vraag was heel helder:
Wordt abortus je opgelegd? Of heb je er moeite mee dat het niet verboden is in Nederland?
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:05:39 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753777
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wie zijn die vrouwen?
Ik ben ook pas op mijn 46ste (bijna 47) getrouwd.
Zo benieuwd of ik dan in theorie in die categorie zou vallen, en waarom mijn man dan met mij wilde trouwen.... volgens mensen die ons helemaal niet kennen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753780
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:03 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Oude vrouwen.
Mijn moeder is oud en hertrouwd, ze is geen 2e of 3e vrouw.

quote:
Vrouwen met kinderen.
Vrouwen met kinderen vinden vaak genoeg weer een partner hoor, echt geen probleem.
Mannen met kinderen ook trouwens.

De term "bonuskind" of het oude "stiefkind" zal je toch niet vreemd zijn?

quote:
Vrouwen die onvruchtbaar zijn vinden ook wel een partner hoor.
Mannen ook, overigens.

quote:
Lelijke vrouwen.
Wanneer is een vrouw lelijk? Ik vind dat zo subjectief.
pi_214753784
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ben ook pas op mijn 46ste (bijna 47) getrouwd.
Zo benieuwd of ik dan in theorie in die categorie zou vallen, en waarom mijn man dan met mij wilde trouwen.... volgens mensen die ons helemaal niet kennen :')
Oh, ik wist niet dat je dit jaar getrouwd was.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:06:43 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753791
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:03 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Oude vrouwen.
Vrouwen met kinderen.
Lelijke vrouwen.
Waarom zouden die willen trouwen? En hoe weet je dat een vrouw onvruchtbaar is als ze niet getrouwd is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:07:26 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753799
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh, ik wist niet dat je dit jaar getrouwd was.
:D Charming *)
Volgende week 11 jaar getrouwd.... maar de poging was leuk :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753822
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D Charming *)
Volgende week 11 jaar getrouwd.... maar de poging was leuk :')
Ja, je snapt gewoon niet dat ik nog vrijgezel ben.

Misschien wil een vrouw me wel hebben als 2e,3e of 4e man :+
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:11:29 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753845
Lelijk is ook weer zo'n ding idd.... ik zie genoeg lelijke mensen die getrouwd zijn en knappe mensen die niet getrouwd zijn, los van het feit dat aantrekkelijk/mooi/lelijk voor iedereen anders is zegt het nog weinig.
Een lelijke man met humor is 100x aantrekkelijker dan een mooie man die dom is.

Met die laatste krijg je ook van die ruzies waarin je een "lul niet zo dom" wordt verweten omdat hij niet intelligent genoeg is om te begrijpen wat jij zegt..... vervelend is dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753867
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:11 schreef Leandra het volgende:
Lelijk is ook weer zo'n ding idd.... ik zie genoeg lelijke mensen die getrouwd zijn en knappe mensen die niet getrouwd zijn, los van het feit dat aantrekkelijk/mooi/lelijk voor iedereen anders is zegt het nog weinig.
Een lelijke man met humor is 100x aantrekkelijker dan een mooie man die dom is.

Met die laatste krijg je ook van die ruzies waarin je een "lul niet zo dom" wordt verweten omdat hij niet intelligent genoeg is om te begrijpen wat jij zegt..... vervelend is dat.
Ach ja, zoals Triggershot altijd zegt: "op ieder potje passen 4 dekseltjes".
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:14:20 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753877
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, je snapt gewoon niet dat ik nog vrijgezel ben.

Misschien wil een vrouw me wel hebben als 2e,3e of 4e man :+
Nee idd, hij was mooi subtiel, maar misschien zijn de vrouwen in je omgeving niet intelligent genoeg om zulke subtiele opmerkingen op te pakken, dat kan ook.... zou wel jammer zijn.

Ik denk dat de meeste mensen een relatie met 1 persoon al (meer dan) genoeg vinden, laat staan een 2de, 3de of 4de man/vrouw erbij.
Daarbij snap ik zowel van de 1ste partner als van de nummers 2 t/m 4 niet waarom ze daar akkoord mee zouden gaan, de nummers 2 t/m 4 hebben nooit de status die de nummer 1 heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:15:29 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753887
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ach ja, zoals Triggershot altijd zegt: "op ieder potje passen 4 dekseltjes".
Ik heb wel zulke potjes idd, dan heb ik er al 3 dezelfde kapot laten vallen.... geeft wel een hoop rotzooi eer je 4 dekseltjes hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753926
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:59 schreef Leandra het volgende:

Dat geloof ik niet.
[..]
Waarom zouden vrouwen dat moeten willen? Het idee dat trouwen het hoogste goed is is vrij achterhaald, daarbij: als mijn man een 2de vrouw zou willen dan kan hij dat na onze scheiding doen, want ik zit helemaal niet op een 2de vrouw te wachten in mijn huishouden.
Het gaat er uiteindelijk om of ik vind dat het vaag is of niet want ik moet namelijk een antwoord geven wat ik niet kan als ik het vaag vind.

Vrouwen moeten niks. Het vergroot alleen maar hun kansen om aan een man te geraken als mannen met meerdere vrouwen mogen trouwen, deze maatregel is dus eerder in het voordeel van de vrouw dan de man, zoals iemand eerder opmerkte, het zorgt er misschien zelfs voor dat veel mannen zonder vrouw eindigen.
pi_214753942
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het gaat er uiteindelijk om of ik vind dat het vaag is of niet want ik moet namelijk een antwoord geven wat ik niet kan als ik het vaag vind.

Vrouwen moeten niks. Het vergroot alleen maar hun kansen om aan een man te geraken als mannen met meerdere vrouwen mogen trouwen, deze maatregel is dus eerder in het voordeel van de vrouw dan de man, zoals iemand eerder opmerkte, het zorgt er misschien zelfs voor dat veel mannen zonder vrouw eindigen.
En waarom heb je het alleen over mannen met meerdere vrouwen? Waarom niet vrouwen met meerdere mannen?
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:22:08 #204
441859 crew  Lenny77
pi_214753943
quote:

[..]
[..]
Bedoel je lelijkere vrouwen?
Nee die mannen gaan die ongewenste vrouwen ook niet als 2e of 3e, 4e vrouw willen.
Of is de eerste vrouw toch iets specialer? Oprechte vraag, ik weet niet hoe dit werkt.
pi_214753949
Godzijdank hebben wij deze discussie in ons land allang beslecht.

Ze zoeken het maar uit in de VS, al gun ik de vrouwen in dat land natuurlijk ook gewoon toegang tot abortus en anticonceptie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214753951
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:06 schreef Leandra het volgende:
En hoe weet je dat een vrouw onvruchtbaar is als ze niet getrouwd is?
Ex-man die haar heeft gedumpt omdat ze onvruchtbaar is.
pi_214753963
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:23 schreef Triggershott het volgende:

[..]
En wat als de vrouw de man dumpt omdat hij niet vruchtbaar is?

Je zal dan mogelijk ook wel moeite hebben met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in onze cultuur en wetgeving. Dat wordt je ook opgelegd?
pi_214753983
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
En wat als de vrouw de man dumpt omdat hij niet vruchtbaar is?
Dat kan ook.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
En waarom heb je het alleen over mannen met meerdere vrouwen? Waarom niet vrouwen met meerdere mannen?
Dat is geen onderdeel van mijn ideologie.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:28:20 #209
441859 crew  Lenny77
pi_214753986
quote:

[..]
Om er dan achter te komen dat de man onvruchtbaar was :D
(Echt verhaal, maar was echt onmogelijk hoor, het moest wel aan haar liggen want hij was een echte man)
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:29:50 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214753995
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Waarom zou dat "aan de man geraken" het doel zijn? Ik snap het werkelijk niet?
En waarom zou je "aan de man willen geraken" als je niet de nummer 1 voor die man bent, maar er altijd een of meerdere vrouwen zijn die belangrijker voor hem zijn.
En dan tel ik kinderen niet mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214753996
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:22 schreef Lenny77 het volgende:
Bedoel je lelijkere vrouwen?
Nee die mannen gaan die ongewenste vrouwen ook niet als 2e of 3e, 4e vrouw willen.
Of is de eerste vrouw toch iets specialer? Oprechte vraag, ik weet niet hoe dit werkt.
Een man die alleen met 1 vrouw mag trouwen gaat al helemaal niet trouwen met die ongewenste vrouwen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:32:05 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214754009
quote:

[..]
Zo dan, dat dat mag, wat een asociale hufter ben je dan.
Als je al zeker weet dat het aan haar ligt dat ze niet zwanger wordt.

Maar zo'n vrouw moet dan dus "dankbaar" zijn dat een andere man haar nog wel wil huwen en ze dan een beetje de huishoudster mag uithangen voor hem en zijn eerste vrouw, en lustobject voor hem uiteraard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:32:18 #213
441859 crew  Lenny77
pi_214754010
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Een man die alleen met 1 vrouw mag trouwen gaat al helemaal niet trouwen met die ongewenste vrouwen.
Maar waarom zou je een onvruchtbare oudere vrouw willen als extra? Wat is je voordeel?
pi_214754018
quote:

[..]
Je denkt dat er ongewenste vrouwen in Nederland zijn die onmogelijk aan een (ongewenste) man kunnen komen?
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:34:09 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214754019
quote:

[..]
Want daar waar "ongewenste vrouwen" zijn hebben ze geen "ongewenste mannen"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214754027
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar waarom zou je een onvruchtbare oudere vrouw willen als extra? Wat is je voordeel?
Als je maar met 1 vrouw mag trouwen moet je zeker weten dat ze vruchtbaar is.
(je moet het zien door de bril van mannen die vrouwen als persoonlijk eigendom en als broedkip zien).
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:35:24 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214754030
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huishoudster, seks als je vrouw ongesteld/zwanger is, oppas voor de kinderen die je met je andere vrouw(en) hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214754031
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Want daar waar "ongewenste vrouwen" zijn hebben ze geen "ongewenste mannen"?
Vrouwen hebben niets te wensen: snap dat dan!
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:37:14 #219
441859 crew  Lenny77
pi_214754035
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Huishoudster, seks als je vrouw ongesteld/zwanger is, oppas voor de kinderen die je met je andere vrouw(en) hebt.
Nuja daar zijn die andere vrouwen ook al voor. Zo een ongewenste vrouw gaat je alleen maar geld kosten aan onderhoud en ze kan je niet eens nageslacht geven
pi_214754040
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:29 schreef Leandra het volgende:

Waarom zou dat "aan de man geraken" het doel zijn? Ik snap het werkelijk niet?
En waarom zou je "aan de man willen geraken" als je niet de nummer 1 voor die man bent, maar er altijd een of meerdere vrouwen zijn die belangrijker voor hem zijn.
En dan tel ik kinderen niet mee.
Vrouwen delen liever met z'n tienen 1 gewilde man dan dat ze 1 ongewenste man alleen voor zichzelf hebben.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:41:03 #221
441859 crew  Lenny77
pi_214754052
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Vrouwen delen liever met z'n tienen 1 gewilde man dan dat ze 1 ongewenste man alleen voor zichzelf hebben.
Nee vrouwen zijn liever alleen dan dat ze moeten delen.
pi_214754057
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:32 schreef Leandra het volgende:
Zo dan, dat dat mag, wat een asociale hufter ben je dan.
Als je al zeker weet dat het aan haar ligt dat ze niet zwanger wordt.
Als je kinderen wil en de enige vrouw waarmee je kunt trouwen onvruchtbaar is, dan ruil je haar in. Terwijl als je met vier vrouwen mocht trouwen, je haar niet hoefde te dumpen.
pi_214754062
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:42 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Als je kinderen wil en de enige vrouw waarmee je kunt trouwen onvruchtbaar is, dan ruil je haar in. Terwijl als je met vier vrouwen mocht trouwen, je haar niet hoefde te dumpen.
Geldt dit ook voor vrouwen wiens man vruchtbaar is?
pi_214754063
Trigger is hard aan het trollen hier.
pi_214754068
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:38 schreef Triggershott het volgende:

[..]
westerse vrouwen zijn hoeren en islam is oplossing, want in moslimlanden zijn ze kuis en heiliger dan wij.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:45:00 #226
441859 crew  Lenny77
pi_214754069
quote:

[..]
Inruilen als een gebroken speeltje :{
pi_214754070
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:41 schreef Lenny77 het volgende:
Nee vrouwen zijn liever alleen dan dat ze moeten delen.
Denk het niet. 100 vrouwen (if not more) delen liever Leonardo DiCaprio of welke acteur ze nu weer aan het stalken zijn.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:46:02 #228
441859 crew  Lenny77
pi_214754077
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:45 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Denk het niet. 100 vrouwen (if not more) delen liever Leonardo DiCaprio of welke acteur ze nu weer aan het stalken zijn.
Dat zijn dan ook geen normale vrouwen
pi_214754092
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:46 schreef Lenny77 het volgende:
Dat zijn dan ook geen normale vrouwen
De wereld is dan ook groter dan alleen jij, God heeft het volledige overzicht in wat voor type vrouwen er allemaal zijn, en heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:49:31 #230
319979 Fok-it
All is well
pi_214754098
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:45 schreef Triggershott het volgende:

[..]
_O- wat bazel jij allemaal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:51:34 #231
441859 crew  Lenny77
pi_214754107
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:48 schreef Triggershott het volgende:

[..]
De wereld is dan ook groter dan alleen jij, God heeft het volledige overzicht in wat voor type vrouwen er allemaal zijn, en heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.
Ho wacht even, die mogen jullie ook nog extra buiten die 4 hebben!! De concubines
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:52:23 #232
441859 crew  Lenny77
pi_214754113
quote:

[..]
En extra: nee een andere religie heeft besloten dat je maar met 1 partner mag trouwen, niet de atheïsten.
pi_214754122
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu draai je wel om de hete brei heen.

Ik stel hele heldere, duidelijke vragen en je doet er alles aan om niet concreet te hoeven worden.

Je noemt het notabene zelf als een punt van wat "de heersende klasse" als "allerlei zaken opgelegd heeft aan religieuzen".

De vraag was heel helder:
Wordt abortus je opgelegd? Of heb je er moeite mee dat het niet verboden is in Nederland?
Ik heb me daar niet over uitgelaten omdat abortus geen zwart-wit kwestie is in de islam en er nuances bestaan. Maar dat hoeft ook niet want ik heb met andere voorbeelden aangetoond hoe zaken worden opgelegd aan gelovigen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:55:36 #234
438527 MissButterflyy
pi_214754136
quote:

[..]
Er bestaat ergens in Azië ook een volk waarvan de vrouwen met meerdere mannen mogen trouwen. Geen idee welk geloof ze aanhangen.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 15:55:59 #235
441859 crew  Lenny77
pi_214754140
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:54 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik heb me daar niet over uitgelaten omdat abortus geen zwart-wit kwestie is in de islam en er nuances bestaan.
Is dat zo? (Weer oprechte vraag maar op de vorige heb je ook geen antwoord gegeven)
pi_214754144
quote:

[..]
heeft in Zijn wijsheid besloten dat mannen met vier vrouwen mogen trouwen, maar atheïstische betweters hebben besloten dat je alleen met 1 vrouw mag trouwen en 1000 minnaressen mag hebben.
Nee, wat geile woestijnbewoners die 's avonds laat gezellig rond een kampvuurtje zaten te fantaseren over vrouwen hebben dat bedacht. En om het wat kracht te geven hebben ze verzonnen dat 'hij' dat bedacht heeft.
pi_214754172
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er bestaat ergens in Azië ook een volk waarvan de vrouwen met meerdere mannen mogen trouwen. Geen idee welk geloof ze aanhangen.
Fraternal polyandry is practiced among Tibetans in Nepal and parts of China, in which two or more brothers are married to the same wife, with the wife having equal "sexual access" to them.

:{
pi_214754185
quote:

[..]
God bestaat niet.

Thank me later.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:15:34 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214754247
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:04 schreef Modus het volgende:

[..]
God bestaat niet.

Thank me later.
Wel logischer dan dat een van die geloven op aarde gelijk heeft en alleen hun geloof wel helemaal klopt. In de Westboro Baptist Church geloven dat hun de enigen zijn die naar de hemel gaan. Stel dat dat waar zou zijn, hoe zou een willekeurige burger in Myanmar, Iran, Kameroen, Peru of Servië bij hun uit moeten komen in het leven? Ja jammer pech gehad!
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 16:18:24 #240
441859 crew  Lenny77
pi_214754267
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:02 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Fraternal polyandry is practiced among Tibetans in Nepal and parts of China, in which two or more brothers are married to the same wife, with the wife having equal "sexual access" to them.

:{
Oh dat is wel fout/raar?

:N
pi_214754277
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:18 schreef Lenny77 het volgende:

Oh dat is wel fout/raar?

Achterlijke cultuur.
pi_214754291
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh dat is wel fout/raar?

Ja, dan komt hun latente onzekerheid en jaloezie boven drijven.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 16:21:55 #243
441859 crew  Lenny77
pi_214754296
quote:
3s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Achterlijke cultuur.
Maar zelf boos zijn als anderen dat van die van jou denken
pi_214754312
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:21 schreef Lenny77 het volgende:

Maar zelf boos zijn als anderen dat van die van jou denken
Die van mij is namelijk de ware religie van God, maar daar komt iedereen uiteindelijk wel achter. Terwijl de achterlijke cultuur in Tibet zo goed als uitgestorven is, terwijl die van mij alive and kicking is.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:26:17 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214754329
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:23 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Die van mij is namelijk de ware religie van God, maar daar komt iedereen uiteindelijk wel achter. Terwijl de achterlijke cultuur in Tibet zo goed als uitgestorven is, terwijl die van mij alive and kicking is.
Hoe gaan we er achter komen?
pi_214754350
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
Hoe gaan we er achter komen?
Als je geluk hebt tijdens je leven en anders erna pas.
pi_214754355
quote:

[..]
Over achterlijk gesproken :)
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:33:02 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214754394
quote:

[..]
Nou heb jij geluk dat je ouders toevallig geboren zijn in de gemeenschap is het enige ware geloof aanhangen. En die Westboro gangers maar denken dat hun dat geluk hadden.
pi_214754404
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:33 schreef Momo het volgende:
Nou heb jij geluk dat je ouders toevallig geboren zijn in de gemeenschap is het enige ware geloof aanhangen. En die Westboro gangers maar denken dat hun dat geluk hadden.
Aannames, klopt niet.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:34:47 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214754406
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:34 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Aannames, klopt niet.
Ben je een bekeerling?
pi_214754440
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:55 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het verschil maar klein
Het verschil is echt alles, het één is ontmenselijking en inhumaan het ander is opzichzelfstaand een cultureel dingetje wat het leven weinig in de weg zit.

quote:
Prima dat jij het een min of meer akkoord vindt en het ander vreselijk erg, want onderdrukking, ontmenselijking enz.
Maar in feite is het hetzelfde.
Nee, het verschil kan niet groter.

quote:
Dus als je het een niet akkoord vindt dan zou je het ander ook niet akkoord moeten vinden, en andersom.
Nope, het is totaal niet te vergelijken.
quote:
Je moet jezelf dus vooral afvragen of je er tegen ageert omdat het bij een godsdienst hoort die hier nog maar kort voorkomt of omdat je werkelijk zo'n vreselijke medelijden hebt met al die vrouwen die een hoofddoek/burka "moeten" dragen.
Zoals ik zeg, hoofddoekje interesseert niemand een sikkepit, totaal andere orde, het gaat dan ook niet om het geloof het gaat om het gewaad.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:40:35 #252
438527 MissButterflyy
pi_214754450
quote:
3s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Achterlijke cultuur.
:') :')
pi_214754452
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:34 schreef Momo het volgende:
Ben je een bekeerling?
Die zijn de ergste (dan hebben we deze cliche uitspraak alvast gehad).

Mijn ouders hangen een hellevuur-sekte aan, dus zij hebben niets gehad aan hun geboorteplek terwijl de buurman van de Westboro Baptist Church vanuit de VS de ware religie gevonden heeft.

Dit zijn dan ook niets anders dan copingmechanismes van atheïsten om alle religie te verwerpen.
pi_214754453
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
De ontmenselijking vindt plaats door de verplichting die rok te dragen en het verbod een broek te dragen, daar zit de ontmenselijking in, niet in het kledingstuk zelf.

Dus een bepaald kledingstuk verplicht of verboden met religie als reden/excuus: Ontmenselijking.
Ongeacht de religie.

Geloof mij maar, als ik een rok aan heb dan is het uit vrije wil, maar dat is dan ook nauwelijks, ik geloof dat ik zelfs maar 1 rok heb, maar vooruit, laten we de jurken er ook ook bij tellen.... met 5 keer per jaar zijn we er wel, zaterdag over een week iig weer.
Zodra een rok verplicht zou worden door mijn man, werkgever, religie of locatie dan ben ik weg.
En de boerka vrouwen hebben die vrijheid niet, die zijn al murw geslagen.

Het gewaad is gemaakt om iemand te verhullen van de buitenwereld, om iemand onzichtbaar te maken, dat is inherent fout.

Maar stel dat je niks ophangt aan het gewaad zelf en je zou er een "mensen maken er zelf een ding van dat uit vrije of onvrije wil voorkomt"

Dan nog is feitelijk dat ieder geval een gigantische rode vlag is voor zeer kwalijke zaken.
Dus een enkeling die succesvol geïndoctrineerd is dat ze denkt dat ze het uit vrije wil draagt moeten we voorrang geven op haar kledingkeuze om als extremist over straat te gaan. T.o.v. allerhande slachtoffers van een extremistische vrouwenhatende "man".

De kosten/baten zijn totaal uit verhouding, niks positiefs aan de boerka behalve voor extremistische moslimmannen.
pi_214754482
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel logischer dan dat een van die geloven op aarde gelijk heeft en alleen hun geloof wel helemaal klopt. In de Westboro Baptist Church geloven dat hun de enigen zijn die naar de hemel gaan. Stel dat dat waar zou zijn, hoe zou een willekeurige burger in Myanmar, Iran, Kameroen, Peru of Servië bij hun uit moeten komen in het leven? Ja jammer pech gehad!
Die genoemde landen hebben een christelijke periode gehad in de geschiedenis en het leeft er nog, Servië identificeert zich nogsteeds als christelijk, orthodox christelijk.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 16:52:26 #256
441859 crew  Lenny77
pi_214754543
quote:

[..]
Dat denkt natuurlijk elke religie :Y
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 16:54:41 #257
441859 crew  Lenny77
pi_214754561
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Die zijn de ergste (dan hebben we deze cliche uitspraak alvast gehad).

Mijn ouders hangen een hellevuur-sekte aan, dus zij hebben niets gehad aan hun geboorteplek terwijl de buurman van de Westboro Baptist Church vanuit de VS de ware religie gevonden heeft.

Dit zijn dan ook niets anders dan copingmechanismes van atheïsten om alle religie te verwerpen.
Welke hellevuur sekte?
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:54:50 #258
438527 MissButterflyy
pi_214754565
quote:

[..]
Gaaaaaap
pi_214754566
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:52 schreef Lenny77 het volgende:

Dat denkt natuurlijk elke religie :Y
Eentje is het daadwerkelijk.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 16:55:24 #260
441859 crew  Lenny77
pi_214754573
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:54 schreef Triggershott het volgende:

[..]
En dat denkt ook elke religie van de zijne ^O^
pi_214754591
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:55 schreef Lenny77 het volgende:

En dat denkt ook elke religie van de zijne ^O^
Hun probleem.
pi_214754595
Wat dit topic vooral duidelijk maakt is dat geloven heel vermoeid is, zeker voor andere mensen.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 16:58:34 #263
441859 crew  Lenny77
pi_214754603
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:57 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Hun probleem.
Of het jouwe als zij de uitverkorenen zijn
pi_214754614
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:58 schreef ipa84 het volgende:
Wat dit topic vooral duidelijk maakt is dat geloven heel vermoeid is, zeker voor andere mensen.
Nou ja, dit is niet echt een representatief setje hoor. Nou is het internet dat sowieso al niet, maar deze maken het wel heel bont.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:59:56 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214754616
quote:

[..]
Of de onvruchtbaarheid aan hem of haar ligt is nog maar heel kort te achterhalen, terwijl deze omruilregels al heel oud zijn, vrouwen werd zelfs verweten dat ze geen zonen baarden maar alleen dochters, ook dat was in een niet al te ver verleden gewoon reden voor een scheiding.

Dat geeft maar aan hoe totaal achterlijk de denkwijze is:
Geen zwangerschap: vrouw is onvruchtbaar.
Alleen dochters: vrouw geeft hem geen zonen.

Echt, van de zotte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214754619
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
En de boerka vrouwen hebben die vrijheid niet, die zijn al murw geslagen.

Het gewaad is gemaakt om iemand te verhullen van de buitenwereld, om iemand onzichtbaar te maken, dat is inherent fout.

Maar stel dat je niks ophangt aan het gewaad zelf en je zou er een "mensen maken er zelf een ding van dat uit vrije of onvrije wil voorkomt"

Dan nog is feitelijk dat ieder geval een gigantische rode vlag is voor zeer kwalijke zaken.
Dus een enkeling die succesvol geïndoctrineerd is dat ze denkt dat ze het uit vrije wil draagt moeten we voorrang geven op haar kledingkeuze om als extremist over straat te gaan. T.o.v. allerhande slachtoffers van een extremistische vrouwenhatende "man".

De kosten/baten zijn totaal uit verhouding, niks positiefs aan de boerka behalve voor extremistische moslimmannen.
pi_214754624
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:58 schreef Lenny77 het volgende:
=
Of het jouwe als zij de uitverkorenen zijn
Dat zijn ze niet. Eentje loopt in dit topic rond @Alarmonoff (aanbidt een man genaamd Jezus als zijn God, denkt uitverkoren te zijn en dat mijn religie door de katholieke kerk is ontworpen, wappie, ondertussen weet ik dat Jezus een islamitische profeet is die terugkeert in Damascus, Syrië, we kennen zelfs zijn exacte plek waar hij arriveert).
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 17:10:03 #268
441859 crew  Lenny77
pi_214754669
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:01 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat zijn ze niet. Eentje loopt in dit topic rond @:Alarmonoff (aanbidt een man genaamd Jezus als zijn God, denkt uitverkoren te zijn en dat mijn religie door de katholieke kerk is ontworpen, wappie, ondertussen weet ik dat Jezus een islamitische profeet is die terugkeert in Damascus, Syrië, we kennen zelfs zijn exacte plek waar hij arriveert).
Zoveel mensen denken zoveel.
Je weet het niet.
Je gelooft het.
pi_214754728
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:10 schreef Lenny77 het volgende:
Zoveel mensen denken zoveel.
Je weet het niet.
Je gelooft het.
Wie het laatst lacht, lacht het best.
pi_214754730
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zal trigger even helpen.

Hoewel trigger doet alsof het er is om de zielige vrouwtjes nog aan een man te helpen, is het een stuk logischer dat deze regels / gewoonte er was omdat de verhouding mannen en vrouwen toen anders was door oorlogen die mannen zo nodig moesten voeren over bijv. Mekka. Daar gingen mannen nogal eens aan dood.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 17:18:57 #271
441859 crew  Lenny77
pi_214754731
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:18 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Wie het laatst lacht, lacht het best.
Oh ik lach niet hoor.
Maar ik gun het je ^O^
pi_214754753
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:54 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Hmm.

Nou, het is in ieder geval niet de Islam, overal waar deze leer weet te landen zorgt het voor onderdrukking, dood en verderf.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:21:54 #274
13462 BansheeBoy
pi_214754755
Je moet het reverse engineren. Wat faciliteren we nou helemaal met dat abortus gedoe? Regular sex tussen wildvreemden. Want dat is verreweg de grootste oorzaak van ongewenste zwangerschappen. Stop met symptoombestrijding en pak de oorzaak aan.

Stel je toch eens voor dat de ouders van Einstein, Tesla, Copernicus, André van Duin, Galileo Galilei hun (kansen)kinderen hadden geaborteerd. :N

pi_214754756
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:01 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat zijn ze niet. Eentje loopt in dit topic rond @:Alarmonoff (aanbidt een man genaamd Jezus als zijn God, denkt uitverkoren te zijn en dat mijn religie door de katholieke kerk is ontworpen, wappie, ondertussen weet ik dat Jezus een islamitische profeet is die terugkeert in Damascus, Syrië, we kennen zelfs zijn exacte plek waar hij arriveert).
ik denk niet uitverkoren te zijn, ik heb een simpel geloof in het 'kruis', en het goede nieuws van genade en redding.
Dat islam van Rome komt kwam van Alberto Rivera, begon aan dat narratief te twijfelen maar heb het nog niet helemaal verworpen.
Islam verdraait 3 feiten: niet Isaak maar Ishmael, Kroon zonder lijden en kruis zoals aangeboden wordt in Mattheus 4:9 Lucas 4:7, de trooster van Joh 15 is Mohammed en diens komst is het goede nieuws, ipv dat de Trooster de geest van God is volgens Joh 15:26
Syrie kwamen alleen antichristen vandaan, zoals antiochus epifanes de zoveelste en 'de assyrier, de roede van God's straf, ook al denkt hij zelf van niet', laatste is een oordeel tegen israel in zonde en veel uitleggers plaatsen het in de toekomst.
https://www.biblestudytools.com/isaiah/passage/?q=isaiah+10:5-34

Maar ondanks alles verwerpt hij zijn utverkorenen (Israel) niet om des vaderen wil.

[ Bericht 3% gewijzigd door Alarmonoff op 19-08-2024 17:32:09 ]
pi_214754807
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Nou, het is in ieder geval niet de Islam, overal waar deze leer weet te landen zorgt het voor onderdrukking, dood en verderf.
Ik verwacht niet dat jij de waarheid zult herkennen al zou het voor je neus staan. Een advocaat van de duivel (satanyahu) i.c.m. je levensstijl, totaal van het padje af, net als deze gozer:

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:21 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
ik denk niet uitverkoren te zijn, ik heb een simpel geloof in het 'kruis', en het goede nieuws van genade en redding.
Dat islam van Rome komt kwam van Alberto Rivera, begon aan dat narratief te twijfelen maar heb het nog niet helemaal verworpen.
Islam verdraait 3 feiten: niet Isaak maar Ishmael, Kroon zonder lijden en kruis zoals aangeboden wordt in Mattheus 4:9 Lucas 4:7, de trooster van Joh 15 is Mohammed en diens komst is het goede nieuws, ipv dat de Trooster de geest van God is volgens Joh 15:26
Syrie kwamen alleen antichristen vandaan, zoals antiochus epifanes de zoveelste en 'de assyrier, de roede van God's straf, ook al denkt hij zelf van niet', laatste is een oordeel tegen israel in zonde en veel uitleggers plaatsen het in de toekomst.
https://www.biblestudytools.com/isaiah/passage/?q=isaiah+10:5-34
pi_214754821
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:29 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat jij de waarheid zult herkennen al zou het voor je neus staan. Een advocaat van de duivel (satanyahu) i.c.m. je levensstijl, totaal van het padje af, net als deze gozer:
[..]

ben ik ook een wappie als ik denk dat 7-10 een false flag was?
pi_214754833
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:33 schreef Alarmonoff het volgende:
ben ik ook een wappie als ik denk dat 7-10 een false flag was?
Het is een combinatie van zaken, maar dit is een extra reden ja.
pi_214754838
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:34 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het is een combinatie van zaken, maar dit is een extra reden ja.
Geloof jij het? En wist de mossad ervan?
pi_214754849
Wat zit ik in hemelsnaam te lezen
pi_214754852
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:35 schreef Alarmonoff het volgende:
Geloof jij het? En wist de mossad ervan?
Ze hebben waarschuwingen gekregen dat Hamas aan het trainen was voor een operatie maar namen het niet serieus.
pi_214754858
quote:
Haha, die man vanaf 4:24

'I'm just here to do what I can to control the population, do what I can to .. you know .. help control global warming'.

Het geeft weer een bijzonder kijkje in progressieve kringen.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:29 schreef Triggershott het volgende:

[..]
[..]

Hmm. Ik bespeur hier enige projectie.

Gezien de erbarmelijke omstandigheden in veel Islamtische landen en wetende dat overal waar de Islam weet te landen het voor onderdrukking, dood en verderf zorgt, zou ik mij eens afvragen of dit niet eigenlijk het kwaad is waar in andere religies naar wordt verwezen.

Ik zou dus eens wat minder met de vinger wijzen en wat meer zelfreflectie tonen. De realiteit is dat religieuze figuren zoals Jezus en Mozes inherent andere karakters waren dan de warlord Mohammed met zijn Islamtische legers en kinderbruidje.
pi_214754869
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ze hebben waarschuwingen gekregen dat Hamas aan het trainen was voor een operatie maar namen het niet serieus.
Ik geloof het ook niet dat het een ff was.
pi_214754876
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is dat religieuze figuren zoals Jezus en Mozes inherent andere karakters waren dan de warlord Mohammed met zijn Islamtische legers en kinderbruidje.
Ze zijn allemaal islamitische profeten.
pi_214754878
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:39 schreef Alarmonoff het volgende:
Ik geloof het ook niet dat het een ff was.
911 was ook geen false flag.
pi_214754881
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef Raw85 het volgende:
Het resultaat wanneer vrouwen geen abortus plegen.
pi_214754891
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:40 schreef Triggershott het volgende:

[..]
911 was ook geen false flag.
iig niet door israel.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:39 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ze zijn allemaal islamitische profeten.
Wat is de definitie van een profeet?
pi_214754910
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef Raw85 het volgende:
moralistische onderwerpen eindigen altijd met relgie of wie de beste religie heeft :P
pi_214754944
Voor de wereld zou het beter zijn als gelovigen, eens serieus hun eigen geloof onderzoeken.

En dan daarbij niet van de standaard dogma's uitgaan. Zoals dat de Bijbel en Koran daadwerkelijk kloppen.

Heeft mijn leven zoveel rijker gemaakt en mij doen inzien dat je als gelovige never nooit jouw levensstijl mag opdringen aan een ander.

En vind het dus prima dat we abortus in bepaalde mate toestaan.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_214754965
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:47 schreef The-BFG het volgende:
Voor de wereld zou het beter zijn als gelovigen, eens serieus hun eigen geloof onderzoeken.

En dan daarbij niet van de standaard dogma's uitgaan. Zoals dat de Bijbel en Koran daadwerkelijk kloppen.

Heeft mijn leven zoveel rijker gemaakt en mij doen inzien dat je als gelovige never nooit jouw levensstijl mag opdringen aan een ander.

En vind het dus prima dat we abortus in bepaalde mate toestaan.
Mijn superieure religie weerhoudt mij ervan om te vallen voor hypes zoals een Oekraïne-vlag in je avatar te zetten.
pi_214754988
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:41 schreef Alarmonoff het volgende:

Wat is de definitie van een profeet?
iig een mens en geen god, een boodschapper, gezonden naar een volk, enkele van hen kwamen met hun wetten/sharia
pi_214755013
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, die man vanaf 4:24

'I'm just here to do what I can to control the population, do what I can to .. you know .. help control global warming'.

Het geeft weer een bijzonder kijkje in progressieve kringen.
[..]
Hmm. Ik bespeur hier enige projectie.

Gezien de erbarmelijke omstandigheden in veel Islamtische landen en wetende dat overal waar de Islam weet te landen het voor onderdrukking, dood en verderf zorgt, zou ik mij eens afvragen of dit niet eigenlijk het kwaad is waar in andere religies naar wordt verwezen.

Laatste valt wel mee, hier is voornamelijk sprake van in landen waar separatisten, jihadi's en andere extremisten clubs de macht proberen over te nemen of nu hebben.

Dit is dan weer wel grappig met die undercover taliban
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:55:00 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214755027
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Mijn superieure religie weerhoudt mij ervan om te vallen voor hypes zoals een Oekraïne-vlag in je avatar te zetten.
En mensen die geen religie nodig hebben om niet voor hypes te vallen?
Die staan daar nog boven?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:58:52 #294
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214755066
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:49 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Superieur Triggershott… jammer dat je er zo over denkt. Je slaat de discussie ook dood hiermee.
pi_214755181
quote:
11s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:

[..]
iig een mens en geen god, een boodschapper, gezonden naar een volk, enkele van hen kwamen met hun wetten/sharia
het waren waarschuwers met de boodschap van oordeel als men zich niet bekeerde. Om die reden werd Jezus een profeet genoemd. Maar hij was meer. Jesaja 53 schrijft over hem in verleden tijd.
pi_214755214
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:11 schreef Alarmonoff het volgende:

het waren waarschuwers met de boodschap van oordeel als men zich niet bekeerde. Om die reden werd Jezus een profeet genoemd. Maar hij was meer. Jesaja 53 schrijft over hem in verleden tijd.
Weet je wel wie de auteurs van de Bijbel zijn?
pi_214755234
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef Boca_Raton het volgende:

Superieur Triggershott… jammer dat je er zo over denkt. Je slaat de discussie ook dood hiermee.
Ik sla de discussie dood, of jij die een reactie een like geeft (#247) waar ik achterlijk word genoemd...
pi_214755242
quote:
12s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:16 schreef Triggershott het volgende:

[..]
De illuminatie?
pi_214755260
quote:
12s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:16 schreef Triggershott het volgende:

[..]
bij het NT valt het te herleiden uit de tekst als je ervan uitgaat dat het niet veranderd is wat ook onder complotdenken valt.
  maandag 19 augustus 2024 @ 18:54:19 #300
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214755537
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik sla de discussie dood, of jij die een reactie een like geeft (#247) waar ik achterlijk word genoemd...
Ja klopt, ik stoorde mij er aan. Maar je kunt toch vol van je eigen religie zijn maar deze niet als superieur beschouwen? Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zegt. Ik ben ook gelovig maar ik denk gewoon: ieder zijn religie.
pi_214755658
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja klopt, ik stoorde mij er aan. Maar je kunt toch vol van je eigen religie zijn maar deze niet als superieur beschouwen? Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zegt. Ik ben ook gelovig maar ik denk gewoon: ieder zijn religie.
Beste mevrouw,

God geeft zelf aan dat het Zijn ware superieure religie is, in Koranvers 9/33:

It is He Who has sent His Messenger (Muhammad, peace be upon him) with guidance and the religion of truth (Islam), to make it superior over all religions even though the Mushrikun (polytheists, pagans, idolaters, disbelievers in the Oneness of Allah) hate (it).

Ik deel het met je, omdat het beter voor je is om het nu te weten dan in het hiernamaals pas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')