Heb je je VPRO-lidmaatschap al opgezegdquote:Op zondag 25 augustus 2024 07:42 schreef Bassie48 het volgende:
Maar goed, Zomergasten is verworden tot een programma met te veel controversiële deelnemers en presentatoren die geen afspiegeling vormen van de Nederlandse maatschappij. Je kunt wel willen om mensen woke, anti-joods, anti-politie en progressief te laten denken maar op deze manier gaat dat natuurlijk nooit lukken. De kijkcijfers zijn daarom ook ingestort.
Tja, er was natuurlijk de concurrentie van de OS en het idee van de verschillende presentatoren sprak mij persoonlijk ook niet aan. Een leuk onderdeel van Zomergasten voor mij was ook de wisselwerking tussen gast en presentator en hoe dat verschillend uitpakt per aflevering.quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:31 schreef Nemrut het volgende:
[..]
De kijkcijfers van ‘Zomergasten’ lijken op die van een beurscrash
https://www.trouw.nl/cult(...)beurscrash~b6e8d6ae/
VPRO was voor mij top. Vroeger toen alles beter was, waren er nog fantastische documentaire series als "Een Schitterend Ongeluk" met wetenschappers en filosofen als Oliver Sacks en Rupert Sheldrake.quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het grappig te zien dat de VPRO meer leden heeft dan zomergasten kijkers.
Be-grij-pend le-zen is moeilijk voor jou?quote:Op zondag 25 augustus 2024 07:01 schreef Bassie48 het volgende:
Je hebt nooit gezegd dat die krakers schuldig waren aan dat geweld. Je sprak wel over politiegeweld. Ik trek dus mijn conclusies en ik vind jou dus een hartstikke fout persoon.
En voorlopig hou ik het er op dat de enige echt foute persoon in dit topic jij bent met je ongefundeerde teksten en bruinrechtse posts.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:18 schreef golfer het volgende:
Overigens ben ik op die dag midden in die rellen beland geweest en heb het geweld van beide kanten (ook dus van de politie) zelf gezien.
Voor jou informatie en jouw licht dementerende (of is het Korzakov) brein: Wim Kayzer is al ruim een jaar overleden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:00 schreef Bassie48 het volgende:
Wim Kayzer, waar ben je nu onbenullen de euvele moed hebben om te presenteren en in mijn huiskamer te verschijnen?
De AvroTros heeft ook veel meer leden dan kijkers naar veel programma's van ze. Dat geldt overigens voor vrijwel alle omroepen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het grappig te zien dat de VPRO meer leden heeft dan zomergasten kijkers.
Dat bruinrechts gebruik je wel heel vaak. En nee, alles wat ik zeg is gefundeerd:quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Be-grij-pend le-zen is moeilijk voor jou?
Wat snap jij niet aan:
[..]
En voorlopig hou ik het er op dat de enige echt foute persoon in dit topic jij bent met je ongefundeerde teksten en bruinrechtse posts.![]()
En drama maakten als Bij Nader Inzien. Maar goed, is allemaal lang geleden, maar een jaar of 25 geleden begon de klad erin te komen en het is langzaam steeds minder geworden. Andere omroepen maken al tijden betere en scherpere Comedie (vergelijk Toren C met de Luizenmoeder of Rundfunk).quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
VPRO was voor mij top. Vroeger toen alles beter was, waren er nog fantastische documentaire series als "Een Schitterend Ongeluk" met wetenschappers en filosofen als Oliver Sacks en Rupert Sheldrake.
Wim Kayzer, waar ben je nu onbenullen de euvele moed hebben om te presenteren en in mijn huiskamer te verschijnen?
Ja sukkeltje, dat weet ik wel.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor jou informatie en jouw licht dementerende (of is het Korzakov) brein: Wim Kayzer is al ruim een jaar overleden.
Kijk hem eens beledigd zijnquote:Op zondag 25 augustus 2024 11:21 schreef golfer het volgende:
[..]
De AvroTros heeft ook veel meer leden dan kijkers naar veel programma's van ze. Dat geldt overigens voor vrijwel alle omroepen.
En Kooten en de Bie. Heel veel goede jaren maar ook de laatste jaren kwam er daar de klad in.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En drama maakten als Bij Nader Inzien. Maar goed, is allemaal lang geleden, maar een jaar of 25 geleden begon de klad erin te komen en het is langzaam steeds minder geworden. Andere omroepen maken al tijden betere en scherpere Comedie (vergelijk Toren C met de Luizenmoeder of Rundfunk).
Ook aankoop beleid werd steeds belabberder, dat Twin Peaks bij de commerciële omroep belande, god wat waren daar veel studenten boos over.
Bokma is de enige zomergast waarvan ik dacht, interessant.
Kraakscene in Amsterdam in de jaren 80 was zo crimineel als de neten, net als motorbendes, uit op geweld, bezig met drugshandel, internationaal met terroristen verbonden uit OA de ETA,. werd de grond te heet onder de voeten, dan dook men in Amsterdam onder. Af en toe dreef er dan weet eentje met zijn gezicht naar beneden in een gracht.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:25 schreef Bassie48 het volgende:
2. Feit: linkse krakers en activisten sloopten in 1980 in Amsterdam alles wat los en vast staat en gebruikten veel geweld tegen de politie
Zou toch verwachten dat iemand van jouw leeftijd het verschil tussen een feit en een mening wel weet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:25 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat bruinrechts gebruik je wel heel vaak. En nee, alles wat ik zeg is gefundeerd:
1. Feit: Groenteman heeft opgehitst en heeft daarvoor zeer veel kritiek gekregen
2. Feit: linkse krakers en activisten sloopten in 1980 in Amsterdam alles wat los en vast staat en gebruikten veel geweld tegen de politie
3. Feit: jij bagatelliseert dit alles dat het een lieve lust is
4. Feit: als je het niet meer weet dan ga je over op persoonliijke aanvallen en zegt dat ik bruinrechts (lees een nazi) en waarschijnlijk dementerend ben.
Kortom:
5. Feit: je deugt niet
Jezus, was het zo erg? En hier wordt beweerd door sommigen dat die 'krakers' in hun recht stonden omdat 'de maatschappij' zo onrechtvaardig is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kraakscene in Amsterdam in de jaren 80 was zo crimineel als de neten, net als motorbendes, uit op geweld, bezig met drugshandel, internationaal met terroristen verbonden uit OA de ETA,. werd de grond te heet onder de voeten, dan dook men in Amsterdam onder. Af en toe dreef er dan weet eentje met zijn gezicht naar beneden in een gracht.
Hele panden zaten vol met bv lui uit Italie
Had niets meer met woningnood te maken maar alles met een staat binnen de staat. Witwassen van drugsgelden? Groepje kraakten een pand, eigenaar kon geen kant op. Kreeg een laag bod om het over te nemen. Verkocht ie het verdwenen de krakers relatief snel, en kwamen er dure appartementjes in. Zo wasten de drugshandel veel geld wit.
Dank je, ik ga mij ook verheugen op Pierre Bokma.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:36 schreef golfer het volgende:
Ik ga je verder negeren en hoop op een mooie en interessante Zomergasten vanavond.
Heb ik bij jou ook ooit gedaan in deze topicreeks. Journalist Frénk van der Linden heeft toen zelfs de mods geattendeerd.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:36 schreef golfer het volgende:
Ik ga je verder negeren en hoop op een mooie en interessante Zomergasten vanavond.
Tja, dat krijg je ervan als je alleen maar het narratief van Volkskrant, VARA, en VPRO volgt.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:39 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jezus, was het zo erg? En hier wordt beweerd door sommigen dat die 'krakers' in hun recht stonden omdat 'de maatschappij' zo onrechtvaardig is.
Ben heel blij met de duidelijke stemmen van beiden. Soms werd er gemompeld, nú gelukkig niet.quote:
Rechten en kosten.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:43 schreef Kanaroe het volgende:
Waarom zou A Clockwork Orange niet uitgezonden mogen worden
Dat mag wel, maar het is niet altijd mogelijk om voor een normaal bedrag zo'n film aan te kopen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:43 schreef Kanaroe het volgende:
Waarom zou A Clockwork Orange niet uitgezonden mogen worden
quote:
Ach, geld.....tuurlijkquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat mag wel, maar het is niet altijd mogelijk om voor een normaal bedrag zo'n film aan te kopen.
Ja, dat viel mij ook al op.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:44 schreef Mike het volgende:
Lekker trouwens Hanneke, om Spoorloos toe te wijzen aan Leon de Winter.
Niet mee eens. Hij hield het nog netjes, zeker als je bedenkt dat hij en andere acteurs indertijd maar op moesten stappen bij Toneelgroep Amsterdam. Bovendien zegt hij niets wat niet al bekend was (bron):quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef golfer het volgende:
Natrappen naar Ivo van Hove.
Niet zo netjes.
Hanneke moest ernaar vragen en Pierre moest er iets over zeggen.quote:Van Hove klom hoger. In 2001 werd Toneelgroep Amsterdam (inmiddels: ITA) zijn thuisbasis. De instelling zocht een regisserend artistiek leider die het gezelschap ook internationaal kon profileren. In die ambitie herkende Van Hove zichzelf.
Die overstap ging niet zonder slag of stoot. Het acteursensemble moest wennen aan de efficiënte manier van werken van de destijds 40-jarige regisseur. Zijn kille houding leverde hem de bijnaam ‘Iglo van Hove’ op. Beeldbepalende acteurs, onder wie Pierre Bokma, vertrokken in 2003 na een door het ensemble ingelast crisisoverleg.
Er werd ook gezegd dat je dan niet 1 film mag kopen maar er meteen bijv 20 moet afnemen en dat een omroep op flinke kosten jaagt.quote:
En in die pakketten zit dan ook troep waar je echt niet op zit te wachten, zoals Police Academy 7quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Er werd ook gezegd dat je dan niet 1 film mag kopen maar er meteen bijv 20 moet afnemen en dat een omroep op flinke kosten jaagt.
Ja, mee eens.Ik had wel op meer gehoopt qua gesprek.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:22 schreef Mike het volgende:
De fragmenten waren aardig, het gesprek had ik minder mee.
De paniek in de ogen van Groenteman was wel mooi om te zien als ze weer eens niks van Bokma begreep.
Tja, progressief, anti-koningshuis, anti-gezag, anti-(zelf)discipline .... dat soort mensen weet je wel?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hanneke heeft geen idee van het leger, maar er wel een sterk vooroordeel over...., Waarom ben ik niet verbaasd
\
Zomergasten met Pierre Bokma voelde ouderwets goed, al had de gast eigenlijk een slok te veel opquote:Op zondag 25 augustus 2024 23:25 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Oef.
Opmerkelijk alcoholmanagement van de VPRO; zou hij nu gin of jenever gedronken hebben tot een uur of half 11? Het laatste uur ontspoorde het nogal. Aanhoudende realiteitsontvluchting was misschien nog een interessant onderwerp geweest.
Dankje, die opmerking had ik dus net niet begrepen. Over dat hele filmpakketquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Er werd ook gezegd dat je dan niet 1 film mag kopen maar er meteen bijv 20 moet afnemen en dat een omroep op flinke kosten jaagt.
Huichelaartje. Je liep voor de uitzending al vele posts te zaniken dat het allemaal zo kut zou gaan worden en dat je toch niet meer dan een paar minuten zou kijken, en dat de interviewer zo'n fout kutwijf zou zijn. En dan nu noem je het na anderhalf uur toch noch "teleurstellend"?quote:
Ik heb gezegd dat ik het "20 minuten zou aankijken". Je weet van tevoren nooit of het de moeite waard is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Huichelaartje. Je liep voor de uitzending al vele posts te zaniken dat het allemaal zo kut zou gaan worden en dat je toch niet meer dan een paar minuten zou kijken, en dat de interviewer zo'n fout kutwijf zou zijn. En dan nu noem je het na anderhalf uur toch noch "teleurstellend"?
Het ligt aan de gasten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:51 schreef Nemrut het volgende:
Tina Nijkamp was vandaag wat later met de lineaire kijkcijfers: 409.000. Het is daarmee de best bekeken uitzending van dit seizoen. Maar dit was wel het slechts bekeken seizoen van Zomergasten ooit.
Those were the days!quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Het ligt aan de gasten.
Neem nou seizoen 17 (Zwagerman). De gasten waren toen: Heleen van Rooyen, Felix Rottenberg, Theo Maassen, Morris Tabaksblat, Tijs Goldschmidt en Ayaan Hirsi Ali.
Of seizoen 23 (Brandt Corstius): Jan Marijnissen, Maarten 't Hart, Paulien Cornelisse, Annet Malherbe, Paul Verhoeven en Erwin Olaf.
Hanneke krijgt ook van vrijwel alle kijkers en recensenten complimenten voor haar manier van interviewen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond Hanneke niet zo scherp als ze kan zijn, maar ik vind haar gewoon een prettig mens en daardoor was het al eenvoudiger om te kijken.
In ieder geval meer kijkers dan VPRO-leden @Jan_Onderwater .quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:51 schreef Nemrut het volgende:
Tina Nijkamp was vandaag wat later met de lineaire kijkcijfers: 409.000. Het is daarmee de best bekeken uitzending van dit seizoen.
85.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:20 schreef golfer het volgende:
Dat ze al 85 jaar is vergeet je gewoon en daardoor vergeef ik haar wel wat foutjes, zoals het noemen van Leon de Winter als schrijver van het boek waar de film Spoorloos op was gebaseerd. Dat was natuurlijk Tim Krabbé.
Vorig jaar met Thomas Hertog, de Belgische theoretisch natuurkundige die is gepromoveerd bij Stephen Hawking, vond ik geweldig.quote:
Van mij mag het, verdient een kans.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:03 schreef Nemrut het volgende:
Matthijs als redder Zomergasten? Pleidooi gaat viral: ‘Geweldig!’
https://www.mediacourant.(...)gaat-viral-geweldig/
Alsjeblieft niet!
Moet er niet aan denken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:03 schreef Nemrut het volgende:
Matthijs als redder Zomergasten? Pleidooi gaat viral: ‘Geweldig!’
https://www.mediacourant.(...)gaat-viral-geweldig/
Alsjeblieft niet!
Als je een presentator wil hebben die zichzelf graag hoort praten en de gast in een hoek zet, kan je beter Mart Smeets nemen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:32 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Van mij mag het, verdient een kans.
Jij weet het allemaal beter dan Jeremy Griffith?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Na een kwartier ofzo geërgerd weggezapt na een belachelijk fragment waarin debiel onaangepast en narcistisch gedrag verklaard werd uit de spanning tussen ons zelfbewustzijn en ons instinct. Man man man wat slecht.
Dat vond ik dus ook. Ik kan wel tig andere wetenschappelijke perspectieven over de relatie tussen instinct en zelfbewustzijn noemen. Ik vond het warrig uitgelegd met merkwaardige voorbeelden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vind die Bokma een goede acteur en had hoge verwachtingen van "zijn" Zomergast-aflevering.
Maar helaas. Na een kwartier ofzo geërgerd weggezapt na een belachelijk fragment waarin debiel onaangepast en narcistisch gedrag verklaard werd uit de spanning tussen ons zelfbewustzijn en ons instinct. Man man man wat slecht.
Het definitieve kijkcijfer van de laatste uitzending, dus incl. uitgesteld kijken: 473.000.quote:Op maandag 26 augustus 2024 12:51 schreef Nemrut het volgende:
Tina Nijkamp was vandaag wat later met de lineaire kijkcijfers: 409.000. Het is daarmee de best bekeken uitzending van dit seizoen. Maar dit was wel het slechts bekeken seizoen van Zomergasten ooit.
De cijfers van vorige week: lineair 222.000 en incl. uitgesteld 261.000. De keuzefilm Bram Fischer: 50.000. Zomergasten wordt eigenlijk maar weinig uitgesteld gekeken en de keuzefilms scoren niet best.
Die hadden wij bewaard tot gisteravond.quote:Op zondag 1 september 2024 11:00 schreef Nemrut het volgende:
De keuzefilm We need to talk about Kevin: 97.000.
Bomansquote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:32 schreef tong80 het volgende:
Nu op NPO-Extra Zomergasten docu over Bomans daarna één over Bokma.
Bomans werd ziek van eenzaamheid. Nu niet meer voor te stellen, maar Godfried Bomans was zo'n beetje de bekendste Nederlander.quote:Op zondag 1 september 2024 11:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Bomans
Offtopic: Ik heb de podcast (of audio-verslag heette het toen nog) geluisterd van zowel Bomans als Wolkers die allebei op Rottemerplaat zaten. Ook echt een aanrader. En daarna hun boekjes hierover lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |