Voor een weekje is dat wel leuk ja. Behalve als je de weg op moet, dan is het drama.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:39 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel...nog frisser en zo, -5 winters, blauwe luchten en laagje sneeuw.
Hopelijk deze winter dit droom scenario
Wat is er trollen aan om blij te zijn met het huidige weer? Ik hou van zon en niet al te warm.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een lelijke troll hé
Ziet er voor nu vrij stevig uit. Is nog wat ver weg. Zaterdag lijkt ook vrij warm te worden, wel met regen later op de dag. Hopelijk niet al te benauwd..quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week komt de zomer gewoon weer terug zo te zien. Benieuwd hoe lang de adem is van die temperaturen van 25+ overdag.
Rond de 25 mag de hele maand september nog wel, hoorquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week komt de zomer gewoon weer terug zo te zien. Benieuwd hoe lang de adem is van die temperaturen van 25+ overdag.
Dat is genieten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Trollen zou zijn bij 10 graden en regen roepen dat het lekker weer is.
20 in oktoberquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Rond de 25 mag de hele maand september nog wel, hoor
Mwa ik vind een terugval naar een dag zoals vandaag echt meer dan prima voor september.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Rond de 25 mag de hele maand september nog wel, hoor
Mei 20quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
20 in oktober
15 in november
10 in december, januari en februari
15 in maart
20 in april
Ga nou maar eens hitte-therapie volgen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei 20
Juni 20
Juli 20
Augustus 20
September 20
Neequote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga nou maar eens hitte-therapie volgen.
Hup zomer! Volgende week dinsdag hebben de pupillen hun jaarlijkse nieuwjaarsduik in het buitenbad en dat is de afgelopen twee jaar echt treurig koud geweest. Was gewoon niet leukquote:
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Regionale hittegolf, dan weet ik wel alweer waar![]()
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.
Ik sprak eergisteren een Française en die vond het nu lekker koel. Het is hier stabiel 31 a 32 graden...toen we aankwamen was de max 43 graden en was het al twee weken tussen de 37-42 graden. Dat is mij ook allemaal te gek uiteraard, maar ik verwonder mij altijd wel over je tolerantie qua modale warmte in ons koude natte bibberlandje
Ik ga er iig alles aan doen in mijn leven om hier een tweede huisje voor elkaar te boksen.
Qua landschap ook niet te vergelijken met Nederland. ik vind Nederland qua landschap voor 80% echt lelijk en oersaai. je hebt wel wat mooie bossen en heuvels, maar verder valt dat best tegen. Ook echt nog nooit in de zomervakantie in Nederland op vakantie geweest. Een weekend weg dat gaat nog welquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.
Lage relatieve luchtvochtigheid vandaag ja. Het viel me al op dat ik onder de 40% zatquote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:24 schreef DemonRage het volgende:
Heerlijk die lage dauwpunten vandaag.
Wij zitten wat oostelijker bij de Gorges du Verdon. Ja, het is een prachtige omgeving. De volgende keer willen we ook iets westelijker gaan buurten, ten noorden van Aix en Provence. Wat een streek iddquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net terug uit de buurt van Buis-les-Baronnies, wat een streek die Provence. Het heuvelige noorden/noord-oosten vind ik wel het allermooist. Zou er ook wel een huis willen hebben. Weer thuis voelt de amper 25 graden een stuk kleffer dan de droge 32 graden met een windje van daarzo.
Liefst 3 maandenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor een weekje is dat wel leuk ja. Behalve als je de weg op moet, dan is het drama.
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:18 schreef Elan het volgende:
Hittegolf in de kaarten, samen shit als vorig jaar. Rot even een eind op.
Rooskleurig is niet het woord dat bij me op komt als ik die kaarten zie.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.
Als je dan maar niet de hele tijd hier gaat posten hoe het weer in Troche is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zit al twee weken in de Provence. Heerlijk mediterraan leven hier.
Ik sprak eergisteren een Française en die vond het nu lekker koel. Het is hier stabiel 31 a 32 graden...toen we aankwamen was de max 43 graden en was het al twee weken tussen de 37-42 graden. Dat is mij ook allemaal te gek uiteraard, maar ik verwonder mij altijd wel over je tolerantie qua modale warmte in ons koude natte bibberlandje
Ik ga er iig alles aan doen in mijn leven om hier een tweede huisje voor elkaar te boksen.
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Rooskleurig is niet het woord dat bij me op komt als ik die kaarten zie.
Vrij extreme setting die bovendien wel eens heel lang kan gaan aanhouden.
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.
Een keer langdurig, stabiel, mooi en aangenaam weer mag ook wel weer eens, hè.
Eind augustus/begin september heet weer voelt toch altijd anders omdat de nachten al een stuk langer zijn is het een veel kortere periode echt heet.
Krijg er gewoon zin inquote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzichten zien er bijzonder rooskleurig uit, inderdaad. Hittegolf eind augustus/begin september is al veel minder erg dan in de hoogzomer.
Deze week in Troche een wat instabielere week met een gemiddelde van 28 graden. Kans op een onweder.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 07:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je dan maar niet de hele tijd hier gaat posten hoe het weer in Troche is.
To be fair, ik vond het in mijn ruime 2 weken in Nederland echt boven verwachting goed weer. Regen bijna niet gezien, hooguit twee a drie dagen waarop het significant geregend had en dan waren het eerder buien dan dat het de hele dag doorging. Verder praktisch elke dag mooi en zonnig weer meegemaakt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.
Jawel, maar dat mag best langer durenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is het nu toch wel al een maand? Ja tuurlijk in een maand tijd 3-4 mindere dagen erbij. Maar dat hou je sowieso.
Ik vind een dikke maand lang stabiel zomerweer heel wat voor NL-begrippenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jawel, maar dat mag best langer duren. Soms heb je zo'n mooi eurohoog waarbij het wel eens 6-8 weken stabiel weer is.
Bedoel, wisselvallige treurnis duurt ook wel eens ontiegelijk lang
Ik loop normaal wel minimaal 2 maanden in rokjes, dat is er dit jaar echt niet bij.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind een dikke maand lang stabiel zomerweer heel wat voor NL-begrippenVaak is het 1-2 weekjes.
Extreem voor de tijd van het jaar, augustus gaat zich op deze manier wederom in de top 5 positioneren wat betreft hoogste temperaturen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Extreem? Komt wel vaker voor en extreme hitte zie ik ook niet. Heet, dat wellicht wel.
Een keer langdurig, stabiel, mooi en aangenaam weer mag ook wel weer eens, hè.
Eind augustus/begin september heet weer voelt toch altijd anders omdat de nachten al een stuk langer zijn is het een veel kortere periode echt heet.
Lekker naar de UK gaan dan, hier is het 16quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:38 schreef Scrummie het volgende:
Een paar dagen 25+ en het is alweer extreem. Jeetje.
Extreme kou.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:39 schreef Oriente het volgende:
[..]
Lekker naar de UK gaan dan, hier is het 16
20 graden behoort ook tot de mogelijkheden.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Potentieel tot 35 graden volgend weekend
Weer eind augustusquote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:43 schreef quirina het volgende:
Bijna herfst 🍂
De blaadjes verkleuren hier en daar al!
Sininin
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Potentieel tot 35 graden volgend weekend
Sluit ramen en deuren! Houdt uw kinderen binnen!!!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMFG!
Ik laat de airco's vast voorkoelenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sluit ramen en deuren! Houdt uw kinderen binnen!!!
Afgelopen weken gemist?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:22 schreef Haags het volgende:
Uiteraard wanneer iedereen weer aan het werk is krijg je top zomer.
Gaat vast niet helemaal uitkomen, dit is Nederland!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sluit ramen en deuren! Houdt uw kinderen binnen!!!
Muhahaquote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMFG!
Hij zat op een eiland, dus ja, dat helpt niet met de belevingquote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Afgelopen weken gemist?
Eigen schuld dusquote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij zat op een eiland, dus ja, dat helpt niet met de beleving
Dat de enige twee mooie weken van de zomer in zijn vakantie vallenquote:
Je woont in Limburg, niet zo zeuren, dat is een gemiddelde dag hier.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Die hoerenwind mag wel weer ophouden. Dat is geen klein briesje meer zoals hierboven wordt genoemd.
Juist ja..quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat de enige twee mooie weken van de zomer in zijn vakantie vallen
Is eerder armoe dat je het daar van moet hebben.
Daarvoor is het niet langer dan een handjevol dagen op rij mooi weer geweest en dat weet jij best.quote:
Windkracht 3 hier gemeten, viel reuze mee. Maar aan de Maas wel stevig net ja. Zal wel aan mijn wijk liggen, daar waait het amperquote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Die hoerenwind mag wel weer ophouden. Dat is geen klein briesje meer zoals hierboven wordt genoemd.
Juni een dag of 10, juli de laatste 2.5 week, augustus lijkt vrijwel volledig goed weer te hebben.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarvoor is het niet langer dan een handjevol dagen op rij mooi weer geweest en dat weet jij best.
Oja, weet nog dat jij het ooit mooi noemde toen het bewolkt en fris was omdat de zon zich heel even liet zien in Limburg.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni een dag of 10, juli de laatste 2.5 week, augustus lijkt vrijwel volledig goed weer te hebben.
Halfvol of halfleeg.
Halfleeg dus, prima. Dat mag gewoon hoor.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, weet nog dat jij het ooit mooi noemde toen het bewolkt en fris was omdat de zon zich heel even liet zien in Limburg.
Ligt denk ik wel aan jouw omgeving. Redelijk wat wind overal. Bij mij op de Veluwe ook stevige wind welquote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 3 hier gemeten, viel reuze mee. Maar aan de Maas wel stevig net ja. Zal wel aan mijn wijk liggen, daar waait het amper
Hier buiten het dorp aan de Maas ook ja. In het dorp echt klein briesje. Groot verschil wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt denk ik wel aan jouw omgeving. Redelijk wat wind overal. Bij mij op de Veluwe ook stevige wind wel
Vanaf dinsdag wordt het weer (kortstondig) zomersquote:
Zou wel vrij uniek zijn zo laat in de zomer!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen zou het hier maar zo 29/30 graden kunnen worden.
Daarna misschien een hittegolf die donderdag dan begint en maar zo 10-12 dagen aan zou kunnen houden. hebben we toch nog een hittegolf deze zomer
* Nattekat haalt de airco weer van stalquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Daarna misschien een hittegolf die donderdag dan begint en maar zo 10-12 dagen aan zou kunnen houden. hebben we toch nog een hittegolf deze zomer
Even opgezocht, de laatste keer zulke hitte zo laat was 2023quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou wel vrij uniek zijn zo laat in de zomer!
We gaan weer records breken !1!1!!!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even opgezocht, de laatste keer zulke hitte zo laat was 2023
Die kans lijkt met de meest recente modellen juist een stuk kleiner geworden. Waarschijnlijk een korte hitteperiode t/m volgend weekend, daarna weer koeler. Het is allemaal nog ver weg..quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Oh, lol. Ook zo lang? hij had het over 10-12 dagen hittegolf.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het zuiden dan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
Long long time agoquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die spreiding van de modellen is ook behoorlijk groot vanaf vrijdag (logisch want ver weg). Wordt afwachten..quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:28 schreef 12Beaufort het volgende:
Lijkt volgens de pluim ook geen hittegolf te worden in het zuiden. Zondag en maandag wordt de 25 graden al niet meer gehaald, dus dan heb je al een onderbreking.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wel. Het gaat in ieder geval nog warm nazomer weer worden...en redelijk droog en rustig.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die spreiding van de modellen is ook behoorlijk groot vanaf vrijdag (logisch want ver weg). Wordt afwachten..
Hier een halve storm...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weer vandaag. Wolkjes, zonnetje. Temperatuur is nog goed. Klein briesje weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |