Nee die kunnen het nooit geweest zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik had het kwalijker gevonden als de Amerikanen het idd gedaan hadden
Volgens mij was het gros van de lui online, maar ook bijv Biden e.d. vrij afwachtend in hun oordeel. En tuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar over het algemeen was men vooral aan het speculeren en waren er maar weinigen die iets met alle stelligheid riepen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Deze D66 mongolen bijvoorbeeld:
En ook de mainstream media dook er gelijk bovenop:
En daarnaast werd iedereen op internet, inclusief op fok, weer meteen voor 'wappie' / 'baudetlover' / 'putinpijper' uitgemaakt als diegene twijfelde aan dit verhaal en stelde dat het wel eens de VS of Oekraïne zelf geweest zouden kunnen zijn.
Maar behalve de suggestie van de journalist in de kop v/h nieuwsbericht, waar precies stelt de VS (dus niet een individuele professor) dat het Rusland was?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lol
[..]
www.bbc.com/news/business-63084613.amp
Het feit dat ze vooraf op de hoogte waren van de Oekraïense plannen maakt bovenstaande uitspraken uiterst kwaadaardig.
volgens wie niet?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:27 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nee die kunnen het nooit geweest zijn natuurlijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/quote:[..]Opnieuw was het Nederland dat in de dagen na de explosies met een gedetailleerd rapport kwam over de aanval, inclusief het type boot dat werd gebruikt en de mogelijke route die gevaren was. De CIA kreeg het rapport te lezen, maar vanwege inlichtingenregels kon de geheime dienst het niet doorgeven aan Duitsland, dat het onderzoek naar de explosies leidde. Daarvoor is uitdrukkelijke toestemming uit Nederland nodig. Dat kan worden geweigerd om bijvoorbeeld bronnen te beschermen, of omdat het in deze wereld gebruikelijk is om gelijkwaardige informatie terug te krijgen. Onze oosterburen werden er wel van op de hoogte gebracht dat legerleider Zaloezjny betrokken zou zijn.
Volgens henzelf. En Rutte. En Sjoerd Sjoerdsma etc.etc. De Amerikanen hebben het nooit gedaan.quote:
ik heb ff geen idee waarop je probeert te reagerenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:42 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Volgens henzelf. En Rutte. En Sjoerd Sjoerdsma etc.etc. De Amerikanen hebben het nooit gedaan.
Dat is na al die jaren diep voorover bukken wel duidelijk toch?
Nee dat begrijp ik. Iedereen is zwaar onder de indruk van Zelenskyquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb ff geen idee waarop je probeert te reageren
dus omdat iedereen zwaar onder de indruk is van Zelensky moeten de Amerikanen het wel gedaan hebben?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:47 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik. Iedereen is zwaar onder de indruk van Zelensky
ik heb groot respect voor de man jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:47 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik. Iedereen is zwaar onder de indruk van Zelensky
De aivd is gewoon een tak van de CIA.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/
Duitsland is toch gewoon onze bondgenoot? Ik begrijp niet dat we dit soort info wel aan de CIA doorgeven, en dan weigeren om toestemming te geven om het met onze buur en bondgenoot te delen.
Heel opmerkelijk allemaal. Duitsland leidde immers het onderzoek.
Sws vreemd om al die info meteen aan de VS te geven.
Deze had ik even over het hoofd gezien. Die naam kan toch niet serieus zijn?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:52 schreef capricia het volgende:
En die duikinstructeur heette Volodymyr Z. Goh..wat toevallig.
En dat allemaal vanaf een zeilbootje. Met wat duikers die 100 meter diep duiken, met een zuurstoffles.
Ja het staat er echt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze had ik even over het hoofd gezien. Die naam kan toch niet serieus zijn?
Het was de auto waar ik aan heb mee betaald, prima, maar een auto waar ik zelf over kon besluiten wel of geen gebruik van te maken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
het was alleen niet jouw auto
het was de auto van je buurman waar jij aan mee hebt betaald om te carpoolen terwijl je wist dat dat een hele schimmige man was die bij andere mensen handgranaten in de tuin laat slingeren ... een van die andere mensen heeft de banden lek geprikt
En Zelensky voor de Amerikanen met hun (proxy) oorlogszucht in de wereld. Hij is er stinkend rijk van geworden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb groot respect voor de man ja
Eerder 70 meter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:52 schreef capricia het volgende:
En die duikinstructeur heette Volodymyr Z. Goh..wat toevallig.
En dat allemaal vanaf een zeilbootje. Met wat duikers die 100 meter diep duiken, met een zuurstoffles.
hopelijk heb je ervan geleerdquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het was de auto waar ik aan heb mee betaald, prima, maar een auto waar ik zelf over kon besluiten wel of geen gebruik van te maken.
Ik quote de bron die ik mijn post gaf:quote:
Heb het zelf niet nagemeten.quote:De leidingen liggen op grote diepte in de Oostzee: 80 tot 110 meter. Voordat een gasleiding op deze diepte wordt aangelegd, is een uitgebreide risicoanalyse gebruikelijk. Liggen ze in een ondiepe vaargeul? Dan bestaat namelijk de kans dat een scheepsanker erop landt. Op die plaatsen wordt een leiding ingegraven, met een beschermende laag erbovenop. Op andere plaatsen krijgt de metalen leiding een betonnen omhulsel.
Dat Zelensky stinkend rijk zou worden van de oorlog is grappig genoeg pure Russische propaganda, net als het verhaal dat z'n vrouw in een dure Bugatti zou rijden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:00 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Hij is er stinkend rijk van geworden.
Volgens wie? Poetin?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:00 schreef NatteLont het volgende:
[..]
En Zelensky voor de Amerikanen met hun (proxy) oorlogszucht in de wereld. Hij is er stinkend rijk van geworden.
Het idee van staatsgeheimen is wel een beetje dat je niet bij Nieuwsuur gaat zitten daarmee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Stap 1 is dit boven tafel krijgen. De rest is aan de politiek.
Je hebt het toch gelezen? De hoofdverdachte, de zeilinstructeur, heet Volodymyr Z.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]
Hier ben ik het mee eens, het is een onrealistisch scenario.
Het lijkt er meer op dat de VS klaar is met Zelensky en hem/Oekraine als scapegoat gebruikt.
Het is mogelijk dat Zelensky destijds op de hoogte is gebracht maar ik denk dat deze operatie voornamelijk uit de koker van de VS komt.
Het schip was wel iets groter dan wat in die post getoond wordt:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]
Het lijkt er meer op dat de VS klaar is met Zelensky en hem/Oekraine als scapegoat gebruikt.
Het is mogelijk dat Zelensky destijds op de hoogte is gebracht maar ik denk dat deze operatie voornamelijk uit de koker van de VS komt.
Echt hequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja het staat er echt.
Ik heb het gevoel dat we zo hard getrolled worden hier.
Kan hij niet betalen. Putin heeft geen plus 1000 militaire basissen rond de globe die continenten en landen omsingelen om decennia lang regeringen omver te werpen voor olie en grondstoffen..quote:
Daar lijkt het helemaal niet op. Het lijkt er eerder op dat Polen erbij betrokken was. Polen frustreert het onderzoek al sinds dag 1 en schijnbaar gaf Duda persoonlijk toestemming voor de aanslag.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]
gewoon een veel voorkomende naam daar hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt het toch gelezen? De hoofdverdachte, de zeilinstructeur, heet Volodymyr Z.
En Zelenski wordt rijk van Amerikaanse militaire bases? Hoe dan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Kan hij niet betalen. Putin heeft geen plus 1000 militaire basissen rond de globe die continenten en landen omsingelen om decennia lang regeringen omver te werpen voor olie en grondstoffen..
Tuurlijk maar blijft wel komischquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:09 schreef rockstah het volgende:
Is
[..]
gewoon een veel voorkomende naam daar hoor.
Het is niet zo'n gek scenario. Het gebeurde op een diepte van ongeveer 80 meter en dat kan met getrainde duikers op zich prima, het zullen vast geen recreanten geweest zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]
Heb het snel op zeekaarten gekeken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik quote de bron die ik mijn post gaf:
[..]
Heb het zelf niet nagemeten.![]()
Is mogelijk, Biden heeft ook gezegd dat zodra Rusland Oekraine binnenvalt er geen Nordstream meer zou zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daar lijkt het helemaal niet op. Het lijkt er eerder op dat Polen erbij betrokken was. Polen frustreert het onderzoek al sinds dag 1 en schijnbaar gaf Duda persoonlijk toestemming voor de aanslag.
Het ging me om wat er in de video duidelijk naar voren komt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat Zelensky stinkend rijk zou worden van de oorlog is grappig genoeg pure Russische propaganda, net als het verhaal dat z'n vrouw in een dure Bugatti zou rijden.
Dat geeft wel aan waar je je nieuws haalt.
Gewoon met trimix, is populair onder "wreck divers".quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:12 schreef skrn het volgende:
[..]
Heb het snel op zeekaarten gekeken.
Het kan he.
Commercieel duiken (wat wel gebeurt met surface supplied air, dus met slangen) kan tot 50 meter waterdiepte, wel met mix-gassen. Bij grotere dieptes moet je SAT-diving doen, dan blijven duikers in drukkamers, ook al zijn ze niet aan het duiken.
In de praktijk gebeurt SAT-diving vaak bij minder grote dieptes, zeker als er veel moet gebeuren. Want dan zijn je bottom times te laag om serieus werk te doen.
Hoe dan ook, ik acht 70m niet ommogelijk om het houtje-touwtje te doen zonder SAT-units.
Voordeel Oostzee: geen getij. Dus je kan continu duiken, ze hoeven niet te wachten op tij-kentering.
Dus eigenlijk gaf iedereen en zijn moeder (al dan niet indirect) toestemming.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:12 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Is mogelijk, Biden heeft ook gezegd dat zodra Rusland Oekraine binnenvalt er geen Nordstream meer zou zijn.
En dat is dan ook gebeurd.
Serieus?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Zelenski wordt rijk van Amerikaanse militaire bases? Hoe dan?
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gewoon met trimix, is populair onder "wreck divers".
Ik ben geen slachtoffer en heb me hier volgens mij niet eens over uitgelaten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als iemand jou een wappie heeft genoemd had je waarschijnlijk wel meer gedaan dan de optie openhouden dat het wellicht ook Oekraïne geweest kon zijn. Dat wemelen in slachtofferschap is zo triest.
Wel is van Wagner en Prigozhin gehoord? Of zijn dat allemaal vriendelijke blauwhelm soldaten in het midden oosten en Afrika?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Kan hij niet betalen. Putin heeft geen plus 1000 militaire basissen rond de globe die continenten en landen omsingelen om decennia lang regeringen omver te werpen voor olie en grondstoffen..
Ik denk dat we in deze post de reden hebben gevonden dat mensen dachten dat je een Poetin pijper was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik ben geen slachtoffer en heb me hier volgens mij niet eens over uitgelaten.
Ik haal alleen even wat herinneringen op hier omdat veel mensen altijd snel vergeten hoe snel ze in dezelfde reflexen schieten. En omdat er nog steeds mensen zijn die op oorloghitsende kutpartijen zoals D66 stemmen.
Poetin heeft er minder ja, maar omsingelen met basissen en regeringen omver werpen doet hij zelfs in Europa. Ik kan moeilijk geloven dat mensen Kaliningrad en Sebastopol na 10 jaar oorlog nog niet kennen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:08 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ja ook zij zijn op hun beurt landen aan het uitkloppen maar staat dat in contrast tegenover al die vele honderden militaire basissen van de USA over heel de globe? 95% van het bestaansrecht van de USA is te danken aan decennia lang oorlog voeren. Ver buiten haar landsgrenzen. Als heel Europa vredig zou samenleven en handel zou mogen drijven dan, zou Amerika een eiland zonder enige betekenis zijn…quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wel is van Wagner en Prigozhin gehoord? Of zijn dat allemaal vriendelijke blauwhelm soldaten in het midden oosten en Afrika?
Dit is dan ook helemaal niet het geschetste scenario maar een persiflage ervan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 13:04 schreef CryptoPunk het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |