abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214717022
Gaan we hier weer lekker verder :Y
Spoilers!
pi_214717026
Vis?
Werewolf
pi_214717087
Druk aan het typen, is het dicht.

Wat ontzettend aardig van de conducteur en die meisjes, maatje slaapt vannacht of helemaal niet of heeft een enorme grijns
We have far more in common than that which devides us..
pi_214717171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Druk aan het typen, is het dicht.

Wat ontzettend aardig van de conducteur en die meisjes, maatje slaapt vannacht of helemaal niet of heeft een enorme grijns
We hebben de zangeressen niet gezien maar aan het gegiebel te horen vermoed ik dat het 8 jaar oude prinsesjes waren. Ik denk dat de conducteur de hysterie wel lollig vond :+
Ervaring leert dat maatje vannacht prima gaat slapen, doodmoe. Hij leeft echt in het moment. Als iemand hem morgen vraagt hoe zijn dag was komt hij niet verder dan ‘supergezellig’. Dus ik update pa tussentijds met foto’s, kan die gerichte vragen stellen en dan vertelt hij wat meer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214717176
Ik ben verward. Want ik voel me vereerd door de TT… maar neem er ook een beetje aanstoot aan :D
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214717192
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 23:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben verward. Want ik voel me vereerd door de TT… maar neem er ook een beetje aanstoot aan :D
Let it go!
pi_214717206
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 23:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Let it go!
:D _O-
pi_214717213
;) :*
pi_214717216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 23:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Let it go!
_O-
pi_214717231
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 23:01 schreef Vanyel het volgende:

Jammer, tis net de tonaliteit die het interessant maakt.

Je moet mijn kind (poet, poët :P) eens horen zeggen dat ie een koet in zijn neus heeft :'(
Ik ben echt te dom voor deze SC... woon jij in Limburg :o

Ik ging gisteren eten met mijn ex-vriendinnetje van bijna 30 jaar geleden. Zo leuk O+
pi_214717546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 23:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ging gisteren eten met mijn ex-vriendinnetje van bijna 30 jaar geleden. Zo leuk O+
Nee gekkie, verre van. Maar dat was ooit anders.

30 jaar geleden :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214717718
quote:

[..]

Ik snap je verwarring wel… onbegrijpelijk dat sommigen deze prachtige provincie verlaten :o
Ik vermoed dat er sprake was van dwang ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 augustus 2024 @ 08:15:33 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214717884
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 07:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik snap je verwarring wel… onbegrijpelijk dat sommigen deze prachtige provincie verlaten :o
Vooral Zuid-Limburg is gekrompen tov het vorige miljoen inwoners in 2016.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)oners-in-de-randstad

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 15-08-2024 08:33:10 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214717962
quote:

[..]

Eg gay
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214718186
quote:

[..]
:D
Ik geloof niet dat dat de reden was, maar volgens mij hadden ze mijn studie nog niet in Maastricht toen ik ging studeren.
Dus dwang :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 15 augustus 2024 @ 09:34:47 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214718366
Vraag me af bij de krimpregios het natuurlijk verloop is. Hier waar ik woon is het een combi van wegsterven en wegtrekken. Jeugd gaat naar de grote stad, bejaarden naar de hel.
Als er hier geen Nederlander en Polen gingen wonen, zou de regio sterven.
pi_214718553
Wow achttien miljoen inwoners in Nederland!

Wat een ongelooflijk leuk muzikaal uitstapje @Cat-astrophe met een opgetogen jongeman in de tram *O*

De muggen ‘s nachts deren mij niet met de ventilator aan.
Wel de zware merrie achtige dromen
waaraan nauwelijks te ontsnappen valt.
Gebroken nachten maken mij wel erg sikkeneurig.

Hoppa, een nieuwe dag *O*
pi_214718810
Wat naar AX die dromen -O-
pi_214718816
Vandaag een lekkere vrije dag.
Samen even wat boodschappen in het dorp, lekker verder lezen in mn boek, een wandeling, een powernap en een nieuw stuk op de piano oefenen.
Na het eten vanavond naar Spinvis in Caprera.
pi_214719116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:45 schreef Blues het volgende:
Vandaag een lekkere vrije dag.
Samen even wat boodschappen in het dorp, lekker verder lezen in mn boek, een wandeling, een powernap en een nieuw stuk op de piano oefenen.
Na het eten vanavond naar Spinvis in Caprera.
Klinkt als een lekker dagje! Veel plezier!

@Cat-astrophe geweldig uitje geweest voor jullie!

@Tele6 mooi testritje en alvast veel plezier voor jullie ijsjesrit!

@AnneX duim voor je dat je snel weer lekker een nachtje door kan slapen!

Mijn nacht was kort. Om 1.15 thuis en gaan slapen, om 6 uur kind wakker van mug, moest die dus dood maken. Gaaaaaan! Kind heeft een wond op knie wat niet lekker heelt en nu ook verdachte plekjes op andere lichaamsdelen. Oordeel dokter: krentenbaard. Nu weer een extra was aan het doen en zalf smeren. Alle ouders van kinderen waar hij mee heeft gespeeld afgelopen week maar gewaarschuwd...

Aangezien het nooit normaal kan gaan bij mij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214719143
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraag me af bij de krimpregios het natuurlijk verloop is. Hier waar ik woon is het een combi van wegsterven en wegtrekken. Jeugd gaat naar de grote stad, bejaarden naar de hel.
Als er hier geen Nederlander en Polen gingen wonen, zou de regio sterven.
Hier is er geen Spanjaard die in een dorp (of kleiner, zoals wij) gaat wonen. Iedereen gaat de stad in. Hier in en rond Gijon liggen de prijzen wel lager dan de randstad, maar verder vergelijkbaar met Nederland. Zit je 30 kilometer verderop, nog steeds nabij alle voorzieningen, dan heb je voor 1.5 ton een vrijstaand huis met tuin van 3000 vierkante meter, twee badkamers en vijf slaapkamers, grote schuur, en een horreo (historische graanschuur) op het terrein (dat was tot voor kort de nummer één op onze lijst van bezichtigingen). Maar wel twee kilometer bergweg er heen, dus het minidorpje van tien huizen is langzaam aan het vullen met britten, Nederlanders, en we kwamen franse boomer hippies tegen.

(Het huis dat we aan het kopen zijn heeft de dichtstbijzijnde supermarkt op een kilometer of 20)

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 15-08-2024 12:00:04 ]
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214719189
Wat een pech @Yinny en beterschap aan kind! :* :*
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 12:17:30 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214719385
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jeugd gaat naar de grote stad, bejaarden naar de hel.
Eigenlijk dezelfde kant op dus :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214719418
LHO quote: “(Het huis dat we aan het kopen zijn heeft de dichtstbijzijnde supermarkt op een kilometer of 20)”
Dat wordt lastig voor je met vergeten boodschappen. B-)
Optie: Of een dépendance / opslag beginnen in één van de schuren.

Buren maken ook een smakelijke jam :Y) Die pot gaat snel leeg.
Geruild met een pot pruimenjam van mij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214719425
Oef @Yinny is dit voorbij als de school weer begint?
pi_214719451
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:27 schreef Yinny het volgende:

[..]

@:cat-astrophe geweldig uitje geweest voor jullie!

@:tele6 mooi testritje en alvast veel plezier voor jullie ijsjesrit!

@:annex duim voor je dat je snel weer lekker een nachtje door kan slapen!

Mijn nacht was kort. Om 1.15 thuis en gaan slapen, om 6 uur kind wakker van mug, moest die dus dood maken. Gaaaaaan! Kind heeft een wond op knie wat niet lekker heelt en nu ook verdachte plekjes op andere lichaamsdelen. Oordeel dokter: krentenbaard. Nu weer een extra was aan het doen en zalf smeren. Alle ouders van kinderen waar hij mee heeft gespeeld afgelopen week maar gewaarschuwd...

SPOILER
Jezus Yinny gedoe @spoiler

Beterschap voor kinT :*
pi_214719455
Spoiler is kennelijk ook een usernaam :D
pi_214719464
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:23 schreef AnneX het volgende:
LHO quote: “(Het huis dat we aan het kopen zijn heeft de dichtstbijzijnde supermarkt op een kilometer of 20)”

SPOILER
Marmelade :9
Mn lievelings
pi_214719519
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:23 schreef AnneX het volgende:

SPOILER
En dan is dat nog een kleine dorpssupermarkt :D Geen hipermercado's, en de gewone grote supermarkten op een kilometer of veertig.
pi_214719540
quote:

[..]
Oordeel dokter: krentenbaard.
SPOILER
Korte samenvatting: Meh :{
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214719550
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:45 schreef fietsie het volgende:

Korte samenvatting: Meh :{
Hoest met pa :*
pi_214719580
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoest met pa :*
Er was beloofd dat vandaag of morgen een SCEN arts komt. Er is nog geen datum/tijd gecommniceerd.

Pa heeft heel af en toe oplevinkjes, maar is voor de rest niet meer buiten een straal van 15 meter rond zijn stoel in de woonkamer. Nog max 1 pers. bezoek, max 30 mins, dan is het teveel. Lees / schrijft appjes tot 11:00 ongeveer, daarna is ook dat teveel.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214719592
Thuis. Redelijk rustig spreekuur. Oa een blije meneer met een woning. T was rustig omdat ze op deze boot vanavond Syrisch eten en de mensen zelf koken (op deze boot kookt de crew en soms de bewoners, anderen krijgen kant en klaar maaltijden, dit is is beste boot, alleen koffie kunnen ze niet zetten 😉

Nou zeg @Yinny wat een toestand en dan ook nog zieke zoon -O-

Pff 40 km voor een grote supermarkt, da’s een soort dagtocht
pi_214719618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er was beloofd dat vandaag of morgen een SCEN arts komt. Er is nog geen datum/tijd gecommniceerd.

Pa heeft heel af en toe oplevinkjes, maar is voor de rest niet meer buiten een straal van 15 meter rond zijn stoel in de woonkamer. Nog max 1 pers. bezoek, max 30 mins, dan is het teveel. Lees / schrijft appjes tot 11:00 ongeveer, daarna is ook dat teveel.
Zwaar zo 😢
pi_214719627
Och @fietsie wat verschrikkelijk, voor hem en voor allen die van ‘m houden
pi_214719696
OK. Hh werk volbracht: allerlei machines aan het werk.

Nu op tournée het dorp uit. Zinnen verzetten. Lijstje mee.

Fiets …wat naar! Voor hem en voor allemaal. 🍀
pi_214721130
Halloooo hebben jullie (ook) een leven?

De tournée werd een ‘strooptocht’ bij van Haren voor sneakers, Xenos, Hema en Kruidvat. w/
Sneakers, waarin de zooltjes passen, want de heup- en knieklachten werden alsmaar erger tuurlijk 8)7 omdat die niet passen in de platte ‘zomer’schoenen.
Het duurde een paar weken voordat ik dat doorhad 😢
Het prettige aan de sneakers is, dat ik - zonder veters - er zó in kan stappen. w/
Gelijk aangehouden en twee uur makkelijk rondgeshopt.
SPOILER
Xenos vind ik leuker dan Action. Ontzettend leuk en mooi serviesgoed. Laten staan.
Wèl zo’n fijnmazige anti insectenmand om over bijv. gebak te zetten.
Niét de vierkante en rechthoekige bakblikken met springvorm! Verleidelijk wel.

En een tornmesje, hoef ik het niet te lenen bij de buurvrouw. En een fijn schaartje leek mij ook wel handig 😂 Krijg het alleen (nog)niet open. Even vragen aan mnX als die weer terug is van zijn schip.
En heel veel soorten thee. Voor ¤ 1,-
SPOILER
Alleen heb ik het lijstje niet gecheckt en er stond nog meer op. Suf. Moi. 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 15-08-2024 16:55:22 ]
pi_214721746
Een beetje een leven. Lijf is vandaag enorm in opstand. Boodschappen zijn binnen en bezig ze op te ruimen. Vanavond maar een kop soep en een broodje.

Xenos is inderdaad erg leuk, net als Dille en Kamille.
pi_214721829
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:28 schreef AnneX het volgende:
Halloooo hebben jullie (ook) een leven?

De tournée werd een ‘strooptocht’ bij van Haren voor sneakers, Xenos, Hema en Kruidvat. w/
Sneakers, waarin de zooltjes passen, want de heup- en knieklachten werden alsmaar erger tuurlijk 8)7 omdat die niet passen in de platte ‘zomer’schoenen.
Het duurde een paar weken voordat ik dat doorhad 😢
Het prettige aan de sneakers is, dat ik - zonder veters - er zó in kan stappen. w/
Gelijk aangehouden en twee uur makkelijk rondgeshopt.
SPOILER
Xenos vind ik leuker dan Action. Ontzettend leuk en mooi serviesgoed. Laten staan.
Wèl zo’n fijnmazige anti insectenmand om over bijv. gebak te zetten.
Niét de vierkante en rechthoekige bakblikken met springvorm! Verleidelijk wel.

En een tornmesje, hoef ik het niet te lenen bij de buurvrouw. En een fijn schaartje leek mij ook wel handig 😂 Krijg het alleen (nog)niet open. Even vragen aan mnX als die weer terug is van zijn schip.
En heel veel soorten thee. Voor ¤ 1,-
SPOILER
Alleen heb ik het lijstje niet gecheckt en er stond nog meer op. Suf. Moi. 8)7
Sketchers heeft g ook, van die instapschoenen. Voor hem ook fijn met zijn niet meewerkende lijf en leden :{
SPOILER
pi_214721843
Wat is er toch met de lijven in deze sc -O-
pi_214721870
Overigens vind ik (ben er denk ik 3x in mn leven geweest) de Action the horror :D
Vond toen ik nog in U woonde de Xenos leuk... kom er al 20jr niet meer, hier in dorp zitten deze winkels niet.
Gelukkig wel een hema *O*
pi_214721949
Ik had een anderhalf uur durende aura met daarna gelukkig behoorlijk meevallende hoofdpijn (met ibu en pcm, dat wel). De aura was wel echt vervelend. Begon op de fiets naar huis na supermarkt na sporten, vlekken en glinsteringen enz, daarna was dat weer redelijk weggetrokken maar had ik problemen met lezen (niet door zichtproblemen). Na anderhalf uur eindelijk echt alles weg, op nog wat lichtgevoelig na. Wel even langs ha gelopen, wilde sowieso afspraak inplannen om even te bespreken of pil nog beste was gezien bijna 35 enz maar ik zag nu dat bij migraine met aura er wel wat dingen aan de combinatiepil zitten. Dus fijn om daar niet heel lang mee te wachten. Aldaar vertelde ik ook over de 1.5u durende aura en daarvan gaf ass aan dat wel ook goed was om even te bespreken, want wel erg lang. Dus hij adviseerde morgenochtend even te bellen om afspraak te plannen, want hij kon nu nog niet voor morgen inplannen, dat gaat pas morgenochtend open blijkbaar (denk voor het middagspreekuur dan). Dus dat maar even doen. Was wel al een tijd geleden, maar had ik ook wel graag zo gehouden eigenlijk.
pi_214721979
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:43 schreef Blues het volgende:
Overigens vind ik (ben er denk ik 3x in mn leven geweest) de Action the horror :D
Vond toen ik nog in U woonde de Xenos leuk... kom er al 20jr niet meer, hier in dorp zitten deze winkels niet.
Gelukkig wel een hema *O*
Action voor schoonmaakspullen echt ideaal. En ziplocks, tape, Pleepapier.

Dille kamille is echt geweldig en mis ik hier wel O+
pi_214721997
Gatverdamme @Blues balen dat jullie niet kunnen maar erger nog is de pijn van G. Hopelijk trekt dat snel weg.

Las vandaag een interview met een beheerder van een fb pagina die heel lang weet dat ze lipoedeem heeft. (Van haar 16e) en heel veel ergere vetafzetting dan ik, zo herkenbaar, haar omschrijvingen van de lasten.. de laatste tijd begint ze mij wat te zweverig te worden, maar dit was wel duidelijk
pi_214722008
Oh ja die is ook leuk D&K.

Wat lang idd @vlindertje89 anderhalf uur :{
pi_214722034
@vlindertje89 omdat het zolang duurde en er een aanvaardbare hoofdpijn was, zou je ook kunnen denken aan netvliesmigraine. Dat heb ik bij tijd en wijle heel vaak en dan weer maanden niet.
pi_214722060
Behalve de verplichte schone sneakers in de sportschool heb ik nog nooit sneakers
gehad. :@
Vooral bij witte passen lijkt het net of het 2 gipsen klompvoeten zijn…

Slecht nieuws van een bekende: vorige week diagnose nu in hospice. 8)7
pi_214722083
Wat een godvergeten narigheid hier en daar.

Sterkte al diegenen 😘
pi_214722115
Even iets grappigs, ou het verhaal graag willen horen
pi_214722274
:D
pi_214722347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 omdat het zolang duurde en er een aanvaardbare hoofdpijn was, zou je ook kunnen denken aan netvliesmigraine. Dat heb ik bij tijd en wijle heel vaak en dan weer maanden niet.
Ja, migraine met voornamelijk aura noemen ze idd vaak oogmigraine. Ik heb terugkijkend sinds ik de pil doorslik echt nog heel aanvaardbare migraines, vaak ofwel aura en geen/heel weinig hoofdpijn en dan komt de aura later op de dag nog een keer terug, of aura en redelijk hoofdpijn maar niet heel erg (als ik op tijd ben met pcm/ibu) en dan komt het niet nogmaals terug. Maar normaal gesproken begint de aura met een halfuur al wel weg te trekken en is het met 45 min, uiterlijk een uur echt wel helemaal weg, dus voor mijn doen was het echt lang (en ook thuisarts vindt dat lang voor aura, die zeggen bij >1 uur aura ha bellen). Nouja. Ik heb net tweede dosis paracetamol op, voor het slapen nog een ibu en dan is het hopelijk morgen weer helemaal weg. Want dan komt nichtje logeren eind vd middag.

@Blues wat balen van de lichamelijke ongemakken! En afgezegde concert daardoor ;(
pi_214722370
Oh, en ook weer een :* voor @fietsie ;( is er inmiddels al contact opgenomen/een SCEN arts langsgeweest?
pi_214722372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, en ook weer een :* voor @:fietsie ;( is er inmiddels al contact opgenomen/een SCEN arts langsgeweest?
Morgenochtend.
pi_214722406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 17:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een anderhalf uur durende aura met daarna gelukkig behoorlijk meevallende hoofdpijn (met ibu en pcm, dat wel). De aura was wel echt vervelend. Begon op de fiets naar huis na supermarkt na sporten, vlekken en glinsteringen enz, daarna was dat weer redelijk weggetrokken maar had ik problemen met lezen (niet door zichtproblemen). Na anderhalf uur eindelijk echt alles weg, op nog wat lichtgevoelig na. Wel even langs ha gelopen, wilde sowieso afspraak inplannen om even te bespreken of pil nog beste was gezien bijna 35 enz maar ik zag nu dat bij migraine met aura er wel wat dingen aan de combinatiepil zitten. Dus fijn om daar niet heel lang mee te wachten. Aldaar vertelde ik ook over de 1.5u durende aura en daarvan gaf ass aan dat wel ook goed was om even te bespreken, want wel erg lang. Dus hij adviseerde morgenochtend even te bellen om afspraak te plannen, want hij kon nu nog niet voor morgen inplannen, dat gaat pas morgenochtend open blijkbaar (denk voor het middagspreekuur dan). Dus dat maar even doen. Was wel al een tijd geleden, maar had ik ook wel graag zo gehouden eigenlijk.
Jeetje, het zit jou ook niet mee. Mijn vriendin is op advies van de ha gestopt met de pil omdat ze ook die hoofdpijn had maar het komt nu nog steeds af en toe terug. Moet je mee leren leven!
pi_214722490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Morgenochtend.
Balen dat niet vandaag. Hopelijk echt morgenochtend. Hoe ben je er zelf onder nu/hoe voel je je er nu bij?
pi_214722537
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:38 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jeetje, het zit jou ook niet mee. Mijn vriendin is op advies van de ha gestopt met de pil omdat ze ook die hoofdpijn had maar het komt nu nog steeds af en toe terug. Moet je mee leren leven!
Ja, ik vind die pil wel lastig. Zowel pil als migraine met aura geeft hoger risico op hart en vaatziekten, dus die combineer je liever niet. Tegelijkertijd had ik voor ik de pil doorslikte zowel veel vaker als veel heftigere migraines, dus ik zit er ook niet op te wachten dat dat weer terug zou komen. Nog los van dat ik de pil ook niet voor niks doorslik, maar vanwege adenomyose, dus zomaar stoppen met de pil is ook daarvoor niet echt een optie. Dat heb ik voor het invriezen van eicellen drie maanden gedaan en mn cyclus werd steeds korter én ik had zo'n beetje de helft van de maand buik/rug/hoofdpijn dus dat zie ik ook niet zo zitten. Dus vandaar dat ik het even goed wil doorspreken met de huisarts, wat de opties zijn en welke risico's elke optie heeft en wat dan voor mij de beste optie zou zijn.
pi_214722543
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 04:26 schreef Vanyel het volgende:
Nee gekkie, verre van. Maar dat was ooit anders.

30 jaar geleden :o
Ow, dan ben ik gelukkig nog een beetje niet té dom O+
Ja 32 jaar geleden. Toen ging het uit. Nog 6 jaar eerder ging het aan. Bi-zar :o

quote:

:D :'( :D

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 08:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

Eg gay
É-norm! *O*
  donderdag 15 augustus 2024 @ 19:44:48 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_214723042
quote:

[..]

@:cat-astrophe geweldig uitje geweest voor jullie!

@:tele6 mooi testritje en alvast veel plezier voor jullie ijsjesrit!

@:annex duim voor je dat je snel weer lekker een nachtje door kan slapen!

SPOILER
SPOILER
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214724481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Balen dat niet vandaag. Hopelijk echt morgenochtend. Hoe ben je er zelf onder nu/hoe voel je je er nu bij?
Ik ben past gerust op progressie als er bezoek geweest is en e.e.a. ondertekend is.
pi_214724850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ben past gerust op progressie als er bezoek geweest is en e.e.a. ondertekend is.
Snap ik. Ik hoop voor jullie allen dat het morgenochtend zover is :Y
pi_214724910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
Sterkte fietsie. Een stap per keer.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 22:01:30 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214725010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Even iets grappigs, ou het verhaal graag willen horen

Had lang geleden een golden retriever, iedere plas, modderpoel, sloot, vijver of beekje, daar moest ze in, hoe meer modder, hoe beter. Ze was helemaal gelukkig als ze zwart was
  donderdag 15 augustus 2024 @ 22:07:53 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214725154
LOL, als ik golden retriever mud bij google als zoekopdracht geef vind ik eindeloze hoeveelheden fotos als deze

pi_214725924
@Thinkk-Pinkk heeft ook zo’n modderfan
pi_214728286
Mogge.

@fietsie ik hoop dat vandaag alles gaat zoals het zou moeten gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:28:37 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214728323
Handig....
Kom ik net (8u - geopend vanaf 7:30) bij de bakker, alles donker. Maar ik heb 8 broden besteld. Ik wist dat ze failliet waren gegaan, bezig waren met een doorstart en het rommelig was.

Nou ja, volgens Google zit er nog een bakker in Westerbork. Dus daar maar brood gehaald, toen ik naar buiten ging zag ik een wagen van de andere bakker op de markt staan. "Hoezo is de winkel dicht, ik heb net brood gehaald bij jullie collega"
Blijkbaar was degene van de winkel helpen de markt op te bouwen. Hang dan een briefje op, zou ik zeggen |:(

Toen ik zocht of ze nu helemaal bankroet waren kwam ik dit tegen. Zijn er meer transgender bakkers in NL? :+
SPOILER
Artikel van september 2020, bedrijfsnaam is nog onveranderd.
pi_214728362
Is het raar als ik me in 51 jaar nog nooit één seconde druk gemaakt heb om wat mijn bakker in zijn of haar broekje heeft? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:46:23 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214728422
:* Voor iedereen die het kan gebruiken.

Mijn rug/SI-gewricht is gelukkig weer bijna pijnvrij :). Af en toe nog wat lichte prikjes.
pi_214728546
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het raar als ik me in 51 jaar nog nooit één seconde druk gemaakt heb om wat mijn bakker in zijn of haar broekje heeft? :?
Dat niet, echter, de representatie is wel belangrijk.

De kans dat je een in loondienst werkend transpersoon op een 'zichtbare' plek ziet, zoals in een winkel, is bijzonder klein. Het gaat er dus niet om of jij weet wat diegene in hun broekje heeft (dat weet je nu nog steeds niet), maar het normaliseren van de zichtbaarheid van de persoon is wèl van belang.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:02:23 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214728555
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee hoor, het zijn vooral openingstijden die me boeien met uitwisselingen :+

Aangezien we hier een bakker hebben die die regenbooggemeenschap (mag je dat zo zeggen, of is dit ook kwetsend?) ook belangrijk vindt, vindt hij dat artikel allicht interessant.
pi_214728580
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat niet, echter, de representatie is wel belangrijk.

De kans dat je een in loondienst werkend transpersoon op een 'zichtbare' plek ziet, zoals in een winkel, is bijzonder klein. Het gaat er dus niet om of jij weet wat diegene in hun broekje heeft (dat weet je nu nog steeds niet), maar het normaliseren van de zichtbaarheid van de persoon is wèl van belang.
En waarom heb ik nou toch het idee dat ik kennelijk iets verkeerd doe?
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:06:47 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214728582
Lijkt me ergens wel lastig, je oude naam op de gevel.

Maar ja, het is wel de naam die iedereen kent natuurlijk.
pi_214728663
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Normaal ben je niet gevoelig voor dit soort zaken maar nu kennelijk wel. Soms heeft LHO wel gelijk maar nu wil hij je een ´probleem´ voorschotelen dat er helemaal niet is.
pi_214728684
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee hoor, het zijn vooral openingstijden die me boeien met uitwisselingen :+

Aangezien we hier een bakker hebben die die regenbooggemeenschap (mag je dat zo zeggen, of is dit ook kwetsend?) ook belangrijk vindt, vindt hij dat artikel allicht interessant.
Ja absoluut
pi_214728691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik las je opmerking als kritiek op ludolfs stuk, als dat niet zo is; excuses :)
pi_214728733
Ik snap gewoon niet dat iedereen er zo druk mee is eigenlijk. Mensen zijn mensen, iedereen hoort erbij. Moeilijker wordt het gewoon niet volgens mij.
pi_214728861
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik las je opmerking als kritiek op ludolfs stuk, als dat niet zo is; excuses :)
DerLudolf vroeg in zijn post, voor het quoten vh artikel: "Zijn er meer transgender bakkers in NL? :+ "
De post van Flash was dáár volgens mij een direct antwoord op. Zoals ik het interpreteerde: weet ik veel of mijn bakker transgender is, ik heb nog nooit gekeken of wat in mijn bakkers broek zit overeenkomt met hoe mijn bakkers gezicht/zichtbare lijf eruit ziet.

Wel eens met belang van representatie en zichtbaarheid verder :)

@fietsie ik denk aan je vanochtend. Ik hoop dat de arts er inmiddels is en dat het de gewenste uitkomst geeft!

@borisz wat fijn dat je pijn bijna weg is!

Mijn hoofdpijn is helaas nog niet helemaal weg, maar gelukkig wel nog maar vrij mild. Gelukkig, want nichtje komt eind vd middag en dat wilde ik liever niet afzeggen. Is alweer even geleden dat ze hier was logeren en ze gaan ook al bijna op vakantie, dus hierna duurt het ook weer even voor ze weer komt. Straks maar even vragen of ze al weten hoe en wat morgen. Ik had begin vd week toen ze vroegen of ze kon komen gezegd dat ik het wel fijn zou vinden als ze even zouden laten weten hoe laat ze van plan waren te brengen en wat plan met ophalen was. Voor brengen tijdstip genoemd, voor weer ophalen gaf 'ie aan ofwel rond 10u ofwel dat ze nog wat samen gingen doen en dan rond 15u. Ik neem aan dat hij dat vanmiddag bij brengen inmiddels wel weet.

Is het bij jullie ook al de hele dag zo druilerig?

Oh, en ik moet maandag alweer werken ;( daar ben ik nog helemaal niet aan toe. Ga wel even kijken, als ik begin vd week de dingen die op lijstje staan al af krijg, dan kan ik misschien verder in de week toch nog wat extra vrij nemen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 16-08-2024 11:48:32 ]
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:47:14 #78
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214729278
Leuk dat artikel in het plat Drents! En vele herkenbare dingen, al ben ik intussen meer dan 35 jaar weg uut Börk :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214729329
V en ik zijn tiktokhip O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_214729427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Willen wij hier meer van weten?
Spoilers!
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:08:22 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214729431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb jullie nog niet op de FYP zien passeren anders...
pi_214729480
:W vanaf het station. Vandaag is weer zo’n dag dat ik baal geen rijbewijs te hebben. In vakantietijd rijden minder bussen, ik loop natuurlijk niet snel. Dus een (te vroege) bus naar het station, daar ruim een half uur wachten op de volgende en dan nog ruim een half uur te vroeg zijn voor de tietenpletterij. En nee, de locatie is voorbij Hoogte 80 en kan lukt me niet meer om te fietsen
(Moest even klagen)
pi_214729659
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:16 schreef Kaatje1 het volgende:
:W vanaf het station. Vandaag is weer zo’n dag dat ik baal geen rijbewijs te hebben. In vakantietijd rijden minder bussen, ik loop natuurlijk niet snel. Dus een (te vroege) bus naar het station, daar ruim een half uur wachten op de volgende en dan nog ruim een half uur te vroeg zijn voor de tietenpletterij. En nee, de locatie is voorbij Hoogte 80 en kan lukt me niet meer om te fietsen
(Moest even klagen)
Mogguh.

Met de plettenbus in het volgende dorp zaten wij vaak met buurvrouwen bij elkaar uit dezelfde postcode.
Toen moesten we naar de grote stad en Hoog Catherijne en konden carpoolen.
M.a.w. geldt dat niet voor medebewoonsters in jouw gebouw? Zou prettig zijn als dat synchroon loopt.
Daarna een 🎁
pi_214729685
quote:
(Moest even klagen)
Zeer terechte klacht hoor. Wat ellendig -O-
Spoilers!
pi_214729829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:. Mensen zijn mensen, iedereen hoort erbij.
Zegt het voort *G*
pi_214729919
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mogguh.

Met de plettenbus in het volgende dorp zaten wij vaak met buurvrouwen bij elkaar uit dezelfde postcode.
Toen moesten we naar de grote stad en Hoog Catherijne en konden carpoolen.
M.a.w. geldt dat niet voor medebewoonsters in jouw gebouw? Zou prettig zijn als dat synchroon loopt.
Daarna een 🎁
Dat was wel toen het nog op een fietsbare afstand was, gingen we daarna metz’n alleen een wijntje drinken. Nu is het een onhandige locatie en in vakantie tijd dus iedereen verzet het
pi_214729986
:o
Die popi Dubai chocola is bizar lekker :o
:9~
pi_214730116
En klaar, maar een beetje pijnlijk. Van en naar de bushalte lopen (bulten) is lastiger.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:36:16 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214730144
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:13 schreef Vanyel het volgende:
:o
Die popi Dubai chocola is bizar lekker :o
:9~
Maar Dubai is toch een fout land, als het gaat om (homo)mensenrechten? Ik vind dat we die chocola moeten boycotten >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214730178
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:36 schreef flipsen het volgende:

[..]
Maar Dubai is toch een fout land, als het gaat om (homo)mensenrechten? Ik vind dat we die chocola moeten boycotten >:)
De chocolade maker vind Dubai ook kut maar had niet zelf de naam gekozen :D
pi_214730185
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Is het bij jullie ook al de hele dag zo druilerig?

Nee *) achterin de twintig graden, briesje, blauwe lucht.
pi_214730230
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
En klaar, maar een beetje pijnlijk. Van en naar de bushalte lopen (bulten) is lastiger.
Vergeet geen kadootje voor jezelf te kopen ^O^
pi_214730233
Ik heb een middag vrij genomen O+
Zelfzorg. ;)
pi_214730243
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De chocolade maker vind Dubai ook kut maar had niet zelf de naam gekozen :D
Waar komt die naam vandaan dan?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:07:23 #95
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214730371
Goed idee @Blues, en meer nog voor het ov. Ben om 11.48 vertrokken met de bus, schat in dat ik om 14.35 thuis ben. Voor iets dat, voor gezonde fietsers 11 minuten zou zijn (betwijfel ik) en auto 10 min
pi_214730388
quote:
(Moest even klagen)
Ik heb wel een auto en zit nu toch in de bus :'(
Weeeeeee mij
pi_214730398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Willen wij hier meer van weten?
Mja of je nou had gewild of niet, nu ben je op de hoogte!
pi_214730469
Weekend *O*
20 dagen werkstreak (met twee vrije dagen) afgerond *O*
pi_214730474
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee *) achterin de twintig graden, briesje, blauwe lucht.
Jaloers!

En klaagwaardig hoor @Kaatje1! Lijkt me echt vervelend zulk gedoe met lopen en te vroeg etc. Inderdaad niet vergeten kadootje voor jezelf te kopen!

Huisarts was een fijne, alweer, had deze nog niet eerder. Hij leek wel echt in de verste verte niet op de foto :+ als in zodanig niet dat ik twijfel of de foto op de site nou bij de verkeerde naam zat, of dat ik toch bij een andere dokter in de spreekkamer zat dan waar ik een afspraak bij dacht te hebben :D . Die in de spreekkamer was vrij klein, normaal tot beetje breed postuur, donkerblond, volgens mij geen bril. Die op de foto is smal gebouwd, redelijk lang, donker haar, snor + baardje en heeft een bril.
pi_214730500
Nou, gaat lekker hier. Ik heb vandaag gebeld n.a.v. 3 vacatures. En alles wordt niets. Ze willen echt overal fulltimers en dat wil ik helemaal niet. Stom.
Spoilers!
pi_214730520
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, gaat lekker hier. Ik heb vandaag gebeld n.a.v. 3 vacatures. En alles wordt niets. Ze willen echt overal fulltimers en dat wil ik helemaal niet. Stom.
Stomheid -O-

Hoeveel uur wil jij? Kun je in het aanbod toch vast op selecteren? Of zijn de vacature teksten onduidelijk hierover? Nog stommer :(
pi_214730532
quote:
(Moest even klagen)
Ook al zo stom :(
pi_214730581
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Stomheid -O-

Hoeveel uur wil jij? Kun je in het aanbod toch vast op selecteren? Of zijn de vacature teksten onduidelijk hierover? Nog stommer :(
Max 24. En ik kan niets overheid of semi-overheid vinden voor minder dan 36 uur. Dat had ik totaal niet verwacht. Maar ik heb geleerd dat je altijd moet bellen n.a.v. een vacature want dan krijg je pluspunten. Dus ik bel netjes. En een tip van een bevriende HR professional was om daarna toch nog een mail te sturen voor het geval ze uiteindelijk toch wel kortere werkweek acceptabel vinden. Dat heb ik bij eentje gedaan.

Ondertussen vraag ik me af of ik wil werken bij Defensie. Leuke functie wel, beetje vaag nog omdat het een 'vul hem zelf in' functie is. Enerzijds is oorlog stom enzo. Anderzijds zijn er malloten als Trump en Poetin. En zielige mensen in Zuid Soedan of Jemen die geholpen moeten worden.
Spoilers!
pi_214730605
Thuis….exact 3 uur geleden ging ik weg naar de bushalte. Werd in de bus eerder geholpen en was al weer weg op de tijd dat het onderzoek zou beginnen, maar bussen te laat en minder vaak. Was blij dat ik brood en water had meegenomen. Nou maar hopen dat er niets te zien is.
Ik denk dat ik als cadeautje eten ga bestellen, nul zin om te koken.
pi_214730629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Jaloers!

En klaagwaardig hoor @:Kaatje1! Lijkt me echt vervelend zulk gedoe met lopen en te vroeg etc. Inderdaad niet vergeten kadootje voor jezelf te kopen!

Huisarts was een fijne, alweer, had deze nog niet eerder. Hij leek wel echt in de verste verte niet op de foto :+ als in zodanig niet dat ik twijfel of de foto op de site nou bij de verkeerde naam zat, of dat ik toch bij een andere dokter in de spreekkamer zat dan waar ik een afspraak bij dacht te hebben :D . Die in de spreekkamer was vrij klein, normaal tot beetje breed postuur, donkerblond, volgens mij geen bril. Die op de foto is smal gebouwd, redelijk lang, donker haar, snor + baardje en heeft een bril.
Dit idee dus:
pi_214730655
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Geen idee maar niet van de bonte koe :D
pi_214730698
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De bedenkster van die chocolade/vulling combi woont daar:

https://edition.cnn.com/t(...)x-hnk-spc/index.html
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 13:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)g-door-de-dubai-reep
pi_214730792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis….exact 3 uur geleden ging ik weg naar de bushalte. Werd in de bus eerder geholpen en was al weer weg op de tijd dat het onderzoek zou beginnen, maar bussen te laat en minder vaak. Was blij dat ik brood en water had meegenomen. Nou maar hopen dat er niets te zien is.
Die gedachte was in mij nooit opgekomen. Natuurlijk zou er niks te zien zijn, het idee alleen al |:)
pi_214730802
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:51 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dit idee dus: [ afbeelding ]
Haha, zoiets ja. Maar dan niet een jongere versie van dezelfde persoon, maar echt een compleet ander persoon :P

Ik had nog even gebeld, want ik vond het wel een hele fijne, dus wilde wel graag weten of als ik een volgende keer om dokter x zou vragen ik dan echt degene zou krijgen die ik nu had. Het was dus wel echt een andere arts :D , ik ben gelukkig niet gek :') . De assistente moest er erg om lachen wel. Helaas wel een waarnemer, dus hij is er niet altijd. Maar dan weet ik iig wel welke waarnemer ik wel fijn vind (een ander vond ik niet zo fijn juist).

@Cat-astrophe hoeraa *O* heb je nu iets langer vrij dan wel voor je weer aan de slag moet? Of zondag of maandag alweer?

@Lucky_Strike wat stom, zeg! Ik zou inderdaad ook niet verwachten dat er niks parttime te vinden is daar..

Mijn duimen draaien voor je @Kaatje1!
pi_214730854
Verrassend wel, die fulltime functies.
pi_214730902
Maandag pas weer en dan gewoon vier dagen (wel zaterdag een meehelp werkfeestje). Werkweek is komende week ook een stuk rustiger.

Dit weekend logeren bij vriendin O+ We beginnen morgen met een dagje sauna. Later op de dag dan, ik ga eerst (wat) uitslapen voor ik ruim 2 uur in de auto kruip.
pi_214730916
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maandag pas weer en dan gewoon vier dagen (wel zaterdag een meehelp werkfeestje). Werkweek is komende week ook een stuk rustiger.

Dit weekend logeren bij vriendin O+ We beginnen morgen met een dagje sauna. Later op de dag dan, ik ga eerst (wat) uitslapen voor ik ruim 2 uur in de auto kruip.
Die 20 -2 dagen, komt dat omdat je 2 werkgevers hebt? Want zoveel achtereen mag toch helemaal niet?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:31:34 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214730978
Spoilers!
pi_214731094
Bij Defensie: van zieke huis kon ik worden overgeplaatst naar
SPOILER
Het leuke vond ik dat het salaris werd overgeschreven van gironummer 1 B-)

Ter zake: heeft het MvD een vacaturepagina site met details over de aanstellingen?
pi_214731151
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:18 schreef Laureline het volgende:
()
Laureline *O*
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214731162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Max 24. En ik kan niets overheid of semi-overheid vinden voor minder dan 36 uur. Dat had ik totaal niet verwacht. Maar ik heb geleerd dat je altijd moet bellen n.a.v. een vacature want dan krijg je pluspunten. Dus ik bel netjes. En een tip van een bevriende HR professional was om daarna toch nog een mail te sturen voor het geval ze uiteindelijk toch wel kortere werkweek acceptabel vinden. Dat heb ik bij eentje gedaan.

Ondertussen vraag ik me af of ik wil werken bij Defensie. Leuke functie wel, beetje vaag nog omdat het een 'vul hem zelf in' functie is. Enerzijds is oorlog stom enzo. Anderzijds zijn er malloten als Trump en Poetin. En zielige mensen in Zuid Soedan of Jemen die geholpen moeten worden.
Zou je een periode fulltime werken wel willen?
Want na 2 jaar kan je terug in uren.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:14:44 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214731213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 11:47 schreef flipsen het volgende:
Leuk dat artikel in het plat Drents! En vele herkenbare dingen, al ben ik intussen meer dan 35 jaar weg uut Börk :D
Oh kom je daar weg :D
Dan ken je de bakker waarschijnlijk nog als Gerard Schepers, dat stond op de marktwagen inclusief viercijferig telefoonnummer :D

Het leuke aan een uitwisseling op een nieuwe locatie is dat je in die buurt een stuk meer binnenweggetjes weet :D Eerst was dat omgeving Ommen, nu wat dichter bij huis. Schoonoord en Erm wist ik beide wel te vinden vanaf huis, maar niet hoe je tussendoor rijdt.

Toen reed ineens over de Schapendijk, waar ik heel wat jaren bouillon heb staan scheppen....
https://www.dekrantvantoe(...)DO01022002&vw=org&lm
pi_214731214
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:53 schreef AnneX het volgende:
Bij Defensie: van zieke huis kon ik worden overgeplaatst naar
SPOILER
Het leuke vond ik dat het salaris werd overgeschreven van gironummer 1 B-)

Ter zake: heeft het MvD een vacaturepagina site met details over de aanstellingen?
Wat antiek allemaal :D

Ik heb de functie naar je doorgestuurd.
Spoilers!
pi_214731234
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat antiek allemaal :D

Ik heb de functie naar je doorgestuurd.
Zou het liggen aan wat je zoekt op inhoud? Standaardlijst op werkenbijdeoverheid heeft er vrij bovenaan al best wat vanaf 24
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:18:36 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214731236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Persoonsbescherming, dijkbewaking, grenscontrole zijn ook stom? Ministerie van Defensie doet veel meer. KMar valt er ook onder.
pi_214731259
Oh en als de 36 met mogelijkheid opbouwen compensatieuren is, kom je in de praktijk ook wel aan minder.
Als IKB vanuit Rijks- kun je ook nog 5wk per jaar vakantie bijkopen, das bijna 10% uren minder per week als je zou willen.
pi_214731289
Als het hybride is, is 36 ook maar een suggestie natuurlijk
pi_214731380
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh kom je daar weg :D
Dan ken je de bakker waarschijnlijk nog als Gerard Schepers, dat stond op de marktwagen inclusief viercijferig telefoonnummer :D

Het leuke aan een uitwisseling op een nieuwe locatie is dat je in die buurt een stuk meer binnenweggetjes weet :D Eerst was dat omgeving Ommen, nu wat dichter bij huis. Schoonoord en Erm wist ik beide wel te vinden vanaf huis, maar niet hoe je tussendoor rijdt.

Toen reed ineens over de Schapendijk, waar ik heel wat jaren bouillon heb staan scheppen....
https://www.dekrantvantoe(...)DO01022002&vw=org&lm
Ach ja, dat herinner ik mij, dat je erover vertelde. 😢
pi_214731442
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die gedachte was in mij nooit opgekomen. Natuurlijk zou er niks te zien zijn, het idee alleen al |:)
Ik wil nu ook wel de brief op de mat }:|
Stond het slechte nieuws bij jou in de brief of werd je eerder gebeld?

Ik vraag dit voor een vriend :{
pi_214731445
‘Iedereen’, die ik trots de nieuwe sneakers aan mijn voeten laat zien, herkent: “oh, Sketchers !” en dan volgt een verhaal over hoe geweldig die zijn. 😂
pi_214731459
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:47 schreef AnneX het volgende:
‘Iedereen’, die ik trots de nieuwe sneakers aan mijn voeten laat zien, herkent: “oh, Sketchers !” en dan volgt een verhaal over hoe geweldig die zijn. 😂
Ja echt he :D
Voor mij geldt dat niet 8-)
pi_214731462
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:47 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]

Ik had geen reguliere controle maar eentje om redenen. Dus ik had sowieso een uitslagafspraak staan.
pi_214731469
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:50 schreef Vanyel het volgende:

Ik had geen reguliere controle maar eentje om redenen. Dus ik had sowieso een uitslagafspraak staan.
Tx
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:53:48 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214731482
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:47 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]

Voor zover ik weet word je gebeld door je huisarts als ze bij je bevolkingsonderzoek borstkanker iets vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214731483
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Tx
Komt vast goed. Hebben we statistisch gezien met mij in de SC niet al genoeg?
pi_214731498
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:47 schreef AnneX het volgende:
Lopen geweldig maar ze gaan mij wat te kort mee. Paar dat ik in mei gekocht had is her en der door de zool.

Ik had in de bakkerij werkschoenen van de lidl en die gingen met intensief misbruik en iedere paar maanden een rondje wasmachine bijna een jaar mee, en daar kon ik ook hele dagen op werken (daarvoor Crocs, maar na een tijdje vonden mijn voeten dat niet zo leuk meer).

Dus nu wandelschoenen van de lidl gekocht om te kijken hoe dat bevalt.
pi_214731500
*O* V's redenen *O*
pi_214731567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* V's redenen *O*
Uhhh

Ik dacht even scheef maar je bent blij dat ik niet eerst halfdood was voor ik erachter kwam?
pi_214731576
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uhhh

Ik dacht even scheef maar je bent blij dat ik niet eerst halfdood was voor ik erachter kwam?
:Y
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:27:25 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_214731701
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Oh en als de 36 met mogelijkheid opbouwen compensatieuren is, kom je in de praktijk ook wel aan minder.
Als IKB vanuit Rijks- kun je ook nog 5wk per jaar vakantie bijkopen, das bijna 10% uren minder per week als je zou willen.
Om een collega te worden die gemeden wordt als de pest. En bij de eerst de beste mogelijkheid overgeplaatst wordt op een functie waarbij je zelf ontslag neemt.
Als er voor 1fte werk is, en die fte gaat zijn/haar uren minimaliseren komt er meer werk bij de rest op het bord.
Bij een collega die bij het meubilaire hoort vlak voor pensioen is het geen groot probleem, in de zin van. Dit is te verwachten ma xx dienstjaren. Iemand die op een 36 uur functie solliciteert en zodra mogelijk minder gaat werken wordt niet bepaald gewaardeerd.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:28:38 #138
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_214731712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Om een collega te worden die gemeden wordt als de pest. En bij de eerst de beste mogelijkheid overgeplaatst wordt op een functie waarbij je zelf ontslag neemt.
Als er voor 1fte werk is, en die fte gaat zijn/haar uren minimaliseren komt er meer werk bij de rest op het bord.
Bij een collega die bij het meubilaire hoort vlak voor pensioen is het geen groot probleem, in de zin van. Dit is te verwachten ma xx dienstjaren. Iemand die op een 36 uur functie solliciteert en zodra mogelijk minder gaat werken wordt niet bepaald gewaardeerd.
Bij ons en waar Anna werkt wordt er niet moeilijk over gedaan. Totaal niet herkenbaar.
pi_214731724
quote:

[..]
Dan moeten die collegas bij de baas klagen dat er meer menskracht nodig is. Minder uren werken en vrije dagen zijn in de basis dingen die niet geweigerd mogen worden - en met reden.

Ziekteverzuim en burnout gaan ook fors omlaag als mensen hun uren zelf bijstellen.
pi_214731728
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:04 schreef sigme het volgende:

[..]
Zou je een periode fulltime werken wel willen?
Want na 2 jaar kan je terug in uren.
Als ik het zou kunnen, zou ik het doen. Maar ik vrees dat 24 al een hele uitdaging wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zou het liggen aan wat je zoekt op inhoud? Standaardlijst op werkenbijdeoverheid heeft er vrij bovenaan al best wat vanaf 24
Geen idee. Ik blijf gewoon doorzoeken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Persoonsbescherming, dijkbewaking, grenscontrole zijn ook stom? Ministerie van Defensie doet veel meer. KMar valt er ook onder.
Dat zeg ik niet :)
Spoilers!
pi_214731733
quote:

[..]
Wat Anthraxx zegt. Bij ons wordt prima geaccepteerd en begrepen als je gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn.
Moet je de uren die je wel werkt niet op je luie kont gaan zitten en serieus aan de slag zijn natuurlijk.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:34:04 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_214731747
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:28 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Bij ons en waar Anna werkt wordt er niet moeilijk over gedaan. Totaal niet herkenbaar.
We hebben inmiddels afdelingen waar de roosters niet meer rond komen met dank aan dit gedrag.
De verwachting is dat er binnen een paar maanden een bom gaat klappen en de voltijds werkers zich massaal ziek gaan melden.
Mensen er bij kan niet. Op papier zijn er genoeg mensen, in de praktijk zijn het er veel te weinig. Een ding oppakken dat een dag duurt terwijl je zelf maar een halve dag werkt gaat niet.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:36:46 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_214731765
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dan moeten die collegas bij de baas klagen dat er meer menskracht nodig is. Minder uren werken en vrije dagen zijn in de basis dingen die niet geweigerd mogen worden - en met reden.

Ziekteverzuim en burnout gaan ook fors omlaag als mensen hun uren zelf bijstellen.
Kan niet. Op papier kloppen de uren. Maar als elk taak overgedragen moet worden kost dat veel tijd. En die is er niet.
En de burnout op die afdelingen gaan ook door het dak. Dat die met minder uren er blij van wordt wil niet zeggen dat de rest dat ook wordt.
pi_214731772
Boomer mindset be booming
pi_214731783
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of om mijn laatste manager te citeren toen ik 32 uur ging werken "normaal doen alleen vrouwen dat die voor de kinderen moeten zorgen". Maar goed, die kwam dan ook bij defensie vandaan :+
pi_214731788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:34 schreef z80 het volgende:

[..]
We hebben inmiddels afdelingen waar de roosters niet meer rond komen met dank aan dit gedrag.
De verwachting is dat er binnen een paar maanden een bom gaat klappen en de voltijds werkers zich massaal ziek gaan melden.
Mensen er bij kan niet. Op papier zijn er genoeg mensen, in de praktijk zijn het er veel te weinig. Een ding oppakken dat een dag duurt terwijl je zelf maar een halve dag werkt gaat niet.
Dit zijn geen problemen van de werknemer. Structureel is er dus iets mis met de bedrijfsvoering lijkt me.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:40:25 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_214731798
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee, werkzaam in een speelveld dat niet bepaald flexibel is. En de klanten zich niet aan een standaard werkdag houden. Daarbij komt dat de regeltjes mbt bemensing door denhaag bepaald wordt.
pi_214731799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die 20 -2 dagen, komt dat omdat je 2 werkgevers hebt? Want zoveel achtereen mag toch helemaal niet?
Klopt. Ben ik zelf bij. Zij weten mijn werkdagen elders natuurlijk niet. Bij werkgever 2 komt de drukte in vlagen. En in de zomer is het daar topdrukte. Wel halve dagen (5 a 6 uur).
Normaal is het rustig bij werkgever 1 maar daar bleken opeens wat meer klusjes te liggen dan verwacht. Dus het waren een drukke 3 weken. Gelukkig lagen mijn avondclubjes stil ivm de zomer :+
pi_214731822
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Of om mijn laatste manager te citeren toen ik 32 uur ging werken "normaal doen alleen vrouwen dat die voor de kinderen moeten zorgen". Maar goed, die kwam dan ook bij defensie vandaan :+
Voor 32?
Ik heb mijn hele werkzame leven niet vrijwillig meer dan 4 dagen gewerkt (wel een tijd 4x9).
Maarja, ik ben dan ook een weeeeif
pi_214731846
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klopt. Ben ik zelf bij. Zij weten mijn werkdagen elders natuurlijk niet.
Maar mag het?
Kun je geen problemen krijgen als er iets ploft omdat je je niet aan de arbeidstijdenwet houdt oid?

Ik ben zelf werkschuw tuig dus geen ervaring mee en me nooit in verdiept.
pi_214731866
Heel in het begin deed ik 36 uur. Vond ik stom en teveel.
Daarna jaren een prima combinatie van 24 en 5 uur.

24 uur werd 28 uur, 5 uur werd 7 uur (want mijn overuren daar waren echt niet lollig meer _O- ) en BAM akelig dicht weer tegen een fulltime baan aan :')
pi_214731874
Ik zocht het op. Je uren worden opgeteld dus maakt voor de wet niet uit dat het twee werkgevers zijn.

Behalve als je >3xminimumloon verdient. Dan mag je werken zoveel je wil :D
pi_214731893
Ter leringh ende vermaeck
quote:
In de Arbeidstijdenwet staat dat u niet iedere week maximaal 60 uren mag werken. Voor een langere periode geldt het volgende:

Over een periode van 4 weken mag u gemiddeld 55 uur per week werken. Bij cao of bedrijfsregeling mag hiervan worden afgeweken, maar u mag nooit meer dan 60 uur per week werken.
Over een periode van 16 weken mag u gemiddeld maximaal 48 uur per week werken.
quote:
Wettelijk recht op rust

Voor de rust na uw werktijd gelden de volgende regels:

Na een werkdag mag u minimaal 11 aaneengesloten uren niet werken.
De rustperiode van 11 uur mag eens in de 7 dagen ingekort worden tot minimaal 8 uur. Maar dit mag alleen als het nodig is voor het werk.
Standaard is er een wekelijkse rust van 36 uur aaneengesloten in elke periode van 7 maal 24 uur.
De wekelijkse rust mag u ook over 14 dagen verspreiden. In dat geval moet er in elke periode van 14 maal 24 uur 72 uur rust zitten. Deze 72 uur rust hoeft u niet aaneengesloten te nemen. U kunt deze rust delen in 2 periodes van tenminste 32 uur.
pi_214731896
Jaren 40 uur gewerkt (maar dat was toen normaal), toen werd het 38 in een 40 uur rooster (dus meer vrije dagen) vervolgens 36 uur en moest je iedere maand een dag of iedere 2 weken een halve dag vrij inroosteren. Baan daarna ook 36 uur en dat werd 34 uur door een een of andere wijziging. Laatste baan was 32 maar.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:01:22 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214731916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Kan niet. Op papier kloppen de uren. Maar als elk taak overgedragen moet worden kost dat veel tijd. En die is er niet.
En de burnout op die afdelingen gaan ook door het dak. Dat die met minder uren er blij van wordt wil niet zeggen dat de rest dat ook wordt.
Als je met een CAO en andere rechten minder inzetbare uren hebt, moet je daar op sturen. Geldt voor zoveel sectoren en werknemers dus werkgevers zouden daar eens ervaringen en tips kunnen ophalen over hoe mee om te gaan.
En hun werk als managers en werkgevers beter uitvoeren ten dienste van alle werknemers

Als het echt cruciaal is op de werkvloer dan is daar een mouw aan te passen ook binnen de geldende wet en regelgeving. Zo is een stucadoor die tijdens een muurtje opzetten of een hersenchirurg die net een schedellichting doet even gaat kolven niet bepaald werkbaar en dat wordt dus ook gefixt.

Snap de negativiteit die je nu uit niet zo. Mensen leven niet voor hun werk en maken gebruik van hun rechten, so what. Manage it
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:02:09 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214731918
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:53 schreef Vanyel het volgende:
Ik zocht het op. Je uren worden opgeteld dus maakt voor de wet niet uit dat het twee werkgevers zijn.

Behalve als je >3xminimumloon verdient. Dan mag je werken zoveel je wil :D
Net als recht op vergoeding voor overwerk, wat je dan boven bepaalde beloning niet meer hebt :D
Blijft weird
pi_214732004
Tot kinderen krijgen fulltime vanaf mijn 17e.
Toen 4 jaar lang alleen heel zinvol vrijwilligerswerk gedaan (heel project opgezet in zorgcentra) dat icm kinderen top was.
Daarnaast wat oppaswerk gedaan in gezinnen met gehandicapte kinderen, tegen betaling.
Toen kindertjes op school zaten weer gaan werken. 4 nachten in de week.
Toen ze ouder werden avonddiensten en geleidelijk aan weer dagdiensten.
Meest 4 dagen.

Bij verhuizing 20 jr gelee met samenwonen g kon ik 3dg dat was fijn en doe ik nu nog.
ffies :s)
pi_214732030
Wat ik echt raar vond, boven een bepaalde salaris schaal, auto van de zaak. Ook voor mensen die om de hoek woonden en echt nooit van het bureau weggingen.

In grijs verleden een een (duitse) leidinggevende gehad die zelf geen overuren kon schrijven (hoog ingeschaald) en vond dat wij dat ook niet mochten. HR vertelde dat het alternatief uren voor uren was (iedereen snapte dat hij geen poot had om op te staan, alleen hij niet). Dus toen ik ging rekenen had ik bijna november en december vrij. Dat was ook niet de bedoeling _O-
Hij wilde ook de cao regeling voor ons van 38 naar 36 tegenhouden. En toen ik intern solliciteerde moest ik 6 maanden blijven voor overdracht. Dat was daar wel voor hoger personeel, en dat was ik niet en zo betaalden ze me ook niet.
Toen hij met pensioen ging hebben wij (incl rvb) gebakjes gehaald om het te vieren
pi_214732101
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Net als recht op vergoeding voor overwerk, wat je dan boven bepaalde beloning niet meer hebt :D
Blijft weird
Yup. Zelfs geen tijd voor tijd :'(
Dikke vinger hoor, ik werk niet voor niets parttime
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:47:44 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732145
Maar in een spoiler, omdat het misschien confronterend is.

SPOILER
pi_214732171
@fietsie lijkt me moeilijk te bevatten idd. Liefs en sterkte :*
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:53:52 #162
63722 z80
I fink you freaky
pi_214732181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:47 schreef fietsie het volgende:

SPOILER
Hopelijk geeft dit rust. Voor alle betrokkenen.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:03:50 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732231
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Hopelijk geeft dit rust. Voor alle betrokkenen.
Ja dat weet ik wel zeker; ik merk dat -nu- al aan mijn moeder.
pi_214732234
Ach @fietsie wat ontzettend moeilijk en verdrietig.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:04:28 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214732235
In deze vervelende omstandigheid toch wel het beste als ik het zo allemaal lees. Veel sterkte en hopelijk nog wat goede momenten.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:08:24 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214732294
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Yup. Zelfs geen tijd voor tijd :'(
Dikke vinger hoor, ik werk niet voor niets parttime
Hier fulltime maar ik ga echt niet vuur uit mijn sloffen lopen, ik werk sowieso liever slim dan hard *O*
En dan helpt het als je een lui kreng bent zoals ik, rete efficiënt in zo min mogelijk doen om het resultaat te halen en ik word nogal narrig om iets te doen wat tot niets leidt dus dat voorkom ik nogal :)
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:08:53 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214732297
Sterkte fiets
pi_214732311
Fietsie ;(
Spoilers!
pi_214732332
Sterkte Fietsie.
pi_214732421
Sterkte Fiets.
pi_214732435
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:47 schreef fietsie het volgende:

SPOILER
Oef. Dat is al binnen een week :o

Ook soort van fijn om een eindpunt te weten van het er naartoe leven lijkt me.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:25:43 #172
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214732437
Sterkte fietsie
pi_214732536
Ach fiets. Het loopt op z'n end.
Fijn dat het geregeld is, dat zal rust (en ruimte!) geven.
Het is een daad van beschaving dat het lijden niet gerekt wordt. Het beëindigen van lijden wordt daar niet makkelijk van.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:39:41 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732538
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oef. Dat is al binnen een week :o

Ook soort van fijn om een eindpunt te weten van het er naartoe leven lijkt me.
Na bijna 2 maanden was het vooruitzicht "nog 3,5 week.". De arts die vanmorgen kwam snapte dat het hele concept dan ook niet meer van toepassing zou zijn, en maakte er gelukkig werk van.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:40:39 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732552
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:39 schreef sigme het volgende:
Ach fiets. Het loopt op z'n end.
Fijn dat het geregeld is, dat zal rust (en ruimte!) geven.
Het is een daad van beschaving dat het lijden niet gerekt wordt. Het beëindigen van lijden wordt daar niet makkelijk van.
Ze gaan dinsdag kijken of het mogelijk is het uit te voeren op zijn uitkijkpunt bij de bevers.
pi_214732562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ze gaan dinsdag kijken of het mogelijk is het uit te voeren op zijn uitkijkpunt bij de bevers.
O+
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:44:08 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732577
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]
O+
En zo niet, dan wordt t tussen de kalfjes en pinken (die staan op 2m van zijn buitenziekenhuisbed
pi_214732673
Sterkte fietsie! O+
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:01:38 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732695
Thnx all, ergens zorgt de bevestiging nu wel voor onrust in mijn systeem, nu de doe-dingen nog even een plekje geven
pi_214732749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oh dat is mooi en heftig tegelijk allemaal fiets :*
pi_214732812
Boem fietsie, wat een mededeling: luid en duidelijk.

Wat mooi tegelijkertijd, dat er vorm gegeven kan worden aan het afscheid.
Bij de bevers of bij de pinken.
Sterkte zeg!
pi_214732828
In een totaal andere categorie van ellende is er buurtfeest -- alleen van de mensen met koopwoningen -- en ze hebben een Nederlandstalige entertainer gehuurd om de hele avond voor ze te zingen ;(
We hebben Kleine café en Laat de zon in je hart net gehad, hij lijkt de teksten niet echt te kennen want zingt vooral Jalalalalalala :')
pi_214732883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:22 schreef Tele6 het volgende:
In een totaal andere categorie van ellende is er buurtfeest -- alleen van de mensen met koopwoningen -- en ze hebben een Nederlandstalige entertainer gehuurd om de hele avond voor ze te zingen ;(
We hebben Kleine café en Laat de zon in je hart net gehad, hij lijkt de teksten niet echt te kennen want zingt vooral Jalalalalalala :')
Wat een lijdensweg :'(

Ook voor de mensen die wel leuk mee willen doen met hun buren maar dit ook klotemuziek vinden. Dat zouden wij zijn. Wij zijn onlangs ternauwernood ontsnapt aan het betalen voor een stripper :')

Maar serieus, sterkte. Dat is echt wel heel ellendig. Ik hoop voor je dat het snel klaar is.
Spoilers!
pi_214732890
quote:
Heerlie de peerlie O+

Bij ons mag de armere kant van de straat altijd gewoon meedoen met de straatfeestjes ^O^
pi_214732892
Ik vraag me af of ik dat zonder alcohol net zo lollig zou vinden als met. Vrees toch van niet eigenlijk :'(
pi_214732893
quote:
Gewoon even langs komen lopen en een biertje meedrinken, ze zullen je toch wel niet wegsturen?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:35:37 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214732895
quote:
Wel weird dat er een subselectie is qua deelname... Die muziek... sjah. Ehm. Hier denkt de buurjongen dat ie DJ is, in die context zou ik denk zelfs kunnen genieten van nederlandstalig :@
pi_214732909
Ach @fietsie ;( :* sigme zei het ook al mooi. Het is goed en mooi dat het zo kan, maar ook zo verschrikkelijk verdrietig en moeilijk dat het (nu al) zo moet :*
pi_214732926
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heerlie de peerlie O+

Bij ons mag de armere kant van de straat altijd gewoon meedoen met de straatfeestjes ^O^
Dude, jullie _zijn_ de andere kant van de straat...
pi_214732932
Pff jeetje Fiets, wat zwaar. Sterkte
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:47:22 #192
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214732965
Sterkte fiets! Ik heb het ook ongeveer zo meegemaakt, een jaar of... ehm... oeps! Ik denk een jaar of 7 geleden, met mijn vader.

SPOILER
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:51:34 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214733062
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een lijdensweg :'(

Ook voor de mensen die wel leuk mee willen doen met hun buren maar dit ook klotemuziek vinden. Dat zouden wij zijn. Wij zijn onlangs ternauwernood ontsnapt aan het betalen voor een stripper :')

Maar serieus, sterkte. Dat is echt wel heel ellendig. Ik hoop voor je dat het snel klaar is.
Ik denk dat ze met dit weer redelijk snel afhaken, want het is buiten (op het binnenplein van het blok, waar we als huurders trouwens wel op uitkijken maar niet mogen komen).

Vorig jaar hadden ze ook zo'n NL mafkees ingehuurd maar was het mooi weer, en zijn ze echt tot 4:00 of zo bezig geweest. Gelukkig hoor ik met de ramen dicht wat minder -- kan de liedjes wel herkennen maar niet meer woordelijk verstaan.

@Jeroboam denk idd dat ze inmiddels genoeg op hebben dat ze niet zouden merken als ik aansluit. Maar ik ben nog braaf m'n verspakket pasta pesto (zelf pasta en pesto toevoegen) aan het koken _O-
pi_214733078
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dude, jullie _zijn_ de andere kant van de straat...
De armere. Ja. Daarom ben ik zo tevree dat we mee mogen doen O+ O+
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:02:54 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214733109
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Is de sla-parade inmiddels op ?
pi_214733190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is de sla-parade inmiddels op ?
Oh, allang. Moest ook wel, want alle sla die ik vorige week vrijdag had, was die dag op de datum. Zondag heb ik de laatste sla gegeten.

Vandaag had ik weer een nieuw Overblijver pakket (dit keer één pakket en niet twee -- ik wilde niet weer het risico op zo veel sla) en daar zat dus het verspakket pasta pesto zonder pasta of pesto in, een pak sap, twee zakjes voorgesneden groente en een voordeelpak gesneden ananas :9

Ik durf het bakkerijpakket nooit te nemen omdat ik geen donuts lust, en werd in mijn overtuiging dat het risico op donuts te groot is bevestigd, want de dame voor me aan de kassa kreeg een pakket met 10 donuts :X
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:14:03 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214733193
Vanavond kookte de Spaanse groep. Altijd weer die eeuwige omeletten. Dus ik at pizza :P
Deze Spanjaarden worden sowieso irritant, meesten voor de 2e keer, aantal derde keer. Nog passiever als de vorige keer en alleen geïnteresseerd om minderjarigen te neuken. Dat is inmiddels al de running Gag onder andere deelnemers die hun al langer kennen.
De accommodatie is sowieso aardig vol en de slaapzalen hebben veel bedden dus een groep minder is niet erg. Adios Amigos :W
pi_214733202
Ah, nu komt Engelbewaarder. Dan is het daarna vast klaar, want op het hoogte/dieptepunt moet je stoppen toch?
pi_214733216
Sterkte @fietsie :{
pi_214733224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:15 schreef Tele6 het volgende:
Ah, nu komt Engelbewaarder. Dan is het daarna vast klaar, want op het hoogte/dieptepunt moet je stoppen toch?
_O- sterkte!
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:20:44 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214733236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:15 schreef Tele6 het volgende:
We hebben hier jaren geleden een optreden van Alderliefste in de straat gehad, een cadeautje van z'n kinderen voor de toen 70-jarige overbuurman Willem, die frankofiel, componist en muziekjournalist is.

De mannen van Alderliefste vonden het zo leuk, dat ze uiteindelijk bleven BBQ'en en na afloop daarvan nog met Willem rond de vleugel kropen om liedjes van Ramses Shaffy te zingen.
Dat was wel bijzonder en ook heel leuk om bij aanwezig te mogen zijn…
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:22:10 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214733246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
voorgesneden groente en een voordeelpak gesneden ananas :9
Alleen daarvoor zou ik het al meenemen ja
pi_214733258
quote:

[..]
Oh, allang. Moest ook wel, want alle sla die ik vorige week vrijdag had, was die dag op de datum. Zondag heb ik de laatste sla gegeten.

Vandaag had ik weer een nieuw Overblijver pakket (dit keer één pakket en niet twee -- ik wilde niet weer het risico op zo veel sla) en daar zat dus het verspakket pasta pesto zonder pasta of pesto in, een pak sap, twee zakjes voorgesneden groente en een voordeelpak gesneden ananas :9

Ik durf het bakkerijpakket nooit te nemen omdat ik geen donuts lust, en werd in mijn overtuiging dat het risico op donuts te groot is bevestigd, want de dame voor me aan de kassa kreeg een pakket met 10 donuts :X
Je hebt twee soorten donuts, Europese stijl (gistdeeg, glutig, gebakken) en Amerikaanse stijl (fluffy deeg met bakpoeder, gefrituurd). Die eerste does not spark joy. Die tweede is een soort Berliner bol maar dan veel lichter. Mocht je ooit een verkeerde afslag genomen hebben en naar de vs gefietst zijn, probeer er dan daar één want dat is echt totaal andere koek dan wat je aan deze kant van het water voorgeschoteld krijgt.
pi_214733372
@Tele6 “ Ik denk dat ze met dit weer redelijk snel afhaken, want het is buiten (op het binnenplein van het blok, waar we als huurders trouwens wel op uitkijken maar niet mogen komen).”
Mogen jullie daar nu niet komen of überhaupt niet? En bij het laatste hoe handhaven ze dat, krijg je dan een boete. Er kriebelt nu heel veel burgerlijke ongehoorzaamheid bij mij.
pi_214733432
Fijn dat er een eind datum is, @fietsie
Heel veel sterkte in deze dagen en een dikke knuffel...het duurde te lang voor jullie allemaal en nu met een datum is er nog zo weinig tijd...
pi_214733514
quote:

[..]

Vandaag had ik weer een nieuw Overblijver pakket (dit keer één pakket en niet twee -- ik wilde niet weer het risico op zo veel sla) en daar zat dus het verspakket pasta pesto zonder pasta of pesto in, een pak sap, twee zakjes voorgesneden groente
Ik zag dit vandaag in de app. Net als de orzo met spinazie waar je zelf de spinazie nog moet toevoegen.
Wtf?
pi_214733643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
@:tele6 “ Ik denk dat ze met dit weer redelijk snel afhaken, want het is buiten (op het binnenplein van het blok, waar we als huurders trouwens wel op uitkijken maar niet mogen komen).”
Mogen jullie daar nu niet komen of überhaupt niet? En bij het laatste hoe handhaven ze dat, krijg je dan een boete. Er kriebelt nu heel veel burgerlijke ongehoorzaamheid bij mij.
Er zit een groot bord op de deur die richting het plein gaat, en toen we die deur een tijdlang gebruikten (want kortste weg naar de supermarkt) hebben ze de beheerder van ons gebouw gebeld met klachten, en als we de deur zouden blijven gebruiken dan... weet eigenlijk niet wat ze zouden doen want je moet erdoor blijven kunnen in geval van brand _O-

Het binnenplein is gezamenlijk eigendom van de mensen van de koopwoningen, ze hebben er een VVE voor :')
Snap dat als ze er dik voor betalen & alle VVE stress van hebben, ze ons er niet gratis op willen hebben _O-

Ze zijn trouwens nog bezig. De entertainer is weg en ze zijn nu gewoon mee aan het lallen met een playlist 90s stampmuziek.
pi_214733660
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zag dit vandaag in de app. Net als de orzo met spinazie waar je zelf de spinazie nog moet toevoegen.
Wtf?
Ik heb ook al eens het pakket gele rijst met kipsaté gemaakt, zelf rijst, kip en pindasaus toevoegen :')

Echt niet dat ik zo'n pakket serieus voor de winkelprijs zou kopen. In zo'n Overblijver is het prima, ik maak er wel wat van met wat ik verder krijg of heb.
pi_214733742
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Je hebt twee soorten donuts, Europese stijl (gistdeeg, glutig, gebakken) en Amerikaanse stijl (fluffy deeg met bakpoeder, gefrituurd). Die eerste does not spark joy. Die tweede is een soort Berliner bol maar dan veel lichter. Mocht je ooit een verkeerde afslag genomen hebben en naar de vs gefietst zijn, probeer er dan daar één want dat is echt totaal andere koek dan wat je aan deze kant van het water voorgeschoteld krijgt.
Zijn Europese donuts niet gefrituurd? :o hoe zijn ze dan zo vettig?

Ik ben niet zo dol op vettig/gefrituurd deeg (een textuur dingetje) en ook niet op zacht wit deeg (idem textuur dingetje) dus krentenbrood, donuts, witte bolletjes, oliebollen, brioche, croissants, alles met bladerdeeg :@

Pain au chocolat in Frankrijk lust ik tegenwoordig wel. Sommige brioche ook als het niet te klef is. Witte bolletjes krijg ik wel naar binnen als het echt moet :@
pi_214734233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo dol op vettig/gefrituurd deeg (een textuur dingetje) en ook niet op zacht wit deeg (idem textuur dingetje) dus krentenbrood, donuts, witte bolletjes, oliebollen, brioche, croissants, alles met bladerdeeg :@

Pain au chocolat in Frankrijk lust ik tegenwoordig wel. Sommige brioche ook als het niet te klef is. Witte bolletjes krijg ik wel naar binnen als het echt moet :@
Maar dit is echt alles dat het leven goed maakt :o
Spoilers!
pi_214734365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De kleine beignets zoals je wel eens in Frankrijk ziet zijn het enige wat ik in Europa op heb wat lijkt op de Amerikaanse donuts (of eigenlijk donut holes, een donut wordt gestempeld uit een bal deeg en dan blijft er een klein balletje over. Frituur die ook, en dan heb je in donut hole/beignet).

En Europese donuts in principe niet gefrituurd nee :)
pi_214734542
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Maar dit is echt alles dat het leven goed maakt :o
Jullie leven dan nog beter *G*
Er blijven nog genoeg snacks voor me over ;)

Ik denk wel dat de reden dat ik deze dingen nog steeds niet lust, juist is doordat het allemaal snacks zijn en niet echte voedingsbronnen. Ik heb het nooit de moeite waard gevonden om mezelf te trainen om ze lekker te gaan vinden :s)
pi_214734642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 23:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jullie leven dan nog beter *G*
Er blijven nog genoeg snacks voor me over ;)

Ik denk wel dat de reden dat ik deze dingen nog steeds niet lust, juist is doordat het allemaal snacks zijn en niet echte voedingsbronnen. Ik heb het nooit de moeite waard gevonden om mezelf te trainen om ze lekker te gaan vinden :s)
Maar maar maar chocolade dan? 😂
pi_214734668
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar maar maar chocolade dan? 😂
Dat lust ik graag, dus dan mis ik de oliebollen enz. niet. Geef mij maar chocola idd :9
pi_214735161
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:33:00 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214735178
Morguh
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:34:03 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214735182
:W
pi_214735186
Ik dacht dat het vandaag droog zou blijven. #regen.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:45:57 #220
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214735213
Mijn weerapp heeft me de laatste tijd al tig keer voor de gek gehouden :(
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:58:46 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214735246
Tis hier droog.
Zo aan de wandel in Lisse. 10km dit keer om mn rug nog een beetje te sparen.
Daarna de laatste boodschappen doen omdat ik ga trakteren maandag :P.
Het wordt een broodje bal. Wel met lamsgehakt
pi_214735290

Mogge. Hier ook droog.
pi_214735291
Ik moet vandaag even het huis weer op orde maken. Weinig thuis geweest dus achterstallige alles. :+
Vanmiddag naar Enschede voor een drankje, aansluitend naar het stadion en vannacht zien we het wel. :7
pi_214735333
Gisteravond heb ik nog even snel de eerste appelmoesbatch van het jaar gemaakt.
Vandaag nog maar eentje maken, en de gister gemaakte yoghurt ophangen voor de uitlek.
Dan kunnen we morgen ontbijten met huisgemaakte appelmoes, eigen kwetsen, zelfgemaakte kwark, afgetopt met eigen walnoten.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:06:47 #225
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214735452
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 08:31 schreef sigme het volgende:
Gisteravond heb ik nog even snel de eerste appelmoesbatch van het jaar gemaakt.
Vandaag nog maar eentje maken, en de gister gemaakte yoghurt ophangen voor de uitlek.
Dan kunnen we morgen ontbijten met huisgemaakte appelmoes, eigen kwetsen, zelfgemaakte kwark, afgetopt met eigen walnoten.
Wauw, wat gaaf :D ik kom momenteel door andere prioriteiten niet verder dan kruiden uit eigen vensterbank :')
pi_214735553
Fietsie, veel sterkte (en rust) gewenst voor jou en je familie in deze moeilijke tijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214735559
Hier ook droog en stiekem begint het ook al weer warm te worden.

Zometeen naar Leiden voor een bierfestival *O*
pi_214735640
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 07:58 schreef borisz het volgende:
Tis hier droog.
Zo aan de wandel in Lisse. 10km dit keer om mn rug nog een beetje te sparen.
Daarna de laatste boodschappen doen omdat ik ga trakteren maandag :P.
Het wordt een broodje bal. Wel met lamsgehakt
Wanneer is de grote dag?
Spoilers!
pi_214735716
Nichtje lag om 19u in bed, sliep met 2x teruggaan om 20u. Om 4.15, 5 en 5.45 een klein jengeltje, 5.45 flesje met wat warm water gebracht en zelf weer terug naar bed en 7u eruit gehaald. Echt heel prima dus.

Ik lag om 22.30 in bed, viel om 1u in slaap, en werd om 4.15 wakker. Daarna niet meer geslapen ;( . Had gister toch nog wel last van mn hoofd, beetje misselijk ook, iets teveel prikkels denk ik. Vandaag is gelukkig hoofd wel wat opgeklaard.

Nu nichtje in bed, dus ik ook proberen toch nog even te slapen :Z

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 17-08-2024 10:07:49 ]
pi_214735800
@vlindertje89. : app je de slaap/tijdslijn ook naar de ouders😉

Gut een zonnige dag met ‘beschaafde’ temperaturen. Wat zal ik eens gaan doen…

@sigme Begon de foto’s met ochtendwandeling nu met logeerhond al te missen. Blijft Hond lang?
pi_214736144
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:12 schreef AnneX het volgende:

Gut een zonnige dag met ‘beschaafde’ temperaturen. Wat zal ik eens gaan doen…

Ik ga een ommetje fietsen met wat boodschappen op de terugweg.
Ben benieuwd of de ooievaars nog in Elswout zijn.. of al uitgevlogen, zin om daar even een kijkje nemen.

En vanaaf gaan we hapje Italiaans eten, g is voldoende hersteld om er toch ff uit te gaan.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:24:21 #232
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214736244
Hier druk weekend, vrouwlief is met Willem naar Buenos Aires voor een competitie, dus ik ben thuis met de 3 ouwetjes, de pup en 7 (!) hotelhonden... 3 dagen lang. Best wel zielig, ik verdien een weekendje Buenos Aires vind ik zelf :Y Alleen even kijken wanneer, want komende maand is het ook druk met competitie in Mendoza, Buenos Aires en Puerto Madryn (daar gaan we met zijn vijven heen: vrouw, Willem, Tarka, pup en ik mag rijden hehe).

*O* Puppy (en Tarka) spam *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door flipsen op 17-08-2024 11:29:52 ]
pi_214736299
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ga een ommetje fietsen met wat boodschappen op de terugweg.
Ben benieuwd of de ooievaars nog in Elswout zijn.. of al uitgevlogen, zin om daar even een kijkje nemen.

En vanaaf gaan we hapje Italiaans eten, g is voldoende hersteld om er toch ff uit te gaan.
Ben mij nu aan het inlezen over gebruik Efudix crème, naast de folder.
Lekker spul. Not. De plaatjes :X
pi_214736444
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:03 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat is toch dat liedje 🎶 Vous permettez monsieur…
pi_214736505
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ga je het gebruiken?

(weet niet zo goed waarom je mij quotte)
pi_214736515
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:05 schreef AnneX het volgende:

Dat is toch dat liedje 🎶 Vous permettez monsieur…
Ja dat krijg ik dus ook niet meer uit mijn kop :P
pi_214736522
Haartjes g zijn weer door zijn huiskappert (moi :P ) gedaan.
Nog een bakkie en dan eerst maar ff boskippen, want veel lege flessen.
Later of morgen naar de ooievaars.

Olivaars zeiden de jongetjes altijd vroegah O+
pi_214736525
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:24 schreef flipsen het volgende:
Hier druk weekend, vrouwlief is met Willem naar Buenos Aires voor een competitie, dus ik ben thuis met de 3 ouwetjes, de pup en 7 (!) hotelhonden... 3 dagen lang. Best wel zielig, ik verdien een weekendje Buenos Aires vind ik zelf :Y Alleen even kijken wanneer, want komende maand is het ook druk met competitie in Mendoza, Buenos Aires en Puerto Madryn (daar gaan we met zijn vijven heen: vrouw, Willem, Tarka, pup en ik mag rijden hehe).

*O* Puppy (en Tarka) spam *O*

[ afbeelding ]
ZOVEEL honden :o
pi_214736972
O+ de man bracht cappuccino voor hij ging hardlopen O+ en een pecanbroodje O+

Lekker peuzelen in bed voor ik nog eem moet werken en dan vriezerchili maken O+

O+ weekend O+
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:55:26 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214737183
ik ontdeed de tuin van 2 ongevallen bomen *)
verder is neefje op bezoek dus we kijken de halve dag TV ..

EN hoe de h*ll krijg ik de ondertitels UIT bij een live uitzending op amazon prime video :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:13:58 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214737282
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wanneer is de grote dag?
Maandag blaas ik 36 kaarsjes uit.
pi_214737391
Olivaars al uitgevlogen.
Toch een mooi fietstochtje Bloemendaal Elswout Overveen Haarlem Overveen Bloemendaal.

SPOILER
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:35:51 #243
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214737408
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
Waarom ga ik dan tóch googlen he }:|
pi_214737504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:35 schreef flipsen het volgende:

[..]
Inderdaad, wie over zoiets post zou het beeldmateriaal er direct bij moeten voegen.
Of was dat je }:| niet? O-)
pi_214737590
Dubaireep fucking lekker.

Dubaireep fucking duur.

Plussenminnenplussenminnen
pi_214737599
Dit beeldmateriaal valt an sich mee toch?
pi_214737602
Nog 54!
pi_214737682
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dubaireep fucking lekker.

Dubaireep fucking duur.

Plussenminnenplussenminnen
Ik heb er nog een liggen *)
pi_214737716
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb er nog een liggen *)
Ik ook :@
pi_214737720
Maar die is voor met de man en ik wil nununu met mn hebberige klauwtjes
pi_214737727
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik ook :@
:o :D
Geniet ervan!
Later
pi_214737742
Volgens mij is dit voor het eerst in mn leven dat een hype niet mmmeehhh is :o
pi_214737800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar die is voor met de man en ik wil nununu met mn hebberige klauwtjes
Gewoon de kat de schuld geven.
pi_214737830
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gewoon de kat de schuld geven.
Pep is onschuldig :o

Ze heeft vandaag al een trauma opgelopen omdat er een kippestrip aan dr bovengebit bleef kleven als een winegum :') superkut zonder duimen natuurlijk :')
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:50:48 #255
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214737888
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Inderdaad, wie over zoiets post zou het beeldmateriaal er direct bij moeten voegen.
Of was dat je }:| niet? O-)
Nee, de }:| was voor mezelf, stommeling. Ik kan mezelf dan niet inhouden :P Overigens viel het wel mee inderdaad en er schijnen mensen baat bij te hebben. Wel lastig dat je huid dan dus eerst erger wordt, voordat er verbetering optreedt.
pi_214737907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:50 schreef flipsen het volgende:

[..]
Nee, de }:| was voor mezelf, stommeling. Ik kan mezelf dan niet inhouden :P Overigens viel het wel mee inderdaad en er schijnen mensen baat bij te hebben. Wel lastig dat je huid dan dus eerst erger wordt, voordat er verbetering optreedt.
Wie noem jij een stommeling :o
pi_214737925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Pep is onschuldig :o

Ze heeft vandaag al een trauma opgelopen omdat er een kippestrip aan dr bovengebit bleef kleven als een winegum :') superkut zonder duimen natuurlijk :')
Bleef die dubaireep zelfs aan haar bovengebit kleven? :o
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:28:06 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214738083
Rondje Lisse. Keukenhof, Keukenhofbos en Wassergeest.
Pittig rondje. Veel nat groen. Kortom tot over mn knieën nat
SPOILER
Maar ja was ook zo weer droog.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:54:50 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214738258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:28 schreef borisz het volgende:
Rondje Lisse. Keukenhof, Keukenhofbos en Wassergeest.
Pittig rondje. Veel nat groen. Kortom tot over mn knieën nat
SPOILER
Maar ja was ook zo weer droog.
Loop je met een goeie outdoorbroek? Maakt echt een wereld van verschil vind ik, zeker bij natte pootjes :+

Lekker man, wandelen is fantastisch _O_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:59:03 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214738279
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Loop je met een goeie outdoorbroek? Maakt echt een wereld van verschil vind ik, zeker bij natte pootjes :+

Lekker man, wandelen is fantastisch _O_
Meestal wel. :). Deze komt bij de Decatlon vandaan.
pi_214738381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:35 schreef flipsen het volgende:

[..]
Sorry. Het houdt mij ook bezig.
Lieve pup trouwens. Zijn het padel wedstrijden of hondenshow wedstrijden?

MnX is ook reuze blij met mijn sketchers 😎
Moeiteloos stapte ik door Wijk bij Duurstede, aten het bekende ijsje met citroen en pure chocola, kochten oa. twee gieters en terug over de dijk.
Heen was ook langs Candaasje en het bos, weilanden met ooievaars en ganzen met pullekes, en muren van maïs. Bij de kaasboerderij gatenkaas en kruidnagelkaas.
Mijn eerste rit dit seizoen met Max, en dak eraf. w/

Oh ja: koeien. Wat zijn die dieren grooooot van dichtbij. 😳
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 17-08-2024 17:30:00 ]
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:33:07 #262
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214738480
Dat klinkt als een heerlijk uitje!
M'n man lachte me hartelijk uit toen ik een aantal jaar geleden enorm onder de indruk was van het formaat van een koe, want dit stadsmeisje had er nog nooit 1 van dichtbij gezien :P

Ik wilde eigenlijk geen ijsje halen, want dit weekend al 2 chocolate chip cookies, 2 glaasjes limoncello en zeewier rijstcrackers achter de kiezen en weinig bewogen. Dus naar de ijssalon wat verder weg gefietst (4km heen en weer 4 terug) met 15kg peuter achterop :+
pi_214738625
@Morgane89 de 15 kg achterop doet het hem _O_

Hierachter lopen schapen. Met vacht en al zijn die ook al groot!
#Haags stadsmeisje
pi_214738965
Leuke dag @borisz @AnneX en @Morgane89
Hier een beetje een huishoudelijk dagje, “even” met een vriendin gebeld en pizzadeeg gemaakt. Ik ben daar dus zo niet goed in. Met veel pijn en moeite een soort van ronde pizza genaakt maar met in de oven doen is het, op z’n best, een calzone geworden _O-
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:36:15 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214739010
Lees net dat bij de Special Olympics een rolstoelrijder gediskwalificeerd is.

SPOILER
pi_214739069
Klinkt als een leuke dag @AnneX!

Ik ben sinds 14.45 weer alleen ^O^ . Hartstikke gezellig hoor met nichtje, maar na zo'n korte nacht was het ook weer fijn om even op de bank te liggen en halfuurtje te slapen.

Morgen moet ik nog bedenken wat ik ga doen. Laatste vakantiedag alweer.. ;(
Als mn hoofd helemaal is bijgetrokken en mn nek doet geen pijn meer (denk dat ik na de migraine er spanningshoofdpijn achteraan kreeg, aanhechtingen nek op hoofd zijn ook weer heel gevoelig) dan ga ik misschien wel even naar Burgers Zoo. En anders denk ik beetje in de tuin chillen, beetje wandelen en beetje bij buren zitten, ofzo.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:27:18 #267
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214739384
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wie noem jij een stommeling :o
:D Ik bedoelde mezelf uiteraard O-)
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:28:27 #268
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214739394
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 17:19 schreef AnneX het volgende:
Lieve pup trouwens. Zijn het padel wedstrijden of hondenshow wedstrijden?
Agility (behendigheid) *O*
pi_214739397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 19:27 schreef flipsen het volgende:

[..]
:D Ik bedoelde mezelf uiteraard O-)
Wist ik wel hoor, maar dat leek er niet te staan.
pi_214739632
Vanochtend zag ik het ijsvogeltje vliegen, de blauwe flits.
Vanmiddag zag ik een zee-arend vliegen, de vliegende deur. En ik hoorde 'm nogal.
pi_214739900
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 20:00 schreef sigme het volgende:
Vanochtend zag ik het ijsvogeltje vliegen, de blauwe flits.
Vanmiddag zag ik een zee-arend vliegen, de vliegende deur. En ik hoorde 'm nogal.
Ik wil bij jou wonen O+
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:36:26 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214740003
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik wil bij jou wonen O+
Wij hebben hier veel kolibri´s O-)
pi_214740012
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 20:36 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wij hebben hier veel kolibri´s O-)
Dat wordt een latrelaasie :+
pi_214740182

Gisteren de firestarter van de BBQ op de foto gezet.
pi_214740228
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 20:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Gisteren de firestarter van de BBQ op de foto gezet.
Mooi!

pi_214740253
quote:
Dank, en die speelde al gratis in mijn hoofd af ja :')
pi_214740298
Ik hóórde van de week een ijsvogel!
pi_214740304
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
:o :o :o :o O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_214740306
En gisteren zag ik een meeuw een duif eten O+
pi_214740312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:06 schreef Blues het volgende:

[..]
:o :o :o :o O+ O+ O+ O+ O+ O+
Staaaaren, staaaren... :( niks :(

Wel clubje vliegende ooievaren.
pi_214740324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Naast het kralingse bos is er een goede kans rond de veilingbrug, daar heb ik ze veel gezien, vliegen daar tussen de begroeiing en de viaducten.
pi_214740329
Gisteren bij 2 lesbionics geweest en vandaag lees ik de Opzij...

Concidence? I THINK NOT :(

Straks krijg ik het ook :( :(
pi_214740336
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Staaaaren, staaaren... :( niks :(

Wel clubje vliegende ooievaren.
Olivaren zijn ook leuk.
En je mist een i
pi_214740341
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Naast het kralingse bos is er een goede kans rond de veilingbrug, daar heb ik ze veel gezien, vliegen daar tussen de begroeiing en de viaducten.
TIL dat we een veilingbrug hebben :o
pi_214740344
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Olivaren zijn ook leuk.
En je mist een i
Had die daar ook al 1000 vaak gehoord, maar nog nooit in vlucht gezien
pi_214740348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
TIL dat we een veilingbrug hebben :o
De meubelmakert had haar werkplaats daar vlak achter, anders had ik het ook niet geweten :D
pi_214740764
Groeten vanuit het dorpscafe, waar we zijn om wat te eten. Als eerste, want het is pas kwart voor tien :D
pi_214740790
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Groeten vanuit het dorpscafe, waar we zijn om wat te eten. Als eerste, want het is pas kwart voor tien :D
Groetjes terug!

Food tax!
pi_214741203
Groetjes uit mijn huis, waar ik eindelijk weer ben na vanochtend 7:00 op de fiets gestapt te zijn _O_

Het was een net iets langere dag dan ik eerst bedacht had, omdat een van de fietsmaatjes die ochtend 5 paarden moest verzorgen en ik ging haar helpen.
Het waren goede paarden, lekker eigenwijs en niet schichtig of agressief. O+
Toen vanaf de paarden naar station, en door naar Roermond. We stonden netjes 10 minuten na openingstijd bij de Clevers daar. En sorry @Cat-astrophe ik snap niet hoe je het kon missen, want ze hadden een mega vlag bij de toegangsweg staan. :D
Ander fietsmaatje bedacht dat ze als 2e ontbijt een espresso wilde met een bol ijs erin. De Cleversdame was ietwat verward maar heeft haar prima een espresso en een bol ijs kunnen verkopen. Dat is lekker! Ga ik vaker maken. :9
Tempo lag niet enorm hoog maar we bleven op schema (20 km/u en max 30 min per ijssalon). Onderweg zijn nog 2 mensen aangesloten en 2 zijn halverwege naar huis gegaan. 4 man harde kern die de hele 150 km heeft gedaan. :D
In Overloon zijn we nog door het oorlogsmuseum gefietst. Blijft fantastisch hoe dat kan :D
In Millingen aan de Rijn natuurlijk afgesloten met een ijscoupe, ik had de "Schwarzwalder Kirsch" dus chocola, kersen, likeur en veel slagroom _O_

Dit jaar geen materiaalpech *G*
Nul regen gehad *G*
pi_214741219
Wij hadden geen vlag :(

Leuk dat de dag leuk was *O*
pi_214741235
Er was trouwens 1 jongen mee die eigenlijk niet van lange afstanden fietsen en ook niet van ijs hield :')
Oh en hij was panisch voor modder aan de banden van zijn racefiets. Nou als je over het platteland van Limburg en Oost-Brabant fietst na alle regen van dit jaar, veel succes om je banden schoon te houden _O-
We hebben een paar keer gegrapt dat we met alle anderen een modderig pad in zouden slaan om hem kwijt te raken :@
pi_214741248
De variatie aan fietsen was:
- 2 wielrenfietsen (waarvan 1 niet tegen modder op de banden kon kennelijk)
- 1 gravelbike/veldrijdfiets
- 2 mountainbikes
- 1 toerfiets (mijne)
- 1 omafiets (die gewoon 75 km met 25 km/u gedaan heeft! Baas)
pi_214741359
Wauw @Tele6 voor het fietsen en al het ijs :o _O-
pi_214741608
Klinkt ook dit jaar weer tof Tele _O_

Wij hadden een rare, onregelmatige maar toffe dag. Vanavond zijn we heerlijk uit eten geweest en daarna naar de Rijsbergse Vliegerdagen geweest. Vliegergekkies kijken O+ _O_ _O-
Spoilers!
  zondag 18 augustus 2024 @ 02:19:17 #295
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214742062
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog 54!
Nog 7 en nadat ik op "Invoeren" heb geklikt nog 6. Maar ik waag me er niet meer aan :{w

Anders zou er iets met stommelingen in de TT komen denk ik >:)
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 02:31:42 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214742073
Denk je dat of weet je dat zeker?
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 02:34:23 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214742076
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 02:19 schreef flipsen het volgende:

[..]
Nog 7 en nadat ik op "Invoeren" heb geklikt nog 6. Maar ik waag me er niet meer aan :{w

Anders zou er iets met stommelingen in de TT komen denk ik >:)
Is misschien kwetsend voor de mensen die niet kunnen praten :+
pi_214742384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 22:34 schreef Tele6 het volgende:
Groetjes uit mijn huis, waar ik eindelijk weer ben na vanochtend 7:00 op de fiets gestapt te zijn _O_

Het was een net iets langere dag dan ik eerst bedacht had, omdat een van de fietsmaatjes die ochtend 5 paarden moest verzorgen en ik ging haar helpen.
Het waren goede paarden, lekker eigenwijs en niet schichtig of agressief. O+
Toen vanaf de paarden naar station, en door naar Roermond. We stonden netjes 10 minuten na openingstijd bij de Clevers daar. En sorry @:Cat-astrophe ik snap niet hoe je het kon missen, want ze hadden een mega vlag bij de toegangsweg staan. :D
Ander fietsmaatje bedacht dat ze als 2e ontbijt een espresso wilde met een bol ijs erin. De Cleversdame was ietwat verward maar heeft haar prima een espresso en een bol ijs kunnen verkopen. Dat is lekker! Ga ik vaker maken. :9
Tempo lag niet enorm hoog maar we bleven op schema (20 km/u en max 30 min per ijssalon). Onderweg zijn nog 2 mensen aangesloten en 2 zijn halverwege naar huis gegaan. 4 man harde kern die de hele 150 km heeft gedaan. :D
In Overloon zijn we nog door het oorlogsmuseum gefietst. Blijft fantastisch hoe dat kan :D
In Millingen aan de Rijn natuurlijk afgesloten met een ijscoupe, ik had de "Schwarzwalder Kirsch" dus chocola, kersen, likeur en veel slagroom _O_

Dit jaar geen materiaalpech *G*
Nul regen gehad *G*
Weet je wel hoe super lekker een bol ijs in espresso is :o _O_ Dat is zooooo lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214742392
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 22:38 schreef Tele6 het volgende:
Er was trouwens 1 jongen mee die eigenlijk niet van lange afstanden fietsen en ook niet van ijs hield :')
Oh en hij was panisch voor modder aan de banden van zijn racefiets. Nou als je over het platteland van Limburg en Oost-Brabant fietst na alle regen van dit jaar, veel succes om je banden schoon te houden _O-
We hebben een paar keer gegrapt dat we met alle anderen een modderig pad in zouden slaan om hem kwijt te raken :@
Maar waarom was hij mee dan?
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 08:37:17 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214742471
Omdat ijs?
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 08:37:22 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214742472
Vol