abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214757848
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:44 schreef Nexum het volgende:
Hamas moet niet instemmen met een ceasefire zolang Israël niet beloofd zich VOLLEDIG terug te trekken uit Gaza (dus ook geen troepen langs de grens met Egypte)

Als Israël decennialang van de onderhandelingen wilt weglopen vanwege de nederzettingen zou Hamas wmb hetzelfde mogen doen met de eis van Israël om militaire controle te blijven behouden in dat gebied.
Hamas moet heel die staat niet meer erkennen zolang zij de Palestijnse staat niet erkennen.
pi_214758503
[..]
Bijzonder, je steunt Hamas wel zo te zien. En nee, Israël is niet decennialang weggelopen van de onderhandelingen. Het zijn de Palestijnen die herhaaldelijk een tweestatenoplossing hebben geweigerd.
[/quote]

Nee. Israël heeft de tweestatenoplossing herhaaldelijk geweigerd omdat het een narcistisch bloedlustig volk is dat weigert enige consessies te doen uit angst dat ze hun 100 % zuivere Joodse ethnostaat niet kunnen behouden. Ze zijn bang voor moslims en het toont zich in elk opzicht.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214758510
En zeker steun ik Hamas. Elk persoon met een goed moraal zou de verzetstrijders moeten steunen. Onze steun zal niet stoppen zolang de Palestijnen niet volledig vrij zijn.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214758762
Ho...ly... shit... :{
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:13:30 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214758794
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 00:41 schreef Nexum het volgende:
En zeker steun ik Hamas. Elk persoon met een goed moraal zou de verzetstrijders moeten steunen. Onze steun zal niet stoppen zolang de Palestijnen niet volledig vrij zijn.
Palestijnen hebben niets buiten slachtofferschap en martelaarschap.
Volledige vrijheid, koekoek.

Ik zie het niet gebeuren, maar prettige wedstrijd man :')

Überhaupt dat je in je post volledige vrijheid schetst maar wel even dicteert hoe elk persoon zou moeten denken zegt weer genoeg. Wat moeten mensen zoals jij hier in Nederland of Europa, ga lekker naar een kalifaat ofzo haatzaaien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214759308
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, zullen we eens gokken?
Accepteer de tijdelijke gevechtspauze en laat de gijzelaars vrij. Na de pauze mag Israël weer verder met haar missie inclusief definitieve controle over de beide corridors. Als dit aanbod door Hamas afgewezen wordt dan laat Hamas zich weer van haar meest onredelijke kant zien

Straks: en wederom een vredesvoorstel dat door Hamas afgewezen is :(
pi_214759447
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Palestijnen hebben niets buiten slachtofferschap en martelaarschap.
Volledige vrijheid, koekoek.

Ik zie het niet gebeuren, maar prettige wedstrijd man :')

Überhaupt dat je in je post volledige vrijheid schetst maar wel even dicteert hoe elk persoon zou moeten denken zegt weer genoeg. Wat moeten mensen zoals jij hier in Nederland of Europa, ga lekker naar een kalifaat ofzo haatzaaien
Mensen zoals ik? Stuur je me nu weg? Moet ik het land uit? Gevaarlijke rhetoriek :D heb je dat van de Israëliers?
pi_214759456
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef Nexum het volgende:

[..]
Mensen zoals ik? Stuur je me nu weg? Moet ik het land uit? Gevaarlijke rhetoriek :D heb je dat van de Israëliers?
pi_214759658
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is dat de mensen die in dit gebied wonen hebben te maken met het gezag van de partij die daar in controle is. Dat was achtereenvolgend was dat het Ottomaanse Rijk, de Britten, Jordanië en nu Israël.

En toen Jordanië de Westelijke Jordaanoever in handen was, werden Joden die daar woonden verdreven of gezuiverd (denk bijvoorbeeld aan Kfar Etzion), laat staan dat men daar überhaupt land kon kopen. Zoals bekend is Joden toen ook de toegang tot de Klaagmuur ontzegd voor twee decennia. Waarom was de internationale ophef toen? Nou, nergens dus.

Kortom, de vraag blijft staan: wáárom Israël talloze bouwvergunningen moet uitdelen aan Palestijnen,
het is inderdaad verschrikkelijk wat die inwoners toen is aangedaan. Die moordpartijen en zuivering door de Arabieren. Ik begreep dat er toen 10.000 joden verdreven zijn. Ondertussen een 'paar' meter verderop zijn er ook mensen verdreven of gevlucht, daar ongeveer 700.000. Gelukkig was het daar (relatief) een stuk minder bloederig. In 1976 nog een keer, toen zijn er 200.000 (deels gedwongen) gevlucht.

Bewoners verdrijven is in mijn ogen nooit acceptabel. Of het nu joden, Palestijnen of wie dan ook zijn, nooit acceptabel. Toen niet, daarna niet, nu niet. Je kan mij veel verwijten, alleen ik ben wat dat betreft consequent en eerlijk. Ik meet niet met twee maten.

Dus op jouw vraag over het waarom de Palestijnen in area C bouwvergunningen verdienen. Zij verdienen het net zoals de andere inwoners. Zoals in Israël ook geen onderscheid gemaakt wordt, daar wonen ook 'Palestijnen'.
pi_214759835
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
het is inderdaad verschrikkelijk wat die inwoners toen is aangedaan. Die moordpartijen en zuivering door de Arabieren. Ik begreep dat er toen 10.000 joden verdreven zijn. Ondertussen een 'paar' meter verderop zijn er ook mensen verdreven of gevlucht, daar ongeveer 700.000. Gelukkig was het daar (relatief) een stuk minder bloederig. In 1976 nog een keer, toen zijn er 200.000 (deels gedwongen) gevlucht.

Bewoners verdrijven is in mijn ogen nooit acceptabel. Of het nu joden, Palestijnen of wie dan ook zijn, nooit acceptabel. Toen niet, daarna niet, nu niet. Je kan mij veel verwijten, alleen ik ben wat dat betreft consequent en eerlijk. Ik meet niet met twee maten.

Dus op jouw vraag over het waarom de Palestijnen in area C bouwvergunningen verdienen. Zij verdienen het net zoals de andere inwoners. Zoals in Israël ook geen onderscheid gemaakt wordt, daar wonen ook 'Palestijnen'.
Dat mensen verdreven worden van plekken is altijd de realiteit geweest in situaties van conflict in oorlog. Mijn standpunt is om dit te erkennen. Je kunt in sommige gevallen ook niet verwachten dat twee volkeren samenleven omdat het bewezen is dat dit niet gaat. In een ideale wereld zouden we het liever anders zien, maar dat is wensdenken en niet de realiteit.

Immers, wat denk je dat nu bijvoorbeeld zou gaan gebeuren als de Palestijnen de volledige controle zouden krijgen over de gehele Westelijke Jordaanoever? Heel simpel: de honderduizenden Joden die daar nu wonen worden verdreven of afgeslacht.

En ik vind dus ook niet dat Israël bouwvergunningen moet toekennen aan een vijandig volk. Het is jammer voor de Palestijnen, zij hebben het hier met hun eigen gedrag naar gemaakt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
Hmm, en waar is dezelfde mate van ophef dan over recente verdrijvingen, zoals die van de miljoenen Afghanen in Pakistan, duizenden Hindoes in Bangladesh of de honderdduizenden Armenen in Nagorno-Karabach (Azerbeidzjan)? Jij weet ook wel dat dit amper aandacht krijgt, waar het vermeende leed van de Palestijnen velen in het Westen enorm weet te triggeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214759878
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, en waar is dezelfde mate van ophef dan over recente verdrijvingen, zoals die van de miljoenen Afghanen in Pakistan, duizenden Hindoes in Bangladesh of de honderdduizenden Armenen in Nagorno-Karabach (Azerbeidzjan)? Jij weet ook wel dat dit amper aandacht krijgt, waar het vermeende leed van de Palestijnen velen in het Westen enorm weet te triggeren.
Bespeur ik een verkapte "mUh aNtiSemItiSMoS :'(" 👀?
pi_214760002
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:59 schreef Drxx het volgende:

[..]
Bespeur ik een verkapte "mUh aNtiSemItiSMoS :'(" 👀?
Is dát wat je eruit haalt? :D

Het is weer zo'n dag in dit topic...
pi_214760045
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:18 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Is dát wat je eruit haalt? :D

Het is weer zo'n dag in dit topic...
Wat is volgens jou de reden dat er niet dezelfde ophef is over Afghanen in Pakistan, hindoes in Bangladesh, of Armenen in Azerbeidzjan, vergeleken met de Palestijnen in Israël?
pi_214760167
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 00:39 schreef Nexum het volgende:
[..]
Bijzonder, je steunt Hamas wel zo te zien. En nee, Israël is niet decennialang weggelopen van de onderhandelingen. Het zijn de Palestijnen die herhaaldelijk een tweestatenoplossing hebben geweigerd.
Nee. Israël heeft de tweestatenoplossing herhaaldelijk geweigerd omdat het een narcistisch bloedlustig volk is dat weigert enige consessies te doen uit angst dat ze hun 100 % zuivere Joodse ethnostaat niet kunnen behouden. Ze zijn bang voor moslims en het toont zich in elk opzicht.
[/quote]

En daarmee dus een dikke middelvinger naar het Palestijnse volk?
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:46:58 #195
8781 crew  Frutsel
pi_214760210
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 00:41 schreef Nexum het volgende:
Doe je dat sinds kort? En wie is "onze" ?
Vraag me af of het meer haat jegens Israël of haar volk is of dat je echt zo begaan bent met de Palestijnen.
Gezien het feit dat je al tig jaar op FOK zit en tot aan 2023 geen enkele post over Palestijnen gemaakt hebt vermoed ik het eerste?
pi_214760230
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Doe je dat sinds kort? En wie is "onze" ?
Vraag me af of het meer haat jegens Israël of haar volk is of dat je echt zo begaan bent met de Palestijnen.
Gezien het feit dat je al tig jaar op FOK zit en tot aan 2023 geen enkele post over Palestijnen gemaakt hebt vermoed ik het eerste?
Haat jegens Israël moet genormaliseerd worden. Het is een kolonialistisch bloedlustige staat met een doodswens richting alle Palestijnen. Iedereen die Oekraïne steunt zou de Palestijnen ook moeten steunen.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:52:48 #197
8781 crew  Frutsel
pi_214760244
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:50 schreef Nexum het volgende:

[..]
Haat jegens Israël moet genormaliseerd worden. Het is een kolonialistisch bloedlustige staat met een doodswens richting alle Palestijnen. Iedereen die Oekraïne steunt zou de Palestijnen ook moeten steunen.
Haat jegens Palestijnen (Hamas/Iran) moet genormaliseerd worden. Het is een kolonialistisch bloedlustige staat met een doodswens richting alle Joden zodra die Iraanse vazalstaat gecreëerd wordt/is

Het mes snijdt aan twee kanten... tis te eenvoudig om gewoon maar te stellen dat er hier maar één schuld heeft.
Maar goed, je gaat niet in op mijn punt maar maakt het andere wel duidelijk. Haat richting Israël/Joden dus
pi_214760262
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 00:39 schreef Nexum het volgende:
Knap staaltje geschiedvervalsing, het waren toch echt de Palestijnen die keer op keer een staat hebben geweigerd.

En een 100% zuivere Joodse ethnostaat? Hmm, dat is een opmerkelijke omschrijving voor een land dat voor 73% uit Joden bestaat, 20% uit Arabische moslims en ruim 5% uit allerlei minderheden zoals Druze, Christenen en Bedoeïenen.

Het meest hilarische is nog wel dat het juist de Palestijnen in 1947 waren die stelden dat de oprichting van een Joodse staat de 'raciale homogeniteit' van de Arabieren in de regio zou bedreigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214760278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Haat jegens Palestijnen (Hamas/Iran) moet genormaliseerd worden. Het is een kolonialistisch bloedlustige staat met een doodswens richting alle Joden zodra die Iraanse vazalstaat gecreëerd wordt/is

Het mes snijdt aan twee kanten... tis te eenvoudig om gewoon maar te stellen dat er hier maar één schuld heeft.
Maar goed, je gaat niet in op mijn punt maar maakt het andere wel duidelijk. Haat richting Israël/Joden dus
Nee hoor, ik heb hele goede gesprekken gehad met Joden die niet gehersenspoeld zijn door het zionistische regime en die zich solidair opstillen jegens de Palestijnen. Mijn haat is richting de staat Israël en waar het voor staat: het genocidaal uitmoorden van de Palestijnen.

Hamas zijn verzetstrijders. Iran is een heel ander verhaal want het Iraanse regime heeft intern veel meer problemen dan extern richting Israël. Ik haat Iran meer voor wat de Ayatollah’s daar aan macht hebben.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:57:21 #200
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_214760284
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nou ja je bent fan van een in Nederland gezien Islamistische terroristische organisatie.
Je bent fan en verdedigd ze.

Misschien niet direct het land uit maar meneer AIVD zou je wel eens in de gaten kunnen gaan houden.
pi_214760285
Wat nou weer

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214760290
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Knap staaltje geschiedvervalsing, het waren toch echt de Palestijnen die keer op keer een staat hebben geweigerd.

En een 100% zuivere Joodse ethnostaat? Hmm, dat is een opmerkelijke omschrijving voor een land dat voor 73% uit Joden bestaat, 20% uit Arabische moslims en ruim 5% uit allerlei minderheden zoals Druze, Christenen en Bedoeïenen.

Het meest hilarische is nog wel dat het juist de Palestijnen in 1947 waren die stelden dat de oprichting van een Joodse staat de 'raciale homogeniteit' van de Arabieren in de regio zou bedreigen.
Je kan met je procentjes komen maar het maakt allemaal niks uit. Israël moet een joodse meerderheid behouden. Ze zijn uiterst bang voor Palestijnen en moslims omdat ze de Joodse bevolking ver overstijgen in cijfers.
pi_214760293
quote:

[..]
Hier ben je uiteraard flink aan het projecteren. Het is de wens van de Palestijnen om Israël te vernietigen, niet andersom. En mensen die Oekraïne steunen tegen Russisch expansionisme hebben geen noodzaak om ook Islamitisch en antisemitisch terrorisme van een stel barbaarse Arabieren te steunen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:59:46 #204
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_214760302
quote:

[..]
De russen steunen de palestijnen....

En daarnaast, zou jij willen dat Israel vernietigd zou worden?
pi_214760320
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:59 schreef Zoddie het volgende:

[..]
De russen steunen de palestijnen....

En daarnaast, zou jij willen dat Israel vernietigd zou worden?
Vernietigd? Nee. Zonde van al het land dat de Palestijnen eeuwenlang hebben opgebouwd. Ontmanteld? Zeker. Iedereen een Palestijns paspoort, een einde aan het koloniale zionistische regime, de nederzettingen worden ontdaan en de naam Israël wordt uit elke kaart in de wereld gehaald.
pi_214760344
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Je kan met je procentjes komen maar het maakt allemaal niks uit. Israël moet een joodse meerderheid behouden. Ze zijn uiterst bang voor Palestijnen en moslims omdat ze de Joodse bevolking ver overstijgen in cijfers.
Een meerderheid is iets anders dat etnische homogeniteit. Dat zal elk land moeten die het karakter van een land wil behouden. Als Turkije of Saoedi-Arabië, Islamtische landen willen blijven zal men een meerderheid moslims moeten hebben.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:02 schreef Nexum het volgende:

[..]
Vernietigd? Nee. Zonde van al het land dat de Palestijnen eeuwenlang hebben opgebouwd. Ontmanteld? Zeker. Iedereen een Palestijns paspoort, een einde aan het koloniale zionistische regime, de nederzettingen worden ontdaan en de naam Israël wordt uit elke kaart in de wereld gehaald.
Als Israël ontmantelt moet worden er één staat moet komen, wat maken Joden op de Westelijke Jordaanoever dan nog uit?
pi_214760355
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een meerderheid is iets anders dat etnische homogeniteit. Dat zal elk land moeten die het karakter van een land wil behouden. Als Turkije of Saoedi-Arabië, Islamtische landen willen blijven zal men een meerderheid moslims moeten hebben.
[..]
Als Israël ontmantelt moet worden er één staat moet komen, wat maken Joden op de Westelijke Jordaanoever dan nog uit?
In weze niks als ze er normaal zijn komen wonen. Maar elke Palestijn die uit zijn huis gekickt is zonder geldige reden en die nog leeft verdient het om zijn huis terug te krijgen
pi_214760380
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:07 schreef Nexum het volgende:

[..]
In weze niks als ze er normaal zijn komen wonen. Maar elke Palestijn die uit zijn huis gekickt is zonder geldige reden en die nog leeft verdient het om zijn huis terug te krijgen
Geldt dit ook voor de Joden die daar zijn gezuiverd, dan wel afgeslacht, toen Jordanië de boel annexeerde in 1947?
pi_214760415
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor de Joden die daar zijn gezuiverd, dan wel afgeslacht, toen Jordanië de boel annexeerde in 1947?
Zeker niet. Jordanië handelde uit solidariteit met de Palestijnen die hun gebied kwijt zagen raken aan het zionistische regime. De Joden die nog in dat gebied waren hebben hun dood over zichzelf afgeroepen door zich provocerend op te stellen tegen de rechtmatige eigenaar van de West Bank.
pi_214760450
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:16 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zeker niet. Jordanië handelde uit solidariteit met de Palestijnen die hun gebied kwijt zagen raken aan het zionistische regime. De Joden die nog in dat gebied waren hebben hun dood over zichzelf afgeroepen door zich provocerend op te stellen tegen de rechtmatige eigenaar van de West Bank.
Hmm.

Dat gaat niet op, want de Palestijnen hebben daar nooit een eigen gebied of land gehad. Het concept van 'Palestijnen' bestond toen nog niet eens. Het betrof niets meer dan een verzameling van Arabieren uit de regio.

Maar met deze manier van redenen kunnen we dus ook concluderen de Palestijnen de huidige situatie over zichzelf uitroepen (wat trouwens ook daadwerkelijk zo is). Gelijke monniken, gelijke kappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')