abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:24:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214702822
quote:
Auto burgemeester Leeuwarden in brand, politie vermoedt opzet

In Leeuwarden is de auto van burgemeester Buma vanochtend zwaar beschadigd geraakt bij een brand. De politie vermoedt dat sprake was van brandstichting.

De brandweer kreeg vanochtend rond 05.30 uur melding van de brand bij het huis van de burgemeester. Volgens Omrop Fryslân kostte het de brandweer de nodige moeite om het vuur in de hybride auto onder controle te krijgen.

De politie laat weten dat er aanwijzingen zijn dat de brand is aangestoken. De gemeente Leeuwarden bevestigt tegenover persbureau ANP dat het om de auto van de CDA-burgemeester gaat, maar wil verder niet veel kwijt over de brand.

"De burgemeester is, naast al het regelwerk dat bij de autobrand van vanochtend komt kijken, gewoon aan het werk vandaag", meldt een woordvoerder.

'Meteen 112 gebeld'
De autobrand werd vanochtend vroeg ontdekt door een buurtbewoner die onderweg was naar haar werk. "Ik liep naar het station en zag toen de brand", vertelt ze aan Omrop Fryslân. "Ik had de telefoon al in de hand en heb meteen 112 gebeld."

De brandende auto stond tegen de gevel van het huis aan. Nadat ze de hulpdiensten had gebeld probeerde de vrouw bij het huis en bij de buren aan te bellen. "Maar er deed niemand open en de buren ook niet. Op het moment dat ik had aangebeld, knalde de autoband. Toen ben ik maar snel naar de weg gelopen."

Toen de tweede autoband ontplofte, werden meer mensen wakker, zegt de vrouw. Even later was de brandweer er ook al. "Tegen die tijd kwam er heel wat warmte van de auto af."

Eerdere branden
Het is de tweede keer binnen een jaar dat een auto van een Friese politicus in brand is gestoken, schrijft Omrop Fryslân. Vorig jaar november werd de auto van toenmalig Kamerlid Tjeerd de Groot (D66) in brand gestoken. Die wagen ging toen in vlammen op.

In juli werd brand gesticht in de woning van de Rotterdamse wethouder Faouzi Achbar (Denk). Daardoor werd de binnenkant van de woning vrijwel volledig verwoest. Achbar en zijn gezin waren op dat moment niet thuis.

Begin deze maand werd een 43-jarige man uit Rotterdam aangehouden op verdenking van meerdere brandstichtingen in de stad, waaronder de brand in de woning van de wethouder.

https://nos.nl/artikel/25(...)litie-vermoedt-opzet
--------------------------------------------

Dit had heel erg fout af kunnen lopen! Als ook het huis in brand was gevlogen dan had de burgemeester en zn gezin dood kunnen zijn :o Hopelijk pakken ze de dader op en gaat ie levenslang de cel in!
Iemand in Friesland haat politici ofzo? Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:26:10 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214702844
:N
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214702868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:24 schreef Starhopper het volgende:

Dit had heel erg fout af kunnen lopen! Als ook het huis in brand was gevlogen dan had de burgemeester en zn gezin dood kunnen zijn :o Hopelijk pakken ze de dader op en gaat ie levenslang de cel in!
Iemand in Friesland haat CDA'ers ofzo? Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik :o

CDA' ers? meervoud? welke dan nog mee Tjeerd was een D66'er :')

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2024 16:29:35 ]
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:28:38 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214702883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:27 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
CDA' ers? meervoud? welke dan nog mee Tjeerd was een D66'er :')
Ooh :') Ik dacht CDA. Ik pas het aan!
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:30:58 #5
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_214702910
Dat heeft de Friese onafhankelijkheidsbeweging gedaan, ze leven weer op.

Stukje ETA in Nederland
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_214702976
Moet de burgermeester nu net als de loodgieter zijn huis uit?
pi_214703295
Fijn dat ze nog even een foto van z’n huis publiceren
pi_214703437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 16:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Moet de burgermeester nu net als de loodgieter zijn huis uit?
Verschil moet er natuurlijk wezen.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 13:41:23 #9
65846 Bocaj
47th President.
pi_214711939
Van Tjeerd kan ik het nog wel begrijpen maar auto van Buma niet zo.
Maar hij zal wel ergens opdracht toe gegeven hebben... (Sluiting drugspand o.i.d.)
Buma rijdt wel in een 'Faudi' dus tja... ;)
pi_214712137
Is Buma een homo? Waarom praat ie zo raar?
  woensdag 14 augustus 2024 @ 15:21:36 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214712543
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:14 schreef NewJackSwingII het volgende:
Is Buma een homo? Waarom praat ie zo raar?
Ben jij een troll? Waarom post je zo raar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214712553
Tsja dat krijg je met elektrische auto's/EV's, die zijn bijna niet te blussen. Ik weet dat hij een enorme linkse agenda loslaat op Leeuwarden. Misschien daarom
pi_214712571
quote:

[..]

Iemand in Friesland haat politici ofzo? Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik :o
Net als die loodgieter zeker. Waar je ook geen kont om hem of die familie gaf.
Maar deze draagt een ketting, dat is anders.
Go hard or go home
  woensdag 14 augustus 2024 @ 15:44:58 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214712729
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:27 schreef Noek het volgende:

[..]
Net als die loodgieter zeker. Waar je ook geen kont om hem of die familie gaf.
Maar deze draagt een ketting, dat is anders.
Klopt. Dat is anders.
pi_214712762
quote:
84s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klopt. Dat is anders.
Waarom is dat anders?
pi_214713606
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja dat krijg je met elektrische auto's/EV's, die zijn bijna niet te blussen. Ik weet dat hij een enorme linkse agenda loslaat op Leeuwarden. Misschien daarom
Dus jij vindt dat een goede reden om iemands auto in de fik te steken?
pi_214713932
quote:
Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik :o
Oh ja, dat huilverhaal van Tjeerd de Groot... Nul komma nul bewijs van brandstichting gevonden maar het moest wel brandstichting zijn volgens jou toch? :')

quote:
Na uitgebreid politieonderzoek zijn er geen sporen van brandstichting gevonden zegt de politie. "Maar dat kan ook omdat die sporen verbrand zijn." De toedracht blijft onbekend, net als de vraag of het gaat om een politiek gemotiveerde actie tegen het Kamerlid.
RTL Nieuws

NWS / Auto van Tjeerd in vlammen opgegaan
pi_214714382
quote:
84s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klopt. Dat is anders.
Misschien is het wel een lul de behanger of zit die in de drugs maar jij bent zo hypocriet selectief dat mag enige naam hebben.
Go hard or go home
  woensdag 14 augustus 2024 @ 19:09:56 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214714428
quote:
Wat doet ie dan? Het carillion elk uur de Internationale laten spelen? De stadsvlag veranderen in een rode vlag? Of het allerergste : burgemeester zijn voor alle inwoners en voorstander zijn van gelijkheid voor iedereen? Voorkomen dat grote bedrijven alle groene gebieden overnemen? Of dat huisjesmelkers van elk huurhuis een koophuis maken dat ver boven de waarde wordt verkocht?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214714442
Buma in m'n zak moving on up burgemeestertje geen grap
pi_214714492
quote:
Het is een "Audi Q3 45 TFSI e" zo te zien en dat is een hybride (PHEV), geen bEV.
pi_214715487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat een goede reden om iemands auto in de fik te steken?
Nee waar zeg ik dat?
pi_214715498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is een "Audi Q3 45 TFSI e" zo te zien en dat is een hybride (PHEV), geen bEV.
En dus bijzonder slecht te blussen
pi_214715509
N
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat doet ie dan? Het carillion elk uur de Internationale laten spelen? De stadsvlag veranderen in een rode vlag? Of het allerergste : burgemeester zijn voor alle inwoners en voorstander zijn van gelijkheid voor iedereen? Voorkomen dat grote bedrijven alle groene gebieden overnemen? Of dat huisjesmelkers van elk huurhuis een koophuis maken dat ver boven de waarde wordt verkocht?
Nou met zijn agenda is hij zeker niet een burgermeester voor alle inwoners. TIs beetje met links gedachten goed he. Minderheid krijgt zijn zin
pi_214715588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En dus bijzonder slecht te blussen
De auto stond in de brand, over de accu is niets bekend.
Maar je kan overal wat over verzinnen natuurlijk.
pi_214715607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
N
[..]
Nou met zijn agenda is hij zeker niet een burgermeester voor alle inwoners. TIs beetje met links gedachten goed he. Minderheid krijgt zijn zin
GL-PvdA was in Leeuwarden zowel bij de verkiezingen voor de 2e-kamer als de Europese verkiezingen de grootste partij.

En ook bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 waren PvdA en GL de eerste en tweede partij.
pi_214715926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De auto stond in de brand, over de accu is niets bekend.
Maar je kan overal wat over verzinnen natuurlijk.
De auto van burgemeester Sybrand Buma van Leeuwarden is beschadigd geraakt bij een brand. De politie gaat uit van brandstichting.
Om ongeveer half zes kreeg de brandweer melding van een brand aan de Zwaluwstraat. De brandweer heeft aardig wat werk gehad om het vuur in de hybride auto onder controle te krijgen.

Een gewone auto is zo geblust
pi_214715947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
De auto van burgemeester Sybrand Buma van Leeuwarden is beschadigd geraakt bij een brand. De politie gaat uit van brandstichting.
Om ongeveer half zes kreeg de brandweer melding van een brand aan de Zwaluwstraat. De brandweer heeft aardig wat werk gehad om het vuur in de hybride auto onder controle te krijgen.
Dat het aardig wat werk heeft gekost, betekent niet dat de hybride accu in brand stond.
Dat is een aanname.

De accu zit bij dit model achterin, net voor de achteras, dus ik snap dat ze die extra gekoeld hebben.
Gezien de schade is de brand aan de voorkant van de auto begonnen.

quote:
Een gewone auto is zo geblust
Dat valt tegen als het goed brandt.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-08-2024 21:26:03 ]
pi_214716206
Ik neem aan dat Buma nu ook z’n huis uit gezet wordt?
zie email 27 oktober
pi_214716548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:40 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nee waar zeg ik dat?
In de post van jou die ik quote, hij staat er nog dus als je hem alweer vergeten bent kun je hem eventueel even teruglezen, gewoon even terugscrollen.
pi_214717792
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 22:11 schreef Farenji het volgende:

[..]
In de post van jou die ik quote, hij staat er nog dus als je hem alweer vergeten bent kun je hem eventueel even teruglezen, gewoon even terugscrollen.
Ik heb even teruggelezen maar ik kan nergens vinden dat ik zeg dat dat daarom een goeie reden is om de auto in de fik te steken. Zou je me even willen qouten voor de zekerheid waar ik dat zeg?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 09:37:01 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_214718388
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik neem aan dat Buma nu ook z’n huis uit gezet wordt?
Door zichzelf? En hou asjeblieft eens op met dat verongelijkte vergelijken van appels met peren.
pi_214718474
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Door zichzelf? En hou asjeblieft eens op met dat verongelijkte vergelijken van appels met peren.
Nee door OM. Net als die makelaar.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 09:50:43 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_214718494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nee door OM. Net als die makelaar.
Het OM heeft geen bevoegdheid tot het uit huis zettenvan iemand. Dat is aan het College van B & W.
pi_214718623
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het OM heeft geen bevoegdheid tot het uit huis zettenvan iemand. Dat is aan het College van B & W.
Aan de burgemeester. Maar dat is natuurlijk geen vergelijken van appels en peren. Het is een laffe oplossing van bestuurders die niet durven te staan voor slachtoffers.

Natuurlijk snap ik ook wel dat de burgemeester zichzelf niet uit huis gaat zetten. Maar hopelijk opent dat wel de ogen over dit rare beleid.
zie email 27 oktober
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:14:54 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_214718645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Aan de burgemeester. Maar dat is natuurlijk geen vergelijken van appels en peren. Het is een laffe oplossing van bestuurders die niet durven te staan voor slachtoffers.

Natuurlijk snap ik ook wel dat de burgemeester zichzelf niet uit huis gaat zetten. Maar hopelijk opent dat wel de ogen over dit rare beleid.
De buurt beschermen tegen collateral damage door het verwijderen van de mogelijke oorzaak is raar beleid?
pi_214718729
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De buurt beschermen tegen collateral damage door het verwijderen van de mogelijke oorzaak is raar beleid?
Ja. Want je maakt dat soort aanslagen aantrekkelijk, lokt het zelfs uit. En het beschermen van slachtoffers is ook gewoon een taak van het bestuur.

Het is laf, makkelijk.
zie email 27 oktober
pi_214718741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Waarom hebben ze dat nog niet gedaan dan in Leeuwarden? Die buren zullen zich wel enorm zorgen maken nu denk je niet?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:35:30 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_214718755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Waarom hebben ze dat nog niet gedaan dan in Leeuwarden? Die buren zullen zich wel enorm zorgen maken nu denk je niet?
Jij denkt dat de burgemeester zichzelf uit huis gaat zetten? Daarnaast betreft het hier vrijstaande huizen dus de kans op schade bij buren is wel iets kleiner dan in een rijtjeshuis.
pi_214718763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jij denkt dat de burgemeester zichzelf uit huis gaat zetten? Daarnaast betreft het hier vrijstaande huizen dus de kans op schade bij buren is wel iets kleiner dan in een rijtjeshuis.
Die loodgieter woonde ook in een vrijstaand huis.

Ik zeg "ze". Ik bedoel dus B&W. Wel goed lezen he
pi_214718765
Zal wel één of andere boer zijn de ie een vergunning door z'n neus geboord heeft gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')