--------------------------------------------quote:Auto burgemeester Leeuwarden in brand, politie vermoedt opzet
In Leeuwarden is de auto van burgemeester Buma vanochtend zwaar beschadigd geraakt bij een brand. De politie vermoedt dat sprake was van brandstichting.
De brandweer kreeg vanochtend rond 05.30 uur melding van de brand bij het huis van de burgemeester. Volgens Omrop Fryslân kostte het de brandweer de nodige moeite om het vuur in de hybride auto onder controle te krijgen.
De politie laat weten dat er aanwijzingen zijn dat de brand is aangestoken. De gemeente Leeuwarden bevestigt tegenover persbureau ANP dat het om de auto van de CDA-burgemeester gaat, maar wil verder niet veel kwijt over de brand.
"De burgemeester is, naast al het regelwerk dat bij de autobrand van vanochtend komt kijken, gewoon aan het werk vandaag", meldt een woordvoerder.
'Meteen 112 gebeld'
De autobrand werd vanochtend vroeg ontdekt door een buurtbewoner die onderweg was naar haar werk. "Ik liep naar het station en zag toen de brand", vertelt ze aan Omrop Fryslân. "Ik had de telefoon al in de hand en heb meteen 112 gebeld."
De brandende auto stond tegen de gevel van het huis aan. Nadat ze de hulpdiensten had gebeld probeerde de vrouw bij het huis en bij de buren aan te bellen. "Maar er deed niemand open en de buren ook niet. Op het moment dat ik had aangebeld, knalde de autoband. Toen ben ik maar snel naar de weg gelopen."
Toen de tweede autoband ontplofte, werden meer mensen wakker, zegt de vrouw. Even later was de brandweer er ook al. "Tegen die tijd kwam er heel wat warmte van de auto af."
Eerdere branden
Het is de tweede keer binnen een jaar dat een auto van een Friese politicus in brand is gestoken, schrijft Omrop Fryslân. Vorig jaar november werd de auto van toenmalig Kamerlid Tjeerd de Groot (D66) in brand gestoken. Die wagen ging toen in vlammen op.
In juli werd brand gesticht in de woning van de Rotterdamse wethouder Faouzi Achbar (Denk). Daardoor werd de binnenkant van de woning vrijwel volledig verwoest. Achbar en zijn gezin waren op dat moment niet thuis.
Begin deze maand werd een 43-jarige man uit Rotterdam aangehouden op verdenking van meerdere brandstichtingen in de stad, waaronder de brand in de woning van de wethouder.
https://nos.nl/artikel/25(...)litie-vermoedt-opzet
CDA' ers? meervoud? welke dan nog mee Tjeerd was een D66'erquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:24 schreef Starhopper het volgende:
--------------------------------------------
Dit had heel erg fout af kunnen lopen! Als ook het huis in brand was gevlogen dan had de burgemeester en zn gezin dood kunnen zijnHopelijk pakken ze de dader op en gaat ie levenslang de cel in!
Iemand in Friesland haat CDA'ers ofzo? Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik
Oohquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:27 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
CDA' ers? meervoud? welke dan nog mee Tjeerd was een D66'er
Verschil moet er natuurlijk wezen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Moet de burgermeester nu net als de loodgieter zijn huis uit?
Ben jij een troll? Waarom post je zo raar?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:14 schreef NewJackSwingII het volgende:
Is Buma een homo? Waarom praat ie zo raar?
Net als die loodgieter zeker. Waar je ook geen kont om hem of die familie gaf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
--------------------------------------------
Dit had heel erg fout af kunnen lopen! Als ook het huis in brand was gevlogen dan had de burgemeester en zn gezin dood kunnen zijnHopelijk pakken ze de dader op en gaat ie levenslang de cel in!
Iemand in Friesland haat politici ofzo? Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik
Klopt. Dat is anders.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Net als die loodgieter zeker. Waar je ook geen kont om hem of die familie gaf.
Maar deze draagt een ketting, dat is anders.
Dus jij vindt dat een goede reden om iemands auto in de fik te steken?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja dat krijg je met elektrische auto's/EV's, die zijn bijna niet te blussen. Ik weet dat hij een enorme linkse agenda loslaat op Leeuwarden. Misschien daarom
Oh ja, dat huilverhaal van Tjeerd de Groot... Nul komma nul bewijs van brandstichting gevonden maar het moest wel brandstichting zijn volgens jou toch?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:24 schreef Starhopper het volgende:
Paar maanden geleden de auto van Tjeerd de Groot in de fik
RTL Nieuwsquote:Na uitgebreid politieonderzoek zijn er geen sporen van brandstichting gevonden zegt de politie. "Maar dat kan ook omdat die sporen verbrand zijn." De toedracht blijft onbekend, net als de vraag of het gaat om een politiek gemotiveerde actie tegen het Kamerlid.
Misschien is het wel een lul de behanger of zit die in de drugs maar jij bent zo hypocriet selectief dat mag enige naam hebben.quote:
Wat doet ie dan? Het carillion elk uur de Internationale laten spelen? De stadsvlag veranderen in een rode vlag? Of het allerergste : burgemeester zijn voor alle inwoners en voorstander zijn van gelijkheid voor iedereen? Voorkomen dat grote bedrijven alle groene gebieden overnemen? Of dat huisjesmelkers van elk huurhuis een koophuis maken dat ver boven de waarde wordt verkocht?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja dat krijg je met elektrische auto's/EV's, die zijn bijna niet te blussen. Ik weet dat hij een enorme linkse agenda loslaat op Leeuwarden. Misschien daarom
Het is een "Audi Q3 45 TFSI e" zo te zien en dat is een hybride (PHEV), geen bEV.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat een goede reden om iemands auto in de fik te steken?
En dus bijzonder slecht te blussenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is een "Audi Q3 45 TFSI e" zo te zien en dat is een hybride (PHEV), geen bEV.
Nou met zijn agenda is hij zeker niet een burgermeester voor alle inwoners. TIs beetje met links gedachten goed he. Minderheid krijgt zijn zinquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat doet ie dan? Het carillion elk uur de Internationale laten spelen? De stadsvlag veranderen in een rode vlag? Of het allerergste : burgemeester zijn voor alle inwoners en voorstander zijn van gelijkheid voor iedereen? Voorkomen dat grote bedrijven alle groene gebieden overnemen? Of dat huisjesmelkers van elk huurhuis een koophuis maken dat ver boven de waarde wordt verkocht?
De auto stond in de brand, over de accu is niets bekend.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En dus bijzonder slecht te blussen
GL-PvdA was in Leeuwarden zowel bij de verkiezingen voor de 2e-kamer als de Europese verkiezingen de grootste partij.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
N
[..]
Nou met zijn agenda is hij zeker niet een burgermeester voor alle inwoners. TIs beetje met links gedachten goed he. Minderheid krijgt zijn zin
De auto van burgemeester Sybrand Buma van Leeuwarden is beschadigd geraakt bij een brand. De politie gaat uit van brandstichting.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De auto stond in de brand, over de accu is niets bekend.
Maar je kan overal wat over verzinnen natuurlijk.
Dat het aardig wat werk heeft gekost, betekent niet dat de hybride accu in brand stond.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
De auto van burgemeester Sybrand Buma van Leeuwarden is beschadigd geraakt bij een brand. De politie gaat uit van brandstichting.
Om ongeveer half zes kreeg de brandweer melding van een brand aan de Zwaluwstraat. De brandweer heeft aardig wat werk gehad om het vuur in de hybride auto onder controle te krijgen.
Dat valt tegen als het goed brandt.quote:Een gewone auto is zo geblust
In de post van jou die ik quote, hij staat er nog dus als je hem alweer vergeten bent kun je hem eventueel even teruglezen, gewoon even terugscrollen.quote:
Ik heb even teruggelezen maar ik kan nergens vinden dat ik zeg dat dat daarom een goeie reden is om de auto in de fik te steken. Zou je me even willen qouten voor de zekerheid waar ik dat zeg?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
In de post van jou die ik quote, hij staat er nog dus als je hem alweer vergeten bent kun je hem eventueel even teruglezen, gewoon even terugscrollen.
Door zichzelf? En hou asjeblieft eens op met dat verongelijkte vergelijken van appels met peren.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik neem aan dat Buma nu ook z’n huis uit gezet wordt?
Nee door OM. Net als die makelaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Door zichzelf? En hou asjeblieft eens op met dat verongelijkte vergelijken van appels met peren.
Het OM heeft geen bevoegdheid tot het uit huis zettenvan iemand. Dat is aan het College van B & W.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee door OM. Net als die makelaar.
Aan de burgemeester. Maar dat is natuurlijk geen vergelijken van appels en peren. Het is een laffe oplossing van bestuurders die niet durven te staan voor slachtoffers.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het OM heeft geen bevoegdheid tot het uit huis zettenvan iemand. Dat is aan het College van B & W.
De buurt beschermen tegen collateral damage door het verwijderen van de mogelijke oorzaak is raar beleid?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan de burgemeester. Maar dat is natuurlijk geen vergelijken van appels en peren. Het is een laffe oplossing van bestuurders die niet durven te staan voor slachtoffers.
Natuurlijk snap ik ook wel dat de burgemeester zichzelf niet uit huis gaat zetten. Maar hopelijk opent dat wel de ogen over dit rare beleid.
Ja. Want je maakt dat soort aanslagen aantrekkelijk, lokt het zelfs uit. En het beschermen van slachtoffers is ook gewoon een taak van het bestuur.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De buurt beschermen tegen collateral damage door het verwijderen van de mogelijke oorzaak is raar beleid?
Waarom hebben ze dat nog niet gedaan dan in Leeuwarden? Die buren zullen zich wel enorm zorgen maken nu denk je niet?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het OM heeft geen bevoegdheid tot het uit huis zettenvan iemand. Dat is aan het College van B & W.
Jij denkt dat de burgemeester zichzelf uit huis gaat zetten? Daarnaast betreft het hier vrijstaande huizen dus de kans op schade bij buren is wel iets kleiner dan in een rijtjeshuis.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dat nog niet gedaan dan in Leeuwarden? Die buren zullen zich wel enorm zorgen maken nu denk je niet?
Die loodgieter woonde ook in een vrijstaand huis.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij denkt dat de burgemeester zichzelf uit huis gaat zetten? Daarnaast betreft het hier vrijstaande huizen dus de kans op schade bij buren is wel iets kleiner dan in een rijtjeshuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |