Dit boek was het:quote:Op maandag 9 september 2024 12:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Systeembeheer is ook niet specifiek database beheer, al zou je inderdaad wel kunnen denken, dat hij hier iets van heeft van moeten mee krijgen op school.
Misschien als je SQL had gezegd, dat hij wel de klink kunnen maken.
Maar het is wel een gemis, als je dit niet zelf kunt bedenken, als "systeembeheerder", je mist dan toch iets aan basiskennis.
Eens. Maar dat neemt niet weg dat 'ie wel erg dom, ongeinteresseerd of lui overkwam. Hij zat gewoon niet op z'n plek.quote:Op maandag 9 september 2024 12:47 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Klinkt eerder als dat hij geen goede begeleiding heeft gekregen vanuit het bedrijf.
Of dat leek hij te zijn, omdat bij ASS heeft. Dan ziet het leven er een stuk anders uit. Duidelijkheid is enorm belangrijk voor iemand.quote:Op maandag 9 september 2024 13:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eens. Maar dat neemt niet weg dat 'ie wel erg dom, ongeinteresseerd of lui overkwam.
Daar ben ik het mee eens. Maar kan ook heel goed aan zijn begeleiding gelegen hebben.quote:Hij zat gewoon niet op z'n plek.
Professionele begeleiding dan. Eveneens eens met bovenstaande, maar voordat ik de wind van voren krijg:quote:Op maandag 9 september 2024 15:56 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Of dat leek hij te zijn, omdat bij ASS heeft. Dan ziet het leven er een stuk anders uit. Duidelijkheid is enorm belangrijk voor iemand.
Bij ASS zeg je niet:
Ga zo die berg zand even verplaatsen naar de andere kant, spullen kun je vinden in dat hok. Mocht je vastlopen, moet je maar het maar even vragen.
Veel beter is:
Verplaats na dit gesprek die berg zand aan aan de linker kant, naar hier deze plek (wijs dit aan).
De schep, bezem en kruiwagen staan hier in dit hok, kom we lopen er even naar toe, en kun je gebruiken hiervoor (wijs ze aan), als je klaar bent kun je dat gereedschap hier weer terug plaatsen, waar je ze hebt gepakt.
Mocht je vragen hebben, of je bent klaar, meld je dan maar bij Jan/piet.
Doe je niet deze duidelijkheid, kan hij zijn schep overal achterlaten, weet hij niet wat hij moet doen als hij klaar is. En komt hij lui, dom, ongeïnteresseerd was of raakt hij spullen kwijt.
Het bedrijf (of jij) dan gewoon niet duidelijk genoeg in wat er van hem verwacht wordt.
Wat voor een normaal persoonlijk heel normaal en duidelijk lijkt, kan voor iemand met ASS extreem onduidelijk zijn. "Ik doe dit zo", "ik ga dat regelen", "doe jij dit zo even?" is bijvoorbeeld heel onduidelijk voor iemand met ASS, terwijl jij en ik dit waarschijnlijk dagelijks gebruiken en het ook duidelijk genoeg is voor ons.
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar kan ook heel goed aan zijn begeleiding gelegen hebben.
Het woord "even" moet je ook weglaten. Ik had heel wat jaartjes geleden een heule zware autist in de klas zitten. Niet echt een collega, I know, maar ik moet toch met ze 'samenwerken'. Ik wilde een filmpje laten zien en hij zat bij de lichtknop, dus ik zeg: "doe het licht even uit." Het licht gaat netjes uit, maar vijf seconden floept 'ie het weer aan. Met een stalen gezicht, zonder een spier in zijn mimiek te verrekken: "u zei toch even?"quote:Op maandag 9 september 2024 15:56 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Of dat leek hij te zijn, omdat bij ASS heeft. Dan ziet het leven er een stuk anders uit. Duidelijkheid is enorm belangrijk voor iemand.
Bij ASS zeg je niet:
Ga zo die berg zand even verplaatsen naar de andere kant, spullen kun je vinden in dat hok. Mocht je vastlopen, moet je maar het maar even vragen.
Veel beter is:
Verplaats na dit gesprek die berg zand aan aan de linker kant, naar hier deze plek (wijs dit aan).
De schep, bezem en kruiwagen staan hier in dit hok, kom we lopen er even naar toe, en kun je gebruiken hiervoor (wijs ze aan), als je klaar bent kun je dat gereedschap hier weer terug plaatsen, waar je ze hebt gepakt.
Doe je niet deze duidelijkheid, kan hij zijn schep overal achterlaten, weet hij niet wat hij moet doen als hij klaar is. En komt hij lui, dom, ongeïnteresseerd was of raakt hij spullen kwijt.
Het bedrijf (of jij) dan gewoon niet duidelijk genoeg in wat er van hem verwacht wordt.
Wat voor een normaal persoonlijk heel normaal en duidelijk lijkt, kan voor iemand met ASS extreem onduidelijk zijn. "Ik doe dit zo", "ik ga dat regelen", "doe jij dit zo even?" is bijvoorbeeld heel onduidelijk voor iemand met ASS, terwijl jij en ik dit waarschijnlijk dagelijks gebruiken en het ook duidelijk genoeg is voor ons.
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar kan ook heel goed aan zijn begeleiding gelegen hebben.
"Doe mij even een paar van die dingen" en dan twee stuks geven is ook zoiets.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het woord "even" moet je ook weglaten. Ik had heel wat jaartjes geleden een heule zware autist in de klas zitten. Niet echt een collega, I know, maar ik moet toch met ze 'samenwerken'. Ik wilde een filmpje laten zien en hij zat bij de lichtknop, dus ik zeg: "doe het licht even uit." Het licht gaat netjes uit, maar vijf seconden floept 'ie het weer aan. Met een stalen gezicht, zonder een spier in zijn mimiek te verrekken: "u zei toch even?"![]()
Het woord "afvalrace" zien ze als een racebaan waarin afvalemmers rondgereden worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het woord "even" moet je ook weglaten. Ik had heel wat jaartjes geleden een heule zware autist in de klas zitten. Niet echt een collega, I know, maar ik moet toch met ze 'samenwerken'. Ik wilde een filmpje laten zien en hij zat bij de lichtknop, dus ik zeg: "doe het licht even uit." Het licht gaat netjes uit, maar vijf seconden floept 'ie het weer aan. Met een stalen gezicht, zonder een spier in zijn mimiek te verrekken: "u zei toch even?"![]()
Ik zou ook niet weten wat dat is en heb een master of science in betaquote:Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.
Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excelmaar dat leg je gewoon uit en dan is t gedaan.
Alles kan geleerd worden. Bedrijven waar ze niet genoeg tijd steken in het inwerken van mensen eindigen vaak met werknemers die na iedere new joiner 10% minder weten dan de vorige.
Ja, daar gaan we dus niet aan beginnen he. Dat ben je gewoon ongeschikt.quote:Op maandag 9 september 2024 15:56 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Bij ASS zeg je niet:
Veel beter is:
[..]
Ja. Dat bewijst vooral dat domme mensen niet bestaan, alleen slechte coaching.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:22 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten wat dat is en heb een master of science in beta
Bij het bedrijf waar ik werk zaten we laatst op 34%.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:16 schreef Vasilevski het volgende:
Het is natuurlijk ook een typische starters/dead-end baan (het verzuimpercentage lag soms rond de 15%),
Ik weet ook niets van Excel, ik heb het niet nodig, en word in 98% van de gevallen gebruikt voor zaken waarvoor het niet bedoelt is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.
Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excelmaar dat leg je gewoon uit en dan is t gedaan.
Alles kan geleerd worden. Bedrijven waar ze niet genoeg tijd steken in het inwerken van mensen eindigen vaak met werknemers die na iedere new joiner 10% minder weten dan de vorige.
98%? Dan weet je waarschijnlijk niet wat je idd met Excel kunt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet ook niets van Excel, ik heb het niet nodig, en word in 98% van de gevallen gebruikt voor zaken waarvoor het niet bedoelt is.
Zoals?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:57 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
98%? Dan weet je waarschijnlijk niet wat je idd met Excel kunt.
Bij mij gebruiken ze sharepoint voor beschikbaar stellen van bestanden en informatie. De links staan allemaal op excel werkbladen in sharepoint.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet ook niets van Excel, ik heb het niet nodig, en word in 98% van de gevallen gebruikt voor zaken waarvoor het niet bedoelt is.
Een workflow opzetten om uranium-looddatering op basis LA-ICP-MS metingen te doen.quote:
Het is al meer dan een decenium terug dat ik met sharepoint heb gewerkt, maar je kunt daar toch automatisch lijsten maken van bestanden op een overzichtspagina? Het punt is dat je dus nu informatie op 2 plaatsen moet bijhouden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Bij mij gebruiken ze sharepoint voor beschikbaar stellen van bestanden en informatie. De links staan allemaal op excel werkbladen in sharepoint.
Dat is dus mijn punt, dat het kan, betekent nog niet dat het verstandig isquote:Op zondag 13 oktober 2024 16:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een workflow opzetten om uranium-looddatering op basis LA-ICP-MS metingen te doen.
Zoals een collega van mij deed, inclusief doorrekening van meetonzekerheden, correcties voor drift, verhouding verschillende uraniumisotopen, etc. Compleet ondoorgrondelijk, maar het werkte wel. En een betere statistische verantwoording dan de commercieel beschikbare pakketten.
Het was ook niet als tegenspraak bedoeld. En natuurlijk was dat niet handig, maar de beste man is een wetenschapper en geen programmeur.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt, dat het kan, betekent nog niet dat het verstandig is
Het kan erger hoor, bij mijn laatste bedrijf waar ik dienst was runde men 800 miljoen aan assets van 600 klanten in een excel, deze zat gewoon vrolijk tussen de rest van de broncode gedumpt. Toen ik vroeg: Ik mag hopen dat dit een mockup bestand is, was het: Nee dit is de waarheid!quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het was ook niet als tegenspraak bedoeld. En natuurlijk was dat niet handig, maar de beste man is een wetenschapper en geen programmeur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |