Ik ben dan weer wel een geliefde collega. Maar ik hoef mij daar geen zorgen om te maken want in deze functie is er genoeg werk binnen mijn functieomschrijving.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tsja, dat hangt ook wel een beetje af van de situatie en van het type bedrijf.
Als je hier altijd zo star in bent zal je wrs geen geliefde collega zijn
Ik weet niet hoe jij er in zit, maar ik vind altijd dat het een beetje geven en nemen is. Zolang dat in balans is wil ik best een bezem pakken een keer hoor.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik ben dan weer wel een geliefde collega. Maar ik hoef mij daar geen zorgen om te maken want in deze functie is er genoeg werk binnen mijn functieomschrijving.
Maar wat ik zeg, als dat er niet is. Vertrek ik. Je laat een chirurg toch ook niet vegen?
Denk dat een beetje chirurg graag zijn oproep en nachtdiensten en complexe operaties een maandje wil ruilen voor vegen tegen behoud van loon.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik ben dan weer wel een geliefde collega. Maar ik hoef mij daar geen zorgen om te maken want in deze functie is er genoeg werk binnen mijn functieomschrijving.
Maar wat ik zeg, als dat er niet is. Vertrek ik. Je laat een chirurg toch ook niet vegen?
Ik vind het prima mijn bureau schoon te maken. Ik vind het ook prima om nadat er getrakteerd is kruimels op te zuigen. Zekerquote:Op donderdag 5 september 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij er in zit, maar ik vind altijd dat het een beetje geven en nemen is. Zolang dat in balans is wil ik best een bezem pakken een keer hoor.
Dat denk ik niet. Die chirurg heeft een ander belang in carričre opbouw dan dat.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat een beetje chirurg graag zijn oproep en nachtdiensten en complexe operaties een maandje wil ruilen voor vegen tegen behoud van loon.
Jij moet gewoon beter leren luisteren.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Die chirurg heeft een ander belang in carričre opbouw dan dat.
Jij bent niet mijn werkgever. Maar ik gok dat je geen werknemers hebt met zo een houding. Maar dat geeft niets.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij moet gewoon beter leren luisteren.
Maar we hebben het er wel over bij het eerstvolgende functioneringsgesprek.
Nee hoor ik ben prettig in de omgang en meegaand naar collega’squote:Op donderdag 5 september 2024 23:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Jij bent niet mijn werkgever. Maar ik gok dat je geen werknemers hebt met zo een houding. Maar dat geeft niets.
Ik zal rustig een andere werkgever zoeken
Dan moet jij je werk beter doen en werk conform functieomschrijving voor ze vinden. Gratz.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben prettig in de omgang en meegaand naar collega’s
Alleen hekel ik een ding, mensen die bewust niets doen terwijl ik hun betaal.
Zo werkt het niet altijd in de praktijk. Het is ook geheel afhankelijk van de branche of vakgebied waar je werkt. Als constructuer hoef je geen werkplaats tekeningen meer te maken en of stuklijsten etc.Daar zijn tekenaars en of tekenaars/constructuers voor. Maar als iets af moet dan spring je gewoon bij. Zelfs het samen stellen van projectmappen werk je gewoon aan mee als het moet tewijl dat vaak een admistratieve hulp doet. En dit soort zaken komen regelmatig voor. Zo doe je ook wel eens zaken die mogelijk toebedeeld zijn aan een hogere functie. Dan zeg je ook niet zo snel nee want dat kun je dan zien als een carriere maken. Zo hou je ook je bureau en werkplek schoon neem ik aan.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:26 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan moet jij je werk beter doen en werk conform functieomschrijving voor ze vinden. Gratz.
Nou, deze vond ik ook erg intens, ja. Ik ben godverdomme je hond niet,quote:Op donderdag 5 september 2024 22:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dit meen je niet toch? En dan al helemaal als het vaker dan eenmalig voorkomt, zoals hierboven stond: "Als de baas dat zegt dan doe je dat" gaat echt niet op.
Hoezo is dat voorbeeld te ver gezocht?quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het voorbeeld van de chirurg is natuurlijk veel te ver gezocht.
Ik ruim ook wel eens de vaatwasser uit op het werk. Samen met anderen.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
Ik weet niet hoe jij er in zit, maar ik vind altijd dat het een beetje geven en nemen is. Zolang dat in balans is wil ik best een bezem pakken een keer hoor.
Het probleem met het werken met mensen met een subsidiepotje, vaak uit een psychische aandoening, is dat het anderen negatief beīnvloed en bovendien gevaarlijk is. Ik vind niet dat de overheid dat moet opdringen, laat die mensen lekker thuis of in een gemeenschappelijke werkplaats met begeleiding enzo.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:55 schreef Ridocar het volgende:
Een jongen met ASS, behoorlijk in het spectrum, die waarschijnlijk alleen is aangenomen omdat er een subsidiepotje aan vast hing. Zijn functie: grondwerker. Zijn gereedschap: een schep. En hij presteerde het om dit enige stuk gereedschap meerdere keren kwijt te raken. Hij deed wat 'm was opgedragen, maar ook niet meer dan dat. Hij had wel kwaliteiten, zoals op z'n telefoon prullen en verstoppertje spelen.
Het duurde ook wel even voor hij de deur werd gewezen, wan ja, subsidiepotje....
Het is ook vaak aan werkgever te wijten. Die denken al gauw dat zo'n werknemer een goedkope oplossing is waar weinig tot geen investering voor nodig is, iets waar het overheidsgeld eigenlijk voor is bedoeld.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het probleem met het werken met mensen met een subsidiepotje, vaak uit een psychische aandoening, is dat het anderen negatief beīnvloed en bovendien gevaarlijk is. Ik vind niet dat de overheid dat moet opdringen, laat die mensen lekker thuis of in een gemeenschappelijke werkplaats met begeleiding enzo.
Heb in de jaren bij een bedrijf wel wat meegemaakt met een dodelijk ongeval aan toe.
Hoe heeft die jongen die IT-opleiding gehaald dan?quote:Op zondag 8 september 2024 19:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Bij een eerdere werkgever werden mensen voor een startersfunctie aangenomen. Ik was er een van. Het betrof een functie in de IT en je kreeg een kleine test om te zien of je XML snapte.
Side note: je werd alleen uitgenodigd voor een gesprek wanneer je een ict-opleiding had gedaan.
Zodoende kwamen er wat meer nieuwe gezichten op de werkvloer. Een van deze nieuwe collega's, een Turkse jongen die er verstandig uitzag, zat toevallig achter mij toen mij iets werd uitgelegd over de databases die we gebruikten.
Op dat moment draait hij zich om en vraagt met een stalen gezicht wat een database was. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar hij was serieus. Ik heb het hem kort uitgelegd, en de volgende dag een boek over relationele databases meegenomen zodat hij dit kon doornemen.
Hij heeft er niet lang gewerkt; op een dag kwam hij langs ons team en zei hij dat het zijn laatste dag was, en weg was hij.
Kreeg nog wel een compliment van de manager dat ik hem dat boek had geleend (en ik heb dat ook weer terug gekregen).
Ik blijf het opmerkelijk vinden, maar goed gekkere dingen kunnen gebeuren
Ik heb geen idee. Hij had verteld dat hij een opleiding met focus op systeembeheer had gedaan. Maar volgens mij is basis database kennis bij elke IT-opleiding inbegrepen.quote:Op maandag 9 september 2024 09:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hoe heeft die jongen die IT-opleiding gehaald dan?
Klinkt eerder als dat hij geen goede begeleiding heeft gekregen vanuit het bedrijf.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:55 schreef Ridocar het volgende:
Een jongen met ASS, behoorlijk in het spectrum, die waarschijnlijk alleen is aangenomen omdat er een subsidiepotje aan vast hing. Zijn functie: grondwerker. Zijn gereedschap: een schep. En hij presteerde het om dit enige stuk gereedschap meerdere keren kwijt te raken. Hij deed wat 'm was opgedragen, maar ook niet meer dan dat. Hij had wel kwaliteiten, zoals op z'n telefoon prullen en verstoppertje spelen.
Het duurde ook wel even voor hij de deur werd gewezen, wan ja, subsidiepotje....
Systeembeheer is ook niet specifiek database beheer, al zou je inderdaad wel kunnen denken, dat hij hier iets van heeft van moeten mee krijgen op school.quote:Op maandag 9 september 2024 09:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Hij had verteld dat hij een opleiding met focus op systeembeheer had gedaan. Maar volgens mij is basis database kennis bij elke IT-opleiding inbegrepen.
De klink maken is geen deel van de functieomschrijving.quote:Op maandag 9 september 2024 12:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Systeembeheer is ook niet specifiek database beheer, al zou je inderdaad wel kunnen denken, dat hij hier iets van heeft van moeten mee krijgen op school.
Misschien als je SQL had gezegd, dat hij wel de klink kunnen maken.
Maar het is wel een gemis, als je dit niet zelf kunt bedenken, als "systeembeheerder", je mist dan toch iets aan basiskennis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |