Veel camera's rond je huis monteren, met zicht op de openbare weg. Sticker van de politie zichtbaar monteren op deuren, ramen en je brievenbus bij de oprit..quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:58 schreef Sport_Life het volgende:
heerlijk rustig wonen alleen weten raddraaiers het ook wel te vinden.
De rente is - tot voor kort - sterk gedaald. 1,5% voor en 10 rvp was mogelijk.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
welke lasten zijn afgenomen dan volgens jou?
wat mij betreft zijn door de stijgende huizenprijzen enkel de lasten toegenomen op o.a. onroerend goed belasting.
Van hogere lasten wordt niemand beter. De ambtenaren die het bedenken en uitvoeren ja.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:05 schreef freak1 het volgende:
en dan mogen mijn lasten best wat omhoog als dat ervoor zorgt dat het grote goed er beter van wordt. maar het gaat me te ver om dan te gaan nivelleren.
de tyfus zeg, wat ben jij een in en in naar mens. ik wil echt niet op de persoon spelen maar dit is toch ontdaan van alle menselijkheid?quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Tuurlijk, bescherm de zwakke maar; lekker makkelijk een ander voor je laten werken.
Ik ben er in opgegroeid. En ontstegen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:09 schreef freak1 het volgende:
wat is er toch met je gebeurd dat je zo;n trauma hebt dat alles wat een lage of midden inkomend meteen als tuig wordt gezien door je?
als iedereen 10 procent hogere lasten krijgt dan wordt daar niemand beter van. ook niet de ambtenaren die het uitvoeren. of denk je dat er aan het eind van de maand een ruif met belastinggeld staat waar al die ambtenaren hun portemonnee mee mogen vullen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Van hogere lasten wordt niemand beter. De ambtenaren die het bedenken en uitvoeren ja.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben er in opgegroeid. En ontstegen.
de rente die daalt staat los van lasten, dat heeft enkel invloed op mensen die met een lage rente het huis kopen of mensen die variabele rente hebben. en dat is dan ook van korte duur we zitten weer op 4.5 procentquote:Op zondag 25 augustus 2024 17:15 schreef blomke het volgende:
[..]
De rente is - tot voor kort - sterk gedaald. 1,5% voor en 10 rvp was mogelijk.
EWF bijtellings-% is gedaald t/m 2023
De zwakken in Nederland worden prima beschermd, er zijn zoveel subsidies, toeslagen en kwijtscheldingen, dat voor veel "zwakkeren", werken nog amper loont gezien de subsidie op huur- en zorgkosten.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:17 schreef freak1 het volgende:
maar dan moet je kijken waar je ze kan helpen. en een zwakkere groep helpen betekend niet automatisch dat de rest dan onmiddelijk moet lijden. daar zijn prima tussenwegen.
Samengevat heeft iedereen in Nederland die wat te zeggen heeft en van enig belang is baat bij stijgende huizenprijzen. Mensen die baat hebben bij zakkende prijzen zijn lage inkomens, starters. Who cares.quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat ook wat onderschat wordt is hoeveel mensen in Nederland eigenlijk een woning hebben. Meer dan 70 (!) procent. Dat is echt enorm veel en zegt dus vooral iets over de rijkdom die 'we' op dit moment aan het opbouwen zijn. Het begint een kloof te worden tussen een rijke meerderheid en een arme minderheid.
In het huidige systeem worden veel starters dan ook nog gepamperd door pa en ma, waarvan een meerderheid gewoon al 30 jaar een koophuis heeft, en heeft de minderheid aan arme starters die vaak al een achterstand heeft (economisch niks misgekregen van ouders, slecht leren omgaan met geld, lager opgeleid, ouders hebben geen vermogen om ze te helpen starten) dus nog meer het nakijken.
Ben absoluut geen linkse stemmer maar dit kan volgens mij nooit rechtvaardig zijn. Je hebt altijd eigen keuzes in het leven maar op deze manier heeft afkomst te grote gevolgen. En het gaat ook voor nog meer segregatie zorgen met allochtonen waarbij juist het deel arme mensen een meerderheid vormt.
Geeft de overheid meer geld graaien. Uitgeven doen ze toch wel.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:
ik heb het over zaken als dat HRA wegnemen. scheelt de overheid geld uitgeven.
dit gesprek hebben we al eens eerder gehad. daar strooide je ook weer met liters onzin en ik heb toen alles wat je zei ontkracht. maar dan ook echt alles, met linkjes, onderbouwingen en alles.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:27 schreef blomke het volgende:
[..]
De zwakken in Nederland worden prima beschermd, er zijn zoveel subsidies, toeslagen en kwijtscheldingen, dat voor veel "zwakkeren", werken nog amper loont gezien de subsidie op huur- en zorgkosten.
Frappant, waar komt mijn 1,8% dan vandaan? Vorige periode betaalden we 4,5%quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:24 schreef freak1 het volgende:
de rente die daalt staat los van lasten, dat heeft enkel invloed op mensen die met een lage rente het huis kopen of mensen die variabele rente hebben. en dat is dan ook van korte duur we zitten weer op 4.5 procent
De overheid waar jij zoveel van verwacht, denkt daar toch faliekant anders over.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:24 schreef freak1 het volgende:
ik ben het met je eens over het EWF percentage. niet dat het enkel gedaald is, het is gestegen, gedaald, gestegen en nu weer gedaald maar het is wel het laagste percentage van de afgelopen 25 jaar ja.. dat mag van mij best omhoog.
de huillie was een omschrijving van je immer aanwezige superieure gevoel van hoe de heer Blomke uit zijn ivoren toren wel kan oordelen over het gepeupel onder hem.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.encyclo.nl/begrip/ontstijgen
Begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Heb zelf ook (te) veel te maken gehad met bijstandsmilieus en de instelling van die mensen is generiek gesproken waardeloos. Leven op de pof, niet nadenken over uitgaven en niet werken. Dat @blomke zich aan dat soort milieus ontworsteld heeft lijkt me dus niet een slecht iets.quote:
Nou, wie neemt die verantwoordelijkheid dan?quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:31 schreef freak1 het volgende:
verder gaat het helemaal niet over beschermen. in een oververhitte woningmarkt is er een morele plicht om diegene die ervan buitengesloten worden een kans te geven.
ik vermoed, en dat weet jij zelf ook heel goed, dat jij ten tijde van een lage rente ofwel een hypotheek hebt overgesloten, ofwel een variabele rente had.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, waar komt mijn 1,8% dan vandaan? Vorige periode betaalden we 4,5%
[..]
Ik sta er precies zo in als jij. Ben blij dat ik aan de goede kant sta maar het ontkennen en bagatelliseren van overwaarde (wat heb ik aan overwaarde???) is wel wat potsierlijk.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Samengevat heeft iedereen in Nederland die wat te zeggen heeft en van enig belang is baat bij stijgende huizenprijzen. Mensen die baat hebben bij zakkende prijzen zijn lage inkomens, starters. Who cares.
Daarom ben ik blij dat ik aan de goede kant sta. Je wordt slapend rijk. Storend is wel dat een aanzienlijk deel zich in allerlei bochten wringt om hun privilige als huiseigenaar maar te blijven ontkennen.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:34 schreef freak1 het volgende:
dat jij ten tijde van een lage rente ofwel een hypotheek hebt overgesloten, ofwel een variabele rente had.
maar dat is niet een automatische lastenverlaging.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:34 schreef freak1 het volgende:
dat is geluk hebben met de optie om een huis te kopen of te oversluiten wanneer de rente laag is.
oh ja hoor, ik snap dat gedeelte wel.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Heb zelf ook (te) veel te maken gehad met bijstandsmilieus en de instelling van die mensen is generiek gesproken waardeloos. Leven op de pof, niet nadenken over uitgaven en niet werken. Dat @:blomke zich aan dat soort milieus ontworsteld heeft lijkt me dus niet een slecht iets.
excuus, was even je glazen bol vergeten dat jij dit allemaal zag aankomen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Rentemiddeling toegepast.
[..]![]()
Dat is een kwestie van je gezonde verstand gebruiken, initiatief nemen en actief opstellen.
Ik ben voor geleidelijk dalende prijzen. De zaak zit bijna op slot en het gaat niet meer om wonen en door- of instromen, maar om winst maken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Samengevat heeft iedereen in Nederland die wat te zeggen heeft en van enig belang is baat bij stijgende huizenprijzen. Mensen die baat hebben bij zakkende prijzen zijn lage inkomens, starters. Who cares.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Heb zelf ook (te) veel te maken gehad met bijstandsmilieus en de instelling van die mensen is generiek gesproken waardeloos. Leven op de pof, niet nadenken over uitgaven en niet werken. Dat @:blomke zich aan dat soort milieus ontworsteld heeft lijkt me dus niet een slecht iets.
om beide reacties even mee te pakken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat ik aan de goede kant sta. Je wordt slapend rijk. Storend is wel dat een aanzienlijk deel zich in allerlei bochten wringt om hun privilige als huiseigenaar maar te blijven ontkennen.
De overheid geeft geen geld uit aan de HRA.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:
ik heb het over zaken als dat HRA wegnemen. scheelt de overheid geld uitgeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |