Ja of van de PVVquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh het is de schuld van de Rabobank
Hier leg jij nu die arbitrale grens ja. Waarom zouden we niet voor de meest lichte vergrijpen de doodstraf invoeren? Als iedereen zich bewust is van de consequenties, sterft het vanzelf uit (pun intended). Corrigeer me gerust als ik jouw logica verkeerd interpreteer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Man, waar heb je het over?
Dit topic gaat over het CJIB. Dat gaat over verkeersboetes. Mensen die te hard rijden of door rood rijden. Dat zijn overtredingen, geen criminele activiteiten. Dit gaat alleen maar over boetes, niet over moordenaars.
Klinkt alsof je gedronken hebt ouwe reusquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:54 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Ja of van de PVV
[..]
Hier leg jij nu die arbitrale grens ja. Waarom zouden we niet voor de meest lichte vergrijpen de doodstraf invoeren? Als iedereen zich bewust is van de consequenties, sterft het vanzelf uit (pun intended). Corrigeer me gerust als ik jouw logica verkeerd interpreteer.
Heel sterk ook ja. Moet ook wel om met zulke zeer sterke frames en opzichtige pogingen om het te ridiculiseren om te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klinkt alsof je gedronken hebt ouwe reus
Geert? Geertruida?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:05 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Heel sterk ook ja. Moet ook wel om met zulke zeer sterke frames en opzichtige pogingen om het te ridiculiseren om te kunnen gaan.
Gelukkig gaat Geert het voor jou in elk geval wel allemaal oplossen.
Bankbeslag kan meestal niet, dit soort mensen hebben recht op een beslagvrije voet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ophouden met die verhogingen, coulantere regeling instellen, veel eerder overgaan op executie maatregelen als (bank)beslag. Straf je de eikels mee die bewust niet betalen en je naait mensen die willen maar niet kunnen geen oor aan.
En criminelen lachen zich kapot.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Daarom ben ik voorstander dat de boete op vermogen gebasseerd worden .
En niet op de een bedrijfs maar ook op persoon basis .
Zwakke mensen kunnen dan de boete betalen.
En de rijke stinkers die schijt aan alles hebben worden dan ook aan gepakt.
Nu met deze zeer lage boete voor hun hebben ze toch schijt aan alles.
Een foutje leidt doorgaans niet meteen tot een boete.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen zijn immers perfect en kunnen nooit een foutje begaan.
Het CJIB regelt niet alleen verkeersboetes, maar komt bijvoorbeeld ook in beeld als je je zorgverzekering niet betaalt, of helemaal geen zorgverzekering (meer) hebt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:36 schreef Vincent_student het volgende:
Als je te hard rijdt en je de boete niet kunt betalen, had je maar eerder na moeten denken voor je op het gaspedaal drukte. Helemaal terecht die verhogingen. Het CJIB moet zich maar eens richten op het beter verstrekken van rijbewijzen en niet aankomen met deze flauwekul.
Als ik een overtreding maak, moet ik ook op de blaren zitten. En helemaal terecht. Zelf om gevraagd.
Prima toch. Het geld moet toch wel binnenkomen, dus liever via een incidentele "belasting" waarbij je zelf invloed hebt op de betaling ervan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:31 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Daar ben je niet de enige in. Er lijkt een totale willekeur te bestaan in de vaststelling van de boetebedragen. Bovendien is het allang geen geheim meer dat het onderdeel is geworden van de begroting en derhalve moet meeliften met de inflatie.
Het CBR gaat over de rijbewijzen, niet het CJIB.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:36 schreef Vincent_student het volgende:
Als je te hard rijdt en je de boete niet kunt betalen, had je maar eerder na moeten denken voor je op het gaspedaal drukte. Helemaal terecht die verhogingen. Het CJIB moet zich maar eens richten op het beter verstrekken van rijbewijzen en niet aankomen met deze flauwekul.
Als ik een overtreding maak, moet ik ook op de blaren zitten. En helemaal terecht. Zelf om gevraagd.
Volgens mij legt het CJIB je dan geen boete op, maar fungeert als een incassobureau in opdracht van het CAK als je een achterstand hebt bij het betalen van je zorgverzekering.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 01:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het CJIB regelt niet alleen verkeersboetes, maar komt bijvoorbeeld ook in beeld als je je zorgverzekering niet betaalt, of helemaal geen zorgverzekering (meer) hebt.
En dat kan prima door geldgebrek komen.
Dan krijg je ook een boete, van het CJIB.
Als je geen zorgverzekering hebt krijg je wel een boete, van het CJIB.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij legt het CJIB je dan geen boete op, maar fungeert als een incassobureau in opdracht van het CAK als je een achterstand hebt bij het betalen van je zorgverzekering.
Er wordt dan bijvoorbeeld beslag gelegd op je zorgtoeslag om de schuld af te betalen.
Bij een beslaglegging moet het CJIB rekening houden met de beslagvrije voet.
Volgens de site van het CJIB krijg je de boete van het CAK:quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je geen zorgverzekering hebt krijg je wel een boete, van het CJIB.
Klopt, het CJIB is een incassobureau.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:33 schreef snabbi het volgende:
[..]
Volgens de site van het CJIB krijg je de boete van het CAK:
https://www.cjib.nl/direc(...)emie-zorgverzekering
Doet u dat niet op tijd? Dan krijgt u een boete van het CAK. In 2024 is het bedrag van de boete
¤ 496,74
Ik hoop dat ze daar niet de automatische verhoging op toepassen bij niet betalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:33 schreef snabbi het volgende:
[..]
Volgens de site van het CJIB krijg je de boete van het CAK:
https://www.cjib.nl/direc(...)emie-zorgverzekering
Doet u dat niet op tijd? Dan krijgt u een boete van het CAK. In 2024 is het bedrag van de boete
¤ 496,74
Het centraal justitieel incassobureau fungeert als een incassobureauquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij legt het CJIB je dan geen boete op, maar fungeert als een incassobureau in opdracht van het CAK als je een achterstand hebt bij het betalen van je zorgverzekering.
Er wordt dan bijvoorbeeld beslag gelegd op je zorgtoeslag om de schuld af te betalen.
Bij een beslaglegging moet het CJIB rekening houden met de beslagvrije voet.
Ja, ik heb een scherp oog voor dat soort zaken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Het centraal justitieel incassobureau fungeert als een incassobureau
Je bent iets op het spoor hier
Dit geeft dus een vrijbrief voor iedere baby uit een rijk nest om te gaan scheuren en een opgeheven vingertje naar degenen met weinig inkomen die net even over de grens zaten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:36 schreef Vincent_student het volgende:
Dus als je rijk bent dan mag je de wetten aan je laars lappen want je kunt het dan toch makkelijk veroorloven?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:36 schreef Vincent_student het volgende:
Als je te hard rijdt en je de boete niet kunt betalen, had je maar eerder na moeten denken voor je op het gaspedaal drukte. Helemaal terecht die verhogingen.
Ik vermoed van wel, want dat wordt immers gewoon de hoofdsom.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daar niet de automatische verhoging op toepassen bij niet betalen.
Want als je rijk bent moet je een veel zwaardere straf krijgen? Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus als je rijk bent dan mag je de wetten aan je laars lappen want je kunt het dan toch makkelijk veroorloven?
Gewoon inkomensafhankelijk maken, klaar.
DIe discussie is hier zo vaak gevoerdquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want als je rijk bent moet je een veel zwaardere straf krijgen? Wat een onzin.
Hoezo de pijn is dan toch hetzelfde? x procent van je inkomenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want als je rijk bent moet je een veel zwaardere straf krijgen? Wat een onzin.
Dus om meer geld binnen te harken is de verhoging gehalveerd? Bijzondere redenering...quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 07:27 schreef spoilert het volgende:
Vroeger was de 1e verhoging gelijk aan het originele boete bedrag, toen moest er ineens geld worden binnengeharkt en ging de 1e verhoging gelijk naar +50%.
En mensen met zwart geld lachen zich kapotquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:47 schreef pmponer het volgende:
[..]
Hoezo de pijn is dan toch hetzelfde? x procent van je inkomen
En voor de zakelijke bestuurders gewoon x tijd aan de kant laten staan.
Dat laatste is wel interessant en klinkt best goed.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
Boetes koppelen aan inkomen. Verhogingen koppelen aan recidive.
Dat is toch nu ook al het geval?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En mensen met zwart geld lachen zich kapot
Dan wordt het voor zo'n niet werkende baby uit een rijk nest dus nog goedkoper om te gaan scheuren.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 09:43 schreef Beathoven het volgende:
Dit geeft dus een vrijbrief voor iedere baby uit een rijk nest om te gaan scheuren en een opgeheven vingertje naar degenen met weinig inkomen die net even over de grens zaten.
Het is eerlijker om iedereen naar draagkracht te straffen. Maar ja
Nee. Want in de supermarkt betaal ik ook niet met x procent van mn inkomen voor m’n boodschappen. Dus de straf is veel zwaarder.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:47 schreef pmponer het volgende:
[..]
Wat nog een veel betere oplossing is, is het loslaten van het idee dat boetes zijn bedoeld om de staatskas te spekken en in te zetten op echte handhaving. Dus niet mensen bekeuren die enkele km's per uur te hard rijden, maar degenen die zich echt laten gaan in het verkeer hun rijbewijs afnemen. Veel meer maatwerk ook, waarbij de omstandigheden van het geval meetellen. Dus 90 waar je 80 moet door de mist: rijbewijs kwijt. 120 waar je 80 moet op een lege polderweg: forse boete, maar rijbewijs mag je houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En mensen met zwart geld lachen zich kapot
Met die redenering kan je werklozen een veel langere vrijheidsstraf geven want dan raak je ze net zo hard als iemand die een carrière heeft.
Een puntenrijbewijs is een veel betere oplossing
Dat lijkt mij gigantische willekeur in de hand werken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat nog een veel betere oplossing is, is het loslaten van het idee dat boetes zijn bedoeld om de staatskas te spekken en in te zetten op echte handhaving. Dus niet mensen bekeuren die enkele km's per uur te hard rijden, maar degenen die zich echt laten gaan in het verkeer hun rijbewijs afnemen. Veel meer maatwerk ook, waarbij de omstandigheden van het geval meetellen. Dus 90 waar je 80 moet door de mist: rijbewijs kwijt. 120 waar je 80 moet op een lege polderweg: forse boete, maar rijbewijs mag je houden.
Goed idee. Lekker de PVV wat zetels ontzeggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
stemrecht ook maar koppelen aan netto bijdrage dan?
75+ zetels VVD dan wel.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Goed idee. Lekker de PVV wat zetels ontzeggen.
Volgens mij kan je ook vrij snel een betalingsregeling aanvragen bij het CJIB mocht je een boete niet kunnen betalen. Maar....dan moet je die wel aanvragen en niet je kop in het zand steken en hopen dat het goed komt door niet te betalen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ophouden met die verhogingen, coulantere regeling instellen, veel eerder overgaan op executie maatregelen als (bank)beslag. Straf je de eikels mee die bewust niet betalen en je naait mensen die willen maar niet kunnen geen oor aan.
Introductie van klassejustitie. Dit lijkt nog nuttig en sympathiek maar het kan ook andersom gaan werken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
Boetes koppelen aan inkomen. Verhogingen koppelen aan recidive.
Klinkt leuk, werkt niet. Dr word nu al amper aan handhaving gedaan en de pakkans is al vrij klein. Extra handhaving kost geld en maatwerk kost nog meer geld want iedereen is speciaal en gaat alles aanvechten. Gaan de rechters het nog drukker mee krijgen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat nog een veel betere oplossing is, is het loslaten van het idee dat boetes zijn bedoeld om de staatskas te spekken en in te zetten op echte handhaving. Dus niet mensen bekeuren die enkele km's per uur te hard rijden, maar degenen die zich echt laten gaan in het verkeer hun rijbewijs afnemen. Veel meer maatwerk ook, waarbij de omstandigheden van het geval meetellen. Dus 90 waar je 80 moet door de mist: rijbewijs kwijt. 120 waar je 80 moet op een lege polderweg: forse boete, maar rijbewijs mag je houden.
Het werkt al niet op andere vlakken. Hele volksstammen die minder gaan werken omdat ze dan lekker toeslagen kunnen blijven harken (en geef ze eens ongelijk).quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Introductie van klassejustitie. Dit lijkt nog nuttig en sympathiek maar het kan ook andersom gaan werken.
hoe hoger je in komen hoe minder het effect zal hebben op je. Verdien je 25K per maand en ook al moet je 30% van je in komen betalen. Dan is dit iets meer 8000, maar heb je nog iets meer dan 16000 euro om van te leven. dat merk je waarschijnlijk nauwlijks die boete. Wanneer je 3000 euro per maand verdient en 30% moet betalen, kom je waarschijnlijk die maand fors in de problemen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:47 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja dat klopt, dat is zo. Maar dat kan volgens mij niet onder een bepaald bedrag.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:46 schreef descon het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ook vrij snel een betalingsregeling aanvragen bij het CJIB mocht je een boete niet kunnen betalen. Maar....dan moet je die wel aanvragen en niet je kop in het zand steken en hopen dat het goed komt door niet te betalen.
Nu is er dan toch ook klassenjustitie?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Introductie van klassejustitie. Dit lijkt nog nuttig en sympathiek maar het kan ook andersom gaan werken.
Procentueel naar inkomen inderdaad. Boetes zijn een straf en geen brood wat je in de supermarkt aanschaft.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
Of je verhoogt hem bij iedereen, of je doet het bij niemand.
Dat staat niet in mijn post. Prima dat je het vindt, maar misbruik mijn quote daar s.v.p. niet voor.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:17 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Procentueel naar inkomen inderdaad. Boetes zijn een straf en geen brood wat je in de supermarkt aanschaft.
Ik extrapoleer jouw lovende houding voor rechtvaardigheid alleen maar. Volgens mij heb ik de uitspraak intact gehouden, dus die sneeuwvlokjeshouding mag je voor je houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat niet in mijn post. Prima dat je het vindt, maar misbruik mijn quote daar s.v.p. niet voor.
Een topic lang janken over verkeersboetes en vervolgens een ander betichten van een sneeuwvlokjeshouding...quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:43 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
Ik extrapoleer jouw lovende houding voor rechtvaardigheid alleen maar. Volgens mij heb ik de uitspraak intact gehouden, dus die sneeuwvlokjeshouding mag je voor je houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |