Altijd weer van die gestuurde campagnes om te doen alsof de Oranjes net als gewone burgers zijn ...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend.
Nou dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is.
Ik vind dit best plausibel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Even een vrije vertaling, puur op basis van speculaas..
Prinses wilde dat die lapzwansen van een ambtenaren eens opschoten met het oplossen van deze al veel te lang durende shit, in plaats van dat oeverloze gekeuvel bij de koffiemachine. Zulks commentaar gaat natuurlijk bij al die incompetente koffieleuten een grens over, dus meteen janken
Hoezo?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:55 schreef Aberkullie het volgende:
Bij de titel dacht ik aso trut maar nu het lezen van het artikel geef ik haar nu al groot gelijk.
quote:
Ik vermoed dat dit weleens dicht bij de waarheid kan komenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Prinses wilde dat die lapzwansen van een ambtenaren eens opschoten met het oplossen van deze al veel te lang durende shit, in plaats van dat oeverloze gekeuvel bij de koffiemachine. Zulks commentaar gaat natuurlijk bij al die incompetente koffieleuten een grens over, dus meteen janken
Het tuig van de belastingdienst verdient het om eens stevig aangepakt te worden door iemand als Laurentien.quote:
Precies dat. Beetje pittig reageren en je krijgt meteen zo'n stempel..quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zeker 8 meldingen van uitschelden, intimidatie, geen tegenspraak dulden, werken in een angstcultuur met haar. Oei.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:55 schreef Aberkullie het volgende:
Bij de titel dacht ik aso trut maar nu het lezen van het artikel geef ik haar nu al groot gelijk.
Waarom vermoed je dat?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat dit weleens dicht bij de waarheid kan komen
Ja, dat ging ze echt helemaal alleen bepalen...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:02 schreef LXIV het volgende:
Het is bizar dat een “prinses “ gaat bepalen hoe gecompenseerd wordt. Van ons geld nog wel. En de slachtoffers op voorhand altijd geloven en gelijk geven. Dat is gemakkelijk met het geld van een ander. Wat laat ze uitkeren per geval? 120.00 euro geloof ik?? Echt volkomen bizar.
Terwijl er echt veel gefraudeerd was en dat de fraudeurs ook compensatie krijgen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:02 schreef LXIV het volgende:
Het is bizar dat een “prinses “ gaat bepalen hoe gecompenseerd wordt. Van ons geld nog wel. En de slachtoffers op voorhand altijd geloven en gelijk geven. Dat is gemakkelijk met het geld van een ander. Wat laat ze uitkeren per geval? 120.00 euro geloof ik?? Echt volkomen bizar.
Dat was wel bijna de bedoeling.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat ging ze echt helemaal alleen bepalen...
Get real.
Dat is ook zo'n vaag containerbegrip geworden waaronder alles van stemverheffing tot aanranding kan vallen.quote:Ingewijden noemen het tegen het AD zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’,
Bovendien bezondigt meer dan de helft van alle Nederlanders zich in de zomerperiode aan grensoverschrijdend gedrag.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n vaag containerbegrip geworden waaronder alles van stemverheffing tot aanranding kan vallen.
Hopelijk komen er meer details naar buiten. En dit zal heus wel onderzocht worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n vaag containerbegrip geworden waaronder alles van stemverheffing tot aanranding kan vallen.
mooi samengevatquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Ja. Dat wordt voor het gemak niet genoemd. En er werd slecht gefraudeerd…. Declareren op zondagen of 30 februari…quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:05 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Terwijl er echt veel gefraudeerd was en dat de fraudeurs ook compensatie krijgen.
Ja.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:05 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Terwijl er echt veel gefraudeerd was en dat de fraudeurs ook compensatie krijgen.
Want dat is hoe het daadwerkelijk ging? Je hebt inside info?quote:
Het artikel van AD zonder die onzinnige betaalmuur. Er zijn zoveel manieren om het te omzeilen. Premium? Ik zie niks premium aan dit artikel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Prinses Laurentien, schoonzus van de koning, heeft zich onbehoorlijk en emotioneel opgesteld tegenover ambtenaren. Bij de ambtelijke top van het ministerie van Financiën zijn ‘meerdere’ meldingen binnengekomen over prinses Laurentien waarbij ‘de emoties weleens zijn opgelopen’ over haar optreden. Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend. Dat blijkt uit onderzoek van het AD. Naar verluidt gaat het om zeker acht meldingen.
Financiën erkent tegenover het AD dat er problemen zijn geweest. Ingewijden noemen het tegen het AD zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’,
De incidenten hebben zich het afgelopen jaar voorgedaan bij de afwikkeling van de Kinderopvangtoeslagenaffaire, waarbij dertigduizend ouders in problemen kwamen doordat er ineens geen geld meer werd uitgekeerd. Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen. In die functie werkte ze nauw samen met ambtenaren en consultants van het ministerie van Financiën, dat verantwoordelijk is voor het oplossen van de problemen van slachtoffers van de toeslagenaffaire.
AD premium artikel. Enige bron die niet achter de schermen staat gepost
Als mensen het artikel willen lezen, stuur even een DM/PM.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, dan krijgen we problemen als fok
Laurentien is geen lid van het koninklijk huis maar een aangetrouwde schoonzus.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe ze op dit dossier is beland. Willem-Alexander mocht zich alleen bezig houden met water, omdat het als een veilig onderwerp werd gezien. Zelfde met Maxima en haar microkrediet. En dan belandt Laurentien plotseling op een heel politiek gevoelig dossier.
Wilde Rutte van de Oranjes af dat hij dit heeft toegelaten?
Als je in het beklaagdenbankje staat dan geloof ik wel dat je gaat proberen om je te verdedigen. Maar die beschuldigingen ontstaan niet zomaar. En het is dan wel erg kwalijk om de klagers te gaan beschuldigen van "stemmingswisselingen".quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:48 schreef Seven. het volgende:
De stichting ontkent de aantijgingen stellig en geeft bovendien meer inzage in de gebeurtenissen die geleid hebben tot nieuwe werkafspraken. In hun statement staat dat prinses Laurentien daar nooit zelf bij betrokken is geweest.
Opvallend want er wordt zelfs gesproken over stemmingswisselingen door de ambtenaren in kwestie.
Hoe ga je een kasteel onderhouden met een modaal salaris?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:08 schreef KvanG het volgende:
Kan die Laurentien hier niet bij de woningbouw gaan werken. Ik ben zielig en wil minstens een kasteel. Kan zij mooi regelen toch?
Prinses Laurentien zorgt dat de huur maximaal 450 euro is. Echt fantastisch.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:11 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hoe ga je een kasteel onderhouden met een modaal salaris?
Wisten we al.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Prinses Laurentien, schoonzus van de koning, heeft zich onbehoorlijk en emotioneel opgesteld tegenover ambtenaren. Bij de ambtelijke top van het ministerie van Financiën zijn ‘meerdere’ meldingen binnengekomen over prinses Laurentien waarbij ‘de emoties weleens zijn opgelopen’ over haar optreden. Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend. Dat blijkt uit onderzoek van het AD. Naar verluidt gaat het om zeker acht meldingen.
Financiën erkent tegenover het AD dat er problemen zijn geweest. Ingewijden noemen het tegen het AD zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’,
De incidenten hebben zich het afgelopen jaar voorgedaan bij de afwikkeling van de Kinderopvangtoeslagenaffaire, waarbij dertigduizend ouders in problemen kwamen doordat er ineens geen geld meer werd uitgekeerd. Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen. In die functie werkte ze nauw samen met ambtenaren en consultants van het ministerie van Financiën, dat verantwoordelijk is voor het oplossen van de problemen van slachtoffers van de toeslagenaffaire.
Op basis waarvan heeft ze deze rol gekregen dan? Heeft ze expertise in dit soort zaken?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laurentien is geen lid van het koninklijk huis maar een aangetrouwde schoonzus.
Op hun website staat ze bij de leden van het koninklijk huis.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laurentien is geen lid van het koninklijk huis maar een aangetrouwde schoonzus.
Jwz, wie weet kun je ook een toelage krijgen van ¤ 394.000 p.j. van de Rijksoverheid als je haar het hof maakt als minnaar. Een soort toyboy, maitresse, voor in het weekend.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:12 schreef KvanG het volgende:
[..]
Prinses Laurentien zorgt dat de huur maximaal 450 euro is. Echt fantastisch.
Ik dacht dat ze al voorzien was?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:17 schreef Peppert het volgende:
[..]
Jwz, wie weet kun je ook een toelage krijgen van ¤ 394.000 p.j. van de Rijksoverheid als je haar het hof maakt als minnaar.
quote:Zo zeg, wat laat het
@ADnl
zich weer gebruiken. Zelfde strategie als altijd, als iemand volgens de ambtenaren in Den Haag hen teveel in de wielen rijdt, denk aan Dennis Wiersma, dan komt de lastercampagne snel op gang. Waar heeft ons arme land deze ‘pers’ toch aan verdiend? Natuurlijk heeft #laurentien gelijk. Elke schade advocaat kan je dat uitleggen, dit kost gewoon 10+ miljard. En de schuldigen gaan nog altijd vrijuit. #toeslagenaffaire
In keizerlijke en koninklijke hoven kenden ze eeuwenlang het fenomeen van bijbezit en harems. Je bent voorzien van een echtgenoot, maar daarnaast heb je bijbezit. De zogenoemde institutuut van concubinage. Extra, af en toe wat sensuele verandering.quote:
Ik eis exclusiviteit. Voor dergelijke constructies bedank ik dus.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:20 schreef Peppert het volgende:
[..]
In keizerlijke en koninklijke hoven kenden ze eeuwenlang het fenomeen van bijbezit en harems. Je bent voorzien van een echtgenoot, maar daarnaast heb je bijbezit. Extra voor af en toe wat verandering.
Een beetje flexibiliteit zou je niet misstaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:21 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ik eis exclusiviteit. Voor dergelijke constructies bedank ik dus.
Leuk, een prinses met een soort Messias complex. Waarom ze van het ministerie überhaupt een officiële rol heeft gekregen bij de afhandeling blijft echter een groot vraagteken.quote:Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen.
Haha, dat wel!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 04:07 schreef roos94 het volgende:
Ze ziet er ook wel uit als een Karen.
Grensoverschrijdend is juist geen maatstaf. Het is niks, het is een woordje dat wordt gebruikt door mensen die juist geen grens willen of kunnen bepalen. Iemand vond het blijkbaar onprettig, of dat erg is en aan welke van de betrokkenen dat lag doet er niet toe.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:32 schreef Paddo het volgende:
"Grensoverschrijdend gedrag" is een maatstaf die te pas en te onpas uit de kast wordt getrokken. Omdat het zo'n bekend begrip is bij seksuele delicten, heeft het een nogal zware lading.
Als ik op het werk in de gang ga zitten poepen, denk ik dat de reactie van mijn baas ook wel betiteld zou kunnen worden als grensoverschrijdend. Maar dat is dan verdiend.
Om één of andere reden associeer ik "grensoverschrijdend gedrag" met woke, en ik heb de indruk dat daar het probleem zit. Gewoon boos op iemand zijn met recht omdat hij iets heel ergs geflikt heeft is een gezonde manier van converseren.
Goeie vraag, kan er niet veel over vinden buiten dit:quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Op basis waarvan heeft ze deze rol gekregen dan? Heeft ze expertise in dit soort zaken?
Ik ken haar professionele leven verders niet. Misschien is ze een een doorgewinterde professional.
Ze heeft dus speciaal een stichting opgericht om deze mensen te helpen. Natuurlijk spring ik weer in het negatieve als ik zeg dat ik zo'n mensen niet blind vertrouw, ze zal er zelf wel een leuke cent aan verdienen, inclusief al die "professionals" die ze inhuurt, dat doen zo'n mensen echt niet uit de goedheid van hun hart.quote:Stichting (Gelijk)waardig Herstel, opgericht door prinses Laurentien, mag door met het helpen van mensen die getroffen zijn door het toeslagenschandaal. Wel komen er strengere voorwaarden, waardoor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgekeerd hoogstwaarschijnlijk omlaaggaat.
De stichting heeft afspraken gemaakt met het ministerie van Financiën, meldt staatssecretaris Nora Achahbar (Toeslagen) in een brief aan de Tweede Kamer.
SGH laat gedupeerde ouders zelf hun verhaal doen en stelt een schadebedrag vast aan de hand van een soort afvinklijst met vaste bedragen per schadepost. Ouders zijn daar enthousiast over, maar het ministerie was na een eerste proef met zo'n driehonderd dossiers niet direct overtuigd. Er waren twijfels over zowel de uitkomsten als over de mogelijkheid deze aanpak op grote schaal toe te passen.
De Kamer drong er desondanks op aan zo snel mogelijk door te gaan met wat inmiddels ook wel de 'methode-Laurentien' wordt genoemd. Om de oplopende kosten te dekken zette het vorige kabinet, met instemming van het parlement, daar op de valreep 2,3 miljard euro extra voor opzij.
Nu is afgesproken dat de compensatie die wordt uitgekeerd "ruimhartig en uitlegbaar" moet zijn, schrijft Achachbar. Een derde partij gaat de schadeberekeningen van de stichting toetsen. Zo mag er bijvoorbeeld geen geld meer worden uitgekeerd voor schade die ontstond voordat het toeslagenschandaal begon.
Daarnaast wordt ook de doelgroep beperkt. Alleen ouders die meer schade hebben opgelopen dan de 30.000 euro die ze al hebben gekregen uit de zogenoemde Catshuisregeling komen voorlopig in aanmerking voor herstel via de stichting.
Zo gaat in de sector al jaren het verhaal dat directeur van belastingdienst de externe inhuur liet lopen via zijn eigen detacheringsbedrijf. Blijkbaar kan dat gewoonquote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:32 schreef Paddo het volgende:
René Veldwijk (een Computable-opiniemaker) heeft gewerkt voor het UWV/De belastingdienst, en er een tenenkrommend feuilleton over gemaakt genaamd "De kroniek van een faalfabriek" (Ik denk dat ik niet de enige ben die de stukjes wekelijks op Geenstijl las) (Volgens mij meer dan 70 delen) Eigenlijk wisten we toen al dat die toko met de grond gelijk gemaakt moest worden en zonder baantjescaroussel opgebouwd zou moeten worden willen we ooit het verstikkende ambtenarenapparaat dat alle verbeteringen tegenhoudt kwijt raken. Dat is niet gebeurd, en het nieuws van de afgelopen jaren stemt me niet gerust. De foute kliek ambtenaren zit er nog steeds. (Let op, dit is niet het werkvolk, maar de beleidsmakers. Ik ga er ook vanuit dat Laurentien met hen gesproken heeft)
Ik zeg mijn teams altijd, vertel me wat ik niet wil horen. Dat mag niet, dat moet. Ik ben Putin niet. Heeft een tijd geduurd voordat ze het geloofden. De Duitsers geloven het inmiddels, Fransen beginnen en Italianen zullen het nooit leren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:30 schreef Marsenal het volgende:
'Duld geen tegenspraak'
Dit is een vervelend bijeffect van de Nederlandse werkcultuur, die ikzelf trouwens wel heel prettig vind. In Nederland zijn we gewend om de baas uit te dagen, om hem kritisch te blijven benaderen. Ik denk dat sommige mensen wel eens vergeten dat een hiërarchische werkcultuur soms lastig rijmt hiermee.
Moet je in een dorp in Duitsland eens mee aankomen. "Ja maar m'n baas duld geen tegenspraak." Dan zullen ze zeggen dat je een goede baas hebt en stil moet zitten als je geschoren wordt.
Ja, niets zo irritant als al dat geslijm. Gewoon zeggen waar het op staat. Maar dat is moeilijk, de meeste bazen kunnen daar niet tegen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zeg mijn teams altijd, vertel me wat ik niet wil horen. Dat mag niet, dat moet. Ik ben Putin niet. Heeft een tijd geduurd voordat ze het geloofden. De Duitsers geloven het inmiddels, Fransen beginnen en Italianen zullen het nooit leren.
IDD, Silverbacks op de Rots met de andere gorilla's.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, niets zo irritant als al dat geslijm. Gewoon zeggen waar het op staat. Maar dat is moeilijk, de meeste bazen kunnen daar niet tegen.
Ik weet uit ervaring dat de meeste bedrijven zo zijn. Of in ieder geval het middenmanagement. Bij kleinere bedrijven valt er vaak met de eigenaar goed te praten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IDD, Silverbacks op de Rots met de andere gorilla's.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de management cultuur zo was, never nooit meer.
Uit het AD:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:48 schreef Seven. het volgende:
De stichting ontkent de aantijgingen stellig en geeft bovendien meer inzage in de gebeurtenissen die geleid hebben tot nieuwe werkafspraken. In hun statement staat dat prinses Laurentien daar nooit zelf bij betrokken is geweest.
Uit de verklaring van de stichting:quote:In februari al werd aan de bel getrokken door de consultants en ambtenaren dat de uitgesproken handelwijze van prinses Laurentien moest ophouden. Om hen te beschermen tegen de stemmingswisselingen van de prinses werden zij daaraan niet langer blootgesteld. Er werd alleen nog overlegd met prinses Laurentien door de directeur-generaal Toeslagen, de secretaris-generaal van Financiën en staatssecretaris Aukje de Vries.
Dit kan niet allebei waar zijn.quote:Zowel bij de stichting als het ministerie is melding gemaakt van gevallen waar emoties zijn opgelopen. In februari 2024 zijn tussen het ministerie en de stichting werkafspraken gemaakt.
Directe aanleiding was een pittige discussie tussen verschillende mensen van beide teams waar Laurentien niet bij betrokken is geweest. Evenmin heeft Laurentien deel uitgemaakt van het onderhandelingsteam van de stichting in de afgelopen maanden.
quote:Ook bij de NOS zijn signalen binnengekomen over vergaderingen waar stemverheffing, slaande deuren en tranen van de prinses aan de orde waren.
Idd, bijzonder verhaal. Valt me op dat de stichting haar vooral niet als royalty neer wil zetten. Laurentien is tot dusver volgens mij van onbesproken gedrag. Het ministerie niet. Voor nu krijgt Laurentien het voordeel van mijn twijfel.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit het AD:
[..]
Uit de verklaring van de stichting:
[..]
Dit kan niet allebei waar zijn.
Wat mij betreft heeft ze de schijn tegen. Het NOS-artikel helpt niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Idd, bijzonder verhaal. Valt me op dat de stichting haar vooral niet als royalty neer wil zetten. Laurentien is tot dusver volgens mij van onbesproken gedrag. Het ministerie niet. Voor nu krijgt Laurentien het voordeel van mijn twijfel.
Ik acht NOS nauwelijks betrouwbaarder dan ADquote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft ze de schijn tegen. Het NOS-artikel helpt niet.
Nou ja, ze stellen dat de berichten ook bij hen terecht zijn gekomen. Dat maakt ze nog niet per se waar, maar het in het artikel geschetste beeld komt op mij plausibel over: Laurentien ziet zich als strijder tegen onrecht, is overtuigd van haar methode, is niet ontvankelijk voor (in mijn ogen begrijpelijke) bezwaren en heeft zich in het openbaar minachtend uitgelaten over ambtenaren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik acht NOS nauwelijks betrouwbaarder dan AD.
We weten niet welke bezwaren er besproken zijn. Wie weet heeft ze/de stichting wel gelijk als ze bezwaren van tafel vegen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ze stellen dat de berichten ook bij hen terecht zijn gekomen. Dat maakt ze nog niet per se waar, maar het in het artikel geschetste beeld komt op mij plausibel over: Laurentien ziet zich als strijder tegen onrecht, is overtuigd van haar methode, is niet ontvankelijk voor (in mijn ogen begrijpelijke) bezwaren en heeft zich in het openbaar minachtend uitgelaten over ambtenaren.
De hele kwestie maakt sowieso pijnlijk duidelijk dat het niet handig is dat een lid van het koninklijk huis de strijd aanbindt met de staat.
Laat ik vooropstellen dat ik de toeslagenaffaire bijzonder pijnlijk vind. Ik ben, zo valt uit mijn postingshistorie op te maken, een groot criticaster van de overheid. Ik vind het niet te verteren dat individuele burgers zijn verpletterd door de staat, dat zij in een gewetenloze machinerie zijn verworden tot getallen en er geen oog voor was dat hun levens werden verwoest.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
We weten niet welke bezwaren er besproken zijn. Wie weet heeft ze/de stichting wel gelijk als ze bezwaren van tafel vegen.
En ik denk dat haar positie als lid van koninklijk huis de koning en de premier in een lastig parket brengt, waardoor ze uiteindelijk niet door kan pakken.
Het beeld van strijder tegen onrecht en overtuigd van haar methode vind ik ook wel plausibel maar uitschelden, stemmingswisselingen, slaande deuren: dat plaatje wil er bij mij niet zonder meer in. Als dat wel zo is, dan is zij natuurlijk ongeschikt.
Ik vermoed dat Laurentien niet met uitvoerende onderknuppels aan tafel zit, maar met de zonnekoninkjes die zelf ook geen tegenspraak dulden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:40 schreef Claudia_x het volgende:
Die cultuur heeft bij de Belastingdienst mede mogelijk gemaakt dat de toeslagenaffaire überhaupt kon ontstaan en voortbestaan. Ook dat vind ik niet te verteren, dat medewerkers als onderdelen van een machinerie worden behandeld en niet als individuen die respectvol bejegend horen te worden. Dat Laurentien zich tijdens een lezing minachtend over ambtenaren zou hebben uitgelaten, vind ik dan ook best schokkend.
Het verwijt luidt niet dat er tegenspraak is, maar dat mensen onbehoorlijk zijn bejegend.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Laurentien niet met uitvoerende onderknuppels aan tafel zit, maar met de zonnekoninkjes die zelf ook geen tegenspraak dulden.
Ik lees niets over tikken op de billen of tegen het hoofd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het verwijt luidt niet dat er tegenspraak is, maar dat mensen onbehoorlijk zijn bejegend.
Zijn dat de enige vormen van onbehoorlijk gedrag die er mogelijk zijn?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik lees niets over tikken op de billen of tegen het hoofd.
Dat was uiteraard sarcasme. Stemverheffing, huilen (quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn dat de enige vormen van onbehoorlijk gedrag die er mogelijk zijn?
Het gaat om ambtenaren van het ministerie van Financiën. En wat mij betreft mag je stoppen om zulk onvolwassen en onprofessioneel gedrag goed te praten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was uiteraard sarcasme. Stemverheffing, huilen () en met deuren slaan, als dat het is dan mogen de sneeuwvlokjes van de belastingdienst een liter copium achteroverslaan.
Ik zou me eerder de ogen uit m'n kop schamen wanneer het mijn werk is zo'n schandaal op te lossen en ik zo ver kom dat een of andere omhooggeneukte 'prinses' het maar op moet lossen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:28 schreef Twiitch het volgende:
Als zo'n prinsesje tegen je uitvalt moet je gewoon wikipediapaginas met het gruwelijke lot van verschillende Europese monarchen gaan voorlezen. Je doet niks illegaals.
Ik zou het uitdelen van belastinggeld zonder een gedegen toets geen competentie noemen. Ik kan ook prima vrijgevig zijn met andermans geld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:31 schreef timmmmm het volgende:
Haar enige kwalificatie om dit op te lossen is dat ze het koninklijk huis in getrouwd is, en nog komt ze verder dan de incompetente bende die ervoor geselecteerd is
Ik kan het zelfs met mijn eigen geld.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou het uitdelen van belastinggeld zonder een gedegen toets geen competentie noemen. Ik kan ook prima vrijgevig zijn met andermans geld.
Die ambtenaren moeten werken met een onwrikbaar beleid dat ze toegeschoven krijgen uit Den Haag en de orders van bovenaf wijzigen tezamen met de politieke wind. Eerst moeten ze extra streng zijn want Bulgaren, nu moeten ze niks meer toetsen en gewoon storten met hijgende politici en de adellijke stand die meekijken terwijl nieuwsberichten over nieuwe grootschalige fraudes alweer binnen druppelen. Iedereen weet hoe dit gaat lopen. Ze gooien dadelijk miljarden over de balk om er maar vanaf te zijn, over een paar jaar horen we dat het eigenlijk miljarden teveel was en er gruwelijk misbruik van is gemaakt (ophef!) en moet men weer "extra streng" gaan controleren. Het lijkt mij sowieso een ondankbaar schijtberoep om in dat toeslagen- en belastingcircus te werken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan het zelfs met mijn eigen geld.
Nederlandse burgers worden aantoonbaar al sinds 2004 gedupeerd door hun eigen overheid. Dit is al meer dan 7 jaar bekend. Er worden dus mensen al 20 jaar lang letterlijk kapot gemaakt door onze overheid.
Dan zou je het natuurlijk het liefst zo snel mogelijk zo goed mogelijk oplossen. Maar als die mensen na 7 jaar nog niet geholpen zijn en hun leed voortduurt, kan ik dat niet anders dan totale incompetentie noemen van de ambtenaren wiens enige taak het is dit op te lossen.
Als je het dan niet goed en snel kan en je die mensen nu al 20 jaar laat lijden, dan liever snel dan goed. Strooi maar met die centen en de mensen die er onterecht mee aan de haal gaan, neem ik op de koop toe. Beter dan die mensen nog een generatie in de stront laten zakken.
Als die ambtenaren hun werk hadden gedaan en dit snel en goed opgelost hadden, met gedegen compensatie naar de goede mensen, had Laurentien of wie dan ook niet voor hoeven stellen zo maar met geld te strooien. Je gaat mij niet vertellen dat het in 7 jaar onmogelijk is dit op te lossen, ze hebben er alleen in gefaald
Ja die arme willoze topambtenaren toch, die hebben helemaal niks te vertellen, 0 invloed op het beleid en zijn toegewezen op de grillen uit Den Haag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die ambtenaren moeten werken met een onwrikbaar beleid dat ze toegeschoven krijgen uit Den Haag en de orders van bovenaf wijzigen tezamen met de politieke wind. Eerst moeten ze extra streng zijn want Bulgaren, nu moeten ze niks meer toetsen en gewoon storten met hijgende politici en de adellijke stand die meekijken terwijl nieuwsberichten over nieuwe grootschalige fraudes alweer binnen druppelen. Iedereen weet hoe dit gaat lopen. Ze gooien dadelijk miljarden over de balk om er maar vanaf te zijn, over een paar jaar horen we dat het eigenlijk miljarden teveel was en er gruwelijk misbruik van is gemaakt (ophef!) en moet men weer "extra streng" gaan controleren. Het lijkt mij sowieso een ondankbaar schijtberoep om in dat toeslagen- en belastingcircus te werken.
Oh ik dacht dat je juist zat te schelden op de uitvoerende tak. Dan heb ik niks gezegd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja die arme willoze topambtenaren toch, die hebben helemaal niks te vertellen, 0 invloed op het beleid en zijn toegewezen op de grillen uit Den Haag.
Of zijn zij misschien toch degenen die inspraak hebben op het beleid en geheel gaan over hoe ze het uitvoeren, zijn dezelfde mensen die nu jammerlijk falen in het oplossen van dit probleem ook juist degenen die vanuit Den Haag het onwrikbare beleid toegeschoven hebben naar de uitvoerende tak?
Nee, ik heb het over de topambtenaren. Die moesten dit oplossen. Die hebben gefaald.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je juist zat te schelden op de uitvoerende tak. Dan heb ik niks gezegd.
Ja, als een ding duidelijk is, dat Laurentien niet kan rekenen, en absoluut geen benul heeft van bedragen. Ze is gewend geraakt aan de bedragen van wijlen prins Bernhard. Die belde destijds met de Quote om te zeggen dat het vermogen van het Koninklijke Huis met een nulletje te laag was ingeschat (dus 10 maal zo hoog) .quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:48 schreef Jojoke het volgende:
Laurentien moet natuurlijk haar huidige rol neerleggen, dat ziet iedereen. Maar ik denk dat ze niet zelf de aanwezigheid heeft om dat te zien, en dat daarom de koning of premier Schoof hier nog even de hakbijl in moeten zetten. Maar ik denk niet dat de koning ooit een hakbijl in iets heeft gezet, dus dat gaat nog interessant worden.
Precies, en dan gaan Fok!-ers daar weer verontwaardigd over doen. Altijd maar roeptoeteren vanaf de zijlijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef Twiitch het volgende:
Ze gooien dadelijk miljarden over de balk om er maar vanaf te zijn, over een paar jaar horen we dat het eigenlijk miljarden teveel was en er gruwelijk misbruik van is gemaakt (ophef!) en moet men weer "extra streng" gaan controleren. Het lijkt mij sowieso een ondankbaar schijtberoep om in dat toeslagen- en belastingcircus te werken.
Jij vind dat misschien, maar het is zeker niet zo dat dit niet in goed overleg gebeurd met de rijksoverheidquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:51 schreef Bassie48 het volgende:
Het is ongewenst dat een lid van het Koninklijk Huis zo'n vooraanstaande, inhoudelijke rol krijgt bij dit politiek geladen onderwerp. Of de PM of de Koning moet haar duidelijk maken dat terugtreden de enige optie is.
Dat miljarden over de balk gooien is eigen aan de overheid, zagen we ook met de schadeloosstelling van de aardbevingsslachtoffers in Groningen. Degene die de opdracht hadden dat uit te voeren gaven meer geld uit aan zichzelf dan aan de slachtoffers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die ambtenaren moeten werken met een onwrikbaar beleid dat ze toegeschoven krijgen uit Den Haag en de orders van bovenaf wijzigen tezamen met de politieke wind. Eerst moeten ze extra streng zijn want Bulgaren, nu moeten ze niks meer toetsen en gewoon storten met hijgende politici en de adellijke stand die meekijken terwijl nieuwsberichten over nieuwe grootschalige fraudes alweer binnen druppelen. Iedereen weet hoe dit gaat lopen. Ze gooien dadelijk miljarden over de balk om er maar vanaf te zijn, over een paar jaar horen we dat het eigenlijk miljarden teveel was en er gruwelijk misbruik van is gemaakt (ophef!) en moet men weer "extra streng" gaan controleren. Het lijkt mij sowieso een ondankbaar schijtberoep om in dat toeslagen- en belastingcircus te werken.
Als achtergrond is onderstaand interview interessant om te lezen. Het is wel wat veel eigengeilerij, maar biedt ook inzicht in onder meer hoe ze bij de affaire betrokken is geraakt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij vind dat misschien, maar het is zeker niet zo dat dit niet in goed overleg gebeurd met de rijksoverheid
https://www.rijksoverheid(...)e-aanvullende-schade
Ze heeft een mandaat.
Zou eerlijker zijn als ze gezegd had:quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Laurentien van Oranje: 'Ik ben grootgebracht met de verantwoordelijkheid om niet weg te kijken'
Ben het hier wel mee eens. Vooral inhuur is een gigantische kostenpost bij de overheid. Een zeer groot deel van de ambtenaren zijn extern en die doen dan hetzelfde werk voor een dubbel salaris plus een forse beloning voor de detachering erbovenop. Ik ken zelf iemand die eerst een paar jaar voor een kleine gemeente dakkappelletjes en dergelijke deed vergunnen, die is daarna overgestapt naar een detacheerder en werkt inmiddels weer voor dezelfde gemeente, doet hetzelfde werk maar met 1000¤ extra loon. Good for him natuurlijk maar gaat nergens over.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat miljarden over de balk gooien is eigen aan de overheid, zagen we ook met de schadeloosstelling van de aardbevingsslachtoffers in Groningen. Degene die de opdracht hadden dat uit te voeren gaven meer geld uit aan zichzelf dan aan de slachtoffers.
Dit is het hele probleem met om en herverdelen door de overheid. Het veroorzaakt altijd een enorme overhead met uitstekend voor zichzelf zorgende uitvoerenden.
Ik ben al jaren van mening dat alle toe en bijslagen, subsidies en anderen her en omverdeling, net als aftrekposten moeten worden afgeschaft en het bespaarde geld direct in lastenverlichting moet worden gestoken. Alle overhead van regelneven, controleurs, toekenners, afpakkers, plannenmaken, rapportschrijvers en andere raamambtenaren de keien op en ook dat geld steken in lastenverlaging. Je kan dan ook flink schrappen in IT, kantoren en koffieapparaten.
Dit is win-win behalve voor de ambtenaren
Verder stop je daarmee ook iedere mogelijkheid van fraude.
Dat doet het, tegelijk wat een tenenkrommend stuk is dat aan totale kritiekloosheid, ontbreken van lastige vragen en 1-2 tjes.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als achtergrond is onderstaand interview interessant om te lezen. Het is wel wat veel eigengeilerij, maar biedt ook inzicht in onder meer hoe ze bij de affaire betrokken is geraakt.
Laurentien van Oranje: 'Ik ben grootgebracht met de verantwoordelijkheid om niet weg te kijken'
En de eigenaar van dat detacheringsbedrijf kan maar zo een directeur van die overheidsafdeling zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. Vooral inhuur is een gigantische kostenpost bij de overheid. Een zeer groot deel van de ambtenaren zijn extern en die doen dan hetzelfde werk voor een dubbel salaris plus een forse beloning voor de detachering erbovenop.
Ja goh, het is een interview in eenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat doet het, tegelijk wat een tenenkrommend stuk is dat aan totale kritiekloosheid, ontbreken van lastige vragen en 1-2 tjes.
Dat viel me trouwens op aan het AD-artikel, dat er schijnbaar door ambtenaren én consultants aan de bel is getrokken. Natúúrlijk zijn er weer consultants bijgehaald.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. Vooral inhuur is een gigantische kostenpost bij de overheid. Een zeer groot deel van de ambtenaren zijn extern en die doen dan hetzelfde werk voor een dubbel salaris plus een forse beloning voor de detachering erbovenop. Ik ken zelf iemand die eerst een paar jaar voor een kleine gemeente dakkappelletjes en dergelijke deed vergunnen, die is daarna overgestapt naar een detacheerder en werkt inmiddels weer voor dezelfde gemeente, doet hetzelfde werk maar met 1000¤ extra loon. Good for him natuurlijk maar gaat nergens over.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die af en toe de (Amerikaanse) playboy kocht voor de interviews. Ook een lijfstijlblad, voor mannen, maar heel eerlijk, dat waren echt goede interviews. Heb sowieso de indruk dan Journalistiek een langzaam uitstervend beroep is. Wie zijn de Jan Blokker, Ischa Meyer, Ciska Dresselhuys, Henk Hofland, Andre Spoor, Willem Oltmans van deze tijd?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja goh, het is een interview in eenglossy
door een bekende.
En ik behoor schijnbaar tot de doelgroep.Voor leuke 40+ vrouwen met stijl.
Voor de feestdagen ook nog eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja goh, het is een interview in eenglossy
door een bekende.
En ik behoor schijnbaar tot de doelgroep.Voor leuke 40+ vrouwen met stijl.
Dat is dus een grove fout geweest.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij vind dat misschien, maar het is zeker niet zo dat dit niet in goed overleg gebeurd met de rijksoverheid
https://www.rijksoverheid(...)e-aanvullende-schade
Ze heeft een mandaat.
Een prof vinden voor een mening dat in je straatje past is niet zo lastig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:57 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is dus een grove fout geweest.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erugtreden~a4dc06f7/
Ik heb het gelezen. En ik kan bevestigen dat het zo werkt. Niet alleen bij de overheid (alhoewel die waarschijnlijk het ergste zijn), maar bij alle grote bedrijven.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:32 schreef Paddo het volgende:
René Veldwijk (een Computable-opiniemaker) heeft gewerkt voor het UWV/De belastingdienst, en er een tenenkrommend feuilleton over gemaakt genaamd "De kroniek van een faalfabriek" (Ik denk dat ik niet de enige ben die de stukjes wekelijks op Geenstijl las) (Volgens mij meer dan 70 delen) Eigenlijk wisten we toen al dat die toko met de grond gelijk gemaakt moest worden en zonder baantjescaroussel opgebouwd zou moeten worden willen we ooit het verstikkende ambtenarenapparaat dat alle verbeteringen tegenhoudt kwijt raken. Dat is niet gebeurd, en het nieuws van de afgelopen jaren stemt me niet gerust. De foute kliek ambtenaren zit er nog steeds. (Let op, dit is niet het werkvolk, maar de beleidsmakers. Ik ga er ook vanuit dat Laurentien met hen gesproken heeft)
Het is nog makkelijker om je eigen ongefundeerde mening te ventileren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een prof vinden voor een mening dat in je straatje past is niet zo lastig.
Lees het topic nog eens doorquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is nog makkelijker om je eigen ongefundeerde mening te ventileren.
Hier ook (geen premium): NOSquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Het is een typisch gevalletje hoe kom ik van haar af. Leer mij ambtenaren kennenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:14 schreef HiZ het volgende:
Ik vind het klagen een beetje raar eigenlijk. De rol van haar stichting was toch juist opkomen voor de slachtoffers tegen een te stroperige overheid? Het is een beetje alsof de medewerkers een klacht indienen over een klant.
Ik vind hier iets fundamenteel niet aan kloppen.
Er zit een wezenlijk verschil tussen die twee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. En ik kan bevestigen dat het zo werkt. Niet alleen bij de overheid (alhoewel die waarschijnlijk het ergste zijn), maar bij alle grote bedrijven.
Ook hier is het probleem natuurlijk, dat verreweg de meeste managers maar twee dingen belangrijk vinden: een groter budget (en een hoger salaris als dat niet uit het budget komt) en meer ondergeschikten. Dus ze klagen altijd dat ze zonder die twee dingen het werk niet aankunnen. Mensen die met resultaten komen zijn dus ongewenst.
En daarnaast heb je natuurlijk de machtsstrijd om bovenaan te komen. Het haantjesgedrag.
Kortom, de meeste bedrijven zijn het feodalisme nog niet ontgroeid. Of anders gezegd: zonder veel inzet en samenwerking worden ze niet groot, maar als ze dat eenmaal zijn is het ieder voor zich en het bedrijf voor ons allen.
Je gaat er van uit, dat de mensen die bij een groot bedrijf werken, het belangrijk vinden om dat bedrijf winstgevender te maken. Dat heb ik zelden meegemaakt. Dat bedrijf zoekt het maar uit, dat is niet hun probleem. Zij zitten daar voor zichzelf. En of dat goed of slecht is voor het bedrijf is hoogstens belangrijk tijdens hun beoordeling. En die zijn bijna altijd heel abstract. Ze gaan eigenlijk nooit kijken hoeveel geld jij voor het bedrijf hebt verdiend. Want dan krijgen ze die vraag zelf ook op hun eigen beoordeling.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:00 schreef Paddo het volgende:
[..]
Er zit een wezenlijk verschil tussen die twee.
Als ik bij een bedrijf werk, geldt "Gaat het goed met het bedrijf, gaat het goed met mij". Bedrijven hebben een drijfveer om winst te maken. De overheid niet. Daar gaat het om efficiëntie. Dat betekent -in tegenstelling tot bij het bedrijfsleven- niet of een afdeling genoeg omzet draait, maar of het goedkoper kan.
Zoals ook wel in "De kroniek van een faalfabriek" te zien was, worden afdelingen misbruikt om een soort onneembare burcht te creëren: als maar niet naar buiten uitlekt dat het efficiënter kan. De managers en afdelingen dragen nog maar beperkt bij aan het eindproduct -tegen veel te hoge kosten- en laten zich niet in de kaarten kijken. Dit is imho een vorm van fraude.
Omdat een bedrijf een drijfveer heeft om winst te maken, zal menig bedrijf zijn prijs, omzet en winst vergelijken met de rest van de spelers in de markt. Een commercieel bedrijf trekt daar lering uit, in een poging de winst te maximaliseren. De overheid mist standaard deze drijfveer.
Er werd ergens in dit topic gezegd dat we niet zo neer moeten kijken op ambtenaren, maar ik heb ermee gewerkt. En in de bestuurslagen is het geen 10%, maar eerder 30%. Ik heb zelf niet zoveel met die bestuurslagen, maar ik moest soms mee voor overleg met die gasten. Ik heb wel 5 verschillende ambtenaren horen zeggen dat hij zich vergeleek met een werkeloze. Je hoeft niets te doen, krijgt toch betaald door het volk. Alleen ik krijg 5x zoveel en een leasebak, en ik hoef ook nog niet de hele dag naast mijn vrouw op de bank te zitten! En ondertussen alleen doen of je druk solliciteert of werkt. Ooit vroeg ik aan iemand die 41 geworden was waarom er 14 op de verjaardagstaart stond. Hij was aan het aftellen tot zijn vroegpensioen.....
Overigens zijn de ambtenaren er zelf ook eerlijk over. In zes jaar tijd heb ik denk ik elk jaar 20-40 dagen voor het doorrekenen van maatregelen ivm CAO wijzigingen (ik was salarisadministrateur) op een overheidskantoor gewerkt. UWV. Hoe vaak niet gezegd werd "Jij zit in het bedrijfsleven? Als je het wat rustiger aan wil doen, ik kan wel wat regelen. Je kunt zo bij ons aan de slag. Minimaal gelijk salaris, veel meer vrije dagen".
Nee, het bedrijf vind het belangrijk om winstgevend te zijn/worden. En wie daar niet in mee wil gaan loopt een risico, omdat voor veel werknemers van dat bedrijf geldt "Als het goed gaat met het bedrijf. gaat het ook goed met mij", ook voor de mensen die controleren. Deze hele werking mist compleet bij de overheid. En je kan nu zeggen dat er ook bedrijven zijn waar dat mist: nou, die lopen het risico weggeconcurreerd te worden. Maar ook die werking geldt niet voor de overheid.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je gaat er van uit, dat de mensen die bij een groot bedrijf werken, het belangrijk vinden om dat bedrijf winstgevender te maken.
Ah, nu ga je er van uit, dat die concurrent dat veel beter doet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 00:04 schreef Paddo het volgende:
Als rotte appels dit voor elkaar krijgen bij niet-overheidsbedrijven terwijl die er niets aan doen, neemt een concurrent zijn positie wel over. (Daarnaast is het niet ons geld wat verspild wordt) Maar bij overheids bedrijven werkt dit niet zo. En ik ben bang dat er daarom een aanzuigende werking optreed mbt rotte appels.
Herkenbaar, heb ooit het eindrapport van een onderzoek over de haalbaarheid van stroomlijnen dat ¤600k had gekost bij het oud papier geflikkerd omdat uiteindelijk bleek dat het alleen uitgevoerd kon worden als iemand zei dat het moest. En die was niet te vinden op onverklaarbare manier.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 00:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, nu ga je er van uit, dat die concurrent dat veel beter doet.
Grote bedrijven hebben "prefered supplier" lijsten en doen alleen zaken met kleine bedrijven als inhuur of als dat in het verleden zo gegroeid is.
Leuk voorbeeldje: toen ik voor ASML werkte, mochten de afdelingen zelf geen ICT projecten uitvoeren, behalve Office macro's. Als je wat wilde, moest je naar de ICT afdeling. Die ging dan zelf bepalen wat jij nodig had, huurde daar zelf mensen voor in en gingen dat dan maken voor een budget van een slordig miljoen voor een niet al te grote applicatie. Dat duurde dan een paar jaar en bij de oplevering was het meteen verouderd.
Dus hadden de afdelingen een heleboel mensen in dienst die stiekem zaten te prutsen in VBA. Daar draaide ook al hun business logic op.
Na een half jaar kwam ik er achter, dat er een groot grijs circuit was en dat je helemaal niet per definitie Oracle en SAP hoefde te gebruiken, maar dat er bijvoorbeeld ook een afdeling was met mensen die een MySQL database voor je konden regelen. En dat er ook managers waren die wel een budget hadden voor zo'n professionele, maar informele applicatie.
Het hoeft waarschijnlijk geen betoog, dat het helemaal niemand interesseerde wat iets kostte. Dat werd toch allemaal doorberekend in de prijs van hun producten. Zolang je maar goede argumenten had en de juiste mensen wist te vinden.
Natuurlijk maakt ASML zelf ook software voor de machines die ze verkopen. Dat is een heel ander verhaal. Dat zijn ook hele andere afdelingen. Daar is het een heel stuk beter geregeld.
En ook bij en aantal andere grote bedrijven waar ik heb gewerkt was het ongeveer hetzelfde verhaal. Grote ICT projecten kosten al gauw tientallen miljoenen en slagen vaak alleen op papier.
Het vertrouwen is er natuurlijk gewoon niet. Of de oplossing dan een stichting is valt over te twisten. Maar het geduld om te wachten tot de Belastingdienst klaar is met hervormen is er natuurlijk niet in de samenleving.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap ook totaal niet waarom een private stichting wordt ingezet voor de schadeherstel regeling.
Als de stichting zo'n fantastische methode heeft ontwikkeld om tot een schaderegeling te komen, dan kan ze die toch gewoon overdragen aan de Belastingdienst voor de uitvoer? En als de politiek / Belastingdienst het geen goede methode vindt, waarom laat je de stichting die dan uitvoeren?
Hou toch op zeg. Ik heb niks met haar, haar stichting of zelfs het koningshuis en zelfs ik herken de redeloze animositeit hier.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 08:53 schreef Bassie48 het volgende:
Deze populistische prinses, de zelfbenoemde voorvechtster van de door de overheid onderdrukte bevolking, kan beter opstappen. Als deel van de elite is zij niet meer geloofwaardig.
Misschien moet je je óók afvragen waar het idee vandaan komt dat frauduleus gedrag zo veel voorkomt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 07:51 schreef Bassie48 het volgende:
De stichting waar de prinses voor werkt, hanteert volstrekt verkeerde uitgangspunten.
Ze zetten 'vertrouwen' voorop, voor wantrouwen is geen plaats meer.
Hun mens- en wereldbeeld is absurd want voor een rechtvaardige samenleving is het nodig dat een overheid met groot wantrouwen haar burgers tegemoet treedt. Veel mensen zijn slecht en proberen ten koste van anderen (lees de goedwillende belastingbetaler) de boel op te lichten. Het idee dat belastinggeld wordt gebruikt om ladelichters en fraudeurs miljonair te maken is ondragelijk.
Ja, de belastingdienst... die hebben dit dossier de afgelopen jaren al fantastisch opgepakt, dat lijkt me echt een hele geschikte partij om dit af te handelen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap ook totaal niet waarom een private stichting wordt ingezet voor de schadeherstel regeling.
Als de stichting zo'n fantastische methode heeft ontwikkeld om tot een schaderegeling te komen, dan kan ze die toch gewoon overdragen aan de Belastingdienst voor de uitvoer? En als de politiek / Belastingdienst het geen goede methode vindt, waarom laat je de stichting die dan uitvoeren?
Nou ja, het is ook weer niet zo extreem om te denken dat de overheid in staat moet zijn om iets fatsoenlijk uit te voeren. Het klopt natuurlijk niet dat mensen voelen dat zo'n stichting nodig is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de belastingdienst... die hebben dit dossier de afgelopen jaren al fantastisch opgepakt, dat lijkt me echt een hele geschikte partij om dit af te handelen.
Klopt, maar in dit geval is de Belastingdienst niet de geschikte uitvoerder.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook weer niet zo extreem om te denken dat de overheid in staat moet zijn om iets fatsoenlijk uit te voeren. Het klopt natuurlijk niet dat mensen voelen dat zo'n stichting nodig is.
Heeft niets te maken met animositeit. De populistische prinses brengt met haar wilde gedrag de positie van de Koning en de MP in groot gevaar. Staatsrechtelijk gezien zal zij moeten worden kaltgestellt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hou toch op zeg. Ik heb niks met haar, haar stichting of zelfs het koningshuis en zelfs ik herken de redeloze animositeit hier.
Herhalen met andere woorden is niet overtuigend.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met animositeit. De populistische prinses brengt met haar wilde gedrag de positie van de Koning en de MP in groot gevaar. Staatsrechtelijk gezien zal zij moeten worden kaltgestellt.
Effe verder speculeren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Er moet natuurlijk geld verdiend worden over belastinggeldquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:21 schreef Breekfast het volgende:
Tsja, zou jij als je ambtenaar bij de Belastingdienst bent in het huidige politieke/maatschappelijke klimaat daar je mond over open trekken? Voor de buitenwereld is de Belastingdienst en iedereen die er werkt toch de grote satan die doelbewust mensen de vernieling in heeft geholpen. Het maakt niet echt uit hoe goed onderbouwd je kritiek is, aan het eind van de dag wordt het toch weggewuift en krijg je er als toetje ook nog een lekkere scheldkannonade bij.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:21 schreef Breekfast het volgende:
Het niet kunnen ontkrachten van die woorden ook niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Herhalen met andere woorden is niet overtuigend.
Klopt, en de druk op de Koning en de MP zal alleen maar toenemen. De Majesteit moet de Prinses terugroepen en haar te verstaan geven dat het landsbelang prevaleert boven haar doorgeschoten idealisme.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Effe verder speculeren.
Laurentien zette druk op de ambtelijke top om de procedure te laten doorgaan na alle kritiek. Zo kan haar stichting lekker centjes vangen over het lijk van de toeslagenouder.
Waarom zou een private stichting niet tegen dezelfde problemen aanlopen als de Belastingdienst?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de belastingdienst... die hebben dit dossier de afgelopen jaren al fantastisch opgepakt, dat lijkt me echt een hele geschikte partij om dit af te handelen.
Omdat de belastingdienst de organisatie was die mensen ten onrechte van frauderen beschuldigde en vervolgens hun fouten niet echt wilden toegeven, ook niet tijdens de afhandeling.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zou een private stichting niet tegen dezelfde problemen aanlopen als de Belastingdienst?
Uiteindelijk zijn er twee smaken: 1) heel precies proberen vast te stellen wat de geleden schade is. Dit kost veel tijd, geld en capaciteit 2) ruimhartig toekennen via een simpele methodiek voor het vaststellen van het schadebedrag.
De stichting van Laurentien kiest voor optie 2. De belastingdienst meer voor optie 1. Als de politiek optie 2 beter vindt dan kan de Belastingdienst dat ook gewoon uitvoeren. Geld uitdelen is niet zo ingewikkeld.
De belastingdienst is oorspronkelijk in het leven geroepen om geld te plukken van burgers en bedrijven, niet om het feestelijk uit te delen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat de belastingdienst de organisatie was die mensen ten onrechte van frauderen beschuldigde en vervolgens hun fouten niet echt wilden toegeven, ook niet tijdens de afhandeling.
Dat is waarom de belastingdienst ongeschikt is in dit geval. Daarbij hebben ze de kans al gehad het probleem op te lossen en hebben het alleen maar erger gemaakt met hun herhaalde valse beschuldigingen en getraineer.
Echter heeft zij in de loop der tijd belangrijke taken erbij gekregen. Tijden zijn veranderd!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:54 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De belastingdienst is oorspronkelijk in het leven geroepen om geld te plukken van burgers en bedrijven, niet om het feestelijk uit te delen.
Ok, maar dan had de gehele schadeafhandeling buiten de Belastingdienst belegd moeten worden. Dit is een halve oplossing dat zorgt voor willekeur als er door de stichting en de Belastingdienst verschillende methoden worden gebruikt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat de belastingdienst de organisatie was die mensen ten onrechte van frauderen beschuldigde en vervolgens hun fouten niet echt wilden toegeven, ook niet tijdens de afhandeling.
Dat is waarom de belastingdienst ongeschikt is in dit geval. Daarbij hebben ze de kans al gehad het probleem op te lossen en hebben het alleen maar erger gemaakt met hun herhaalde valse beschuldigingen en getraineer.
Het is niet zo, dat er iemand bij de belastingdienst gaat beoordelen hoeveel je moet betalen. Of toch niet als je minder dan 100 miljoen of zo hebt. En zo is er ook niemand die gaat bepalen hoeveel toeslagen jij krijgt en eventueel wat voor dwangmaatregelen er worden opgelegd en op welke zwarte lijsten jouw naam komt te staan. Dat is allemaal geautomatiseerd. Hoogstens kun je proberen dat achteraf recht te breien. En dat zal vaak niet zo eenvoudig zijn, want je kunt niet zomaar de gegevens van die computerprogramma's aanpassen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zou een private stichting niet tegen dezelfde problemen aanlopen als de Belastingdienst?
Uiteindelijk zijn er twee smaken: 1) heel precies proberen vast te stellen wat de geleden schade is. Dit kost veel tijd, geld en capaciteit 2) ruimhartig toekennen via een simpele methodiek voor het vaststellen van het schadebedrag.
De stichting van Laurentien kiest voor optie 2. De belastingdienst meer voor optie 1. Als de politiek optie 2 beter vindt dan kan de Belastingdienst dat ook gewoon uitvoeren. Geld uitdelen is niet zo ingewikkeld.
Dat gaat niet, want alleen de belastingdienst heeft inzage in de gegevens van de belastingdienst. En dat krijg je niet veranderd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ok, maar dan had de gehele schadeafhandeling buiten de Belastingdienst belegd moeten worden. Dit is een halve oplossing dat zorgt voor willekeur als er door de stichting en de Belastingdienst verschillende methoden worden gebruikt.
En dan is een private stichting alsnog geen alternatief. Voor hun heeft het geen enkele consequentie als ze met groot gemak grote bedragen uitkeren. Het is niet hun geld dat ze uitgeven.
Dit gaat over de schadeafhandeling. Die is niet geautomatiseerd. Daarom kost het momenteel ook zoveel tijd en geld.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is niet zo, dat er iemand bij de belastingdienst gaat beoordelen hoeveel je moet betalen. Of toch niet als je minder dan 100 miljoen of zo hebt. En zo is er ook niemand die gaat bepalen hoeveel toeslagen jij krijgt en eventueel wat voor dwangmaatregelen er worden opgelegd en op welke zwarte lijsten jouw naam komt te staan. Dat is allemaal geautomatiseerd. Hoogstens kun je proberen dat achteraf recht te breien. En dat zal vaak niet zo eenvoudig zijn, want je kunt niet zomaar de gegevens van die computerprogramma's aanpassen.
Stom voorbeeld: ik heb een appartement en een garage. Die zitten allebei in hetzelfde flatgebouw, maar natuurlijk niet op dezelfde verdieping. Vroeger, toen je het programma om je belasting in te vullen kon downloaden, ging dat goed. Maar sinds je dat online in moet vullen gaat dat fout. En waarom? Omdat ze niet dezelfde postcode hebben. Sterker nog, die garage heeft helemaal geen postcode, alleen een nummer. Maar omdat dat een verplicht veld is, hebben ze daar ook het nummer ingevuld. Dus is het volgens de belastingdienst een tweede huis / vakantiewoning.
Dan moet je contact opnemen met de lokale vestiging van de belastingdienst, die zoeken dat dan uit en doen er een uitspraak over. Dat het dus gewoon een garage is die onderdeel is van het woonhuis. Wat dan verder door de belastingdienst straal genegeerd wordt. Want ja, die postcode wordt opgevraagd bij het kadaster en dat is niet dezelfde als die van het hoofdverblijf, dus kan dat nooit hetzelfde gebouw zijn. Ik heb daar de belastingdienst meerdere keren over opgebeld, maar dat kunnen ze niet veranderen.
Dus ik gooi bij de aangifte altijd dat tweede gebouw weg, tel de WOZ waarde daarvan bij het hoofdverblijf en hoop dan maar dat ze mij er niet uitpikken voor controle, want dan moet ik gaan bewijzen dat het echt klopt en ik geen fraudeur ben.
Voor die mensen die grote boetes kregen over toeslagen, betekende het meestal ook gewoon dat er ergens een verplicht veld niet of verkeerd was ingevuld en ze daarom niet aan hun informatieplicht hadden voldaan. Zoals dat hun feitelijke inkomen afweek van het (geschatte!) opgegeven inkomen. Of dat er iets was veranderd in de huiselijke situatie, wat ze niet goed of op tijd hadden doorgegeven. Dan mag je lekker alles terugbetalen met daar nog een hoge boete bovenop. En dat geld is al uitgegeven, aan het kinderdagverblijf, of aan het betalen van de huur.
Dus dan ga je opbellen en dan moet je eerst alle relevante papieren aan gaan leveren. Dat kan een aardige tijd duren voordat ze vinden dat je dat acceptabel hebt gedaan. En dan krijg je te horen dat ze je niet kunnen helpen, want ze kunnen dat zelf niet aanpassen. Je moet dan maar een bezwaarschrift indienen, wat binnen drie maanden of zo in behandeling genomen gaat worden. Maar ondertussen krijg je ook een dwangbevel om dat geld METEEN te betalen.
Dus ja, dan sta je met je rug tegen de muur.
Voor de schadeafhandeling hebben ze gewoon een lijst gemaakt van alle mensen die meer dan een bepaald bedrag moesten terugbetalen (ik weet niet hoeveel) en die hebben ze allemaal 30.000 Euro gegeven. Dat is het.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit gaat over de schadeafhandeling. Die is niet geautomatiseerd. Daarom kost het momenteel ook zoveel tijd en geld.
Dat kan zijn, maar als ze dat niet kunnen moet je ze die taak ook niet geven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:54 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De belastingdienst is oorspronkelijk in het leven geroepen om geld te plukken van burgers en bedrijven, niet om het feestelijk uit te delen.
De belastingdienst kreeg dit in de mik geschoven omdat andere overheidsonderdelen niet in staat waren zulke zaken te doen, en de belastingdienst zeer goed was in geld te plukken van burgers en bedrijven. Politiek was ervan overtuigd dat het dan wel zou werken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:54 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Eigen schuld, dikke bult. Had je maar geen woning op een andere etage moeten nemen 🤡quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is niet zo, dat er iemand bij de belastingdienst gaat beoordelen hoeveel je moet betalen. Of toch niet als je minder dan 100 miljoen of zo hebt. En zo is er ook niemand die gaat bepalen hoeveel toeslagen jij krijgt en eventueel wat voor dwangmaatregelen er worden opgelegd en op welke zwarte lijsten jouw naam komt te staan. Dat is allemaal geautomatiseerd. Hoogstens kun je proberen dat achteraf recht te breien. En dat zal vaak niet zo eenvoudig zijn, want je kunt niet zomaar de gegevens van die computerprogramma's aanpassen.
Stom voorbeeld: ik heb een appartement en een garage. Die zitten allebei in hetzelfde flatgebouw, maar natuurlijk niet op dezelfde verdieping. Vroeger, toen je het programma om je belasting in te vullen kon downloaden, ging dat goed. Maar sinds je dat online in moet vullen gaat dat fout. En waarom? Omdat ze niet dezelfde postcode hebben. Sterker nog, die garage heeft helemaal geen postcode, alleen een nummer. Maar omdat dat een verplicht veld is, hebben ze daar ook het nummer ingevuld. Dus is het volgens de belastingdienst een tweede huis / vakantiewoning.
Dan moet je contact opnemen met de lokale vestiging van de belastingdienst, die zoeken dat dan uit en doen er een uitspraak over. Dat het dus gewoon een garage is die onderdeel is van het woonhuis. Wat dan verder door de belastingdienst straal genegeerd wordt. Want ja, die postcode wordt opgevraagd bij het kadaster en dat is niet dezelfde als die van het hoofdverblijf, dus kan dat nooit hetzelfde gebouw zijn. Ik heb daar de belastingdienst meerdere keren over opgebeld, maar dat kunnen ze niet veranderen.
Dus ik gooi bij de aangifte altijd dat tweede gebouw weg, tel de WOZ waarde daarvan bij het hoofdverblijf en hoop dan maar dat ze mij er niet uitpikken voor controle, want dan moet ik gaan bewijzen dat het echt klopt en ik geen fraudeur ben.
Voor die mensen die grote boetes kregen over toeslagen, betekende het meestal ook gewoon dat er ergens een verplicht veld niet of verkeerd was ingevuld en ze daarom niet aan hun informatieplicht hadden voldaan. Zoals dat hun feitelijke inkomen afweek van het (geschatte!) opgegeven inkomen. Of dat er iets was veranderd in de huiselijke situatie, wat ze niet goed of op tijd hadden doorgegeven. Dan mag je lekker alles terugbetalen met daar nog een hoge boete bovenop. En dat geld is al uitgegeven, aan het kinderdagverblijf, of aan het betalen van de huur.
Dus dan ga je opbellen en dan moet je eerst alle relevante papieren aan gaan leveren. Dat kan een aardige tijd duren voordat ze vinden dat je dat acceptabel hebt gedaan. En dan krijg je te horen dat ze je niet kunnen helpen, want ze kunnen dat zelf niet aanpassen. Je moet dan maar een bezwaarschrift indienen, wat binnen drie maanden of zo in behandeling genomen gaat worden. Maar ondertussen krijg je ook een dwangbevel om dat geld METEEN te betalen.
Dus ja, dan sta je met je rug tegen de muur.
Het zijn allemaal aparte systemen, die niet samen werken. Voor de invoering van het BSN nummer, hadden ze dus ook allemaal hun eigen adresgegevens. Dus Piet Klaassen stond dan bijvoorbeeld in de ene database als Pieter Anton Klaassen, in de volgende als P. A. Klaassen en in de derde gewoon als Piet Klaassen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:34 schreef Leandra het volgende:
Het is ook bizar dat je zelf aan de BD zou moeten doorgeven dat je kind meerderjarig is, of ouder dan 12 of 16 en dat je daarom geen recht meer hebt op een bepaalde korting of toeslag.
Voor je kind die leeftijd heeft bereikt heb je de geboortedatum al tig keer moeten invullen, plus dat ze datzelfde kind zelf op nog een paar plekken in je aangifte al invullen.
Niet persé. Maar we dwalen af. Als ik het goed zeg, is jou mening (correct me if i'm wrong) dat de misdragingen door ambtenaren overal in het bedrijfsleven ook voor kunnen komen. Mijn mening is dat die kans veel kleiner is omdat de commerciële markt zelfreinigend is. Als jou bedrijf te slecht presteert, staan concurrenten in de rij om jou plek op de markt in te pikken. Daar heeft de overheid geen last van.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 00:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, nu ga je er van uit, dat die concurrent dat veel beter doet.
Ik ben het met je eens, dat er uiteindelijk een rem op zit. Maar bij een groot bedrijf dat miljarden aan omzet draait, moet je hele gekke dingen doen wil je die rem bereiken. Die bedrijven geven meer geld uit aan reclame en overnames om een monopoliepositie te bereiken of in stand te houden dan ze verliezen met al die wantoestanden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:46 schreef Paddo het volgende:
[..]
Niet persé. Maar we dwalen af. Als ik het goed zeg, is jou mening (correct me if i'm wrong) dat de misdragingen door ambtenaren overal in het bedrijfsleven ook voor kunnen komen. Mijn mening is dat die kans veel kleiner is omdat de commerciële markt zelfreinigend is. Als jou bedrijf te slecht presteert, staan concurrenten in de rij om jou plek op de markt in te pikken. Daar heeft de overheid geen last van.
Let wel: het voorbeeld bij ASML dat je noemt zou vergelijkbaar zijn met de overheid als:
• ASML ondermaats zou presteren,
• Dat leidinggevenden gaan lopen tegenwerken om de boel op de rit te krijgen.
• En niet rondom de werkvloer, maar hoog in de organisatie.
Ik vergeleek het gedrag dan die ambtenaren al met fraude, ik denk dat het ASML voorbeeld vele malen onschuldiger is.
Wel eens van de Oekaze Kok gehoord?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik denk dat nog het grootste verschil is, dat die ambtenaren korte lijntjes hebben naar de politici die het beleid bepalen. Het is tenslotte allemaal dezelfde organisatie.
Interessant. Nee, die kende ik nog niet. Rutte had daar blijkbaar bij zijn aantreden ook nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wel eens van de Oekaze Kok gehoord?
Mij verbaast niks meer. Zo moest ik elk jaar formulier invullen om te melden dat mijn kind nog steeds het syndroom van Down hadquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:34 schreef Leandra het volgende:
Het is ook bizar dat je zelf aan de BD zou moeten doorgeven dat je kind meerderjarig is, of ouder dan 12 of 16 en dat je daarom geen recht meer hebt op een bepaalde korting of toeslag.
Voor je kind die leeftijd heeft bereikt heb je de geboortedatum al tig keer moeten invullen, plus dat ze datzelfde kind zelf op nog een paar plekken in je aangifte al invullen.
Het punt is, dat het dus niet gewenst was door Kok en consorten dat de Kamer haar controlerende taak goed uitvoerde door ook met Ambtenaren te spreken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Interessant. Nee, die kende ik nog niet. Rutte had daar blijkbaar bij zijn aantreden ook nog nooit van gehoord.
Maar dat geldt dus niet voor ministers of staatssecretarissen. Daar kunnen ambtenaren gewoon bij aankloppen. En ik betwijfel of het bij Tweede Kamerleden ook afgedwongen wordt. Ik verwacht dat dat in de praktijk gewoon heel normaal is. En anders kun je voor het initiële contact ook een lobbyist inhuren.
Damn... dat staat immers ook bekend om spontane genezingquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mij verbaast niks meer. Zo moest ik elk jaar formulier invullen om te melden dat mijn kind nog steeds het syndroom van Down had
(Dat was overigens de SVB, geloof ik)
Ik weet niet of ik hier nu keihard om moet lachen of huilen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:00 schreef Paddo het volgende:
Als ik bij een bedrijf werk, geldt "Gaat het goed met het bedrijf, gaat het goed met mij".
Je gaat nou wel heel makkelijk voorbij aan de ministeriële verantwoordelijkheid. Overigens ook grondwettelijk vastgelegd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 23:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het punt is, dat het dus niet gewenst was door Kok en consorten dat de Kamer haar controlerende taak goed uitvoerde door ook met Ambtenaren te spreken.
Leg uit.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je gaat nou wel heel makkelijk voorbij aan de ministeriële verantwoordelijkheid. Overigens ook grondwettelijk vastgelegd.
De minister is letterlijk verantwoordelijk voor wat zijn ambtenaren doen. Maar dat wordt een beetje moeilijk als de ambtenaren de kamerleden gaan zien als een soort pseudo werkgever. Door een verbod maak je alles weer duidelijk.quote:
Ha. Dat is wel een heel romantische insteek.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 22:46 schreef Paddo het volgende:
Mijn mening is dat die kans veel kleiner is omdat de commerciële markt zelfreinigend is. Als jou bedrijf te slecht presteert, staan concurrenten in de rij om jou plek op de markt in te pikken. Daar heeft de overheid geen last van.
Leg uit. Want zo werkt het imho wel.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ha. Dat is wel een heel romantische insteek.Zo werkt het natuurlijk helemaal niet in het echt.
De meeste mensen zitten alleen in hun eigen hoofd. Dat bedrijf en alle andere werknemers zorgen maar voor zichzelf.quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:01 schreef Paddo het volgende:
[..]
Leg uit. Want zo werkt het imho wel.
Of doel je op de durfkapitalisten die met grote langdurige geldinjecties eest jarenlang verlies durven maken met een startend bedrijf? Dan werkt het nog steeds zo, alleen niveau hoger.
Zo werkt het wel in de echte wereld.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ha. Dat is wel een heel romantische insteek.Zo werkt het natuurlijk helemaal niet in het echt.
Natuurlijk wel. Doe het slecht als bedrijf en je gaat gewoon failliet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kleine bedrijfjes wel, ja.quote:Op maandag 12 augustus 2024 06:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Doe het slecht als bedrijf en je gaat gewoon failliet.
Ik wel dat is huilen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 15:31 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hier nu keihard om moet lachen of huilen.
quote:HILVERSUM - Voor prinses Laurentien was de afgelopen periode „niet echt een leuke tijd.” Dat zei prins Constantijn maandag in het NPO Radio 1-programma Sven op 1 als reactie op beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag van de prinses.
Constantijn vertelde dat zijn vrouw „een en ander voor haar kiezen heeft gekregen” en dat hij niets gelooft van de aantijgingen. „Ik ken haar heel lang en ik weet dat wat daar beschreven wordt op geen enkele manier overeenkomt met hoe ze is”, zei de broer van koning Willem-Alexander nadat presentator Sven Kockelmann vroeg of Constantijn Laurentien weleens had gevraagd of ze zich had misdragen.
Volgens Constantijn zijn de aantijgingen „eigenlijk op niets gebaseerd” en heeft zijn vrouw bewust niet gereageerd. „Zij wil niet teruggooien met modder. Voor haar is het belangrijkst dat er een regeling komt om die ouders te helpen.”
Er werd gesproken over meerdere meldingen bij het ministerie van Financiën van grensoverschrijdend gedrag door de prinses, die met de Stichting (Gelijk)waardig Herstel slachtoffers helpt van het schandaal met de kinderopvangtoeslag. De stichting sprak de aantijgingen tegen en had het over „lasterlijke beschuldigingen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-op-niets-gebaseerd
Maar wat zijn die ontwikkelingen dan, behalve onduidelijke klachten van anonieme personen? Daar kan hij ook niks mee lijkt me.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schoof over prinses Laurentien: 'Werk van stichting gaat door mét prinses Laurentien'
Prinses Laurentien wordt in een artikel van het AD beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag in haar omgang met het ministerie van Financiën. Premier Schoof reageert in ‘Humberto à Paris’ op deze zaak
https://www.telegraaf.nl/(...)t-prinses-laurentien
Prima dit maar Schoof legt de verantwoordelijkheid bij zijn voorganger en wil niet ingaan op de actuele ontwikkelingen
Wat een lulletje rozenwater![]()
Zou wel ironisch zijn terwijl de mensen die de toeslagenaffaire "uitvoerden" er nog werken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:33 schreef probeer het volgende:
Zijn de indieners van de klachten al de mond gesnoerd / ontslagen?
https://www.ad.nl/politie(...)ambtenaren~ad1588b0/quote:Prinses Laurentien stopt als voorzitter stichting toeslagenouders na klachten ambtenaren
Prinses Laurentien stopt per direct als voorzitter van de Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Dat meldt ze in een exclusief interview met RTL Nieuws. Directe aanleiding zijn de klachten vanuit het ministerie van Financiën. Ambtenaren zouden grensoverschrijdend gedragen hebben ervaren van de prinses, bleek uit onderzoek van deze site.
Parlementaire redactie 28-08-24, 15:35 Laatste update: 15:39
Laurentien zegt in gesprek met RTL Nieuws geraakt te zijn door de aantijgingen. ,,Het allerlaatste dat ik wil is dat het om mij gaat.”
Het kabinet werd in grote verlegenheid gebracht door de kwestie, na aandringen nam het ministerie van financiën de zaak nog eens onder de loep. Premier Dick Schoof wilde niet vooruitlopen op die interne check, en of de uitkomsten gevolgen kon hebben voor Laurentiens positie. ,,Daar gaan we rustig naar kijken”, zei de premier onlangs op de wekelijkse persconferentie. ,,Ik doe geen enkele uitspraak over de consequenties.”
Zoals Jesse Frederiks liet zien in zijn boek, werd deze term niet gebruikt voor een toeslagenouder maar een frauderende belastinginspecteur.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:54 schreef Dutchguy het volgende:
Zijn dat dezelfde ambtenaren die geen moeite hadden met termen als 'afpakjesdag' tijdens de toeslagenaffaire?
Door het orangistisch gepeupel afgemaakt?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:33 schreef probeer het volgende:
Zijn de indieners van de klachten al de mond gesnoerd / ontslagen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |