Altijd weer van die gestuurde campagnes om te doen alsof de Oranjes net als gewone burgers zijn ...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend.
Nou dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gebeurd is.
Ik vind dit best plausibel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Even een vrije vertaling, puur op basis van speculaas..
Prinses wilde dat die lapzwansen van een ambtenaren eens opschoten met het oplossen van deze al veel te lang durende shit, in plaats van dat oeverloze gekeuvel bij de koffiemachine. Zulks commentaar gaat natuurlijk bij al die incompetente koffieleuten een grens over, dus meteen janken
Hoezo?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:55 schreef Aberkullie het volgende:
Bij de titel dacht ik aso trut maar nu het lezen van het artikel geef ik haar nu al groot gelijk.
quote:
Ik vermoed dat dit weleens dicht bij de waarheid kan komenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Prinses wilde dat die lapzwansen van een ambtenaren eens opschoten met het oplossen van deze al veel te lang durende shit, in plaats van dat oeverloze gekeuvel bij de koffiemachine. Zulks commentaar gaat natuurlijk bij al die incompetente koffieleuten een grens over, dus meteen janken
Het tuig van de belastingdienst verdient het om eens stevig aangepakt te worden door iemand als Laurentien.quote:
Precies dat. Beetje pittig reageren en je krijgt meteen zo'n stempel..quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Zeker 8 meldingen van uitschelden, intimidatie, geen tegenspraak dulden, werken in een angstcultuur met haar. Oei.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:55 schreef Aberkullie het volgende:
Bij de titel dacht ik aso trut maar nu het lezen van het artikel geef ik haar nu al groot gelijk.
Waarom vermoed je dat?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat dit weleens dicht bij de waarheid kan komen
Ja, dat ging ze echt helemaal alleen bepalen...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:02 schreef LXIV het volgende:
Het is bizar dat een “prinses “ gaat bepalen hoe gecompenseerd wordt. Van ons geld nog wel. En de slachtoffers op voorhand altijd geloven en gelijk geven. Dat is gemakkelijk met het geld van een ander. Wat laat ze uitkeren per geval? 120.00 euro geloof ik?? Echt volkomen bizar.
Terwijl er echt veel gefraudeerd was en dat de fraudeurs ook compensatie krijgen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:02 schreef LXIV het volgende:
Het is bizar dat een “prinses “ gaat bepalen hoe gecompenseerd wordt. Van ons geld nog wel. En de slachtoffers op voorhand altijd geloven en gelijk geven. Dat is gemakkelijk met het geld van een ander. Wat laat ze uitkeren per geval? 120.00 euro geloof ik?? Echt volkomen bizar.
Dat was wel bijna de bedoeling.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat ging ze echt helemaal alleen bepalen...
Get real.
Dat is ook zo'n vaag containerbegrip geworden waaronder alles van stemverheffing tot aanranding kan vallen.quote:Ingewijden noemen het tegen het AD zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’,
Bovendien bezondigt meer dan de helft van alle Nederlanders zich in de zomerperiode aan grensoverschrijdend gedrag.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n vaag containerbegrip geworden waaronder alles van stemverheffing tot aanranding kan vallen.
Hopelijk komen er meer details naar buiten. En dit zal heus wel onderzocht worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n vaag containerbegrip geworden waaronder alles van stemverheffing tot aanranding kan vallen.
mooi samengevatquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:45 schreef KinKiJan het volgende:
Ja. Dat wordt voor het gemak niet genoemd. En er werd slecht gefraudeerd…. Declareren op zondagen of 30 februari…quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:05 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Terwijl er echt veel gefraudeerd was en dat de fraudeurs ook compensatie krijgen.
Ja.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:05 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Terwijl er echt veel gefraudeerd was en dat de fraudeurs ook compensatie krijgen.
Want dat is hoe het daadwerkelijk ging? Je hebt inside info?quote:
Het artikel van AD zonder die onzinnige betaalmuur. Er zijn zoveel manieren om het te omzeilen. Premium? Ik zie niks premium aan dit artikel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Prinses Laurentien, schoonzus van de koning, heeft zich onbehoorlijk en emotioneel opgesteld tegenover ambtenaren. Bij de ambtelijke top van het ministerie van Financiën zijn ‘meerdere’ meldingen binnengekomen over prinses Laurentien waarbij ‘de emoties weleens zijn opgelopen’ over haar optreden. Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend. Dat blijkt uit onderzoek van het AD. Naar verluidt gaat het om zeker acht meldingen.
Financiën erkent tegenover het AD dat er problemen zijn geweest. Ingewijden noemen het tegen het AD zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’,
De incidenten hebben zich het afgelopen jaar voorgedaan bij de afwikkeling van de Kinderopvangtoeslagenaffaire, waarbij dertigduizend ouders in problemen kwamen doordat er ineens geen geld meer werd uitgekeerd. Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen. In die functie werkte ze nauw samen met ambtenaren en consultants van het ministerie van Financiën, dat verantwoordelijk is voor het oplossen van de problemen van slachtoffers van de toeslagenaffaire.
AD premium artikel. Enige bron die niet achter de schermen staat gepost
Als mensen het artikel willen lezen, stuur even een DM/PM.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet, dan krijgen we problemen als fok
Laurentien is geen lid van het koninklijk huis maar een aangetrouwde schoonzus.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:45 schreef Jojoke het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe ze op dit dossier is beland. Willem-Alexander mocht zich alleen bezig houden met water, omdat het als een veilig onderwerp werd gezien. Zelfde met Maxima en haar microkrediet. En dan belandt Laurentien plotseling op een heel politiek gevoelig dossier.
Wilde Rutte van de Oranjes af dat hij dit heeft toegelaten?
Als je in het beklaagdenbankje staat dan geloof ik wel dat je gaat proberen om je te verdedigen. Maar die beschuldigingen ontstaan niet zomaar. En het is dan wel erg kwalijk om de klagers te gaan beschuldigen van "stemmingswisselingen".quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:48 schreef Seven. het volgende:
De stichting ontkent de aantijgingen stellig en geeft bovendien meer inzage in de gebeurtenissen die geleid hebben tot nieuwe werkafspraken. In hun statement staat dat prinses Laurentien daar nooit zelf bij betrokken is geweest.
Opvallend want er wordt zelfs gesproken over stemmingswisselingen door de ambtenaren in kwestie.
Hoe ga je een kasteel onderhouden met een modaal salaris?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:08 schreef KvanG het volgende:
Kan die Laurentien hier niet bij de woningbouw gaan werken. Ik ben zielig en wil minstens een kasteel. Kan zij mooi regelen toch?
Prinses Laurentien zorgt dat de huur maximaal 450 euro is. Echt fantastisch.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:11 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hoe ga je een kasteel onderhouden met een modaal salaris?
Wisten we al.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Momo het volgende:
Prinses Laurentien, schoonzus van de koning, heeft zich onbehoorlijk en emotioneel opgesteld tegenover ambtenaren. Bij de ambtelijke top van het ministerie van Financiën zijn ‘meerdere’ meldingen binnengekomen over prinses Laurentien waarbij ‘de emoties weleens zijn opgelopen’ over haar optreden. Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend. Dat blijkt uit onderzoek van het AD. Naar verluidt gaat het om zeker acht meldingen.
Financiën erkent tegenover het AD dat er problemen zijn geweest. Ingewijden noemen het tegen het AD zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’,
De incidenten hebben zich het afgelopen jaar voorgedaan bij de afwikkeling van de Kinderopvangtoeslagenaffaire, waarbij dertigduizend ouders in problemen kwamen doordat er ineens geen geld meer werd uitgekeerd. Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen. In die functie werkte ze nauw samen met ambtenaren en consultants van het ministerie van Financiën, dat verantwoordelijk is voor het oplossen van de problemen van slachtoffers van de toeslagenaffaire.
AD premium artikel. Enige bron die niet achter de schermen staat gepost
Op basis waarvan heeft ze deze rol gekregen dan? Heeft ze expertise in dit soort zaken?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laurentien is geen lid van het koninklijk huis maar een aangetrouwde schoonzus.
Op hun website staat ze bij de leden van het koninklijk huis.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laurentien is geen lid van het koninklijk huis maar een aangetrouwde schoonzus.
Jwz, wie weet kun je ook een toelage krijgen van ¤ 394.000 p.j. van de Rijksoverheid als je haar het hof maakt als minnaar. Een soort toyboy, maitresse, voor in het weekend.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:12 schreef KvanG het volgende:
[..]
Prinses Laurentien zorgt dat de huur maximaal 450 euro is. Echt fantastisch.
Ik dacht dat ze al voorzien was?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:17 schreef Peppert het volgende:
[..]
Jwz, wie weet kun je ook een toelage krijgen van ¤ 394.000 p.j. van de Rijksoverheid als je haar het hof maakt als minnaar.
quote:Zo zeg, wat laat het
@ADnl
zich weer gebruiken. Zelfde strategie als altijd, als iemand volgens de ambtenaren in Den Haag hen teveel in de wielen rijdt, denk aan Dennis Wiersma, dan komt de lastercampagne snel op gang. Waar heeft ons arme land deze ‘pers’ toch aan verdiend? Natuurlijk heeft #laurentien gelijk. Elke schade advocaat kan je dat uitleggen, dit kost gewoon 10+ miljard. En de schuldigen gaan nog altijd vrijuit. #toeslagenaffaire
In keizerlijke en koninklijke hoven kenden ze eeuwenlang het fenomeen van bijbezit en harems. Je bent voorzien van een echtgenoot, maar daarnaast heb je bijbezit. De zogenoemde institutuut van concubinage. Extra, af en toe wat sensuele verandering.quote:
Ik eis exclusiviteit. Voor dergelijke constructies bedank ik dus.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:20 schreef Peppert het volgende:
[..]
In keizerlijke en koninklijke hoven kenden ze eeuwenlang het fenomeen van bijbezit en harems. Je bent voorzien van een echtgenoot, maar daarnaast heb je bijbezit. Extra voor af en toe wat verandering.
Een beetje flexibiliteit zou je niet misstaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:21 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ik eis exclusiviteit. Voor dergelijke constructies bedank ik dus.
Leuk, een prinses met een soort Messias complex. Waarom ze van het ministerie überhaupt een officiële rol heeft gekregen bij de afhandeling blijft echter een groot vraagteken.quote:Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen.
Haha, dat wel!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 04:07 schreef roos94 het volgende:
Ze ziet er ook wel uit als een Karen.
Grensoverschrijdend is juist geen maatstaf. Het is niks, het is een woordje dat wordt gebruikt door mensen die juist geen grens willen of kunnen bepalen. Iemand vond het blijkbaar onprettig, of dat erg is en aan welke van de betrokkenen dat lag doet er niet toe.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:32 schreef Paddo het volgende:
"Grensoverschrijdend gedrag" is een maatstaf die te pas en te onpas uit de kast wordt getrokken. Omdat het zo'n bekend begrip is bij seksuele delicten, heeft het een nogal zware lading.
Als ik op het werk in de gang ga zitten poepen, denk ik dat de reactie van mijn baas ook wel betiteld zou kunnen worden als grensoverschrijdend. Maar dat is dan verdiend.
Om één of andere reden associeer ik "grensoverschrijdend gedrag" met woke, en ik heb de indruk dat daar het probleem zit. Gewoon boos op iemand zijn met recht omdat hij iets heel ergs geflikt heeft is een gezonde manier van converseren.
Goeie vraag, kan er niet veel over vinden buiten dit:quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Op basis waarvan heeft ze deze rol gekregen dan? Heeft ze expertise in dit soort zaken?
Ik ken haar professionele leven verders niet. Misschien is ze een een doorgewinterde professional.
Ze heeft dus speciaal een stichting opgericht om deze mensen te helpen. Natuurlijk spring ik weer in het negatieve als ik zeg dat ik zo'n mensen niet blind vertrouw, ze zal er zelf wel een leuke cent aan verdienen, inclusief al die "professionals" die ze inhuurt, dat doen zo'n mensen echt niet uit de goedheid van hun hart.quote:Stichting (Gelijk)waardig Herstel, opgericht door prinses Laurentien, mag door met het helpen van mensen die getroffen zijn door het toeslagenschandaal. Wel komen er strengere voorwaarden, waardoor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgekeerd hoogstwaarschijnlijk omlaaggaat.
De stichting heeft afspraken gemaakt met het ministerie van Financiën, meldt staatssecretaris Nora Achahbar (Toeslagen) in een brief aan de Tweede Kamer.
SGH laat gedupeerde ouders zelf hun verhaal doen en stelt een schadebedrag vast aan de hand van een soort afvinklijst met vaste bedragen per schadepost. Ouders zijn daar enthousiast over, maar het ministerie was na een eerste proef met zo'n driehonderd dossiers niet direct overtuigd. Er waren twijfels over zowel de uitkomsten als over de mogelijkheid deze aanpak op grote schaal toe te passen.
De Kamer drong er desondanks op aan zo snel mogelijk door te gaan met wat inmiddels ook wel de 'methode-Laurentien' wordt genoemd. Om de oplopende kosten te dekken zette het vorige kabinet, met instemming van het parlement, daar op de valreep 2,3 miljard euro extra voor opzij.
Nu is afgesproken dat de compensatie die wordt uitgekeerd "ruimhartig en uitlegbaar" moet zijn, schrijft Achachbar. Een derde partij gaat de schadeberekeningen van de stichting toetsen. Zo mag er bijvoorbeeld geen geld meer worden uitgekeerd voor schade die ontstond voordat het toeslagenschandaal begon.
Daarnaast wordt ook de doelgroep beperkt. Alleen ouders die meer schade hebben opgelopen dan de 30.000 euro die ze al hebben gekregen uit de zogenoemde Catshuisregeling komen voorlopig in aanmerking voor herstel via de stichting.
Zo gaat in de sector al jaren het verhaal dat directeur van belastingdienst de externe inhuur liet lopen via zijn eigen detacheringsbedrijf. Blijkbaar kan dat gewoonquote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:32 schreef Paddo het volgende:
René Veldwijk (een Computable-opiniemaker) heeft gewerkt voor het UWV/De belastingdienst, en er een tenenkrommend feuilleton over gemaakt genaamd "De kroniek van een faalfabriek" (Ik denk dat ik niet de enige ben die de stukjes wekelijks op Geenstijl las) (Volgens mij meer dan 70 delen) Eigenlijk wisten we toen al dat die toko met de grond gelijk gemaakt moest worden en zonder baantjescaroussel opgebouwd zou moeten worden willen we ooit het verstikkende ambtenarenapparaat dat alle verbeteringen tegenhoudt kwijt raken. Dat is niet gebeurd, en het nieuws van de afgelopen jaren stemt me niet gerust. De foute kliek ambtenaren zit er nog steeds. (Let op, dit is niet het werkvolk, maar de beleidsmakers. Ik ga er ook vanuit dat Laurentien met hen gesproken heeft)
Ik zeg mijn teams altijd, vertel me wat ik niet wil horen. Dat mag niet, dat moet. Ik ben Putin niet. Heeft een tijd geduurd voordat ze het geloofden. De Duitsers geloven het inmiddels, Fransen beginnen en Italianen zullen het nooit leren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:30 schreef Marsenal het volgende:
'Duld geen tegenspraak'
Dit is een vervelend bijeffect van de Nederlandse werkcultuur, die ikzelf trouwens wel heel prettig vind. In Nederland zijn we gewend om de baas uit te dagen, om hem kritisch te blijven benaderen. Ik denk dat sommige mensen wel eens vergeten dat een hiërarchische werkcultuur soms lastig rijmt hiermee.
Moet je in een dorp in Duitsland eens mee aankomen. "Ja maar m'n baas duld geen tegenspraak." Dan zullen ze zeggen dat je een goede baas hebt en stil moet zitten als je geschoren wordt.
Ja, niets zo irritant als al dat geslijm. Gewoon zeggen waar het op staat. Maar dat is moeilijk, de meeste bazen kunnen daar niet tegen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zeg mijn teams altijd, vertel me wat ik niet wil horen. Dat mag niet, dat moet. Ik ben Putin niet. Heeft een tijd geduurd voordat ze het geloofden. De Duitsers geloven het inmiddels, Fransen beginnen en Italianen zullen het nooit leren.
IDD, Silverbacks op de Rots met de andere gorilla's.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, niets zo irritant als al dat geslijm. Gewoon zeggen waar het op staat. Maar dat is moeilijk, de meeste bazen kunnen daar niet tegen.
Ik weet uit ervaring dat de meeste bedrijven zo zijn. Of in ieder geval het middenmanagement. Bij kleinere bedrijven valt er vaak met de eigenaar goed te praten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IDD, Silverbacks op de Rots met de andere gorilla's.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de management cultuur zo was, never nooit meer.
Uit het AD:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:48 schreef Seven. het volgende:
De stichting ontkent de aantijgingen stellig en geeft bovendien meer inzage in de gebeurtenissen die geleid hebben tot nieuwe werkafspraken. In hun statement staat dat prinses Laurentien daar nooit zelf bij betrokken is geweest.
Uit de verklaring van de stichting:quote:In februari al werd aan de bel getrokken door de consultants en ambtenaren dat de uitgesproken handelwijze van prinses Laurentien moest ophouden. Om hen te beschermen tegen de stemmingswisselingen van de prinses werden zij daaraan niet langer blootgesteld. Er werd alleen nog overlegd met prinses Laurentien door de directeur-generaal Toeslagen, de secretaris-generaal van Financiën en staatssecretaris Aukje de Vries.
Dit kan niet allebei waar zijn.quote:Zowel bij de stichting als het ministerie is melding gemaakt van gevallen waar emoties zijn opgelopen. In februari 2024 zijn tussen het ministerie en de stichting werkafspraken gemaakt.
Directe aanleiding was een pittige discussie tussen verschillende mensen van beide teams waar Laurentien niet bij betrokken is geweest. Evenmin heeft Laurentien deel uitgemaakt van het onderhandelingsteam van de stichting in de afgelopen maanden.
quote:Ook bij de NOS zijn signalen binnengekomen over vergaderingen waar stemverheffing, slaande deuren en tranen van de prinses aan de orde waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |