https://www.ad.nl/tilburg(...)oor-honden~a72da0eb/quote:School verplicht kinderen water te drinken, ouders boos: 'Water is voor honden'
Geen cola, geen energiedrank en zelfs geen limonade meer. Kinderen op basisschool Don Sarto in Tilburg mogen vanaf dit schooljaar alleen nog maar water drinken op school. Tot woede van veel ouders.
Ook het eten wordt er beperkt. De basisschoolkinderen mogen boterhammen of fruit meenemen van thuis. Drankjes en andere etenswaren worden ingenomen en aan het einde van de dag met een uitlegbriefje mee naar huis gestuurd.
De school wil op die manier de kinderen zo gezond mogelijk houden. Maar veel ouders van de school in de Tilburgse Vogeltjesbuurt bepalen liever zelf wat gezond is voor hun kind. Velen beklaagden zich de afgelopen weken bij directeur Ludy Meister. ,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''
Geen appelsap
Wat nou als het dertig graden is? Moet hij dan maar uitdrogen?
Kevin Rovers, vader
Hij is deze week al diverse keren met andere ouders naar school gegaan om zijn beklag te doen. Vooralsnog zonder resultaat. Zijn zoontje Jonairo (6) neemt normaal graag een pakje appelsap mee, met een boterkoek. Maar die kreeg de jongen deze week aan het einde van de dag weer mee naar huis. ,,We mogen nog geen Liga-koekje meegeven. Niks. En je kunt een kind niet verplichten om water te drinken, als hij het niet lust. Wat nou als het dertig graden is? Moet hij dan maar uitdrogen?''
Het grootste bezwaar heeft Rovers tegen de bidons die worden gebruikt. ,,Die worden elke dag omgespoeld. Maar als een kind ziek is, komen er bacteriën in. Die spoel je er niet zomaar uit. Dit gaat in tegen de hygiëneregels.''
Ik moest direct denken aan de opmerking van mijn zoontje dit weekend.quote:
De ouders staan vrij in hun keuze om hun kinderen met ingang van het komende schooljaar naar een school te sturen waar ze wil alles mogen vreten en zuipenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat nergens over. Dat je niks anders verkoopt op school en alleen water kan dringen, oke dat zou nog kunnen.
Maar dat je het gaat innemen slaat gewoon nergens op. Ipv een uitlegbriefje, geef dan een brochure mee met de nadelen van bv energy drinks en frisdrank. Kiezen de ouders dan nog steeds om het mee te geven dan is dat hun keus.
Jullie horen het, we zijn honden. Moet hieraan denken overigens:quote:,,Mijn zoon komt huilend thuis: ik lust geen water'', zegt vader Kevin Rovers. ,,Dat hoeft hij van mij ook helemaal niet. Water is voor honden.''
Kind zit inmiddels al met pa klok biertjes in de voortuin te drinkenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:59 schreef Bargehassus het volgende:
"Niet super actueel".
Dat kun je wel stellen, artikel is 7 jaar oud. Waar is het nieuws?
Ik zie het zo voor me.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Kind zit inmiddels al met pa klok biertjes in de voortuin te drinken
Prima, maar niet op school, next.quote:Maar veel ouders van de school in de Tilburgse Vogeltjesbuurt bepalen liever zelf wat gezond is voor hun kind.
Ja. Vier delen waren het zelfs:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
Daarnaast is hier volgens mij al eens een keer een topic over geweest, maar zeker ben ik niet.
Is m'n geheugen toch nog aardig.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja. Vier delen waren het zelfs:
NWS / "Mijn kind lust geen water" #4
quote:In de ochtendpauze eten en drinken wij gezond. De kinderen mogen water, een boterham, fruit of groente meenemen.
https://www.xpect013.nl/d(...)raktische-informatiequote:Tijdens de lunch eten wij ook gezond, houd hier rekening mee bij het vullen van de broodtrommel.
Jonairo (quote:Zijn zoontje Jonairo (6) neemt normaal graag een pakje appelsap mee, met een boterkoek.
Dan kunnen we het hier net zo goed hebben over de andere plannen van de regering.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:05 schreef Leandra het volgende:
Een 7 jaar oud artikel, er zijn al diverse topics over geweest, de groep 3 kinderen van toen zitten inmiddels op de middelbare, maar het moet nog even weer aangehaald worden?
.
bron: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ABCDDD:010842755:mpeg21:p001quote:Regering weigert schoolmelk te subsidiëren
(Ynn. onze correspondent)
DEN HAAG, 1 dcc. — De regering is niet bereid de schoolmelkvoorziening te subsidiëren. Zij heeft dit besluit aan de gemeenten meegedeeld. De prijs van schoolmelk is slechts weinig verhoogd en het inkomen van het merendeel van de gezinnen laat deze prijsveroging toe. aldus minister Suurhoff in zijn memorie van antwoord. Als er gezinnen zijn, die de schoolmelk niet kunnen betalen, ligt hier volgens de minister een taak voor de gemeenten.
Waar TS zelf nota bene ook gepost heeft:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja. Vier delen waren het zelfs:
NWS / "Mijn kind lust geen water" #4
Beginnende dementie bij TSquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar TS zelf nota bene ook gepost heeft:
LXIV in NWS / "Mijn kind lust geen water" #4
Daar was in 2017 al een topic over: NWS / "Mijn kind lust geen water"quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/tilburg(...)oor-honden~a72da0eb/
Ok. Niet super actueel meer, maar wilde het jullie ook niet onthouden. Letterlijk alle vooroordelen komen boven tafel, inclusief eerste en tweede generatie tokkie-namen. Enjoy
NWS / "Mijn kind lust geen water"quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:15 schreef Leandra het volgende:
Jongens moet dat nou? Dat kind is inmiddels 13 en kan er ook niets aan doen dat zijn ouders 7 (!!) jaar geleden zonodig naar de krant moesten stappen.
Ja, 7 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:16 schreef maily het volgende:
[..]
NWS / "Mijn kind lust geen water"
-- edit-- spuit 11
Of je gooit het gewoon op slot of in de prullenbak, het is ronduit bizar dat het open blijft, alleen al naar het kind in kwestie zou FOK! gewoon haar verantwoordelijkheid kunnen nemen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:13 schreef Jippie het volgende:
Wel erg oud nieuws, mag naar VER. Succes
Wel even gegoogeld:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:15 schreef Leandra het volgende:
Jongens moet dat nou? Dat kind is inmiddels 13 en kan er ook niets aan doen dat zijn ouders 7 (!!) jaar geleden zonodig naar de krant moesten stappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had 'ie maar een andere vader moeten kiezen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:15 schreef Leandra het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:30 schreef maily het volgende:
[..]ik vond wel een kerkboekje.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen idee of vader dat nog weet waar het boekje mee begon toen het verhaal over de doop van zijn zoon er in stondquote:Alleen het water waarmee
we dorstige laven
lest onze dorst.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Mijn hond drinkt alleen red bull, maar vaak gooi ik gewoon budget energy in zijn bak als die slaapt. Merkt die niet eens.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Mijn hond wil alleen regenwater uit een onderschotel drinken in de achtertuin. Dus ik vul dat met kraanwater als hij niet kijkt en gooi er dan een blaadje bij hahaha.
Je kunt dit onder de aandacht brengen via forum@fok.nlquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je gooit het gewoon op slot of in de prullenbak, het is ronduit bizar dat het open blijft, alleen al naar het kind in kwestie zou FOK! gewoon haar verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Serieus? Wil je nou werkelijk dat een topic dat een inmiddels 13-jarig kind 7 jaar na het originele weer onder de aandacht wordt gebracht via een mail aan forum@fok.nl wordt gesloten?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je kunt dit onder de aandacht brengen via forum@fok.nl
Alles wat niet in NWS past maar waar wel in wordt gereageerd kan bij mijn weten naar VER worden overgeplaatst. Dus ja, als jij vindt dat dit anders zou moeten kun je dat aangeven via forum@fok.nlquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Serieus? Wil je nou werkelijk dat een topic dat een inmiddels 13-jarig kind 7 jaar na het originele weer onder de aandacht wordt gebracht via een mail aan forum@fok.nl wordt gesloten?
Vind je het zelf wel echt VER materiaal?
Wat een ziek volk zit er bij zegt, beetje een kind dat inmiddels puber is weer belachelijk gaan maken op basis van het feit dat zijn vader 7 jaar geleden zo nodig aandacht moest, en een mod die dan te beroerd is om het topic in de prullenbak te flikkeren
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:30 schreef maily het volgende:
[..]Ik zwengel Google nog even aan, vooral benieuwd of het arme jong ondertussen 100+ kilo weegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |