abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214713206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Een geborgde HCN geeft iedere maand een leuke cashflow :)
HCN geeft bij mij sowieso al iedere maand een leuke cashflow. Al die projecten met aflossing naar ¤0.
pi_214713379
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:49 schreef flexion het volgende:
De uitslag van CCF lening 33453 N*v*g Exp** B.V. is bekend

SPOILER
Inmiddels is de akte in het kader van de herziening getekend.

Ik heb altijd het idee dat er altijd een groter percentage voor is dan tegen voorstellen. Nog niet meegemaakt dat er een meederheid tegen een voorstel was... Bij deze had ik tegen gestemd, maar helaas.
Ik denk dat er veel slechtere voorstellen langs zijn gekomen. Ik vind het aantal tegenstemmers juist hoog bij deze stemronde. Het komt er feitelijk op neer dat project met 4-5 maanden wordt verlengd met 2% extra rente. Zekerheden in dit project zijn prima en leningnemer heeft altijd keurig aan de betalingsverplichtingen voldaan. Welk alternatief was er anders?
pi_214713510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:27 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
.....

En ook al betaal ik nu geen box 3 belasting, ....... Mede hierdoor is het netto bedrag wat ik nu maandelijks aan rente ontvang nu ook hoger en net genoeg om van te leven.
Om pak 'm beet ¤ 1000 per maand te genereren heb je bij een gem. jaarrente van 6 % een dragend kapitaal van 200 k nodig. Hoe blijf je dan buiten box 3 bereik? Tips zijn welkom.
pi_214713561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:27 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Om pak 'm beet ¤ 1000 per maand te genereren heb je bij een gem. jaarrente van 6 % een dragend kapitaal van 200 k nodig. Hoe blijf je dan buiten box 3 bereik? Tips zijn welkom.
wellicht doordat in een BV vermogen zit, dit (minder dan de wet excessief lenen) naar prive wordt doorgeleend. Per saldo geen vermogensbelasting terwijl je 500k belegt. Bijv.
pi_214713564
quote:

[..]
Heb jij 1000 euro per maand nodig ?
Als je huis is afbetaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 14-08-2024 17:38:15 ]
pi_214713720
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Geld ophalen voor 12 mnd terwijl je de vergunning nog niet hebt. No go.

Edit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, aan de andere kant als je voor korte tijd een groot bedrag zorgeloos wil wegzetten kan ik me voorstellen dat je 1A meeneemt. Het is een groot goed onderhouden (casco) pand dat altijd wel het 1A bedrag opbrengt . Vergunning voor verbouwing naar 6 appartementen of geen vergunning.
pi_214713902
quote:

[..]
Dat kapitaal heb ik, net aan. Niet alles is geinvesteerd, wel het grootste deel. Met hulp van wat vervroegde aflossingen met extra boetrente kruip ik dit jaar langzaam naar de 7% rente netto (dit gerekend zonder eventuele defaults).
Aangezien ik geen box 1 inkomen heb afgezien van een klein bedrag wegens EWF kan ik de algemene heffingskorting gebruiken voor het box 3 inkomen. Tot nu toe blijf ik met het te betalen bedrag aan belasting onder het bedrag van de algemene heffingskorting en betaal ik dus niets.
Als tip kun je dan zien, stop met werken en ga alleen van je investeringen leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:32 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Heb jij 1000 euro per maand nodig ?
Als je huis is afbetaald.
Ik heb iets minder dan dat per maand nodig. Huis is niet helemaal afbetaald, maar wat er nog openstaat is maar een heel klein bedrag.
Het enige is dat grote bedragen voor dingen die niet onder de normale maandelijkse uitgaven vallen ten koste gaan van mijn vermogen. Dit jaar is bv de buitenkant van mijn huis geschilderd en dat kostte een fors bedrag. Maar ik heb ook een moeder op leeftijd die mij en mijn broer ieder jaar wat schenkt en dat was genoeg voor de rekening van het schilderwerk.
pi_214714351
Voor mensen die veel bij duurzaaminvesteren (DI) doen: het is me opgevallen dat veel projecten die op het eerste gezicht onafhankelijk lijken (Trio solar 1 tm ..., Wattson Power, Middelweg Energy, NextGen Energy, ...) allemaal op hetzelfde adres gevestigd zijn (of met gelinkte BV's op dat adres) en ik zie ook meerdere keren dezelfde namen als bestuurders langs komen. In het kader van risicospreiding zou ik niet teveel projecten van deze club mee nemen.

Ik vind DI hier nogal vaag over. Er wordt ook erg gemakkelijk met bedragen geschoven, zo was het het doelbedrag van Middelweg Battery B.V. 1,2 miljoen (max 2 miljoen, lekker breed) en is nu al twee keer verlaagd naar 800.000 en daarna 700.000. Restbedrag komt uit 'inbreng van eigen vermogen'. Spaarpotje?
pi_214714371
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 12:59 schreef raser1981 het volgende:
CCF GPS linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vol. Zag heel wat hoge bedragen voorbij komen vandaag.
pi_214715127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:15 schreef quepos het volgende:

[..]
Voor die tijd zal hij wel vol zitten.
35% vol. Nog wat werk om voor livegang vol te zitten.
pi_214715209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 18:13 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dat kapitaal heb ik, net aan. Niet alles is geinvesteerd, wel het grootste deel. Met hulp van wat vervroegde aflossingen met extra boetrente kruip ik dit jaar langzaam naar de 7% rente netto (dit gerekend zonder eventuele defaults).
Aangezien ik geen box 1 inkomen heb afgezien van een klein bedrag wegens EWF kan ik de algemene heffingskorting gebruiken voor het box 3 inkomen. Tot nu toe blijf ik met het te betalen bedrag aan belasting onder het bedrag van de algemene heffingskorting en betaal ik dus niets.
Als tip kun je dan zien, stop met werken en ga alleen van je investeringen leven.
[..]
Ik heb iets minder dan dat per maand nodig. Huis is niet helemaal afbetaald, maar wat er nog openstaat is maar een heel klein bedrag.
Het enige is dat grote bedragen voor dingen die niet onder de normale maandelijkse uitgaven vallen ten koste gaan van mijn vermogen. Dit jaar is bv de buitenkant van mijn huis geschilderd en dat kostte een fors bedrag. Maar ik heb ook een moeder op leeftijd die mij en mijn broer ieder jaar wat schenkt en dat was genoeg voor de rekening van het schilderwerk.
Altijd leuk box 1 geen inkomen voor partners ook. Dan kan je een groot gedeelte van je vermogen doorschuiven naar de partner ter benutting van de AHK.

Maar binnenkort gaat box 3 inkomen ook meetellen voor de afbouw AHK.Weet niet meer precies wanneer.
pi_214715224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:18 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Altijd leuk box 1 geen inkomen voor partners ook. Dan kan je een groot gedeelte van je vermogen doorschuiven naar de partner ter benutting van de AHK.

Maar binnenkort gaat box 3 inkomen ook meetellen voor de afbouw AHK.Weet niet meer precies wanneer.
edit
vanaf dit jaar ...
De afbouw van de algemene heffingskorting (AHK) wordt ook afhankelijk van het inkomen in box 2 en box 3 vanaf 1 januari 2024. Hierdoor zal de AHK sneller afbouwen voor personen met inkomen in box 2 en box 3. De maximale AHK wordt verhoogd met ¤ 304,- in 2024.
pi_214715570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:20 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
edit
vanaf dit jaar ...
De afbouw van de algemene heffingskorting (AHK) wordt ook afhankelijk van het inkomen in box 2 en box 3 vanaf 1 januari 2024. Hierdoor zal de AHK sneller afbouwen voor personen met inkomen in box 2 en box 3. De maximale AHK wordt verhoogd met ¤ 304,- in 2024.
Ja, voor die afbouw gaat inkomen in box 2 en 3 ook meetellen. Maar de afbouw is vanaf een bepaald inkomen. Dit jaar is dat bij meer dan ¤ 24.813. Zoveel inkomen heb ik niet uit box 1 en 3 samen en ga ik voorlopig ook niet krijgen.
pi_214716718
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:58 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:

RoLa B.V.
¤ 320.000 | 8,0% rente | 60 maanden
1ste hypotheek +2de hypotheek woonhuis
Deze ga ik ruim meenemen. Goed verhaal en voldoende afgedekt.
Pecunia non olet
pi_214716761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:20 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
edit
vanaf dit jaar ...
Je bent in dit land toch eigenlijk wel een beetje gek als je hard werkt en wat vermogen opbouwt. Linksom en rechtsom word je genomen met deze geniepige trucs die ongemerkt de marginale IB druk verhogen...
Pecunia non olet
pi_214716909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:58 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:

RoLa B.V.
¤ 320.000 | 8,0% rente | 60 maanden
1ste hypotheek +2de hypotheek woonhuis
Deze wil ik ook wel meenemen, heeft iemand een linkje of weet wanneer deze live gaat ?
pi_214718197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 18:13 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
[..]
Dankjewel voor de uitleg. Dat doe je netjes met bijna 7 % netto!
pi_214718619
Aangezien deze partij bij meer leningen borg staat, is het misschien wel interessant om te melden dat L*nferink Zw*lle de borg heeft betaald inzake de lening Kl*niek Els*ndael via CCF.

Lijkt me al met al een kostbaar project geweest. Ze hebben de doorstart gefinancierd van de kliniek d.m.v. 250k lening en 250k borg op de CCF lening. Ziet eruit als een verliespost van een half miljoen + een hoop huurderving.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:55:07 #294
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214718893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 09:53 schreef obligataire het volgende:
Meeste zorgen heb ik over Erfurt, waar openlijk 'uitwinning' wordt gesuggereerd.
Update CRE:

SPOILER
pi_214718930
RoLa open
pi_214718940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:00 schreef Tjalala het volgende:
RoLa open
Meegenomen.
pi_214718942
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Meegenomen.
Hier ook.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214718978
quote:
RoLa open
zijn kantoortje - nette huur prijs

https://www.fundainbusine(...)633-everdenberg-107/
pi_214719000
quote:
RoLa open
En loopt (terecht) in een stevig tempo vol.... Nog (edit..... 3% te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 15-08-2024 11:17:16 ]
Pecunia non olet
pi_214719049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:11 schreef Bobby100 het volgende:
Aangezien deze partij bij meer leningen borg staat, is het misschien wel interessant om te melden dat L*nferink Zw*lle de borg heeft betaald inzake de lening Kl*niek Els*ndael via CCF.

Lijkt me al met al een kostbaar project geweest. Ze hebben de doorstart gefinancierd van de kliniek d.m.v. 250k lening en 250k borg op de CCF lening. Ziet eruit als een verliespost van een half miljoen + een hoop huurderving.
Hij zal er best wat buikpijn van hebben, anderzijds is dit ingecalculeerd risico bij een aantal afgegeven borgstellingen. Daar staan natuurlijk ook de nodige voordelen tegenover.

Op een balanstotaal van 300 miljoen en eigen vermogen van 60 miljoen (cijfers 2021), zal ome Carlus hoogstwaarschijnlijk niet in de problemen komen door deze kwestie..

Wel fijn om te weten dat hij netjes zijn verplichtingen nakomt <O) Kunnen nakomen en willen nakomen zijn 2 verschillende dingen...

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 15-08-2024 11:24:00 ]
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')