abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214700684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 11:49 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die lening is 1,4 mio groot. Zelfs in het allergrootste rampscenario kan ik me niet voorstellen dat ze 560K aan rente/kosten voor de kiezen zouden krijgen van de eerste hypotheekhouder ;)

Maar dan nog, de marge is vrij dun (kan zomaar een flinke hap van af), dus als zekerheid de enige reden is om mee te doen, zou ik hem toch maar laten liggen. Dit project heeft nogal een hoog BS- en luchtkasteelgehalte als ik zo vrij mag zijn.

2 Panden ingebracht ter waarde van 33 miljoen.... ben benieuwd hoeveel daarvan aan de strijkstok is blijven hangen en wat ze oorspronkelijk gekost hebben.
Deze woning lijkt al sinds 2 jaar te koop te staan, maar vragen er inderdaad nog wel veel voor en dan zouden de problemen over zijn. https://drimble.nl/adres/(...)doormanlaan-10a.html
pi_214701318
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 12:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik krijg de komende 80 maanden nog in totaal E 3,30 van lenderspender. Over 7 jaar maar een ijsje van kopen.
Afgelopen maand kreeg ik nog 10 cent daarvoor was het 11 maanden geleden dat ik iets gehad heb van ze... Volgens mij dat ik er nu wel vanaf maar voor hetzelfde geld krijg ik over 30 maanden ofzo ook weer iets.
pi_214701429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 13:35 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Afgelopen maand kreeg ik nog 10 cent daarvoor was het 11 maanden geleden dat ik iets gehad heb van ze... Volgens mij dat ik er nu wel vanaf maar voor hetzelfde geld krijg ik over 30 maanden ofzo ook weer iets.
Je kan de toekomstige uitkeringen zien in je account. Ik heb een tijdje geleden weleens geïnformeerd om de termijnen in 1x af te ronden, maar daar was geen ruimte voor. Lijkt me dat de verwerkings/betaalkosten duurder zijn dan de nog uitbetaalde bedragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 13-08-2024 13:54:42 ]
pi_214701529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 12:08 schreef Ricky86 het volgende:
R.P. Notenbomer staat open bij CCF, loopt nog niet supersnel vol.
Opzich een best aardig project dacht ik.
8% is net te weinig vergelijking met andere projecten. 9% was denk ik beter geweest.
pi_214701530
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 13:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je kan de toekomstige uitkeringen zien in je account. Ik heb een tijdje geleden weleens geïnformeerd om de termijnen in 1x af te ronden, maar daar was geen ruimte voor. Lijkt me dat de verwerkings/betaalkosten duurder zijn dan de nog uitbetaalde bedragen.
Als de bedragen onder de 10 cent komen is die niet meer accuraat. Dan schuift het namelijk door tot het moment dat er weer 10 cent staat.
pi_214701668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 11:49 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die lening is 1,4 mio groot. Zelfs in het allergrootste rampscenario kan ik me niet voorstellen dat ze 560K aan rente/kosten voor de kiezen zouden krijgen van de eerste hypotheekhouder ;)

Maar dan nog, de marge is vrij dun (kan zomaar een flinke hap van af), dus als zekerheid de enige reden is om mee te doen, zou ik hem toch maar laten liggen. Dit project heeft nogal een hoog BS- en luchtkasteelgehalte als ik zo vrij mag zijn.

2 Panden ingebracht ter waarde van 33 miljoen.... ben benieuwd hoeveel daarvan aan de strijkstok is blijven hangen en wat ze oorspronkelijk gekost hebben.
Kantoren in Wassenaar & Luxemburg ; oogt en klinkt duur maar zijn gewoon prima recht toe recht aan
in Lu en kantoortje in NL
https://www.fundainbusine(...)06239-langstraat-23/

Inderdaad allemaal zogezegd "¤ dun" en de naar achter gestaffelde oplopende aflossing is ook een signaal.
Plus stoort het me een beetje ; wel de toevoeging van de plaatjes vh OG, moet ik met google image search reverse gaan zitten pielen (in mijn optiek zeg het gewoon welke pandjes, helpt bij de beoordeling, maar dat is mijn opinie) en onderstaande opmerking in de pitch dan nog,
Er lopen al langere tijd gesprekken voor het openen van een tweede fonds. De verwachting is dat een doorbraak snel volgt.

Men is nog niet aan of over de finishlijn. Duurt allemaal langer hetgeen cash¤ hapt en daarvoor benne wij de crowdfunders er.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 13-08-2024 14:26:04 ]
pi_214701733
Bootje GVE, hypotheek op boot met 30% ltv. met link
quote:
pi_214701890
De De CCF Friday-coach pak ik wel mee if I can. Blijf me erover verbazen dat mensen met een dergelijke carrière ¤ (30k - 50k) moeten lenen voor werkkap, inrichting kantoor (aan huis ?) en een bedrijfsauto en wat al niet meer. Heb ik het nog niet over het naar voren halen van een pensioendeel.
Ik ken peoples van ong. dezelfde jaargang die het al voor elkaar hebben of die ¤ 30k-50k) als spaar-&beleggingsvermogen / buffer gewoon dik hebben. Financial planning dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 13-08-2024 16:23:29 ]
pi_214701931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 12:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik krijg de komende 80 maanden nog in totaal E 3,30 van lenderspender. Over 7 jaar maar een ijsje van kopen.
Als dat nog kan na 7 jaar belasting en inflatie
pi_214701945
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:15 schreef peterc het volgende:
en onderstaande opmerking in de pitch dan nog,
Er lopen al langere tijd gesprekken voor het openen van een tweede fonds. De verwachting is dat een doorbraak snel volgt.
Die zin viel mij ook op. Klinkt alsof het niet bepaald in kannen en kruiken is.
quote:
Men is nog niet aan of over de finishlijn. Duurt allemaal langer hetgeen cash¤ hapt en daarvoor benne wij de crowdfunders er.
Nou, niet deze crowdfunder :W
pi_214702223
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:15 schreef peterc het volgende:

[..]
Kantoren in Wassenaar & Luxemburg ; oogt en klinkt duur maar zijn gewoon prima recht toe recht aan
in Lu en kantoortje in NL
https://www.fundainbusine(...)06239-langstraat-23/

Inderdaad allemaal zogezegd "¤ dun" en de naar achter gestaffelde oplopende aflossing is ook een signaal.
Plus stoort het me een beetje ; wel de toevoeging van de plaatjes vh OG, moet ik met google image search reverse gaan zitten pielen (in mijn optiek zeg het gewoon welke pandjes, helpt bij de beoordeling, maar dat is mijn opinie) en onderstaande opmerking in de pitch dan nog,

In zijn voordeel zou ik nog willen vermelden, dat het stamrecht credit op de balans, natuurlijk Eigen vermogen is (want risicodragend kapitaal) dus de solvabiliteit is wel degelijk uitstekend te noemen. Bij Collin kan men wel een cursusje balanslezen gebruiken.

Echter, wat staat er debet op de balans. Daar moet je naar raden. Zo maar een gok: a. rekening-courant directie en b. deelnemingen gewaardeerd op aanloopkosten?
Pecunia non olet
pi_214702585
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:41 schreef peterc het volgende:
De De CCF Friday-coach pak ik wel mee if I can. Blijf me erover verbazen dat mensen met een dergelijke carrière ¤ (30k - 50k) moeten lenen voor werkkap, inrichting kantoor (aan huis ?) en een bedrijfsauto en wat al niet meer. Heb ik het nog niet over het naar voren halen van een pensioendeel.
Ik ken peoples van ong. de dezelfde jaargang die het al voor elkaar hebben of die ¤ 30k-50k) als spaar-&beleggingsvermogen / buffer gewoon dik hebben. Financial planning dus.
Ja, linkje is aanbevolen.
pi_214702817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:47 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Die zin viel mij ook op. Klinkt alsof het niet bepaald in kannen en kruiken is.
[..]
Nou, niet deze crowdfunder :W
idem
pi_214703158
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:22 schreef Hanzul2 het volgende:
Bootje GVE, hypotheek op boot met 30% ltv. met link
[..]

Is een flink bedrag voor GvE begrippen. Ik kan wel inleggen met grote kans dat ik het over een maand of zo renteloos weer terugkrijg?

WvjG had laatst ook al een visserijschip.

Ik vind het allemaal lastig te beoordelen, straks wordt die vangmethode ook weer verboden of zo, en wat moeten ze dan?
Pecunia non olet
pi_214703360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 15:19 schreef obligataire het volgende:
In zijn voordeel zou ik nog willen vermelden, dat het stamrecht credit op de balans, natuurlijk Eigen vermogen is (want risicodragend kapitaal) dus de solvabiliteit is wel degelijk uitstekend te noemen. Bij Collin kan men wel een cursusje balanslezen gebruiken.

Hm, stamrecht is gewoon een voorziening en zeker geen eigen vermogen, er staan immers uitkeringsverplichtingen (aan de dga) tegenover. De kerel is er gewoon uitgeknikkerd bij één van die bankiers en toen was het nog gebruikelijk om zo'n gouden handdruk onbelast uitgekeerd te kunnen krijgen en in een stamrecht bv te knikkeren. Om die er vervolgens de volgende dag cash uit te trekken onder de noemer "rekening courant" die natuurlijk nooit werd afgelost. Dat lijkt hier niet anders, die centjes zijn gewoon opperdepop en een tonnetje is dan nog in een projectje gestopt waar blijkbaar voor fonds I al bijzonder weinig animo voor te vinden was. Resteert een leuk pandje in Wassenaar dat het in de executieverkoop alleen wat minder goed doet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214703399
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Hm, stamrecht is gewoon een voorziening en zeker geen eigen vermogen, er staan immers uitkeringsverplichtingen (aan de dga) tegenover.
Aan de DGA. Dus eigen vermogen. Als de zaken niet lopen zoals verwacht/gehoopt, dan verdampt de 'voorziening' . En de Fiscus piest dan ook naast het potje.

Of dit eigen vermogen betekenis heeft, hangt idd af van de debetkant van de balans. Staan daar slechts zachte activa dan is het een kaartenhuis.
Pecunia non olet
pi_214703445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Aan de DGA. Dus eigen vermogen. Als de zaken niet lopen zoals verwacht/gehoopt, dan verdampt de 'voorziening' . En de Fiscus piest dan ook naast het potje.
Nee, die stamrecht is gewoon een harde verplichting en dus een voorziening. Dat is ook meteen het grootste risico, want dit soort constructies beschouwt de fiscus meteen als afkoop van dat stamrecht (en dus niet als dividenduitkering zoals in andere gevallen), wat betekent afrekenen tegen de commerciële waarde á toptarief plus 20% revisierente (dus driekwart cashclaim).

https://financialfocus.ab(...)mrechten-in-uw-bv-2/
https://www.alfa.nl/actue(...)t-en-lenen-bij-de-bv
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214703468
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, die stamrecht is gewoon een harde verplichting en dus een voorziening. Dat is ook meteen het grootste risico, want dit soort constructies beschouwt de fiscus meteen als afkoop van dat stamrecht (en dus niet als dividenduitkering zoals in andere gevallen), wat betekent afrekenen tegen de commerciële waarde á toptarief plus 20% revisierente (dus driekwart cashclaim).

https://financialfocus.ab(...)mrechten-in-uw-bv-2/
https://www.alfa.nl/actue(...)t-en-lenen-bij-de-bv
Je begrijpt me niet. De begunstigde van het stamrecht is de man zelf. En die komt achteraan het rijtje als de B.V. betalingsonmachtig wordt. Dat geld verdampt. Die verplichting is niets waard als het geld op is. Simpel. De Fiscus heeft dan ook een waardeloze claim. Ze kunnen hem wel in privé aanslaan maar daar hebben wij niets mee van doen.
Pecunia non olet
pi_214703658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je begrijpt me niet. De begunstigde van het stamrecht is de man zelf. En die komt achteraan het rijtje als de B.V. betalingsonmachtig wordt. Dat geld verdampt. Die verplichting is niets waard als het geld op is. Simpel. De Fiscus heeft dan ook een waardeloze claim. Ze kunnen hem wel in privé aanslaan maar daar hebben wij niets mee van doen.
Ja, dat is vanuit een negatief scenario bekeken juist (en daarom staan voorzieningen ook boven schulden op de balans) , maar vanuit een positief scenario zal de BV gewoon moeten betalen aan de aandeelhouder - dan wel in directe vorm, dan wel door de verplichting over te dragen. Het cruciale verschil met eigen vermogen is dan ook het bestemmingsdoel, de aandeelhouder kan die niet naar eigen inzicht bestemmen zoals met eigen vermogen het geval is. Het maakt dan ook geen deel uit van de teller in je solvabiliteitsberekening. Die claim van de fiscus komt dus ook op de bv (latent in de toekomst, of acuut als de fiscus vindt dat er sprake is van afkoop) - en eventueel later in privé - dus daar heb je als geldverstrekker wel degelijk mee te maken.
pi_214704408
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Of dit eigen vermogen betekenis heeft, hangt idd af van de debetkant van de balans. Staan daar slechts zachte activa dan is het een kaartenhuis.
Kijk, ook hiervoor zit ik op dit forum :-)
pi_214705228
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:32 schreef quepos het volgende:
3 updates van CRE, Groningen wordt maandag afgelost, Meskenhagen en Saksen zitten er ook aan te komen.

Nu Emmerik nog.
het staat nog niet op m'n rekening, maar het lijkt er aan te komen ....
quote:
Garageboxen Emmerik
13-08-2024
Het bedrag t.b.v. de herfinanciering is gisteren ontvangen op de derdenrekening van de notaris. De aflossing heeft derhalve vandaag plaatsgevonden.
pi_214708297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is vanuit een negatief scenario bekeken juist (en daarom staan voorzieningen ook boven schulden op de balans) , maar vanuit een positief scenario zal de BV gewoon moeten betalen aan de aandeelhouder - dan wel in directe vorm, dan wel door de verplichting over te dragen. Het cruciale verschil met eigen vermogen is dan ook het bestemmingsdoel, de aandeelhouder kan die niet naar eigen inzicht bestemmen zoals met eigen vermogen het geval is. Het maakt dan ook geen deel uit van de teller in je solvabiliteitsberekening. Die claim van de fiscus komt dus ook op de bv (latent in de toekomst, of acuut als de fiscus vindt dat er sprake is van afkoop) - en eventueel later in privé - dus daar heb je als geldverstrekker wel degelijk mee te maken.
Een negatief scenario is nu juist de reden dat wij (en alle overige schuldeisers) graag zekerheden zien en een groot eigen vermogen willen dat dient als buffer om de eerste verliezen op te vangen. En dat laatste daar valt een stamrecht DGA zeer zeker ook onder.

Bij positieve scenario's blijft het 'pensioentje' van de DGA uiteraard buiten schot maar als het geld op gaat aan verliezen en slechte beleggingen dan zal hij een krantenwijk moeten nemen. En de Fiscus heeft dan ook pech. Dus ja formeel is het geen eigen vermogen daar heb je gelijk in, maar in de praktijk is dit een prima buffer voor de schuldeiser, dus achtergesteld vermogen. In gedachten tel ik hem dan eigenwijs als ik ben, toch mee met de solvabiliteit.

Ik heb dit bij een klant van mij van nabij meegemaakt; de hele gouden handdruk die hij in zijn B.V. had ondergebracht ging op aan slechte beleggingen (UPC meen ik, de prutser :) ), dus toen de uitkerende fase van zijn stamrecht in werking trad was er bijna geen geld meer en na 1 of 2 betalingen van loonheffing moest er een melding van betalingsonmacht worden gedaan bij de Fiscus en nog iets later ging de stamrecht B.V. failliet. DGA was niet aansprakelijk maar wel zijn pensioentje kwijt.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 13-08-2024 23:44:32 ]
Pecunia non olet
pi_214709764
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 19:50 schreef fok321 het volgende:

[..]
het staat nog niet op m'n rekening, maar het lijkt er aan te komen ....
[..]

'Emmerik' is inderdaad vandaag bijgeschreven. *O*
Pecunia non olet
  woensdag 14 augustus 2024 @ 09:30:33 #249
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214710089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 08:49 schreef obligataire het volgende:

[..]
'Emmerik' is inderdaad vandaag bijgeschreven. *O*
Mooi!
Hopelijk komt er ook snel wat schot in Transformatie Nieuwegein II. Herfinancieringspitch is nog steeds niet officieel gepubliceerd. CRE wacht al sinds half mei op een taxatierapport. Deze uitloop door dit slappe gedoe word ik helemaal niet blij van, voor een magere 5,5%.
Herfinanciering wil CRE gaan doen tegen 6% dus daar zullen investeerders ook wel niet voor in de rij staan. Dit geld hebben we voorlopig nog niet terug dus :N
pi_214710252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 09:30 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Mooi!
Hopelijk komt er ook snel wat schot in Transformatie Nieuwegein II. Herfinancieringspitch is nog steeds niet officieel gepubliceerd. CRE wacht al sinds half mei op een taxatierapport. Deze uitloop door dit slappe gedoe word ik helemaal niet blij van, voor een magere 5,5%.
Herfinanciering wil CRE gaan doen tegen 6% dus daar zullen investeerders ook wel niet voor in de rij staan. Dit geld hebben we voorlopig nog niet terug dus :N
Het zijn veel taaie dossiers....... Meeste zorgen heb ik over Erfurt, waar openlijk 'uitwinning' wordt gesuggereerd. Voor de rest is het een kwestie van afwachten maar. Voor de komende tijd zitten er enkele aflossingen aan te komen als ik de updates mag geloven.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')