abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214691292
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:37 schreef peterc het volgende:
HCN 225 Pavarotti Leiden vandaag laatste termijn. Prima familie Bogaart
En dat is iets vroeger dan verwacht aangezien de betaaldatum de 28e is.
pi_214691868
WvjG komt er na twee maanden achter dat de eerste hypotheekhouder geen toestemming verleend voor vestiging tweede hypotheek😵‍💫. Project komt vooralsnog niet tot stand.
pi_214692072
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:
WvjG komt er na twee maanden achter dat de eerste hypotheekhouder geen toestemming verleend voor vestiging tweede hypotheek😵‍💫. Project komt vooralsnog niet tot stand.
Welk project betreft dit?
pi_214693718
CCF 46557 the River Boys,
locatie nu for rent
https://horecasite.nl/adv(...)enbuurt-te-amsterdam
https://www.hevesta.nl/th(...)erdam-rivierenbuurt/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel weer ff duren maar zie de ¤ uiteindelijk nog wel komen. Met veel ruzie & gedoe gaat vaak het winkeltje toe

[ Bericht 55% gewijzigd door peterc op 12-08-2024 21:11:30 ]
pi_214694815
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Laatst hadden ze ook al 1 waarbij het van een 2de hypotheek een 1ste hypotheek werd op een ander onderpand...
pi_214695519
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 20:24 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Laatst hadden ze ook al 1 waarbij het van een 2de hypotheek een 1ste hypotheek werd op een ander onderpand...
Welke 2 projecten doelen jullie nu op? Ik doe regelmatig wat bij WvjG maar heb deze situaties niet op het netvlies?
Pecunia non olet
pi_214695610
Ben ik de enige hier die het allemaal wel vertrouwt en geen schaduwadministratie bijhoudt? Ik zie wel wat er binnenkomt en neem aan dat dat klopt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214696305
quote:
11s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:20 schreef nostra het volgende:
Ben ik de enige hier die het allemaal wel vertrouwt en geen schaduwadministratie bijhoudt? Ik zie wel wat er binnenkomt en neem aan dat dat klopt.
Same. Ik tel wel uitstaande hoofdsommen van alle platforms + wallets + tegenrekening saldo bij elkaar op om te kijken hoeveel winst ik heb en stop dat in een grafiek 1-2x per maand. Dit geeft dus netto rente opbrengst weer en met de grafiek controleer ik dat het conform verwachting is over tijd tov van gestorte hoofdsom.

Wat ik wel doe is periodiek de CSV met transacties opslaan lokaal. Als ik dan ooit een reden heb iets te wantrouwen kan ik forensisch alles uitzoeken.

Maar ben blij dat er veel hier wel bovenop zitten.
pi_214696481
Vertrouwen is goed, controle is beter :7

Proce**de heeft trouwens weer een termijntje recovery overgemaakt. Nog 3x zo en dan zijn we uit de rode cijfers. Dat is een heel oud dossier en ik heb er al die jaren mijn tanden in gezet bij Collin. Uiteindelijk hebben ze doorgepakt. Zonder mijn overzichten had ik wsl allang mijn verlies geslikt c.q. de hele kwestie vergeten.
Pecunia non olet
pi_214698079
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Welke 2 projecten doelen jullie nu op? Ik doe regelmatig wat bij WvjG maar heb deze situaties niet op het netvlies?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214698471
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 07:00 schreef Tjalala het volgende:

[..]
SPOILER
Ah zo, de naam kwam me bekend voor, maar ik zat alleen in de voorganger (die middels deze lening geherfinancierd is).
Pecunia non olet
pi_214698973
CCF gaat nu toch over tot kwalijke handelswijze. Eerder wilden ze dit niet doen inzake bouwkavel De Knipe.
quote:
Tot slot zullen wij de curator informeren over de naar onze mening 'kwalijke handelswijze' van de ondernemer zodat onze zienswijze meegenomen kan worden in een eventuele aanvraag WSNP door de ondernemer.
pi_214699112
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:20 schreef KrekelJapie het volgende:
CCF gaat nu toch over tot kwalijke handelswijze. Eerder wilden ze dit niet doen inzake bouwkavel De Knipe.
[..]

Het heeft zin gehad dat ik en vele anderen hier tegen in zijn gegaan dat heeft zeker geholpen bij dit gewijzigde besluit.
pi_214699182
Twee nieuwe projecten @ CCF
Een oude bekende die herfinancierd (Nassau Parc) en een business coach (Value Friday)
Beide met dekkende overwaarde.
pi_214699305
Info van HCN over desi devi .
SPOILER
pi_214699385
Pavarotti Leiden (geborgd); link

https://horecacrowdfundin(...)den-geborgd-w9w6q6lv
Pecunia non olet
pi_214699587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:38 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Het heeft zin gehad dat ik en vele anderen hier tegen in zijn gegaan dat heeft zeker geholpen bij dit gewijzigde besluit.
Ze kunnen beter aangifte van oplichting doen bij het OM. Dan krijgt die tenminste een douw. Niks WSNP.
pi_214699844
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:45 schreef impact9 het volgende:
Een oude bekende die herfinancierd (Nassau Parc) en een business coach (Value Friday)
Linkje van Nassau:

SPOILER
pi_214700195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:45 schreef impact9 het volgende:
Persoonlijk zou ik Nassau geen dekkende overwaarde willen noemen.

Als het misgaat mag de eerste hypotheekhouder een deel van de kosten (40% uit den hoofde) die ze maken van de openstaande hypotheek als kosten doorbereken.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_214700254
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 11:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als het misgaat mag de eerste hypotheekhouder een deel van de kosten (40% uit den hoofde) die ze maken van de openstaande hypotheek als kosten doorbereken.
Eens, maar als ik die woning voor de taxatiewaarde mag overnemen doe ik dat direct.
Die woning is realistisch gezien ca 2.2-2.3 waard
pi_214700259
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 11:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Die lening is 1,4 mio groot. Zelfs in het allergrootste rampscenario kan ik me niet voorstellen dat ze 560K aan rente/kosten voor de kiezen zouden krijgen van de eerste hypotheekhouder ;)

Maar dan nog, de marge is vrij dun (kan zomaar een flinke hap van af), dus als zekerheid de enige reden is om mee te doen, zou ik hem toch maar laten liggen. Dit project heeft nogal een hoog BS- en luchtkasteelgehalte als ik zo vrij mag zijn.

2 Panden ingebracht ter waarde van 33 miljoen.... ben benieuwd hoeveel daarvan aan de strijkstok is blijven hangen en wat ze oorspronkelijk gekost hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 13-08-2024 11:57:13 ]
Pecunia non olet
pi_214700457
R.P. Notenbomer staat open bij CCF, loopt nog niet supersnel vol.
Opzich een best aardig project dacht ik.
pi_214700511
Ik krijg de komende 80 maanden nog in totaal E 3,30 van lenderspender. Over 7 jaar maar een ijsje van kopen.
pi_214700559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 12:08 schreef Ricky86 het volgende:
R.P. Notenbomer staat open bij CCF, loopt nog niet supersnel vol.
Opzich een best aardig project dacht ik.
Ik vind deze ook wel aardig. De negativiteit rondom vakantiehuisjes is verleden tijd.

Het viel me op dat ze pandrecht hebben gevestigd op de 2 andere huisjes. Blijkbaar een leerproces. Ik kan me herinneren dat ze bij GvE bij een ander project niet helemaal in de gaten hadden dat een hypotheek niet kon bij een dergelijk huisje , niet gelegen op eigen grond.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')