abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214533646
e 11-jarige Mikael, die al vijf jaar wordt bedreigd met uitzetting, moet worden uitgezet naar Armeni. Dat blijkt woensdagochtend uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Mikael is in Nederland geboren, maar had geen verblijfsvergunning. Zijn moeder Gohar Matosyan (54) vestigde zich in 2010 in Nederland. Mikael heeft net groep acht afgerond op basisschool De Achtsprong in Amsterdam-Zuidoost, en begint na de zomer op het Cygnus Gymnasium in Oost.

Mikael is opgegroeid in Nederland en kent Armeni niet. ,,De IND kan mij net zo goed naar Ghana sturen,” zei hij vorige maand tegen Het Parool. ,,Dat land ken ik net zo min als Armeni.”

Hoger beroep

De dreigende uitzetting van Mikael kreeg veel aandacht doordat influencer Mahi Khalesi (zelf gevlucht uit Iran toen ze twee jaar was) en burgemeester Femke Halsema er vorige maand aandacht voor vroegen.

In 2021 gaf de Amsterdamse rechtbank Mikael en zijn moeder gelijk. Daarop stelde de toenmalige staatssecretaris van Asiel en Migratie hoger beroep in, omdat die vindt dat Mikael en zijn moeder te lang buiten beeld van instanties waren. Daar gaat de hoogste bestuursrechter nu niet in mee.

‘De Afdeling begrijpt dat het voor de vreemdeling zwaar zal zijn om naar een land te vertrekken waar hij nog nooit is geweest. Ook begrijpt de Afdeling dat de vreemdeling in stress en onzekerheid verkeert en dat dat hem zwaar valt’, schrijft de rechter. ‘Dat wil nog niet zeggen dat de Afdeling daarom de vreemdeling gelijk kan geven. De wens in Nederland te blijven, de stress en de onzekerheid zetten de toepassing van de Afsluitingsregeling nu eenmaal niet snel opzij.’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-armenie~adcc40d3/

poll
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214533659
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat kind is natuurlijk niet bezig met het breken van de wet voor 10 jaar. Die kan dat niet eens.
Uiteraard maar dat is helaas voor dat kind niet relevant. De keuze is niet aan hem, ouders zijn verantwoordelijk voor kinderen.
pi_214533667
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Eerlijk..ik had niets anders verwacht van jou. :D
Insgelijks, daadwerkelijk een principieel standpunt innemen en dat proberen te verdedigen met argumenten zie ik je nooit doen dus het was ook wat te veel gevraagd.
pi_214533674
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 22:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik vind dat heel jammer.
Bedoel, er komen genoeg arbeidsmigranten ook van buiten de EU. Ik ken via mijn werk in de ICT veel Indirs die hier met een visum via de werkgever wonen (betaalde woning door de werkgever regio Amsterdam) en werken. Zeer goed inkomen. Partner (waaraan ook een baan aangeboden wordt) en kinderen zijn ook mee.
Er is gewoon vraag naar hoog geschoolde expats, of migranten, of hoe je ze wilt noemen.

En dan mag je toch best een serieuze discussie hebben over migratie, wie je wel en wie je niet wilt hebben.. welke groepen serieus bijdragen aan je land en welke niet.

Dat dat niet kan, vind ik heel erg jammer.
Het gaat om ons land. Hoe wij de zaken willen vormgeven.
En daar hoort asiel ook bij. Net als arbeidsmigratie en alle andere vormen van migratie.
Die expats moeten binnen 3 maanden wegwezen als ze zonder baan komen te zitten en niets anders kunnen vinden. Deze mensen mochten hier 14 jaar onterecht blijven.
pi_214533759
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:21 schreef takura het volgende:

[..]
Die expats moeten binnen 3 maanden wegwezen als ze zonder baan komen te zitten en niets anders kunnen vinden. Deze mensen hebben hier 14 jaar onterecht mogen blijven.
Ja. Een werkgevers walhalla.

Overigens krijgen ze hier beiden een baan, man en vrouw. Dus als een van de twee de baan verliest is er nog geen man/vrouw overboord.
En de werkgever betaalt exorbitant voor de huisvesting.
Gemeubileerd.

Ik kende deze opzet vanuit Amsterdam. Maar nu ook van dichtbij in Utrecht.

En ik vind er opzich niets mis mee (al helpt het niet qua woningmarkt). Maar dit hoort ook in de migratie discussie thuis, als je tegelijkertijd mensen met goede perspectieven het land uit deporteert.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214533764
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Kinderen hebben over het algemeen al meer rechten en beschermingen, toch?

Ik ben het overigens niet ermee eens dat we het systeem zo moeten inrichten dat wanneer een ouder blijft hangen (wat ook nog maar de vraag is, aangezien ze een te lange periode uit het zicht waren), dat het kind dan wel moet mogen blijven. De zaak was 10 jaar geleden al afgehandeld en elk individueel geval is klote.
Ik heb me niet helemaal juridisch ingelezen. Maar hoe kan er dan onlangs een uitspraak van de Hoge Raad geweest zijn? De vorige rechter vond namelijk niet dat hun aanvraag per definitie afgewezen moest worden.
Het is (wat ik begreep) kennelijk best juridisch ingewikkeld.

Dus ik wil daar eigenlijk ook vanaf blijven.

De feiten zijn dat die jongen hier geboren en getogen is. Inmiddels 11 jaar is. En daar mag best wat juridisch bescherming bij horen. Los van de ouder. Puur naar het kind.

Ik wil eigenlijk meer discussie over dit onderwerp. Niet perse een voor of tegen. Maar over de rechten van een kind. Want daar gaat het voor mijn gevoel niet helemaal goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214533786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Uiteraard maar dat is helaas voor dat kind niet relevant. De keuze is niet aan hem, ouders zijn verantwoordelijk voor kinderen.
Tsja en zo zijn er ook gezinnen met kinderen die ervoor kiezen om naar een ander land te emigreren. De uitkomst is voor het kind precies hetzelfde maar in deze situatie is het ineens """harteloos""".
pi_214533829
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb me niet helemaal juridisch ingelezen. Maar hoe kan er dan onlangs een uitspraak van de Hoge Raad geweest zijn? De vorige rechter vond namelijk niet dat hun aanvraag per definitie afgewezen moest worden.
Het is (wat ik begreep) kennelijk best juridisch ingewikkeld.

Dus ik wil daar eigenlijk ook vanaf blijven.

De feiten zijn dat die jongen hier geboren en getogen is. Inmiddels 11 jaar is. En daar mag best wat juridisch bescherming bij horen. Los van de ouder. Puur naar het kind.

Ik wil eigenlijk meer discussie over dit onderwerp. Niet perse een voor of tegen. Maar over de rechten van een kind. Want daar gaat het voor mijn gevoel niet helemaal goed.
Zie https://nos.nl/artikel/25(...)in-nederland-blijven

De Hoge Raad heeft hier niet mee van doen. De Raad van State wel.

quote:
In de Afsluitingsregeling staat dat kinderen die al jaren in Nederland wonen onder strikte voorwaarden een verblijfsvergunning kunnen krijgen. Maar als ouders er zelf voor zorgen dat het kind lang in Nederland verblijft, kan er op basis van de regeling geen verblijfsvergunning worden afgegeven. Volgens de Raad van State is dat bij Mikael het geval.

In 2021 oordeelde de rechtbank dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) de aanvraag van de 11-jarige jongen niet had mogen afwijzen. Daar is de Raad van State het dus niet mee eens.

Ook mogen kinderen niet langer dan drie maanden uit het oog zijn geweest van de IND. In 2015 verlieten Mikael en zijn moeder de opvanglocatie van het COA, zonder te laten weten waar ze heen gingen.

"Door hun eigen toedoen is een situatie ontstaan waar de Afsluitingsregeling niet bedoeld voor is", zegt de hoogste bestuursrechter nu. "De minister hoeft daardoor niet de verantwoordelijkheid voor de lange duur van het verblijf van Mikael en zijn moeder in Nederland te nemen."

De jongen moet daarom naar Armeni vertrekken.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214533876
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:17 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat we ten opzichte van kinderen wel steken laten vallen.
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning. Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armeni is een veilig land bij mijn weten.
pi_214533897
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zie https://nos.nl/artikel/25(...)in-nederland-blijven

De Hoge Raad heeft hier niet mee van doen. De Raad van State wel.
[..]

Excuus.
De Raad van State is het.

Dit gaat over het kinderpardon, de afsluitingsregeling.
Maar het lijkt er voor mij op dat er dan weer niet zoveel naar het kind gekeken wordt. Maar alleen naar de ouders.

Dus voor mij blijft de kwestie staan. Moeten we meer naar de rechten en het belang van het kind kijken?

Want nu is het 'je ouder heeft een fout begaan, dus jij bent de dupe, want wet is wet', en dat is ook de grondslag van de ellende van de toeslagenaffaire.

De weging tussen 'je ouder deed wat verkeerd en jij wordt uit huis geplaatst'. Of jij als kind wordt uitgezet omdat je ouder..., vind ik te weinig in het voordeel van het kind.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214533936
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning. Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armeni is een veilig land bij mijn weten.
Ik weet helemaal niet of zij een kind genomen heeft om in NL.te blijven.

Maar ook al zou dat zo zijn, dat kind, een individu, is er nu eenmaal, al 11 jaar volledig in NL. En dat kind heeft belangen. En die zijn soms anders dan die van de ouders. En soms ook niet.

En misschien is er een systeem mogelijk om een in NL geboren en getogen kind wel rechten te geven, zonder dat je ouders meteen NLs maakt.

Voor mij is een kind niet verantwoordelijk voor de daden van de ouders.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 01:02:51 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214533951
quote:

[..]
Ik heb enorme moeite met de manier van beredeneren. Je verzint er zelf wat bij, neemt dat vervolgens aan als waarheid en gaat vervolgens haar ook nog eens neerzetten als een stuk vuil op basis van jouw eigen verzonnen verhaal.

Dit zie de laatste tijd wel vaker gebeuren tussen de comments, je bent daar niet de enige in. Vreemd is het wel en als je er wat objectiever naar kijkt zie je zelf denk ik ook wel dat dit een vrij makkelijke manier is om iemand compleet onmenselijk te laten lijken, zonder dat je de ins en outs weet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_214533958
quote:

[..]
Ik niet. Wel wordt het tijd om het asielstelsel te wijzigen en asielzoekers die worden afgewezen niet de gelegenheid geven nog jarenlang te procederen. De moeder van die jongen heeft hoogstwaarschijnlijk alleen een kind gekregen met het oog op een verblijfsvergunning.
Waar baseer je op dat deze mevrouw dat in dit geval hoogstwaarschijnlijk deed? Misschien kun je gewoon eens niet van deze aannames doen in individuele gevallen gebaseerd op alleen jouw onderbuik?

quote:
Het voelt juist als rechtvaardig dat dit gluiperige gedrag niet wordt beloond. Ohohoh ze is zo zielig en ze had dit nooit verwacht en ze is onder behandeling van een psycholoog.. tsja jammer joh..wegwezen. Armeni is een veilig land bij mijn weten.
Ik zie niemand sympathiseren met de moeder, wel met het kind.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 01:15:45 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214534002
Twee zoenende mannen of vrouwen en we moeten vooral de kinderen beschermen (!), maar een kind van 11, die hier geboren is, ja die moet je gewoon ineens naar een 'vreemd' land sturen. Je gaat bijna denken dat het ze in beide gevallen totaal niet om de kinderen te doen is.
pi_214534017
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waar baseer je op dat deze mevrouw dat in dit geval hoogstwaarschijnlijk deed? Misschien kun je gewoon eens niet van deze aannames doen in individuele gevallen gebaseerd op alleen jouw onderbuik?
[..]
Dank je.
Het gaat me hier dan ook om de rechten en voornamelijk het belang van het kind in deze kwestie.

Misschien is het woord 'kinderpardon' ook wel misleidend. En ben ik daardoor op het verkeerde been gezet.

Ik zou eigenlijk willen dat het kind zwaarder zou wegen qua belang als individu. Want die jongen treft schuld nog blaam.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214534022
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]
Ik heb ook wel sympathie voor het kind, maar dat verandert mijn mening niet. Of moeder een kind heeft gekregen met het oog op een verblijfsvergunning kan je natuurlijk niet bewijzen. Wel staat vast dat ze bewust onder de radar van het COA is gaan zitten. Al met al wel een uitspraak van de afdeling rechtspraak RvS die houdt snijdt.
pi_214534051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik heb ook wel sympathie voor het kind, maar dat verandert mijn mening niet. Of moeder een kind heeft gekregen met het oog op een verblijfsvergunning kan je natuurlijk niet bewijzen. Wel staat vast dat ze bewust onder de radar van het COA is gaan zitten. Al met al wel een uitspraak van de afdeling rechtspraak RvS die houdt snijdt.
Hopelijk ben je het er mee eens dat het een discussie niet helpt als je ineens een aanname doet dat deze mevrouw opzettelijk zwanger is geraakt zonder enig bewijs daarvoor. Alsof deze discussies al niet ingewikkeld genoeg zijn.
pi_214534144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 01:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank je.
Het gaat me hier dan ook om de rechten en voornamelijk het belang van het kind in deze kwestie.

Misschien is het woord 'kinderpardon' ook wel misleidend. En ben ik daardoor op het verkeerde been gezet.

Ik zou eigenlijk willen dat het kind zwaarder zou wegen qua belang als individu. Want die jongen treft schuld nog blaam.
Helaas, zo is de wet niet.

Ga in de politiek en verander de wet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214534419
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 20:57 schreef capricia het volgende:

Het lijkt me goed om als land je af te vragen welke mensen je hier wilt hebben.
Nederlandse kinderen, zoals dit jongentje, sws. Gaat me niet om mavo of havo. Hij is gewoon NLs.
Waarom is hij gewoon Nederlands? Hij woont al zijn hele leven in een asielzoekerscentrum tussen niet Nederlanders, verblijft hier illegaal, net als zijn niet Nederlandse moeder, hij heeft geen Nederlands paspoort.
Hij heeft los van zijn school niet meegedraaid in Nederland, zijn moeder heeft hier geen baan, ze hebben hier geen woning, grootouders en andere familie woont in Armeni. Wat maakt dit een Nederlands kind?
pi_214538755
Net terug van een paar dagen toeren, dus ik lees het allemaal nu pas.

Het zal wel een vals dilemma zijn, maar waarom is er nog geen poot uitgestoken naar alle veiligelanders in Ter Apel - vanuit de PVV-hoek klinken alleen maar afkeurende geluiden - en moet een hier geboren kind eerst maar eens naar het land waar zijn moeder vandaan komt?
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:22:52 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214539171
Is Faber trots op zichzelf?

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:31:12 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214539270
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:55 schreef Magister_Artium het volgende:

Het zal wel een vals dilemma zijn, maar waarom is er nog geen poot uitgestoken naar alle veiligelanders in Ter Apel - vanuit de PVV-hoek klinken alleen maar afkeurende geluiden - en moet een hier geboren kind eerst maar eens naar het land waar zijn moeder vandaan komt?
Dit is ook een veiligelander.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214540956
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 12:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dit is ook een veiligelander.
Je snapt, neem ik aan, dat ik de overlastgevende etterbakken bedoel, waardoor er constant politie op het perron van station Emmen staat, de inwoners van Ter Apel dagelijks overlast ervaren en de middenstand steeds meer maatregelen moet nemen om het proletarisch winkelen tegen te gaan?
pi_214542891
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die vrouw is 56. Vader is nooit in beeld geweest. Die was dus ergens rond de 44 toen ze van een random vent zwanger raakte…

Timing is het in ieder geval wel.

Maar ook als ze dat niet gedaan heeft voor de verblijfsvergunning, heeft ze dat kind er wel echt voor gebruikt, en heeft hem een jeugd van niks gegeven, ondergedoken en in AZC’s.

Die jongen is een slimmerik. Die kan waarschijnlijk op zijn 18de hier studeren, en daarna legaal migreren als kennismigrant. Dus voor hem doet ze het niet.

Die jongen zou gewoon een verblijfsvergunning moeten krijgen. Die kan er niks aan doen.

Maar die moeder gewoonweg niet. Dat schept een precedent dat je niet wil. Je wil niet dat andere ouders de jeugd van hun kinderen gaan inruilen voor een verblijfsvergunning.

En ondanks dat het een kut moeder is, is het wel zijn moeder, en wil je die 2 niet scheiden.

Dit zijn nou beslissingen waardoor ik blij wordt dat ik geen rechter ben, want ik zou het echt niet weten.
pi_214542936
Weet iemand trouwens wat de originele aanvraag van de moeder voor reden had? En wanneer dat definitief is afgewezen? (Meer dan 9 maanden voor de geboorte van Mikael?)
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:28:03 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214550694
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 16:09 schreef Shotty het volgende:
Weet iemand trouwens wat de originele aanvraag van de moeder voor reden had? En wanneer dat definitief is afgewezen? (Meer dan 9 maanden voor de geboorte van Mikael?)
Dat wordt gissen denk ik, maar er zijn nogal strenge regels waar je je aan moet houden om hier te kunnen blijven, zelfs als je getrouwd bent. In dat laatste geval moet degene die in Nederland al woonde een bepaald bedrag aan salaris hebben en als dat maar 1 cent afwijkt gaat het hele feest niet door.
  zondag 4 augustus 2024 @ 11:31:29 #27
3542 Gia
User under construction
pi_214555740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 11:55 schreef Magister_Artium het volgende:

Waar mogelijk zijn vader woont, en zijn grootouders, ooms en tantes, neefjes en nichtjes.
Verschrikkelijk!!
  zondag 4 augustus 2024 @ 11:33:29 #28
3542 Gia
User under construction
pi_214555767
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 16:09 schreef Shotty het volgende:
Ze is hier al 14 jaar. Ik vermoed dat haar eerste aanvraag is afgewezen en dat ze toen heeft besloten hier een kind te krijgen en onder te duiken totdat het kind 'geworteld' is. Er zal haar wel verteld zijn dat dit in het verleden bij andere mensen ook tot succes heeft geleid. Zie de kinderpardons.
pi_214555985
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 16:07 schreef Shotty het volgende:

[..]
Die vrouw is 56. Vader is nooit in beeld geweest. Die was dus ergens rond de 44 toen ze van een random vent zwanger raakte…

Timing is het in ieder geval wel.

Maar ook als ze dat niet gedaan heeft voor de verblijfsvergunning, heeft ze dat kind er wel echt voor gebruikt, en heeft hem een jeugd van niks gegeven, ondergedoken en in AZC’s.

Die jongen is een slimmerik. Die kan waarschijnlijk op zijn 18de hier studeren, en daarna legaal migreren als kennismigrant. Dus voor hem doet ze het niet.

Die jongen zou gewoon een verblijfsvergunning moeten krijgen. Die kan er niks aan doen.

Maar die moeder gewoonweg niet. Dat schept een precedent dat je niet wil. Je wil niet dat andere ouders de jeugd van hun kinderen gaan inruilen voor een verblijfsvergunning.

En ondanks dat het een kut moeder is, is het wel zijn moeder, en wil je die 2 niet scheiden.

Dit zijn nou beslissingen waardoor ik blij wordt dat ik geen rechter ben, want ik zou het echt niet weten.
Als ze zich aan de regels gehouden had, had ze geen kind gehad.
Maar dat is natuurlijk onzin, je kunt iemand niet de wens onthouden.

Wel blijft de vraag of ze het kind nam omdat ze een kind wilde of nam voor de verblijfsvergunning….

Het kind kan er inderdaad niets aan doen, maar het kind hier laten en de moeder terug sturen is geen optie, dan komt moeder met het volgende vliegtuig terug onder gezinshereniging.
Helaas voor het kind moet deze dus inderdaad met zijn moeder mee naar hetgeen dat geeneens zijn geboorteland is.

Maar pardon op pardon moeten we ook niet willen.
  Moderator zondag 4 augustus 2024 @ 11:52:32 #30
236264 crew  capricia
pi_214556091
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 11:46 schreef klipper het volgende:

[..]
Als ze zich aan de regels gehouden had, had ze geen kind gehad.
Maar dat is natuurlijk onzin, je kunt iemand niet de wens onthouden.

Wel blijft de vraag of ze het kind nam omdat ze een kind wilde of nam voor de verblijfsvergunning….

Het kind kan er inderdaad niets aan doen, maar het kind hier laten en de moeder terug sturen is geen optie, dan komt moeder met het volgende vliegtuig terug onder gezinshereniging.
Helaas voor het kind moet deze dus inderdaad met zijn moeder mee naar hetgeen dat geeneens zijn geboorteland is.

Maar pardon op pardon moeten we ook niet willen.
Moeder tijdelijke verblijfsvergunning tot hij 18 is, en dan linea recta naar land van herkomst.
Hij NLs paspoort.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214558432
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Moeder tijdelijke verblijfsvergunning tot hij 18 is, en dan linea recta naar land van herkomst.
Hij NLs paspoort.
Hij pleeggezin, moeder weg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214558527
  zondag 4 augustus 2024 @ 14:13:29 #33
3542 Gia
User under construction
pi_214558634
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij NLs paspoort.
Want het is fijn om de rest van je volwassen leven niet even bij je moeder op de koffie te kunnen.
Dat zal ook echt zijn wat die jongen zal willen als hij 18 is.
pi_214558669
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Want het is fijn om de rest van je volwassen leven niet even bij je moeder op de koffie te kunnen.
Dat zal ook echt zijn wat die jongen zal willen als hij 18 is.
Het staat hem vrij om met z'n moeder mee te gaan, al dan niet op zijn 18e.
  zondag 4 augustus 2024 @ 14:16:02 #35
3542 Gia
User under construction
pi_214558683
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 14:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik denk dat als je hem de keuze geeft tussen hier wonen in een pleeggezin en je moeder naar Armeni, of samen met je moeder naar de rest van je familie in Armeni, dan verwacht ik dat hij toch echt liever bij zijn moeder blijft. Welk kind niet?
pi_214558713
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik denk dat als je hem de keuze geeft tussen hier wonen in een pleeggezin en je moeder naar Armeni, of samen met je moeder naar de rest van je familie in Armeni, dan verwacht ik dat hij toch echt liever bij zijn moeder blijft. Welk kind niet?
Ook opgelost dan.
  zondag 4 augustus 2024 @ 14:21:31 #37
3542 Gia
User under construction
pi_214558780
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 14:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Het staat hem vrij om met z'n moeder mee te gaan, al dan niet op zijn 18e.
Waarom zou hij tot zijn 18de hier moeten blijven? Hij kan toch gewoon nu mee naar Armeni. Het is een Armenir, hij spreekt vermoedelijk vloeiend Armeens, want ik denk niet dat zijn moeder Nederlands kent, dus hij kan ook daar naar school.

Als hij dan graag naar Nederland wil voor een vervolgstudie, heeft hij een pre omdat hij Nederlands spreekt.

Ook moeder kan, op legale wijze, proberen te emigreren naar Nederland.
  zondag 4 augustus 2024 @ 14:37:01 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214559035
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 14:07 schreef probeer het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch ontzettend ergerlijk, ze hadden haar al in 2010 moeten uitzetten. Het is hier huize de zoete inval niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214559939
Niemand komt op voor de arme kinderen bij 'ik vertrek'.
pi_214560163
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 15:34 schreef potjecreme het volgende:
Niemand komt op voor de arme kinderen bij 'ik vertrek'.
Nouja, ik heb bij dat programma toch ook vaker gedacht "nou lekker is dat zeg. Hebben je ouders een of andere over-geromantiseerde kutdroom van een b&b in willekeurig 2e/3e-wereldland, en dan mogen die kinderen maar alles wat ze ooit gekend hebben opgeven. Zijn ze mooi klaar mee."
pi_214561204
Wat mij betreft zijn er hier twee mogelijkheden:

• Ze mogen blijven, met als voorwaarde dat de regels DIRECT worden aangepast zodat binnen 3 jaar na de initile asielaanvraag de uitslag onherroepelijk is en uitzetting direct zal plaatsvinden.
• Ze worden uitgezet zoals gepland.

De eerste optie is in het belang van dit kind en alle kinderen die er op deze manier nog in geluisd zouden gaan worden in de toekomst, dus dat geniet mijn voorkeur. Regels direct aanpassen kunnen we, kijk maar naar de coronacrisis.

Als je ze laat blijven, maar de regels niet direct aanpast zodat dit niet meer kan gebeuren, dan blijven deze schrijnende gevallen ontstaan. Hierheen komen terwijl je dondersgoed weet dat je waarschijnlijk weg moet, kindje maken en na 10 jaar dat kind als pion gebruiken in een spelletje.
pi_214561331

pi_214561473
https://www.rijksoverheid(...)landse-nationaliteit

Krijgt mijn kind bij de geboorte automatisch de Nederlandse nationaliteit?
Of uw kind bij de geboorte automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgt, hangt af van uw situatie.

Automatisch Nederlandse nationaliteit
Een kind krijgt in de volgende gevallen automatisch de Nederlandse nationaliteit:

De moeder heeft de Nederlandse nationaliteit.
De ouders hebben allebei de Nederlandse nationaliteit.
De vader heeft de Nederlandse nationaliteit en is getrouwd met de moeder. Of hij is haar geregistreerde partner.
Niet automatisch Nederlandse nationaliteit
Heeft alleen de vader de Nederlandse nationaliteit? En is hij niet met de moeder getrouwd. Of is hij niet haar geregistreerde partner? Dan krijgt het kind niet automatisch de Nederlandse nationaliteit. De vader moet het kind daarvoor eerst erkennen.
pi_214562114
quote:
De Ararat :-) prachtig land, Armeni. Wel jammer van al die Russen daar.
pi_214568255
beetje hypocriet om ingeburgerden uit te zetten in tijden van massamigratie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 5 augustus 2024 @ 12:47:16 #46
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_214575505
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 14:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit.

Paar weken terug zag ik al een oproep om deze zaak in de media te krijgen. Daarbin waren ook beelden van het jochie en een man die ie een beetje zag als vaderfiguur en volgens mij was dat ook de man die het in de media probeerde te krijgen.

Een mooi persoon om dit kind onder zn hoede te nemen tot zn 18e :Y

Moeder uiteraard terug want die heeft al lang genoeg de boel gerekt.

Joch Nederlands paspoort. Met zn gymnasium is ie een aanwinst voor het land. Bovendien kan ie zn moeder dan opzoeken.

Maar goed, eenieder weet hoe dit gaat lopen. Howard en Lily.. en die moeder heeft uiteindelijk ook toch de verblijfsvergunning hier alsnog weten af te dwingen. Nederland zal ongetwijfeld ook hier weer zwichten :r
  maandag 5 augustus 2024 @ 12:56:10 #47
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_214575630
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 05:13 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom is hij gewoon Nederlands? Hij woont al zijn hele leven in een asielzoekerscentrum tussen niet Nederlanders, verblijft hier illegaal, net als zijn niet Nederlandse moeder, hij heeft geen Nederlands paspoort.
Hij heeft los van zijn school niet meegedraaid in Nederland, zijn moeder heeft hier geen baan, ze hebben hier geen woning, grootouders en andere familie woont in Armeni. Wat maakt dit een Nederlands kind?
Het feit dat ie Nederlands spreekt, naar een school is gegaan en opgegroeid is in Nederland. Hier zn vriendjes en vriendinnetjes heeft en gewoon als kind meedraait in alles in Nederland.

Dat ie in een azc woont, maakt 'm niet direct 'niet-Nederlands'. Al heeft ie natuurlijk geen Nederlandse nationaliteit.

Ik vind het verschrikkelijk voor dit joch, dat geen kansenparel is maar wel tussen hen moet leven en straks wellicht in de armoede terechtkomt in Armeni. Hem gun ik dat totaal niet. De moeder wel.. die heeft wel lang genoeg geprofiteerd hier van ons belastinggeld.
pi_214584042
twitter

Ondergedoken dus. Kwalijke zaak.
  maandag 5 augustus 2024 @ 20:50:40 #49
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214584223
Die asielcentra puilen uit met zwangere vrouwen. Kinderen worden gebruikt als chantagemiddel.
pi_214584505
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 20:44 schreef takura het volgende:
[ x ]

Lily en Howick all over again… volgende stap in het script is bedreigingen aan het adres van de verantwoordelijke bewindspersoon. Die dan ook mag onderduiken, net als Mark Harbers destijds. Gaat lekker zo.
pi_214584554
quote:
[ x ]

Lili en Howick flashbacks. Waarschijnlijk paraderen er as we speak een clubje zelfbenoemde weldoeners omheen die het onderduiken en gelobby faciliteren.
pi_214584936
Ah kijk, inderdaad:

quote:
Een sympathisant heeft hem uit ‘voorzorg’ weggehaald uit het azc waar hij verbleef.
https://www.ad.nl/binnenl(...)~:text=Het%20gaat%20

Imo zou daar best iets van een straf op mogen staan, aannemende dat dat niet al zo is. Er ligt een definitieve uitspraak en iemand die zich daar niet in kan vinden gaat de uitvoer daarvan helpen frustreren. Zou een rommeltje worden als iedereen zo met de rechtspraak om zou gaan.

Verder is dit artikel vooral een emoverhaaltje met een of andere seniore activist in de bijrol. Dit soort kwesties verlopen altijd volgens hetzelfde stramien he? Een zowat dagelijks bombardement met onbeduidende updates die steeds tranentrekkender van toon worden zodra het theoretische moment van uitzending nadert.
pi_214587158
Helaas is dit soort hulp aan illegalen niet strafbaar. En beide gewoon uitzetten, jammer voor het joch maar als je het 1 keer goedkeurd zal de rest er ook gebruik van willen maken.
Hard maar duidelijk.
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 22:43:08 #54
236264 crew  capricia
pi_214587458
quote:
[ x ]

Nee, hij is gewoon bij die opa. Waar ze al heel veel vaker kwamen, die van het plaatje. En de beste man doet gewoon de deur voor de IND niet open. :D
Iedereen weet waar hij zit. Maar nu zijn ze officieel aan het zicht van het IND onttrokken. Dus bouwen ze 0 rechten op.

Grote kans dat hij na de zomervakantie gewoon aan het Gymnasium begint.
Het is wel goed zo met de IND. :')
Ga misdadigers uitzetten, en verspil je tijd niet aan dit soort mensen. Hoeveel resources heeft dit wel niet gekost? En wat heeft het opgeleverd? Totale waanzin, dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 5 augustus 2024 @ 22:49:25 #55
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214587638
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee, hij is gewoon bij die opa. Waar ze al heel veel vaker kwamen, die van het plaatje. En de beste man doet gewoon de deur voor de IND niet open. :D
Iedereen weet waar hij zit. Maar nu zijn ze officieel aan het zicht van het IND onttrokken. Dus bouwen ze 0 rechten op.

Grote kans dat hij na de zomervakantie gewoon aan het Gymnasium begint.
Ga misdadigers uitzetten, en verspil je tijd niet aan dit soort mensen. Hoeveel resources heeft dit wel niet gekost? En wat heeft het opgeleverd? Totale waanzin, dit.
Niet te vroeg juichen, er gaan dagelijks vliegtuigen naar Armeni en als men wil is hij zo gevonden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 23:00:50 #56
236264 crew  capricia
pi_214587985
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Niet te vroeg juichen, er gaan dagelijks vliegtuigen naar Armeni en als men wil is hij zo gevonden.
kan hoor!
Even wachten op de meest prangende kwestie dan. Ik heb zo het vermoeden dat veel beleid niet zo letterlijk uitgevoerd wordt. Maar ik kan het ook heel erg mis hebben, gezien de toeslagenaffaire , waarin wel wet is wet, uitgevoerd werd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214588381
quote:
[ x ]

Eerst een beroep doen op het systeem en als het antwoord je niet bevalt ga je crimineel gedrag vertonen.
pi_214588493
Drama, maar los de wetgeving dan op dat iemand binnen 2 jaar het land uit is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214588682
quote:

[..]

Oh wacht. Ik ben die Eduard Disch eens gaan googelen, maar dat is tevens de ex-directeur van de Daklozenopvang :') Die kent heus de contacten en adressen wel om iemand tijdelijk van onderdak te voorzien. Ik zou maar eens gaan graven in dat netwerk daar.
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 23:29:12 #60
236264 crew  capricia
pi_214588955
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oh wacht. Ik ben die Eduard Disch eens gaan googelen, maar dat is tevens de ex-directeur van de Daklozenopvang :') Die kent heus de contacten en adressen wel om iemand tijdelijk van onderdak te voorzien. Ik zou maar eens gaan graven in dat netwerk daar.
en wie zou daar dan zijn uren aan moeten gaan besteden van het IND, vind jij? Of denk je dat er wellicht andere gevallen zijn waar die uren beter aan besteed kunnen worden?

sorry, maar dit is compleet achterlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214589008
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
en wie zou daar dan zijn uren aan moeten gaan besteden van het IND, vind jij? Of denk je dat er wellicht andere gevallen zijn waar die uren beter aan besteed kunnen worden?

sorry, maar dit is compleet achterlijk.
Nu daadkrachtig optreden schrikt toekomstige gevallen die dezelfde methode willen beproeven hopelijk af. Op termijn scheelt het dan werk.
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 23:33:29 #62
236264 crew  capricia
pi_214589038
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nu daadkrachtig optreden schrikt toekomstige gevallen die dezelfde methode willen beproeven hopelijk af. Op termijn scheelt het dan werk.
dream on.. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214589140
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
dream on.. :+
Wat is je alternatief?
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 23:51:11 #64
236264 crew  capricia
pi_214589422
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat is je alternatief?
Kan officieel of onofficeel. Of hij krijgt een Nls paspoort en zij een verblijfsvergunning totdat ie 18 is, of ze verdwijnen semi ondergronds. Deze mensen zij zo NLs, dat hier voor de IND geen beginnen meer aan is. Hoeveel uur is hier al wel niet in geinvesteerd? En met 0 resultaat. En we hebben het niet over een paar uur van investeren van de IND, maar over jaren lang, 10/14 jaar. Duizenden uren.
Met 0 resultaat. En wij betalen hiervoor. Om een jongen die alleen NL kent mogelijk ooit te kunnen uitzetten.

Ik vind het jammer om te zeggen: Maar we moeten dit soort gevallen niet meer mogelijk maken. Dat mag wat mij betreft nooit meer gebeuren. Misschien moeten we wetten aanpassen. Of bijdragen aan instanties die eindeloos procedureren mogelijk maken, stoppen.
Maar dit is, wat mij betreft, zo zonde van alle belastingen die ik betaal. Zowel voor zijn opleiding en investering, als voor de IND capaciteit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214589505
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan officieel of onofficeel. Of hij krijgt een Nls paspoort en zij een verblijfsvergunning totdat ie 18 is, of ze verdwijnen semi ondergronds. Deze mensen zij zo NLs, dat hier voor de IND geen beginnen meer aan is. Hoeveel uur is hier al wel niet in geinvesteerd? En met 0 resultaat. En we hebben het niet over een paar uur van investeren van de IND, maar over jaren lang, 10/14 jaar. Duizenden uren.
Met 0 resultaat. En wij betalen hiervoor. Om een jongen die alleen NL kent mogelijk ooit te kunnen uitzetten.

Ik vind het jammer om te zeggen: Maar we moeten dit soort gevallen niet meer mogelijk maken. Dat mag wat mij betreft nooit meer gebeuren. Misschien moeten we wetten aanpassen. Of bijdragen aan instanties die eindeloos procedureren mogelijk maken, stoppen.
Maar dit is, wat mij betreft, zo zonde van alle belastingen die ik betaal. Zowel voor zijn opleiding en investering, als voor de IND capaciteit.
Dan zul je het ERVM en het Vluchtelingenverdrag moeten aanpassen want daar zijn dit soort rechten op gebaseerd.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 00:06:15 #66
236264 crew  capricia
pi_214589679
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:55 schreef takura het volgende:

[..]
Dan zul je het ERVM en het Vluchtelingenverdrag moeten aanpassen want daar zijn dit soort rechten op gebaseerd.
Dat weet ik niet. Ik denk dat 13 jaar hier verblijven, terwijl je al na jaar 1 uitgeprocedeerd bent, ook wel zonder die aanpassingen opgelost zou moeten kunnen zijn. Maar ik ben geen jurist.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214589733
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Ik denk dat 13 jaar hier verblijven, terwijl je al na jaar 1 uitgeprocedeerd bent, ook wel zonder die aanpassingen opgelost zou moeten kunnen zijn. Maar ik ben geen jurist.
Asielzoekers hebben het recht om herhaaldelijk een nieuwe asielaanvraag in te dienen. Daar kunnen wij niets aan veranderen. Wat we wel kunnen veranderen is geen pardon meer uitdelen aan mensen die op deze manier het systeem misbruiken.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2024 @ 00:21:55 #68
236264 crew  capricia
pi_214589812
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 00:11 schreef takura het volgende:

[..]
Asielzoekers hebben het recht om herhaaldelijk een nieuwe asielaanvraag in te dienen. Daar kunnen wij niets aan veranderen. Wat we wel kunnen veranderen is geen pardon meer uitdelen aan mensen die op deze manier het systeem misbruiken.
En de nieuwe regels zijn dat je dat bezwaar of nieuwe aanvraag in land van herkomst in mag dienen of af mag wachten. En dat valt allemaal prima in het ERVM, dat hoef je hiervoor niet op te zeggen.
En dat moeten we ook gewoon doen.

Alleen is dit een ouder geval, van voor die regels.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214593029
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Moeders heeft binnen een jaar gehoord dat ze weg moet.

Dus .. terug naar de strafbaarstelling van illegaliteit?
pi_214593896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Strafbaarstelling van illegaliteit heeft het vreemd genoeg niet gehaald in het hoofdlijnenakkoord. Er komt wel een wetswijziging om uitgeprocedeerde asielzoekers die niet meewerken aan hun uitzettingen op te sluiten.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 12:00:48 #71
3542 Gia
User under construction
pi_214609290
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hongerstaking

Gemiddeld 60 dagen, tot het overlijden, of ze geven het eerder op omdat ze toch maar niet dood willen.

Waarom zou je jezelf doodhongeren voor een kind dat je niet eens kent.
  Forum Admin woensdag 7 augustus 2024 @ 12:03:29 #72
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214609318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 11:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom niet? Eigenlijk is het heel raar dat we illegalen ...niet behandelen als iets illegaals nietwaar?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_214609335
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 12:27 schreef takura het volgende:

[..]
Strafbaarstelling van illegaliteit heeft het vreemd genoeg niet gehaald in het hoofdlijnenakkoord. Er komt wel een wetswijziging om uitgeprocedeerde asielzoekers die niet meewerken aan hun uitzettingen op te sluiten.
En daarover zijn weer tig uitspraken van het HvJ EU dat detentie zonder zicht op uitzetting niet mag.

Illegaliteit strafbaar is sowieso een juridisch lastig thema. We zouden ons daarom moeten richten op de medeplichtigen: de zogenaamde goedzakken die deze mensen helpen.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 12:07:35 #74
3542 Gia
User under construction
pi_214609369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 12:05 schreef Confetti het volgende:

[..]
En daarover zijn weer tig uitspraken van het HvJ EU dat detentie zonder zicht op uitzetting niet mag.

Illegaliteit strafbaar is sowieso een juridisch lastig thema. We zouden ons daarom moeten richten op de medeplichtigen: de zogenaamde goedzakken die deze mensen helpen.
Stevige boetes voor het helpen van illegalen. Hoogte afhankelijk van de aard van de hulp.
Ben je onderduikadres, dan is dat natuurlijk een hogere boete dan wanneer je ze een keer een kop soep geeft.
  Forum Admin woensdag 7 augustus 2024 @ 12:12:30 #75
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214609423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 12:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja vreemdelingendetentie is de facto onmogelijk om oa deze reden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_214609858
quote:
[ x ]

Had ie anders verwacht dan? Die krijgen volop steun van linkse omvolkingsknuffelaars die eenieder hier in Nederland willen hebben wonen.

Lily en Howick hebben op dezelfde wijze alsnog dr verblijfsvergunning gekregen, waarna dr moeder ook mocht terugkeren om bijstandstrekker voor de rest van dr leven te worden.
pi_214610229
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 20:50 schreef RamboDirk het volgende:
Die asielcentra puilen uit met zwangere vrouwen. Kinderen worden gebruikt als chantagemiddel.
Zou zomaar kunnen ja.. maar vergeet niet dat neuken voor Allah en de Islam ook een dingetje is en het gebruik van voorbehoedsmiddelen en anticonceptie bij niet-Westelingen ook niet altijd even gebruikelijk is.

Maar dat er bewust een kind op de wereld wordt gezet om een grotere kans op asiel te realiseren is een gegeven. In welke mate, dat is een vraag waar ik wel benieuwd naar ben
pi_214610532
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 21:02 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Lily en Howick all over again… volgende stap in het script is bedreigingen aan het adres van de verantwoordelijke bewindspersoon. Die dan ook mag onderduiken, net als Mark Harbers destijds. Gaat lekker zo.
Moeder die dreigt zichzelf en/of haar kind iets aan te doen zoals bij Howick/Lili.. Het enige verschil tussen Howick & Lili en deze zaak is dat er nu geen minister discretionair bevoegdheid mag verlenen en je die dus ook niet kan manipuleren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 7 augustus 2024 @ 18:31:15 #79
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214614681
quote:
11-jarige Mikael wordt cht uitgezet naar Armeni, minister Faber herhaalt niks te kunnen doen
quote:
Het ministerie van Asiel en Migratie kan en gaat cht niks doen voor de 11-jarige Mikael en zijn moeder, zegt minister Marjolein Faber tegen RTL Nieuws. Vorige week oordeelde de Raad van State dat de jongen 'terug' moet naar Armeni, waar hij nog nooit is geweest. "Ik geef hem geen hoop", zegt Faber.

Faber herhaalt meermaals dat ze niet de bevoegdheid zou hebben om iets te veranderen aan de situatie waar Mikael en zijn moeder in zitten. "We gaan geen uitzonderingen maken", zegt de minister.Ook vindt ze dat de moeder van Mikael verantwoordelijk is voor de situatie. "Deze jongen is in deze situatie gemanoeuvreerd door zijn moeder", zegt Faber tegen RTL Nieuws. "Ze kwam 14 jaar geleden naar Nederland en heeft toen al heel snel te horen gekregen dat ze geen recht heeft op verblijf."

Faber refereert daarnaast vaak aan de wet- en regelgeving in Nederland, waardoor zij niet de bevoegdheid zou hebben om over individuele zaken te beslissen. Op de opmerking dat in de wet nog wel staat dat Faber als minister de bevoegdheid heeft om uitzonderingen te maken, reageert Faber: "De afspraak is zo dat het bij de IND ligt."
www.rtl.nl/nieuws/politie(...)nister-faber-reactie
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:03:48 #80
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214615210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 00:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mikael is opgegroeid in Nederland en kent Armeni niet. ,,De IND kan mij net zo goed naar Ghana sturen,” zei hij vorige maand tegen Het Parool. ,,Dat land ken ik net zo min als Armeni.”
het ventje heeft helemaal gelijk, hij is Nederlander, hij is op Nederlands grondgebied geboren.
die moet gewoon in Nederland blijven, daar moeten ze de regels op aanpassen, ben je als vluchteling geboren in Nederland dan ben je officieel Nederlander en dan mag je niet uitgezet worden omdat je moeder vluchteling is.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_214615248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:03 schreef sturmpie het volgende:

[..]
het ventje heeft helemaal gelijk, hij is Nederlander, hij is op Nederlands grondgebied geboren.
die moet gewoon in Nederland blijven, daar moeten ze de regels op aanpassen, ben je als vluchteling geboren in Nederland dan ben je officieel Nederlander en dan mag je niet uitgezet worden omdat je moeder vluchteling is.
Nee dank je, dan mag zo'n moeder ook automatisch blijven.

Oftewel, een slecht idee.
pi_214615391
quote:

[..]
Helaas krijg je dan een hoop “ouders” die hier een kind gaan krijgen om een verblijfsvergunningen te krijgen.

Dit soort regels zijn mooi, en ik zou er zeker voor zijn als er niet massaal misbruik van gemaakt zou worden :-(
pi_214615415
quote:

[..]
Goed idee hoor,
Daar zal cht geen misbruik van gemaakt worden hoor...

Nee, echt niet hoor...
:')
pi_214615417
https://nos.nl/l/2532261

Vanavond een solidariteitsmars in Amsterdam
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:16:53 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214615428
Laat die jongen gewoon blijven...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:18:03 #86
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214615447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Goed idee hoor,
Daar zal cht geen misbruik van gemaakt worden hoor...

Nee, echt niet hoor...
oja
dan worden ze allemaal direct zwanger als ze in NL zijn beland, daar heb je wel 'n punt.
pi_214615481
Mag die wel nog naar een wedstrijd van Ajax?

BLEKERED
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:21:03 #88
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214615486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:15 schreef Shotty het volgende:

[..]
Helaas krijg je dan een hoop “ouders” die hier een kind gaan krijgen om een verblijfsvergunningen te krijgen.

Dit soort regels zijn mooi, en ik zou er zeker voor zijn als er niet massaal misbruik van gemaakt zou worden :-(
ik ben 't met je eens, daar zullen de dames gegarandeerd misbruik van maken
pi_214615525
Lekker teruggaan en een paar weekjes vakantie pakken. Daarna pak je gewoon weer het bootje en dan kom je weer lekker deze kant op. Zit je zo weer droog in een huisje dat voor je uit wordt gezocht.
Het ligt aan de instanties zelf
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:48:34 #90
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214615936
quote:
. Hij wil later chirurg worden: dat verdient hij, net zoals ons land goed gemotiveerde chirurgen verdient."
Wilde Lili ook niet chirurg worden ? Is ze al met die studie bezig ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:13:21 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214616343
Rekken maakt het alleen maar moeilijker voor iedereen. Oprotten. Armeni is veiliger dan de Randstad na 21:00.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:45:59 #92
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214616943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Laat die jongen gewoon blijven...
Oneens. Regels zijn regels.
Science matters
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:47:46 #93
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214616988
POLL
pi_214617052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:45 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Oneens. Regels zijn regels.
Mwah, het is vooral belangrijk om selectief te zijn. Daarom liever een uitzondering voor een goed gentegreerd kind dat richting het gymnasium gaat dan de zoveelste kansenparel van het vmbo-b met een strafblad op diens 14e.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214617207
Armeni is prima vertoeven en genoeg kinderen rond die leeftijd die naar het buitenland emigreren. Het is niet leuk, maar hij overleeft het echt wel.
quote:

[..]

Zo werkt het dus niet.
Conscience do cost.
pi_214617332
quote:
8s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:54 schreef ems. het volgende:
Armeni is prima vertoeven en genoeg kinderen rond die leeftijd die naar het buitenland emigreren. Het is niet leuk, maar hij overleeft het echt wel.
Bovendien spreekt dit jongetje Armeens. En zal hij snel met de anderen mee kunnen doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:13 schreef Twiitch het volgende:
Rekken maakt het alleen maar moeilijker voor iedereen.
Dat is natuurlijk het probleem dat deze moeder gecreerd heeft.
pi_214617615
De optie dat het kind blijft, desnoods bij zijn surrogaatopa, en de moeder wordt uitgezet heeft mijn voorkeur.
Maar ja, dat kan niet. Dan maar uitzetten, anders blijf je dit soort gemanipuleer houden.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 21:47:32 #98
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214618235
Dat rekken heeft inmiddels lang genoeg geduurd. Kut voor die jongen, maar helaas. Klaar nu, en veel geluk in Armeni.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214618699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:15 schreef Pleun2011 het volgende:
De optie dat het kind blijft, desnoods bij zijn surrogaatopa, en de moeder wordt uitgezet heeft mijn voorkeur.
Maar ja, dat kan niet. Dan maar uitzetten, anders blijf je dit soort gemanipuleer houden.
Nee, gewoon weg met diegene die dit allemaal op haar geweten heeft. :W
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214618760
Zit dat kind nog steeds ondergedoken? Waarom is informatie daar over zo moeilijk te vinden?
pi_214618771
Veel succes in Yerevan :W
pi_214619803
Tja, ik ben absoluut geen fan van dit kabinet en Faber maar in dit geval vind ik wel dat ze gelijk hebben. Het is schrijnend maar de moeder heeft hier ook zelf een groot aandeel in gehad.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 8 augustus 2024 @ 05:48:45 #103
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214620660
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, het is vooral belangrijk om selectief te zijn. Daarom liever een uitzondering voor een goed gentegreerd kind dat richting het gymnasium gaat dan de zoveelste kansenparel van het vmbo-b met een strafblad op diens 14e.
Nee. Maak je 1 uitzondering dan staan er tientallen asieladvocaten klaar om tienduizenden uitgeprocedeerden over de streep te brengen met deze jurisprudentie.

Nederland is te vol. Het algemeen belang is belangrijker dan het individuele belang. Daarom: wegwezen en snel.
Science matters
pi_214620690
Marjolein Faber is nu al mijn favoriete minister van Schoof I.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214621485
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 06:27 schreef superniger het volgende:
Thom de Graaf (D66) is de voorzitter bij RvS.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 10:58:05 #106
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_214623278
"Hij wil chirurg worden"

:') nou stuur m dan maar weg, als ie nou verpleger, stucadoor of loodgieter wilde worden
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 augustus 2024 @ 11:01:05 #107
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214623310
Je kan er van alles van vinden (daar brand ik mijn handen niet aan, :+) maar dat chirurg-verhaal is wel zo irrelevant. Alsof dat ook maar ene zak uitmaakt. Was het anders geweest als hij vuilnisman wilde worden dan? Het idee zal wel zijn dat we een zr belangrijk jochie kwijtraken, dat is dan extra zielig of zo(?) en tegelijkertijd kijken we lekker neer op ‘lagere’ banen.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214623553
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 10:58 schreef Keukendrol het volgende:
"Hij wil chirurg worden"

:') nou stuur m dan maar weg, als ie nou verpleger, stucadoor of loodgieter wilde worden
Idd, wat weer een manier om nog meer medelijden met dat joch te krijgen....

Dus als hij slecht had gepresteerd en bijv putjesschepper wilde worden, dan mocht ie wel opbokken van die deugers?
pi_214623587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 23:47 schreef TheVulture het volgende:
Tja, ik ben absoluut geen fan van dit kabinet en Faber maar in dit geval vind ik wel dat ze gelijk hebben. Het is schrijnend maar de moeder heeft hier ook zelf een groot aandeel in gehad.
Die moeder heeft in veel opzichten gefaald. Geen contact gehouden met instanties, terwijl dat wel moest en meende ook dat ze zich een tijd onttrokken had van de ouderlijke macht..
  donderdag 8 augustus 2024 @ 11:31:27 #110
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214623692
Terug naar het land van origine. Prima. Nu de crimineeltjes nog.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_214623751
Waren we maar zo voortvarend met alles.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 11:42:03 #112
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_214623821
Van mij mag hij blijven , mt zijn moeder

Snap ook niet waarom dit bekend is geworden, had hem gewoon een verblijfsvergunning gegeven zonder ruchtbaarheid eraan te geven en geen haan die ernaar gekraaid had

Zorg eerst maar eens voor een oplossing voor al die criminelen zonder NL paspoort hier
  donderdag 8 augustus 2024 @ 11:49:31 #113
3542 Gia
User under construction
pi_214623905
quote:

[..]
Nee, je bent niet automatisch Nederlander als je in Nederland bent geboren. Zou wat zijn, ga je hoogzwanger als Angolese vrouw even op vakantie naar Nederland om daar te bevallen, hoppa, verblijfsvergunning.

Daar zijn regels voor, kun je googlen. Hij is geen Nederlander. Hij heeft een heleboel familie in Armenie en hij spreekt echt wel Armeens. Dat is al heel wat voordeel t.o.v. al die kinderen die bij 'ik vertrek' meegesleurd worden door de ouders.
Daar is het: De ouders willen naar het buitenland en als kind moet je dan mee.
In deze kwestie is het: Moeder moet naar het buitenland en als kind moet je dan mee.
pi_214623943
quote:

[..]
Zo, ik zie me daar toch een precedentwerking optreden.
pi_214623986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:42 schreef Flow3r het volgende:

Snap ook niet waarom dit bekend is geworden, had hem gewoon een verblijfsvergunning gegeven zonder ruchtbaarheid eraan te geven en geen haan die ernaar gekraaid had

Zorg eerst maar eens voor een oplossing voor al die criminelen zonder NL paspoort hier
Er is juist bewust ruchtbaarheid aan gegeven/gecreerd toen het duidelijk werd dat de normale procedure doorgezet zou worden. Dit was een zieltjes-winnen-poging om de druk zo op te voeren dat er ondanks de overduidelijke terechte afwijzing (die voor de verandering weer eens bewust veel te lang opgerekt is) alsnog een kanteling zou gaan plaats vinden.

Ik verwacht eigenlijk dat het rekken nog wel gentensiveerd gaat worden, waarschijnlijk zal er nog wel een 'voor de veiligheid van het kind truc' uitgehaald gaan worden.
pi_214624042
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 11:55 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Er is juist bewust ruchtbaarheid aan gegeven/gecreerd toen het duidelijk werd dat de normale procedure doorgezet zou worden. Dit was een zieltjes-winnen-poging om de druk zo op te voeren dat er ondanks de overduidelijke terechte afwijzing (die voor de verandering weer eens bewust veel te lang opgerekt is) alsnog een kanteling zou gaan plaats vinden.

Ik verwacht eigenlijk dat het rekken nog wel gentensiveerd gaat worden, waarschijnlijk zal er nog wel een 'voor de veiligheid van het kind truc' uitgehaald gaan worden.
Ze stappen toch naar het Hof voor de rechten van het Mens?

Die moeder gaat op zekers de illegaliteit in straks trouwens, die ziet haar gouden ticket hier verdampen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2024 12:00:15 ]
  donderdag 8 augustus 2024 @ 12:04:25 #117
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_214624092
Dit soort shit is echt weer typisch Nederlands, drammen tot je een ons weegt, 10+ jaar het systeem traineren en dan mede doordat de asielmaffia en asielknuffelaars het zielig vinden een verblijfsvergunning kunnen krijgen.
pi_214624182
Jammer voor het kind maar zo werkt de wet.

Ik ben geboren in Zuid Afrika omdat mijn vader door Philips daar naar toe is gegaan om daar te werken. Ook mijn oudste zus is daar geboren en toen zij tien was en ik acht zijn wij weer terug naar Nederland gekomen omdat mijn vader zijn werk er daar op zat. Mijn zus en ik hebben gewoon een Nederlandse nationaliteit en hadden geen recht om in Zuid Afrika te blijven.

Misschien vreemde vergelijking maar zo werkt de wet nu eenmaal.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 12:29:11 #119
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214624322
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 06:27 schreef superniger het volgende:
Faber For President.
Science matters
  donderdag 8 augustus 2024 @ 15:28:49 #120
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214657652
quote:

Die kun je op dezelfde wijze ook laten blijven natuurlijk. Gewoon verblijfsvergunning geven en nauraliseren zonder dst aan de grote klok te hangen.

Iedereen is welkom hier! Nivelleren is een feestje en huizen genoeg :Y
pi_214657815
quote:
Waarom vind je dat zijn moeder recht heeft om hier te blijven? Ze wist 14 jaar geleden al dat ze hier niet mocht blijven. Armeni is gewoon een veilig land, dus er is helemaal geen reden om als "vluchteling" uit Armeni naar Nederland te komen.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:24:36 #123
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_214658959
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Waarom vind je dat zijn moeder recht heeft om hier te blijven? Ze wist 14 jaar geleden al dat ze hier niet mocht blijven. Armeni is gewoon een veilig land, dus er is helemaal geen reden om als "vluchteling" uit Armeni naar Nederland te komen.
Waarom niet? Het stikt hier van de mensen mannen die uit veilige landen komen en niet mogen blijven
Ze is vrouw en moeder , nou darom !
pi_214659228
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:24 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Waarom niet? Het stikt hier van de mensen mannen die uit veilige landen komen en niet mogen blijven
Ze is vrouw en moeder , nou darom !
Vrouw, moeder maar vooral een parasiet.
Of denk je dat mevrouw heel snel werk vind zodra ze mag blijven?
Vraag me ook af of ze de Nederlandse taal machtig is.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:43:45 #125
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214659688
Mikael is een slimme jongen. Hij redt het wel in Armeni. Zijn moeder lijkt me ook wel gewiekst. Veel succes :W
pi_214659726
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 12:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Suriname is ook veilig en Turkije, Marokko, Tunesi, Indonesi... maar die mensen worden allemaal niet uitgezet.
pi_214659784
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Suriname is ook veilig en Turkije, Marokko, Tunesi, Indonesi... maar die mensen worden allemaal niet uitgezet.
Onderbuikgevoelens. Die mensen krijgen soms een vergunning omdat het voor hun speciek onveilig is in dat soort landen.

Voor dit vrouwtje geldt dit blijkbaar niet. Dat zeg ik niet maar mensen die er jarenlang voor hebben gestudeerd.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:00:58 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214660843
terecht dit keer, ze hadden 10 jaar geleden al weg moet zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214664118
quote:
Je moet beter je huiswerk doen als je dit soort dingen gaat roepen:

https://nos.nl/artikel/24(...)geboeid-op-vliegtuig

https://nos.nl/artikel/25(...)oopt-nagenoeg-ideaal

https://www.gelderlander.(...)-nederland~ac8f3c73/
pi_214664298
quote:

[..]
Soms is het beter om gewoon niets te zeggen.
Conscience do cost.
  zondag 11 augustus 2024 @ 06:53:20 #131
323876 michaelmoore
pi_214669149
quote:
Vaak wachten ze een afwijzing van hun aanvraag niet af, maar verdwijnen ze al snel in de illegaliteit. "Dat is nu ons probleem."

"Ze weten dondersgoed dat ze niet mogen blijven en dat als ze worden afgewezen ze in vreemdelingenbewaring worden gezet", stelt de bewindsman.
Voordat dat kan gebeuren trekken de afgewezen asielzoekers door naar onbekende plekken in Nederland of een ander EU-land.

Vorig jaar kwamen er volgens de Dienst Terugkeer en Vertrek zo'n duizend asielzoekers uit Marokko.
en dan krijgen ze daar weer bed, bad en brood

quote:
8s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 20:34 schreef ems. het volgende:

[..]
Soms is het beter om gewoon niets te zeggen.
als Blok zijn bek dicht had gehouden, dan was het beter blijven gaan , nu gaat het uitwijzen dank zij van den burg weer goed
waardeloze vent die blok , Grote bek houden over andermans zaken
quote:
NOS Nieuws

zondag 1 juli 2018, 13:04
Marokko wil uitleg van Nederland over uitspraken minister Blok

De Nederlandse ambassadeur in Marokko is om tekst en uitleg gevraagd over uitspraken van minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken.
Blok zei vorige week dat de straffen die zijn opgelegd aan protestleiders in het Rifgebied "aan de hoge kant lijken".

Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken is de Nederlandse ambassadeur in Marokko gevraagd om het debat te duiden over het Rifgebied, dat onlangs in de Tweede Kamer werd gehouden. "
Zij heeft daarbij de standpunten van de Nederlandse regering herhaald."
quote:
Jarenlang weigerde Marokko landgenoten terug te nemen, maar het kabinet heeft de afgelopen jaren veel genvesteerd in het verbeteren van de relatie.
Zo kon staatssecretaris Van der Burg vorig jaar afspraken maken met de Marokkaanse minister van Binnenlandse Zaken, terwijl zijn voorganger Broekers-Knol nog bot ving.

Marokko stopte met het accepteren van uitgeprocedeerde asielzoekers nadat Nederland zich kritisch had uitgelaten over de onderdrukking door Marokko van de protestbeweging in het Rifgebergte

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2024 07:07:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 11 augustus 2024 @ 07:59:41 #132
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214669271
Nederland is een achterlijk land: asielprocedure na procedure na procedure ......
Asieladvocaten zijn stinkend rijk dankzij de uitgemolken belastingbetaler.
Science matters
  zondag 11 augustus 2024 @ 14:51:21 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214676869
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214677527
quote:
Kan ie wat doen dan?
pi_214677694
quote:
Als zelfs dit soort glasheldere besluiten niet worden verdedigd door de hoogste ambtenaar is het einde een beetje zoek.

Wanneer wordt dit tweetal eindelijk eens vastgezet en uitgezet? Het blijft maar weer dooretteren.
pi_214677716
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:54 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vrouw, moeder maar vooral een parasiet.
Of denk je dat mevrouw heel snel werk vind zodra ze mag blijven?
Vraag me ook af of ze de Nederlandse taal machtig is.
Daarom zegt ze ook geen woord voor de camera, en laat ze het woord aan haar hier geboren zoon.

Slim, maar niet slim genoeg.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214677823
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:58 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Daarom zegt ze ook geen woord voor de camera, en laat ze het woord aan haar hier geboren zoon.

Slim, maar niet slim genoeg.
Ik blijf me toch afvragen waarom er geen enkele journalist is die even gaat onderzoeken welke groepen dit allemaal orkestreren. Dat die moeder dit allemaal in haar eentje zou doen is natuurlijk totaal niet geloofwaardig.
pi_214677874
quote:
Logisch, Schoof respecteert de rechtsstaat.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:21:57 #139
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214677951
quote:
Walgelijk deze regering :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:22:22 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214677958
Het is wet of willekeur. Waarom willen mensen met de beste intenties de rechtsstaat zo graag buiten spel zetten?
pi_214677997
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik blijf me toch afvragen waarom er geen enkele journalist is die even gaat onderzoeken welke groepen dit allemaal orkestreren. Dat die moeder dit allemaal in haar eentje zou doen is natuurlijk totaal niet geloofwaardig.
Amsterdam zit vol met linkse deugers die denken dat ze het beter weten dat de rechtsstaat.
pi_214678013
quote:
13s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Walgelijk deze regering :r
Walgelijk dat het 14 jaar heeft geduurt om die parasiet uit te zetten.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:27:00 #143
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214678028
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Kind kan daar helemaal niets aan doen met je achterlijke reactie.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:27:12 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214678031
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
Kan ie wat doen dan?
Ja. Daar is hij toch minister president voor.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:27:28 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214678036
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Want dat kind is een parasiet?
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:31:03 #146
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214678080
quote:
84s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Te achterlijk voor woorden dat mensen dat zo zien :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214678107
quote:
84s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die moeder..
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:35:28 #148
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214678135
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Die moeder..
Het gaat toch om het kind?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214678199
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:35 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Die moeder moet ook weg, en terecht. Dat is de parasiet in het verhaal.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:40:35 #150
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214678203
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Die moeder moet ook weg, en terecht. Dat is de parasiet in het verhaal.
Maar het gaat om het kind toch?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214678214
quote:

[..]
Nee, dat is de zorgvuldig gecreerde beeldvorming. Iedereen heeft het over de zoon.
Maar het is de moeder wiens asielaanvraag is geweigerd en die uitgezet gaat worden. Logischerwijs de zoon dus ook. Een zoon die ze kreeg nadat het al overduidelijk was dat ze hier niet mocht blijven.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:41:50 #152
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214678224
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:41 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Nee, dat is de zorgvuldig gecreerde beeldvorming. Iedereen heeft het over de zoon.
Maar het is de moeder wiens asielaanvraag is geweigerd en die uitgezet gaat worden. Logischerwijs de zoon dus ook. Een zoon die ze kreeg nadat het al overduidelijk was dat ze hier niet mocht blijven.
Sorry maar ik ben het er sowieso niet mee eens.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214678246
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:41 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Sorry maar ik ben het er sowieso niet mee eens.
Dat mag natuurlijk. Zo ben ik van mening dat de uitspraak van ons hoogste rechtsorgaan opgevolgd dient te worden.
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:43:17 #154
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214678254
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat mag natuurlijk. Zo ben ik van mening dat de uitspraak van ons hoogste rechtsorgaan opgevolgd dient te worden.
Ik niet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214678316
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Waarom herhaal je nou je vraag?
pi_214678358
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:43 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik niet.
Dat is duidelijk en ook je goed recht.
Maar gezien de huidige kabinetssamenstelling, de beleidsafspraak dat de minister geen gebruik zal maken van haar discretionaire bevoegdheid (al bepaald door de vorige minister), en de uitspraak van de RvS, acht ik de kans dat moeder en zoon alsnog mogen blijven wel heel erg klein.
pi_214679042
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:43 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik niet.
Dus nu de rechtsstaat ineens niet heilig meer. Beetje hypocriet nietwaar.
pi_214679418
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:38 schreef takura het volgende:

[..]
Wanneer het uitkomt h :')
Alius aliud dicit
pi_214679429
quote:

[..]
Mening van een vrouw hangt af van haar onderbuik gevoelens.
pi_214679689
Wat voor precedent zou dat scheppen denk je, als degenen die zich het zieligst in de schijnwerpers weten te manoeuvreren daarmee gerechtelijke uitspraken kunnen overrulen? Een modern gladiatorspelen waarbij de arena de media vormt, de wapens een onophoudelijke stroom aan nieuwsartikelen zijn, de tegenstanders de talrijke andere gevallen die ook allemaal vinden dat ze toch mogen blijven, het publiek het te bespelen volk, en de keizer is de minister die moet gaan micromanagen of de participanten in het spel zielig genoeg hebben gedaan om daarmee het recht op een leven in Nederland te veroveren.
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:01:43 #161
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214680051
quote:

[..]
Wat lul jij nou dom dan
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:09:28 #162
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214680138
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:06 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Wanneer het uitkomt h :')
Geldt ook voor jou trouwens
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214680203
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat voor precedent zou dat scheppen denk je, als degenen die zich het zieligst in de schijnwerpers weten te manoeuvreren daarmee gerechtelijke uitspraken kunnen overrulen? Een modern gladiatorspelen waarbij de arena de media vormt, de wapens een onophoudelijke stroom aan nieuwsartikelen zijn, de tegenstanders de talrijke andere gevallen die ook allemaal vinden dat ze toch mogen blijven, het publiek het te bespelen volk, en de keizer is de minister die moet gaan micromanagen of de participanten in het spel zielig genoeg hebben gedaan om daarmee het recht op een leven in Nederland te veroveren.
Dat was ook precies de reden om af te zien van de ministerile discretionaire bevoegdheid, het verder voorkomen van mediapardons.
pi_214680244
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:01 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wat lul jij nou dom dan
Volgens onze rechtsstaat hebben zowel de moeder als de zoon geen recht om in Nederland te verblijven en had die moeder al heel lang geleden, toen ze nog geen kind had, uitgezet moeten worden.

Jij geeft aan dat je het daarmee oneens bent. Dat kan en mag uiteraard, maar dan heb je dus lak aan onze rechtsstaat.

Het is echt niet zo moeilijk hoor.
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:24:32 #165
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214680251
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgens onze rechtsstaat hebben zowel de moeder als de zoon geen recht om in Nederland te verblijven en had die moeder al heel lang geleden, toen ze nog geen kind had, uitgezet moeten worden.

Jij geeft aan dat je het daarmee oneens bent. Dat kan en mag uiteraard, maar dan heb je dus lak aan onze rechtsstaat.

Het is echt niet zo moeilijk hoor.
Leuk die PVV mentaliteit , het gaat mij om het kind.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214680266
Wat een zielig gedoe toch.
Armeni is helemaal niet zo’n beroerd land, waarom wordt er gedaan alsof hij naar een kansloos land vol ellende en oorlog gestuurd wordt?

Hij spreekt waarschijnlijk ook gewoon de taal.

Ophouden het zielige slachtoffer te spelen maar gewoon de regels (en gevolgen) accepteren en doorgaan met het leven.
pi_214680270
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:24 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Leuk die PVV mentaliteit , het gaat mij om het kind.
Je kan ook geven om al die tientallen toekomstige kinderen die illegale vluchtelingen in gaan zetten om ook een verblijfsvergunning af te dwingen terwijl ze allang meerdere keren afgewezen zijn.

Als je nu weer dit gedram en misbruik van een eigen kind gaat belonen met een verblijfsvergunning dan weet je zeker dat dat in de nabije toekomst nog veel vaker gaat gebeuren.

Daar geef je zeker weer niets om?
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:29:05 #168
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214680300
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan ook geven om al die tientallen toekomstige kinderen die illegale vluchtelingen in gaan zetten om ook een verblijfsvergunning af te dwingen terwijl ze allang meerdere keren afgewezen zijn.

Als je nu weer dit gedram en misbruik van een eigen kind gaat belonen met een verblijfsvergunning dan weet je zeker dat dat in de nabije toekomst nog veel vaker gaat gebeuren.

Daar geef je zeker weer niets om?
Mijn hemel wat een kortzichtigheid met je aannames :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214680321
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:29 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mijn hemel wat een kortzichtigheid met je aannames :D
Vertel: wat klopt er niet aan?
Heb je trouwens ooit gehoord van Howick en Lili?
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:49:47 #170
3542 Gia
User under construction
pi_214680533
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Denk dat het om moeder en kind gaat, maar de zieligheidskaart gaat over het kind. Ze zijn beide, gezamenlijk afgewezen.
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:52:33 #171
3542 Gia
User under construction
pi_214680566
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:18 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat was ook precies de reden om af te zien van de ministerile discretionaire bevoegdheid, het verder voorkomen van mediapardons.
Eerder vanwege het feit dat een minister, die weigerde de ministerile discretionaire bevoegdheid te gebruiken, bedreigd werd en moest onderduiken.
pi_214741434
Ze hebben nog 10 dagen om zelf te vertrekken voordat ze door Nederland gedwongen uitgezet kunnen worden.
Ergens volgende week zullen ze dus wel onderduiken.

En ondertussen doen ze er alles aan om alsnog in Nederland te kunnen blijven:

quote:
Volgens Grtters zijn er een aantal gevallen zoals Mikael die alsnog een verblijfsvergunning hebben gekregen. "De uitzetting is zeker te voorkomen", is Martin Vegter van Defence for Children van mening. "Maar voor nu is alles heel onzeker. We blijven hem helpen tot het uiterste. Wij zijn juristen dus kijken nu naar juridische mogelijkheden. Als er meer over te vertellen valt, zullen we dat doen. Maar voor nu kan dat nog niet", vertelt hij. Hij roept - net als burgemeester Halsema- vooral de minister op om haar bevoegdheden te gebruiken.

Grtters legt uit dat er nog een sprankje hoop bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg ligt. "Je zou nog naar het EHRM kunnen. Het duurt dan weer een aantal jaren voor die uitspraak er is. Het zou kunnen dat Mikael dan inmiddels achttien jaar is en een aanspraak zouden kunnen maken op een werk of studie-visum. Zo ging dat destijds ook met Mauro Manuel. Het is onwaarschijnlijk, maar in theorie zou dat kunnen."

Guy Loyson, goede vriend van de familie, kan nog weinig zeggen over de stappen die zij gaan nemen. "We zijn alles aan het onderzoeken wat er nog mogelijk is. Juridisch en publicitair vooral", vertelt hij. "Vertrek is geen optie. Dus we zoeken naar alternatieven."
https://www.at5.nl/artike(...)te-nee-hebben-gezegd
pi_214741597
quote:
Stel dat z'n moeder hierheen was gekomen als expat, gewoon op een legale manier dus. Ze krijgt vervolgens een kind hier en na een jaar of 10 gaat ze terug naar Armeni omdat haar werk hier erop zit. Z'n moeder gaat vrijwillig terug, want het werk zit erop, dus prima. Is het dan ook ineens zielig voor dat jochie dat ie mee moet met z'n moeder naar een land waar hij niet geboren en opgegroeid is? Maakt voor dat jochie zelf namelijk geen verschil.

Nu vinden we het ineens zielig voor hem omdat z'n moeder (die hier al veel te lang illegaal is) niet terug wil naar Armeni. En dan wordt ineens dat kind erbij betrokken, terwijl in bovenstaande situatie vrijwel niemand van het bestaan van dat jochie had geweten.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:28:29 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214741604
Je zou toch denken dat iemand al eens voorgesteld heeft met zijn moeder te trouwen en/of het kind te erkennen.
Het verbaast me eigenlijk dat zo'n "oplossing" er nog niet is.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214741681
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef Leandra het volgende:
Je zou toch denken dat iemand al eens voorgesteld heeft met zijn moeder te trouwen en/of het kind te erkennen.
Het verbaast me eigenlijk dat zo'n "oplossing" er nog niet is.
Ligt daar niet een rol voor de vader? Sowieso blijft de vader buiten beeld.

Als de vader een Nederlander is, kan de vader inderdaad trouwen met de moeder en het kind erkennen waardoor zij beiden het traject in kunnen om Nederlander te worden.
  zondag 18 augustus 2024 @ 01:00:40 #176
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_214741979
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze hebben nog 10 dagen om zelf te vertrekken voordat ze door Nederland gedwongen uitgezet kunnen worden.
Ergens volgende week zullen ze dus wel onderduiken.

En ondertussen doen ze er alles aan om alsnog in Nederland te kunnen blijven:
[..]

Die zullen wel inderdaad ergens onderduiken in een kerk of iets. Dan komt Hart van Nederland voor de simpele zielen weer met een zielige rapportage en zal er net voor de eindstreep toch wel weer een uitzondering komen...
The more debt, the better
  zondag 18 augustus 2024 @ 01:07:18 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214741990
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ligt daar niet een rol voor de vader? Sowieso blijft de vader buiten beeld.

Als de vader een Nederlander is, kan de vader inderdaad trouwen met de moeder en het kind erkennen waardoor zij beiden het traject in kunnen om Nederlander te worden.
Tsja, moet de vader wel bekend zijn, maar een ander kan hem (met toestemming van de moeder) ook erkennen, is het joch wel gelijk je wettelijke erfgenaam.
Wullie bin KOEL Soneal
  zondag 18 augustus 2024 @ 08:46:23 #178
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214742514
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 01:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tsja, moet de vader wel bekend zijn, maar een ander kan hem (met toestemming van de moeder) ook erkennen, is het joch wel gelijk je wettelijke erfgenaam.
IND doet ook onderzoek naar schijnhuwelijken.
  zondag 18 augustus 2024 @ 11:13:11 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214743349
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik heb het over erkennen.
Dat kan sowieso zonder huwelijk, maar ook een huwelijk kan prima een echt huwelijk zijn.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_214744597
Hij sneller hij wordt uitgezet, hoe beter hij de taal van zijn nieuwe land nog kan leren.
Mja
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:57:00 #181
3542 Gia
User under construction
pi_214744810
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Stel dat z'n moeder hierheen was gekomen als expat, gewoon op een legale manier dus. Ze krijgt vervolgens een kind hier en na een jaar of 10 gaat ze terug naar Armeni omdat haar werk hier erop zit. Z'n moeder gaat vrijwillig terug, want het werk zit erop, dus prima. Is het dan ook ineens zielig voor dat jochie dat ie mee moet met z'n moeder naar een land waar hij niet geboren en opgegroeid is? Maakt voor dat jochie zelf namelijk geen verschil.

Nu vinden we het ineens zielig voor hem omdat z'n moeder (die hier al veel te lang illegaal is) niet terug wil naar Armeni. En dan wordt ineens dat kind erbij betrokken, terwijl in bovenstaande situatie vrijwel niemand van het bestaan van dat jochie had geweten.
Sowieso al die kinderen die met ouders naar een ander land emigreren. Gisteren weer op 'ik vertrek' een gezin met 4 dochters, oudste 14, dat vertrok naar een Frans chateau. Niemand die dat zielig vond of er voor pleitte dat de kinderen hier moesten mogen blijven.
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:59:21 #182
3542 Gia
User under construction
pi_214744839
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:38 schreef TAmaru het volgende:
Hij sneller hij wordt uitgezet, hoe beter hij de taal van zijn nieuwe land nog kan leren.
Kom op, zijn moeder spreekt wrs zijn hele leven al Armeens met hem. Die taal kent hij heus wel.

Hoop dat deze regering eens wat standvastiger wordt dan de vorige. Een beslissing is een beslissing. Als hij mag blijven, brengt dit anderen alleen maar op ideen. Moeten we niet willen.
pi_214744868
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Kom op, zijn moeder spreekt wrs zijn hele leven al Armeens met hem. Die taal kent hij heus wel.

Hoop dat deze regering eens wat standvastiger wordt dan de vorige. Een beslissing is een beslissing. Als hij mag blijven, brengt dit anderen alleen maar op ideen. Moeten we niet willen.
Als deze illegale migrant mag blijven kan het kabinet wel opgedoekt worden. Als het strengste asielbeleid ooit zich bij de eerste mogelijkheid laat chanteren komt er natuurlijk niets meer van terecht.
pi_214744899
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als deze illegale migrant mag blijven kan het kabinet wel opgedoekt worden. Als het strengste asielbeleid ooit zich bij de eerste mogelijkheid laat chanteren komt er natuurlijk niets meer van terecht.
Strengste asielbeleid moet nog maar blijken heb nog geen IJzeren Rita vibes.
pi_214744916
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

In de media stond wel dat de kinderen "geen woord Armeens" spraken. Overigens vind ik ook dat een grote fout van de moeder, als dat zo is.
Mja
pi_214745003
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]
In de media stond wel dat de kinderen "geen woord Armeens" spraken. Overigens vind ik ook dat een grote fout van de moeder, als dat zo is.
De media kan wel zoveel zeggen maar geloof jij nu echt dat toen de moeder hier kwam ze nederlands kon ? en dat toen haar zoon geboren werdt ze alleen nederlands met hem sprak ? ze kunnen me nog meer wijsmaken maar hier trap ik niet in en mensen die er wel intrappen zijn zeer goedgelovig.
pi_214745009
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:20 schreef Sorella het volgende:

[..]
De media kan wel zoveel zeggen maar geloof jij nu echt dat toen de moeder hier kwam ze nederlands kon ? en dat toen haar zoon geboren werdt ze alleen nederlands met hem sprak ? ze kunnen me nog meer wijsmaken maar hier trap ik niet in en mensen die er wel intrappen zijn zeer goedgelovig.
Ik weet niet, maar ik vind het ook niet zo boeiend. Wat mij betreft is het logisch dat hij het land uit moet met zijn moeder.
Mja
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 18 augustus 2024 @ 14:27:11 #188
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214745044
quote:

[..]
Hier geloof ik inderdaad ook geen zak van. Deze jongen spreekt cht wel Armeens hoor.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214745769
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 08:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

@Zipportal
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:19:48 #190
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214751622
Voltallige linkse oppositie roept op om de in Nederland geboren Mikael (11) niet uit te zetten
https://www.volkskrant.nl(...)-te-zetten~b7d839b9/

Links ziet het weer helemaal verkeerd. En uitzondering maken betekent straks 500.000 pardonnen nu en in de toekomst.
Science matters
pi_214751724
Dieptriest dat die moeder het zover heeft laten komen en nu over de rug van haar kind alsnog probeert een verblijfsvergunning los te krijgen. Goh, wat ben je dan een goede moeder :N
Is het niet mogelijk die moeder het ouderschap te ontnemen vanwege de situatie die ze volledig aan zichzelf te danken heeft en het kind hier te laten blijven? Dat jochie kan er niks aan doen dat hij gebruikt wordt door zijn moeder. Ma terug, zoon hier. Ze doet het toch allemaal voor hem?
Oh, wacht... :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_214751761
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:57 schreef Gia het volgende:

Sowieso al die kinderen die met ouders naar een ander land emigreren. Gisteren weer op 'ik vertrek' een gezin met 4 dochters, oudste 14, dat vertrok naar een Frans chateau. Niemand die dat zielig vond of er voor pleitte dat de kinderen hier moesten mogen blijven.
Nou, dit dus. Er emigreren dagelijks kinderen naar landen waar ze nog nooit zijn geweest of alleen een keer op vakantie. Alle heisa er omheen werkt volgens mij alleen maar meer traumatiserend dan weer in de buurt van familie gaan wonen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214751764
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:19 schreef Bassie48 het volgende:
Voltallige linkse oppositie roept op om de in Nederland geboren Mikael (11) niet uit te zetten

Links ziet het weer helemaal verkeerd. En uitzondering maken betekent straks 500.000 pardonnen nu en in de toekomst.
Links is daar content mee, die vinden het allemaal best, want mensen toelaten is meteen stemmen werven.
Mja
pi_214751811
quote:

[..]
Het is me nog steeds onduidelijk of die moeder ook nu uberhaupt wel (een verstaandbaar niveau van) Nederlands spreekt. In de stortvloed aan nieuwsartikelen hierover is ze zowel in woord als beeld steeds opvallend afwezig.
pi_214751860
Frans Timmermans vindt dat kinderen thuishoren in het land waarin ze zijn opgegroeid. :D

twitter
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:03:42 #196
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_214751874
quote:

Liever 500.000 pardonnen van moeders met kinderen die hier heel graag willen blijven dan van anderen die hier de crimineel komen uithangen
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:11:04 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214751930
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:03 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Liever 500.000 pardonnen van moeders met kinderen die hier heel graag willen blijven dan van anderen die hier de crimineel komen uithangen
Wel benieuwd wat die moeder allemaal heeft bijgedragen wat we niet hadden kunnen missen.

Onder de streep waarschijnlijk nada en heeft deze illegale dame ons miljoenen gekost.
pi_214751975
quote:

[..]
Lijkt mij geen keuze. Ik kies gewoon voor allebei niet.
Mja
pi_214752081
quote:

[..]
De kinderen van asielzoekers hier in het dorp, hier geboren, Nederlandse school praten ook gewoon onderling de taal van hun ouders. Tegen mij praten ze Nederlands, als ze buiten aan het spelen zijn of tegen hun ouders praten is het een buitenlandse taal.

Die praten gewoon allemaal hun "moedertaal", gezien hun ouders geen woord Nederlands spreken. Was vroeger op school niet anders met al die allochtone kindjes, die moesten vertalen voor hun ouders.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214752095
quote:

[..]
Goed idee ❌️
Geen goed idee ✅️
pi_214752142
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is me nog steeds onduidelijk of die moeder ook nu uberhaupt wel (een verstaandbaar niveau van) Nederlands spreekt. In de stortvloed aan nieuwsartikelen hierover is ze zowel in woord als beeld steeds opvallend afwezig.
Heb haar recent wel eens in beeld gezien en toen brabbelde ze wat in een vreemde taal. Vermoedelijk Armeens, Nederlands was het zeker niet. Moeders wordt waarschijnlijk zorgvuldig buiten beeld gehouden om de focus maximaal op dat jochie te richten, om het maximale uit de zieligheidskaart te halen.

Vind het ook wel opvallend dat veel mensen die bij het formeren van het kabinet -terecht- waarborgen eisten om de rechtsstaat te beschermen, dit in deze zaak ineens een stuk minder belangrijk lijken te vinden.
  maandag 19 augustus 2024 @ 10:43:50 #202
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214752169
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Frans Timmermans vindt dat kinderen thuishoren in het land waarin ze zijn opgegroeid. :D

[ x ]
Dat is Mikael toch ook :?
Beetje jammer dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 19 augustus 2024 @ 11:16:09 #203
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_214752405
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:11 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wel benieuwd wat die moeder allemaal heeft bijgedragen wat we niet hadden kunnen missen.

Onder de streep waarschijnlijk nada en heeft deze illegale dame ons miljoenen gekost.
nou, gauw legaal maken dan maar :Y
pi_214752483
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:16 schreef Flow3r het volgende:

[..]
nou, gauw legaal maken dan maar :Y
Dat is al geregeld. Ze is hartstikke legaal in Armeni. :Y
pi_214752929
quote:

Strange.

Bij het formeren lag vanuit die hoek toch de nadruk op handhaving van de rechtstaat?
pi_214752985
quote:

Op het moment van schrijven zullen er genoeg in de procedure zitten om wederom een aanvraag te doen naar meermaals te zijn afgewezen, ondertussen poepen ze het ene na het andere kind eruit.

Heel spijtig voor die jongen, maar hier moet eens een einde aan komen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214753045
quote:

Maandenlang hebben het gezeik en gezever van Timmarmans en zijn linkse vriendjes moeten aanhoren over de "rechtstatelijkheid". Kennelijk geldt het toepassen van de wet niet op het moment dat links dat niet nodig vindt.

En we hebben hier inmiddels genoeg ellende vanwege de rubberen ruggen en slappe knien die we hier al decennia onder linkse druk meemaken.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 13:07:22 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_214753085
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:59 schreef quo_ het volgende:

[..]
Maandenlang hebben het gezeik en gezever van Timmarmans en zijn linkse vriendjes moeten aanhoren over de "rechtstatelijkheid". Kennelijk geldt het toepassen van de wet niet op het moment dat links dat niet nodig vindt.

En we hebben hier inmiddels genoeg ellende vanwege de rubberen ruggen en slappe knien die we hier al decennia onder linkse druk meemaken.
Precies. Die linkse kabinetten Balkenende en Rutte hebben een puinhoop achtergelaten.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214753191
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Precies. Die linkse kabinetten Balkenende en Rutte hebben een puinhoop achtergelaten.

Met echt linkse kabinetten was het waarschijnlijk nooit zo'n puinhoop geworden.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 13:31:32 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_214753194
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat bedoel ik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214753282
quote:

Daar is het links toch om te doen? Links komt klaar bij de gedachte van 500.000 extra allochtonen in Nederland. Meer diversiteit!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_214753374
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Voor hetzelfde geld hadden we dan nu 19 miljoen inwoners, hadden we geen boeren meer, mocht op de vrij gekomen grond niet gebouwd worden ivm de klimaatdoelen en was de woningnood nog veel hoger geweest waardoor er (totalitaire) regelgeving kwam voor gedwongen huisuitzettingen en onteigeningen (voor samenwoning van de vele autochtone ontheemden) e/o moest iedereen gedwongen asielzoekers in een vrije kamer opvangen.

Waarschijnlijk he.
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:15:56 #213
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214753463
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 13:59 schreef Montagui het volgende:

[..]
Voor hetzelfde geld hadden we dan nu 19 miljoen inwoners, hadden we geen boeren meer, mocht op de vrij gekomen grond niet gebouwd worden ivm de klimaatdoelen en was de woningnood nog veel hoger geweest waardoor er (totalitaire) regelgeving kwam voor gedwongen huisuitzettingen en onteigeningen (voor samenwoning van de vele autochtone ontheemden) e/o moest iedereen gedwongen asielzoekers in een vrije kamer opvangen.

Waarschijnlijk he.
En dat soort gelul baseer jij op…..? Wijs even in de programma’s van linkse partijen aan waar dit soort maatregelen of doelstellingen voorgesteld worden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214753696
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 12:59 schreef quo_ het volgende:

[..]

Dat was toch altijd al zo. Het is niet alsof Links zich ooit hard maakte om het verdrag van Dublin te handhaven dat bepaalde dat asielzoekers een aanvraag moesten indienen in het eerste EU-land waar aankwamen. Rechtsstatelijkheid is voor hen alleen van belang als het erom gaat linkse standpunten door te duwen.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:00:39 #215
66444 Lord_Vetinari
pi_214753744
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:54 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat was toch altijd al zo. Het is niet alsof Links zich ooit hard maakte om het verdrag van Dublin te handhaven dat bepaalde dat asielzoekers een aanvraag moesten indienen in het eerste EU-land waar aankwamen. Rechtsstatelijkheid is voor hen alleen van belang als het erom gaat linkse standpunten door te duwen.
Dat is aan de regering en we hebben al decennialang geen linkse regeringen gehad. Dus als je dat iemand wilt verwijten, ga bij rechts klagen.
pi_214753856
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is aan de regering en we hebben al decennialang geen linkse regeringen gehad. Dus als je dat iemand wilt verwijten, ga bij rechts klagen.
Het gaat om het gebruik van rechtsstatelijkheid als argument in het publieke debat. Links doet alsof het ze aan het hart gaat als het ze uitkomt, maar negeren het compleet als het politiek verkeerd uitvalt.

Daarnaast zou ik ook graag hebben gezien dat voorgaande kabinetten het verdrag hadden gehandhaafd inderdaad.
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:14:24 #217
66444 Lord_Vetinari
pi_214753878
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het gaat om het gebruik van rechtsstatelijkheid als argument in het publieke debat. Links doet alsof het ze aan het hart gaat als het ze uitkomt, maar negeren het compleet als het politiek verkeerd uitvalt.

Calimero gejank.
pi_214753893
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Calimero gejank.
Sterk argument
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:20:25 #219
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214753929
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]

Daarnaast zou ik ook graag hebben gezien dat voorgaande kabinetten het verdrag hadden gehandhaafd inderdaad.
Mee eens. Links zal liever de rechtstaat opblazen om maar hun zin te krijgen. Waarom mogen een liegende moeder en zoon hier blijven? Onbegrijpelijk.
Science matters
pi_214753967
Gejank dat dat kind niet kan aarden in Armeni omdat ie daar niet is geboren.....

Hoezo?
En al die kinderen uit Syri, Afghanistan ed, die zijn hier toch ook niet geboren en moeten hier ook aarden als ze hier blijven.....

pi_214753991
Speelt dit nog steeds ja? Komkommertijd nieuws. Opbokken met dat kind.
pi_214753997
Is die Mikael al uitgezet ondertussen?
Hij zal Nederland wel dankbaar zijn in de toekomst.
Armenie, mooi land, mooie natuur, lekker eten, rijke cultuur, minder drukte.
Waarschijnlijk is het daar wel lastiger handje ophouden bij de overheid, maar mijn indruk vertelt me dat Mikael wel een slimme jongen is die zijn steentje kan bijdragen.
  Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 15:30:44 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_214754003
Blijft steeds weer grappig om 'links' of 'rechts' te lezen. Hoe kun je dit soort dingen nou in dat soort termen/hokjes plaatsen. Je denkt in humanitaire kaders lijkt me. Is alles polarisatie (sorry voor het modewoord) tegenwoordig :?
De tranen van staatssecretaris Eric van der Burg kwamen van rechts of van links :?

Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 15:31:52 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_214754007
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:20 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Mee eens. Links zal liever de rechtstaat opblazen om maar hun zin te krijgen. Waarom mogen een liegende moeder en zoon hier blijven? Onbegrijpelijk.
Vooral dat liegende kind is hemeltergend. Oorlogsmisdadiger in sp. :(

maandag 19 augustus 2024 @ 16:05:53 #225
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214754196
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:30 schreef tong80 het volgende:
Blijft steeds weer grappig om 'links' of 'rechts' te lezen. Hoe kun je dit soort dingen nou in dat soort termen/hokjes plaatsen. Je denkt in humanitaire kaders lijkt me. Is alles polarisatie (sorry voor het modewoord) tegenwoordig :?
De tranen van staatssecretaris Eric van der Burg kwamen van rechts of van links :?

De gehele linkse oppositie heeft een jankbrief gestuurd naar de rechtse minister dus is het een links-rechts kwestie.
Science matters
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:06:06 #226
3542 Gia
User under construction
pi_214754198
quote:

[..]
Kinderen? Het ging toch maar om 1 kind!?
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:09:30 #227
66444 Lord_Vetinari
pi_214754211
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:05 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De gehele linkse oppositie heeft een jankbrief gestuurd naar de rechtse minister dus is het een links-rechts kwestie.
Of een beschaafde-onbeschaafde. Of een menselijke-onmenselijke.
  Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 16:09:50 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_214754216
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:05 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat is een jankbrief :?

maandag 19 augustus 2024 @ 16:11:48 #229
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214754225
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:09 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat is een jankbrief :?

Alles van rechts wordt gezien als links gejank :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214754233
Ik denk dat Wilders en Faber zich wel op de borst mogen kloppen nu ze het voor elkaar hebben dat een 11-jarige die zich amper kan verdedigen, het land wordt uitgegooid. _O_ Wat een wapenfeit van kabinet sbs-1 _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:14:35 #231
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214754241
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat Wilders en Faber zich wel op de borst mogen kloppen nu ze het voor elkaar hebben dat een 11-jarige die zich amper kan verdedigen, het land wordt uitgegooid. _O_ Wat een wapenfeit van kabinet sbs-1 _O_
Bizar ja
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214754244
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is een frame dat niet kloppend is.
pi_214754248
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:20 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het is de infantilisering van de politiek. Het gaat niet om argumenten maar om hoe ‘zielig’ het is. Tenzij het om expats en hun kinderen gaat natuurlijk. Of immigrantenkinderen die naar Nederland komen. Dan is het niet zielig.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:18:44 #234
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214754270
quote:

[..]
Nee het is een kwestie van het handhaven van de rechtstaat (de regels gelden voor iedereen) of van het laten loslaten van de rechtstaat (de regels gelden niet voor iedereen). Ik vind dit belangrijker dan de morele kwestie of de zoon van een liegende moeder hier mag blijven.
Science matters
pi_214754275
quote:
Het kabinet wil gewoon de regels toepassen.
Het is misschien nu zuur, maar het zijn simpelweg de regels.
Als er steeds de zieligheidskaart wordt getrokken dan kun je geen beleid maken.

Regels zijn er niet voor niets.

Als men het er niet mee eens is, pas dan de regels aan (of gooi alle regels overboord).

Ik heb Mikael of zijn moeder niet gehoord de afgelopen 11 jaar.
De moeder had gewoon haar verantwoordelijkheid moeten nemen.

Nederlanders moeten ook echt af van "het is overal slecht behalve in Nederland".
Er gebeurt niks met dat kind.
Hij gaat gewoon een leven opbouwen in het (mooie) Armenie.
Een hoop mensen zijn jaloers.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:22:27 #236
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214754300
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het kabinet wil gewoon de regels toepassen.
Het is misschien nu zuur, maar het zijn simpelweg de regels.
Als er steeds de zieligheidskaart wordt getrokken dan kun je geen beleid maken.

Regels zijn er niet voor niets.

Als men het er niet mee eens is, pas dan de regels aan (of gooi alle regels overboord).

De moeder had gewoon haar verantwoordelijkheid moeten nemen.

Nederlanders moeten ook echt af van "het is overal slecht behalve in Nederland".
Er gebeurt niks met dat kind.
Hij gaat gewoon een leven opbouwen in het (mooie) Armenie.
Een hoop mensen zijn jaloers.
Kind hier toch helemaal niets aan doen/ Die is hier geboren en getogen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214754318
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:22 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Het kind kan er niks aan doen, inderdaad.
Maar de moeder is het simpelweg aan te rekenen, niemand anders.

Als ouders gaan emigreren (met kinderen), gaan we dan ook met zijn allen huilen?
Wees gerust, het kind gaat niet naar de slachtbank.
Zoals ik al zei, grote kans dat hij Nederland nog gaat bedanken, later.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:25:46 #238
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214754323
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:24 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het kind kan er niks aan doen, inderdaad.
Maar de moeder is het simpelweg aan te rekenen, niemand anders.

Als ouders gaan emigreren (met kinderen), gaan we dan ook met zijn allen huilen?
Wees gerust, het kind gaat niet naar de slachtbank.
Zoals ik al zei, grote kans dat hij Nederland nog gaat bedanken, later.
Dat laatste vraag ik mij af ,maar goed , het was mij allang duidelijk hoe men er hier over denkt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Trouwste user 2022 maandag 19 augustus 2024 @ 16:25:59 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_214754326
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:19 schreef Joppiez het volgende:

Ik dacht dat ik de enige was. Dus ze hebben jou ook niet teruggebeld ? :(

pi_214754337
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:25 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat laatste vraag ik mij af ,maar goed , het was mij allang duidelijk hoe men er hier over denkt.
Ja want Nederland is geweldig en fantastisch enzo.
pi_214754348
quote:

[..]
Het hoogste rechtsorgaan heeft zich erover gebogen. Als iedereen na een niet gewenste juridische uitkomst zijn zin wil doordrukken door een jankverhaal in de media dan kan je de rechtspraak wel opdoeken
pi_214754359
quote:
Nee hoor, net als voor iedereen is er een heel juridisch apparaat waarmee zijn belangen zijn "verdedigd", maar ook daarvan is de uiteindelijke uitslag dat hij weg moet. Conform de regels. Dus weg.

Edit: ik vind het ook wat flauw om hier een Schoof-dingetje van te maken. Ze zitten er pas net. Het is de minister van het vorige kabinet dat in beroep is gegaan, het is tevens een eerder kabinet dat de mogelijkheden van een pardon door een minister heeft ingeperkt.
pi_214754364
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ja want Nederland is geweldig en fantastisch enzo.
Correct.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214754389
quote:
Waarom zou een 11 jarige zichzelf hierin moeten verdedigen? Zijn moeder draagt hier de verantwoordelijkheid en zij mag samen met al die asiel advocaten, die op elk mogelijke manier het systeem proberen te fucken, en alle politici die dit mogelijk maken- zichzelf lekker op borst kloppen voor deze trieste en idiote shitzooi die zij zelf gecreerd hebben.

Maar nee, het is het zielige jongetje, die zich niet kan verdedigen :'( :'( :'(, die nu slachtoffer is van de wrede praktijken van Wilders en co.
pi_214754402
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Correct.
Als je redelijk tot goed opgeleid bent, en handig, en je wil op een normale manier een steentje bijdragen en je inkomen verdienen, dan zijn er genoeg andere opties die op zijn allerminst niet onderdoen.

Wil je iets in de drugs doen, andere illegale zooi uithalen, of kun je om wat voor reden dan ook niet normaal "meedraaien", ja dan is Nederland wel top.
pi_214754412
Er zijn teveel halfzachte types in ons land. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_214754535
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zijn teveel halfzachte types in ons land. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Waarom denk je dat links nooit aan de macht is geweest? Je kan en mag niet regeren op emotie.
  maandag 19 augustus 2024 @ 16:52:33 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214754545
Laten we wel zijn, het was 11 jaar geleden al een kansloos geval. 11 jaar lang dreinen en advocaten die procedures melken (omzet). 11 jaar lang het proces vertragen omdat het kan en de mogelijkheden biedt, om dan te klagen dat ze al 11 jaar hier zijn.
Sorry, maar nee.
Dit is een industrie, en niet de minister die nu gaat uitwijzen is de booswicht, dat zijn de procedure vertragers en valse hoop bieders omdat ze daar hun brood mee verdienen.
pi_214754572
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:51 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Waarom denk je dat links nooit aan de macht is geweest? Je kan en mag niet regeren op emotie.
Links of rechts zou niet uit moeten maken. Elke ideologie of idealisme is uiteindelijk kut denk ik..op lange termijn. Dit land heeft meer nuchterheid, rationalisme en gezond verstand nodig.
pi_214754582
quote:

[..]
Dat is inderdaad zo'n beetje altijd het geval wanneer het om een kind draait.

Kinderen worden echt constant de dupe van de (in-)acties van diens ouders.
pi_214754592
quote:
4s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar nee, het is het zielige jongetje, die zich niet kan verdedigen :'( :'( :'(, die nu slachtoffer is van de wrede praktijken van Wilders en co.
Zelfs als je dat (imo slechte) argument vol wilt houden .. Dan is dat kind dus de dupe van Rutte 1-4 en co. Schoof 1 heeft nog geen ene fuck gedaan of bereikt.
pi_214754596
Overigens berichtte de NOS in 2018 al:

Armeense asielgezinnen laten zich nauwelijks uitzetten

Ik vond de quotes van de kerkvrijwilliger wel opvallend.
quote:
Hulp van kerken aan Armenen kan ook vervelend uitpakken, blijkt uit het onderzoek. Een kerk-vrijwilliger vertelt dat een Armeense vrouw de diaconie "helemaal heeft kaalgeplukt". De vrouw zou aanvankelijk zes weken onderdak krijgen. Maar na tien weken was er nog geen verblijfsvergunning in zicht. Toen heeft de kerk een appartement voor haar gehuurd. "Uiteindelijk hebben we haar tien jaar lang van huur en eten voorzien."
pi_214754615
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

quote:
Een kerk-vrijwilliger vertelt dat een Armeense vrouw de diaconie "helemaal heeft kaalgeplukt".
Nul eigen verantwoordelijkheid, die vrijwilliger en de diaconie. Nee, jullie hebben jezelf gedwee en bewust laten kaalplukken.
pi_214754625
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:59 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Nul eigen verantwoordelijkheid, die vrijwilliger en de diaconie. Nee, jullie hebben jezelf gedwee en bewust laten kaalplukken.
En dan moet ik opeens aan de moeder van Lili en Howick denken.

quote:
De ervaringsdeskundigen hebben ook de indruk dat Armenirs psychische problemen vaak overdrijven. In sommige gevallen verdenken professionals hen van manipulatie door het aannemen van een slachtofferrol.

"Vaak hebben ze bij aankomst hier al een visitekaartje van de psycholoog bij zich", zegt een van de genterviewde professionals. "In Armeni hebben ze blijkbaar al informatie gekregen van een instantie die psychosociale hulp biedt aan vreemdelingen."

Een van de genterviewde psychologen zegt verder dat hij nog nooit Armenirs beter heeft zien worden. "Ze blijven ziek en doen ook weinig met gedragsadviezen." Advocaten gebruiken psychische problemen als argument om ouders onder toezicht te stellen, volgens de psycholoog. Als dat is gebeurd, zijn de kinderen niet meer uitzetbaar.
pi_214754634
quote:

[..]

Dat artikel vat alles goed samen. Inmiddels 6 jaar verstreken en er is niets veranderd..het asielsysteem niet, de manipulatieve Armenirs niet en de zachtgekookte types die in hun jankverhaal trappen zijn er ook nog steeds volop.
Dit land is echt reddeloos verloren.
pi_214754643
quote:

[..]

De protestleuzen van jaren geleden hebben ze ook maar gerecycled.
pi_214754650
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En dan moet ik opeens aan de moeder van Lili en Howick denken.
[..]

Dat je die vrouw als kerk 6 of 10 weken onderdak geeft, tof, prima, barmhartig en al dat. Maar dan 10 jaar haar rekeningen betalen, tsja, dat hebben ze toch echt puur en alleen zichzelf aangedaan hoor. Als ze dan vervolgens de renovatie van het dak van de kapel/kerk/toren niet kunnen betalen (of wat dan ook de consequenties van die geldnood zijn), ligt dat echt volledig aan henzelf.

Als ik elke maand mijn loon doneer, hoef ik ook niet te gaan huilen dat ik zelf niets meer heb.
pi_214754667
Overigens zat ik pas wat oude berichten over Lily en Howick op te zoeken. Vanaf het moment dat die een verblijfsvergunning kregen, zijn ze niet meer in de media geweest. Doel was bereikt kennelijk. Goed dat de discretionaire bevoegdheid van de minister is afgeschaft en er niet meer wordt toegegeven aan dat gemanipuleer
pi_214754872
quote:

[..]
Wat is er beschaafd aan om kinderen in te zetten als politieke pion voor eigen gewin?
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:41:19 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214754885
Asielrecht is een groot goed, maar je zal strikt moeten zijn. Geen pardon omdat het zo een schattig jochie is, en als je hier asiel aanvraagt omdat je vervolgt wordt in land van herkomst, en je gaat er daarna regelmatig heen op vakantie, dan is dat ook mis.
Alle mensen die onterecht asiel krijgen houden plekken bezet van die, die daadwerkelijk hulp nodig hebben. Mensen als mijn ouders bijvoorbeeld, die gedeporteerd werden.
pi_214754962
Dat weer de hele linkse oppositie aan emotieporno doet laat mooi zien dat zij de hoofdverantwoordelijkheid dragen voor het slappe, gefaalde asielbeleid. Zelfs in een zaak waarin alles duidelijk is brabbelen ze weer over emoties.
pi_214755151
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dat soort gelul baseer jij op…..? Wijs even in de programma’s van linkse partijen aan waar dit soort maatregelen of doelstellingen voorgesteld worden?
Mijn gelul is van dezelfde orde als het gelul waar ik op reageerde.
  maandag 19 augustus 2024 @ 18:47:40 #263
66444 Lord_Vetinari
pi_214755470
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Zelfs als je dat (imo slechte) argument vol wilt houden .. Dan is dat kind dus de dupe van Rutte 1-4 en co. Schoof 1 heeft nog geen ene fuck gedaan of bereikt.
En gaat dat ook niet doen.
pi_214755657
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:59 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Met dergelijke schaapjes en kerken heb ik echt geen medelijden. Die vragen er gewoon om en weten zelf ook dondersgoed dat ze misbruikt worden, maar kijken daarvan weg, want 'naastenliefde'.

:r
pi_214755665
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 16:25 schreef Puzzie het volgende:
Leg nou eens uit wat het verschil voor het kind is dan? Of ga je alleen mee met de mediahype dat het zo zielig is voor het kind?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:27 schreef Accordtje het volgende:

Had z'n moeder een expat geweest die weer terug gaat dan had je van het bestaan van het jochie niet eens geweten.
pi_214755688
quote:

[..]
Asielzoekers en hun kinderen krijgen gewoon ingepeperd van linkse knuffelaars wat ze wel en niet mogen zeggen.
Dit joch heeft een gymnasium-advies, die spreekt echt wel Armeens. Hoe zal ie anders met zn parasietenmoeder moeten praten? Of spreekt zij wel Nederlands?
pi_214755936
De moeder spreekt overduidelijk geen goed Nederlands, daarom wordt ze ook buiten de media gehouden. De jongen spreekt dus prima Armeens. Het is allemaal heel doorzichtig.

Oh en nog steeds niemand die weet wie of waar de vader is.
pi_214756006
quote:

[..]

Goed teruggevonden dit. Lijkt me genoeg reden om nu ook eens bij wat kerken aan te kloppen, voor zover ik weet zitten ook deze moeder en zoon weer ondergedoken?
pi_214756428
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:04 schreef Inbox het volgende:

[..]
Met dergelijke schaapjes en kerken heb ik echt geen medelijden. Die vragen er gewoon om en weten zelf ook dondersgoed dat ze misbruikt worden, maar kijken daarvan weg, want 'naastenliefde'.

:r
Ja eh, prima als ze er dus 10 jaar voor kiezen om daar hun geld aan te besteden. Maar loop dan ook niet te zeiken dat het nu op is. Verantwoordelijkheid dragen voor je keuzes en zo.
pi_214757004
quote:

Ik snap deze oproep niet helemaal. De hoogste rechter heeft een uitspraak gedaan en het besluit is daarmee definitief. Een uitzondering ondermijnt die uitspraak en creert een precedent voor andere migranten om door te blijven procederen. En dit zijn dan de partijen die alsmaar de rechtsstaat gebruiken als argument tegen de PVV.
pi_214758726
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 21:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik snap deze oproep niet helemaal. De hoogste rechter heeft een uitspraak gedaan en het besluit is daarmee definitief. Een uitzondering ondermijnt die uitspraak en creert een precedent voor andere migranten om door te blijven procederen. En dit zijn dan de partijen die alsmaar de rechtsstaat gebruiken als argument tegen de PVV.
Het geeft dan ook vooral hun grenzeloze hypocrisie aan en hun medeverantwoordelijkheid aan de stroperige asielprocedures. Door het aansturen op dit soort mediapardons stimuleren ze andere asielzoekers hetzelfde kunstje uit te halen, in de hoop op een gelukkige uitslag. En steeds zijn die kinderen de dupe. De dupe van de ouders en van de asielindustrie waar dit soort partijen inmiddels deel van uitmaken.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 06:56:01 #272
323876 michaelmoore
pi_214758760
terecht , die twee zijn meermaals afgewezen en moeten uitgewezen worden , armenie is veilig , hup hoppa

quote:
Armenirs krijgen bijna nooit een beschermde vluchtelingenstatus. V
an de Armenirs die de afgelopen drie jaar asiel hebben aangevraagd, lukte dat zo'n 10 procent.
In de meeste gevallen werd het verzoek afgewezen omdat Armeni geen onveilig land is.

Er zijn in Nederland op dit moment vijf gezinslocaties voor afgewezen gezinnen.
De afgelopen vier jaar verbleven daar 181 Armeense gezinnen, bestaande uit zo'n 700 mensen.
Armeense gezinnen zijn de grootste groep in de gezinslocaties.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:06:39 #273
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214758778
Duurt allemaal weer veel te lang dit. Er is een uitspraak, ze moeten weg. Stuur ze dan ook eens weg. Al dit getrut zit niemand op te wachten.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:14:01 #274
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214758796
quote:
Pieter Omtzigt: Tweede Kamer moet zich niet bemoeien met individuele gevallen als Mikael

Zeven partijen in de Tweede Kamer deden vandaag een oproep om de 11-jarige Mikael niet uit te zetten naar Armeni. NSC-leider Pieter Omtzigt tekende niet. "We dreigen als Tweede Kamer weer individuele zaken te gaan beoordelen. In een normale, gezonde democratie moeten we dat niet doen", zei hij in Dit is de dag.

Omtzigt vindt dat de rechter gaat over de beslissing. "De hoogste rechter in Nederland heeft besloten dat er geen recht is op asiel", zegt hij. De Tweede Kamer moet er vervolgens geen uitspraken meer over doen. "Die moeten het kader goed neerzetten en het vorige kabinet heeft een discretionaire bevoegdheid (de bevoegdheid om in een individueel geval een uitzondering te maken, red.) gelegd bij de directeur van de IND."

De NSC-leider vindt wel dat de zeven oppositiepartijen (GroenLinks-PvdA, D66, SP, PvdD, ChristenUnie, Volt en Denk) die de oproep in de Volkskrant deden het mogen doen. "Zij hebben vrijheid van meningsuiting en ik snap het medeleven met Mikael, maar je moet de wet dan aanpassen. Die voorstellen zullen we tegemoet zien."

Andere asielprocedure
Het kabinet waar NSC van uitmaakt, wil de asielprocedure strenger maken. Daar staat Omtzigt ook achter. "Het liefst heb ik n goede procedure en n beroepsmogelijkheid", zegt hij. Ook de IND zou dan n keer in beroep mogen gaan. "Het Nederlandse asielsysteem is relatief mild, maar je moet het draagvlak behouden", aldus de NSC-leider.
https://www.nporadio1.nl/(...)-gevallen-als-mikael
pi_214758842
Het is weer erg bijzonder om te zien dat “je houden aan de rechtsstaat” niet voorbehouden is aan linkse politici en hun volgers als ze menen het morele gelijk aan hun zijde te hebben.

En maar wijzen met het vingertje naar anderen. Het is een gotspe, met Timmermans voorop.
pi_214759395
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 07:35 schreef Scorpie het volgende:
Het is weer erg bijzonder om te zien dat “je houden aan de rechtsstaat” niet voorbehouden is aan linkse politici en hun volgers als ze menen het morele gelijk aan hun zijde te hebben.

En maar wijzen met het vingertje naar anderen. Het is een gotspe, met Timmermans voorop.
Exact!

Uit het GL/PvdA verkiezingsprogramma 2023:
quote:
Dat betekent dat we investeren in snelle en zorgvuldige procedures, asielzoekers eerlijk
spreiden over het land, kiezen voor kleinschalige opvang en dat we hen snel helpen met werk en taal.
Het vraagt ook om de snelle terugkeer van mensen die geen recht hebben op asiel en om een effectief
Europees asielbeleid, waarmee we reguliere migratie bevorderen en irreguliere migratie ontmoedigen.
https://groenlinkspvda.nl(...)/VKP-DEF-1-11-23.pdf

Maar ook:
quote:
De discretionaire bevoegdheid keert terug
Voor nu is die discretionaire bevoegdheid er niet (meer) voor de betreffende minister. Toch daarop aandringen heeft dan ook geen zin.

Zie post #274. Het nieuwe kabinet wacht voorstellen van wetswijzigingen, bv over die discretionaire bevoegdheid dan ook af, zoals het hoort.
pi_214761361
quote:
Het aantal beroepsprocedures is niet het probleem. Dat er opvolgende asielaanvragen ingediend kunnen worden wel. Maar dat recht staat in de Procedurerichtlijn dus kunnen we geen bal aan doen.

Bed, bad en brood staat niet in de richtlijnen. Je mag illegale migranten op straat knikkeren. Doe dat dan ook.
pi_214764408
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
De moeder spreekt overduidelijk geen goed Nederlands, daarom wordt ze ook buiten de media gehouden. De jongen spreekt dus prima Armeens. Het is allemaal heel doorzichtig.

Oh en nog steeds niemand die weet wie of waar de vader is.
Dat vermoeden had ik al. Nog meer reden om ze het land uit te knikkeren. Als je na 10+ jaar hier geweest te zijn nog steeds zwaar beroerd Nederlands spreekt dan hoor je hier simpelweg niet.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:50:01 #279
66444 Lord_Vetinari
pi_214768000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat vermoeden had ik al. Nog meer reden om ze het land uit te knikkeren. Als je na 10+ jaar hier geweest te zijn nog steeds zwaar beroerd Nederlands spreekt dan hoor je hier simpelweg niet.
En dan Artikel 1 van de Grondwet toepassen. Is de PVV meteen 75% van zijn stemmen kwijt.
pi_214768022
quote:
18s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dan Artikel 1 van de Grondwet toepassen. Is de PVV meteen 75% van zijn stemmen kwijt.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214768649
quote:
18s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wnat 75% van de PVV-stemmers zijn allemaal de taal niet machtig?

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 21-08-2024 15:48:29 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:31:51 #282
66444 Lord_Vetinari
pi_214768692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:26 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wnat 75% van de PVV-stemmers zijn is allemaal de taal niet machtig?
Als de supportgroep hier op Fok enigszins representatief is, nee.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:45:07 #283
323876 michaelmoore
pi_214770390
ok , nou daaag jochie, ga maar daar spelen dan

zeg maar Ik vertrek , voordeel : mama kent de taal goed
pi_214820988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 21:48 schreef rutger05 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)zijn-vader~b7a2f160/

Uitzetting is voorlopig van de baan.
Goh, wat een verrassing.
pi_214820990
quote:

Je verzint het niet; wat een land _O-
pi_214820997
Ah kijk, nu er kans is om via die weg eea verder te blijven rekken komt pa pas ter tonele. Toevallig.
pi_214821048
En nog een paar jaar jeugd van Mikael in asielzoekerscentrums en ondergedoken, in ruil voor de volgende minieme kans.

Lekkere moeder heb je dan zeg.
pi_214821115
quote:

Geeft toch wel aan dat het huidige asielbeleid wat we hebben totaal failliet is...
pi_214821131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Geeft toch wel aan dat het huidige asielbeleid wat we hebben totaal failliet is...
zeg maar gerust failliet.

gaan dalijk even bij vader wonen en daarna weer uit elkaar.
pi_214821142
quote:

Aha, dus daarom kwam de vader in het verhaal niet voor. Godverdomme zeg, wat laten we ons weer allemaal voor de gek houden :')

Fuck de media ook die geen enkele moeite doet om daadwerkelijke journalistiek te doen.
pi_214821166
Laat mooi zien out in the open hoe dit soort volk asiel en uitzetting maar kan blijven frustreren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214821186
quote:

Mooi, nog zes of zeven jaar rekken en dan kan hij een verblijfsvergunning studie aanvragen.
pi_214821200
Ronduit verwerpelijke gang van zaken.
pi_214821208
En zo zie je maar weer, er zijn weer veel te veel manieren om tegen dit soort beslissingen in beroep te gaan, danwel te traineren, danwel de boel te belazeren.

Nu wordt de (vervreemde) vader opgevoerd als reden waarom ze mogen blijven. Ze faken dus een gelukkig gezinnetje te zijn, ondertussen zijn pa en ma allang uit elkaar.

Alles voor de $$$$$$$.

Walgelijk.
pi_214821216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:14 schreef Red_85 het volgende:
Laat mooi zien out in the open hoe dit soort volk asiel en uitzetting maar kan blijven frustreren.
Dit is gewoon 100% door de asielmaffia georkestreerd. Ze hebben net zolang gezocht naar een manier om de boel te pauzeren en zijn door asieladvocaten geadviseerd deze route met de vervreemde pa te nemen.
pi_214821253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Fuck de media ook die geen enkele moeite doet om daadwerkelijke journalistiek te doen.
Media laten zich gewoon lenen voor dit soort circussen. Verzwegen de vader volkomen totdat deze nu een strohalm blijkt te bieden op voortzetting van dit gedoe, vragen zich niet af hoe een zoon die geen Armeens spreekt en een moeder die aannemelijk niet goed Nederlands spreekt dan met elkaar communiceren, stellen geen vragen over het jarenlang van de radar verdwijnen door moeder.

Opzettelijke goedgelovigheid.
pi_214821267
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Media laten zich gewoon lenen voor dit soort circussen. Verzwegen de vader volkomen totdat deze nu een storhalm blijkt te bieden op voortzetting van dit gedoe, vragen zich niet af hoe een zoon die geen Armeens spreekt en een moeder die aannemelijk niet goed Nederlands spreekt dan met elkaar communiceren, stellen geen vragen over het jarenlang van de radar verdwijnen door moeder.

Opzettelijke goedgelovigheid.
Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.
pi_214821355
Duidelijk dat ons beleid radicaler moet. Veel radicaler.
pi_214821425
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is inderdaad nog wel het allergrootste probleem. De voor serieuze media rampzalige combinatie van luiheid en vooringenomenheid.
pi_214821436
Daar kom je nooit meer van af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')