abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214509047
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
pi_214509246
Hoe staat Harris eigenlijk tegenover al dat geld ophalen vanuit bedrijven e.d. voor politieke campagnes?

Ik weet nog dat haar partijgenoot Obama ooit dat aan banden wilde leggen. Tot hij er achter kwam dat hij echt een money machine was :D

Genot
pi_214509361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:35 schreef Brubbie het volgende:
Hoe staat Harris eigenlijk tegenover al dat geld ophalen vanuit bedrijven e.d. voor politieke campagnes?

Ik weet nog dat haar partijgenoot Obama ooit dat aan banden wilde leggen. Tot hij er achter kwam dat hij echt een money machine was :D

Genot
Het overgrote deel van de Democratische donaties zijn van particulieren.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214509371
Harris gaat met een landslide winnen. De republikeinen zullen Trump moeten afstoten en iemand nomineren die ná 140 v. Christus is geboren.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:56:02 #5
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214509582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:35 schreef Brubbie het volgende:

Genot
Heb je nu weer een nieuwe kansloze invalshoek gevonden? Toch knap hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214509694
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:56 schreef JAM het volgende:

[..]
Heb je nu weer een nieuwe kansloze invalshoek gevonden? Toch knap hoor.
:? Dit topic gaat toch over Biden en zijn vervanger?
pi_214509749
Waarom doet Harris eigenlijk een ander accentje en intonatie als ze voor een ander publiek spreekt? :o
pi_214509767
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:06 schreef Brubbie het volgende:
Waarom doet Harris eigenlijk een ander accentje en intonatie als ze voor een ander publiek spreekt? :o
Omdat dat voor Hillary ook zo goed werkte ;)
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:10:30 #9
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214509775
quote:
Dat doet vrijwel iedereen. Dat heet codewisseling. Bijzonder interessant fenomeen inderdaad!

https://www.brainwash.nl/(...)llende-werelden.html
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214509789
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat doet vrijwel iedereen. Dat heet codewisseling. Bijzonder interessant fenomeen inderdaad!

https://www.brainwash.nl/(...)llende-werelden.html
Merk op dat als ze tegen een zwart publiek praten, ze opeens heel simpel engels spreken.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:59:27 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214510356
quote:
jij praat tegen je moeder toch ook niet of je het tegen je matties hebt

en tegen een bijzonder mooie vrouw doe je ook heel anders

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:09 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Omdat dat voor Hillary ook zo goed werkte ;)
en voor obama ook en voor trump
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214510507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:59 schreef michaelmoore het volgende:

en tegen een bijzonder mooie vrouw doe je ook heel anders

Dat raad ik je af.
pi_214517217
Nog een Zoom fundraising.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214517247
Reminder voor degenen die nog denken dat Democraten niets aan het immigratieprobleem wilden doen/ gedaan hebben. Op bevel van Trump werd een dicussie niet eens toegestaan in de Senaat terwijl het Huis de nieuwe immigratie wet al had goedgekeurd en iedereen verwachtte dat de Senaat snel zou volgen. De stemmen waren er.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214517261
quote:
82s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
Reminder voor degenen die nog denken dat Democraten niets aan het immigratieprobleem wilden doen/ gedaan hebben. Op bevel van Trump werd een dicussie niet eens toegestaan in de Senaat terwijl het Huis de nieuwe immigratie wet al had goedgekeurd en iedereen verwachtte dat de Senaat snel zou volgen. De stemmen waren er.

[ x ]
Wat heeft dit te maken met het onderwerp van dit topic?
pi_214518223
Nieuw probleem voor Harris: er is nu een rapport verschenen waarin de staat van het leger in de VS als uiterst wankel wordt gezien. Zodanig dat er zelfs twijfel is of de VS een directe confrontatie met Rusland en/of China aankan.

Ik heb er gisteren veel over gehoord vanuit de VS, hier in Europa niets tegengekomen (terwijl het ook voor Europa van wezenlijk belang is, zodanig dat het huidige beleid direct onder de loep dient te komen).

Maar het is de volgende nagel in de handen van Trump om in haar doodskist te rammen.

Polls overall hebben Trump ook nog steeds op voorsprong. En dat terwijl Biden 4 jaar terug op dit punt met dubbele cijfers voor lag (en nog steeds het met de hakken over de sloot was).

3 maanden te gaan nog, maar zonder een aardverschuivende gebeurtenis heeft Harris alleen theoretisch een kansje.
pi_214518263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
Nieuw probleem voor Harris: er is nu een rapport verschenen waarin de staat van het leger in de VS als uiterst wankel wordt gezien. Zodanig dat er zelfs twijfel is of de VS een directe confrontatie met Rusland en/of China aankan.

Ik heb er gisteren veel over gehoord vanuit de VS, hier in Europa niets tegengekomen (terwijl het ook voor Europa van wezenlijk belang is, zodanig dat het huidige beleid direct onder de loep dient te komen).

Maar het is de volgende nagel in de handen van Trump om in haar doodskist te rammen.

Polls overall hebben Trump ook nog steeds op voorsprong. En dat terwijl Biden 4 jaar terug op dit punt met dubbele cijfers voor lag (en nog steeds het met de hakken over de sloot was).

3 maanden te gaan nog, maar zonder een aardverschuivende gebeurtenis heeft Harris alleen theoretisch een kansje.
Zelfs als Harris een dood konijn blijkt te zijn is ze een betere keuze dan Trump.

Maar ik begrijp de wanhoop van Maga wel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214518585
Sinds vandaag krijg je bij de bookmakers nog maar een klein beetje meer als je wed op Harris dan op Trump, dus hij heeft het gisteren flink verpest.
pi_214518767
quote:
Rapport van wie? Klinkt echt als serieuze onzin. De VS is zoveel machtiger dan welk land ook dat zelfs als Rusland en China hun militaire krachten bundelen dat ze nog steeds vrijwel 0 kans maken om van de VS te winnen.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:04:05 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214518844
quote:

Deze? https://www.heritage.org/military
Van The Heritage Foundation? Die van "Project 2025"?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214518921
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Deze? https://www.heritage.org/military
Van The Heritage Foundation? Die van "Project 2025"?
Nee, die waar ze het over hadden kwam vanuit de overheid.
pi_214518927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:57 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Rapport van wie? Klinkt echt als serieuze onzin. De VS is zoveel machtiger dan welk land ook dat zelfs als Rusland en China hun militaire krachten bundelen dat ze nog steeds vrijwel 0 kans maken om van de VS te winnen.
https://www.google.com/am(...)hina-russia/%3famp=1

Maar omdat nu de nagel aan de doodskist te noemen....

In 2000 was er ook zo'n rapport om het Amerikaanse leger te vernieuwen.
Complotwappies gebruiken die al te graag om 911 als inside job te zien, maar de Amerikaanse regering is door dat rapport nooit in de problemen gekomen.
pi_214518982
Rapport of niet, het mag duidelijk zijn dat Harris dit niet aan zou kunnen. De kans is groot dat deze vrouw de enorme slechte buitenlandstrategie van Obama zal doorzetten waarbij appeasement richting schurkenstaten zoals Iran de norm waren.

En het zou ook niet verbazingwekkend zijn als het Amerikaanse leger op dit moment erg wankel is. De nadruk heeft zelfs binnen het Amerikaanse leger de afgelopen jaren gelegen op intersectionaliteit en DEIB, dat gaat ten koste van kwaliteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214519064
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Rapport of niet, het mag duidelijk zijn dat Harris dit niet aan zou kunnen. De kans is groot dat deze vrouw de enorme slechte buitenlandstrategie van Obama zal doorzetten waarbij appeasement richting schurkenstaten zoals Iran de norm waren.

En het zou ook niet verbazingwekkend zijn als het Amerikaanse leger op dit moment erg wankel is. De nadruk heeft zelfs binnen het Amerikaanse leger de afgelopen jaren gelegen op intersectionaliteit en DEIB, dat gaat ten koste van kwaliteit.
Dus op basis van een sloot aannames is Harris ongeschikt.
pi_214519152
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.google.com/am(...)hina-russia/%3famp=1

Maar omdat nu de nagel aan de doodskist te noemen....

In 2000 was er ook zo'n rapport om het Amerikaanse leger te vernieuwen.
Complotwappies gebruiken die al te graag om 911 als inside job te zien, maar de Amerikaanse regering is door dat rapport nooit in de problemen gekomen.
Een van de vele nagels.

Ik denk dat de doorslaggevende nagels zullen zijn:

- Anti-fracking standpunt;
- Flip flop;
- Medicare for all standpunt;
- Branding als onecht;
- Immigratie;
- Inflatie.

Maar buitenlands beleid is ze ook zwak op. Zo kwam ook deze week naar buiten dat ze simpelweg aangaf dat ze de dagelijkse security briefing helemaal niet wilde ontvangen. 0 interesse. Nou is dat bij het grote publiek niet een heel zwaar punt, maar zoiets ondermijnt wel het vertrouwen uiteindelijk.

Van wat ik zie is men op dit moment gewoon rustig de messen aan het slijpen, maar gaan ze los nadat ze definitief is benoemd. Ik acht de kans aanzienlijk dat ze zelfs de popular vote gaat verliezen. En dat is simpelweg heel slecht nieuws voor de Democraten.

Ze hadden denk ik voor Buttigieg moeten kiezen. Dat is in mijn ogen de beste optie die ze hadden. Misschien nog als Veep?
pi_214519206
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus op basis van een sloot aannames is Harris ongeschikt.
Nee, op basis van onder meer desinteresse in het buitenland. Gevraagd naar waarom ze niet eens keer is gaan kijken naar de grens (overigens, het verhaal van hoe dat bezoek uiteindelijk ging is ook killing) kwam ze na zenuwachtig er omheen lullen niet verder als "ik ben ook nog niet naar Europa gegaan, wat is je punt"?

Ze doet mij enorm denken aan Kaag. Op zichzelf helemaal niet incapabel in wat ze in het verleden deed, maar iemand die de positie puur voor zichzelf ambieert.

Bij Trump is dat toch anders. Ja, die denkt ook primair aan zichzelf, maar in ieder geval heb ik bij hem het idee dat hij daadwerkelijk gelooft dat hij de redder van America is.
pi_214519259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een van de vele nagels.

- Flip flop;
- Branding als onecht;
- Immigratie;
- Inflatie.

Maar buitenlands beleid is ze ook zwak op. Zo kwam ook deze week naar buiten dat ze simpelweg aangaf dat ze de dagelijkse security briefing helemaal niet wilde ontvangen. 0 interesse. Nou is dat bij het grote publiek niet een heel zwaar punt, maar zoiets ondermijnt wel het vertrouwen uiteindelijk.

Van wat ik zie is men op dit moment gewoon rustig de messen aan het slijpen, maar gaan ze los nadat ze definitief is benoemd. Ik acht de kans aanzienlijk dat ze zelfs de popular vote gaat verliezen. En dat is simpelweg heel slecht nieuws voor de Democraten.

Ze hadden denk ik voor Buttigieg moeten kiezen. Dat is in mijn ogen de beste optie die ze hadden. Misschien nog als Veep?
Inflatie is wereldwijd, Anti-fracking standpunt lijkt mij een Pluspunt, gezien de problemen rond fracking in de VS.

Anyway, de republikeinen hebben gewoon geen antwoord op Harris.
Alleen maga fanatici hollen achter Trump aan en doorgewinterde republikeinen stemmen sowieso nooit op een democraat.
De pijlen zijn gericht op de rest, en voor die groep is geen enkel sterk punt van Trump op te noemen.
pi_214519278
quote:

En onder de opvolger van Obama werd zeker wel een degelijk buitenlandbeleid gevoerd?
pi_214519403
quote:

Polls overal laten zien dat het momentum bij Harris ligt en de voorsprong van Trump in alle belangrijke staten verdampt.
Цой жив
pi_214519464
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Sinds vandaag krijg je bij de bookmakers nog maar een klein beetje meer als je wed op Harris dan op Trump, dus hij heeft het gisteren flink verpest.
Vind het eigenlijk maar raar dat dit überhaupt mag. gokken op een verkiezingsuitslag.

Zorgt er alleen maar voor dat je een reden krijgt om misinformatie te gaan verspreiden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214519580
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Inflatie is wereldwijd, Anti-fracking standpunt lijkt mij een Pluspunt, gezien de problemen rond fracking in de VS.

Alleen maga fanatici hollen achter Trump aan en doorgewinterde republikeinen stemmen sowieso nooit op een democraat.
De pijlen zijn gericht op de rest, en voor die groep is geen enkel sterk punt van Trump op te noemen.
Dat is het uiteraard niet. Het creëert weer meer afhankelijkheid van schurkenstaten, het drijft daarnaast de prijzen op en zorgt ook dat zulke schurkenstaten meer kunnen verdienen.
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En onder de opvolger van Obama werd zeker wel een degelijk buitenlandbeleid gevoerd?
Een beter buitenlandbeleid ja. Het bleef ook relatief rustig op plekken zoals het Midden-Oosten. De realiteit is dat tegen bijna alle schurkenstaten spierenballentaal beter werkt dan doen alsof daar mee te praten valt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214519875
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het uiteraard niet. Het creëert weer meer afhankelijkheid van schurkenstaten, het drijft daarnaast de prijzen op en zorgt ook dat zulke schurkenstaten meer kunnen verdienen.
[..]
Een beter buitenlandbeleid ja. Het bleef ook relatief rustig op plekken zoals het Midden-Oosten. De realiteit is dat tegen bijna alle schurkenstaten spierenballentaal beter werkt dan doen alsof daar mee te praten valt.
Vertel eens wat Trump heeft gedaan toen een een dissidente journalist in een saudische ambassade in Turkije vermoord was. :')
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:04:13 #33
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214519904
quote:

Die wijven ook altijd!
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:26:09 #34
323876 michaelmoore
pi_214520227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 09:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Harris heeft de winning mood van trump overgenomen en het past haar heel goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214520665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een van de vele nagels.

- Flip flop;
- Branding als onecht;
- Immigratie;
- Inflatie.

Nagels aan de doodskist?

*kijkt naar de clownskandidaat aan Republikeinse zijde die een factor 1000x erger is.

Valt wel mee :)
pi_214521211
quote:

[..]
[..]
Interessant, hij meende toch juist geweldige voortgang te boeken met Noord-Korea?
pi_214521472
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Harris heeft de winning mood van trump overgenomen en het past haar heel goed
Alleen zijn de verkiezingen nog 3 maanden ver weg. Dat is een eeuwigheid in campagnetijd.

De economie lijkt wat te gaan sputteren de komende tijd bijvoorbeeld. Internationaal kan er van alles gebeuren.

Op dit moment gok ik dat Harris te vroeg piekt en Trump geleidelijk aan weer sterker gaat worden in de peilingen, eventueel geholpen door external events.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_214521655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Alleen zijn de verkiezingen nog 3 maanden ver weg. Dat is een eeuwigheid in campagnetijd.

De economie lijkt wat te gaan sputteren de komende tijd bijvoorbeeld. Internationaal kan er van alles gebeuren.

Op dit moment gok ik dat Harris te vroeg piekt en Trump geleidelijk aan weer sterker gaat worden in de peilingen, eventueel geholpen door external events.
Er was een moordaanslag op hem en de peilingen deden amper wat. Hij zit aan zijn piek qua kiezers tenzij ze drastisch wat anders gaan doen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214522159
Trump is de bitch van Putin en hij gaat het leger redden _O- :W
pi_214522481
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat zal de reden zijn dat Trump voor staat natuurlijk…
pi_214522508
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:35 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Polls overal laten zien dat het momentum bij Harris ligt en de voorsprong van Trump in alle belangrijke staten verdampt.
Terug naar de cijfers van Biden voor het debat. Dat is beter dan het was, maar nog steeds slecht.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:08:13 #42
323876 michaelmoore
pi_214522633
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Terug naar de cijfers van Biden voor het debat. Dat is beter dan het was, maar nog steeds slecht.
terug naar de cijfers van kennedy in 1967
https://youtube.com/shorts/RuFt7MTQKCA?si=pvKNnSbgSeFSH27I
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:38 schreef Harmankardon het volgende:
Trump wil keizer van de USA worden, en het is afgelopen met dat rare stemmen steeds

[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 02-08-2024 13:46:58 ]
pi_214524205
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:38 schreef Harmankardon het volgende:
Met NASCAR en American Football coaches in de functie van generaal.

Headline van The Evening Standard:

Donald Trump suggests he could hire Nascar drivers and American football coaches to direct US military
Trump spoke at a North Carolina rally where both sports are very popular
pi_214524582
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, op basis van onder meer desinteresse in het buitenland. Gevraagd naar waarom ze niet eens keer is gaan kijken naar de grens (overigens, het verhaal van hoe dat bezoek uiteindelijk ging is ook killing) kwam ze na zenuwachtig er omheen lullen niet verder als "ik ben ook nog niet naar Europa gegaan, wat is je punt"?

Ze doet mij enorm denken aan Kaag. Op zichzelf helemaal niet incapabel in wat ze in het verleden deed, maar iemand die de positie puur voor zichzelf ambieert.

Bij Trump is dat toch anders. Ja, die denkt ook primair aan zichzelf, maar in ieder geval heb ik bij hem het idee dat hij daadwerkelijk gelooft dat hij de redder van America is.
Maar maakt een dergelijke overschatting van zichzelf Trump niet juist minder geschikt?

Want Trump ambieert dan de functie niet alleen voor zichzelf, maar heeft dan ook de grootheidswaanzin dat hij de redder van Amerika is.

Dat lijkt mij nog verontrustender .
pi_214524623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zal de reden zijn dat Trump voor staat natuurlijk…
Tja, dat wordt betwist merk ik.

Verder zeggen peilingen niets, het draait om de uitslag van de verkiezingen zelf.
pi_214524635
quote:

[..]
[..]
Om van die schurkenstaten af te komen kan de VS beter wat doen aan hun olieverslaving, dan de leefomgeving nog verder te verpesten met fracking.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:28:38 #47
323876 michaelmoore
pi_214524755
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Om van die schurkenstaten af te komen kan de VS beter wat doen aan hun olieverslaving, dan de leefomgeving nog verder te verpesten met fracking.
In alaska is olie zat
https://www.blm.gov/progr(...)s/about/alaska/NPR-A
pi_214524756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het feit dat Trump oplossingen voor het grensprobleem actief heeft tegengehouden lijkt me toch een stuk schadelijker voor het land dan het feit dat je de grens nooit bezocht hebt maar wel actief bezig bent geweest met pogingen om de immigratiestroom te verminderen die Trump in stand houdt omdat hij anders een belangrijk campagnepunt verliest.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:34:32 #49
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214524864
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 11:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Die wijven ook altijd!
Ik bedoel, Clinton was wel een hele capabele vrouw maar die is ook door de democraten (zelf) afgebrand.

Het voordeel dat Harris heeft is dat de Amerikanen nu weten hoe een presidentschap onder Trump is en dit nu echt willen voorkomen ten koste van alles. Jammer voor Hillary, maar ingestapt op het verkeerde moment achteraf gezien (al is dat wel begrijpelijk qua leeftijd).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214525705
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, die waar ze het over hadden kwam vanuit de overheid.
Wie zijn "ze"?
pi_214525875
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar maakt een dergelijke overschatting van zichzelf Trump niet juist minder geschikt?

Want Trump ambieert dan de functie niet alleen voor zichzelf, maar heeft dan ook de grootheidswaanzin dat hij de redder van Amerika is.

Ik vrees dat de politiek vergeven is van dit soort mensen. ;)
pi_214525889
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Als je dat plekje wil, als je niet een raspoliticus bent, moet je dat toch ook wel hebben?
pi_214525901
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het feit dat Trump oplossingen voor het grensprobleem actief heeft tegengehouden lijkt me toch een stuk schadelijker voor het land dan het feit dat je de grens nooit bezocht hebt maar wel actief bezig bent geweest met pogingen om de immigratiestroom te verminderen die Trump in stand houdt omdat hij anders een belangrijk campagnepunt verliest.
Harris hoorde bij degenen die Trump dwarsboomden ter zake. Elkaar dwars zitten ipv samenwerken is helaas iets wat aan beide kanten speelt.
pi_214525911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Wie zijn "ze"?
Er is een bipartisan committee wat ondermeer aanbeveelt de militaire uitgaven van 3% van het bnp naar 5% van het bnp te brengen. https://breakingdefense.c(...)o-face-china-russia/
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214525920
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Wie zijn "ze"?
Diverse media. Hoe is dat relevant?
pi_214525925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er is een bipartisan committee wat ondermeer aanbeveelt de militaire uitgaven van 3% van het bnp naar 5% van het bnp te brengen. https://breakingdefense.c(...)o-face-china-russia/
Goh _O-

pi_214525938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Harris hoorde bij degenen die Trump dwarsboomden ter zake. Elkaar dwars zitten ipv samenwerken is helaas iets wat aan beide kanten speelt.
Hoe dan?

De nieuwe immigratiewet was juist tot stand gekomen dmv samenwerking. Trump heeft die gedwarsboomd.
pi_214526006
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hoe dan?

De nieuwe immigratiewet was juist tot stand gekomen dmv samenwerking. Trump heeft die gedwarsboomd.
Trump heeft niet gestemd dacht ik
pi_214526022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:58 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Trump heeft niet gestemd dacht ik
Nee maar hij heeft de Republikeinen in de Senaat opdracht gegeven tegen te stemmen en daar hebben ze braaf gehoor aan gegeven zoals gewoonlijk.
pi_214526042
quote:
82s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee maar hij heeft de Republikeinen in de Senaat opdracht gegeven tegen te stemmen en daar hebben ze braaf gehoor aan gegeven zoals gewoonlijk.
En dat is Trump zijn fout? Of van die zakken hooi op een stoeltje?
pi_214526053
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:01 schreef Brubbie het volgende:

[..]
En dat is Trump zijn fout? Of van die zakken hooi op een stoeltje?
Trump is de leider van die zakken hooi die de opdracht heeft gegeven. Dus ja hij is daar verantwoordelijk voor.
pi_214526107
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Diverse media. Hoe is dat relevant?
Ik had even gemist dat iemand al een link had geplaatst.

Het lijkt me overigens wel relevant dat, als je verwijst naar een rapport waar 'ze' het over hebben, je voor de zuiverheid een bron erbij vermeldt.
pi_214526138
quote:
82s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Trump is de leider van die zakken hooi die de opdracht heeft gegeven. Dus ja hij is daar verantwoordelijk voor.
Ah oke, dus zelfs als hij niet op een politiek stoeltje zit ligt het allemaal aan hem.
Wat een machtige man :{

Dat er een demente gozer aan de top staat, en twee mensen er kort achter (Mitch McConnell en Pelosi) heeft er verder niets mee van doen
pi_214526172
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:10 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Ah oke, dus zelfs als hij niet op een politiek stoeltje zit ligt het allemaal aan hem.
Wat een machtige man :{
Ja want zonder Trump hebben de Republikeinen helemaal geen kans om te winnen dus doen ze braaf wat hij wil..
pi_214526187
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja want zonder trump hebben ze helemaal geen kans om te winnen.
En dat terwijl hij het as van het kwaad is, een gevaar voor alles wat we lief hebben op deze aarde
pi_214526229
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:14 schreef Brubbie het volgende:

[..]
En dat terwijl hij het as van het kwaad is, een gevaar voor alles wat we lief hebben op deze aarde
Nou ja dat zijn dan weer typisch rechtse uitdrukkingen maar idd Trump (zijn MAGA-partij) is een groot gevaar voor de democratie/ de westerse wereld.
pi_214526264
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou ja dat zijn dan weer typisch rechtse uitdrukkingen maar idd Trump (zijn MAGA-partij) is een groot gevaar voor de democratie/ de westerse wereld.
Ik vind de uni-party als geheel een gevaar. Over de meeste zaken is men het daar gewoon eens: Israël, meer geld naar wapens en destructie, het bankenkartel en meer van zulks. :)

Maar jij gelooft er in dat men aan 'de andere kant' het wel goed voor heeft met Jan en alleman? Leuk dat ze je nog weten te sturen met dat showtje om een kant te kiezen.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:21:41 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214526289
Dat hyperbole gelul elke keer, eEn GrOoT gEvAaR :').

Als je echt alleen maar je eigen angstbeeld als vaststaand feit komt presenteren ben je vast heel stabiel verder :').

Maar als er 1 partij in de VS een daadwerkelijk gevaar is is het de Democraten met hun communisme in schaapskleren beleid :').

Maar ik zal het voorspellen, dat is onzin, rechts maga gelul en weet ik het nog meer, en alle totaal doorgesnoven theorieën tegen Trump zijn de enige echte waarheid!

POL is weer eens ontsnapt, er is TDS besmettingsgevaar! :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214526313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:19 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Ik vind de uni-party als geheel een gevaar.

Maar jij gelooft er in dat men aan 'de andere kant' het wel goed voor heeft met Jan en alleman?
Ik denk dat je diep in het konijnenhol zit met je 'uni-party'. Trump is alleen goed voor zichzelf.
pi_214526357
quote:
81s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik denk dat je diep in het konijnenhol zit met je 'uni-party'. Trump is alleen goed voor zichzelf.
Ik denk dat je je hoofd wat verder uit het blauwe holletje moet halen. Beide partijen werken voor dezelfde partijen.

Ik ben niet pro-Trump
pi_214526397
We kunnen wel weer on-topic gaan:
Harris die op een soort PVV-manier aan de top van de partij is gekomen. Zonder inspraak van leden
pi_214526548
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:27 schreef Brubbie het volgende:
Harris die op een soort PVV-manier aan de top van de partij is gekomen. Zonder inspraak van leden
Welnee met toestemming van alle delegaties. Bovendien kan iedereen zich alsnog kandidaat stellen.
pi_214526577
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hoe dan?

Door tegen het voorstel van Trump te stemmen destijds.
pi_214526641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Door tegen het voorstel van Trump te stemmen destijds.
Welk voorstel? Er was onder Trump ook een bipartisan voorstel dat hij zelf ook torpedeerde. Trump wil geen samenwerking, hij wil zijn zin krijgen. Zo werkt dat niet in een democratie.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:45:21 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214526694
quote:
Los van het feit dat dat niet klopt, wie maakt zich daar eigenlijk druk om?
Zijn dat democratische stemmers of zijn het republikeinen die graag een relletje willen binnen de democratische partij, of zelfs mensen die helemaal geen stemrecht in de VS hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214526734
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn dat democratische stemmers of zijn het republikeinen die graag een relletje willen binnen de democratische partij, of zelfs mensen die helemaal geen stemrecht in de VS hebben?
Dit topic gaat er letterlijk over. Maar leuk gedaan, erg gevat. Ook schattig dat je denkt dat dat de enige opties zijn.
Op wie ga jij stemmen?
pi_214526863
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Welk voorstel? Er was onder Trump ook een bipartisan voorstel dat hij zelf ook torpedeerde. Trump wil geen samenwerking, hij wil zijn zin krijgen. Zo werkt dat niet in een democratie.
De VS is trouwens geen democratie, maar een constitutionele republiek.

In een echte democratie hebben politici die gekozen zijn de absolute macht, na kiezen door het volk kunnen ze met een meerderheid onderling wetten doorvoeren. Een constitutionele republiek werkt anders ;)

Je kunt zien dat mensen die dit soort zinnetjes bezigen vooral mensen napraten. Net als dat je goed kunt zien dat de wekelijkse talking points hier ook gewoon de revue passeren. Trump bad, want stout gepraat tegen een interviewer. Goed voorbeeld

gr
pi_214526874
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:51 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee? Als je dat plekje wil, als je niet een raspoliticus bent, moet je dat toch ook wel hebben?
Dan moet je aan grootheidswaanzin lijden?

Ik vind dat best bijzonder.
quote:
Tja, is dat tegen de statuten van de Democraten?

Verder kan de kiezer besluiten om wel of niet op haar te stemmen.
pi_214526898
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan moet je aan grootheidswaanzin lijden?
Wie anders wil die positie bekleden dan?
pi_214526972
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:56 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Wie anders wil die positie bekleden dan?
Nou, Harris bijvoorbeeld.
Is dat dan zo'n vreselijk ambt?
pi_214527015
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:54 schreef Brubbie het volgende:

[..]
De VS is trouwens geen democratie, maar een constitutionele republiek.

In een echte democratie hebben politici die gekozen zijn de absolute macht, na kiezen door het volk kunnen ze met een meerderheid onderling wetten doorvoeren. Een constitutionele republiek werkt anders ;)

Je kunt zien dat mensen die dit soort zinnetjes bezigen vooral mensen napraten. Net als dat je goed kunt zien dat de wekelijkse talking points hier ook gewoon de revue passeren. Trump bad, want stout gepraat tegen een interviewer. Goed voorbeeld

gr
Oh dus wij zijn ook geen democratie maar een koninkrijk :')

Man man man .. 8)7
pi_214527056
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:54 schreef Brubbie het volgende:

[..]

In een echte democratie hebben politici die gekozen zijn de absolute macht,
OKay, maar...

quote:
na kiezen door het volk kunnen ze met een meerderheid onderling wetten doorvoeren.
Dus hebben ze geen absolute macht.
pi_214527068
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
OKay, maar...
[..]
Dus hebben ze geen absolute macht.
lees nog eens waar je op reageert en probeer het nog eens
pi_214527076
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Oh dus wij zijn ook geen democratie maar een koninkrijk :')

Man man man .. 8)7
Nederland is een constitutionele monarchie
pi_214527104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:04 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Nederland is een constitutionele monarchie
Dus geen democratie?
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:07:30 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214527138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:47 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Dit topic gaat er letterlijk over. Maar leuk gedaan, erg gevat. Ook schattig dat je denkt dat dat de enige opties zijn.
Op wie ga jij stemmen?

Niet op Trump iig.

En je mag gewoon wegblijven uit mijn DM, de volgende keer zal ik het als stalking beschouwen en melding van maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214527170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet op Trump iig.

En je mag gewoon wegblijven uit mijn DM, de volgende keer zal ik het als stalking beschouwen en melding van maken.
Probeer anders gewoon te reageren op het onderwerp van het topic, in plaats van je af te vragen wie zich druk maakt over het onderwerp van het topic. ;)

Dit stond in de DM, voor de geïnteresseerden: :')
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:10:54 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214527211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:09 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Probeer anders gewoon te reageren op het onderwerp van het topic, in plaats van je af te vragen wie zich druk maakt over het onderwerp van het topic. ;)

Dit stond in de DM, voor de geïnteresseerden: :')
Het onderwerp van het topic is dat Biden uit de race is gestapt en Harris hem vervangt.
Dat het allemaal niet eerlijk zou zijn, boehoe, is niet het onderwerp.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214527248
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het onderwerp van het topic is dat Biden uit de race is gestapt en Harris hem vervangt.
Dat het allemaal niet eerlijk zou zijn, boehoe, is niet het onderwerp.
Biden stapt uit de race, en zijn vervanger is op een bepaalde manier op die plek gekomen. Dat is dus wel het onderwerp. Zie TT

Maar vertel, waar wil jij het graag over hebben hier?
pi_214527268
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:12 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Biden stapt uit de race, en zijn vervanger is op een bepaalde manier op die plek gekomen. Dat is dus wel het onderwerp.

Zijn we hier nou een democratie of niet? En in het verlengde daarvan: is de VS een democratie?
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:14:41 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214527283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:12 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Biden stapt uit de race, en zijn vervanger is op een bepaalde manier op die plek gekomen. Dat is dus wel het onderwerp.

Nee, de manier waarop is het onderwerp niet, hoe graag je het ook zo probeert te spinnen.

Sterker nog: de manier waarop is het probleem helemaal niet voor de achterban, wel voor de tegenstander en zijn aanhangers, die maken zich ineens heel erg druk over deze vermeende oneerlijke gang van zaken, niet degenen die op Biden zouden stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214527305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, de manier waarop is het onderwerp niet, hoe graag je het ook zo probeert te spinnen.

Sterker nog: de manier waarop is het probleem helemaal niet voor de achterban, wel voor de tegenstander en zijn aanhangers, die maken zich ineens heel erg druk over deze vermeende oneerlijke gang van zaken, niet degenen die op Biden zouden stemmen.
Heerlijk hoe ook jij spreekt voor de gehele achterban van Biden. De zelfoverschatting.

En de manier waarop is onderdeel van dat gesprek, dat jij dat niet begrijpt maakt niet zoveel uit.
pi_214527315
quote:
82s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zijn we hier nou een democratie of niet? En in het verlengde daarvan: is de VS een democratie?
FOK! is geen democratie nee
pi_214527329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:16 schreef Brubbie het volgende:

[..]
FOK! is geen democratie nee
:')

:W
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:17:44 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214527335
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:16 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Heerlijk hoe ook jij spreekt voor de gehele achterban van Biden. De zelfoverschatting.

En de manier waarop is onderdeel van dat gesprek, dat jij dat niet begrijpt maakt niet zoveel uit.
Oh, onderdeel van, dus niet het onderwerp.
En dan nog vooral "onderdeel van" omdat Trump en zijn aanhang er drama van maakt, wat weer logisch is, want Harris is een tegenstander die veel moeilijker te verslaan is dan Biden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214527344
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het zijn vooral rechtse Nederlanders te zijn die zich hier druk over maken :)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:18:46 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214527350
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:16 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Je kunt gewoon objectief vaststellen dat de achterban zich er niet zo heel druk om lijkt te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214527353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, onderdeel van, dus niet het onderwerp.
En dan nog vooral "onderdeel van" omdat Trump en zijn aanhang er drama van maakt, wat weer logisch is, want Harris is een tegenstander die veel moeilijker te verslaan is dan Biden.
Maar ik ben niet de aanhang van Trump en vind het een leuk onderwerp om over te hebben.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:19:21 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214527359
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het zijn vooral rechtse Nederlanders te zijn die zich hier druk over maken :)
Ja idd, die zien immers ook wel dat Trump het moeilijker krijgt tegenover Harris dan tegenover Biden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214527362
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 18:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kunt gewoon objectief vaststellen dat de achterban zich er niet zo heel druk om lijkt te maken
Oké
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')