SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Tokyo werd Rachel Klamer individueel knap vierde en ook bij de estafette werd er als vierde geëindigd. Of dat dit keer weer het geval gaat zijn moet nog blijken. In 2022 kwam een vernietigend rapport naar buiten over onder andere het “grensoverschrijdende gedrag” binnen de triatlonbond. Ook nu heeft dat nog zijn impact en verblijft Kingma niet in het olympisch dorp.Race tijdenquote:Triatlonster Kingma voelt zich onveilig, verblijft in Airbnb
Triatlete Maya Kingma (28) zit tijdens de Spelen niet in het olympisch dorp, zoals haar ploeggenoten en de stafleden, maar verblijft elders in de stad, in een Airbnb. Dat meldt het AD.
Kingma ervaarde de Olympische Spelen in Tokio als "de kutste twee weken van haar leven". Ze voelde zich destijds onveilig nadat ze misstanden in de top van het Nederlandse triatlon had aangekaart.
Na de Spelen in Tokio werd de triatlonbond gefileerd in een rapport. In de winter van 2021 stapte het voltallige bestuur, meerdere directeuren en de bondscoach op.
Er gebeurde daarna nog veel - en sommige zaken verbeterden. Maar om weken met iedereen in dezelfde ruimtes te verblijven ziet Kingma nog niet zitten. "Eigenlijk wil ik er helemaal niet buiten vallen. Zie het als een soort van noodscenario. Maar voor nu is het zoveel meer ontspannen en fijner dan geforceerd in een andere omgeving te blijven."
30 juli 08:00: Mannen individueel
31 juli 08:00: Vrouwen individueel
5 augustus 08:00: Gemengde estafetteOp donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Denk dat Beaugrand en Potter nu wel favorieten zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:40 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wie van de favorieten in deze kopgroep heeft het beste loopvermogen?
Iets over een kwart.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:40 schreef TAmaru het volgende:
op hoeveel kilometer zitten we in hemelsnaam?
Die lag bij die val van Lopes jaquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:41 schreef Felagund het volgende:
Belgische Vermeylen ook gevallen, of kan die gewoon niet fietsen?
Tweede rondjes gehad nu.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:40 schreef TAmaru het volgende:
op hoeveel kilometer zitten we in hemelsnaam?
ze hebben wel mooi het bordje van Duffy leeg gegeten nu
alleen kun je in zo'n grote groep natuurlijk helemaal niet gebruikmaken van je fietsskills als jij sneller bent dan anderen
toch wel jammer
dus de conclusie is: de beste hardloopster die ook redelijk kan zwemmen en het wiel kan houden bij het fietsen wint
Je kunt je hier inderdaad maar gewoon beter achterin de groep wegsteken en je benen bewaren voor het lopenquote:
En dat ze dan een middelvinger opsteekt bij de finish voor die smerige bobo’s van de bondquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:41 schreef heywoodu het volgende:
De dag van Kingma!
Nee, dat denk ik niet, maar het zou wel heel gaaf zijn.
Niet helemaal achterin, daar is de kans op vallen en achter de breuk zitten het grootstquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je kunt je hier inderdaad maar gewoon beter achterin de groep wegsteken en je benen bewaren voor het lopen
Ja inderdaadquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:42 schreef DiegoFuser het volgende:
Herbert is heerlijk aan het wensdenken.
Het lijkt inderdaad wel alsof hij geen wielrennen kijktquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet helemaal achterin, daar is de kans op vallen en achter de breuk zitten het grootst
Alsof de weg niet al nat genoeg is.quote:
Eerlijk is eerlijk, ik had Maya niet in de eerste groep verwacht.quote:
Die jongen probeerde haar te verkrachtenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Staat maar direct op nadat een supporter haar ongevraagd aanraakt
quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die jongen probeerde haar te verkrachten
Op naar een open ruggetjequote:Op woensdag 31 juli 2024 08:48 schreef Dutch_view het volgende:
Blijft toch een gek gezicht hoe weinig kleding ze aan hebben op de fiets in vergelijking met "normale" wieler wedstrijden. Het lijkt wel om sommigen half naakt aan het fietsen zijn
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk ja, dan moet ze wonderbenen hebbenquote:
Dat had ik ook niet, maar Herbert doet alsof ze kans heeft op goud.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik had Maya niet in de eerste groep verwacht.
Olympische Spelen horen naakt te zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:48 schreef Dutch_view het volgende:
Blijft toch een gek gezicht hoe weinig kleding ze aan hebben op de fiets in vergelijking met "normale" wieler wedstrijden. Het lijkt wel om sommigen half naakt aan het fietsen zijn
If you habe a lane enzulks, maar de kans blijft <1% op dit momentquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat had ik ook niet, maar Herbert doet alsof ze kans heeft op goud.
Ik kan er best aan wennen moet ik zeggenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:48 schreef Dutch_view het volgende:
Wacht maar tot je Richard Murray met een open ruggetje zietquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:51 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik kan er best aan wennen moet ik zeggen
De minder stuurvaste dames zijn allang weggevallen inmiddels. Er is al kilometers niemand meer gevallen nu.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:51 schreef Dagoduck het volgende:
"Niet remmen op het zebrapad want dan ga je onderuit"
Hij zegt het alsof het een feit is, maar het is ook prima mogelijk dat je niet onderuit gaat.
of zonder te remmen onderuit gaat ;Pquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:51 schreef Dagoduck het volgende:
"Niet remmen op het zebrapad want dan ga je onderuit"
Hij zegt het alsof het een feit is, maar het is ook prima mogelijk dat je niet onderuit gaat.
Het is ook wat aan het opdrogen al.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De minder stuurvaste dames zijn allang weggevallen inmiddels. Er is al kilometers niemand meer gevallen nu.
Nee, juffrouw Jeanne heeft de kraan open laten staan, daardoor is de weg nu nat.quote:
Misschien kunnen ze beter het lopen en fietsen omdraaien.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:53 schreef TAmaru het volgende:
goh wat is dit saai door dat gestayer zeg
ze kunnen net zo goed meteen naar het hardlopen gaan en de eerste twee onderdelen overslaan
quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:51 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik kan er best aan wennen moet ik zeggen
quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:56 schreef Bugno3 het volgende:
Hoe zijn de dopingcontroles in het triathlon? Ik moest 8x kijken om er zeker van te zijn dat het dames waren. Gezien de armen geloofde ik het eerst niet.
@:Rellende_Rotscholier
HOU OP MET MIJ PESTEN IK VRAAG GEWOON IETSquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, juffrouw Jeanne heeft de kraan open laten staan, daardoor is de weg nu nat.
Zeker! Van Herbert kan ik het ook prima hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:44 schreef kilon het volgende:
[..]
Het heeft ook wel iets aandoenlijks toch
Herbert is zijn uitslagenblaadje vergetenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
van der Weijden had ook geen kans op goud.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dankjequote:Op woensdag 31 juli 2024 08:59 schreef kilon het volgende:
[..]
7 voor het wielrennen.
En daarna nog 10 km hardlopen (4 rondjes van 2.5 km)
Dat lijkt me onzin, Maarten was al wereldkampioen geworden dat jaar op de 25 km, en pakte ook toen brons op de 5km. Dat heeft Kingma nog nooit gepresteerd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
van der Weijden had ook geen kans op goud.
Hardlopen, mountainbiken en skiën.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:01 schreef TAmaru het volgende:
welke combinaties van drie olympische sporten zouden nog meer leuk zijn?
Kleiduifschieten, judo en dressuur.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:01 schreef TAmaru het volgende:
Breaken, zwaargewicht boksen, lichtgewicht gewichtheffen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:01 schreef TAmaru het volgende:
Ik voorspel dat een demarrage wordt afgestraft met een valpartij.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:01 schreef kilon het volgende:
In de laatste ronde zullen er wel een paar demarrages geprobeerd gaan worden door de iets mindere hardloopgoden.
Biathlon met een intermezzo mountainbiken?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:03 schreef McGrath het volgende:
[..]
De Xterra variant van de Triatlon zou inderdaad ook wel een mooie toevoeging zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Winter_triathlonquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Biathlon met een intermezzo mountainbiken?
Nee is de offroad variant, zwemmen-mountainbiken-trailrunnenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Biathlon met een intermezzo mountainbiken?
Nee, het vriendelijke spookje.quote:
het is een onzijdig spook dus ja ik vraag het me ook afquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoezo doet Kasper meer aan de vrouwenrace?
IJszwemmen, veldrijden (zie Val di Sole), rennenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:05 schreef McGrath het volgende:
[..]
Nee is de offroad variant, zwemmen-mountainbiken-trailrunnen
Klimmen, schansspringen en gewichtheffen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:01 schreef TAmaru het volgende:
tijdstraf voor onsportieve acties.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:05 schreef Montov het volgende:
Lin, Kurikova, Arnold, Santos en van der Merwe hebben een gele kaart. Volgens de livetiming. Hoe krijg je die? En wat zijn de consequenties?
zwemmen volgens Herbertquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:05 schreef Montov het volgende:
Lin, Kurikova, Arnold, Santos en van der Merwe hebben een gele kaart. Volgens de livetiming. Hoe krijg je die? En wat zijn de consequenties?
Oh ik zie dat het tijdens het zwemmen is en ze een 15 seconden tijdstrijf hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:05 schreef Montov het volgende:
Ik zag er een paar aan de (dacht ik) verkeerde kant van een pilon zwemmenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh ik zie dat het tijdens het zwemmen is en ze een 15 seconden tijdstrijf hebben.
Vooruit.quote:
Beter dan van mijquote:
Die roept noemt om haar Mutter?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
De zanger van Rammstein ook onderuit
quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:08 schreef kilon het volgende:
Bij het hardlopen val je gelukkig minder snel.
ja de klojo meende dan Kingma was gevallenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:08 schreef DiegoFuser het volgende:
De co commentator was even in paniek.
Zolang de anderen blijven vallen is het natuurlijk ook wel een voordeelquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Herbert ziet álles als een voordeel voor Kingma.
Doet toch wat denken aan Karrelquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Waren mensen die hem dachten te missen bij het wielrennen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:09 schreef vivelafete het volgende:
Nou, een uurtje Herbert en en dat is alweer genoeg om te beseffen dat die man er helemaal niets van kan
Onze Karlquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Jaquote:
quote:
Niet bij de NOS!quote:
NPO site / app werkt primaquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel hoor, hoor niets via de NOS app.
Ah, niet op de tv.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
indien je geen NOS wil: BBC en ES zenden dit ook uitquote:
Als je de app pakt kan je net zo goed HBO pakken. NOS stream heeft vertraging van 30 seconden. HBO maar 5 ofzo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
weer geen medaillequote:Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Kingma laat progressie zien bij het lopen!
Dit is gespeeld.
Zullen de traditie bij het triatlon wel voortzetten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Dit is gespeeld.
Ze gaat dus vooruit, dat is goedquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Dit is gespeeld.
"Normaal" wel ja, maar ja die kunnen ook zomaar breken natuurlijkquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:14 schreef heywoodu het volgende:
Beaugrand, Lombardi, Potter zijn toch allemaal wel sterkere loopsters?
Thanks! HBO opgezet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Als je de app pakt kan je net zo goed HBO pakken. NOS stream heeft vertraging van 30 seconden. HBO maar 5 ofzo.
ja viel me ook al opquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Als je de app pakt kan je net zo goed HBO pakken. NOS stream heeft vertraging van 30 seconden. HBO maar 5 ofzo.
Chasse Patate Bert?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef Montov het volgende:
Lindemann had 20 seconden achterstand en nu 35 seconden.
OS / Vierde met een bronzen randje #1quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zullen de traditie bij het triatlon wel voortzetten.
Was ook niet verwachtquote:
Of onderuit glijden!quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
"Normaal" wel ja, maar ja die kunnen ook zomaar breken natuurlijk
Die werd geholpen bij het weer op tempo komen wat verboden is in de triathlon. Dat zou een disqualificatie kunnen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:15 schreef Montov het volgende:
Lindemann had 20 seconden achterstand en nu 35 seconden.
Lekker boeiend.quote:
schoonschrijven olympischquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met zo'n redenering kunnen we de hele spelen schriftelijk afdoen.
Het is in ieder geval minder teleurstellend dan dat we een verwachte medaille mislopenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met zo'n redenering kunnen we de hele spelen schriftelijk afdoen.
9e worden in deze groep is wel heel pijnlijk met 9 totaalquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:23 schreef TheVulture het volgende:
Hup Kingma, maar het zal denk ik wel een olympisch diploma worden
dat heb ik bij alle sporten behalve bij het handboogschietenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:26 schreef Simmertje het volgende:
Ik word al moe van het kijken naar deze sport
Boogschieten onderschattenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:26 schreef wdn het volgende:
[..]
dat heb ik bij alle sporten behalve bij het handboogschieten![]()
nee dat niet maar ik word er niet moe vanquote:
Die wordt oud he?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Klamer er ook af in de andere groep, flopshow!
Drie zelfs!quote:
quote:
Dit is ook het laatste onderdeel dus dat lijkt me vrij logisch.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:28 schreef TAmaru het volgende:
tsja, als je moet lossen bij het lopen dan is het wel echt voorbij over het algemeen
Ze lopen nog langs een Sephora op de Champs en je weet het nooit met die vrouwtjesquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze zijn met zijn vieren, misschien gaan ze nog linkeballen!
Nee maar dat heb je niet echt voor het kiezen natuurlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het lijkt me niet handig dat hardlopen je minste onderdeel is bij de triatlon.
De Fransen kunnen wel gaan linkeballen nu met 2 in de kopgroep.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze zijn met zijn vieren, misschien gaan ze nog linkeballen!
Bij mij was het mijn beste onderdeel. Bij het zwemmen zat ik in de middenmoot, bij het fietsen zelfs daaronder en bij het lopen bij de beste 30%. Dan finishte ik altijd boven het midden en ging ik bij het rennen nog heel veel mensen voorbij. Maar dat was zonder stayeren. Als ik had mogen stayeren, had ik het nog veel beter gedaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het lijkt me niet handig dat hardlopen je minste onderdeel is bij de triatlon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |