Erdo overschattenquote:
Erdo heeft daar maling aanquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Erdo overschatten
Kom op, dit is net zo goed een waarschuwing aan Turkije als aan Iran.
Voorlopig niets.quote:
quote:Iran declares three days of public mourning
https://www.iranintl.com/en/liveblog/hamas-leader-killed-iran
Following the death of Ismail Haniyeh, the government has announced three days of public mourning in Iran.
Ben het helemaal met je eens, 2 zulke grote kopstukken, bij een precisie aanval gedood... Na zoveel maanden alleen maar platbombarberen onder het mom van, die kopstukken zitten daar en daar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit soort precisieacties onmogelijk waren en dat ik teveel Amerikaanse films had gekeken? Hmm... dat zet de vele onschuldige burgerdoden, verwoesting en lijden in Gaza weer in ander perspectief vind je niet?
quote:“What can my enemies do to me for my paradise and my garden are in my chest, they are with me wherever I go.
حبسي خلوة، وقتلي شهادة، وإخراجي من بلدي سياحـة
Imprisoning me is seclusion [with my Lord], killing me is martyrdom and expelling from my home me is tourism.”
13th century words of Ibn Taymiyyah embody the Palestinian attitude to #Israel’s tyranny.
When they wiped out #ismailhaniye’s entire family some claimed that he was orchestrating resistance from the safety of exile. But they forgot the words of Allah:
وَما تَدْرِي نَفْسٌ مَاذَا تَكْسِبُ غَدً
وَما تَدْرِي نَفْسٌ بأيّ أرْضٍ تَمُوتُ
“And no soul perceives what it will earn tomorrow, and no soul perceives in what land it will die.”
#Haniyeh was born in a refugee camp in his own land. Throughout his life he saw occupation and ethnic cleansing of #Palestine.
Fighters of #Hamas and other #Palestinian groups were orphans created by Israeli occupation. After current #GazaGenocide it is inevitable orphans will again take the mantle and walk the path of Yaseen, Rantisi and Haniyeh.
That’s why Israel targets Palestinian children. Like Pharaoh, it fears them and what they will become.
Ze sturen hun proxies op Israel af, die mogen de klappen opvangen.quote:
Hutisquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ze sturen hun proxies op Israel af, die mogen de klappen opvangen.
Wat ik mis is een duidelijke stellingname van de VS,
Biden zit wrs in de kelder en Kamala is druk bezig met campagne.
Ideale omstandigheden voor Iran, Turkije, Hamas, Hutis en Hezbollah
Iran ontkent de Houthi-betrekking uiteraard.quote:
Je denkt hoop ik niet dat Hezbollah nu uitgeschakeld is toch?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:22 schreef Nexum het volgende:
Dus Haniyeh kunnen ze met een slag van de kaart vegen maar om Hamas onschadelijk te maken moesten er zoveel mogelijk burgerdoden vallen? Apart.
Ja ik bedacht me later dat het om houthi's ging, ik dacht aan hutu's en tutsi'squote:Op woensdag 31 juli 2024 12:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Iran ontkent de Houthi-betrekking uiteraard.
Dat was ie ook al zonder deze oorlog. Precies die haat en de bereidheid tot vechten hebben tot 7 oktober geleid. En dat deden ze helemaal zelf.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:22 schreef suzebol75 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, 2 zulke grote kopstukken, bij een precisie aanval gedood... Na zoveel maanden alleen maar platbombarberen onder het mom van, die kopstukken zitten daar en daar.
En ik ben bang voor grote chaos, en ja ook oorlog. De haat onder palestijnen en de bereidheid tot vechten, zal groter en dieper zijn als ooit, denk ik
Ja natuurlijk, maar ik bedoelde te zeggen, dat de situatie nog dreigender geworden is. En het stond al zo op springen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat was ie ook al zonder deze oorlog. Precies die haat en de bereidheid tot vechten hebben tot 7 oktober geleid. En dat deden ze helemaal zelf.
Zou alvast met 643 blikken knakworst en een lading pep in de kelder gaan zitten manquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:21 schreef BMW1993 het volgende:
Hoe reëel is de kans op een breder conflict in Lebanon?
Bij een echte oorlog heb je wel een probleem, want het aantal aankomsten op Cyprus (asielzoekers) kan gigantisch stijgen, er wonen 2 miljoen Syriërs in Lebanon, en nog een miljoen Palestijnse vluchtelingen..
Sjiieten (Iran) hebben de pest aan Soennieten (Hamas) maar verenigd in Jodenhaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
Ze nemen eerst wat tijd om te rouwen......
[ x ]
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Als Hamas zich verschuilt achter hun burgers kun je niet anders. Deze kakkerlak liet zijn hoofd zien en is weg.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:22 schreef Nexum het volgende:
Dus Haniyeh kunnen ze met een slag van de kaart vegen maar om Hamas onschadelijk te maken moesten er zoveel mogelijk burgerdoden vallen? Apart.
Tegen Hamas hebben ze dit ook jaaaaren gedaan alleen zijn na 7 oktober de fluwelen handschoenen uit gegaan en moeten ook de soldaatjes er nu aan gelovenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Als Hamas zich verschuilt achter hun burgers kun je niet anders. Deze kakkerlak liet zijn hoofd zien en is weg.
Aparte denkwijze die hopelijk tot reflectie stemt. Twee verschillende situaties met elkaar vergelijken en ook nog's een eigen complot conclusie daarin te zien.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:22 schreef Nexum het volgende:
Het zorgt iig voor onrust over de opvolging aangezien die lui elkaar onderling ook haten. Daarnaast is het een prima motivatie voor Israël zelf, het duurt even maar ze krijgen hun verdiende loon.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:14 schreef Oud_student het volgende:
Ik wil de feestvreugde van een aantal users hier niet bederven, maar het is helaas zo dat er genoeg opvolgers zijn onder de haatbaarden.
Wat er moet gebeuren is de oorlogs capaciteiten van de vijand reduceren, d,w,z, vernietiging van de voorraad aan raketten, bomdarderen van trainingskampen, olie installaties etc.
Maar helaas is het zo dat de terroristen zich tussen de burgers mengen en hun opslagplaatsen in scholen en ziekenhuizen zijn, dit maakt een preventieve actie moeilijk omdat dan de hele wereld zich tegen Israel keert
(wat Israel ook doet, de propaganda lijkt vrijwel altijd tegen Israel te zijn)
Dus het wachten is op het eerste afvuren van een raket uit dit soort locaties om dan legitiem te kunnen terugslaan.
Een andere optie is een grondoorlog, maar dit kost ook veel slachtoffers bij het IDF,
Uiteraard en de situatie is nu heel anders aangezien alles nog geconcentreerder zit. Vervelend voor die mensen natuurlijk maar Israël is echt het probleem niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tegen Hamas hebben ze dit ook jaaaaren gedaan alleen zijn na 7 oktober de fluwelen handschoenen uit gegaan en moeten ook de soldaatjes er nu aan geloven
Dan krijg je een wat andere situatie, zover zijn ze met Hezbollah (nog) niet
Inderdaad. Precisieoperaties kan men proberen uit te voeren op een handjevol kopstukken. Niet op elke terrorist van een 40.000 man grote terreurgroepering. Dat is simpelweg onmogelijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit soort precisieacties onmogelijk waren en dat ik teveel Amerikaanse films had gekeken? Hmm... dat zet de vele onschuldige burgerdoden, verwoesting en lijden in Gaza weer in ander perspectief vind je niet?
Er is geen genocide gaande in de Gazastrook.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Fijn dat Haniyeh dood is. Mooi moment om te stoppen met de genocide in Gaza.
53 dood. Honderden (wellicht meer) gemarteld. Duizenden opgesloten zonder aanklacht, representatie en rode kruis krijgt geen toegang. Openlijk de discussie met intellectuelen en een likud minister of Palestijnen anaal verkracht mogen worden, honderden rellers die de verkrachters willen bevrijden. Minister van veiligheid die de politie weghaaltquote:
3 dagen feest.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
Ze nemen eerst wat tijd om te rouwen......
[ x ]
Is er al eens zo'n rapportje uitgekomen over de behandeling van de gijzelaars door hamas?quote:
Klopt bijna, het overkomt een middeleeuws islamitisch land ver weg.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
53 dood. Honderden (wellicht meer) gemarteld. Duizenden opgesloten zonder aanklacht, representatie en rode kruis krijgt geen toegang. Openlijk de discussie met intellectuelen en een likud minister of Palestijnen anaal verkracht mogen worden, honderden rellers die de verkrachters willen bevrijden. Minister van veiligheid die de politie weghaalt
De ophef: bijna nihil. Alsof het in een middeleeuws islamitisch land ver weg gebeurt
Gokje, men zal de bron wel weer gaan aanvallen en/of met een "ja maar hullie" komen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
53 dood. Honderden (wellicht meer) gemarteld. Duizenden opgesloten zonder aanklacht, representatie en rode kruis krijgt geen toegang. Openlijk de discussie met intellectuelen en een likud minister of Palestijnen anaal verkracht mogen worden, honderden rellers die de verkrachters willen bevrijden. Minister van veiligheid die de politie weghaalt
De ophef: bijna nihil. Alsof het in een middeleeuws islamitisch land ver weg gebeurt
Raar dat mensen Hamas niet geloven, ik kan er met mijn hoofd niet bij, zo'n betrouwbare organisatie. Dat ze constant bekennen dat ze meer burgerslachtoffers willen, dat is bijzaak!quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gokje, men zal de bron wel weer gaan aanvallen en/of met een "ja maar hullie" komen.
Ah ok, omdat Hamas het ook doet mogen we hier verder niks over zeggen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is er al eens zo'n rapportje uitgekomen over de behandeling van de gijzelaars door hamas?
Okee. En nu wordt het onderzocht en aangepakt. Dat kun je van de gruwelijkheden die door palestijnen gepleegd worden niet zeggenquote:Op woensdag 31 juli 2024 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
DAn kijken we toch gewoon in "the times of Israel"?quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Raar dat mensen Hamas niet geloven, ik kan er met mijn hoofd niet bij, zo'n betrouwbare organisatie. Dat ze constant bekennen dat ze meer burgerslachtoffers willen, dat is bijzaak!
Suspected, kan dus ook allemaal onzin zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
DAn kijken we toch gewoon in "the times of Israel"?
https://www.timesofisrael(...)abuse-of-a-detainee/
Military Police investigators raided a detention facility in southern Israel on Monday to arrest soldiers suspected of the serious sexual abuse of a Palestinian terror detainee, causing an outcry among far-right politicians.
Blijf dit mantra herhalen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Suspected, kan dus ook allemaal onzin zijn.
En het gaat om 1 detainee.
Zal allemaal wel weer meevallen dus.
Doe ik, blijkt vrijwel altijd prima te kloppenquote:
Israel dit, israel dat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah ok, omdat Hamas het ook doet mogen we hier verder niks over zeggen.
Je mag eerst uitleggen waarom men de VN serieus zou moeten nemen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gokje, men zal de bron wel weer gaan aanvallen en/of met een "ja maar hullie" komen.
Ga je nou doen alsof het enkel aan een kant ligt. Er is al tientallen jaren onrust, en beide partijen zijn daar schuldig aan. En sinds de Hamas aanval van 7 oktober zien we verschrikkelijke zaken van beide kanten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel dit, israel dat.
Wie viel wie aan ook alweer? Wie nam wie in gijzeling?
Nee. zeggen is prima waarbij het wmb inhoudelijk er nu in het licht van de situatie; niets toevoegt en het er "even" niet toedoet wanneer het nodig is om op die wijze informatie te verkrijgen en potentiële dwarsliggers inactief te maken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah ok, omdat Hamas het ook doet mogen we hier verder niks over zeggen.
En dit gebeurd al vele jaren lang. Niks nieuws. Heb 20 jaar geleden al een boek gelezen over het regime in de gevangenissen in Israël waar Palestijnen zonder een vorm van een proces worden opgesloten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor, er is maar één partij schuldig en dat zijn de Palestijnen hun terrorisme. Maar als je van mening bent dat Israël ook schuldig is, zou het veel toevoegen als je tenminste zou onderbouwen waar het schuldig aan zou zijn. Israël is in dit conflict eigenlijk altijd de reagerende partij. Kortom, men reageert op terreur van de Palestijnen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga je nou doen alsof het enkel aan een kant ligt. Er is al tientallen jaren onrust, en beide partijen zijn daar schuldig aan. En sinds de Hamas aanval van 7 oktober zien we verschrikkelijke zaken van beide kanten.
Is nogal een lange lijstquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, er is maar één partij schuldig en dat zijn de Palestijnen hun terrorisme. Maar als je van mening bent dat Israël ook schuldig is, zou het veel toevoegen als je tenminste zou onderbouwen waar het schuldig aan zou zijn. Israël is in dit conflict eigenlijk altijd de reagerende partij. Kortom, men reageert op terreur van de Palestijnen.
Wat vind je van dit rapport?quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is er al eens zo'n rapportje uitgekomen over de behandeling van de gijzelaars door hamas?
Dit is Wikipedia ja. Je realiseert je dat iedereen hier gewoon eigenhandig dingen kan toevoegen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Is nogal een lange lijst
https://en.wikipedia.org/(...)el%E2%80%93Hamas_war
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |