abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214480577

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Incelfrikandel
pi_214480601
twitter
Incelfrikandel
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:26:15 #3
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214480686
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, als jij echt niet zou weten wat Obama, Clinton en nu Biden allemaal fout hebben gedaan, dat het onberispelijke politici zijn die feilloos waren dan lijk jij mij niet de aangewezen persoon om mij te les te lezen. FFS :').

Zoveel kop in het zand lalalalalal roepen, daar kan niemand tegenop.

Het is gewoon vervelend dat iemand niet 100% alles uit het partijprogramma van Biden/Harris klakkeloos, kritiekloos overneemt, zo iemand moet maar even aantonen waardig te zijn om hier te mogen posten.
Waar stel ik dat Obama, Clinton of Biden foutloos en/of onberispelijk zijn geweest? Maar wat hebben ze gedaan waarmee de VS een slechter land of slechtere bondgenoot van ons is geworden? Wat hebben ze gedaan wat slechter was dan vader/zoon Bush of Reagan?

Ik heb geen enkel probleem met een "standaard" Republikeinse politicus/kiezer zoals die decennia bestaan heeft. Op inhoud heb ik er niet zo heel veel mee, maar dat is vooral binnenlandse politiek waar Amerikaanse burgers zelf voor kiezen. Maar Trump is niet doorsnee GOP, Trump en ergere idioten om Trump heen hebben de GOP in bedenkelijk vaarwater gebracht. Vaarwater waarbij openlijk gefantaseerd wordt over het einde van de Amerikaanse democratie. En ja, een einde van de Amerikaanse democratie, met al zijn onvolkomenheden, daar gaan wij in Europa last van krijgen. Een klein beetje of gruwelijk veel, dat is nog onvoorspelbaar. Of een volk het recht heeft de eigen democratie voor de generaties na haar om zeep te helpen vind ik wel een interessant ethisch vraagstuk, ik neig naar nee.

Kortom, wat gaat de Democratische partij onder Harris doen qua inhoudelijk beleid waardoor jij Trump waarvan we inmiddels hebben meegemaakt hoe incapabel hij is en hoe ver hij wil gaan om de macht te krijgen/behouden prefereert.
pi_214480771
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Post het dan gewoon embedded :').

Reps zijn ook raar, ontken ik niet, maar voor de gemiddelde yank zijn dems raarder ;).
Ik denk dat er onder Trump-stemmers en de meest rechtse Republikeinen - zeker in het conservatieve zuiden - heel wat Amerikanen zullen zijn die zich beledigd zullen voelen als ze 'yank' of 'yankee' genoemd worden.

To foreigners, a Yankee is an American.
To Americans, a Yankee is a Northerner.
To Northerners, a Yankee is an Easterner.
To Easterners, a Yankee is a New Englander.
To New Englanders, a Yankee is a Vermonter.
And in Vermont, a Yankee is somebody who eats pie for breakfast.

E.B. White (1899-1985)
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:33:48 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214480800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik denk dat er onder Trump-stemmers en de meest rechtse Republikeinen - zeker in het conservatieve zuiden - heel wat Amerikanen zullen zijn die zich beledigd zullen voelen als ze 'yank' of 'yankee' genoemd worden.

To foreigners, a Yankee is an American.
To Americans, a Yankee is a Northerner.
To Northerners, a Yankee is an Easterner.
To Easterners, a Yankee is a New Englander.
To New Englanders, a Yankee is a Vermonter.
And in Vermont, a Yankee is somebody who eats pie for breakfast.

E.B. White (1899-1985)
De oorspronkelijke Jan Kees:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214480862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
De oorspronkelijke Jan Kees:
[ afbeelding ]
Het schijnt inderdaad dat het woord 'yankee' een verbastering is uit een 15e/16e eeuws Nederlands volksliedje.

Als we onze poot toch stijf houden gehouden lang geleden, dan gingen de Amerikaanse verkiezingen nu tussen Piet Jansen en Sjaan Pietersen.
En ging het erom wie de meeste daalders (ipv dollars) had weten in te zamelen voor zijn of haar kandidatuur.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juli 2024 @ 19:41:29 #7
862 Arcee
Look closer
pi_214480942
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:06 schreef AnneX het volgende:
Beetje stom van de man om het herhaaldelijk te zeggen. Of arrogant?
Hier staat het wat duidelijker:
[ x ]
En hier zegt ze het:

Maar dat Trump zegt de votes niet nodig te hebben is inderdaad wel erg raar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214481241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Arcee het volgende:

[..]
En hier zegt ze het:

Het sluit aan bij zijn al jaren terugkerende geleuter: als ik win, erken ik de uitslag. En als ik niet win, dan is er gefraudeerd. Dan zijn de votes "not certified" en/of de stemmen zijn gestolen.
Dus: of ik win, of het is fraude, en in dat laatste geval komt er een "bloodbath".

Toch zijn er mensen die willen geloven dat deze man niet getikt is, en niet gevaarlijker is voor de democratie dan om het even welke andere kandidaat.

Tot mijn persoonlijke opluchting is de steeds moeizamer opererende Biden geen tegenkandidaat meer. Ik hoop oprecht dat Harris (of een ander) gehakt maakt van D. Trump. En niet met een handvol percentages en kiesmannen, maar met een overdaad.
Het blijft echter de vraag of een 'bloedbad' dan voorkomen kan worden. 6 januari 2021 toonde aan dat er linke dingen kunnen gebeuren. De enige hoop die ik dan nog heb is dat de Republikeinse voormannen- en vrouwen, na 9 jaar grotendeels als lafaards en kontlikkers te hebben geopereerd, alsnog in meerderheid zeggen: weg met die vent. En dat de Trump-stemmers op z'n minst verstandig genoeg zijn om er geen puinhoop van te maken.

Fingers crossed.
pi_214481361
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Arcee het volgende:

[..]
En hier zegt ze het:

Dat is de arrogantie van Trump . Hij fantaseert dat hij genoeg stemmen krijgt en dan zegt hij iets doms: ik heb jullie stemmen niet nodig. Van mij mag hij dat blijven roepen.

Maar Maddow vreest dat republikeinse bestuurders in de counties en staten ongunstige novemberresultaten niet certificeren.
En dan krijg je een chaos als zij het systeem van de afrondende kiesmannen saboteren.
pi_214481438
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
De American Dream is weer springlevend als zelfs de dorpsgek VP-kandidaat kan worden.
pi_214481550
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
De American Dream is weer springlevend als zelfs de dorpsgek VP-kandidaat kan worden.
Ik vermoed dat Trump nog wel snugger genoeg is om binnen enige tijd tot het besef te komen dat het kiezen van J.D. Vance als running mate een enorme blunder was.
Ik sluit dan ook niet uit dat Vance er voor de verkiezingen nog uit wordt gemieterd.

Trump heeft in het verleden vaker "the best people" zonder pardon uit zijn team gemieterd, en ze daarna beledigd. En Vance doet hem meer schade aan dan hij zelf had kunnen doen.

Het probleem voor Trump is echter: het wordt steeds later. Biden stapte tamelijk laat op en dat is/was al een risico - dat de Dems gelukkig namen -, maar hoe langer Trump wacht met het verwijderen van Vance, des te beter dat is voor het Democratische kamp.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juli 2024 @ 20:21:51 #12
862 Arcee
Look closer
pi_214481729
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:55 schreef Toby56 het volgende:
Tot mijn persoonlijke opluchting is de steeds moeizamer opererende Biden geen tegenkandidaat meer. Ik hoop oprecht dat Harris (of een ander) gehakt maakt van D. Trump. En niet met een handvol percentages en kiesmannen, maar met een overdaad.
Los van de kiesmannen, ik denk dat Trump weer 46% van de popular vote gaat halen, net als in 2016 en 2020.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214481831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
Los van de kiesmannen, ik denk dat Trump weer 46% van de popular vote gaat halen, net als in 2016 en 2020.
Toen Biden nog kandidaat was, was ik er serieus van overtuigd dat Trump een geweldige kans had om te winnen.
Vooral - zo vreesde ik - vanwege thuisblijvers en meer stemmen voor onafhankelijken.

46% pro-Trump vind ik nog steeds zorgelijk, maar ik doe het ermee. Zolang de electoral vote maar goed uitvalt.

Wat daarna gaat gebeuren... ik kan zomaar hopeloos naef zijn of worden, en in dit geval dus hopen op het (uit)EINDELIJKE inzicht in de GOP: deze man, Donald Trump, is slecht nieuws voor ons, en voor onze democratie. Weg ermee. Finally.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:29:21 #14
38496 Perrin
pi_214481846
Gaat lekker in het Trump-kamp.
twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:33:17 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214481915
Hoop en bid dat Harris wint...

Echt klaar met die Trump-sekte.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214481964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat lekker in het Trump-kamp.
[ x ]
J.D. Vance heeft het zeer positieve voorwoord geschreven voor het boek Dawn’s Early Light: Taking Back Washington to Save America van de bedenker van Project 2025, Kevin Roberts. Boek wordt a.s. september uitgegeven.

Maar dat ultraconservatieve geluid kan Trump serieus stemmen uit het 'midden' gaan kosten.

Laat ik het zo stellen: als Trump snugger is, schopt hij Vance er z.s.m. uit.
Fingers crossed (jawel!) dat hij niet snugger is.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:37:46 #17
38496 Perrin
pi_214481984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
J.D. Vance heeft het zeer positieve voorwoord geschreven voor het boek Dawn’s Early Light: Taking Back Washington to Save America van de bedenker van Project 2025, Kevin Roberts.

Maar dat ultraconservatieve geluid kan Trump serieus stemmen uit het 'midden' gaan kosten.

Laat ik het zo stellen: als Trump snugger is, schopt hij Vance er z.s.m. uit.
Fingers crossed (jawel!) dat hij niet snugger is.
De combinatie van Trump die zijn hand overspeelt en Harris die het midden verovert is wel genottelijk.
pi_214482004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
De combinatie van Trump die zijn hand overspeelt en Harris die het midden verovert is wel genottelijk.
Ik ga de zegeningen echter nog niet tellen voordat er gestemd is.
pi_214482824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Trump nog wel snugger genoeg is om binnen enige tijd tot het besef te komen dat het kiezen van J.D. Vance als running mate een enorme blunder was.
Ik sluit dan ook niet uit dat Vance er voor de verkiezingen nog uit wordt gemieterd.

Trump heeft in het verleden vaker "the best people" zonder pardon uit zijn team gemieterd, en ze daarna beledigd. En Vance doet hem meer schade aan dan hij zelf had kunnen doen.

Het probleem voor Trump is echter: het wordt steeds later. Biden stapte tamelijk laat op en dat is/was al een risico - dat de Dems gelukkig namen -, maar hoe langer Trump wacht met het verwijderen van Vance, des te beter dat is voor het Democratische kamp.
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.
pi_214483180
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ga de zegeningen echter nog niet tellen voordat er gestemd is.
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214483219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.
twitter

Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214483256
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.
Dat laatste heeft hij echter al gedaan bij zoveel voormalige bondgenoten die een "fantastic job" deden en een dag later bij het vuilnis werden gezet en belachelijk werden gemaakt, en het heeft hem nooit veel verlies aan aanhang opgeleverd.
Dat is 1 van de vele verbluffende dingen bij deze man: zodra je tot zijn inside club gaat behoren ben je een bijna onvermijdelijke prooi geworden. Maar niemand schijnt het verder iets uit te maken. De toeloop neemt niet af. Er komen nieuwe "best people ever" in zowel zijn politieke als juridische teams... en ook de meesten daarvan zullen uiteindelijk weer door een bus overreden worden, desnoods bestuurd door Trump zelve. Beklaagdenbanken en gevangenissen zitten voor korte of langere tijd vol met deze voormalige "best people ever" maar de persoon die al deze ellende en (bedrijfs)ongevallen veroorzaakt blijft de helft van de Amerikaanse bevolking aanspreken en een hele politieke partij in haar ban houden.
pi_214483305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, en dat gaat ook niet gebeuren.
Het komt maar heel weinig voor dat een landslide een echte zware landslide is.
Ik kan er wel op hopen voor een keertje, maar doorgaans is het toch een strijd waarbij het gaat om die paar procenten meer die een 50-50 balans doorbreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 30-07-2024 21:54:55 ]
  dinsdag 30 juli 2024 @ 21:51:25 #24
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214483332
twitter

Als zelfs Manchin je weird noemt...dan ben je echt af :')
pi_214483356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:51 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Als zelfs Manchin je weird noemt...dan ben je echt af :')
Hmmm, kweenie.

Wanneer David Lynch bij zijn weerbericht vanuit LA een zijdelingse opmerking zou maken over de weirdness van J.D. Vance, pas dan ben je ECHT weird.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')