SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT![]()
Nee dan had ie al uit het toernooi gelegen natuurlijk, zie Frank De Wit.quote:
Nederland kan er niks meer van helaasquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:00 schreef Nober het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Nee dan had ie al uit het toernooi gelegen natuurlijk, zie Frank De Wit.
Grigalashvili is de drievoudig wereldkampioen op weg naar Olympisch goud.
Ligt er al uit, u kunt overschakelen naar Op1quote:
Ik bedoel het andere vlaggetje. Die ene die wel kans maakt op een diploma.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:12 schreef Szura het volgende:
[..]
Ligt er al uit, u kunt overschakelen naar Op1
Die maakt ook geen kans.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik bedoel het andere vlaggetje. Die ene die wel kans maakt op een diploma.
Ja, dan had ze maar beter moeten schieten enzoquote:
De vier dames boven haar in de plaatsingsronde hebben een nog slechtere lotingquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dan had ze maar beter moeten schieten enzo
Nu een zas.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:21 schreef heywoodu het volgende:
Sanmarinese maakt het de Duitse lastig, onder meer door een laatste pijl waarbij ze met 7s te gaan opnieuw aan moet leggen, dat snel doet en een 10 schiet
Die was pijnlijk, 5-5 was in de tasquote:
Ik heb het idee dat jij hier op uiterlijk selecteert!quote:
Nouja 4-4 nu op naar de vijfde zet.quote:
Nou, jij liever dan ik met Kroppen.quote:
Eentje om 19:29 en danquote:
ja >:-Dquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Gaby de eerste of tweede vrouw van het laatste setje die in actie komt?
2equote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Gaby de eerste of tweede vrouw van het laatste setje die in actie komt?
Literpak?quote:
Ja, maar ze stond ingepland om 19:42 na een andere vrouwenwedstrijd (die nog moet komen), maar ik zie nu nog 2 mannen schieten. Dus duurt het nog minimaal 20 minuten.quote:
Ik een pistache ijsjequote:
Luisteren goed naar de speaker, bescherming tegen de zon.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Veel hoofddoekjes bij het boogschieten valt me op.
1/32ste ronde boogschieten is niet boeiender dan de turnfinale.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:47 schreef FvanS het volgende:
Jullie kijken op HBO zeker? Want NOS verzaakt weer eens
die gaan pas live als NL aan de beurt isquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:47 schreef FvanS het volgende:
Ik heb hooguit 1 hockeypotje NOS gekeken dit toernooi. De rest bijna alles HBO ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:47 schreef FvanS het volgende:
NOS zegt om 19:40 live te gaan, ze hebben nog een stream beschikbaar...quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
1/32ste ronde boogschieten is niet boeiender dan de turnfinale.
ik kijk NOS/ES/BBC als ze iets uitzenden wat ik anders op hbo zou kijkenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb hooguit 1 hockeypotje NOS gekeken dit toernooi. De rest bijna alles HBO ja.
Niet opgevallen. HBO loopt voor op de Belg bij mij in ieder geval.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:53 schreef wdn het volgende:
[..]
ik kijk NOS/ES/BBC als ze iets uitzenden wat ik anders op hbo zou kijken
HBO loopt altijd een 5s acher namelik
Ik weiger te betalen voor iets wat elk land gigantisch veel belastinggeld kost. De pubileke omroep hoort zoiets gewoon voor elkaar te hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:53 schreef wdn het volgende:
[..]
ik kijk NOS/ES/BBC als ze iets uitzenden wat ik anders op hbo zou kijken
HBO loopt altijd een 5s acher namelik
Het verschilt per wedstrijd. De ene keer is de ene zender eerder. De andere keer de stream.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet opgevallen. HBO loopt voor op de Belg bij mij in ieder geval.
Je betaalt ook voor je FOK Abo. Zonder die abo werkt het forum ook maar half.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:54 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik weiger te betalen voor iets wat elk land gigantisch veel belastinggeld kost. De pubileke omroep hoort zoiets gewoon voor elkaar te hebben.
Ach ja, ik zit er niet mee. Heb niet het gevoel dat ik achterloop op andere FOK!kers.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het verschilt per wedstrijd. De ene keer is de ene zender eerder. De andere keer de stream.
Het is ook geen ramp nee. Maar doel meer op dat het gek is dat het zo wisselt met wat voorloopt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ach ja, ik zit er niet mee. Heb niet het gevoel dat ik achterloop op andere FOK!kers.
Erg goede vergelijkingquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je betaalt ook voor je FOK Abo. Zonder die abo werkt het forum ook maar half.
Blijven doneren.
Heb genoeg 30s gezienquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Staat veel wind al de hele dag
4% vind ik eigenlijk rijkelijk veelquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:03 schreef heywoodu het volgende:
Zo kunnen we het wel vergeten met die pakweg 4% medaillekans die WE in het boogschieten hadden, weer een FAAL.
Dan kunnen we er maar beter in ronde 1 uitvliegen jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:03 schreef heywoodu het volgende:
Zo kunnen we het wel vergeten met die pakweg 4% medaillekans die WE in het boogschieten hadden, weer een FAAL.
Mwah, beetje bij de mannen, beetje bij de gemengde teams, beetje bij de vrouwenteams. Schiet dit hele toernooi 25 keer en de kans dat Nederland ergens een medaille pakt is echt wel reeëlquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
4% vind ik eigenlijk rijkelijk veel
Tja, WIJ mochten niet beginnen tegen iemand uit Tsjaad ofzo.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dan kunnen we er maar beter in ronde 1 uitvliegen ja
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, WIJ mochten niet beginnen tegen iemand uit Tsjaad ofzo.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef GotenSSJ het volgende:
De nummer 62 net deed het beter tegen de nummer 3. Nederland zal wel weer net pech hebben gehad met de tegenstander.
Nee hoor, geen pech. Matige kwalificatie en dan nu een sterke tegenstander is het gevolg.quote:
Ja, de nummer 62 zal ook geen top kwalificatie geschoten hebben en die had ook een sterke tegenstander denk ik zo.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, geen pech. Matige kwalificatie en dan nu een sterke tegenstander is het gevolg.
Morgen nog 1quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:08 schreef tompsv18 het volgende:
Handboogschieten nu helemaal klaar voor Nederland of?
Morgen Roeffen nog.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:08 schreef tompsv18 het volgende:
Morgen nogquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:08 schreef tompsv18 het volgende:
En de man ook nog!quote:
Die pakte inderdaad wél een set toen haar tegenstandster een steek liet liggen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:07 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, de nummer 62 zal ook geen top kwalificatie geschoten hebben en die had ook een sterke tegenstander denk ik zo.
mAaR eR sTaAt ZoVeEl WiNdquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:22 schreef Szura het volgende:
Bohhh nog een 30-29 wat een niveau
En dus SO!
Neejoh, Barbelin is leuk.quote:
12:39quote:
Weet je welke Oostenrijker ook een paar belangrijke zeges wegchokete?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oostenrijkers mentaal zwakke chokers etc
Rush hour, heb het ook gemistquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:56 schreef TheVulture het volgende:
Heb ik nu Roeffen gemist? Ik kan het allemaal niet bijhouden
ja overtuigend gewonnenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:56 schreef TheVulture het volgende:
Heb ik nu Roeffen gemist? Ik kan het allemaal niet bijhouden
Oh.quote:
Na deze partij dan? Of zijn er meerdere banen?quote:
Na deze.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Na deze partij dan? Of zijn er meerdere banen?
het zal wel een stuk beter moetenquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:06 schreef GotenSSJ het volgende:
Mooi dat we nu wel een ronde door zijn, het kantelpunt!
Erg mooiquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |