abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214469306
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet zo vreemd dat het minder geaccepteerd word.
Als je al kijkt naar het pride gebeuren, dat draaide in feite om geaccepteerd te worden en dat je je niet hoefde te schamen dat je op hetzelfde geslacht valt of bi seksueel bent bijvoorbeeld, in die zin “trots” op jezelf zijn.

Maar tegenwoordig draait het om het zo extreem mogelijk uiten van je seksualiteit en het presenteren van “je kink”.
Het liefst voor zoveel mogelijk kinderen.

Maw het zou onderhand eigenlijk wel verboden mogen worden.
We weten het nu wel.
"Ik accepteer homoseksuelen, zolang ze zich maar gedragen zoals ik geschikt acht."

:')

Moet ik je nog uitleggen hoe dat geen acceptatie is? Of snap je dat stiekem toch zelf ook wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 29-07-2024 21:22:48 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 29 juli 2024 @ 21:22:40 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214469457
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet zo vreemd dat het minder geaccepteerd word.
Als je al kijkt naar het pride gebeuren, dat draaide in feite om geaccepteerd te worden en dat je je niet hoefde te schamen dat je op hetzelfde geslacht valt of bi seksueel bent bijvoorbeeld, in die zin “trots” op jezelf zijn.

Maar tegenwoordig draait het om het zo extreem mogelijk uiten van je seksualiteit en het presenteren van “je kink”.
Het liefst voor zoveel mogelijk kinderen.

Maw het zou onderhand eigenlijk wel verboden mogen worden.
We weten het nu wel.
Wat wil je verbieden?
  maandag 29 juli 2024 @ 21:23:55 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214469475
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:13 schreef probeer het volgende:

[..]
"Ik accepteer homoseksuelen, zolang ze zich maar gedragen zoals ik geschikt acht."

Moet ik je nog uitleggen hoe dat geen acceptatie is? Of snap je dat stiekem toch zelf ook wel?
Je kunt toch iemand accepteren en je irriteren?
pi_214469476
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat wil je verbieden?
Dat homoseksuelen zich uiten zoals ze dat zelf willen, blijkbaar.
pi_214469518
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je kunt toch iemand accepteren en je irriteren?
Dat kan zeker ja.

Je kan echter niet iemand accepteren, om vervolgens te stellen dat ze zich niet gedragen zoals jij wilt en je hun gedragingen daarom liever afgeschaft ziet worden. Dat is geen acceptatie.
  maandag 29 juli 2024 @ 21:26:59 #216
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214469532
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat kan zeker ja.

Je kan echter niet iemand accepteren, om vervolgens te stellen dat ze zich niet gedragen zoals jij wilt en je hun gedragingen daarom liever afgeschaft ziet worden. Dat is geen acceptatie.
Klopt.
  maandag 29 juli 2024 @ 21:39:06 #217
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214469764
quote:

[..]

Seksuele voorkeur en publiek gedrag zijn verschillende zaken. Je kunt prima een seksuele voorkeur accepteren zonder het publieke gedrag van een deel van de leden van die groep acceptabel te vinden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214470182

Steeds meer jongeren homo's zijn bang om uit de kast te komen dankzij het beeld wat de lgbqti community tegenwoordig in naam van de de gay scene neerzet.

Als ik zelf homo zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook van mijn maten grapjes krijgen. Ga je ook in leren string op een boot staan nu? of iets in die richting.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 29 juli 2024 @ 22:04:16 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214470269
quote:

[..]

Dat heeft inderdaad helemaal niets te maken met acceptatie. Jij lijkt te denken dat bepaald gedrag inherent is aan het homo of lesbisch zijn. Dus als dat gedrag wordt bekritiseerd is dat een teken van het niet accepteren van homo's.

Maar zo werkt het uiteraard niet. Er zijn meer dan genoeg homo's en lesbiennes die zich ook ergeren aan bepaalde vormen van extravagant, ordinair of pervers gedrag. Dus volgens jou redenatie accepteren die dan ook homoseksualiteit niet?

In een leren sm-pakje door de straat lopen of half naakt op een boot ordinair staan dansen heeft niets met homoseksualiteit te maken. Als je dat denkt is dat zelfs behoorlijk beledigend voor homo's en lesbiennes. Dit is gewoon vulgair gedrag dat niet in het publiek hoort te worden vertoond, klaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214470393
Vind het ook niet gek als die woke LHBTIQ dragqueen shit aan je opgedrongen wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 29 juli 2024 @ 22:21:41 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214470532
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het ook niet gek als die woke LHBTIQ dragqueen shit aan je opgedrongen wordt.
Ja, want van carnaval worden mensen ook spontaan heterofoob.

Het hele idee dat het afnemen van of gebrek aan acceptatie een gevolg is van het gedrag van (een deel van) de gemeenschap is een blatant voorbeeld van victim blaming :r
pi_214470926
Homo-acceptatie neemt af door de islamisering van de maatschappij.
  maandag 29 juli 2024 @ 23:00:58 #223
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_214470963
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Dan kan rechts Nederland, gezien hun gebrek aan acceptatie van de andere letters, vast hartstikke goed overweg met de homofoben.
Rechts is de probleem niet.
Extrame recht of links wel.
Die verneuken alles.
Een voor het ouwe en de anderen geloof in sprookjes.

De weg tussen in kan blijkbaar niemand vinden
  dinsdag 30 juli 2024 @ 00:12:05 #224
436222 Japepk
Padvinder
pi_214471423
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:17 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat dit er in elk geval toe gaat leiden dat minder jongeren geneigd zullen zijn zich anders te gaan identificeren en dat die onzin snel verdwijnt.

In de jaren 80 keek niemand op van homo's en lesbiennes, maar dat waren dan ook gewoon twee jongens, of twee meisjes. Maar nu voelen jongens zich meisje en andersom. Je kunt een stelletje hebben van een jongen en een meisje, heel gewoon, zou je zeggen, maar dat zij zich beiden identificeren als het andere geslacht.

Sorry, dat soort dingen gaan mij te ver. Ze doen maar, maar vraag geen begrip van mij of enig rekening ermee houden.
Maar waarom ligt de grens daar? Voordat men 'gewoon2 2 jongens of 'gewoon' 2 meisjes accepteerde, was het immers 'gewoon' een jongen en een meisje. De hele instelling moet toch gewoon zijn; leven en laten leven? Wie weet kost voorlichting of behandeling van transgenders publiek geld. Tja. Dat kost het ook als NAC verliest en de binnenstad kort en klein geslagen wordt.

Ik zit zelf ook in het lghbtalfabet, maar ik besef me ook goed dat er nu eenmaal een norm is. Daar mag je buiten vallen, maar dan val je op. Dat kun je ook op het spits drijven. Ik zeg altijd zo; in een veld vol schapen valt een koe ook op. Dus nee, ik snap niet jouw gedachte van 'dat vind nog goed maar dit niet'. Tegelijkertijd moeten de lhbtq'tjes met mij niet verwachten dat iedereen alles maar snapt en begrijpt, en dat dus ook niet forceren.

Dan heb ik het vooral over bijvoorbeeld Netflix enzo. Het belang van pride vieringen (al kan dat ook overdreven worden) is oprecht heel groot.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 30 juli 2024 @ 01:07:18 #225
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214471675
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, want van carnaval worden mensen ook spontaan heterofoob.

Het hele idee dat het afnemen van of gebrek aan acceptatie een gevolg is van het gedrag van (een deel van) de gemeenschap is een blatant voorbeeld van victim blaming :r
Wat heeft carnaval überhaupt met seksuele voorkeur van doen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214471716
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je cijfers van 10 jaar geleden gaat pakken, waarom dan zo selectief? Bovendien is je conclusie onjuist. Het is niet zo dat omdat er onder migrantengroepen een lichte stijging was onder de positieve antwoorden op de vraag of homo's en lesbiennes zo mogen leven als zij willen, dat we meteen kunnen concluderen dat een afnamen van homeacceptatie tien jaar later niet (mede) door deze groepen komt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ga je geen antwoord op krijgen, zodat hij lekker in zijn droomwereldje kan blijven.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 01:54:50 #227
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214471772
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Aannames
Jij doet toch aannames? Jij neemt aan dat hij het land niet verlaat :')

Een potentiele verkrachter.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 30 juli 2024 @ 01:57:42 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214471776
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft inderdaad helemaal niets te maken met acceptatie. Jij lijkt te denken dat bepaald gedrag inherent is aan het homo of lesbisch zijn. Dus als dat gedrag wordt bekritiseerd is dat een teken van het niet accepteren van homo's.

Maar zo werkt het uiteraard niet. Er zijn meer dan genoeg homo's en lesbiennes die zich ook ergeren aan bepaalde vormen van extravagant, ordinair of pervers gedrag. Dus volgens jou redenatie accepteren die dan ook homoseksualiteit niet?

In een leren sm-pakje door de straat lopen of half naakt op een boot ordinair staan dansen heeft niets met homoseksualiteit te maken. Als je dat denkt is dat zelfs behoorlijk beledigend voor homo's en lesbiennes. Dit is gewoon vulgair gedrag dat niet in het publiek hoort te worden vertoond, klaar.
Wel eensch hiermee.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214471951
quote:

[..]

Ik accepteer dat er mensen zijn die homo zijn.
Hun compleet overdreven seksuele uitingen hoef ik niet te zien nee.

Dat zijn echt twee verschillende dingen.

Fatsoen Enzo.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 05:01:19 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214471952
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gaat om tientallen procenten, zoveel import is er niet

Maar het zal niet meehelpen nee
Dat niet alleen:
In de Gooi en Vechtstreek was de daling het grootst: van 78 procent naar 49 procent.
Dan hebben we het wel over een regio waar het percentage import bijzonder klein is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214471959
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 05:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat niet alleen:
In de Gooi en Vechtstreek was de daling het grootst: van 78 procent naar 49 procent.
Dan hebben we het wel over een regio waar het percentage import bijzonder klein is.
Is dat wel zo? Volgens mij is er genoeg in Hilversum en Huizen. Het Gooi bestaat uit een meer dan wat villawijken bij Blaricum en Laren.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 05:52:27 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214471970
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 05:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Is dat wel zo? Volgens mij is er genoeg in Hilversum en Huizen. Het Gooi bestaat uit een meer dan wat villawijken bij Blaricum en Laren.
De grootste groep van buitenlandse komaf in Hilversum zijn Marokkanen.
Dat zijn er 3024 in dit artikel (van december vorig jaar).
En Hilversum heeft 94.000 inwoners.

Dat maakt dat die grootste groep 3,22% van het totaal aantal inwoners is.
Alle andere landen van herkomst hebben dus een kleiner percentage.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:06:55 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214472303
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon een slap excuus zoeken.

Je kunt dagen over straat lopen zonder ooit een dragqueen tegen te komen. Verder verplicht ook niemand je naar dragqueen evenementen te gaan of naar programma's te kijken waar ze zijn. Dus wat wordt je precies opgedrongen? Dat kan alleen als je actief in social media krochten er naar op zoek gaat daarnaar om je er vervolgens aan te gaan zitten ergeren.

Ik zie ook niet zo welke enorme problemen dragqueens veroorzaken. Doorgaans zitten ze vooral in hun eigen scene en merk je er niet zoveel van. Maar het wordt er aan de haren bij gesleept als excuus om generiek homofoob gedrag goed te praten.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:14:34 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214472339
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat waanbeelden accepteren niet altijd handig is (en de ander niet beter of gelukkiger maakt).
Voor sommigen is het geen waanbeeld, maar alledaagse werkelijkheid die ze al van jongs af aan voelen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:25:01 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214472387
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om acceptatie in de breedste zin van het woord. Er zijn blijkbaar groepen homo's die zich goed voelen in een extravagante cultuur die ze met elkaar hebben gecreeerd. Daar doen ze niemand kwaad mee. En die speelt zich vooral af bij hun eigen feestjes en gelegenheden. Dus de gemiddelde Nederlander heeft er eigenlijk nauwelijks last van.

Een keer per jaar staan ze op een boot om te laten zien dat ze er zijn. Omdat ze nou eenmaal ook deel uitmaken van de homowereld. En de boodschap is dat je ook extravagant mag zijn zonder bang te hoeven zijn voor allerlei vormen van agressie. En dat lijkt voor heel veel mensen toch heel moeilijk te zijn.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:38:06 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214472449
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gewoon een slap excuus zoeken.

Je kunt dagen over straat lopen zonder ooit een dragqueen tegen te komen. Verder verplicht ook niemand je naar dragqueen evenementen te gaan of naar programma's te kijken waar ze zijn. Dus wat wordt je precies opgedrongen? Dat kan alleen als je actief in social media krochten er naar op zoek gaat daarnaar om je er vervolgens aan te gaan zitten ergeren.

Ik zie ook niet zo welke enorme problemen dragqueens veroorzaken. Doorgaans zitten ze vooral in hun eigen scene en merk je er niet zoveel van. Maar het wordt er aan de haren bij gesleept als excuus om generiek homofoob gedrag goed te praten.
Nou dit.
En ook je social media kun je prima volgen zonder er telkens mee "geconfronteerd" te worden.
Ik krijg nooit dragqueens en dragevents als suggestie op Instagram, en dat terwijl ik een dragqueen volg.

Ik kom ze verder ook nooit tegen trouwens, tenzij ik er bewust naar op zoek ga.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:41:00 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214472469
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Homo-acceptatie neemt af door de islamisering van de maatschappij.
Gezien de hoeveelheid passief agressieve reacties in dit topic komt dat niet enkel uit de islamhoek.

Maar ik begrijp dat het voor velen mooi is om zich achter te verschuilen.
pi_214472470
An sich zorgelijk, maar wel een wat vreemde conclusie. De vraagstelling luidde of je homofilie normaal, een beetje raar, erg raar of verkeerd vond. Alleen normaal wordt als 'acceptatie' gerekend. Dat is wel een beetje een brug te ver, helemaal gezien de selectiegroep.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:46:13 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214472520
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien de hoeveelheid passief agressieve reacties in dit topic komt dat niet enkel uit de islamhoek.

Maar ik begrijp dat het voor velen mooi is om zich achter te verschuilen.
Nou idd, het is ronduit bizar wat ik lees.
Wat een haat, en het dan soms ook nog verpakken als "het mag van mij wel maar... dan moeten ze wel normaal doen".
Je weet gelijk waarom sommige kinderen in de kast blijven of anderszins niet voor hun gevoelens uit durven komen, als je dat soort drek hoort van degenen waar je altijd op zou moeten kunnen bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214472579
Dit soort dingen komt doordat het onderwijs achteruit is gegaan en kinderen niet meer leren hoe de wereld in elkaar zit. En het neoliberalisme natuurlijk, waarbij empathie voor verliezers is. Daardoor worden vooral pubers nog veel onzekerder en dan doen die sociale media wonderen voor het zelfvertrouwen.

Als je niet weet en leert hoe de wereld in elkaar zit, zijn het allemaal losstaande "weetjes" en kun je kiezen welke je het beste bevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')