Vergeet dan die wilskracht. Lijf komt nu even eerst, zodra dat het weer doet, daarna komt de wilskracht ook weer naar boven.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:37 schreef Blues het volgende:
Warm werkje ook op t dak @:sigme
En een lekker hoekje zo @:vlindertje89
Mijn rondje om verliep matig. Smaak is nu ineens raar/weg en voel me totaal leeg na dit loopje.
Concentratie van een garnaal.
Duurt langer dan ik wil en mn wilskracht helpt me vooralsnog niet
Mn wilskracht houd me in leven.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Vergeet dan die wilskracht. Lijf komt nu even eerst, zodra dat het weer doet, daarna komt de wilskracht ook weer naar boven.
Ik heb ook alle plannen maar van het lijstje afgehaald, hoest weer enorm en kan wel een emmertje onder m’n neus hangen
Doodeng over die stenen enzo.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Ahik dacht dat je op wilskracht dat rondje perse wilde doen
![]()
Kijk nu naar mountainbiken, alleen al kijken wat die dames doen is al vermoeiend (en dan is het npg eng ook)
Amai mijn gat dan.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Ahik dacht dat je op wilskracht dat rondje perse wilde doen
![]()
Kijk nu naar mountainbiken, alleen al kijken wat die dames doen is al vermoeiend (en dan is het npg eng ook)
Wat een bijzondere sport is het.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:46 schreef Blues het volgende:
g had het schermen (op degen) voor me opgenomen![]()
Met m'n eerste vriendje eind jaren 70 een aantal jaren zelf geschermd op floret.
Ook demonstraties in t park deden we, was leuk.. stom dat ik ben gestopt na einde relatie.
Alleen voor een kleuter die zijn/haar zin niet krijgt.quote:
Interessant wel hoe jij mensenrechten altijd als mening of 'je zin krijgen' weet weg te zetten. IMO zegt dat best veel over je.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Alleen voor een kleuter die zijn/haar zin niet krijgt.
Wat was er eigenlijk Marokkaans aan? (Recept gelezen leek mequote:Op zondag 28 juli 2024 16:53 schreef AnneX het volgende:
Wat een bijzondere sport is het.
Appje van buurvrouw: smakelijk genoten van de labneh van 10% griekse yoghurt.
( met 3 korrels zout) had ik al gezegd, dat ikzelf ook wat had geproefd en het fluweelzacht smaakte.
Verder de fiets werd het niet, wel een Marokaanse sinasappelcake.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Klopt. Alleen begon het hier al dat er sowieso voor veelste weinig stroompunten was voorzien (zo'n3 waar dat normaal minstens 12 is voor dit aantal brouwerijen). En tja dan gaat iedereen doorlussen en gaat het fout inderdaad.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als het hele plein zonder stroom zit is de kans groot dat je bij een van je mededeelnemers moet gaan klagen
quote:Op zondag 28 juli 2024 17:11 schreef Barreltje het volgende:
Pfftt..
Vannacht waardeloos geslapen .. vanmorgen al een dutje gedaan en nu weer wakker van een dutje.. komt wsl nog wel een dutje aan..![]()
Hier komen vanavond vrienden van de chef aan, dus hebben we lamspoten voor diner. Nu al zin in
Eind augustus komt het eerste lam van eigen maak.. chefs moeder is jarig dus tijd voor een feestje.. nu al zin in!Hoe gaat het slachten in zijn werk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zegt helemaal niets over mensenrechten. Alleen over kleutergedrag van bepaalde personen hier.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Interessant wel hoe jij mensenrechten altijd als mening of 'je zin krijgen' weet weg te zetten. IMO zegt dat best veel over je.
😇 omdat het recept het zegt? De optie van rozenwater?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk Marokkaans aan? (Recept gelezen leek me)
Ja hele leuke sport, alleen mss niet om te kijken![]()
Wij kenden nog niet het elektrisch schermen.
Geen idee of ze daar kokospalmen hebben maar aangezien ze er veel recepten hebben met kokos ga ik er wel vanuit.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇 omdat het recept het zegt? De optie van rozenwater?
Groeien er kokosnoten in Marokko? Sinaasappelbomen heb ik gezien.
Dat doet de chef met een vriend. Die zijn dat gewend om te doen vanuit thuisland.quote:
Gefeliciteerd dat je een baan hebt, had ik niet mee gekregen.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Werken voor morgen afgezegd (wel even inloggen). Hoest nog steeds enorm en ben ook koortsig. Wil daar natuurlijk ook niemand aansteken
Dank, maar heb geen betaalde baan. Ik ben 2,5 dag vrijwilliger bij vluchtelingenwerk op asielbotenquote:Op zondag 28 juli 2024 19:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat je een baan hebt, had ik niet mee gekregen.
Ik moet zelf waarschijnlijk zelf weer op zoek, grote reorganisatie aangekondigd en hele lagen gaan verdwijnen
quote:Op zondag 28 juli 2024 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dank, maar heb geen betaalde baan. Ik ben 2,5 dag vrijwilliger bij vluchtelingenwerk op asielboten
Dat mag je nog steeds hoor. Heb nog nooit zulke fijne collega’s gehad en zinnig werk. Weliswaar onder niveau maar plezier en voldoening is heel fijnquote:
🥰quote:Op zondag 28 juli 2024 19:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat mag je nog steeds hoor. Heb nog nooit zulke fijne collega’s gehad en zinnig werk. Weliswaar onder niveau maar plezier en voldoening is heel fijn
Werk je bij Deutsche Bahnquote:Op zondag 28 juli 2024 19:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat je een baan hebt, had ik niet mee gekregen.
Ik moet zelf waarschijnlijk zelf weer op zoek, grote reorganisatie aangekondigd en hele lagen gaan verdwijnen
Het onderwerp doet er al lang niet meer toe. Of er nou 'Trump4president', 'rijstevlaai is vies' of 'Jever is paardenpis' staat, herhaling wordt op een gegeven moment irritant en het constant oprakelen kinderachtig.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Interessant wel hoe jij mensenrechten altijd als mening of 'je zin krijgen' weet weg te zetten. IMO zegt dat best veel over je.
10 jaarquote:Op zondag 28 juli 2024 20:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werk je bij Deutsche Bahn![]()
Maar balen voor je. Hoe lang mag/moet je eigenlijk nog tot Rente?
Je kan ook bij jezelf te rade gaan waarom een kleine vorm van protest, die jou op geen enkele manier raakt of hindert, zo'n reflex oproept.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het onderwerp doet er al lang niet meer toe. Of er nou 'Trump4president', 'rijstevlaai is vies' of 'Jever is paardenpis' staat, herhaling wordt op een gegeven moment irritant en het constant oprakelen kinderachtig.
Oh ik dacht dat de 6 er al voor eind stondquote:Op zondag 28 juli 2024 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
10 jaar
En nee, ik werk niet bij de DB
Lees mijn eerste zin nog eens rustig en probeer hem te begrijpen zonder boos te worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan ook bij jezelf te rade gaan waarom een kleine vorm van protest, die jou op geen enkele manier raakt of hindert, zo'n reflex oproept.
Wel maakt het iedere keer duidelijk dat het nodig is. Van de kotssmiley van sigme, Cat die loopt te jankballen over een lapo hunt (een topic te laat, denk ik dan?); blijkbaar is het nodig.
Lees mijn eerste zin nog eens. En neem dan mee dat dit is uit reactie op de twee mensen die hier het meest tegen ageren.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lees mijn eerste zin nog eens rustig en probeer hem te begrijpen zonder boos te worden.
600 pogingen verderquote:Op zondag 28 juli 2024 20:52 schreef Sarabi het volgende:
Ik kan weer posten![]()
Sinds vanmiddag heb ik een nieuwe telefoon maar ik wist het WW van Fok niet meer en een nieuwe aanvragen ging ook niet goed.
Wat derLudolf en ik eerder ook opmerkte: de herhaling van de boodschap schiet z’n doel voorbij hier in de culchat.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lees mijn eerste zin nog eens. En neem dan mee dat dit is uit reactie op de twee mensen die hier het meest tegen ageren.
Het blijkt hier nodig. En dit is de plek waar de homofobie was waartegen het statement is he.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat derLudolf en ik eerder ook opmerkte: de herhaling van de boodschap schiet z’n doel voorbij hier in de culchat.
Nou weten wij het wel. Herhaal het ergens in de bible belt…
Is ie zo groot geschapen?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik scheur uit mekaar van de Vietnamees
Echt…je haalt het aantal dingen door elkaar.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het blijkt hier nodig. En dit is de plek waar de homofobie was waartegen het statement is he.
En dat je harder afgeeft op het kleine protest dan op de homofobie zelf bevestigd dat dit de juiste plek is.
Kun je me uitleggen hoe ik moet reageren op een lapo hunt voordat die plaatsgevonden heeft? Goed om te weten: ik heb geen kristallen bol en kan niet door slotjes heen posten.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan ook bij jezelf te rade gaan waarom een kleine vorm van protest, die jou op geen enkele manier raakt of hindert, zo'n reflex oproept.
Wel maakt het iedere keer duidelijk dat het nodig is. Van de kotssmiley van sigme, Cat die loopt te jankballen over een lapo hunt (een topic te laat, denk ik dan?); blijkbaar is het nodig.
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Echt…je haalt het aantal dingen door elkaar.
Niemand hier in de culchat heeft/lijdt aan homofobie.
Wel fobisch van het slaan op dezelfde trommel, dat wekt ongelooflijk veel ergernis.
Ja zo liefquote:Op zondag 28 juli 2024 21:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenlijk geen idee of we hier erg koningsgezind zijn, maar ik vond dit wel een ontzettend warm gebaar
[ afbeelding ]
Het vorige topic kwam voort uit lapohunt. Deze niet. Toen krekels.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen hoe ik moet reageren op een lapo hunt voordat die plaatsgevonden heeft? Goed om te weten: ik heb geen kristallen bol en kan niet door slotjes heen posten.
En ik stelde enkel een vraag. Opvallend hoe jij daar meteen een (eigen) oordeel en intentie aan hangt.
Verder verwoordt @:AnneX prima wat het effect van de TT inmiddels op mij (en blijkbaar ook anderen) heeft.
[..]
Aha, je hebt dus bewondering voor het beleid gevoerd door de Kim Jong-un, Duterte en Bolsonaro?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het vorige topic kwam voort uit lapohunt. Deze niet. Toen krekels.
Waar zijn jouw posts tegen de homofobie die hier was? Gewoon even een linkje, voor de beeldvorming.
Hoezo, posten die hier mee?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, je hebt dus bewondering voor het beleid gevoerd door de Kim Jong-un, Duterte en Bolsonaro?
Nee maar ik heb nooit gezien dat je je daar tegen hebt uitgesproken.quote:
Je bedoelt het topic vóór het vorige topic waarin ik in de lapo inhoudelijk reageerde op een andere user? En daarna een nieuwe opende?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het vorige topic kwam voort uit lapohunt. Deze niet. Toen krekels.
Waar zijn jouw posts tegen de homofobie die hier was? Gewoon even een linkje, voor de beeldvorming.
Liefje, je gooit ergens irritatie over ' door de strot' op de hoop 'homo's'.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geen waartegen dit mini protestje is -waar jij precies nul door gehinderd wordt, toch?- vond hier plaats.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je bedoelt het topic vóór het vorige topic waarin ik in de lapo inhoudelijk reageerde op een andere user? En daarna een nieuwe opende?
Nee hoor.
Ik reageerde op het vorig topic, waarin in 1 minuut inhoudelijk een post 300, een 'ja' als lapo (301) werd gemaakt en in diezelfde minuut een nieuw topic werd geopend.
Kortom, ik weet écht niet waar je het over hebt met je 'topic te laat'![]()
En over je tweede vraag: is dat hoe je het hier wil zien? Als iemand een kritische vraag heeft over de methode van het creëren van bewustzijn over een onderwerp, dan is die persoon dus tegen dat onderwerp? Bedoel je dat?
Nee nee nee, dat ga je me niet in de schoenen schuiven
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:32 schreef Yinny het volgende:
-=zucht=- Dat soort mens...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-knuffel-Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:32 schreef Yinny het volgende:
@:blues Met bewondering zit ik te lezen hoe jij je af en toe door een werkdag slaat! Fijn dat je (met vallen en opstaan) het werk niet al je energie laat opzuigen!
Ik ben er nog niet. Inmiddels werk ik wel 10 van de 18 uur die ik moet werken. Ik ga proberen dit, na mijn vakantie, per week met 2 uur te verhogen. Ik voel dat ik dit wel aan kan, mits het werken overdag gebeurt.
Het zijn de nachtdiensten die mij zwaar tegenvallen. Laatste keer duurde het twee dagen om van een dienst tot 00.00 uur bij te komen. Daar moet ik dus nog een goede opbouwschema voor verzinnen.Dat is echt op geen enkele manier oke. SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Het is echt zwart-wit voor jou he?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het geen waartegen dit mini protestje is -waar jij precies nul door gehinderd wordt, toch?- vond hier plaats.
Als mensen dan wèl tegen het protestje hun muil open trekken (want ojee, je ziet eens in de twee weken een klein statement waarvan je zegt dat je het er mee eens bent 'maar niet zo/hier/daar/nu/alweer'- wat je bij élk protest hoort), maar niet tegen de homofobe reacties die hier stonden; dan vorm ik daar een opinie over ja.
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:43 schreef Vanyel het volgende:
Damn @:yinny, wat een kakreactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:53 schreef Yinny het volgende:
[..]Wat zijn BAM stellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]Een kind voelt dat gebrek aan empathie soms sneller dan de 'andere ouder'...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Wat vroeger BOM was.quote:
[..]Dat is dus iets waar ik op zoveel niveaus met mijn hoofd niet bij kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ja de term BOM ken ik natuurlijk nog wel van vroegah.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:58 schreef sigme het volgende:
Wat vroeger BOM was.
Bewust ongehuwd moeder / bewust alleenstaand moeder.
Tenminste, die ken ik zo. Dat is dan weer geen stel, dus dat is wel lastig, dus misschien is het hier wel iets anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mss is het wel een hele foute vraag
[ Bericht 37% gewijzigd door Blues op 28-07-2024 22:13:43 ]
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:05 schreef Blues het volgende:
Ik durfde m niet te stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mss is het wel een hele foute vraag
We have far more in common than that which devides us..
BAOquote:Op zondag 28 juli 2024 22:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja de term BOM ken ik natuurlijk nog wel van vroegah.
BAM is mss nog wel een betere term.
Of BAO![]()
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:05 schreef Blues het volgende:
Nee, geen foute vraag, dat is iets waar ik het met psycholoog ook over praat. Hoeveel tijd/energie/emoties wil ik er nog insteken? Een relatie is tussen twee personen, het werkt niet als er maar een er aan wil werken en de ander geen probleem ziet/ervaart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mss is het wel een hele foute vraag![]()
Naar mijn idee/gevoel is er geen "kwade opzet". Er is gewoon totaal geen begrip en gezien hij geen vrienden heeft en dus met niemand over dit soort dingen praat, wordt zijn "gezichtsveld" ook niet verbreed. Mijn standpunt is dat of hij of wij samen met iemand moeten praten, want hier gaan we samen niet uitkomen. Dan is er alleen getrek van mij en weerstand van hem.
quote:Op zondag 28 juli 2024 21:43 schreef Vanyel het volgende:
Damn @:yinny, wat een kakreactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat het opbouwen goed gaat komende week
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
En de datum en het tijdstip er alvast bij mogen vermeldenquote:Op zondag 28 juli 2024 22:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
Hij denkt er over na....maar ik had het natuurlijk SMART moeten maken ipv een losse vraag
Weet hij waar jouw grens ligt?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
Hij denkt er over na....maar ik had het natuurlijk SMART moeten maken ipv een losse vraag
Te vaak "dondert dat niet". Want "ik vind het onzin"quote:Op zondag 28 juli 2024 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet hij waar jouw grens ligt?
Of eigenlijk, weet jij waar jouw grens ligt?
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet hij waar jouw grens ligt?
Of eigenlijk, weet jij waar jouw grens ligt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:59 schreef Yinny het volgende:
[..]SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:59 schreef Yinny het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Het was zo'n losse gloeilamp die dit deed, of het armatuur in zijn geheel ?quote:Op maandag 29 juli 2024 00:08 schreef Tele6 het volgende:
In ander nieuws faalde net mijn slaapkamerlamp catastrofaal
Hij begon een beetje te knetteren, toen kwam er rook uit en toen ging hij (gelukkig) uit. Ik was net uit bed gesprongen om de schakelaar om te zetten want ik stelde me al voor dat er brandende stukken op bed zouden vallen
Het was een Ikea draadloos dimbare ledlamp uit hun Tradfri slimme ledlampen serie. 4 jaar lang ongeveer dagelijks aan gehad. Volgens B (die graag met elektronica hobbyt) hoort zo'n lamp niet zo dramatisch te doen. Nou die memo heeft de lamp kennelijk niet gehad
Raar luchtje, brandende elektronica. Ik heb de lamp eruit gehaald en op het balkon gelegd want bah
Zo'n losse gloeilamp. Het armatuur is gewoon een hangarmatuur van de Karwei, en lijkt gelukkig niks aan beschadigd.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het was zo'n losse gloeilamp die dit deed, of het armatuur in zijn geheel ?
Hmz... dat ehm, zou zeker niet moeten kunnen. Falen wel (gewoon geen licht) maar geen rook enzo..quote:Op maandag 29 juli 2024 00:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo'n losse gloeilamp. Het armatuur is gewoon een hangarmatuur van de Karwei, en lijkt gelukkig niks aan beschadigd.
Condensator die kiest voor drama.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hmz... dat ehm, zou zeker niet moeten kunnen. Falen wel (gewoon geen licht) maar geen rook enzo..
Toevallig hadden wij ook een Tradfri-lamp die vorige week vonkte en rookte. Het was het bedlampje van zoon, die schrok zich een ongeluk.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hmz... dat ehm, zou zeker niet moeten kunnen. Falen wel (gewoon geen licht) maar geen rook enzo..
Liever een gloeilamp dan een led van een of ander inferieur merkquote:
Wat soms een probleem is valt me op is, wanneer ik een armatuur dat voor Halogeen lampjes gedacht is (heb er eentje boven de eettafel hangen met 16 lampjes, mooi design ding) en dan alle Halogeen vervang door LED, ze "trillen" ofwel stroboscoop achtige effecten hebben en de voeding zoemt.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever een gloeilamp dan een led van een of ander inferieur merk![]()
Als je spotjes hebt die niet van OSRAM of Philips zijn, dat knipperen vaak (geen dimmer, daar ligt het dus niet aan) en geven als je er drie hebt, drie verschillende kleuren en hoeken van licht
Ben je wethouder in Den Haag?quote:Op maandag 29 juli 2024 09:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toevallig hadden wij ook een Tradfri-lamp die vorige week vonkte en rookte. Het was het bedlampje van zoon, die schrok zich een ongeluk.
Het valt mij in NL meer op dan hier in D.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:21 schreef Phaidra het volgende:
Overigens denk ik niet dat er iemand in dit topic homofoob genoemd kan worden. Er is wel onwetendheid (ook bij mijzelf!). Als je zelf niet tot een minderheid behoort, is het lastig om precies te begrijpen wat het betekent op dagelijkse basis om wél tot een minderheid te behoren. Het is helaas niet genoeg om alleen maar te denken 'joh, ik vind het helemaal prima als iemand lhbtiq+ is, aan mij ligt het niet'. Laatst zag ik een filmpje van een paar fietsers op een regenboogfietspad in een storm. Ze vlogen nog net niet in een looping de weg op, zeg maar. Maar de comments gingen alleen maar over dat achterlijke fietspad, waarom woke nou weer onder de aandacht moest worden gebracht. Fokking linkse homo's, etc. Het regenboogpad was alleen maar toevallig de setting van het filmpje, maar zelfs dat was tegen het verkeerde been van héél veel mensen. Ik schrik er elke keer van hoe hard de maatschappij is en hoe mensen zo negatief kunnen oordelen over liefde voor een ander mens. Dus bewustwording vind ik belangrijk, voor elke minderheid die hinder ondervindt in de huidige maatschappij. Words matter. Maar dat geldt ook voor de topictitel, daar mag van mij ook wel wat variatie in.
Het was een roerige tijd.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]In '89 ging ik net naar school, dus nee.
* Jan_Onderwater voelt mee, ben ook al een week aan het hoesten, met slijmquote:Op maandag 29 juli 2024 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Het was een lange nacht vol hoestbuien![]()
Och ermquote:Op maandag 29 juli 2024 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
* Jan_Onderwater voelt mee, ben ook al een week aan het hoesten, met slijm
Ik moest lachen om je beschrijving, maar voel met je meequote:Op maandag 29 juli 2024 09:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och erm
Echt ik rochel als een honderdjarige die vanaf de geboorte een pakje zware van nelle per dag rookt
De tijdlijn, versimpeld en zonder alle individuen er bij hun kraag bij te slepen:quote:Op maandag 29 juli 2024 07:13 schreef Tuindier het volgende:
Sterkte @:Yinny, wat een rotsituatie.
Verder nog even terugkomend op de discussie van gisteren: mijn postplezier is hier wel flink afgenomen vanwege de manier waarop gereageerd wordt. Dit is niet de manier om meer begrip te krijgen imo, je gaat mensen niet meekrijgen door zulk gedrag en alleen maar de discussie verharden.
En goedemorgen. Eerst maar koffie![]()
Deze opmerking probeer ik al een paar uur op te schrijven maar zo goed verwoorden lukte me niet. Mensen attenderen is gedaan en was ook nodig maar nu begint het zijn doel voorbij te schietenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap alle 'partijen' (behalve de homofoben in dit verhaal natuurlijk) maar ik denk dat het punt inmiddels wel is gemaakt. Het zorgt nu alleen nog maar voor discussie en ontevredenheid aan alle kanten. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Toevoeging:quote:Op maandag 29 juli 2024 09:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De tijdlijn, versimpeld en zonder alle individuen er bij hun kraag bij te slepen:
- er was hier een homofobe post
- daar kwam een schep bovenop
Wat, zo recent na die discussie, passend was.quote:- daar kwam de OP en TT uit
Ik denk dat 'we' dat niet zo veilig kunnen stellen. Dat laat deze discussie wel zien. De inhoudelijke discussie was maanden geleden, is uitgedoofd in een 'we weten van elkaar waar we staan, en dat we het oneens zijn'quote:- dat werd een herhaald protest (en volgens mij kunnen we veilig stellen dat dit protest niemand kwaad doet toch? Stukje zichtbaarheid, meer niet)
Is het 'een protestje'? Of een willekeurig statement wat, zoveel maanden na de discussie, die velen zich niet meer precies herinneren, kop noch staart heeft? Dat roeptoeteren, dat is wat mij irriteert.quote:- dat protestje roept onwijs heftige reacties op
Zie alles wat ik hierboven schreef.quote:- daarop komt een discussie
Hoe kan dan de discussie het punt zijn waar men over valt?
En daarom is dit het laatste wat ik hierover zeg.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap alle 'partijen' (behalve de homofoben in dit verhaal natuurlijk) maar ik denk dat het punt inmiddels wel is gemaakt. Het zorgt nu alleen nog maar voor discussie en ontevredenheid aan alle kanten. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Zie de regenboogzebra als metafoor. Als mensen daar issues mee hebben of homofoob gedrag gaan uiten, dan ligt dat niet aan het zebrapad. Of aan de TT.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Toevoeging:
- Er werd gereageerd door diverse users die het homofobe gedachtegoed absoluut niet deelden
[..]
Wat, zo recent na die discussie, passend was.
[..]
Ik denk dat 'we' dat niet zo veilig kunnen stellen. Dat laat deze discussie wel zien. De inhoudelijke discussie was maanden geleden, is uitgedoofd in een 'we weten van elkaar waar we staan, en dat we het oneens zijn'
[..]
Is het 'een protestje'? Of een willekeurig statement wat, zoveel maanden na de discussie, die velen zich niet meer precies herinneren, kop noch staart heeft? Dat roeptoeteren, dat is wat mij irriteert.
En dat onwijs heftige, zoals jij het noemt, vind ik persoonlijk wel meevallen. Jij kunt het als onwijs heftig ervaren dat mensen het niet met je eens zijn maar dat is jouw beleving. Ik deel die niet.
[..]
Zie alles wat ik hierboven schreef.
[..]
En daarom is dit het laatste wat ik hierover zeg.
We zijn weer waar we, ook bij diverse andere onderwerpen, zo vaak bij uitkomen: we zijn en blijven het oneens. Over inhoud, over handelen, over betrokkenheid, over hoe het je persoonlijk raakt.
Kun je van alles van vinden, maar dat verandert de realiteit niet. En ik laat een leuke SC met zo'n interessante diversiteit aan mensen, niet voor mezelf verpesten door telkens weer oude koeien uit de sloot te halen.
Hihi, ja!quote:Op maandag 29 juli 2024 10:40 schreef AnneX het volgende:
@:Morgane Heb je nog antwoord gekregen op je mail aan Clevers?
Soms blijven onderwerpen hangen…
Dus daar doen ze waarschijnlijk niks mee. Maar wel bericht gehad van een patisserie met ijsloket dat ze zich gaan oriënteren op de locatie, dus wie weetquote:Bedankt voor de tip!
Ons gaat het niet altijd om de locatie, maar vooral om de franchisenemer. Als we een geschikte kandidaat hebben, gaan we samen zoeken naar een locatie wat bij deze franchisenemer past. Denk hierbij aan woongebied en dergelijk. Wij zullen dus niet pro actief naar locaties opzoek gaan welke te koop/te huur staan.
Leuk, dat zij hebben gereageerd.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:32 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hihi, ja!
[..]
Dus daar doen ze waarschijnlijk niks mee. Maar wel bericht gehad van een patisserie met ijsloket dat ze zich gaan oriënteren op de locatie, dus wie weet
Hallo Keronaquote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef Blues het volgende:
Ik at gisteren een ijsje in het dorp (zij maken het zelf) yoghurtijs met sinaasappelschillen en het smaakte naar karton.
mn brood net met filet americain flink veel peper... ook karton
IJSIJSIJSSSSSquote:Op maandag 29 juli 2024 11:32 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hihi, ja!
[..]
Dus daar doen ze waarschijnlijk niks mee. Maar wel bericht gehad van een patisserie met ijsloket dat ze zich gaan oriënteren op de locatie, dus wie weet
Oh nee, beterschapquote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef Blues het volgende:
Ik at gisteren een ijsje in het dorp (zij maken het zelf) yoghurtijs met sinaasappelschillen en het smaakte naar karton.
ZOMG!!!!quote:Op maandag 29 juli 2024 12:09 schreef Morgane89 het volgende:
De Ben & Jerry's is nu 1+1 gratis bij Lidl. Ze hebben 3 smaken, dus man net 2 smaken laten halen die ik nog niet ken
Goeie 😉quote:Op maandag 29 juli 2024 12:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
ZOMG!!!!
*kijkt naar drie tubs in haar vriezer*
Maar toch! Ik bespaar hier geld mee, als ik nu bijkoop nu de koers gunstig is
Volgens mij mag niet iedere mondhygiënist vullingen doen. En ik heb net zo'n tandarts als jij. Doet alles zelf want "anders ga ik het werk van de mondhygiënist controleren"quote:Op maandag 29 juli 2024 12:59 schreef derLudolf het volgende:
Een mondhygiënist mag toch ook controle doen en simpele vullingen?
Mijn tandarts doet alles gelukkig, controle+tandsteen verwijderen in een keer.
O, wat zonde! Beterschap, @Bluesquote:Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef Blues het volgende:
Deze heeft de tarieven ook niet (enorm) verhoogd toen de normen vrij werden gegeven. "Met deze tarieven kom ik ook goed rond" en daarom doet ie ook alles in een keer. Onzin om twee afspraken te maken aldus hem, das puur om twee keer te declareren.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij mag niet iedere mondhygiënist vullingen doen. En ik heb net zo'n tandarts als jij. Doet alles zelf want "anders ga ik het werk van de mondhygiënist controleren"
Echt?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:01 schreef Tuindier het volgende:
Ja, wat LS zegt dus. En wat is het doel van discussie als beide partijen niet open staan hiervoor? Nu is het enkel zenden en hakken en dat levert niks op en gaat vervelen, net zoals zelfs mijn lievelingsnummer dat doet als ik het te vaak luister.
Ja maar moeder, u bent de lekkerste, liefste, zachtste, ik hou van u moederquote:Op maandag 29 juli 2024 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk een kat. Ging even op de bank liggen. Binnen 2 minuten springt ze bovenop me, gaat stampen, vervolgens op m'n heup liggen, nagels erin....Beest heeft verdorie een eigen stoel
En…en…en…quote:Op maandag 29 juli 2024 12:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog vijf minuten en het ananas-honingijs in de brrrr is klaar
Hoop het zo voor je. En dat het niet te heet is voor G. Zou zo sneu zijn dat hij nu z'n smaak kwijt raakt hierdoor.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:41 schreef Blues het volgende:
Wij eten hete kip. Zo heet mogelijk. Dan proef ik nog iets
Strik?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:32 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Hihi, ja!
[..]
Heb je Urban Tapri al ontdekt?quote:Op maandag 29 juli 2024 18:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toen gingen we dus sjouwen en bijna dood en nu haalt de man curry
Ja opquote:
quote:Op maandag 29 juli 2024 18:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Neem de esthetiek van jaren 90 waterval-schilderijen uit een shoarmatent, en die van moon-moon wolventruien. Wolkjes, met metallic glitters. Dan het hoofd van Jezus, dat daar tussendoor met een glimlach naar beneden kijkt.
Dat hing net boven een bed waar wij bezichtigd hebben. Guess he likes to watch.
Houdt honing de ‘genezende’ werking bij vriezen of wordt het als suikerwater bij verhitting.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja op
Die gaat zeker vaker gemaakt worden. Favoriet tot nu toe blijft het toast-met-honing-ijs.
Oeh, neequote:Op maandag 29 juli 2024 18:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heb je Urban Tapri al ontdekt?
Gore WOKE!quote:Op maandag 29 juli 2024 19:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oeh, nee
Maar ik heb liever dat je me geen vega door de strot duwt
Volgens mij zit de antibacteriële werking van honing vooral in de enorme hoeveelheid suiker die dmv osmose microorganisme kapot trekt. Dat kan wel tegen bevriezen maar als.jenhet uitdunt met ananassap niet meerquote:Op maandag 29 juli 2024 19:38 schreef AnneX het volgende:
Poeh …sch.zus wordt verdacht van …..kinkhoest.![]()
“Het heerst…” zeggen hullie dan.
[..]
Houdt honing de ‘genezende’ werking bij vriezen of wordt het als suikerwater bij verhitting.
Hoe komt dat zo Cat? Met nauwelijks vrije dagen. Ben je dagen aan het sparen?
Ha, ik was niet de enige die "tapir" lasquote:
En hoeveel honing? Of is dat de suiker?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij zit de antibacteriële werking van honing vooral in de enorme hoeveelheid suiker die dmv osmose microorganisme kapot trekt. Dat kan wel tegen bevriezen maar als.jenhet uitdunt met ananassap niet meer
Ik had 150 gram sap, 50 gram water, 25 gram melk, 25 gram yoghurt, 50 gram suiker. En twee eetlepels slurrie van olijfolie en tapioca zetmeel voor de textuur
Ah ja ik had +-15 gram van de suiker vervangen met honing.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hoeveel honing? Of is dat de suiker?
Zouden ze het gecoordineerd doen?quote:Op maandag 29 juli 2024 09:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toevallig hadden wij ook een Tradfri-lamp die vorige week vonkte en rookte. Het was het bedlampje van zoon, die schrok zich een ongeluk.
Iemand die langdurig smaak kwijt was tipte een keer sushi, prettig vanwege de wasabi, de texturen, en de temperatuurverschillen.quote:
Ik maakte ooit een praatje met een man die aan een kanaal stond te vissen en die mopperde dat het water tegenwoordig te schoon was, want dan bleven de vissen weg als ze iemand zagen staan. Vroeger was alles beter, oa vies water, dat was beter voor het vissen.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
@:Yinny in het rijtje met zorgen noemde je zeeschuim, waardoor ik moest denken aan een programma over de jaren 90, waar het schuim op zo'n beetje elke rivier en kanaal in nederland voorbij kwam. Iets wat -gelukkig- uit het beeld is verdwenen.
Zo'n pfasschuim-vis bakt in elk geval niet aan in je pan.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik maakte ooit een praatje met een man die aan een kanaal stond te vissen en die mopperde dat het water tegenwoordig te schoon was, want dan bleven de vissen weg als ze iemand zagen staan. Vroeger was alles beter, oa vies water, dat was beter voor het vissen.![]()
Blues, wat een ellende. Lijkt me zo raar om allerlei dingen in je mond te doen en alles smaakt naar karton. Hoop dat dat snel terug komt
quote:Op maandag 29 juli 2024 22:18 schreef Starhopper het volgende:
Er is wel wat aangekomen bij STEREO A. Maar is nogal een zwakke boel. Duurt nog een uurtje of 4 voor het hier is.
[ afbeelding ]
Oh dat vond ik juist helemaal niks. Echt smaakloze rijstballen. En zo duur, dat is wel echt zonde als je niks proeftquote:Op maandag 29 juli 2024 23:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Iemand die langdurig smaak kwijt was tipte een keer sushi, prettig vanwege de wasabi, de texturen, en de temperatuurverschillen.
Ahh vergeten! Nog wat kunnen zien?quote:Op maandag 29 juli 2024 23:48 schreef Blues het volgende:
Ik loop af en aan te kijken naar het noorden.. mooi helder veel sterren maar nog geen noorderlicht.
Mss te vroeg?
Edit, ja dus
[..]
Hmm zoals die man het zegt klopt niet. Sommige soorten doen het wel beter in troebel water, snoekbaars bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik maakte ooit een praatje met een man die aan een kanaal stond te vissen en die mopperde dat het water tegenwoordig te schoon was, want dan bleven de vissen weg als ze iemand zagen staan. Vroeger was alles beter, oa vies water, dat was beter voor het vissen.![]()
Blues, wat een ellende. Lijkt me zo raar om allerlei dingen in je mond te doen en alles smaakt naar karton. Hoop dat dat snel terug komt
[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 30-07-2024 09:32:15 ]
Niet te verplaatsen naar een andere dag?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:32 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Inderdaad mooie sterrenhemel gezien maar verder niets.
Waarom heb ik deze dag uitgekozen om voor het eerst in weken weer uitgebreid te kokenQua temperatuur had ik dat beter kunnen plannen.
Nah dat is qua tijd weer niet handig. Maar goed deel 1 is alweer klaarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet te verplaatsen naar een andere dag?
Nee, ik had de app Aurora er op gezet (gevonden in het WKN topic over dit thema) en daar was weinig activiteit voor afgelopen nacht op gezien.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Gelukkig een stuk beter geslapen. Maar er is nog ruimte voor verbetering.
Ben je er nog uitgegaan om 4 uur @:blues ?
tip: de app Aurora!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh dat vond ik juist helemaal niks. Echt smaakloze rijstballen. En zo duur, dat is wel echt zonde als je niks proeft
[..]
Ahh vergeten! Nog wat kunnen zien?
Maar vast wel lekker nat gras toch? Of is dat tegenwoordig niet meer bij hockey?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit naar hockey in Parijs te kijken. Geen idee hoe heet het op het veld is, maar in Parijs is het 33 gr en op dat veld is volgens mij geen zuchtje wind
Niet eens kunstgras.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar vast wel lekker nat gras toch? Of is dat tegenwoordig niet meer bij hockey?
* flipsen sport liever zelf dan dat hij kijkt
Lienekien? Jij ook hier?!quote:
Goddank zeg, ik dacht al.quote:
Er is al jaren een manier om een stadion te koelen, door het vernevelen van water, je brengt dan de temp een graad of 4-5 omlaag. Weet niet of ze dit in Parijs gebruiken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit naar hockey in Parijs te kijken. Geen idee hoe heet het op het veld is, maar in Parijs is het 33 gr en op dat veld is volgens mij geen zuchtje wind
Geen idee, maar nu in parijs moeten sporten zou mijn keuze zwemmen zijn. Op een paard zitten (en paard zijn en dus geen keuze hebben) is ook niet aangenaamquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is al jaren een manier om een stadion te koelen, door het vernevelen van water, je brengt dan de temp een graad of 4-5 omlaag. Weet niet of ze dit in Parijs gebruiken.
Ik ken dat van Franse terrassen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is al jaren een manier om een stadion te koelen, door het vernevelen van water, je brengt dan de temp een graad of 4-5 omlaag. Weet niet of ze dit in Parijs gebruiken.
Zit er water in de Seine tegenwoordig? LOLquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ken dat van Franse terrassen.
Hoop dat ze geen water uit de Seine daarvoor nemen
Nope. Mooi!quote:
Mooie tekst: 'De Nederlandsche Bank betaalt aan toonder vijfentwintig gulden'.quote:
Willem Cornelis Mees (1813-1884). Willem Cornelis Mees is president van de Nederlandse Bank van 1863 tot 1884. Mees is de enige Nederlandse bankpresident ooit afgebeeld op een biljet van 25 gulden.quote:
Altijd goed antipesto in huis te hebben in geval van een Were Rabbitquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Niets doen is ook maar saai. Dus net weer een voorraad pesto gemaakt. Had nog maar een klein beetje in de vriezer en ik vind het fijn om echte op voorraad te hebben
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Altijd goed antipesto in huis te hebben in geval van een Were Rabbit
Wallace & Grommit - the curse of the were rabbitquote:
Mr Mees, president van de Nederlandsche Bank 1863 - 1884quote:
Daar komt in de volgende biljetgazet een stukje over jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mooie tekst: 'De Nederlandsche Bank betaalt aan toonder vijfentwintig gulden'.
Toen kreeg je tenminste nog zilver of goud van de bank voor je flappen...
Ik vond deze van Zeeuws Meisje ('Geen cent teveel!') net ook nog.
Die vind ik eigenlijk mooier dan dat geeltje...
[ afbeelding ]
Deleted Scenesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wallace & Grommit - the curse of the were rabbit
[ afbeelding ]
Ah, snap dat ik het niet kenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wallace & Grommit - the curse of the were rabbit
[ afbeelding ]
Ik doe hier ook weinig want mijn handen moeten dus rustquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Niets doen is ook maar saai. Dus net weer een voorraad pesto gemaakt. Had nog maar een klein beetje in de vriezer en ik vind het fijn om echte op voorraad te hebben
Kan me voorstellen dat je het hockeyen bij dat soort temperaturen aan anderen overlaat.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Met temperaturen als deze is hockeyen echt verschrikkelijk, ja. Dat veld wordt wel gesproeid, maar dat is in no time weer opgedroogd met deze temperaturen en in de zon. Voordeel voor hen is dat ze beduidend fitter zijn dan ik, en dat ze ook wat betere faciliteiten hebben in de dug-outs (ijsvesten, bv). Ik doe het ook eigenlijk nauwelijks meer, als wij moeten hockeyen met 28+ graden en er zijn er genoeg dan doe ik niet mee. Ik zweet maar heel weinig, raak warmte dus moeilijk kwijt en ik raak dus binnen no time echt oververhit.
Vandaag maakte ik dan wel weer met buurvrouw de afwerking van de vlonder helemaal af:
Van
[ link | afbeelding ]
Naar
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat doe je dan wel weer met dit weerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Met temperaturen als deze is hockeyen echt verschrikkelijk, ja. Dat veld wordt wel gesproeid, maar dat is in no time weer opgedroogd met deze temperaturen en in de zon. Voordeel voor hen is dat ze beduidend fitter zijn dan ik, en dat ze ook wat betere faciliteiten hebben in de dug-outs (ijsvesten, bv). Ik doe het ook eigenlijk nauwelijks meer, als wij moeten hockeyen met 28+ graden en er zijn er genoeg dan doe ik niet mee. Ik zweet maar heel weinig, raak warmte dus moeilijk kwijt en ik raak dus binnen no time echt oververhit.
Vandaag maakte ik dan wel weer met buurvrouw de afwerking van de vlonder helemaal af:
Van
[ link | afbeelding ]
Naar
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb wel vals gespeeld, gisteren geraspte parmezaanse kaas gekocht en uiteraard alles in de keukenmachine ipv een vijzel (nog nooit gedaan trouwens)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe hier ook weinig want mijn handen moeten dus rustIk vind er geen zak aan.
Ik ga binnenkort ook weer pesto voor in de vriezer maken, eerst moeten de planten nog wat groeien. En een grotere lading dragonpesto dan vorig jaar want dat was wel de ontdekking van 2023
Dat geloof ik meteen maar ik heb er helemaal niets mee. Ook vroeger al niet met strips (en nog niet)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Met de films / animaties van Aardman mis je werkelijk veel moois.
Water en yoghurt vervangen met meer ananassap was meer beterquote:Op maandag 29 juli 2024 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hoeveel honing? Of is dat de suiker?
Ik vind het persoonlijk niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen maar ik heb er helemaal niets mee. Ook vroeger al niet met strips (en nog niet)
Ja, het was ook niet mijn idee om het vandaag te doenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat doe je dan wel weer met dit weer
De avonturen van Catske en Fleske zijn anders bar leukquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen maar ik heb er helemaal niets mee. Ook vroeger al niet met strips (en nog niet)
Uiteraard maak ik daar een uitzondering voor, kan niet andersquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De avonturen van Catske en Fleske zijn anders bar leuk![]()
Onniedan @:cat-astrophe
Haha, ik had gisteren een Griekse maaltijdsalade gemaakt. Had ook nog olijven gekocht maar die vergetenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekkere pastasalade van orzo (sinds een tijdje mijn favoriete pasta), komkommer, tomaat, paprika, pestoen een paar blokjes ham. Had ook nog olijven gekocht maar die vergeten
Voor morgen moet ik nog even denken . Heb alles wat ik vandaag gebruikt heb genoeg op voorraad voor nog een keerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:33 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Haha, ik had gisteren een Griekse maaltijdsalade gemaakt. Had ook nog olijven gekocht maar die vergeten
En morgen eten we iets met orzo en gebakken feta![]()
2 weken maar gelukkig niet de hele dag. Naar eigen inzicht. Het is erg lastig en ook pijnlijker dan zonder spalken. Mijn vingers zijn niet gewend aan niet kunnen balken buigen dus raken geïrriteerd. Ik denk dat dat gewenning is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe vaak/lang moet je die spalken gebruiken? Of is dat hele dagen?
Met extra olijvenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor morgen moet ik nog even denken . Heb alles wat ik vandaag gebruikt heb genoeg op voorraad voor nog een keer
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
2 weken maar gelukkig niet de hele dag. Naar eigen inzicht. Het is erg lastig en ook pijnlijker dan zonder spalken. Mijn vingers zijn niet gewend aan niet kunnen balken dus raken geïrriteerd. Ik denk dat dat gewenning is.
Gelukkig is mijn chagrijn en een stukje wanhoop vandaag weg. Gisteren was ik echt even niet mezelf door deze situatie.
Voor deze temp. is alles ingewikkeld. MnX at vanmiddag 2 haringen en geen trek meer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:23 schreef Tuindier het volgende:
@:AnneX Vandaag had ik weer zo’n recept van Green Chef dat echt te ingewikkeld is voor door de week. Mijn maaltijd moest uiteindelijk bestaan uit de volgende elementen:
Gekruide couscous met rozijnen
Aubergine/ui/tomatenmengsel
Geroosterde kikkererwten met pistachenoten
Kruidenolie (zelf te maken)
Gekruide yoghurt
Losse kerstomaatjes en citroenpartje
Gewoon te veel gedoe voor door de week (of deze temperaturen). Ik heb de kruiden voor de olie door de yoghurt gedaan en de citroen laten zitten.
Het was overigens wel erg lekker.
Da’s toch logisch. Jij bent best gewend dat je lijf niet doet wat jij wil, maar dit onderdeel hoorde daar niet bij. Daar moet je even aan wennenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
2 weken maar gelukkig niet de hele dag. Naar eigen inzicht. Het is erg lastig en ook pijnlijker dan zonder spalken. Mijn vingers zijn niet gewend aan niet kunnen balken buigen dus raken geïrriteerd. Ik denk dat dat gewenning is.
Gelukkig is mijn chagrijn en een stukje wanhoop vandaag weg. Gisteren was ik echt even niet mezelf door deze situatie.
+1quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lol, ik heb gisteren een lekkere pan groentensoep gemaakt voor tussen de middag![]()
Vanavond kliekje pasta.
En voor morgen speklappen uit de vriezer gehaald (want daar had ik zin in), die met gebakken aardappeltjes en koolrabi of broccoli gegeten gaan worden![]()
Ik kan ALTIJD warm eten
Joh tegen de herfst heb je immuniteit opgebouwd tegen alles wat er rond waartquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strikegelukkig is het gevoel erbij vandaag wat minder vervelend. Lijkt me lastig ook hoor, hopelijk ga je snel merken dat het je wel ook wat oplevert!
Ik ben al sinds begin juli verkouden van inmiddels nu voor de 4e keer wat nieuws (met een enkele dag hier en daar tussendoor even 'normaal' en een aantal dagen echt ziek) en ik ben er zó klaar mee. En zaterdag ga ik oppassen bij nichtje, waar ik gisteren een super schattig filmpje van kreeg, waarbij wel ook het snot zo vanuit dr neus dr mond in liepdus voorlopig ben ik er nog niet vanaf ook, ben ik bang. En dan moet de herfst nog beginnen
![]()
Dat zou fijn zijn, jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Joh tegen de herfst heb je immuniteit opgebouwd tegen alles wat er rond waart
Gisteren lag er een pak gesneden wortel met ui in de kortingsbak… ik heb getwijfeldquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
+1
Toen ik speklap las dacht ik dat je stamppot boerenkool ging eten.
Zuurkool gaat er wat mij betreft altijd wel in ja. Heb nu ook weer duitse koolsla mee van laatste tripje Leer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:03 schreef z80 het volgende:
Eisbein mit sauerkraut zou er wel in gaan. Eigenlijk alle zuurkool gerechten wel.
Mocht je het tegen komen, rode zuurkool. Dit dan een keer mee nemen. Dit is zuurkool gemaakt van rodekool.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zuurkool gaat er wat mij betreft altijd wel in ja. Heb nu ook weer duitse koolsla mee van laatste tripje Leer.
Ja die heb ik liggen, al zou ik eend liever aziatisch doen, met baknoedels ofzoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Mocht je het tegen komen, rode zuurkool. Dit dan een keer mee nemen. Dit is zuurkool gemaakt van rodekool.
Geeft een niet iets andere smaak aan de zuurkool. Een stuk eend er bij met wat aardappel puree en je hebt een Pools gerecht.
Volgens de Appie website:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:39 schreef AnneX het volgende:
Wat origineel: rode zuurkool. Maakt nieuwsgierig.
Late vraag - hopelijk is er iemand met een antwoord: tussen 8-12 uur komt ah met een bestelling.
Hoe ver van te voren komt een bericht met een meer precies tijdslot?
Dit is de tweede keer na een half jaar, dat ik er gebruik van maak.
En ik heb nog niks gezien.
Of moet ik in de app kijken?
Team Picnic hier…quote:Hoe laat komt de bezorger?
De bezorger komt in het tijdvak dat jij hebt gekozen. Wil je weten hoe laat de bezorger precies komt? Dat kan je opzoeken bij ‘Mijn bestellingen’ op de dag dat de bezorger komt. Soms is de bezorger wat later. Bijvoorbeeld als het druk is op de weg.
Wat is er omslachtig aan?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:44 schreef AnneX het volgende:
Jaja …al tikkend bedacht ik mij dat om dan maar in de app kijken.
Inderdaad tussen 8:05 en 9:05 .
Omslachtig hoor.
Ik blijf gewoon ingelogd op de app. Tik erop en dan zie ik hoe laat ze komenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
App opzoeken en het inloggen als handeling. Mail hoef ik alleen maar te checken.
Zoiets 😉
Neem de AH app, dan krijg je pushmeldingen. Zie instellingen daarvan, spreekt echt voor zich als je bestelling doetquote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
App opzoeken en het inloggen als handeling. Mail hoef ik alleen maar te checken.
Zoiets 😉
Ik heb een mapje 'Shoppen' op 1 van de tabbladen van mijn telefoon en daarin staan snelkoppelingen naar alle online shops. Net zoals voor o.a. reizen-, vakantie-, weer- en zakelijke apps.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zoiets 😉
Hoorde van de week van iemand waar de boodschappen per half uur later kwamen, om 2330 is ze naar bed gegaan. Volgende dag contact gehad en ze moest alles opnieuw bestellenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:14 schreef Sarabi het volgende:
Appie heeft vandaag wel lang werk om de emballage te verrekenen
Vanmorgen rond 10 uur boodschappen bezorgd gekregen en nu staat de factuur nog niet online. Volgens de klantenservice kan het tot 48u duren, normaal staat het er meteen op.
Pff wat klote! Hoop voor je dat het pilletje snel werktquote:Op woensdag 31 juli 2024 05:06 schreef Yinny het volgende:
Ik ben een massamoordenaar...deze nacht al 8 muggen doodgemaakt. En ik kan niet slapen wegens allergische reactie op de steken...nu wachten tot extra pilletje zijn werk doet...
Ow dat is helemaal niet handigquote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoorde van de week van iemand waar de boodschappen per half uur later kwamen, om 2330 is ze naar bed gegaan. Volgende dag contact gehad en ze moest alles opnieuw bestellen
Ik had vorige week GreenChef en ik heb het gevoel dat de samenstellers van de maaltijden ook wel een beetje fan zijn van Ottolenghi. Veel bewerkelijke stappen, veel ingrediënten, veel smaken. Heerlijk hoor, daar niet van. Maar soms wil je gewoon echt even snel. En hun 'klaar in 20 minuten' is héél optimistisch gerekendquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:23 schreef Tuindier het volgende:
@:AnneX Vandaag had ik weer zo’n recept van Green Chef dat echt te ingewikkeld is voor door de week. Mijn maaltijd moest uiteindelijk bestaan uit de volgende elementen:
Gekruide couscous met rozijnen
Aubergine/ui/tomatenmengsel
Geroosterde kikkererwten met pistachenoten
Kruidenolie (zelf te maken)
Gekruide yoghurt
Losse kerstomaatjes en citroenpartje
Gewoon te veel gedoe voor door de week (of deze temperaturen). Ik heb de kruiden voor de olie door de yoghurt gedaan en de citroen laten zitten.
Het was overigens wel erg lekker.
Ben je al bij je huisarts geweest en die dit goed duidelijk gemaakt? Als je zo hoest en het wordt erger, moet je echt naar een longarts. Had jaren geleden een serieuze longinfectie en pas toen ik bij de longarts was werd dit herkend. Huisarts wilde nog een antibiotica kuurtje voorschrijven...quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Tot ca 4 uur nauwelijks geslapen van het hoesten. Dacht gisteren dat het iets beter ging maar wat ik overdag niet gehoest heb moest er vannacht blijkbaar uit![]()
Nu maar even bijkomen
Heb dit jaar nog nauwelijks muggen gezien. Hoe is dat bij anderen? Veel muggen? Zie dit jaar ook duidelijk minder vliegen, wespen, zelfs de hommels op de lavendel zijn gevoeld minder dan in andere jarenquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:27 schreef sigme het volgende:
Ik heb gisteravond een van de openingen van de klamboe (waar twee klamboelappen elkaar overlappen zodat je er door kan) dichtgenaaid. In de hoop dat dat de plaats was waar de muggen binnenkwamen.
Die gaan dan rond liefstes hoofd zoemen. Ik lig daar gewoonlijk onbedekt naast, maar mij laten ze met rust.
Vannacht niet getest of het werkt want ik sliep in de tent. Lekker buiten (en sowieso goed muggendicht).
Ik woon hier al 25 jaar, maar heb nog nooit zoveel muggen gehad als dit jaar. Ik denk dat die muggen uit jouw buurt richting noorden zijn vertrokkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb dit jaar nog nauwelijks muggen gezien. Hoe is dat bij anderen? Veel muggen? Zie dit jaar ook duidelijk minder vliegen, wespen, zelfs de hommels op de lavendel zijn gevoeld minder dan in andere jaren
Naar noord en zuid dus blijkbaarquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:35 schreef Sarabi het volgende:
Hier ook een recordaantal muggen dit jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |