abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214444752
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
pi_214444784
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij zegt dat hij alles gaat oplossen en dat Amerika dan af is. Ja, sorry… maar de spin die jij daaraan geeft is incorrect.

Ik bagatelliseer niets, jij maakt iets van niets.
Hij gaat er voor zorgen dat ze nooit meer hoeven te stemmen...

En je geeft toe dat hij meer wil dan alleen een tweede termijn.

Tja ..

Kamala is levensgevaarlijk vanwege de neoconservative kliek rond de republikein Cheney, maar bij Trump wordt alles met de mantel der liefde bedekt
  zondag 28 juli 2024 @ 10:48:05 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214444915
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De peilingen suggereren anders. Maar ik begrijp dat jij de beste glazen bol ter wereld hebt?
Harris wordt de eerste vrouwelijke president van de USA
Kamalamania

Men heeft nog liever een kreupel konijn dan Trump
https://www.volkskrant.nl(...)-vertellen~be314d63/
quote:
Vicepresident (2021-heden)
Op 19 november 2021 werd Harris de eerste vrouw met presidentiële macht in de Verenigde Staten.

Ze werd voor anderhalf uur waarnemend president, omdat president Joe Biden wegens een coloscopie verdoving kreeg.
quote:
Het verschil met Joe Biden is evident. Tot een paar dagen ­geleden moesten de Democraten het doen met een aftake­lende presidentskandidaat die al generaties meeging.

Nu staat daar een jongere vrouw, barstensvol energie, die zich strijdbaar toont tegenover haar opponent. '
Ik zal mijn verdiensten met veel trots naast die van hem plaatsen', zegt Kamala Harris (59).
'Ie-de-re dag van de week!'

Kamalamania
Harris 2024 is een feit. In een week tijd lijken de VS drie keer om hun as gedraaid: van wanhoop om Biden die maar niet wilde vertrekken, naar twijfel of Harris het juiste alter­natief zou zijn, naar nu: regelrechte Kamalamania.
Op straat, in kranten, op sociale media en zelfs in Hollywood: overal gaat het over haar.
quote:
Een miljoen donateurs hebben tezamen in no time 100 miljoen dollar geschonken aan de Harris-campagne.
Opvallend: de meeste donaties zijn van mensen die voor het eerst doneren.
Zo'n honderdduizend vrijwilligers hebben zich ­gemeld.
Vakbonden, onderwijsverenigingen en lhbti-clubs spreken allemaal hun steun uit.
Partijgenoten in Washington D.C. staan ook achter haar. '

We lopen over van opwinding', zei ­Senaatsleider Chuck Schumer deze week.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 10:56:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 28 juli 2024 @ 11:29:51 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214445484
https://www.reuters.com/w(...)ll-finds-2024-07-23/

quote:
Exclusive: Harris leads Trump 44% to 42% in US presidential race, Reuters/Ipsos poll finds

Vice President Kamala Harris opened up a marginal two-percentage-point lead over Republican Donald Trump after President Joe Biden ended his re-election campaign and passed the torch to her, a Reuters/Ipsos poll found.
That compares with a marginal two-point deficit Biden faced against Trump in last week's poll before his Sunday exit from the race.
The new poll, conducted on Monday and Tuesday, followed both the Republican National Convention where Trump on Thursday formally accepted the nomination and Biden's announcement on Sunday he was leaving the race and endorsing Harris.
Harris, whose campaign says she has secured the Democratic nomination, led Trump 44% to 42% in the national poll, a difference within the 3-percentage-point margin of error.
Harris and Trump were tied at 44% in a July 15-16 poll, and Trump led by one percentage point in a July 1-2 poll, both within the same margin of error.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 28 juli 2024 @ 11:41:18 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214445662
mark my words, we gaan weer een situatie krijgen als Roosevelt vs Landon
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 28 juli 2024 @ 12:41:09 #6
323876 michaelmoore
pi_214446514
https://www.reuters.com/w(...)election-2024-07-27/

amerikanen hoeven hierna nooit meer te stemmen

quote:
WASHINGTON, 27 juli (Reuters) - Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump vertelde christenen vrijdag dat als ze in november op hem stemmen, "ze over vier jaar niet meer hoeven te stemmen.

We zullen het zo goed regelen dat ze niet meer hoeven te stemmen."

Het is niet duidelijk wat de voormalige president bedoelde met zijn opmerkingen, in een verkiezingscampagne waarin zijn Democratische tegenstanders hem ervan beschuldigen een bedreiging voor de democratie te zijn, en na zijn poging om zijn nederlaag van 2020 tegen president Joe Biden ongedaan te maken , een poging die leidde tot de dodelijke opstand in het Amerikaanse Capitool op 6 januari 2021.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214446769
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar even eerlijk: denk je werkelijk dat iemand die dit bekijkt het idee heeft dat het niet gemanipuleerd is? Het is toch verdomme net als Wim-Lex bij Lucky TV?

Het is gewoon lachwekkend dat de NY Times er zo op aanslaat, temeer omdat op die manier veel meer mensen deze zeer geslaagde parodie zullen zien.

En wees niet bang, later vandaag is er weer een gemodificeerd filmpje van Trump. En wie weet zal de NY Times op basis daarvan weer leugens gaan verspreiden…
Elon Musk haalt zo'n filmpje gelijk van X als het hemzelf betreft. Maar als het om Biden/Harris gaat, is hij vrij om het te re-posten, zonder melding te doen dat het een deepfake is. Dat past zo goed in zijn free speach :') platform.

Elon zijn zichtbaarheid op X is ook nog eens artificeel verhoogd, factor 1000 (hij heeft er speciaal een team voor opgezet, want die functie had twitter niet). Reden was Biden zijn post over de Superbowl meer reach had dan hij, kon Musk niet hebben.
pi_214447500
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kent de regels niet, maar gaat die vervolgens wel interpreteren.

Interessant.
Je leest weer eens (bewust) iets wat er niet staat.
pi_214447516
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij gaat er voor zorgen dat ze nooit meer hoeven te stemmen...

En je geeft toe dat hij meer wil dan alleen een tweede termijn.

Tja ..

Kamala is levensgevaarlijk vanwege de neoconservative kliek rond de republikein Cheney, maar bij Trump wordt alles met de mantel der liefde bedekt
Nee, ik schreef letterlijk dat Trump en de rule of law net zo goed op gespannen voet staan.

Hou eens op met alles wat gezegd wordt te verdraaien!
pi_214447544
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Harris wordt de eerste vrouwelijke president van de USA
Kamalamania

Men heeft nog liever een kreupel konijn dan Trump
https://www.volkskrant.nl(...)-vertellen~be314d63/
[..]
[..]
[..]

Het nieuwe speeltje. Hebben mijn kinderen ook: in het begin kunnen ze er niet vanaf blijven. En kort daarna zijn ze erop uitgekeken.

En zelfs nu het speeltje nieuw is staat ze achter op Trump in de peilingen…
pi_214447554
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:41 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Wil je daar geld op zetten? Want ik wil dan graag het tegendeel. Ik doe het 10:1 ook nog!
pi_214447615
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Elon Musk haalt zo'n filmpje gelijk van X als het hemzelf betreft. Maar als het om Biden/Harris gaat, is hij vrij om het te re-posten, zonder melding te doen dat het een deepfake is. Dat past zo goed in zijn free speach :') platform.

Elon zijn zichtbaarheid op X is ook nog eens artificeel verhoogd, factor 1000 (hij heeft er speciaal een team voor opgezet, want die functie had twitter niet). Reden was Biden zijn post over de Superbowl meer reach had dan hij, kon Musk niet hebben.
Ik zie graag de voorbeelden die hij verwijderd heeft in een vergelijkbaar geval.

Ten aanzien van punt 2: oud gerucht wat je voor het gemak als feit brengt.
  zondag 28 juli 2024 @ 14:22:28 #13
323876 michaelmoore
pi_214447901
quote:
17s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:41 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
ze is wel mega populair , ik zie dit helemaal goed komen
Ze straalt het ook uit
  zondag 28 juli 2024 @ 14:25:28 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_214448004
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
En zelfs nu het speeltje nieuw is staat ze achter op Trump in de peilingen…
Dat is sterk afhankelijk welke peiling je gebruikt. Vandaar dat ze notoir onbetrouwbaar zijn.

Remember Hillary?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_214448301
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik schreef letterlijk dat Trump en de rule of law net zo goed op gespannen voet staan.

Hou eens op met alles wat gezegd wordt te verdraaien!
Ik verdraai niets.
Je kunt overal op internet videos en artikelen vinden, waarbij mensen hun wenkbrauwen fronsen bij wat Trump daar zegt.
Dat is niet een spin die ik daar aan geef.
  zondag 28 juli 2024 @ 14:55:20 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214448621
Ik hoop dat ze niet dezelfde fout maken als Hillary en te netjes blijven. Trump is grenzeloos als het gaat om de honger naar macht, hopelijk snappen de democraten dat.
Dit, dus.
pi_214449074
Natuurlijk zijn de peilingen dicht bij elkaar, de media is gebaat bij een spannende race. Alles draait om de dollies.
pi_214449111
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zie graag de voorbeelden die hij verwijderd heeft in een vergelijkbaar geval.

Ten aanzien van punt 2: oud gerucht wat je voor het gemak als feit brengt.
Punt 1:
Days after Elon Musk declared that “comedy is now legal on Twitter,” the platform banned several comedians for parody tweets in which they impersonated its new owner.

https://time.com/6229960/(...)-musk-impersonators/

Punt 2:
https://www.theguardian.c(...)lian-researcher-says
  zondag 28 juli 2024 @ 15:18:37 #19
323876 michaelmoore
pi_214449228
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:55 schreef Buitendam het volgende:
Ik hoop dat ze niet dezelfde fout maken als Hillary en te netjes blijven. Trump is grenzeloos als het gaat om de honger naar macht, hopelijk snappen de democraten dat.
Als Trump weer aan de macht komt dan gaat ie nooit meer weg

https://youtube.com/shorts/uthy8yivu7c?si=OvuwL8w5ZRX0_lL3
  zondag 28 juli 2024 @ 15:22:19 #20
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214449296
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan ie willen, maar dat gaat in een democratie met Senaat en Huis natuurlijk nooit gebeuren. Harris kan dit wel uitstekend gebruiken in haar campagne. Laat heel duidelijk zien hoe gevaarlijk hij is.
Dit, dus.
  zondag 28 juli 2024 @ 15:29:22 #21
323876 michaelmoore
pi_214449442
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat kan ie willen, maar dat gaat in een democratie met Senaat en Huis natuurlijk nooit gebeuren. Harris kan dit wel uitstekend gebruiken in haar campagne. Laat heel duidelijk zien hoe gevaarlijk hij is.
https://www.reuters.com/w(...)election-2024-07-27/

hij wil dat wel ja
  zondag 28 juli 2024 @ 15:33:37 #22
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214449515
quote:

[..]
Naja hij heeft familie in de RNC zitten en een machtige afsplitsing in het huis.

Alleen de senaat wordt een probleem. Oh ja en het Hooggerechtshof met loyalisten heeft hij ook
pi_214449659
Ik heb geen kristalllen bol en weet niet wat gaat gebeuren maar als je reactie op de ontwikkelingen in Amerika is dat er maatregelen en waarborgen zijn om de democratie te behouden dus ernis niks
aan het handje…... dan heb je serieus niet opgelet bij geschiedenis.
pi_214449691
quote:

[..]
Ja, en dat wordt wel onderschat.
  zondag 28 juli 2024 @ 15:47:06 #25
323876 michaelmoore
pi_214449802
hij maakt zich niet populair die Vance

quote:
„Het was duidelijk een sarcastische opmerking”, zei Vance in een poging de gemoederen te bedaren.

Het kwaad was echter al geschied.
De opmerking schoot bij veel feministen in het verkeerde keelgat.
En zo ook bij Taylor Swift én Friends-actrice Jennifer Aniston.

„Ik kan amper geloven dat deze woorden uit de mond komen van de mogelijke vicepresident van de Verenigde Staten”, schreef laatstgenoemde op sociale media. „
  zondag 28 juli 2024 @ 15:51:24 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214449900
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Deze preek van Obama is beide hilarisch.

De politieke tegenstander afschilderen als de partij die verdeling zaait en waar men work koestert en paranoïde is. Laat dit nu net precies hetgeen zijn waar de Democraten voor staan. Het betreft een bijzonder staaltje projectie.
quote:
Nee joh, hij bedoelt dat hij in vier jaar tijd wil gaan regelen wat die mensen willen zien. Het blijft bijzonder hoe sommigen doelbewust of niet, zij uitspraken zo onder een vergrootglas leggen en er iets heel anders van maken.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]

Hollywood en de hele muziekindustrie is een radicaal progressief en links bolwerk. Deze mensen stemmen dus per definitie al voor de Democraten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214450012
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De politieke tegenstander afschilderen als de partij die verdeling zaait en waar men work koestert en paranoïde is. Laat dit nu net precies hetgeen zijn waar de Democraten voor staan. Het betreft een bijzonder staaltje projectie.
[..]
Nee joh, hij bedoelt dat hij in vier jaar tijd wil gaan regelen wat die mensen willen zien. Het blijft bijzonder hoe sommigen doelbewust of niet, zij uitspraken zo onder een vergrootglas leggen en er iets heel anders van maken.
[..]
Hollywood en de hele muziekindustrie is een radicaal progressief en links bolwerk. Deze mensen stemmen dus per definitie al voor de Democraten.
En dat kan niet worden teruggedraaid als daarna de Democraten winnen omdat de christenen niet meer stemmen?
pi_214450096
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik verdraai niets.
Je kunt overal op internet videos en artikelen vinden, waarbij mensen hun wenkbrauwen fronsen bij wat Trump daar zegt.
Dat is niet een spin die ik daar aan geef.
Als je het in zijn algemeenheid bedoelt dat er ook mensen zijn die alles recht proberen te praten wat krom is, dan is het opvallend dat je dat alleen bij Trump ziet gelet op het feit dat jij vooral kijkt naar progressieve media…
  zondag 28 juli 2024 @ 16:01:49 #29
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214450185
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:33 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Naja hij heeft familie in de RNC zitten en een machtige afsplitsing in het huis.

Alleen de senaat wordt een probleem. Oh ja en het Hooggerechtshof met loyalisten heeft hij ook
Met de wijze van politiek voeren zoals Trump dat doet, de zaak als een autocratie naar zijn hand zetten, is kansloos zonder een meerderheid in alle lagen. Zowel huis als senaat. Dat is een enorme, zo niet onmogelijke opgave. En dan is zijn presidentschap kansloos, dan wordt ie totaal lamgelegd.
Dit, dus.
pi_214450334
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]

Nou weet ik dat Aniston en Swift niet echt zwevende kiezers zijn, dus ik vermoed dat de schade wel meevalt.

Domme uitspraak verder. Maar beter nu een blunder dan kort voor de verkiezing.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:06:52 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214450369
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Met de wijze van politiek voeren zoals Trump dat doet, de zaak als een autocratie naar zijn hand zetten, is kansloos zonder een meerderheid in alle lagen. Zowel huis als senaat. Dat is een enorme, zo niet onmogelijke opgave. En dan is zijn presidentschap kansloos, dan wordt ie totaal lamgelegd.
Heb je voorbeelden van beleid, waarbij hij dit in zijn vorige periode als president wilde doen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214450411
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat kan niet worden teruggedraaid als daarna de Democraten winnen omdat de christenen niet meer stemmen?
Natuurlijk kan dat, maar hij wil gewoon die stemmen hebben en daarna kan hij geen kandidaat meer zijn.

Het is een valse belofte, maar goed, daar grossieren alle politici in.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:09:46 #33
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214450464
quote:

[..]

[..]
[..]
Lang geleden dat ik iemand mee heb gemaakt die zo'n bord voor zijn kop heeft, zeg. Word je ervoor betaald, o.i.d.? Anders dan dat kan ik dit soort lulkoek niet rijmen hoor. De man heeft letterlijk een coupe d'état op zijn CV staan (hoe knullig en debiel dat ook allemaal verlopen is, dat doet niet af aan de zaak) en roept nu, ik citeer, 'You don't have to do it anymore, four more years, it will be fixed [...] in four years, you don't have to vote anymore.' Wordt daar iets anders van gemaakt? Is dat ergens onnodig een vergrootglas op leggen? Sodemieter toch op joh.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 28 juli 2024 @ 16:10:16 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214450481
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou weet ik dat Aniston en Swift niet echt zwevende kiezers zijn, dus ik vermoed dat de schade wel meevalt.

Het is een beetje een rare uitspraak, ik zou ook niet weten op wie hij doelt. Meer niet eigenlijk. En dat sommigen hier meteen weer verschrikkelijk beledigd over zijn zegt genoeg over de achterban van de Democraten. Dat zijn immers de kringen waar het geloof in 'microagressies' en complottheorieën over 'het racistische systeem' de norm zijn.
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:09 schreef JAM het volgende:

[..]
Lang geleden dat ik iemand mee heb gemaakt die zo'n bord voor zijn kop heeft, zeg. Word je ervoor betaald, o.i.d.? Anders dan dat kan ik dit soort lulkoek niet rijmen hoor. De man heeft letterlijk een coupe d'état op zijn CV staan (hoe knullig en debiel dat ook allemaal verlopen is, dat doet niet af aan de zaak) en roept nu, ik citeer, 'You don't have to do it anymore, four more years, it will be fixed [...] in four years, you don't have to vote anymore.' Wordt daar iets anders van gemaakt? Is dat ergens onnodig een vergrootglas op leggen? Sodemieter toch op joh.
Hier hebben we het al over gehad. Er is geen sprake geweest van een coupe d'état, wel een poging tot verkiezingsfraude. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik zou je eens gaan inlezen over deze termen.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:13:59 #35
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214450590
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kost tijd maar het valt te doen. In China en Rusland valt het ook gewoon te doen.

Of bedoel je een absolute meerderheid? Als de Republikeinen winnen in zowel het huis als de senaat en het huis dan is Trump al erg machtig
  zondag 28 juli 2024 @ 16:18:42 #36
37950 JAM
pi_214450690
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Hier hebben we het al over gehad. Er is geen sprake geweest van een coupe d'état, wel een poging tot verkiezingsfraude. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik zou je eens gaan inlezen over deze termen.
Tsja, ik kan er ook weinig aan doen dat jij dat allemaal niet wil begrjipen. Ik had al eerder uitgelegd: een autocoup, het soort coup waarbij een democratisch gekozen leider zijn macht probeert te behouden of uit te breiden op een onwettige manier, door het ondermijnen of frustreren van de wettelijke orde. Juridisch mag daar een andere term aan verbonden worden dan 'staatsgreep' (in het Nederlands recht heet het bijvoorbeeld 'misdrijven tegen de veiligheid van de staat' en is het een wat wijder begrip), maar dat doet niet af aan wat het was: een mislukte putsch. Ik zou dat bord eens voor je kop weghalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 28-07-2024 16:26:28 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214450844
Er is lang geleden trouwens al een (stille) coup gepleegd, dus een counter-coup zou naar mijn inschatting meer dan nodig zijn, maar goddomme niet voor of door Trump.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214450966
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kost tijd maar het valt te doen. In China en Rusland valt het ook gewoon te doen.

Of bedoel je een absolute meerderheid? Als de Republikeinen winnen in zowel het huis als de senaat en het huis dan is Trump al erg machtig
China en Rusland zitten staatsrechtelijk anders in elkaar. Dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:35:26 #40
323876 michaelmoore
pi_214451085
quote:

[..]

[..]
[..]
allemaal Swifties die zich tegen Trump en zijn extreme Vance keren
  zondag 28 juli 2024 @ 16:36:31 #41
323876 michaelmoore
pi_214451107
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

zullen nog wel meer blunders volgen van die Vance , hij moet maar flink op vrouwen blijven schelden
  zondag 28 juli 2024 @ 16:37:20 #42
323876 michaelmoore
pi_214451138
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:09 schreef JAM het volgende:
You don't have to do it anymore, four more years, it will be fixed [...] in four years, you don't have to vote anymore.'
lijkt me duidelijk genoeg
  zondag 28 juli 2024 @ 16:39:40 #43
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214451200
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

Oplichting, aanranding, verkrachting, diverse vormen van fraude, veroordeeld voor tientallen misdrijven, openlijk trots op de vele vrouwen die hij heeft aangerand. En inderdaad een nogal amateuristische pogingen tot het plegen van een staatsgreep. Het blijft bijzonder hoe jij de grootste misdadiger die ooit president van de VS is geweest blijft aanbidden. Een narcistische psychopaat die in zijn eerste termijn de op twee na slechtste president ooit is geweest.
pi_214451208
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zullen nog wel meer blunders volgen van die Vance , hij moet maar flink op vrouwen blijven schelden
We zullen het zien.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:40:34 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214451222
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:18 schreef JAM het volgende:

[..]
Tsja, ik kan er ook weinig aan doen dat jij dat allemaal niet wil begrjipen. Ik had al eerder uitgelegd: een autocoup, het soort coup waarbij een democratisch gekozen leider zijn macht probeert te behouden of uit te breiden op een onwettige manier, door het ondermijnen of frustreren van de wettelijke orde. Juridisch mag daar een andere term aan verbonden worden dan 'staatsgreep' (in het Nederlands recht heet het bijvoorbeeld 'misdrijven tegen de veiligheid van de staat' en is het een wat wijder begrip), maar dat doet niet af aan wat het was: een mislukte putsch. Ik zou dat bord eens voor je kop weghalen.
Ik begrijp het heel goed en ik heb ook een duidelijke uiteenzetting gegeven van hoe de vork in de steel zit. Dat jij dat allemaal niet genoeg vind omdat ik niet de termen gebruik die jij passend vind, kan ik verder niets aan doen. Er was geen sprake van een staatsgreep, wel van een poging tot verkiezingsvervalsing. Daar is Trump ook volledig terecht voor aangeklaagd.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Oplichting, aanranding, verkrachting, diverse vormen van fraude, veroordeeld voor tientallen misdrijven, openlijk trots op de vele vrouwen die hij heeft aangerand. En inderdaad een nogal amateuristische pogingen tot het plegen van een staatsgreep. Het blijft bijzonder hoe jij de grootste misdadiger die ooit president van de VS is geweest blijft aanbidden. Een narcistische psychopaat die in zijn eerste termijn de op twee na slechtste president ooit is geweest.
Ik heb geen idee hoe je hier nu weer bij denkt te komen. Ik had veel liever een andere Republikeinse kandidaat gehad dan Trump. Daar ben ik hier ook altijd open over geweest.

[ Bericht 27% gewijzigd door HowardRoark op 28-07-2024 16:45:46 ]
pi_214451227
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
lijkt me duidelijk genoeg
Vanuit jouw vooroordeel snap ik dat.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:41:38 #47
323876 michaelmoore
pi_214451256
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanuit jouw vooroordeel snap ik dat.
quote:
it will be fixed [...] in four years, you don't have to vote anymore.'
dat staat er , dat zegt ie
  zondag 28 juli 2024 @ 16:45:44 #48
37950 JAM
pi_214451322
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik begrijp het heel goed en ik heb ook een duidelijke uiteenzetting gegeven van hoe de vork in de steel zit. Dat jij dat allemaal niet genoeg vind omdat ik niet de termen gebruik die jij passend vind, kan ik verder niets aan doen. Er was geen sprake van een staatsgreep, wel van een poging tot verkiezingsvervalsing. Daar is Trump ook volledig terecht voor aangeklaagd.
...en hoe noemen we het ook alweer als een democratisch gekozen leider door het ondermijnen van de wetterlijke orde zijn macht probeert te behouden of uit te breiden, door bijvoorbeeld het normale verloop van de verkiezingen tegen te werken, proberen te beïnvloeden en de uitslag ervan niet te accepteren, in het bijzonder wanneer dat gepaard gaat met geweld en een doelbewust daar niets tegen beginnen?

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 28-07-2024 16:51:52 ]
pi_214451327
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je het in zijn algemeenheid bedoelt dat er ook mensen zijn die alles recht proberen te praten wat krom is, dan is het opvallend dat je dat alleen bij Trump ziet gelet op het feit dat jij vooral kijkt naar progressieve media…
Jij weet niet naar welke media ik kijk.
Je geeft dus je eigen draai hier aan.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:47:30 #50
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214451347
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:55 schreef Buitendam het volgende:
Blijkbaar gemist waar die de fout inging tijdens de campagne.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214451680
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
dat staat er , dat zegt ie
Ja maar zo bedoelt Trump het niet, en dat is niet om hem te bagatelliseren, en het is bovendien gemeen dat Trump wèl onder een vergrootglas ligt en Harris niet.

Of zoiets.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:01:56 #52
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214451693
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:28 schreef Za het volgende:
[ x ]
Wat kan dat mens lullen zonder een punt over te brengen. De tering.

En dan die ingestudeerde handgebaartjes. Word salad.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214451718
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:28 schreef Za het volgende:
[ x ]
_O-
Hilarisch
pi_214451756
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:26 schreef Akathisia het volgende:
Er is lang geleden trouwens al een (stille) coup gepleegd, dus een counter-coup zou naar mijn inschatting meer dan nodig zijn, maar goddomme niet voor of door Trump.
Op wat voor coup doel je?
pi_214451825
Ik snap echt niet hoe je als hoogopgeleide en linksgeaarde weldoener met vol verstand kan stemmen op zo een dom, eng, en opportunistisch omhoogneukertje.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214451898
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:07 schreef Akathisia het volgende:
Ik snap echt niet hoe je als hoogopgeleide en linksgeaarde weldoener met vol verstand kan stemmen op zo een dom, eng, en oppertunistisch omhoogneukertje.
Met wie heeft ze allemaal seks gehad om haar carrière te bevorderen?
pi_214451916
quote:
Ik snap echt niet hoe je als hoogopgeleide en linksgeaarde weldoener met vol verstand kan stemmen op zo een dom, eng, en oppertunistisch omhoogneukertje.
Van alle tunistische mensen is zij inderdaad wel het aller-tunischt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214451947
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Van alle tunistische mensen is zij inderdaad wel het aller-tunischt.
:D
pi_214451976
quote:
Ik snap echt niet hoe je als hoogopgeleide en linksgeaarde weldoener met vol verstand kan stemmen op zo een dom, eng, en opportunistisch omhoogneukertje.
Omdat men tegen Trump stemt, niet voor Kamala.
pi_214451977
quote:
Dat is met 1 woord te beantwoorden: Trump.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:13:41 #61
37950 JAM
pi_214451991
- dubbelpost -
  zondag 28 juli 2024 @ 17:13:48 #62
323876 michaelmoore
pi_214451994
pi_214452114
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is met 1 woord te beantwoorden: Trump.
Toch wel grappig hoe Trump al sinds 2015 het excuus is om de meest tekortschietende kandidaten te accepteren.
pi_214452145
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Toch wel grappig hoe Trump al sinds 2015 het excuus is om de meest tekortschietende kandidaten te accepteren.
De meest tekortschietende kandidaat is Trump zelf, dus daar kan je aardig wat koekenbakkers tegenover zetten waar dan grofweg de helft van de kiezers uit arren moede op zal stemmen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 28 juli 2024 @ 17:23:22 #65
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452155
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je voorbeelden van beleid, waarbij hij dit in zijn vorige periode als president wilde doen?
Onder andere datgene waar hij voor is veroordeeld. Zichzelf buiten de wet plaatsen en dat als de norm willen laten doorgaan, onschendbaarheid.
Dit, dus.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:24:34 #66
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452167
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Lijkt me kansloos. Maar wel de enige optie voor Trump om als president ook maar iets te kunnen doen. De keerzijde van het type regime wat ie wilt invoeren.
Dit, dus.
pi_214452187
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Lijkt me kansloos. Maar wel de enige optie voor Trump om als president ook maar iets te kunnen doen. De keerzijde van het type regime wat ie wilt invoeren.
Wat is dat type regime?
  zondag 28 juli 2024 @ 17:29:11 #68
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452208
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:26 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Wat is dat type regime?
Een regime wat in de buurt komt van alleenheerschappij. Geen enkele vorm van samenwerking met de democraten.
Dit, dus.
pi_214452231
quote:

[..]
Eerst was het de beurt aan Clinton, daarna kon niemand om de claim van Biden heen. Serieuze uitdagers als Bernie Sanders, en in mindere mate types Tulsi Gabbard, werden compleet buitenspel gezet in het proces. Harris deed dat zelf al.

Nu is laatstgenoemde als een uitgespuugde afgelikte boterham alsnog aan de beurt.

En alsnog gaat het spannend worden voorlopig. Die Harris moet wel flinke PR gaan doen, want ze is als ze voor de camera komt nog weinig indrukwekkend. Behalve dat ze geen Trump is, heeft ze nog weinig pluspunten getoond.

Ze was in haar eerste poging te laf voor de linkse vleugel, en in het centrum van haar partij zitten/zaten tal van betere namen. Dus ze moet wel wat kleur gaan bekennen en wat posities in gaan nemen.

Ze is, wat ook wel moet, wel in staat gebleken wat principes opzij te zetten en personen onder de bus te gooien om wat verder te komen. Zie bijvoorbeeld: https://edition.cnn.com/2(...)decisions/index.html
pi_214452242
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een regime wat in de buurt komt van alleenheerschappij. Geen enkele vorm van samenwerking met de democraten.
En de andere partij zou niet liever de Legislative Branch zoveel mogelijk onder controle krijgen?

Trump wil zoveel mogelijk van zijn partijleden op posities in het landsbestuur! Je brengt het als iets heel ergs. _O-
pi_214452279
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De meest tekortschietende kandidaat is Trump zelf, dus daar kan je aardig wat koekenbakkers tegenover zetten waar dan grofweg de helft van de kiezers uit arren moede op zal stemmen.
Het lijkt er bijna op alsof een kliek van incompetente en/of malafide machtswellustelingen Trump nodig heeft.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:36:05 #72
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452283
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:32 schreef Brubbie het volgende:

[..]
En de andere partij zou niet liever de Legislative Branch zoveel mogelijk onder controle krijgen?

Je brengt het als iets heel ergs
Dat is het ook. Het fundamentele verschil tussen de Trump-tak en de rest van de republikeinen en democraten is dat die laatste twee groepen wél willen handelen zoals de constitutie voorschrijft: samen. Types als Trump, Vance en de rest van die oplichtersbende wil alleenheerschappij. En als ze verliezen plegen ze een staatsgreep.
Dit, dus.
pi_214452294
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is het ook. Het fundamentele verschil tussen de Trump-tak en de rest van de republikeinen en democraten is dat die laatste twee groepen wél willen handelen zoals de constitutie voorschrijft: samen. Types als Trump, Vance en de rest van die oplichtersbende wil alleenheerschappij. En als ze verliezen plegen ze een staatsgreep.
De Democraten waren het dominantst in de vorige eeuw, wat je nu schetst deden zij dus decennia lang in verschillende periodes.

1930s-1940s: Tijdens de Grote Depressie en het New Deal-tijdperk onder Roosevelt
1950s-1980s: Vooral vanaf 1955 tot 1994 hadden de Democraten een langdurige controle over zowel het Huis van Afgevaardigden als de Senaat, met slechts enkele korte onderbrekingen.

Maar ik neem aan dat je dit wel wist :) Het land bestaat nog steeds, ondanks (hoe jij het noemt) een bepaald regime dat zoveel mogelijk zaken onder controle wilde hebben.
pi_214452313
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:31 schreef Brubbie het volgende:
Eerst was het de beurt aan Clinton, daarna kon niemand om de claim van Biden heen. Serieuze uitdagers als Bernie Sanders, en in mindere mate types Tulsi Gabbard, werden compleet buitenspel gezet in het proces. Harris deed dat zelf al.

Gabbard werd inderdaad harder aangepakt dan Trump. Ze dulden afwijkende ideeën nog minder binnen de eigen partij dan van lui erbuiten. Hoe links-geïnspireerd ze ook moge zijn.

Maar hoe zit het met het eloctoraat? Zo intelligent, wijs, vermogend, creatief, als dat ze is... hoe presteert ze het hier geen beweging in te krijgen?
  zondag 28 juli 2024 @ 17:38:28 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452322
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:36 schreef Brubbie het volgende:

[..]
De Democraten waren het dominantst in de vorige eeuw, wat je nu schetst deden zij dus decennia lang in verschillende periodes.

1930s-1940s: Tijdens de Grote Depressie en het New Deal-tijdperk onder Roosevelt
1950s-1980s: Vooral vanaf 1955 tot 1994 hadden de Democraten een langdurige controle over zowel het Huis van Afgevaardigden als de Senaat, met slechts enkele korte onderbrekingen.

Maar ik neem aan dat je dit wel wist :)
En tijdens die periode is men wel te werk gegaan met de grondwet als leidraad. Daar zit dus het verschil.
Dit, dus.
pi_214452335
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gabbard werd inderdaad nog harder aangepakt dan Trump. Ze dulden afwijkende ideeën nog minder binnen de eigen partij dan van lui erbuiten. Hoe links-geïnspireerd ze ook moge zijn.
Binnen de partij is er wel ruimte voor, ze hebben die extremere politici ook nodig. Lokaal en bepaalde comites. Maar voor de topposities is het anders, ja.

Gabbard is niet geschikt, want ze is anti-oorlog.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:43:50 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214452408
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onder andere datgene waar hij voor is veroordeeld. Zichzelf buiten de wet plaatsen en dat als de norm willen laten doorgaan, onschendbaarheid.
Dat is geen voorbeeld van een beleidsstuk. Ik verwacht dat je dan naar wetten kunt wijzen waar kan worden aangetoond dat Trump van de VS een autocratie wil maken. Maar je zult zelf ook wel weten dat die er natuurlijk niet zijn.

Immers werd ook al voor de verkiezingen van 2021 Trump weggezet als een fascist, autocraat of Hitler. Dit terwijl zijn beleid eigenijk uitstekend was te noemen.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:45:43 #78
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452437
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is geen voorbeeld van een beleidsstuk. Ik verwacht dat je dan naar wetten kunt wijzen waar kan worden aangetoond dat Trump van de VS een autocratie wil maken. Maar je zult zelf ook wel weten dat die er natuurlijk niet zijn.

Dit terwijl zijn beleid eigenijk uitstekend was te noemen.
De man is een veroordeeld crimineel die niet in staat is zich aan de regels te houden van de Grondwet. Dat is met afstand het allergrootste brevet van onvermogen die je als kandidaat voor landsbestuur jezelf kan toedienen. :D
Dit, dus.
pi_214452455
Trump is het wel het voorbeeld van iemand die democratie en de grondwet zeer hoog in het vaandel heeft staan ja. Ook is hij iemand die helemaal wars is van persoonsverheerlijking. Een minder narcistische man is bijna niet te vinden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214452461
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De man is een veroordeeld crimineel die niet in staat is zich aan de regels te houden van de Grondwet. Dat is met afstand het allergrootste brevet van onvermogen die je als kandidaat voor landsbestuur jezelf kan toedienen. :D
Het lijkt mij zo vermoeiend om maar gewoon de talking points van dit moment te herhalen. En dan te doen alsof je aan het discussiëren bent op de foks.

Heeft wat treurigs. Sterkte.
pi_214452470
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:47 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Het lijkt mij zo vermoeiend om maar gewoon de talking points van dit moment te herhalen. En dan te doen alsof je aan het discussiëren bent op de foks.

Van wie ben jij een kloon eigenlijk?
pi_214452485
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van wie ben jij een kloon eigenlijk?
On-topic graag
pi_214452490
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:49 schreef Brubbie het volgende:

[..]
On-topic graag
Ah, je durft het niet te zeggen.
pi_214452494
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah, je durft het niet te zeggen.
Het gaat je vooral niks aan
  zondag 28 juli 2024 @ 17:51:18 #85
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452504
quote:

[..]

Weinig treurigs aan feiten plaatsen. Sterkte terug :)
Dit, dus.
pi_214452505
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:50 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Het gaat je vooral niks aan
Waarom dan toch een kloon aanmaken?
pi_214452516
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:31 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Nu is laatstgenoemde als een uitgespuugde afgelikte boterham alsnog aan de beurt.

En alsnog gaat het spannend worden voorlopig. Die Harris moet wel flinke PR gaan doen, want ze is als ze voor de camera komt nog weinig indrukwekkend. Behalve dat ze geen Trump is, heeft ze nog weinig pluspunten getoond.

Ze was in haar eerste poging te laf voor de linkse vleugel, en in het centrum van haar partij zitten/zaten tal van betere namen. Dus ze moet wel wat kleur gaan bekennen en wat posities in gaan nemen.

Ze is, wat ook wel moet, wel in staat gebleken wat principes opzij te zetten en personen onder de bus te gooien om wat verder te komen. Zie bijvoorbeeld: https://edition.cnn.com/2(...)decisions/index.html
Je moet toch met een andere bril naar de US kijken dan dat je nu doet.

1. De verkiezingen leven daar veeeeel minder dan in Europa. Wij zijn als de dood voor Trump. Heel veel amerikanen zijn helemaal niet bezig met de verkiezingen of wie er wint

2. Harris een afgelikte boterham? Ze had voor haar VP juist een zeer sterke cv en achtergrond. Ze stond juist bekend als conservatief voor democratische begrippen. Dus hoe jij er bij komt dat ze laf zou zijn? Verder is een VP altijd iemand die in de schaduw staat. De president is de gene die er toe doet.

3. Het is algemeen bekend dat op internet de extremere gebruiker het hardst schreeuwen. In Nederland goes te zien met de inmense FVD aanhang. Als je dat zou gebruike als referentie, dan had de FVD met een landslide gewonnen.. niet het geval. Dus mijn tip: kijk er doorheen.

4. Er is een enorm anti Trump kamp. Opzich ook niet raar als je alleen al een willekeurige toespraak beluisterd. De leugens worden als waarheden verteld.. gewoon treurig. Veel amerikanen zijn gelukkig niet dom.. en weten wel beter. Die stemmen echt alles als het maar geen Trump is.. onderschat daarom de kans voor Harris niet.

Dat het een nek aan nek race gaat worden is duidelijk. Voor Trump is het uitvallen van Biden misschien nog wel erger dan een aanval op zijn leven. Het had op geen kutter moment kunnen komen dan nu. Zijn bijna doodervaring wordt nu volledig ondergesneeuwd en alles in het nieuws gaat over Harris en die vage dodo van een Vance die zelfs door de reps nu belachelijk wordt gemaakt.

Nee, dit is geen gelopen race.. dat was het wel als Biden was blijven zitten.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:56:38 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214452561
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Tot op heden zijn de strafzaken tegen hem een aanfluiting geweest en niets meer dan een politieke gemotiveerde manoeuvre om hem uit de weg te ruimen. De enige strafzaak met inhoud is die rondom de pogingen tot verkiezingsfraude.

Zoals eerder aangegeven was het beleid van Trump juist uitstekend, dit valt van de afgelopen vier jaar Democraten niet te zeggen. Torenhoge inflatie, een enorme influx van migranten, oorlog in Oekraïne, oorlog in Israël, gefaalde terugtrekking uit Afghanistan wat Amerikanen het leven heeft gekost en IS de boel heeft overgenomen. En daarnaast nog een keer vier jaar lang het Amerikaanse volk gashlighten dat Joe Biden helemaal geen cognitieve achteruitgang zou vertonen.

Om nog maar te zwijgen van de constante polariserende troep die men spuwt mbt intersectionaliteit en andere progressieve identiteitspolitiek. Het is dan ook knap dat zelfs al is Trump een narcist die verkiezingsfraude heeft proberen te plegen, hij nog altijd een betere optie is dan Harris.
pi_214452567
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:52 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je moet toch met een andere bril naar de US kijken dan dat je nu doet.

1. De verkiezingen leven daar veeeeel minder dan in Europa. Wij zijn als de dood voor Trump. Heel veel amerikanen zijn helemaal niet bezig met de verkiezingen of wie er wint

2. Harris een afgelikte boterham? Ze had voor haar VP juist een zeer sterke cv en achtergrond. Ze stond juist bekend als conservatief voor democratische begrippen. Dus hoe jij er bij komt dat ze laf zou zijn? Verder is een VP altijd iemand die in de schaduw staat. De president is de gene die er toe doet.

3. Het is algemeen bekend dat op internet de extremere gebruiker het hardst schreeuwen. In Nederland goes te zien met de inmense FVD aanhang. Als je dat zou gebruike als referentie, dan had de FVD met een landslide gewonnen.. niet het geval. Dus mijn tip: kijk er doorheen.

4. Er is een enorm anti Trump kamp. Opzich ook niet raar als je alleen al een willekeurige toespraak beluisterd. De leugens worden als waarheden verteld.. gewoon treurig. Veel amerikanen zijn gelukkig niet dom.. en weten wel beter. Die stemmen echt alles als het maar geen Trump is.. onderschat daarom de kans voor Harris niet.

Dat het een nek aan nek race gaat worden is duidelijk. Voor Trump is het uitvallen van Biden misschien nog wel erger dan een aanval op zijn leven. Het had op geen kutter moment kunnen komen dan nu. Zijn bijna doodervaring wordt nu volledig ondergesneeuwd en alles in het nieuws gaat over Harris en die vage dodo van een Vance die zelfs door de reps nu belachelijk wordt gemaakt.

Nee, dit is geen gelopen race.. dat was het wel als Biden was blijven zitten.
Dankje, ik zeg in de post die je quote ook dat het spannend wordt. En Harris is conservatiever dan de extremere opinies online ja, maar niet conservatiever dan Biden. Daarom was het een nietszeggende eerste poging.

Ze krijgt nu haar kans. En ik denk dat de keuze voor Vance tegenover Harris ook niet fijn is voor Trump.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:58:44 #90
37950 JAM
pi_214452586
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Immers werd ook al voor de verkiezingen van 2021 Trump weggezet als een fascist, autocraat of Hitler. Dit terwijl zijn beleid eigenijk uitstekend was te noemen.
...proest! :D .
  zondag 28 juli 2024 @ 18:00:55 #91
37950 JAM
pi_214452616
quote:

[..]

Je meent dat geen brevet van onvermogen? Ik vond toch dat bijzonder helder van @Buitendam .
  zondag 28 juli 2024 @ 18:01:30 #92
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214452628
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:57 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Dankje, ik zeg in de post die je quote ook dat het spannend wordt. En Harris is conservatiever dan de extremere opinies online ja, maar niet conservatiever dan Biden. Daarom was het een nietszeggende eerste poging.

Ze krijgt nu haar kans. En ik denk dat de keuze voor Vance tegenover Harris ook niet fijn is voor Trump.
Harris is een radicaal progressieve politicus.
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Goed argument weer.
pi_214452665
Harris is gewoon altijd een moderate democrat geweest met redelijk wat flexibiliteit. Alleen in bepaalde uithoeken van het internet is zo iemand "radicaal".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214452677
quote:

[..]
Over Harris kan ik nog niet oordelen, maar de VS is zo diep gezonken dat een dood konijn nog een betere keuze is dan de republikeinse presidentskandidaat.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:05:44 #95
37950 JAM
pi_214452679
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tot op heden zijn de strafzaken tegen hem een aanfluiting geweest en niets meer dan een politieke gemotiveerde manoeuvre om hem uit de weg te ruimen. De enige strafzaak met inhoud is die rondom de pogingen tot verkiezingsfraude.

Zoals eerder aangegeven was het beleid van Trump juist uitstekend, dit valt van de afgelopen vier jaar Democraten niet te zeggen. Torenhoge inflatie, een enorme influx van migranten, oorlog in Oekraïne, oorlog in Israël, gefaalde terugtrekking uit Afghanistan wat Amerikanen het leven heeft gekost en IS de boel heeft overgenomen. En daarnaast nog een keer vier jaar lang het Amerikaanse volk gashlighten dat Joe Biden helemaal geen cognitieve achteruitgang zou vertonen.

Om nog maar te zwijgen van de constante polariserende troep die men spuwt mbt intersectionaliteit en andere progressieve identiteitspolitiek. Het is dan ook knap dat zelfs al is Trump een narcist die verkiezingsfraude heeft proberen te plegen, hij nog altijd een betere optie is dan Harris.
_O- .

Het moment is daar dat er eigenlijk niets meer valt te doen dan je uit te lachen. Jezus Christus, wat heb jij een bord voor je kop zeg. Het zou wellicht leuk of interessant te zijn om daar over te praten, maar ik vrees even dat dat toch op dovemansoren zal vallen!

:D .
pi_214452693
quote:

[..]

Dat uitstekende beleid, was dat inclusief zijn reacties op het verliezen van de verkiezingen?
  zondag 28 juli 2024 @ 18:06:50 #97
37950 JAM
pi_214452697
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed argument weer.
Ja, die heb ik je bij herhaling al gegeven, maar dan reageer je meestal zo ongeveer van: 'Nee, dat is gewoon niet zo.', zonder dat van enige motivatie of uitleg te voorzien. Daarom zeg ik ook bij herhaling dat je gewoon een bord voor je kop hebt en dat er toch niet met je te praten valt.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:07:24 #98
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214452702
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat uitstekende beleid, was dat inclusief zijn reacties op het verliezen van de verkiezingen?
Beleid is beleid, dat is geen poging tot verkiezingsfraude.
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, die heb ik je bij herhaling al gegeven, maar dan reageer je meestal zo ongeveer van: 'Nee, dat is gewoon niet zo.', zonder dat van enige motivatie of uitleg te voorzien. Daarom zeg ik ook bij herhaling dat je gewoon een bord voor je kop hebt en dat er toch niet met je te praten valt.
Ik heb mijn posts juist iedere keer goed weten te onderbouwen. Je blijft echter hangen in je eigen langspeelplaat.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:07:31 #99
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452705
quote:

[..]
Tot op heden zijn de strafzaken tegen hem een aanfluiting geweest en niets meer dan een politieke gemotiveerde manoeuvre
Onafhankelijke rechtspraak. Stop hier maar met je hersenscheten.
Dit, dus.
pi_214452710
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed beleid voeren in de VS is ergens wel een beetje als valsspelen natuurlijk.
pi_214452712
quote:

[..]
Aha, leuk maar geen antwoord op mijn vraag.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:09:28 #102
37950 JAM
pi_214452729
quote:

[..]
[..]
Ik heb mijn posts juist iedere keer goed weten te onderbouwen. Je blijft echter hangen in je eigen langspeelplaat.
Ja? Staat je deze nog bij?

quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:45 schreef JAM het volgende:

[..]
...en hoe noemen we het ook alweer als een democratisch gekozen leider door het ondermijnen van de wetterlijke orde zijn macht probeert te behouden of uit te breiden, door bijvoorbeeld het normale verloop van de verkiezingen tegen te werken, proberen te beïnvloeden en de uitslag ervan niet te accepteren, in het bijzonder wanneer dat gepaard gaat met geweld en een doelbewust daar niets tegen beginnen?
:D .
  zondag 28 juli 2024 @ 18:12:15 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214452757
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onafhankelijke rechtspraak. Stop hier maar met je hersenscheten.
Dat gaat in de VS niet helemaal op, daar behoren veel juridische spelers tot ofwel het progressieve ofwel het conservatieve kamp (zie ook het Hooggerechtshof) wat een invloed heeft hoe men rechtszaken en de wet interpreteert. Daar zijn de media ook vrij open over.
pi_214452806
quote:

[..]
[..]
Jouw onderbouwingen bestaan vooral uit het wijzen daar de Democraten om zo Trumps achterlijke gedrag te bagatelliseren.
Цой жив
  zondag 28 juli 2024 @ 18:15:49 #105
37950 JAM
pi_214452809
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat in de VS niet helemaal op, daar behoren veel juridische spelers tot ofwel het progressieve ofwel het conservatieve kamp (zie ook het Hooggerechtshof) wat een invloed heeft hoe men rechtszaken en de wet interpreteert. Daar zijn de media ook vrij open over.
Dat is iets heel anders zeggen dan dat de rechtszaken tegen Trump 'politiek gemotiveerd' zijn. Die zijn gemotiveerd omdat, nou ja, er een meer dan redelijke verdenking is dat Trump zich in meerdere gevallen niet aan de wet heeft gehouden. Hij is al veroordeeld en daar zullen (naar ik zo een beetje voorspel) nog wel meer veroordelingen op volgen.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:15:55 #106
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214452810
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fox, in dit geval zeker? :D

Of je het nu leuk vindt of niet, hij is veroordeeld op basis van bewijsstukken. Dat hele riedeltje over politiek proces is onzin. Het zoveelste stukje oplichterij uit het Trump-kamp. Je mag tegenwoordig niet eens meer iemand omkopen met campagnegeld.
Dit, dus.
pi_214452847
quote:

[..]
Het lijkt mij zo vermoeiend om maar gewoon de talking points van dit moment te herhalen.
'DEI HIRE!!!'
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214452890
quote:

[..]

Ik lees veel gevolgen van het beleid van Trump.

Kun je ook positieve punten opnoemen?
pi_214452916
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij weet niet naar welke media ik kijk.
Je geeft dus je eigen draai hier aan.
Dat weet ik wel. Ik volg namelijk de media van links tot rechts en ik herken simpelweg wat jij loopt te oreren.

Maar als jij liever bekend staat als verslaafd aan Fox news vind ik het ook best hoor.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:26:10 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214452931
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Jouw onderbouwingen bestaan vooral uit het wijzen daar de Democraten om zo Trumps achterlijke gedrag te bagatelliseren.
Hmm nee, net andersom. Harris zou zogenaamd een goede kandidate zijn omdat Trump zogenaamd zo verschrikkelijk is.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:15 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat is iets heel anders zeggen dan dat de rechtszaken tegen Trump 'politiek gemotiveerd' zijn. Die zijn gemotiveerd omdat, nou ja, er een meer dan redelijke verdenking is dat Trump zich in meerdere gevallen niet aan de wet heeft gehouden. Hij is al veroordeeld en daar zullen (naar ik zo een beetje voorspel) nog wel meer veroordelingen op volgen.
Nee, ze zijn politiek gemotiveerd. Zo stelde Alvin Bragg al voor zijn aanstelling dat hij achter Trump aan zou gaan.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Fox, in dit geval zeker? :D

Of je het nu leuk vindt of niet, hij is veroordeeld op basis van bewijsstukken. Dat hele riedeltje over politiek proces is onzin. Het zoveelste stukje oplichterij uit het Trump-kamp. Je mag tegenwoordig niet eens meer iemand omkopen met campagnegeld.
Nee, niet Fox News.

Zelfs Harris refereert naar zichzelf in haar boek als een 'progressieve aanklager'. En ik gaf ook al het voorbeeld van het Hooggerechtshof, waar conservatieve rechters de meerheid vormen.

Zie bijvoorbeeld ook The Guardian: The progressive prosecutors blazing a new path for the US justice system
pi_214452973
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:09 schreef mootie het volgende:

[..]
Met wie heeft ze allemaal seks gehad om haar carrière te bevorderen?
Dat gaat om Willie Brown.

Even voor de goede orde: ze heeft lang een relatie met hem gehad (terwijl de goede man getrouwd was) en is gedumpt toen de goede man burgemeester werd.

Echter, er waren een aantal benoemingen van Harris die hij deed die op zichzelf nepotisme schreeuwden. Dat kun je wat mij betreft vooral Brown verwijten.
pi_214452998
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat weet ik wel. Ik volg namelijk de media van links tot rechts en ik herken simpelweg wat jij loopt te oreren.

Maar als jij liever bekend staat als verslaafd aan Fox news vind ik het ook best hoor.
Als jij maar een sticker kunt plakken ^O^
  zondag 28 juli 2024 @ 18:32:43 #113
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214453030
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, niet Fox News.

Zelfs Harris refereert naar zichzelf in haar boek als een 'progressieve aanklager'. En ik gaf ook al het voorbeeld van het Hooggerechtshof, waar conservatieve rechters de meerheid vormen.

Zie bijvoorbeeld ook The Guardian: The progressive prosecutors blazing a new path for the US justice system
Heeft hier niets mee te maken. Je praat een hoop onzin om weg te blijven van de kern. Trump heeft strafbare feiten gepleegd waarbij hij op basis van bewijslast schuldig is bevonden. Heeft precies 0 met politiek te maken.
Dit, dus.
pi_214453039
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:52 schreef dudewhereismycar het volgende:

[Ze stond juist bekend als conservatief voor democratische begrippen.
Pardon?

GovTrack had haar in 2019 als meest linkse senator op basis van stemgedrag. Voor Bernie Sanders en Elizabeth Warren.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:34:26 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214453042
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Heeft hier niets mee te maken. Je praat een hoop onzin om weg te blijven van de kern. Trump heeft strafbare feiten gepleegd waarbij hij op basis van bewijslast schuldig is bevonden. Heeft precies 0 met politiek te maken.
Nee, ik praat geen onzin. Ik kom met feiten, misschien moet je dat ook eens proberen.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:35:18 #116
403588 mcmlxiv
pi_214453048
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Prima president!

https://www.usnews.com/ne(...)t-presidents?slide=9

zondag 28 juli 2024 @ 18:35:59 #117
37950 JAM
pi_214453050
quote:

[..]
Nee, ze zijn politiek gemotiveerd. Zo stelde Alvin Bragg al voor zijn aanstelling dat hij achter Trump aan zou gaan.
[..]
BORD & KOP.

Nog een keer (maar dan zal je me wel weer een langspeelplaat gaan noemen), Trump wordt vervolgd omdat het méér dan redelijk aannemelijk is dat hij in meerdere en verschillende gevallen de wet overtreden heeft. Daar is hij ook in een van die gevallen voor veroordeeld. Dat is een feit; de man is een crimineel. Daar komt ook een onafhankelijke jury aan te pas die beoordeelt of er genoeg reden is om iemand te vervolgen. Dat is nu een van die mooie checks and balances in het Amerikaanse rechtssysteem om te voorkomen dat je zomaar, lukraak, vanuit politieke of andere beweegredenen, voor een strafrechter kan zetten. Dan kan je wel blijven roepen dat het allemaal 'politiek gemotiveerd' is, maar dat doet niets, werkelijk niets af aan het feit dat het meer dan redelijk is om aan te nemen dat hij de wet overtreden heeft en daar gewoon, zoals elk ander mens, voor vervolgd zou moeten worden.
pi_214453061
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als jij maar een sticker kunt plakken ^O^
Ik ben inmiddels een beetje te oud om nog stickers te plakken, maar you do you.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:38:25 #119
37950 JAM
pi_214453069
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik praat geen onzin. Ik kom met feiten, misschien moet je dat ook eens proberen.
Sodemieter toch een end op zeg. Het wordt nu wel heel treurig. Dit zijn de feiten: de man heeft de wet overtreden en is daarvoor door een onafhankelijke jury (laten we daar nog even aan toevoegen: unaniem) voor veroordeeld. Hoe is dat 'politiek gemotiveerd'?
  zondag 28 juli 2024 @ 18:39:16 #120
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214453079
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:35 schreef JAM het volgende:

[..]
BORD & KOP.

Nog een keer (maar dan zal je me wel weer een langspeelplaat gaan noemen), Trump wordt vervolgd omdat het méér dan redelijk aannemelijk is dat hij in meerdere en verschillende gevallen de wet overtreden heeft. Daar is hij ook in een van die gevallen voor veroordeeld. Dat is een feit; de man is een crimineel. Daar komt ook een onafhankelijke jury aan te pas die beoordeelt of er genoeg reden is om iemand te vervolgen. Dat is nu een van die mooie checks and balances in het Amerikaanse rechtssysteem om te voorkomen dat je zomaar, lukraak, vanuit politieke of andere beweegredenen, voor een strafrechter kan zetten. Dan kan je wel blijven roepen dat het allemaal 'politiek gemotiveerd' is, maar dat doet niets, werkelijk niets af aan het feit dat het meer dan redelijk is om aan te nemen dat hij de wet overtreden heeft en daar gewoon, zoals elk ander mens, voor vervolgt zou moeten worden.
Net zo onafhankelijk als bij OJ Simpson?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214453098
quote:

[..]
Hmm nee, net andersom. Harris zou zogenaamd een goede kandidate zijn omdat Trump zogenaamd zo verschrikkelijk is.
[..]

Wel tekenend dat je ook nu gelijk naar de andere kant wijst _O-
Цой жив
  zondag 28 juli 2024 @ 18:41:02 #122
37950 JAM
pi_214453101
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Net zo onafhankelijk als bij OJ Simpson?
...wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?
  zondag 28 juli 2024 @ 18:42:07 #123
323876 michaelmoore
pi_214453109
Mooi dat Tayler Swift zo fel tekeer gaat tegen Trump , of ie haar persoonlijk vijand is

ze is de beste vice van Harris

zondag 28 juli 2024 @ 18:44:17 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214453126
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:35 schreef JAM het volgende:

[..]
BORD & KOP.

Nog een keer (maar dan zal je me wel weer een langspeelplaat gaan noemen), Trump wordt vervolgd omdat het méér dan redelijk aannemelijk is dat hij in meerdere en verschillende gevallen de wet overtreden heeft. Daar is hij ook in een van die gevallen voor veroordeeld. Dat is een feit; de man is een crimineel. Daar komt ook een onafhankelijke jury aan te pas die beoordeelt of er genoeg reden is om iemand te vervolgen. Dat is nu een van die mooie checks and balances in het Amerikaanse rechtssysteem om te voorkomen dat je zomaar, lukraak, vanuit politieke of andere beweegredenen, voor een strafrechter kan zetten. Dan kan je wel blijven roepen dat het allemaal 'politiek gemotiveerd' is, maar dat doet niets, werkelijk niets af aan het feit dat het meer dan redelijk is om aan te nemen dat hij de wet overtreden heeft en daar gewoon, zoals elk ander mens, voor vervolgd zou moeten worden.
Inderdaad, dit is wat ik bedoel met een langspeelplaat. Hier gaan we het ook niet over eens worden.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Sodemieter toch een end op zeg. Het wordt nu wel heel treurig. Dit zijn de feiten: de man heeft de wet overtreden en is daarvoor door een onafhankelijke jury (laten we daar nog even aan toevoegen: unaniem) voor veroordeeld. Hoe is dat 'politiek gemotiveerd'?
Een jury is juist het slechtste van het hele Amerikaanse gerechtssysteem. Willekeurige burgers zouden nooit een dusdanige invloed moeten kunnen hebben. Er is onafhankelijk juridisch personeel nodig, niet een groep burgers die moet gaan proberen te corrigeren voor eventuele politieke vooringenomenheid van aanklagers en rechters.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wel tekenend dat je ook nu gelijk naar de andere kant wijst _O-
Wat ik daar zeg is toch de realiteit? Dat Kamala Harris nu op een voetstuk wordt geplaatst is niet omdat zij een fantastische politicus is, wel omdat zij nog de enige is die Trump kan verslaan.
pi_214453146
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben inmiddels een beetje te oud om nog stickers te plakken, maar you do you.
Nou, stop daar dan mee.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:47:07 #126
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214453158
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik kan feitelijk bewijzen dat Trump de eerste president in de geschiedenis van dat land is met een strafblad.

Succes met het bewijzen dat het een politiek proces was.
Dit, dus.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:48:16 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_214453165
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:41 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat je praatje over onafhankelijke jury er op papier leuk uitziet, maar dat het er in de praktijk anders aan toe gaat.

Net zoals onafhankelijke rechters. Die in de USA gewoon politieke kleur hebben.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:50:04 #128
37950 JAM
pi_214453189
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, dit is wat ik bedoel met een langspeelplaat. Hier gaan we het ook niet over eens worden.
[..]
Een jury is juist het slechtste van het hele Amerikaanse gerechtssysteem. Willekeurige burgers zouden nooit een dusdanige invloed moeten kunnen hebben. Er is onafhankelijk juridisch personeel nodig, niet een groep burgers die moet gaan proberen te corrigeren voor eventuele politieke vooringenomenheid van aanklagers en rechters.
[..]
Wil je dan beweren dat er geen aanleiding is om Trump te vervolgen? Ten tweede, tsja, ik ben ook geen fan van juryrechtspraak, maar ik meen het toch wel heel flauw en gemakkelijk om elke uitspraak die daaruit voortvloeit dan maar als lekengelul te bestempelen, vooral wanneer de uitspraak je niet aanstaat. Ik durf er toch wel een tientje of wat op in te zetten dat als die zaak voor een meervoudige kamer zoals we dat hier kennen had gediend het precies dezelfde uitkomst zou hebben gekend: schuldig. Ook nog een vraag dan: meen je dat hij hier niet voor vervolgd had moeten worden? Meen je dat hij vrijgesproken had moeten worden?

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 28-07-2024 18:58:31 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 18:51:45 #129
37950 JAM
pi_214453202
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat je praatje over onafhankelijke jury er op papier leuk uitziet, maar dat het er in de praktijk anders aan toe gaat.

Net zoals onafhankelijke rechters. Die in de USA gewoon politieke kleur hebben.
Zoals ik in een andere reactie zei: ik ben er sterk van overtuigd dat als die zaak had gediend voor een meervoudige kamer zoals we die hier in Nederland kennen (ik ben ook geen fan van juryrechtspraak) de uitkomst niet anders zou zijn geweest.
pi_214453313
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, stop daar dan mee.
Bij jou moet je echt alles uitspellen, is het niet? Ik ben daar al lang geleden mee gestopt.
pi_214453323
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:44 schreef HowardRoark het volgende:

Wat ik daar zeg is toch de realiteit? Dat Kamala Harris nu op een voetstuk wordt geplaatst is niet omdat zij een fantastische politicus is, wel omdat zij nog de enige is die Trump kan verslaan.
Het gaat erom dat jij constant alleen bezig bent naar de andere kant te wijzen om maar af te leiden van hoe achterlijk de persoon is die jouw ideologie moet vertegenwoordigen.
Ik vind het ook jammer dat opnieuw het meest belangrijke dat de democratische kandidaat te bieden heeft is dat het geen Trump is, maar dat zegt voor mij toch meer iets over Trump dan over de democraten.
Als ik rechts-conservatief was geweest, zou ik mij vooral doodschamen om wat er in Amerika gebeurt ipv constant voor Trump in de verdediging te schieten.
Цой жив
pi_214453353
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij jou moet je echt alles uitspellen, is het niet? Ik ben daar al lang geleden mee gestopt.
Je moet gewoon ophouden met spelletjes spelen.
Dat maakt de discussie een heel stuk prettiger.
pi_214453392
-

[ Bericht 99% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-07-2024 19:08:44 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 19:11:19 #134
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214453437
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
China en Rusland zitten staatsrechtelijk anders in elkaar.
Hoe precies?
  zondag 28 juli 2024 @ 19:19:34 #135
323876 michaelmoore
pi_214453524
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
China en Rusland zitten staatsrechtelijk anders in elkaar. Dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid.
feit van algemene bekendheid?

Dat Trump een ongelooflijke oen is, nog dommer dan Poetin

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 19:30:39 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 19:37:26 #136
323876 michaelmoore
pi_214453713
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Trump is klaar en je vriend Poetin ook

pi_214453920
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je moet gewoon ophouden met spelletjes spelen.
Dat maakt de discussie een heel stuk prettiger.
Beetje last van projectie zie ik. Probeer de volgende post nou maar weer iets inhoudelijks, want dat op de man spelen gaat vervelen.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:52:24 #138
37950 JAM
pi_214453939
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beetje last van projectie zie ik. Probeer de volgende post nou maar weer iets inhoudelijks, want dat op de man spelen gaat vervelen.
Trump is een randdebiel die de bak in moet.
pi_214453966
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hoe precies?
Om te beginnen hebben beiden een almachtige president. Er is dus feitelijk geen sprake van checks and balances.
pi_214453988
quote:
Ik begin het idee te krijgen dat jij het grootste deel van november in je bedje ligt te huilen zodra Trump heeft gewonnen.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:59:04 #141
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214454058
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Om te beginnen hebben beiden een almachtige president. Er is dus feitelijk geen sprake van checks and balances.
Simpel uitgelegd. Kijk bijv naar een Rutte doctrine, zijn kabinetten en hoe oppositie als Omtzigt behandeld werden.

Misschien ligt het ook aan het feit dat wij zoveel partijen hebben in Nederland en een VS bijv maar twee dat richting een autocratie gaat.
pi_214454107
Ik zie overigens dat ook hier het nieuwe speeltje Harris niet meer interessant is en het weer alleen over Trump gaat.

O well…
  zondag 28 juli 2024 @ 20:04:14 #143
37950 JAM
pi_214454129
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:02 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zie overigens dat ook hier het nieuwe speeltje Harris niet meer interessant is en het weer alleen over Trump gaat.

O well…
Het blijft een randdebiel en hij zit nog steeds niet in de bak, zie je.
pi_214454145
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Simpel uitgelegd. Kijk bijv naar een Rutte doctrine, zijn kabinetten en hoe oppositie als Omtzigt behandeld werden.

Misschien ligt het ook aan het feit dat wij zoveel partijen hebben in Nederland en een VS bijv maar twee dat richting een autocratie gaat.
Nee, het probleem in de VS is niet het twee partijen stelsel, maar het feit dat omkoping van de politici geïnstitutionaliseerd is. Om te winnen heb je daar een oorlogskas nodig en die wordt vooral gevuld door de grote bedrijven (bij lokale politici de grotere lokale bedrijven) en die willen daar ook beleid voor terug waar zij gelukkig van worden.

Dientengevolge is iedere politicus in de VS met de handen gebonden.
pi_214454171
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:04 schreef JAM het volgende:

[..]
Hij zal hoogstens huisarrest krijgen. Lekker golfen op Mar-a-Lago. Alleen maar daar nog pussy grabben.

Maar wat wil je hiermee? Ik geloof niet dat het echt een discussie is dat Trump de wet wel eens heeft overtreden.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:08:36 #146
323876 michaelmoore
pi_214454179
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:08 schreef VEM2012 het volgende:
Hij zal hoogstens huisarrest krijgen. Lekker golfen op Mar-a-Lago. Alleen maar daar nog pussy grabben.
Zulke praat is echt op het niveau van zijn achterban

quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:04 schreef JAM het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik begin het idee te krijgen dat jij het grootste deel van november in je bedje ligt te huilen zodra Trump heeft gewonnen.
Dat gaat niet gebeuren

Trump is een groot gevaar voor de USA
pi_214454225
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je blijft hoogst vermakelijk.

Ik trap er niet meer in :W
pi_214454255
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op de man :R
pi_214454322
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Zulke praat is echt op het niveau van zijn achterban
[..]

Onzin. Ook een voormalig Potus krijgt beveiliging. Dat is onmogelijk in de gevangenis. Dus alleen al puur voor praktische redenen gaat dat niet gebeuren.
pi_214454340
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je blijft hoogst vermakelijk.

Ik trap er niet meer in :W
Zeg nou maar gewoon eerlijk dat je niets inhoudelijks kan verzinnen…
pi_214454360
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op de man :R
Niet echt. Maar goed.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:19:01 #152
37950 JAM
pi_214454374
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onzin. Ook een voormalig Potus krijgt beveiliging. Dat is onmogelijk in de gevangenis. Dus alleen al puur voor praktische redenen gaat dat niet gebeuren.
Ik denk nu niet dat dat het stukje tekst was waar die opmerkingen over ging...
pi_214454403
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:19 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik denk nu niet dat dat het stukje tekst was waar die opmerkingen over ging...
Dat zou wel heel dom zijn, want zijn achterban probeert het pussy grabben net zo dood te zwijgen als dat de Democraten proberen om mensen te laten geloven dat Harris niet verantwoordelijk was voor het probleem ‘de grens’.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:25:41 #154
37950 JAM
pi_214454520
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zou wel heel dom zijn, want zijn achterban probeert het pussy grabben net zo dood te zwijgen als dat de Democraten proberen om mensen te laten geloven dat Harris niet verantwoordelijk was voor het probleem ‘de grens’.
Ik denk dat er op het moment dat wij nu spreken er ergens in een Amerikaanse achter- of voortuin een paar lijvige mannen bier aan het drinken zijn, vlees aan het verkloten zijn (ik vind het altijd wonderlijk om te zien hoe veel van die Amerikaanse huiskoks erin slagen een stuk vlees gelijktijdig te verkolen en niet te laten garen), er dan een vrouw voorbij loopt en ze dan giechelend tegen elkaar, als ze zeker zijn dat ze het niet kan horen, 'Grab 'em by the pussy!'-fluisteren. Nee, genoeg lui die daarvan smullen!
  zondag 28 juli 2024 @ 20:27:29 #155
323876 michaelmoore
pi_214454555
quote:

[..]
heb je de beantwoording van posten geautomatiseerd daar ?

het slaat allemaal nergens op , krijg je per post betaald ??
pi_214454556
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zeg nou maar gewoon eerlijk dat je niets inhoudelijks kan verzinnen…
Ik begin het idee te krijgen dat jij het grootste deel van november in je bedje ligt te huilen zodra Harris heeft gewonnen.
pi_214454652
quote:
Die was tegen het zere been...
pi_214454905
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:25 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik denk dat er op het moment dat wij nu spreken er ergens in een Amerikaanse achter- of voortuin een paar lijvige mannen bier aan het drinken zijn, vlees aan het verkloten zijn (ik vind het altijd wonderlijk om te zien hoe veel van die Amerikaanse huiskoks erin slagen een stuk vlees gelijktijdig te verkolen en niet te laten garen), er dan een vrouw voorbij loopt en ze dan giechelend tegen elkaar, als ze zeker zijn dat ze het niet kan horen, 'Grab 'em by the pussy!'-fluisteren. Nee, genoeg lui die daarvan smullen!
Dat is toch net wat anders dan het in verband brengen met Trump, maar goed.
pi_214454932
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heb je de beantwoording van posten geautomatiseerd daar ?

het slaat allemaal nergens op , krijg je per post betaald ??
Nou, dan geloof jij toch wel dat hij de cel in gaat? Wil je er geld op zetten?
pi_214454982
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begin het idee te krijgen dat jij het grootste deel van november in je bedje ligt te huilen zodra Harris heeft gewonnen.
Goh, hoe kom je op dit soort snedige vondsten zeg?

Maar dit is voor jou dus het meest inhoudelijke? Gaat lekker.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:44:39 #161
37950 JAM
pi_214454998
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is toch net wat anders dan het in verband brengen met Trump, maar goed.
Het is om te zeggen dat ik denk dat er onder zijn achterban een hoop lui zitten die dat soort dingen grappig en/of stoer vinden, hoe kinderachtig en triest dat soort opmerkingen ook moge zijn. Dat zullen ze publiekelijk echter niet zo snel toegeven, zoals dat nu eenmaal met kinderachtig gedoe vaker het geval is.
pi_214455019
Het is echt grappig om te zien dat de Harris fans ook beginnen door te krijgen dat ze geen schijn van kans heeft. Met haar 68 supporters bij haar rally gisteren (tenminste, dat zie ik voorbij komen, nog geen betrouwbare bevestiging).
pi_214455041
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:44 schreef JAM het volgende:

[..]
Het is om te zeggen dat ik denk dat er onder zijn achterban een hoop lui zitten die dat soort dingen grappig en/of stoer vinden, hoe kinderachtig en triest dat soort opmerkingen ook moge zijn. Dat zullen ze publiekelijk echter niet zo snel toegeven, zoals dat nu eenmaal met kinderachtig gedoe vaker het geval is.
Ik snap niet dat je niet ziet dat het een sneer was naar Trump. Maar goed.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:47:13 #164
323876 michaelmoore
pi_214455068
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, dan geloof jij toch wel dat hij de cel in gaat? Wil je er geld op zetten?
nee en dat gaat het niet om ., als Harris maar Potus wordt, wat trump gaat doen dat zoekt ie maar uit , In Ruzzia wonen ofzo
  Vis een optie? zondag 28 juli 2024 @ 20:48:35 #165
70532 loveli
N
pi_214455109
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:41 schreef JAM het volgende:

[..]
Die was ook onschuldig :Y
crap in = crap out
pi_214455329
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
Het is echt grappig om te zien dat de Harris fans ook beginnen door te krijgen dat ze geen schijn van kans heeft. Met haar 68 supporters bij haar rally gisteren (tenminste, dat zie ik voorbij komen, nog geen betrouwbare bevestiging).
Het maakt toch niet uit of ze fans heeft? Als mensen maar tegen Trump gaan stemmen.
Цой жив
  zondag 28 juli 2024 @ 21:05:47 #167
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214455538
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het maakt toch niet uit of ze fans heeft? Als mensen maar tegen Trump gaan stemmen.
Precies zeker in een 1 op 1 stemming staan voor en tegenstemmen gelijk aan elkaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214455642
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik las de afgelopen week over al het enthousiasme, maar de praktijk is toch flink anders. Weet je nog de aankondiging van Chuck Schumer die vervolgens in zijn eentje stond te klappen.

Harris is simpelweg geen stemmenkanon. Maar het probleem is een beetje dat Harris zichzelf niet weg laat zetten en meest waarschijnlijk er maar twee opties lagen. En Biden deed het zo slecht dat de kans nihil was. Nou ja, dan maar op de ander gokken.

En voor diegenen die anders willen geloven, ook goed. We zien het in november wel.
pi_214455657
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies zeker in een 1 op 1 stemming staan voor en tegenstemmen gelijk aan elkaar.
In 2020 werd er ook lacherig gedaan dat er geen hond naar Biden kwam luisteren, terwijl Trump rallies hield in volle arena's.
Цой жив
pi_214455731
quote:
Harris an sich heeft geen schijn van kans tegen Trump. Het is dat ze DE naar voren geschoven democratische kandidaat is dat democraten op haar MOETEN stemmen. Anders gaat je stem als het ware naar Trump. Alleen daardoor heeft zij in de polls een hoog percentage aan stemmen. Het is 1 grote farce.

Maar goed, het zal uiteindelijk aankomen op het winnen van de zieltjes van de zwevende kiezer en daar heeft Kamala nog heel wat werk te verrichten, zeker als het gaat om de zwarte Amerikaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 28 juli 2024 @ 21:15:48 #171
37950 JAM
pi_214455827
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Harris an sich heeft geen schijn van kans tegen Trump. Het is dat ze DE naar voren geschoven democratische kandidaat is dat democraten op haar MOETEN stemmen. Anders gaat je stem als het ware naar Trump. Alleen daardoor heeft zij in de polls een hoog percentage aan stemmen. Het is 1 grote farce.

Maar goed, het zal uiteindelijk aankomen op het winnen van de zieltjes van de zwevende kiezer en daar heeft Kamala nog heel wat werk te verrichten, zeker als het gaat om de zwarte Amerikaan.
Dat mag je me even uitleggen. Waarom zou ze geen kans hebben tegen Trump?
  zondag 28 juli 2024 @ 21:15:49 #172
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214455830
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
In 2020 werd er ook lacherig gedaan dat er geen hond naar Biden kwam luisteren, terwijl Trump rallies hield in volle arena's.
Dat is het grote verschil tussen een verkiezing in de VS en het democratische Nederland; door de pluraliteit aan kandidaten is komt dat idee van tegenstemmen in Nederland niet voor, maar in de VS is het wel degelijk een zeer relevante factor.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214455918
quote:

[..]
Goh, zou de forever flu daar iets mee te maken hebben gehad?
pi_214456095
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, zou de forever flu daar iets mee te maken hebben gehad?
Het punt is dat Biden niet bijzonder populair of inspirerend was in vergelijking met Trump, maar dus wel won, vnl door tegenstemmen.
Цой жив
pi_214456172
quote:
Bron zou wel handig zijn indd. Iedereen kan slap lullen op internet.

https://apnews.com/articl(...)87377e4ba11250fff597
quote:
Harris raised $200 million in first week of White House campaign and signed up 170,000 volunteers
Vooralsnog lijkt het wel zeer goed te gaan als we echte bronnen gebruiken.
pi_214456483
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:15 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat mag je me even uitleggen. Waarom zou ze geen kans hebben tegen Trump?
"Ze" had nauwelijks de voorkeur van de democratische stemmer 4 jaar geleden. Als vice president is ze nagenoeg onzichtbaar gebleven en is de 'one job she had to do' - de zuidgrens, nou niet echt een succes gebleken. En dan zijn er ook veel zwarte Amerikanen die weinig hebben teruggezien van de beloftes van de Biden-administration.

In die zin heeft ze 0% kans om te winnen van Trump.

Het is dat ze de democratische kandidaat is dat de democratische stemmer dus op haar zal MOETEN stemmen. En puur en alleen daarom zal ze wel een 'kans' hebben tegen Trump.
pi_214456522
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:25 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

[..]
Waarvan 96 miljoen nog over van de Biden campagne.
pi_214456645
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:40 schreef Montagui het volgende:

[..]
Waarvan 96 miljoen nog over van de Biden campagne.
Ja, dus? 100 miljoen in een week is nog steeds zeer goed, toch? En ze is net begonnen met haar campaign. Ze zal de komende weken nog zeker blijven groeien in populariteit.
  zondag 28 juli 2024 @ 21:49:45 #179
403588 mcmlxiv
pi_214456699
De voornaamste campagnevoerder voor Harris is Trump. Verkiezingen worden, zelfs in de VS in het midden gewonnen. Harris moet vooral presidentieel en gedegen overkomen en Trump blijven irriteren. Trump kan zichzelf niet beheersen, die gaat voldoende shit uitkramen waar normale mensen niets van moeten hebben.

Dit soort cadeautjes moeten de komende maanden volledig uitgebuit worden dan zijn de kansen van Harris opeens verre van nul.

Abortus, zorg, het gekut met bondgenoten en Oekraïne, het totale gebrek aan resultaat de eerste termijn, zoveel punten om De Donald op inhoud alle hoeken van de kamer te laten zien. Niet om inteelt MAGA idioten te overtuigen, die moet ze gewoon negeren.
pi_214456860
quote:
Ik denk eigenlijk dat hij wilt zeggen dat daarna een andere kandidaat aan de beurt is, en het dus niet boeit. Nu wel, want Trump.

Maargoed met Trump weet je het natuurlijk nooit, aangezien zijn hele retoriek 1 grote leugen is.
pi_214456970
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:39 schreef Montagui het volgende:

Als vice president is ze nagenoeg onzichtbaar gebleven en is de 'one job she had to do' - de zuidgrens, nou niet echt een succes gebleken. En dan zijn er ook veel zwarte Amerikanen die weinig hebben teruggezien van de beloftes van de Biden-administration.

BoRdEr CzAr!? Serieus? Kom je nu echt aan met deze troep? Dit is toch alleen bestemd voor de meest achterlijke trump fans?

Vrouwen kunnen, mede dankzij trump, niet meer voor een abortus kiezen in de VS. En nu heeft die idioot een VP die net zulke domme dingen roept over vrouwen zodat ze nog meer minderwaardig overkomen. Dat vinden vrouwen belangrijk. En als genoeg vrouwen dat belangrijk vinden dan vinden mannen dat ook uiteindelijk belangrijk.

Wat dat betreft is er eigenlijk nooit een betere tijd geweest om een vrouw voor te dragen als kandidaat voor president in VS. 4 jaar geleden vond de DP dat Biden de juiste persoon was om van Trump te winnen. Toen hadden ze overtuigend gelijk. Nu vinden ze dat Harris de persoon is die van Trump kan winnen. We gaan zien of ze nogmaals gelijk hebben. Tot nu toe gaat het beter dan verwacht met Harris.
pi_214457029
quote:

[..]
Ik denk vooral dat de extremisten graag naar die shows komen, daar is Trump natuurlijk perfect voor. De gemiddelde persoon zal het waarschijnlijk geen drol interesseren .

Zo boeiend is het ook niet, iemand die enkel zijn visie staat te verkondigen zonder enige weerstand, niet het hetzelfde niveau als een debat.
pi_214457142
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:47 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Ja, dus? 100 miljoen in een week is nog steeds zeer goed, toch? En ze is net begonnen met haar campaign. Ze zal de komende weken nog zeker blijven groeien in populariteit.
Ongetwijfeld, en dan is het afwachten of ze in een debat met Trump overeind blijft (voor de neutrale toeschouwer).
pi_214457180
"If you're not with us, you're against us!"

Dat is natuurlijk een heel rechtse uitspraak. Je verdeelt de bevolking in de goeden en de slechten. De goeden moet je in de watten leggen, de slechten moet je keihard aanpakken, want die verpesten het voor de rest.

We weten ondertussen wel wie de slechten zijn: de buitenlanders, de armen, de gekleurden, enzovoorts. Tegenwoordig zitten ook de vrouwen daar steeds vaker tussen. Maar wie zijn dan de goeden?

Als Amerikanen ergens tegenop kijken zijn het de rijken. Ze denken ook bijna allemaal dat ze daar ook tussen komen. Ze zijn nu misschien tijdelijk nog geen multimiljonair, maar wat niet is gaat nog komen. Dus de goeden zijn de mensen die rijk willen worden of dat al zijn. Eigenlijk heel simpel. Vaak wordt er nog wat bij gezegd van "hardwerkend", maar dat meent natuurlijk niemand. De zaak goed kunnen oplichten in je eigen voordeel is een blijk van intelligentie. Want zo werkt de wereld nou eenmaal.

En dat zien we nu ook heel duidelijk terug in de politiek. De rijke elite heeft een draaiboek geschreven en dat moet uitgevoerd worden. Blijkbaar zien ze Trump nu nog als de beste kans om dat te realiseren, maar zijn opvolger staat al klaar. En de hoge raad zit al in de startblokken.

Maar omkoping van politici is natuurlijk ook heel normaal in de VS. Alle senatoren zijn voor hun inkomen bijvoorbeeld afhankelijk van donaties, want ze krijgen niets van de staat. Ook de hoge raad doet daar aan mee. Dus met voldoende donaties kan er veel.

En dan is de politiek natuurlijk nog slechts 1 facet waarop dat gevecht plaatsvind. Het is een staatsgreep, maar niet op de manier zoals wij die kennen. De politiek krijgt gewoon nog veel minder te vertellen dan nu. En in plaats van via donaties de zaak te beïnvloeden zet je gewoon ambtenaren neer die doen wat jij wilt.

Gaat ze dat ook lukken? Komen ze daar mee weg? Zelf denken ze van wel en het is natuurlijk een proces dat met president Reagan begonnen is. Het gaat gewoon steeds openlijker. Blijkbaar is de tijd er rijp voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 28-07-2024 22:19:17 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 22:06:39 #185
323876 michaelmoore
pi_214457181
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, en dan is het afwachten of ze in een debat met Trump overeind blijft (voor de neutrale toeschouwer).
Daar heb ik het volste vertrouwen in

ze is zeer goed gebekt en fel genoeg,
alle vrouwen in de USA worden wild van vreugde als ze haar tekeer zien gaan tegen die opgeblazen verkrachter

Het regulier trump volk is wat men hier uitschot zou noemen, motorbikers , waar jij niet mee gezien wilt worden op de markt

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 22:30:21 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 22:07:34 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214457206
quote:

[..]
De ADX Supermax is de veiligste plek van de VS.
  zondag 28 juli 2024 @ 22:09:05 #187
37950 JAM
pi_214457236
quote:

[..]

'So I said, “So there’s a shark 10 yards away from the boat, 10 yards or here. Do I get electrocuted if the boat is sinking, and water goes over the battery, the boat is sinking. Do I stay on top of the boat and get electrocuted or do I jump over by the shark and not get electrocuted?” Because I will tell you he didn’t know the answer. [...] I said, “I think it’s a good question. I think there’s a lot of electric current coming through that water.” But you know what I’d do if there was a shark or you get electrocuted, I’ll take electrocution every single time. I’m not getting near the shark.'

Ik ken kleuters die daar nog tegen overeind blijven.
pi_214457353
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:57 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
BoRdEr CzAr!? Serieus? Kom je nu echt aan met deze troep? Dit is toch alleen bestemd voor de meest achterlijke trump fans?

Vrouwen kunnen, mede dankzij trump, niet meer voor een abortus kiezen in de VS. En nu heeft die idioot een VP die net zulke domme dingen roept over vrouwen zodat ze nog meer minderwaardig overkomen. Dat vinden vrouwen belangrijk. En als genoeg vrouwen dat belangrijk vinden dan vinden mannen dat ook uiteindelijk belangrijk.

Wat dat betreft is er eigenlijk nooit een betere tijd geweest om een vrouw voor te dragen als kandidaat voor president in VS. 4 jaar geleden vond de DP dat Biden de juiste persoon was om van Trump te winnen. Toen hadden ze overtuigend gelijk. Nu vinden ze dat Harris de persoon is die van Trump kan winnen. We gaan zien of ze nogmaals gelijk hebben. Tot nu toe gaat het beter dan verwacht met Harris.
Ah, dus als ik de zuidgrens noem is jouw trigger meteen border czar. Typisch. Het is niettemin een feit dat de zuidgrens gewoon nog steeds een probleem is.

Qua vrouwen heb je m.i. wel gelijk. M.i. zijn er meer vrouwen voor abortus dan tegen, dus de (meerderheid) stem van de vrouw heeft ze.

En verder is ze DE democratische kandidaat, dus democraten stemmen daardoor op haar. Logisch toch?
pi_214457393
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:09 schreef JAM het volgende:

[..]

'So I said, “So there’s a shark 10 yards away from the boat, 10 yards or here. Do I get electrocuted if the boat is sinking, and water goes over the battery, the boat is sinking. Do I stay on top of the boat and get electrocuted or do I jump over by the shark and not get electrocuted?” Because I will tell you he didn’t know the answer. [...] I said, “I think it’s a good question. I think there’s a lot of electric current coming through that water.” But you know what I’d do if there was a shark or you get electrocuted, I’ll take electrocution every single time. I’m not getting near the shark.'

Ik ken kleuters die daar nog tegen overeind blijven.
Zeker, maar jij bent niet neutraal.
pi_214457396
quote:

[..]
Denk niet dat dat een probleem gaat worden voor haar. Voormalige aanklager tegenover een veroordeelde crimineel. Die soundbite alleen al is super vernederend voor Trump. Als ze het een beetje slim speelt gaat het een slechte dag worden voor Trump.
pi_214457429
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:25 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

[..]
Trump-aanhangers en echte bronnen.

Geen goede combinatie.
pi_214457608
quote:

[..]
Ik weet nog dat ik toen een filmpje zag waar ze openlijk aan het verlies van Trump twijfelde omdat "Ik zie heel veel rode petjes altijd overal maar nooit een petje met Biden erop. Hoe kan hij dan verliezen" :')

Die mensen leven geeneens in een bubbel. Zij zijn zelf bubbels.
Conscience do cost.
  zondag 28 juli 2024 @ 22:33:08 #193
323876 michaelmoore
pi_214457731
Kamala Harris heeft het momentum volledig mee
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/28/vs-blog-28-juli-a4860944
quote:
zondag 28 juli 2024 om 14:51
Kamala Harris haalt 200 miljoen aan campagnedonaties op binnen één week

Vicepresident Kamala Harris’ verkiezingscampagne heeft binnen één week meer dan 200 miljoen dollar ingezameld, volgens woordvoerder van de campagne Michael Tyler.

Afgelopen zondag maakte president Joe Biden bekend uit de verkiezingen om het Amerikaanse presidentschap te stappen.
Kort daarna maakte hij bekend zijn vicepresident Kamala Harris te steunen.

Al binnen 24 uur werd er 81 miljoen euro gedoneerd – volgens Harris’ campagne de hoogste som ooit binnen 24 uur.

Volgens Tyler werd 66 procent van de 200 miljoen dollar gedoneerd door mensen die niet eerder geld gaven aan een verkiezingscampagne.
Daarnaast zouden 170.000 vrijwilligers zich hebben aangemeld om campagne te voeren voor Harris. „

Er is echt momentum en energie voor vicepresident Harris”, schreef Tyler in een persbericht.
quote:
Na haar studie aan Howard keerde Harris terug naar Californië, waar ze in 1989 een rechtendiploma behaalde aan Hastings College of the Law in San Francisco. Ze werd toegelaten tot de balie en van 1990 tot 1998 was ze werkzaam als deputy district attorney in Alameda County. In die tijd was ze een koppel met de 30 jaar oudere Willie Brown, de toenmalige voorzitter van het California State Assembly.
Brown stelde Harris voor aan zijn politieke netwerk en wees haar in 1994 tweemaal een betaalde positie toe. In 1996 werd Brown burgemeester van San Francisco en ging het koppel uiteen.

Van 1998 tot 2000 werkte Harris voor de openbaar aanklager (district attorney) van San Francisco, waar ze zware misdaden vervolgde. Van 2000 tot 2003 diende Harris de stadsadvocaat. In 2003 stelde ze zich kandidaat om haar voormalige baas op te volgen als openbaar aanklager van San Francisco. Haar campagne gaf meer dan 600.000 dollar uit, meer dan ooit tevoren, en meer dan wettelijk was toegelaten. Na een turbulente campagne won Harris de verkiezing met 56 procent van de stemmen. In 2007 werd ze opnieuw verkozen, als enige kandidaat.
pi_214457787
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
Kamala Harris heeft het momentum volledig mee
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/28/vs-blog-28-juli-a4860944
[..]

Nog maar een keer, bijna de helft daarvan is/wordt overgedragen vanuit de Biden-campagne.
pi_214457791
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar heb ik het volste vertrouwen in

ze is zeer goed gebekt en fel genoeg,
alle vrouwen in de USA worden wild van vreugde als ze haar tekeer zien gaan tegen die opgeblazen verkrachter

Het regulier trump volk is wat men hier uitschot zou noemen, motorbikers , waar jij niet mee gezien wilt worden op de markt

Veel uit die video herken ik ook wel uit discussies die ik op Fok gehad heb sinds Biden president is.

Ik weet niet wat voor koorts Trump veroorzaakt bij mensen, maar het is fascinerend.
Ik ben benieuwd hoe de wereld over 30 jaar hierop terug kijkt.
  zondag 28 juli 2024 @ 22:38:00 #196
37950 JAM
pi_214457827
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zeker, maar jij bent niet neutraal.
Ook iemand die zo neutral is als Zwitserse babybillendoekjes zal moeten erkennen dat het op zijn zachtst gezegd wat bizar is dat dit soort zonderlinge lulkoek uit de mond van een presidentskandidaat komt. Dan niet als hij een lange dag werken in bed met zijn vrouw na een paar wijntjes en een flinke stoot hasj gewoon nog wat ligt te bazelen voor het slapen gaan, maar nee, als onderdeel van zijn campagne tijdens een toespraak voor een publiek van een paar duizend man.
pi_214457831
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nog maar een keer, bijna de helft daarvan is/wordt overgedragen vanuit de Biden-campagne.
Wellicht, maar...

quote:
Volgens Tyler werd 66 procent van de 200 miljoen dollar gedoneerd door mensen die niet eerder geld gaven aan een verkiezingscampagne.
Daarnaast zouden 170.000 vrijwilligers zich hebben aangemeld om campagne te voeren voor Harris
Toch een goed teken.
pi_214457863
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:36 schreef Wantie het volgende:
Ik weet niet wat voor koorts Trump veroorzaakt bij mensen, maar het is fascinerend.
Ik ben benieuwd hoe de wereld over 30 jaar hierop terug kijkt.
Bush Jr: "He's one of us!".
Trump: "You say it, bro!"

Het is herkenbaar, ze kunnen zich er mee identificeren.
pi_214457879
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Ook iemand die zo neutral is als Zwitserse babybillendoekjes zal moeten erkennen dat het op zijn zachtst gezegd wat bizar is dat dit soort zonderlinge lulkoek uit de mond van een presidentskandidaat komt. Dan niet als hij een lange dag werken in bed met zijn vrouw na een paar wijntjes en een flinke stoot hasj gewoon nog wat ligt te bazelen voor het slapen gaan, maar nee, als onderdeel van zijn campagne tijdens een toespraak voor een publiek van een paar duizend man.
Klopt, ik vind het ook bazelarij.
  zondag 28 juli 2024 @ 22:43:35 #200
323401 Kijkertje
met filter
pi_214457896
quote:

[..]
Heb je daar een bron voor want mss komt dat er ook nog wel bij. Niemand meldt dat dat inbegrepen is bij de donaties die ze binnensleept. In de eerste 24 uur haalde ze 81M binnen dus daar was die 96M iig niet bijgerekend.

Harris-fans breken wat dat betreft alle Zoom-records, daar hoeven ze niet voor te komen opdagen bij rally's. Veel efficienter.

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 28-07-2024 22:51:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214458118
quote:
82s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor want mss komt dat er ook nog wel bij. Niemand meldt dat dat inbegrepen is bij de donaties die ze binnensleept.

Harris-fans breken wat dat betreft alle Zoom-records, daar hoeven ze niet voor te komen opdagen bij rally's. Veel efficienter.
The $100 million cash infusion would more than double the $96 million the Biden-Harris campaign had in cash on hand at the end of June.

https://www.opensecrets.o(...)ng-after-biden-exit/

Dat is er 1. Maar diverse sites brengen hetzelfde nieuws met daarbij de vermelding dat het totaalbedrag ook inclusief de funds zijn van het national democratic committee.
  zondag 28 juli 2024 @ 23:00:27 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214458136
Harris is goed op stoom

zondag 28 juli 2024 @ 23:03:02 #203
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458161
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:58 schreef Montagui het volgende:

[..]
The $100 million cash infusion would more than double the $96 million the Biden-Harris campaign had in cash on hand at the end of June.

https://www.opensecrets.o(...)ng-after-biden-exit/

Dat is er 1. Maar diverse sites brengen hetzelfde nieuws met daarbij de vermelding dat het totaalbedrag ook inclusief de funds zijn van het national democratic committee.
Dat is van 25 juli. Inmiddels zijn we 3 dagen en eenheleboel zoom-calls verder verder. Doe eens wat van die 'diverse' sites dan en dan ook recent.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214458181
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Hexagon het volgende:
Harris is goed op stoom

[ afbeelding ]
Trump had als veroordeelde crimineel met gekke speeches tegen de 10 of max 20% moeten scoren.

Veel Amerikanen zijn gewoon knettergek ook
pi_214458184
quote:
82s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is van 25 juli. Inmiddels zijn we 3 dagen verder. Doe eens wat van die 'diverse' sites dan en dan ook recent.
Sorry, zit mobiel, en ben daar geen wonder in, maar check ook dat andere topic over Harris in nws, daar heb ik nog een andere link geplaatst.
  Vis een optie? zondag 28 juli 2024 @ 23:07:06 #206
70532 loveli
N
pi_214458200
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:57 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
BoRdEr CzAr!? Serieus? Kom je nu echt aan met deze troep?
Czar
quote:
One of the earliest known metaphorical usages of the term in the U.S. was in reference to Judge Kenesaw Mountain Landis, who was named commissioner of baseball, with broad powers to clean up the sport after it had been dirtied by the Black Sox scandal of 1919.[4]
Wikipedia, 14 jaar geleden geschreven
https://en.m.wikipedia.or(...)ecutive_branch_czars
crap in = crap out
  zondag 28 juli 2024 @ 23:08:38 #207
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458214
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
Sorry, zit mobiel, en ben daar geen wonder in, maar check ook dat andere topic over Harris in nws, daar heb ik nog een andere link geplaatst.
Even gekeken maar geen idee welk topic je bedoelt. Ik heb iig nog geen site gezien die meldt dat het huidige bedrag (rond de 200M) incl. Biden's donaties is.
  zondag 28 juli 2024 @ 23:11:51 #208
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458242
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:07 schreef loveli het volgende:

[..]
Czar
[..]
Ja we weten wat een czar is. Harris is dat dus niet.
  zondag 28 juli 2024 @ 23:12:24 #209
403588 mcmlxiv
pi_214458245
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:07 schreef loveli het volgende:

[..]
Czar
[..]
Het grappigste aan die hele grens-shit is dat het de GOP is die oplossingen heeft getorpedeerd, nog zo’n etterig puistje waar Harris genadeloos in moet blijven knijpen.

twitter
  zondag 28 juli 2024 @ 23:16:25 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458271
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het grappigste aan die hele grens-shit is dat het de GOP is die oplossingen heeft getorpedeerd, nog zo’n etterig puistje waar Harris genadeloos in moet blijven knijpen.

[ x ]
Het was ook helemaal niet het enige waar Harris zich mee bezighield. Dat ze weinig aandacht heeft gekregen is iets anders maar ze wordt behoorlijk onderschat. Daar hebben VP's wel vaker last van.

twitter

En hiervoor is ze dus ook nog AG en senator geweest.

Als je dat vergelijkt met Vance ....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 juli 2024 @ 23:20:36 #211
862 Arcee
Look closer
pi_214458299
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:12 schreef mcmlxiv het volgende:

Helemaal dit inderdaad. Trump zag z'n verkiezingspunt om zeep geholpen worden en greep in, puur uit eigenbelang, zoals we 'm kennen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214458347
quote:
9s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Even gekeken maar geen idee welk topic je bedoelt. Ik heb iig nog geen site gezien die meldt dat het huidige bedrag (rond de 200M) incl. Biden's donaties is.
Topic historische presidentscampagne Harris...

Maar nu ook teletekst pagina 134.

66% is van 'nieuwe' donoren. Dus 34% is niet van nieuwe donoren. Dat komt nogal overeen (1+1=2) met die 96k (van juni, dat zal nu minder zijn) van de Biden-campagne.
  zondag 28 juli 2024 @ 23:29:31 #213
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458370
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Topic historische presidentscampagne Harris...

Maar nu ook teletekst pagina 134.

66% is van 'nieuwe' donoren. Dus 34% is niet van nieuwe donoren. Dat komt nogal overeen (1+1=2) met die 96k (van juni, dat zal nu minder zijn) van de Biden-campagne.
Maar niet nieuwe donoren betekent niet automatisch dat dat het geld van Biden is. Alleen maar dat ze al vaker gedoneerd hebben bij verkiezingen.
pi_214458399
quote:
82s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar niet nieuwe donoren betekent niet automatisch dat dat het geld van Biden is. Alleen maar dat ze al eerder gedoneerd hebben bij verkiezingen.
Ok, wat jij wil.
  zondag 28 juli 2024 @ 23:57:27 #215
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458528
twitter
  Vis een optie? maandag 29 juli 2024 @ 00:16:12 #216
70532 loveli
N
pi_214458593
twitter

twitter

twitter
crap in = crap out
  maandag 29 juli 2024 @ 00:31:54 #217
37950 JAM
pi_214458657
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:16 schreef loveli het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Zo, die is ook flink de kluts kwijt.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:40:55 #218
37950 JAM
pi_214458685
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 23:32 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ok, wat jij wil.
Ah, het aloude 'wat jij wil'. Mogen we dat vertalen als: 'Ik weet wel dat ik ongelijk heb, maar omdat ik te kinderachtig ben om dat toe te geven, doe ik maar net alsof het me niet kan schelen.'?

_O- .
pi_214458710
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:40 schreef JAM het volgende:

[..]
Ah, het aloude 'wat jij wil'. Mogen we dat vertalen als: 'Ik weet wel dat ik ongelijk heb, maar omdat ik te kinderachtig ben om dat toe te geven, doe ik maar net alsof het me niet kan schelen.'?

_O- .
Nee, net andersom, maar wat jij wil.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:51:46 #220
37950 JAM
pi_214458712
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:50 schreef Montagui het volgende:

[..]
Andersom? 'Ik weet dat ik gelijk heb, maar omdat ik emotioneel te volwassen ben om dat te ontkennen, doe ik maar net alsof het me heel veel interesseert?' Ik begrijp er geen reet van.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:52:43 #221
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458715
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:50 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je bent er nog steeds van overtuigd? :D

quote:
A week since announcing her bid for president, Vice President Kamala Harris has raised more than $200 million dollars, according to her campaign.

To put that figure in perspective, it's four times what the Biden re-election effort raised in the entire month of April. Former president and Republican nominee Donald Trump's campaign said he raised nearly $112 million in the month of June, Politico reported.

NPR
Hier blijkt toch wel duidelijk uit dat het Harris is die de donaties heeft binnengehaald en niet Biden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 29-07-2024 00:58:24 ]
pi_214458734
quote:
11s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:51 schreef JAM het volgende:

[..]
Andersom? 'Ik weet dat ik gelijk heb, maar omdat ik emotioneel te volwassen ben om dat te ontkennen, doe ik maar net alsof het me heel veel interesseert?' Ik begrijp er geen reet van.
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je bent er nog steeds van overtuigd? :D
Mij maakt het niets uit. Ik constateer alleen maar. Nu ivm het feit van de 'funds', that's all.

Ik vind het juist amusant dat anti-Trump/pro Harris zo overtuigd lijkt van alle pro-Harris propaganda.

Als straks Harris wint is mij om het even namelijk. Evenzo mbt Trump.

Amerika is op de manier zoals het gaat al aardig verloren, zowel republikeins als democratisch.
  maandag 29 juli 2024 @ 01:05:28 #223
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458738
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Mij maakt het niets uit. Ik constateer alleen maar. Nu ivm het feit van de 'funds', that's all.

Ik vind het juist amusant dat anti-Trump/pro Harris zo overtuigd lijkt van alle pro-Harris propaganda.

Amerika is op de manier zoals het gaat al aardig verloren, zowel republikeins als democratisch.
Je hamerde er anders wel op dat de helft van Biden afkomstig was. Voor iemand die het niks kan schelen is dat best vreemd.

Maar wat jij wil :D
  maandag 29 juli 2024 @ 01:07:45 #224
37950 JAM
pi_214458742
quote:

[..]
[..]

Pro-Harris propaganda? Wat is er pro-Harrispropaganda aan de mededeling (ik parafraseer hier even) 'een niet nieuwe donor betekent dat iemand eerder gedoneerd heeft, maar niet automatisch dat dat geld dan van (of voor) Biden zou zijn'. Dat lijkt me gewoon een vrij normale, feitelijke constatering. Dat uitleggen als 'pro-Harrispropaganda' zegt naar mijn idee veel meer over jou (dat je 'constateringen' maakt die nergens op slaan, dat je spoken ziet, etc.) dan over een ander.
pi_214458750
quote:
81s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je hamerde er anders wel op dat de helft van Biden afkomstig was. Voor iemand die het niks kan schelen is dat best vreemd.

Maar wat jij wil :D
Nee, puur als tegenwicht tegen de Harris-adoratie.

To put things in perspective.

Want het is natuurlijk wel zo.
  maandag 29 juli 2024 @ 01:14:22 #226
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458756
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou nou alleen Trump wordt geadoreerd hoor!

En to put things in perpective: iedereen is verrast door de hernieuwde energie/ enthousiasme bij de Democraten en blijkbaar heb je de grote behoefte om dat (onterecht) te downplayen terwijl het je helemaal niets interesseert _O-
  maandag 29 juli 2024 @ 01:17:11 #227
37950 JAM
pi_214458758
quote:

[..]

'Een niet-nieuwe donor betekend dat iemand eerder heeft gedoneerd, maar niet dat dat geld dan van (of voor) Biden zou zijn.'
'Oh my God! Houd op met je Harrisadoratie!'

Begrijpt u mijn verwarrring? Wat is natuurlijk wel zo?
pi_214458761
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou nou alleen Trump wordt geadoreerd hoor!

En to put things in perpective: iedereen is verrast door de hernieuwde energie bij de Democraten en jij bent dat (onterecht) aan het downplayen terwijl het je helemaal niets interesseert _O-
Yup. Ik denk dat de Harris-adoratie fanclub nog wel eens een flinke klap kan krijgen.

Maar misschien ook niet.

Amerika is sowieso (al een tijdje) fucked.
  maandag 29 juli 2024 @ 01:21:38 #229
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458764
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:17 schreef JAM het volgende:

[..]
'Een niet-nieuwe donor betekend dat iemand eerder heeft gedoneerd, maar niet dat dat geld dan van (of voor) Biden zou zijn.'

Het interesseert hem niets maar diverse sites hebben gemeld dat er veel donoren zijn die voor het eerst doneren itt zij die dat al vaker deden. En dat is dan het bewijs dat om Biden's geld gaat! 8)7
  maandag 29 juli 2024 @ 01:23:09 #230
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458766
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Yup. Ik denk dat de Harris-adoratie fanclub nog wel eens een flinke klap kan krijgen.

Maar misschien ook niet.

Amerika is sowieso (al een tijdje) fucked.
Je bent doelpalen aan het verzetten. Geloof je nog steeds dat de helft Biden's geld is of niet? Dat was het punt nl.
  maandag 29 juli 2024 @ 01:24:05 #231
37950 JAM
pi_214458767
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het interesseert hem niets maar diverse sites hebben gemeld dat er veel donoren zijn die voor het eerst doneren itt zij die dat al vaker deden. En dat is dan het bewijs dat om Biden's geld gaat! 8)7
Jazeker. 1+1=2, weet je wel. :P .
pi_214458769
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:17 schreef JAM het volgende:

[..]

Simpelweg dat het wel zo kan zijn, zeker gelet op de feiten.

Wie zijn volgens jouw dan die 34% 'oude donoren'.
  maandag 29 juli 2024 @ 01:34:26 #233
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458773
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gewoon mensen die al vaker gedoneerd hebben. Dit wordt ook alleen maar gemeld omdat het percentage 'first time donors' zo hoog is wat betekent dat er wsl veel jongeren nu geinspireerd worden.
  maandag 29 juli 2024 @ 01:35:34 #234
37950 JAM
pi_214458774
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zucht. Goed. Daar gaan we weer dan. Wat een engelengeduld heb ik toch zeg. Harris heeft deze week 200 miljoen dollar opgehaald. 66% daarvan komt van nieuwe donoren. 34% daarvan komt van 'oude donoren', dat wil zeggen: mensen die eens eerder hebben gedoneerd (al was het een tientje aan Clinton in de jaren negentig, of wat recentelijker een kandidaat voor een lokale verkiezing).
DAT IS DUS IETS ANDERS, DAT IS DUS NIET HETZELFDE dan dat het geld dat mensen aan de campagne van Biden hebben gedoneerd automatisch doorgeschoven wordt naar de campagne van Harris.
Dan de volgende vraag, mag Harris het geld dat gereserveerd staat/stond voor de campagne van Biden gebruiken Waarschijnlijk wel, (zie daarvoor dit artikel: https://hls.harvard.edu/t(...)iden-campaign-funds/ ), maar daar zal ze nog even op moeten wachten.

Helder zo?
  maandag 29 juli 2024 @ 01:42:35 #235
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458783
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:35 schreef JAM het volgende:

[..]
Zucht. Goed. Daar gaan we weer dan. Wat een engelengeduld heb ik toch zeg. Harris heeft deze week 200 miljoen dollar opgehaald. 66% daarvan komt van nieuwe donoren. 34% daarvan komt van 'oude donoren', dat wil zeggen: mensen die eens eerder hebben gedoneerd (al was het een tientje aan Clinton in de jaren negentig, of wat recentelijker een kandidaat voor een lokale verkiezing).
DAT IS DUS IETS ANDERS, DAT IS DUS NIET HETZELFDE dan dat het geld dat mensen aan de campagne van Biden hebben gedoneerd automatisch doorgeschoven wordt naar de campagne van Harris.
Dan de volgende vraag, mag Harris het geld dat gereserveerd staat/stond voor de campagne van Biden gebruiken Waarschijnlijk wel, (zie daarvoor dit artikel: https://hls.harvard.edu/t(...)iden-campaign-funds/ ), maar daar zal ze nog even op moeten wachten.

Helder zo?
Er zijn bijv ook teleurgestelde Nicky Haley-stemmers die geen brood zagen in Biden maar nu wel enthousiast worden om aan Harris te doneren en op haar te gaan stemmen. Dat zijn ook geen nieuwe donoren maar hebben nog nooit aan Biden gedoneerd.
pi_214458784
quote:
81s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Gewoon mensen die al vaker gedoneerd hebben. Dit wordt ook alleen maar gemeld omdat het percentage 'first time donors' zo hoog is wat betekent dat er wsl veel jongeren nu geinspireerd worden.
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:35 schreef JAM het volgende:

[..]

Helder zo?
Mooi, dan zit ze nu zelfs op bijna (of zo) 300 miljoen euro.

Nog beter dan wat de media aangeeft.

Jottum.
  maandag 29 juli 2024 @ 02:03:46 #237
37950 JAM
pi_214458793
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 01:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Mooi, dan zit ze nu zelfs op bijna (of zo) 300 miljoen euro.

Nog beter dan wat de media aangeeft.

Jottum.
Nou ja, ze moet nog wel even wachten op dat geld, zoals toegelicht. Daar zal nog een hele hoop bijkomen, Biden gaf in 2020 bijvoorbeeld iets meer dan een miljard dollar uit.
  maandag 29 juli 2024 @ 06:54:34 #238
323876 michaelmoore
pi_214458946
quote:

[..]
enterecht zijn hun fondsen

quote:

[..]
[..]

dat is wel democratie, kan poetin wat van leren
  maandag 29 juli 2024 @ 06:58:01 #239
323401 Kijkertje
met filter
pi_214458954
twitter

The Grifter-in-Chief! :|W
pi_214459202
Ben ik de enige die aan de Clinton Foundation moet denken in een topic waar Clinton genoemd wordt en het gaat over donaties, dictaturen, het democratisch gehalte van de VS, politiek-gemotiveerde onderdrukking van onderzoeken en andersoortige vormen van corruptie?
pi_214459210
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:09 schreef Akathisia het volgende:
Ben ik de enige die aan de Clinton Foundation moet denken in een topic waar Clinton genoemd wordt en het gaat over donaties, dictaturen, het democratisch gehalte van de VS, politiek-gemotiveerde onderdrukking van onderzoeken en andersoortige vormen van corruptie?
Ja.
pi_214459221
Dat dacht ik al.
pi_214459262
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:16 schreef loveli het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Wat een zuur figuur zeg. Wat is zijn relevantie als duider? En hoe denk je er zelf over?
pi_214459283
quote:
81s.gif Op maandag 29 juli 2024 06:58 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
The Grifter-in-Chief! :|W
:')

Wat een man
pi_214459369
quote:
Elon Musk heeft de hele grote donatiestichting "America PAC" opgericht voor Trump. Hij ging eerst iedere maand 45 miljoen doneren, maar hij heeft zich bedacht.
pi_214459374
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Elon Musk heeft de hele grote donatiestichting "America PAC" opgericht voor Trump. Hij ging eerst iedere maand 45 miljoen doneren, maar hij heeft zich bedacht.
Ah oke. Geen idee wat ik hiermee moet.
pi_214459382
quote:
Ja.
pi_214459389
quote:
De stemmen in je hoofd wellicht ook?
pi_214459673
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat een zuur figuur zeg. Wat is zijn relevantie als duider? En hoe denk je er zelf over?
Volgens z'n wiki zo'n typische geradicaliseerde coronadenker. :P
  maandag 29 juli 2024 @ 11:48:37 #250
403588 mcmlxiv
pi_214462093
quote:

[..]

Ik ken geen Harris adoratie. Zullen vast wat mensen zijn die dat wel hebben, maar zal vast geen enorme groep zijn.

Ik ken wel Trump-haat. Trump zit in het groepje Orban, Wilders, Le Pen, Farage en nog enkele anderen. Vuil tuig wat een gevaar voor onze democratische samenleving vormt. Smeerlappen die via opjutten en haat zaaien proberen groepen tegen elkaar op te zetten voor eigenbelang.

Hopelijk heeft Harris het vermogen Trump te dwarsbomen. Elke andere kandidaat die dat kan is even welkom.
pi_214462117
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, in de geruchtenmolen hierover is op zeker moment bedacht dat Elon persoonlijk 45 miljoen zou gaan geven aan Trump per maand. Het bleek niet waar, het bleek dat mensen in de omgeving van Elon Musk samen een Super Pac met de naam America PAC hebben opgericht (niet eens Elon Musk zelf als co founder, aldus de NY Times, bron wil ik je best geven, maar zonder abonnement heb je daar geen reet aan) met als doel de Republikeinse partij te steunen.

Overigens blijf ik het schandalig vinden dat deze grootschalige vorm van omkoping is geïnstitutionaliseerd. Over bedreiging van de democratie gesproken: dit is de grootste bedreiging.
pi_214462126
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:48 schreef mcmlxiv het volgende:

Ik ken wel Trump-haat. Trump zit in het groepje Orban, Wilders, Le Pen, Farage en nog enkele anderen. Vuil tuig wat een gevaar voor onze democratische samenleving vormt. Smeerlappen die via opjutten en haat zaaien proberen groepen tegen elkaar op te zetten voor eigenbelang.

Dit is gewoon te grappig!
  maandag 29 juli 2024 @ 12:01:17 #253
403588 mcmlxiv
pi_214462266
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lachen man die populistische Putin liefhebbers
pi_214462528
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, in de geruchtenmolen hierover is op zeker moment bedacht dat Elon persoonlijk 45 miljoen zou gaan geven aan Trump per maand. Het bleek niet waar, het bleek dat mensen in de omgeving van Elon Musk samen een Super Pac met de naam America PAC hebben opgericht (niet eens Elon Musk zelf als co founder, aldus de NY Times, bron wil ik je best geven, maar zonder abonnement heb je daar geen reet aan) met als doel de Republikeinse partij te steunen.

Met je abbonement op de NYT mag je 10 artikelen per maand delen. :P

Waarom deel je dat artikel dan niet met je fok vrienden?

Zet anders maar de niet te delen link hier maar neer en dan maak ik er wel een deelbare van.. ^O^
pi_214462631
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Lachen man die populistische Putin liefhebbers
Wat is dat toch voor een rare vorm van Tourette om iedereen die het niet met je eens is meteen te verdenken van sympathieën voor Poetin?

En je bevestigt er alleen maar mee dat je onderdeel bent van het probleem waar je zelf over klaagt.
pi_214462647
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Met je abbonement op de NYT mag je 10 artikelen per maand delen. :P

Waarom deel je dat artikel dan niet met je fok vrienden?

Zet anders maar de niet te delen link hier maar neer en dan maak ik er wel een deelbare van.. ^O^
https://www.nytimes.com/2(...)wPID5&smid=url-share
  maandag 29 juli 2024 @ 12:49:30 #257
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214462742
quote:

[..]
Of waar
pi_214462775
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Of waar
Hoogstens 'en'.
pi_214462863
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:50 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens blijf ik het schandalig vinden dat deze grootschalige vorm van omkoping is geïnstitutionaliseerd. Over bedreiging van de democratie gesproken: dit is de grootste bedreiging.
Ja, de president en de leden van de hoge raad krijgen, in tegenstelling tot de meeste andere politici, wel een salaris, maar de donaties blijven gewoon doorgaan. Dus wat ze zeggen en doen heeft weinig met hun eigen overtuiging te maken, maar meer met de hoogte van de bijbehorende donatie.

Wat dat betreft hebben de Republikeinen natuurlijk wel een voorsprong, want de meeste rijke Amerikanen zijn rechts, meestal proportioneel met hun rijkdom. En donaties kun je aftrekken van de belasting.
pi_214463082
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, de president en de leden van de hoge raad krijgen, in tegenstelling tot de meeste andere politici, wel een salaris, maar de donaties blijven gewoon doorgaan. Dus wat ze zeggen en doen heeft weinig met hun eigen overtuiging te maken, maar meer met de hoogte van de bijbehorende donatie.

Wat dat betreft hebben de Republikeinen natuurlijk wel een voorsprong, want de meeste rijke Amerikanen zijn rechts, meestal proportioneel met hun rijkdom. En donaties kun je aftrekken van de belasting.
Volgens mij is het niet waar dat de Republikeinen meer geld ophalen. Net zo min als dat de meeste rijke Amerikanen rechts zijn.

Ook in Nederland zie je dan onder mensen met een goed inkomen GL en D66 groot zijn.

Maar het maakt mij verder ook niet uit wie er het meeste voordeel uit haalt. Het probleem is naar mijn mening dat de grote sponsoren het beleid hiermee tot op zekere hoogte kunnen bepalen en daarmee de democratie onder druk staat.
  Vis een optie? maandag 29 juli 2024 @ 13:38:13 #261
70532 loveli
N
pi_214463141
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Volgens mij is het niet waar dat de Republikeinen meer geld ophalen. Net zo min als dat de meeste rijke Amerikanen rechts zijn.

Ook in Nederland zie je dan onder mensen met een goed inkomen GL en D66 groot zijn.

Maar het maakt mij verder ook niet uit wie er het meeste voordeel uit haalt. Het probleem is naar mijn mening dat de grote sponsoren het beleid hiermee tot op zekere hoogte kunnen bepalen en daarmee de democratie onder druk staat.
Zoals de sponsoren die druk op de kandidatuur van Biden hebben gezet.
https://www.nytimes.com/2024/07/04/us/politics/biden-donors.html
https://www.bbc.com/news/articles/cjl65p8j87ko
crap in = crap out
  maandag 29 juli 2024 @ 13:42:13 #262
37950 JAM
pi_214463192
quote:

[..]
Het leek mij toch een heldere en goede samenvatting. Het zjin allemaal anti-pluralistische, authoritaire, nationalistische populisten die menen dat slechts een select groepje van de eigen bevolking (niet geheel ontoevallig dan het blanke, christelijke en heteroseksuele deel van die bevolking) de echte Fransen, of Britten, Hongaren, Nederlanders, Amerikanen etc. zijn aan wie het land teruggegeven moet worden of van wie het land afgepakt is - wat dat dan ook moeten voorstellen -, vrijwel elk probleem, van woningnood, tot tekorten in het onderwijs, tot criminaliteit, tot overbelasting van het zorgstelsel, afschuiven op immigratie (ook als daar werkelijk geen reet van waar is) en schuwen het niet om hun reet af te vegen met belangrijke en basale straatsrechtelijke en rechtsstatelijke principes om zo in het pluche te komen of te blijven om zo hun giftige rotzooi iedereen de strot door proberen te duwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 29-07-2024 14:13:02 ]
  maandag 29 juli 2024 @ 13:50:30 #263
37950 JAM
pi_214463247
- dubbelpost -

[ Bericht 59% gewijzigd door JAM op 29-07-2024 14:06:44 ]
pi_214463639
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:38 schreef loveli het volgende:

[..]
Zoals de sponsoren die druk op de kandidatuur van Biden hebben gezet.
https://www.nytimes.com/2024/07/04/us/politics/biden-donors.html
https://www.bbc.com/news/articles/cjl65p8j87ko
Dat zijn interne aangelegenheden en daar kan ik nog wel mee leven. Maar een maand of anderhalf geleden moest Biden b.v. ten aanzien van het conflict Israël - Hamas zijn keutel intrekken omdat sponsoren hem daartoe dwongen. Dat betekent dus gewoon dat het buitenland beleid daarmee wordt gewijzigd. En dat is niet zoals het hoort. Meestal merk je er niets van en gebeurt zoiets achter de schermen.

Zo verwacht ik dat de beloftes van Trump ten aanzien van Bitcoin c.s. helemaal niet waargemaakt gaan worden omdat de banken daar geen trek in hebben.
pi_214463796
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als jij fan bent van dat groepje Wilders, Le Pen, Orban etc, dan wel idd. Je voelt je iig wel aangesproken.
Kijk gewoon even terug en dan snap je het hopelijk wel. Kennelijk anders bedoeld, maar toch.

En nee, ik ben liberaal. Dan is er tegenwoordig niet meer echt een partij waar je je thuis bij voelt.
pi_214463813
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ben jij Geert dan? Of Donald of wacht ben jij het Victor? Welkom op fok man!
Anders gelezen dan jij het kennelijk bedoelde.
pi_214463821
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk gewoon even terug en dan snap je het hopelijk wel. Kennelijk anders bedoeld, maar toch.

En nee, ik ben liberaal. Dan is er tegenwoordig niet meer echt een partij waar je je thuis bij voelt.
Ik lees terug en ik zie dat niemand jou extreem rechts noemt.
Цой жив
pi_214464205
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als jij fan bent van dat groepje Wilders, Le Pen, Orban etc, dan wel idd. Je voelt je iig wel aangesproken.
Als je niet pro-Harris bent, betekent het niet gelijk dat je deze lieden steunt.

Wel treurig wereldbeeld als je zo te werk moet gaan. Je bent in de val getrapt :)
pi_214464356
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:12 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Als je niet pro-Harris bent, betekent het niet gelijk dat je deze lieden steunt.

Wel treurig wereldbeeld als je zo te werk moet gaan. Je bent in de val getrapt :)

Lees jij ook maar even terug.
Цой жив
  maandag 29 juli 2024 @ 15:24:06 #270
37950 JAM
pi_214464397
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:12 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Daarentegen, als je Trump verkiest boven Harris (of boven een hondsdolle wasbeer, zelfs), dan zegt dat toch wel iets over je wereldbeeld. Het gaat er niet zo om dat Harris nu zo'n geweldige vrouw is die we op handen moeten dragen (nee, dat vind ik ook een vrij matig persoon, maar ja, het is niet anders), maar vooral dat Trump wel zo'n afschuwelijk gevaarlijke randdebiel is, dat ik inderdaad - ik val in herhaling - nog liever een hondsdalle wasbeer dan hem in het Witte Huis zie. Met Harris zal vast ook van alles mis zijn, maar ze is in ieder geval geen half-demente, wraakzuchtige opportunist die er alles aan gelegen is om de rechtstaat aan haar laars te lappen uit niets anders dan eigenbelang.
pi_214464420
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Daarentegen, als je Trump verkiest boven Harris (of boven een hondsdolle wasbeer, zelfs), dan zegt dat toch wel iets over je wereldbeeld.
Je doet alsof men hier überhaupt die keuze heeft _O-
pi_214464435
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:22 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Lees jij ook maar even terug.
Ik las wat terug en zag onder andere gedoe over de grap van Trump. De clip die rond gaat en The Wall Street Journal publiceerde over stemmen. Ze hebben bewust 1 of 2 seconden eruit geknipt zodat het wat minder op een grapje lijkt. :)

En mensen hier trappen erin.
Want Trump bad, en een of andere mevrouw die nu naar voren wordt geschoven good.

Sneu
  maandag 29 juli 2024 @ 15:27:49 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214464442
Kan een van die andere kleine partijen niet een labrador ter verkiezing stellen ofzo?
pi_214464443
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Daarentegen, als je Trump verkiest boven Harris (of boven een hondsdolle wasbeer, zelfs), dan zegt dat toch wel iets over je wereldbeeld. Het gaat er niet zo om dat Harris nu zo'n geweldige vrouw is die we op handen moeten dragen (nee, dat vind ik ook een vrij matig persoon, maar ja, het is niet anders), maar vooral dat Trump wel zo'n afschuwelijk gevaarlijke randdebiel is, dat ik inderdaad - ik val in herhaling - nog liever een hondsdalle wasbeer dan hem in het Witte Huis zie. Met Harris zal vast ook van alles mis zijn, maar ze is in ieder geval geen half-demente, wraakzuchtige opportunist die er alles aan gelegen is om de rechtstaat aan haar laars te lappen uit niets anders dan eigenbelang.
Ah, de mythe van goed vs kwaad. Elke verkeizing weer.
  maandag 29 juli 2024 @ 15:27:56 #275
37950 JAM
pi_214464444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:26 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Je doet alsof men hier überhaupt die keuze heeft _O-
Nee, wij niet nee. Wij zijn geen Amerikanen. Tenminste, ik niet. Maar ja, men mag in november aldaar toch wel degelijk naar de stembus en dan moeten we maar hopen dat dat een beetje normaal en gezellig verloopt. Het is ook wat naïef en kort door de bocht om te denken dat het verloop van de Amerikaanse verkiezingen geen invloed heeft op hoe het leven alhier eruit zal komen te zien.
pi_214464448
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:27 schreef Momo het volgende:
Kan een van die andere kleine partijen niet een labrador ter verkiezing stellen ofzo?
Kennedy honds genoeg voor je?
pi_214464464
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:27 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee, wij niet nee. Wij zijn geen Amerikanen. Tenminste, ik niet. Maar ja, men mag in november aldaar toch wel degelijk naar de stembus en dan moeten we maar hopen dat dat een beetje normaal en gezellig verloopt. Het is ook wat naïef en kort door de bocht om te denken dat het verloop van de Amerikaanse verkiezingen geen invloed heeft op hoe het leven alhier eruit zal komen te zien.
Waarom quote je mij hiermee?
Je komt net met stom gelul over dat als je niet pro-Harris bent, dat wat zegt over je wereldbeeld. Terwijl je hier zelf dramatisch zit te doen.

Het laat vooral zien hoe je zelf in elkaar steekt.
pi_214464503
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:29 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Je komt net met stom gelul over dat als je niet pro-Harris bent, dat wat zegt over je wereldbeeld. Terwijl je hier zelf dramatisch zit te doen.

Je hoeft niet pro-Harris te zijn om anti-Trump te zijn.
Цой жив
  maandag 29 juli 2024 @ 15:32:25 #279
37950 JAM
pi_214464509
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:29 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind Harris geen geweldige politica, maar ik zou toch een heel stuk gelukkiger zijn als zij de verkiezingen zou winnen in plaats van Trump.
pi_214464541
Ik snap oprecht niet dat mensen nog zo weinig cynisch zijn over de Amerikaanse democratie, of haar negatieve invloed op de wereld, dat ze nog in staat zijn een enorm en nieuw gevaar te zien in een herhaling van een paar jaar Trump.
pi_214464544
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Je hoeft niet pro-Harris te zijn om anti-Trump te zijn.
als je gelooft in muh democracy kun je vanaf hier ook prima naar die show kijken zonder anti-Trump of anti-Harris te zijn

Als jij dat dan vervolgens heel erg vindt en zelfs op persoonlijk vlak daar wat over moet vinden, dan is dat vooral jouw probleem. Niet van normale mensen die naar de politiek kijken. Maar van mensen zoals jij, die zo graag zichzelf goed of beter willen voelen.

Tijd om er aan te werken, is namelijk erg ongezond.
pi_214464583
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:32 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind Harris geen geweldige politica, maar ik zou toch een heel stuk gelukkiger zijn als zij de verkiezingen zou winnen in plaats van Trump.
Wat zou een tweede termijn van president Trump voor jou betekenen dan? Op een negatieve manier.
  maandag 29 juli 2024 @ 15:37:05 #283
403588 mcmlxiv
pi_214464627
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:27 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Ah, de mythe van goed vs kwaad. Elke verkeizing weer.
Is het een mythe dat politici die flirten met dictaturen en dictators net iets verdachter zijn qua kwaadwilligheid dan politici die de wetten van het eigen land respecteren?

Maar ja, 6 januari was natuurlijk ook slechts een uit de hand gelopen bbq van een paar borealistische jongeren op opgevoerde brommers.
pi_214464658
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Is het een mythe dat politici die flirten met dictaturen en dictators net iets verdachter zijn qua kwaadwilligheid dan politici die de wetten van het eigen land respecteren?

Maar ja, 6 januari was natuurlijk ook slechts een uit de hand gelopen bbq van een paar borealistische jongeren op opgevoerde brommers.
En, sta jij aan de goede kant in jouw redenatie toevallig?
  maandag 29 juli 2024 @ 15:38:59 #285
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214464684
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:35 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Wat zou een tweede termijn van president Trump voor jou betekenen dan? Op een negatieve manier.
Dat-ie niet meer weggaat, je de democratie in dat land vaarwel kunt zeggen of net als Putin de termijn voor een zittende president naar 36 jaar verlengt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214464690
Trump die op dag 1 in de Oval Office direct effe belt en Rusland, Israël en China laat weten dat ze normaal moeten doen. _O_

Trumpgod
pi_214464697
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:34 schreef Brubbie het volgende:

[..]
als je gelooft in muh democracy kun je vanaf hier ook prima naar die show kijken zonder anti-Trump of anti-Harris te zijn

Als jij dat dan vervolgens heel erg vindt en zelfs op persoonlijk vlak daar wat over moet vinden, dan is dat vooral jouw probleem. Niet van normale mensen die naar de politiek kijken. Maar van mensen zoals jij, die zo graag zichzelf goed of beter willen voelen.

Tijd om er aan te werken, is namelijk erg ongezond.
En dan tegen mij janken dat ik er op persoonlijk vlak iets van zou vinden _O-
Цой жив
pi_214464720
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat-ie niet meer weggaat, je de democratie in dat land vaarwel kunt zeggen of net als Putin de termijn voor een zittende president naar 36 jaar verlengt.
Waaruit blijkt dat, als hij dat al zou willen, toe in staat is dan?

De eerste vier jaar toonde vooral aan dat hij helemaal geen goede mensen kan vinden, of behouden. Hoe gaat hij dat volgens jou dan bewerkstelligen?

Hij had de ambtenarij (en het leger, die logen tegen hem) helemaal niet onder controle.

Hoe gaat hij dat doen volgens jou? Waar ligt de weg open naar het afschaffen van (open)verkiezingen?
pi_214464728
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En dan tegen mij janken dat ik er op persoonlijk vlak iets van zou vinden _O-
:? Ik beoordeel je niet op je politieke voorkeuren hoor.
pi_214464747
quote:

[..]
Democratie is in onze wereld alles behalve de standaard. In de VS is democratie al wankelend, Trump doet daar niets goeds aan en dat zou slecht zijn voor de hele wereld.
Цой жив
pi_214464757
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Democratie is in onze wereld alles behalve de standaard. In de VS is democratie al wankelend, Trump doet daar niets goeds aan en dat zou slecht zijn voor de hele wereld.
En niet-Trump is in jouw ogen per definitie beter 'voor de hele wereld'?
  maandag 29 juli 2024 @ 15:43:08 #292
37950 JAM
pi_214464759
quote:

[..]
Verder verzwakking van NATO, nog meer raar rechts-populisme in Europa, nog verdere afbrokkeling van een al bijzonder zwak klimaatbeleid, nog minder respect voor belangrijke staatsrechtelijke en rechtstatelijke principes, nog meer protecionisme, nog meer desinformatie, nog meer beleid dat op rare onderbuikgevoelens is gebaseerd in plaats van fatsoenlijke wetenschap, nog meer homofobie, nog meer verdeeldheid, nog meer racisme... zo kan ik wel even doorgaan, maar dit zijn even de pijnpuntjes. Het is vooral de aanzuigende werking die daarvan uitgaat.
pi_214464765
Dan overschat je de functie van de huidige president van de VS ook wel een beetje.

Het is geen CEO (meer).
pi_214464784
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:43 schreef JAM het volgende:

[..]
Verder verzwakking van NATO, nog meer populisme in Europa, nog verdere afbrokkeling van een al bijzonder zwak klimaatbeleid, nog minder respect voor belangrijke staatsrechtelijke en rechtstatelijke principes, nog meer protecionisme... zo kan ik wel even doorgaan, maar dit zijn even de pijnpuntjes. Het is vooral de aanzuigende werking die daarvan uitgaat.
Waarom is Trump denk je uberhaupt een optie daar?

Tip: Allicht maken de 'normale' politici waar je geen nachtmerries van krijgt er ook wel een zooitje van. :)
  maandag 29 juli 2024 @ 15:45:24 #295
37950 JAM
pi_214464791
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:43 schreef Brubbie het volgende:

[..]
En niet-Trump is in jouw ogen per definitie beter 'voor de hele wereld'?
Jazeker.
  maandag 29 juli 2024 @ 15:45:43 #296
37950 JAM
pi_214464793
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:44 schreef Brubbie het volgende:
Verder verzwakking van NATO, nog meer populisme in Europa, nog verdere afbrokkeling van een al bijzonder zwak klimaatbeleid, nog minder respect voor belangrijke staatsrechtelijke en rechtstatelijke principes, nog meer protecionisme... zo kan ik wel even doorgaan, maar dit zijn even de pijnpuntjes. Het is vooral de aanzuigende werking die daarvan uitgaat.

Als ik daar toch eens een antwoord op had... ik begrijp er werkelijk geen reet van.
  maandag 29 juli 2024 @ 15:46:19 #297
403588 mcmlxiv
pi_214464800
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:39 schreef Brubbie het volgende:
Trump die op dag 1 in de Oval Office direct effe belt en Rusland, Israël en China laat weten dat ze normaal moeten doen. _O_

Trumpgod
Zit je nog op de basisschool of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')