Dankzij de cybershape-vorm wordt je retour verbeterd, omdat het slagoppervlak dichter bij de tafel 6,5 cm bedraagt, in vergelijking met 2,5 cm voor rond, traditioneel hout.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zag net een Zweedse met een 'cybershaped' batje spelen. Nog nooit van gehoord. Kan iemand in Jip en Janneke-taal uitleggen waarom dat een voordeel zou zijn?
Er zal wel bepaalde regulering zijn qua afmetingen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:28 schreef kilon het volgende:
Je zou denken dat iedereen gelijk materiaal moet hebben. Of in ieder geval niet heel anders. Interessant wel.
quote:Cybershape – een volledig nieuw blad met een unieke vorm en een groter speeloppervlak!
Cybershape is een tafeltennisblad dat niet te vergelijken is met alles wat je ooit eerder hebt gezien. Het heeft niet alleen een unieke en indrukwekkende vorm, maar het heeft ook een geoptimaliseerd gezicht.
Onze studies hebben aangetoond dat voor de meeste spelers het optimale slagvlak zich in de bovenste helft van het hout bevindt. Om deze reden hebben we het slagoppervlak geoptimaliseerd zodat het 11% groter is met de shakehand grip en 9% groter met de penhold grip dan met een conventioneel mes. Een van de bijzondere kenmerken van Cybershape is dat het speeloppervlak op de return tot 6,5 cm dichter bij de tafel ligt dan bij een rondhout 2,5 cm. Aangezien de meeste schoten van een professionele speler (zowel backhand als forehand) in de bovenste helft van de club worden gemaakt, is dit waar Cybershape uitblinkt.
Het grotere slagvlak zorgt voor een verbeterde sweetspot, waardoor het voor de speler gemakkelijker wordt om bijvoorbeeld zijn korte opslagen en returns onder controle te houden. Omdat het gezicht op het bovenste gedeelte is vergroot, is het onderste gedeelte met 2% verkleind om het hout niet te zwaar te maken en een onbalans te veroorzaken. Cybershape is een 5 + 2-laags blad gebaseerd op CCF (Close Core Fiber) technologie, wat betekent dat de koolstoflaag direct op de houten kern zit. Het resultaat is meer controle en snelheid in je spel. Dankzij het lichte en technologisch geavanceerde koolstofvezelcomposietmateriaal dat in Duitsland is gemaakt, hebben we het gewicht kunnen compenseren, zodat cyberspace een groter oppervlak heeft dan normaal hout, maar niet zwaarder is. De unieke vorm van Cybershape maakt het ook voor de speler gemakkelijker om het gebied van de slag te zien bij het serveren. Dankzij de verschillende hoeken heeft de speler de keuze uit zes hoeken, afhankelijk van het gewenste spintype en de sterkte. In samenwerking met het KTH Royal Institute of Technology hebben we ook de trillingseigenschappen van Cybershape getest, d.w.z. hoe het hout reageert als het de bal raakt. De tests hebben aangetoond dat Cybershape, in vergelijking met normaal gevormd hout, een grotere sweet spot heeft die verder op het hout ligt. De frequentierespons is ook meer lineair, wat betekent dat de trillingen anders worden doorgegeven aan de greep en de hand.
Voor de speler betekent dit een geheel nieuwe en unieke speelervaring in vergelijking met een conventioneel blad.
Dat is er niet, pure marketing.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zag net een Zweedse met een 'cybershaped' batje spelen. Nog nooit van gehoord. Kan iemand in Jip en Janneke-taal uitleggen waarom dat een voordeel zou zijn?
Deed ik net toch? Daarom ben je hier.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk nu ook excuses voor mijn late komst.
Kon niemand even melden dat er tafeltennis met vlag was?
Daar lijkt het wel op.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
En 3 gamepoints met succes weggewerkt. Moet toch aardig aankomen bij een 16-jarige.
Jezus, 16 jaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
En 3 gamepoints met succes weggewerkt. Moet toch aardig aankomen bij een 16-jarige.
Ik vind tafeltennis best wel leukquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn, een 4-0, vind dit niet echt geweldig om te volgen ofzo
Het kan leuk zijn, maar het was nu continu wachten op de volgende rally en vrij korte rally's.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind tafeltennis best wel leuk
https://ttapp.nl/#/org/0quote:Op zondag 28 juli 2024 21:44 schreef Dagoduck het volgende:
Is er hier trouwens iemand met verstand van Nederlandse tafeltenniscompetities?
Deze pagina mag wel weer eens geüpdatet worden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Beker_van_Nederland_(tafeltennis)
Geen idee waar ik de uitslagen kan vinden.
Nouja, op de achtergrond...quote:Op maandag 29 juli 2024 20:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
1-1
De Felix Lebrun-mania is op de achtergrond goed hoorbaar.
Nee.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:42 schreef Slobeend het volgende:
Is het scherm bij jullie ook schokkerig?
Ja 6-2 begint lastig te worden welquote:
Twee wedstrijden die ze heel knap op mentaal aspect weet te winnen. De sets waar ze sterk terugkwam van achterstanden zijn niet aan te slepen.quote:
Hoezo is die Tsjechisch hier trouwens alsnog terwijl ze verloor op het OKT?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op het OKT won ze 11-8 in de 7e game, nu 11-9 in de 7e game.
Restplaatsen op basis van de wereldranglijst.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoezo is die Tsjechisch hier trouwens alsnog terwijl ze verloor op het OKT?
Erg jammer ja. Hup Best Korea morgenquote:Op maandag 29 juli 2024 18:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zonde, er lagen wel kansen. Koreaanse dame was echt heel goed.
Dit wordt niet meer spannend vrees ikquote:
Mwah Best Korea speelde wel sterk hele toernooi en China lijkt niet onklopbaar. Ik zeg 4-2 Chinaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit is redelijk eenzijdig inderdaad. Vrees de finale zo ook.
Wong schat de spin voortdurend verkeerd in.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit wordt niet meer spannend vrees ik
Denk dat ze even moet winnen aan het spel van de Noord-Koreaanse vrouw, maar het daarna in hun voordeel gebruiken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah Best Korea speelde wel sterk hele toernooi en China lijkt niet onklopbaar. Ik zeg 4-2 China
Lang haar zit in de weg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:44 schreef crystal_meth het volgende:
Oops, had eerst niet door dat het mixed doubles was...
Kan nog wel eens beslissend zijn in DE LAATSTE GAMEquote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Deze combinatie werkt duidelijk beter voor Noord-Korea.
Ik denk houtquote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat voor materiaal speelt die Noord Koreaanse vrouw mee? Kan het nergens vinden
Lange noppen denk ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat voor materiaal speelt die Noord Koreaanse vrouw mee? Kan het nergens vinden. Genotsspelletje
Stalen noppen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja ik bedoel de rubbertjes
Er zitten duidelijk noppen in het spel.
Ja, het zijn lange noppen, en ze speelt ook tamelijk bizar met haar forehand. Erg grappig om te zien, ze verziekt het hele ritme van de Chinezen met vertragende blokballen en plots een versnelling. Maar het is niet constant genoeg, en die man is niet heel bijzonder goed.quote:
Doet ze ook mee in het enkelspel? ben wel benieuwd hoe ver ze daar kan komen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, het zijn lange noppen, en ze speelt ook tamelijk bizar met haar forehand. Erg grappig om te zien, ze verziekt het hele ritme van de Chinezen met vertragende blokballen en plots een versnelling. Maar het is niet constant genoeg, en die man is niet heel bijzonder goed.
Nee, ze doet niet mee in het enkelspel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:12 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Doet ze ook mee in het enkelspel? ben wel benieuwd hoe ver ze daar kan komen.
Geeneens cybershaped. Erg jammer.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja ik bedoel de rubbertjes
Er zitten duidelijk noppen in het spel.
Helaas niet, maar hun samenspel is indrukwekkender dan hun individuele niveau. Die Kim Kung zou over meer games een beetje een one trick pony zijn denk ik, maar in de dubbel blijft het variërend.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:12 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Doet ze ook mee in het enkelspel? ben wel benieuwd hoe ver ze daar kan komen.
Deze schijnbaar:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Helaas niet, maar hun samenspel is indrukwekkender dan hun individuele niveau. Die Kim Kung zou over meer games een beetje een one trick pony zijn denk ik, maar in de dubbel blijft het variërend.
Niet Chinaquote:
In de regionale klasse had je ook wel eens dat soort gekkies, maar die doen het puur om de ander te intimideren, het verschil wat het oplevert in spel is vrij kleinquote:
Ja maar wel in het bijzonder bij gewichtjes tillen, pingpong en van een plankje in het water springenquote:
Oh ja gewichtheffen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja maar wel in het bijzonder bij gewichtjes tillen, pingpong en van een plankje in het water springen
Bij kleinfietsjetrucjespringen was ik wel onder de indruk van de Chinezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja maar wel in het bijzonder bij gewichtjes tillen, pingpong en van een plankje in het water springen
Dat vind ik wel echt de saaiste showsport.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bij kleinfietsjetrucjespringen was ik wel onder de indruk van de Chinezen.
Was best leuk.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:24 schreef Szura het volgende:
Moet ik deze vinale nog terugkijken vanavond laat?
In 2008, 2012, 2016 en 2020 verloor een Chinees nota bene de finale.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
De als eerste geplaatste Wang uit China verslagen. En daarmee de eerste nederlaag voor een Chinese speler op de Spelen in 20 jaar!
Ook geen verrassing dat het van Moregard met zijn bijzondere spel komt.
Ik vrees dat Eerland niet echt van het niveau Möregårdh is.quote:
quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
De als eerste geplaatste Wang uit China verslagen. En daarmee de eerste nederlaag voor een Chinese speler op de Spelen in 20 jaar!
Ook geen verrassing dat het van Moregard met zijn bijzondere spel komt.
Dit is een jinx, van 3-0 voor naar 3-3.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ondertussen levert de Franse hoop weer.
Ovtcharov stond ook 3-0 achter en terug naar 3-3quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:51 schreef koffieleuk het volgende:
Zit nu volgens mij de tafel van Britt te kijken, de Puerto Ricaanse verspeelt even een 3-0 voorsprong op de Noord Koreaanse
Dacht al niet dat het zeldzaam was maar alsnog wel strafquote:Op woensdag 31 juli 2024 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ovtcharov stond ook 3-0 achter en terug naar 3-3
Voor Britt ja?quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:55 schreef Nattekat het volgende:
Ah, het is de stream met de brillemans als thumbnail
We zijn 1 game ver, rustig aanquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:20 schreef FvanS het volgende:
Nederland die gaat winnen van China, dat zou toch onmogelijk moeten zijn?
Zodra Chen in haar forehand komt is de rally meestal gespeeld, Britt profiteert eigenlijk vooral dat de backhand van Chen totaal niet loopt. Maar wie weet blijft dit voortdurend, maar voorlopig pakt Britt geen punten door Chen uit te plaatsen.quote:
Ik snap de ballen van deze sport, dus geen idee wat je zegtquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zodra Chen in haar forehand komt is de rally meestal gespeeld, Britt profiteert eigenlijk vooral dat de backhand van Chen totaal niet loopt. Maar wie weet blijft dit voortdurend, maar voorlopig pakt Britt geen punten door Chen uit te plaatsen.
Je kent de termen forehand en backhand toch welquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:25 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik snap de ballen van deze sport, dus geen idee wat je zegt
Toch bijzonder hoe mensen een kantinesport zo kunnen analyserenquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zodra Chen in haar forehand komt is de rally meestal gespeeld, Britt profiteert eigenlijk vooral dat de backhand van Chen totaal niet loopt. Maar wie weet blijft dit voortdurend, maar voorlopig pakt Britt geen punten door Chen uit te plaatsen.
Dat dan net welquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kent de termen forehand en backhand toch wel
Weinig spellen zo technisch en tactisch als pingpong.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:26 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Toch bijzonder hoe mensen een kantinesport zo kunnen analyseren
Choker, faler, draai die geldkraan maar dicht!quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Begint langzaam maar zeker een kansloze onderneming te worden zo
Op zich doet ze het toch al boven verwachting?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Begint langzaam maar zeker een kansloze onderneming te worden zo
Ja, eerlijk gezegd had ik duidelijke 4-0 verwacht.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op zich doet ze het toch al boven verwachting?
Alles beter dan 0-4 was top.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft al 15 jaar niemand op de OS met pingpong van een Chinese vrouw gewonnenquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:39 schreef TweedeKlum het volgende:
Zelfs Bettine Viezehoop won nooit een medalje.
Ja, en niet zo’n klein beetje ook. L16 halen en een game halen tegen een Chinees kan je absoluut mee thuis komen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Een aantal finales uitgezonderd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft al 15 jaar niemand op de OS met pingpong van een Chinese vrouw gewonnen
En deze zit al 17 jaar in de Chinese selectie ookquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft al 15 jaar niemand op de OS met pingpong van een Chinese vrouw gewonnen
We had de eer?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, onderling dus.
Maar vanochtend bij de mannen is daar na 20 jaar een einde aan gekomen.
Vermoeden van?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De Zweed Truls Moregard.quote:
Die totaaldebiel van een trainer van haar is recent doodgegaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:39 schreef TweedeKlum het volgende:
Zelfs Bettine Viezehoop won nooit een medalje.
Ben allang bij dat ze iets uitzenden van deze wedstrijd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
We zitten in de vierde set volgens de NOS
Pisa, Spaan en Vermeegen, hebben daarover toendertijd een leuke parodie gemaakt. Zat ze in een stal en kreeg een groot stuk rauw vlees toegeworpen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die totaaldebiel van een trainer van haar is recent doodgegaan.
Dat vind ik niet zo erg. Sowieso heb je in Nederland ontzettend veel enge pingpongtrainerslekker talenten (vooral meisjes) op zijn Chinees fokken.
Dat klopte.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
We zitten in de vierde set volgens de NOS
Blijven doneren, blijven oefenen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
Best leuke kijksport, maar dit is een beetje alsof Manchester City tegen de IJsselmeervogels moet.
Een type Li Jiao.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kunnen we niet een paar Chinezen importeren.
Dat hadden we 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Gewoon niks meer kopen van AliExpressquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, hier is weinig tegen te beginnen.
Was dat niet bij Badminton? In elk geval moet er toch een blik goede Chinezen zijn die daar niet mee mogen doen maar hier makkelijk kwalificeren.quote:
We hadden Li Jiao en Li Jiequote:Op woensdag 31 juli 2024 16:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Was dat niet bij Badminton? In elk geval moet er toch een blik goede Chinezen zijn die daar niet mee mogen doen maar hier makkelijk kwalificeren.
Te beginnen met Fuk Kin Good.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vooral bij de vrouwen zijn er in Europa wel veel genaturaliseerde Chinezen in de top. Nederland in het verleden had dat dus ook.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Was dat niet bij Badminton? In elk geval moet er toch een blik goede Chinezen zijn die daar niet mee mogen doen maar hier makkelijk kwalificeren.
Beetje laat in de wedstrijd.quote:
Beter laat dan nooit. Uiteindelijk voor zover ik als leek kan oordelen gewoon een prima wedstrijd gespeeld. Verlies stond voor de wedstrijd wel vast.quote:
Heeft Trinko Keen onderhand geen kleinkinderen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Shin toch nog, na twee matchpoints tegen. Terwijl ze helemaal verkrampte in het tweede deel van de wedstrijd. Niet meer verwacht.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:21 schreef koffieleuk het volgende:
Potjes vandaag nog niet super spannend maar deze wel
Halverwege de wedstrijd wel gelijkopgaand, maar die 14-12 in de 4e game was dodelijk. Laatste game was het klaar bij Assar.quote:
tja, we kunnen maar dromen zeker.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het zal van Calderano moeten komen om Fan te verslaan, al hoop ik op Moregard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |