Dat....quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
Hij is veroordeeld en heeft z'n straf uitgezeten. Daarom mag hij meedoen.
Dat deden ze volgens mij niet 8 jaar geleden. Dat is het verschil gok ik zomaarquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:31 schreef maily het volgende:
Whaaaat?!
En twee paardensporters zijn gediskwalificeerd vanwege dierenmishandeling.
Ik vind dat achterlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
En hij een tiener van 19.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:30 schreef quirina het volgende:
Kijk eens hoe ze de boel goed zitten te praten,
EEN KIND VAN 12 !
Welke beroepen dan allemaal? Hij is een olympisch sporter, niet de minister president van Nederland ofzo.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Bij vele beroepen dien je van onbesproken gedrag te zijn, behalve als olympisch sporter.
Dan mag je dieren mishandelen en kinderen verkrachten…
Nee hoor, als je je straf hebt uitgezeten kan je bij veel bedrijven gewoon aan het werk. Je mag zelfs je eigen bedrijf beginnen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Bij vele beroepen dien je van onbesproken gedrag te zijn, behalve als olympisch sporter.
Nou meid, ga een klacht indienen of zoquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Hij werkt op de olympische spelen niet met kinderen neem ik aan. Als hij als leraar op een middelbare school zou werken is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Bij vele beroepen dien je van onbesproken gedrag te zijn
Ze hadden al een paar jaar contactquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
En zelfs dan. Een eind tiener. Maakt een verkeerde afweging.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij werkt op de olympische spelen niet met kinderen neem ik aan. Als hij als leraar op een middelbare school zou werken is het een ander verhaal.
Afreizen om met een 12 jarige in bed te duiken is iets meer dan een verkeerde afweging. Zeker niet spontaan oid.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En zelfs dan. Een eind tiener. Maakt een verkeerde afweging.
Dan moet je een VOG hebben en die zal hij niet krijgen voor beroepen met kinderen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij werkt op de olympische spelen niet met kinderen neem ik aan. Als hij als leraar op een middelbare school zou werken is het een ander verhaal.
Ja goed, maar je moet ergens de grens trekken natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bewust naar een ander land reizen en een 12 jarig meisje dronken voeren terwijl haar ouders niet thuis zijn is niet een 'verkeerde afweging' maar predator gedrag van een volwassen jongeman.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wrang voor het slachtoffer uiteraard, maar hij moet ook verder met z'n leven natuurlijk en zichzelf van een inkomen voorzien.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan moet je een VOG hebben en die zal hij niet krijgen voor beroepen met kinderen.
Lijkt me wel zeer pijnlijk voor het slachtoffer dat hij op tv komt en bekendheid geniet.
Hij chatten al langer met haar. Ik hou rekening met zijn leeftijd. Een gerijpte volwassenen vs een jong volwassenen. Van een jong volwassenen kan ik veel beter begrijpen dat je de verkeerde afweging maakt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Afreizen om met een 12 jarige in bed te duiken is iets meer dan een verkeerde afweging. Zeker niet spontaan oid.
Wel alcohol.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze hadden al een paar jaar contact
Hij heeft geen geweld gebruikt. Door haar leeftijd is haar toestemming niet rechtsgeldig. Verkrachting is echt veel te harsh voor deze situatie.
2 tieners die alcohol drinken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Bewust naar een ander land reizen en een 12 jarig meisje dronken voeren terwijl haar ouders niet thuis zijn is niet een 'verkeerde afweging' maar predator gedrag van een volwassen jongeman.
De rechter vond het geen grooming.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:44 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wel alcohol.
Paar jaar contact maakt het verhaal niet beter. Toen was ze al helemaal jong. Dat noemen we grooming.
Ik kan nergens uithalen of dat meisje het zelf met tegenzin deed. Het is fout, maar ik had zelf toen ik minderjarig was ook een vriend die een paar jaar ouder was waar ik seks mee had. En ik kijk er niet naar terug alsof het een trauma is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan moet je een VOG hebben en die zal hij niet krijgen voor beroepen met kinderen.
Lijkt me wel zeer pijnlijk voor het slachtoffer dat hij op tv komt en bekendheid geniet.
Snap ik, vind het ook een lastige kwestie. Kan me zo voorspellen dat de eisen voor publieke functies en ook voor topsport waarbij je uitkomt voor een land iets anders liggen, maar blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wrang voor het slachtoffer uiteraard, maar hij moet ook verder met z'n leven natuurlijk en zichzelf van een inkomen voorzien.
Oké, wel verkrachting.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De rechter vond het geen grooming.
Gezien haar zelfbeschadiging en overdosis lijkt me dat een andere situatie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan nergens uithalen of dat meisje het zelf met tegenzin deed. Het is fout, maar ik had zelf toen ik minderjarig was ook een vriend die een paar jaar ouder was waar ik seks mee had. En ik kijk er niet naar terug alsof het een trauma is.
Hij heeft geen dwang gebruikt. Voor beide vind ik het jammer dat de zaak zo uit de hand is gelopen. Denk dat de commotie voor het meisje schadelijker was dan zijn handelen an sich.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan nergens uithalen of dat meisje het zelf met tegenzin deed. Het is fout, maar ik had zelf toen ik minderjarig was ook een vriend die een paar jaar ouder was waar ik seks mee had. En ik kijk er niet naar terug alsof het een trauma is.
Ja omdat de consent van een minderjarige niet geldig is, en dus verkrachting. De man heeft zijn straf uitgezeten, hij heeft geen levenslang he.quote:
Kan ook door het handelen van de instanties komen. Ze voelde zich heel schuldig dat hij in de problemen kwam.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:48 schreef viceversa het volgende:
[..]
Gezien haar zelfbeschadiging en overdosis lijkt me dat een andere situatie.
Een kind van 12 kiest hier niet voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft geen geweld gebruikt. Door haar leeftijd is haar toestemming niet rechtsgeldig. Verkrachting is echt veel te harsh voor deze situatie.
Heel veel topsporters worden later trainer.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Bewust naar een ander land reizen en een 12 jarig meisje dronken voeren terwijl haar ouders niet thuis zijn is niet een 'verkeerde afweging' maar predator gedrag van een volwassen jongeman.
De meeste topsporters worden geen trainer van kinderen. En iemand iets ontzeggen omdat hij in de toekomst misschien iets zou doen, tja. Wat moet je daar nou mee.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Heel veel topsporters worden later trainer.
Ook van jongeren.
Vandaar dat ik het niet vind kunnen dat hij meedoet.
Dan moet je dan zorgen dat hij geen trainer wordt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Ook van jongeren.
Dat hoeft helemaal niet. Sommige zijn er vroeg bij.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Een kind van 12 kiest hier niet voor.
Als ze ja gezegd heeft moet dat onder druk zijn geweest.
Noem er eens een paar die jeugdtrainer zijn geworden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Ook van jongeren.
Je kunt er zelfs fractievoorzitter mee worden. Van de grootste partij van NL.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Ik wist niet dat Geert Wilders veroordeeld is voor kindermisbruik. Ik vind hem er ook niet echt een type voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt er zelfs fractievoorzitter mee worden. Van de grootste partij van NL.
Een veroordeelde mafkees.
Gaapquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:17 schreef quirina het volgende:
Ik moet hier onwijs van kotsen.
Stel je voor dat het je dochtertje overkomt.
Hoe dichter bij de nul, des te strakker om de …quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:17 schreef quirina het volgende:
Ik denk niet dat je dat over Ali B. zou zeggen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
Echt hè, een kinderverkrachter mag ons land vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Afreizen om met een 12 jarige in bed te duiken is iets meer dan een verkeerde afweging. Zeker niet spontaan oid.
Je dochter in de brugklas met een late leerling van 6 vwo. Dat is echt verschrikkelijk. Hoe kom je daar ooit overheen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:17 schreef quirina het volgende:
Dat ging om andere olympische spelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Echt hè, een kinderverkrachter mag ons land vertegenwoordigen.
Wat een totaal toondoof besluit om hem weer uit te nodigen. Zijn straf was destijds minder uitgevallen omdat de rechter verwachtte dat zijn carrière wel beëindigd zou zijn, zoals in een normaal land zou gebeuren.
Inderdaadquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Echt hè, een kinderverkrachter mag ons land vertegenwoordigen.
Wat een totaal toondoof besluit om hem weer uit te nodigen. Zijn straf was destijds minder uitgevallen omdat de rechter verwachtte dat zijn carrière wel beëindigd zou zijn, zoals in een normaal land zou gebeuren.
Het is eigenlijk een pedoseksueel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, stoornis is niet bij hem aangetroffen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een pedoseksueel.
Zeiden ze dat in dat filmpje?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, stoornis is niet bij hem aangetroffen.
Normale landen hebben geen doodstraf.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad
Een normaal land had de doodstraf uitgesproken!
En tessssssss van fok! Weet dat hij een pedofiel is want?quote:
Waar staat dat er rekening is gehouden met zijn sportcarrière? Ik zie het als een opmerking.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:46 schreef NoCigar het volgende:
Dit zei de rechter destijds:
“The judge sentenced Van de Velde to four years’ imprisonment and placed him on the Violent and Sex Offender Register for life. During his sentencing remarks, the judge stated, “Your hopes of representing your country [as an Olympic athlete] now lie as a shattered dream” and “He [Van de Velde] has lost a stellar sports career and has been branded a rapist. Plainly it is a career end for him”.
Als hij geweten had dat hij een held van de Nederlanders zou worden en door kon gaan met zijn carrière had hij hem wel een langere straf opgelegd.
Nou, ik zou hem ook liever niet als coach hebben voor mijn kinderen hoor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:49 schreef oblo het volgende:
Hier was een tijdje geleden ook al een topic over. De meeste mensen vonden het geen probleem dat een sporter veroordeeld voor ontucht uitkomt voor Nederland tijdens de olympische spelen. Ik zou hem weren als ik daar zeggenschap over had, maar ik begrijp de argumenten van mensen die het geen probleem vinden om hem te laten meedoen.
Omdat hij seks had met een kind. Pedoseksueel. 12 jaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En tessssssss van fok! Weet dat hij een pedofiel is want?
Nogmaals brugklasser met iemand van 6 vwo. Zal vast wel eens gebeuren.
Een tiener had seks met een tiener.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat hij seks had met een kind.
Een hoop gevallen van kindermisbruikers hebben geen pedofiele gevoelens.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat hij seks had met een kind. Pedoseksueel.
Praat het maar goed hoor meid.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een tiener had seks met een tiener.
Ik praat niks goed. Ik doe alleen niet hysterisch.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Praat het maar goed hoor meid.
Bij mijn kinderen komt hij in ieder geval niet in de buurt. You do you.
Nederland is nog geen 42 jaar een 'normaal' land dus?quote:
Wat wil je nu? Moet die man eeuwig boeten? Is hij de ideale zondebok?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:34 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Tuurlijk en daarna coach van de jeugd.
Een kwestie van tijd voordat ze de letter P toevoegen aan de regenboogquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:30 schreef quirina het volgende:
EEN KIND VAN 12 !
Veel mensen vinden het niet prettig dat een veorordeelde kinderverkrachter hun land vertegenwoordigd op een internationaal podium. (Gratis tip: mijd degenen die die daad goedpraten.)quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Moet die man eeuwig boeten? Is hij de ideale zondebok?
Want het is besmettelijk ofzo?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
(Gratis tip: mijd degenen die die daad goedpraten.)
Terwijl de verantwoordelijkheid voor een sporter toch behoorlijk groot is. Je mag je land vertegenwoordigen. Bent een voorbeeld. Wordt gezien als een held. Kunt goed geld verdienen met je bekendheid.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Dit inderdaad,beiden tieners en bovendien een vroegrijp meisje dat deed alsof ze zestien was .quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je dochter in de brugklas met een late leerling van 6 vwo. Dat is echt verschrikkelijk. Hoe kom je daar ooit overheen.
En zn straf heeft ie al uitgezeten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:30 schreef quirina het volgende:
EEN KIND VAN 12 !
Of een meisje uit groep acht met een student uit het tweede leerjaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je dochter in de brugklas met een late leerling van 6 vwo. Dat is echt verschrikkelijk. Hoe kom je daar ooit overheen.
12 is gewoon een kind, punt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad,beiden tieners en bovendien een vroegrijp meisje dat deed alsof ze zestien was .
Op reddit zijn mensen al dagen hysterisch aan het krijsen, alle rede voorbij.
Nou ja, dat verschil is wel wat kleinerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of een meisje uit groep acht met een student uit het tweede leerjaar.
Als hij levenslang had moeten krijgen dan was hem dat wel gegeven.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Veel mensen vinden het niet prettig dat een veorordeelde kinderverkrachter hun land vertegenwoordigd op een internationaal podium. (Gratis tip: mijd degenen die die daad goedpraten.)
16 ook. Wat is precies je punt?quote:
Ja hij refereert obviously naar de age of consentquote:
Heb jij dochters?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus een negentienjarige en een zestienjarige mogen ook geen seks hebben van jou?quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een tiener had seks met een tiener.
Vaders van dochters moeten zich er maar overheen zetten. Grow a pair.quote:
Wat van mij wel en niet mag is helemaal niet aan de orde.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dus een negentienjarige en een zestienjarige mogen ook geen seks hebben van jou?
Heb jij dochters?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vaders van dochters moeten zich er maar overheen zetten. Grow a pair.
Maar wanneer is zijn straf dan afgelopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat van mij wel en niet mag is helemaal niet aan de orde.
12 en 19 is gewoon absurd.
Als je iets van menselijke hersenen weet, en hoeveel impact dergelijke 'relaties' later in het leven van misbruikte kinderen hebben, had je dat geweten.
Daar heb ik het helemaal niet over.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar wanneer is zijn straf dan afgelopen?
Je hoeft geen Ria te zijn om misbruik van kinderen te veroordelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:59 schreef Fok-it het volgende:
Leuk dat er nog een Ria uit haar hol gekropen is om dit voor de 354ste keer te bespreken
Normvervaging is inderdaad besmettelijk.quote:
Kom je wel eens buiten?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Normvervaging is inderdaad besmettelijk.
"Ach 12 valt best mee, vroegrijp en zo"
"Ze heeft het zelf uitgelokt door te doen of ze 16 was"
Nog even en de pipo's hier schuiven verder omlaag.
man man manquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Sommige zijn er vroeg bij.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat van mij wel en niet mag is helemaal niet aan de orde.
12 en 19 is gewoon absurd.
Als je iets van menselijke hersenen weet, en hoeveel impact dergelijke 'relaties' later in het leven van misbruikte kinderen hebben, had je dat geweten.
Veel mensen vinden het niet prettig dat een veroordeelde kinderverkrachter hun land vertegenwoordigd op een internationaal podium.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als hij levenslang had moeten krijgen dan was hem dat wel gegeven.
Je hoeft ook geen goedprater te zijn om niet hysterisch te krijsen en te claimen dat de jongere bedpartner, die zich overigens ouder voordeed, eeuwig beschadigd is en een leven lang bij de psychiater zal zittenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hoeft geen Ria te zijn om misbruik van kinderen te veroordelen.
Yup en ook daar kotst men op het idee dat een 19-jarige puisterige puber seks heeft met een 12-jarige.quote:
Ja maar sommige mensen hier op Fok! weten het beter dan rechters.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:18 schreef NoCigar het volgende:
Bovendien heeft een rechter hem inderdaad levenslang op een sex offender list geplaatst.
Irrelevant.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen goedprater te zijn om niet hysterisch te krijsen en te claimen dat de jongere bedpartner, die zich overigens ouder voordeed, eeuwig beschadigd is en een leven lang bij de psychiater zal zitten
Het komt wel vaak voor dat vroegrijpe 12-jarige meisjes zich laten ontmaagden door 18/19-jarige puisterige pubers en daar hoeft niemand verknipt van te raken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yup en ook daar kotst men op het idee dat een 19-jarige puisterige puber seks heeft met een 12-jarige.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het komt wel vaak voor dat vroegrijpe 12-jarige meisjes zich laten ontmaagden door 18/19-jarige puisterige pubers en daar hoeft niemand verknipt van te raken.
Gatverdamme, gast.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het komt wel vaak voor dat vroegrijpe 12-jarige meisjes zich laten ontmaagden door 18/19-jarige puisterige pubers en daar hoeft niemand verknipt van te raken.
Ik weet niet in wat voor kringen jij verkeert maar in mijn kringen keurt men seks met een 12-jarig kind nog altijd af.quote:
Ik verkeer in kringen waar mensen niet al te naief en een beetje pragmatisch zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor kringen jij verkeert maar in mijn kringen keurt men seks met een 12-jarig kind nog altijd af.
Nou ik hoop dat het afgesloten kringen zijn dan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik verkeer in kringen waar mensen niet naief en een beetje pragmatisch zijn.
Ja, bullshit.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik verkeer in kringen waar mensen niet al te naief en een beetje pragmatisch zijn.
Jij bent erg ouderwets en niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geef 'progressieven' nog even de tijd. Dit soort sicko's heet thans dan ook Minor Atrracted People (MAP) en zij verdienen begrip.
In een gesloten inrichting mag ik hopen, voordat je een "vroegrijpe" kleuter tegenkomt op straat.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik verkeer in kringen waar mensen niet al te naief en een beetje pragmatisch zijn.
Precies. Die gast staat nog steeds op die lijst in de UK.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:18 schreef NoCigar het volgende:
[..]
[..]
Veel mensen vinden het niet prettig dat een veroordeelde kinderverkrachter hun land vertegenwoordigd op een internationaal podium.
Bovendien heeft een rechter hem inderdaad levenslang op een sex offender list geplaatst.
Ik weet het, Trigger, volgens jou zijn kindhuwelijken ook helemaal prima. En concubines. En slavernij.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij bent erg ouderwets en niet meer van deze tijd.
Ze benaderde zelf deze boy.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, bullshit.
Elke ouder die het wel 'pragmatisch' vindt dat hun dochter door een 19-jarige wordt benaderd, zou nooit ouder hebben mogen zijn.
Dan had die 'boy' moeten zeggen: hee, je bent 12. Fuck off.quote:
Dat maakt niks uit, hij is de volwassene, hij moet gewoon weten dat zoiets niet kan.quote:
Kon helaas de oorsprong hiervan niet vinden... misschien later navraag doen bij de katholieke kerk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:23 schreef Magister_Artium het volgende:
Hoe dichter bij de nul, des te strakker om de …
Slechte provocatie, je kan vast beter.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:29 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Kon helaas de oorsprong hiervan niet vinden... misschien later navraag doen bij de katholieke kerk.
Zo is natoerrr.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Daarvoor, zoals je weet, kun je prima bij je eigen sekte terecht
"Ik vind helemaal mooi!" toch?
Ach binnen no time loopt dat figuur hier weer de zegeningen van kindhuwelijken en slavernij te verkondigen. Laat hem! Betere reclame tegen dat doodenge geloof van hem is er niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Slechte provocatie, je kan vast beter.
Jawel dames en heren, zo is de natuur.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:32 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zo is natoerrr.
Maar NL verdedigt "convicted rapist at Olympics"
However this week the Netherlands’ chef de mission, Pieter van den Hoogenband, said that he had been surprised by the negative reaction.
“He has been active in international sport, the beach volleyball world, for some time. He has played World Cups, European Championships and World Cups, but then you see that things are different around the Games. That things are exaggerated.”
https://www.theguardian.c(...)-compete-at-olympics
Het is wel interessant hoe veel users dit opeens bagatelliseren, omdat het om een autochtoon gaat. Dit is ook wel zo'n topic om op te slaan voor referentie in bepaalde discussies.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij bent erg ouderwets en niet meer van deze tijd.
Dat zou kunnen, of niet. Je zou daarvoor kunnen straffen als je het onwenselijk vindt (paar dagen schoffelen ofzo). Maar de manier waarop de conservatieven weer eens staan te krijsen en hem het liefst zou castreren slaat echt alles. 12 en 19, twee pubers, het is wat.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan had die 'boy' moeten zeggen: hee, je bent 12. Fuck off.
In plaats van 'LET'S FUCK'.
Nee hoor, alleen de doorsnee woke progressief voor wie het allemaal niet debiel genoeg kan zijn, als het maar afwijkt van de norm.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:34 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Het is wel interessant hoe veel users dit opeens bagatelliseren, omdat het om een autochtoon gaat. Dit is ook wel zo'n topic om op te slaan voor referentie in bepaalde discussies.
Castratie ja?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, of niet. Je zou daarvoor kunnen straffen als je hoe onwenselijk vindt (paar dagen schoffelen ofzo). Maar de manier waarop de conservatieven weer eens staan te krijsen en hem het liefst zou castreren slaat echt alles. 12 en 19, twee pubers, het is wat.
Wat zou voor jou de ondergrens zijn dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, of niet. Je zou daarvoor kunnen straffen als je hoe onwenselijk vindt (paar dagen schoffelen ofzo). Maar de manier waarop de conservatieven weer eens staan te krijsen en hem het liefst zou castreren slaat echt alles. 12 en 19, twee pubers, het is wat.
Vraag het Triggershott.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zou voor jou de ondergrens zijn dan?
Wanneer zou het meisje volgens jou te jong zijn?
Doe eens ff rustig zeg. Iedereen is het eens dat het niet oké is wat hij heeft gedaan, maar de meesten vinden ook dat hij z’n straf heeft uitgezeten en dat we dit niet keer op keer hoeven op te rakelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag het Triggershott.
Alles om die zieke religie van hem te exposen
Laten we het vooral niet bagatelliseren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens ff rustig zeg. Iedereen is het eens dat het niet oké is wat hij heeft gedaan, maar de meesten vinden ook dat hij z’n straf heeft uitgezeten en dat we dit niet keer op keer hoeven op te rakelen.
Moeilijk te zeggen. Ik snap wel dat er een harde ondergrens is en zoals het nu geregeld is in Nederland vind ik in principe wel redelijk: niet onder de 12, beiden tussen de 12 en 18 niet strafbaar en een van de twee tussen de 12 en 16 en de ander boven de 18 een klachtdelict.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zou voor jou de ondergrens zijn dan?
Wanneer zou het meisje volgens jou te jong zijn?
Maar ben je zelf dan niet progressief, gezien hoe je opkomt voor vrouwenrechten, gelijkwaardigheid, homoseksuelen, feminisme, andersdenkenden, ...?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen de doorsnee woke progressief voor wie het allemaal niet debiel genoeg kan zijn, als het maar afwijkt van de norm.
Jij zou het wel prima vinden als je dochter van 12 door een kerel van 19 seksueel benaderd wordt?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Ik snap wel dat er een harde ondergrens is en zoals het nu geregeld is in Nederland vind ik in principe wel redelijk: niet onder de 12, beiden tussen de 12 en 18 niet strafbaar en een van de twee tussen de 12 en 16 en de ander boven de 18 een klachtdelict.
Ja sorry, doorgaans zet ik 'progressief' dan ook tussen aanhalingstekens.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:42 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Maar ben je zelf dan niet progressief, gezien hoe je opkomt voor vrouwenrechten, gelijkwaardigheid, homoseksuelen, feminisme, andersdenkenden, ...?
Nee, maar als ze dat zelf zou opzoeken zou ik de 19-jarige ook niet aan zijn ballen opknopen. Het is als vader vast geen feest als je lieve kleine meisje die je eergister nog De prinses op de erwt voorlas jong seksuele gevoelens krijgt maar je doet er weinig aan. Het is nogal een verschil of het dan een 19-jarige jongen is of een groomende man van 35.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij zou het wel prima vinden als je dochter van 12 door een kerel van 19 seksueel benaderd wordt?
Het is al een verschil tussen 19 en 12.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, maar als ze dat zelf zou opzoeken zou ik de 19-jarige ook niet aan zijn ballen opknopen. Het is als vader vast geen feest als je lieve kleine meisje die je eergister nog De prinses op de erwt voorlas jong seksuele gevoelens krijgt maar je doet er weinig aan. Het is nogal een verschil of het dan een 19-jarige jongen is of een groomende man van 35.
Daar heb ik waarschijnlijk meer over gelezen dan jij en ik kan je zeggen dat die op je 19e ook nog lang niet uitontwikkeld zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is al een verschil tussen 19 en 12.
Opnieuw: bestudeer nog eens de hoe menselijke hersenen zich ontwikkelen
Doe ff lekker normaal joh Etto. zieke religie?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag het Triggershott.
Alles om die zieke religie van hem te exposen
Dat weet ik wel zéker van niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar heb ik waarschijnlijk meer over gelezen dan jij en ik kan je zeggen dat die op je 19e ook nog lang niet uitontwikkeld zijn.
Wellicht was je even ergens anders, maar dit heerschap heeft in geuren en kleuren de zegeningen van slavernij, polygamie en concubines beschreven.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Doe ff lekker normaal joh Etto. zieke religie?
Jammer hoe jij steeds minder genuanceerd wordt met de tijd
Ja, een ziek individu dusquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht was je even ergens anders, maar dit heerschap heeft in geuren en kleuren de zegeningen van slavernij, polygamie en concubines beschreven.
Daar zag ik je niet.
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef Caland het volgende:
Uiteindelijk heeft iedereen op de middelbare toch ook wel eens gezien dat een brugklassert een relatie kreeg met iemand in het laatste jaar
Is het fout? Opzich. Moet je er de rest van je leven voor aan de schandpaal? Nah.
Ja, en jou moet uitgelegd worden dat dit precies niks zegt over een religie als geheel? Dat hoop ik toch niet toch.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, nee, hij zegt de ware islam te verkondigen.
Oh oke, vroeger toch wel schering en inslag, met name op of na de schoolfeesten.quote:
De meeste kinderen zijn voor hun negentiende toch wel van de middelbare school af?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef Caland het volgende:
Uiteindelijk heeft iedereen op de middelbare toch ook wel eens gezien dat een brugklassert een relatie kreeg met iemand in het laatste jaar
Ja Fok-it valt de islam aan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, nee, hij zegt de ware islam te verkondigen.
Jawel.quote:
Dat is wel heel erg stellig. Wat doet jou dat vermoeden?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zéker van niet.
Met je 'vroegrijp'.
Tsja, is bijvoorbeeld 13 en 18 dan zo’n gigantisch verschil met 12 en 19quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste kinderen zijn voor hun negentiende toch wel van de middelbare school af?
I.p.v. hier de Joop-columnist uit te hangen zou je je wat drukker maken over de hersenspinsels van een zelfverklaarde islamiet. Ik was daarbij, jij niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, en jou moet uitgelegd worden dat dit precies niks zegt over een religie als geheel? Dat hoop ik toch niet toch.
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh oke, vroeger toch wel schering en inslag, met name op of na de schoolfeesten.
Allerlei studies die uitwijzen wat seksueel misbruik met minderjarigen doet, zeker op latere leeftijd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg stellig. Wat doet jou dat vermoeden?
Neuh, normaal schooltje.quote:
Oh je gaat gewoon persoonlijk worden ookquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
I.p.v. hier de Joop-columnist uit te hangen
Nou ja, ik las dat hij in de rechtbank heeft toegegeven dat hij op de hoogte was van haar leeftijd toen hij naar Engeland afreisde. Dus dat is niet echt een argument, lijkt me.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad,beiden tieners en bovendien een vroegrijp meisje dat deed alsof ze zestien was .
Op reddit zijn mensen al dagen hysterisch aan het krijsen, alle rede voorbij.
Hou toch op man.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh je gaat gewoon persoonlijk worden ook
Damn, wat blijf jij maar zakken zeg.
Ik doelde op je stellige vermoeden dat je meer over hersenontwikkeling gelezen zou hebben dan ik.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allerlei studies die uitwijzen wat seksueel misbruik met minderjarigen doet, zeker op latere leeftijd.
Nee, het wordt hier duidelijk goedgepraat, ook al is dat voor het grootste deel puberaal en doodvermoeiend shockeergedrag.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe eens ff rustig zeg. Iedereen is het eens dat het niet oké is wat hij heeft gedaan, maar de meesten vinden ook dat hij z’n straf heeft uitgezeten en dat we dit niet keer op keer hoeven op te rakelen.
Deze man wist dat het meisje 12 was, is daarna alsnog naar Londen gevlogen om seks met haar te hebben he?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef Caland het volgende:
Is het fout? Opzich. Moet je er de rest van je leven voor aan de schandpaal? Nah.
Dus ik moet mij verantwoorden voor 1 of andere extreme moslim ofzo? of wat wil je nou zeggen eigenlijk? Moet ik vaker in dezelfde topics posten?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op man.
De meest walgelijke bagger wordt hier door islamisten gespuwd, in topics waar ik je nooit zie, maar nu is het ineens 'zakken' en 'persoonlijk'?
Definieer eerst jij dat eens. Ben héél benieuwd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik doelde op je stellige vermoeden dat je meer over hersenontwikkeling gelezen zou hebben dan ik.
Maar goed, definieer 'misbruik'.
Voordat je begint met achterlijke opmerkingen als 'zakken'? Ja. Nogal.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus ik moet mij verantwoorden voor 1 of andere extreme moslim ofzo? of wat wil je nou zeggen eigenlijk? Moet ik vaker in dezelfde topics posten?
Zakken is een achterlijke opmerking? Oke Etto. Hoe fel jij hier aan het rond briesen bent en kennelijk het nodig vind om te claimen dat ik `de Joop-columnist loop uit te hangen'. Nog nooit op Joop geweest overigens. Dan mag ik het inderdaad zakken noemen dat jij dat kennelijk nodig hebt tegenwoordig. Jammerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voordat je begint met achterlijke opmerkingen als 'zakken'? Ja. Nogal.
Misschien gaan de schellen eens van de ogens als je leest wat ik lees.
Zei Nixon dat over Indiërs?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voordat je begint met achterlijke opmerkingen als 'zakken'? Ja. Nogal.
Misschien gaan de schellen eens van de ogens als je leest wat ik lees.
Zoals Nixon zei: "It ain't pretty buddy".
Dat je mij aanvalt, i.p.v. de zieke geesten die hier al maanden de meeste ranzige bagger verspreiden, is wat mij verbaast.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zakken is een achterlijke opmerking? Oke Etto. Hoe fel jij hier aan het rond briesen bent en kennelijk het nodig vind om te claimen dat ik `de Joop-columnist loop uit te hangen'. Nog nooit op Joop geweest overigens. Dan mag ik het inderdaad zakken noemen dat jij dat kennelijk nodig hebt tegenwoordig. Jammer
Wees gerust het was ook een virulente antisemiet, dus wellicht kun je zijn foto nog boven je bed hangen.quote:
Vanmiddag nog tegen een post van die Triggertroll ingegaan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je mij aanvalt, i.p.v. de zieke geesten die hier al maanden de meeste ranzige bagger verspreiden, is wat mij verbaast.
Graag.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vanmiddag nog tegen een post van die Triggertroll ingegaan.
Maar ik zal proberen mijn quota wat op te hogen
Je citeert virulente antisemieten?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wees gerust het was ook een virulente antisemiet, dus wellicht kun je zijn foto nog boven je bed hangen.
In dit geval vooral Anthony Hopkins.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:09 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je citeert virulente antisemieten?
Ik ben jou helemaal geen verantwoording verschuldigd. Zeker niet met je houding hier.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Graag.
Oprechte vraag: waarom kom je niet met eenzelfde reactie wanneer de katholieke kerk hier wordt beticht van misbruik? Waarom duurde het tot de sacrosancte islam ter sprake kwam dat je het nodig achtte tot nuance te manen?
Uiteraard.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben jou helemaal geen verantwoording verschuldigd. Zeker niet met je houding hier.
Dag Etto
Wat mijn definitie is, is in dezen niet relevant maar goed. Misbruik in deze context zou ik definieren als het uitnutten van hopeloosheid en/of afhankelijkheid danwel het dusdanig manipuleren dat er een schaduwwil ontstaat die niet meer in overeenstemming is met de daadwerkelijke wil van iemand.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Definieer eerst jij dat eens. Ben héél benieuwd.
Paar dagen geleden in het nieuws. Deze kinderen waren beter af geweest als ze jong getrouwd waren i.p.v. opgesloten zitten in een instelling.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oprechte vraag: waarom kom je niet met eenzelfde reactie wanneer de katholieke kerk hier wordt beticht van misbruik?
Klopt. Waarom noem je me geen woke deugkneus.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard.
Wat zijn 'progressieven' toch voorspelbaar
Omdat ik je hoger heb zitten dan datquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Waarom noem je me geen woke deugkneus.
Kennelijk nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik je hoger heb zitten dan dat
Bingoquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat mijn definitie is, is in dezen niet relevant maar goed. Misbruik in deze context zou ik definieren als het uitnutten van hopeloosheid en/of afhankelijkheid danwel het dusdanig manipuleren dat er een schaduwwil ontstaat die niet meer in overeenstemming is met de daadwerkelijke wil van iemand.
Hij kan ook niet anders. Het zijn altijd drogredenen bij hem en heel veel emotie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh je gaat gewoon persoonlijk worden ook
Damn, wat blijf jij maar zakken zeg.
Dit meisje was niet afhankelijk van hem.quote:
12-jarigen zijn per definitie afhankelijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit meisje was niet afhankelijk van hem.
Nee.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Paar dagen geleden in het nieuws. Deze kinderen waren beter af geweest als ze jong getrouwd waren i.p.v. opgesloten zitten in een instelling.
Honderdduizenden kinderen misbruikt en mishandeld in Nieuw-Zeeland
De Nieuw-Zeelandse premier gaat officieel zijn excuses aanbieden aan de vele jongeren en kwetsbaren die zijn mishandeld of misbruikt in zorginstellingen van de overheid en de kerk. Daarmee reageert hij op een uitgebreid overheidsrapport waarvoor vijf jaar onderzoek is gedaan.
Een overheidscommissie deed in het rapport meer dan 130 aanbevelingen. Eén daarvan was excuses door de premier, maar ook die van de paus, omdat een deel van het misbruik plaatsvond in rooms-katholieke zorginstellingen.
Van de 650.000 kinderen en kwetsbare volwassenen die tussen 1950 en 2019 in een Nieuw-Zeelandse zorginstelling zaten, kreeg bijna een derde te maken met fysiek, seksueel, verbaal of psychologisch misbruik. Nog veel meer werden uitgebuit of verwaarloosd, staat in het rapport.
Bijna zeventig jaar lang werden vooral kinderen, jongeren en gehandicapten verkracht, mishandeld en soms zelfs tegen hun wil gesteriliseerd. Kinderen van de inheemse Maori-bevolking hebben het ergst geleden: meer dan 80 procent van Maori-kinderen in zorginstellingen werd mishandeld of misbruikt. Ook waren dat misbruik en de mishandeling heftiger dan die van anderen, blijkt uit het onderzoek. De resultaten zijn een nationale schandvlek, schrijft de commissie.
De meeste misbruikte kinderen waren tussen de 5 en 17 jaar oud, maar er waren ook slachtoffers van slechts negen maanden oud. Zo’n 2300 slachtoffers werden gehoord voor het parlementair onderzoek, nadat er jarenlang klachten waren geweest van slachtoffers.
https://nos.nl/artikel/25(...)-kondigt-excuses-aan
We kunnen niet allemaal de 'ware aard van het bestaan' doorgronden door ons door een onleesbare, mystieke brij van zelfpijperij te wringen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:18 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Hij kan ook niet anders. Het zijn altijd drogredenen bij hem en heel veel emotie.![]()
Zo ben ik ook een "maatje" van Trigger omdat ik een vraag stelde.
Glaasje wijn versus slavernij.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:20 schreef Triggershott het volgende:
Etto, jouw onderzoeken/studies zijn minder waard dan de islam, blijkt uit een recent nieuwsbericht.
Islam beschermt je tegen propaganda van de alcoholindustrie: een glaasje wijn per dag is niet gezonder dan helemaal niet drinken
Uit eerdere wetenschappelijke onderzoeken kwam naar voren dat een kleine hoeveelheid alcohol per dag gezonder zou zijn dan helemaal niet drinken. Maar een nieuwe analyse van wetenschappers uit Canada suggereert dat het toch wat genuanceerder ligt.
De Canadese wetenschappers zijn in 107 onderzoeken gedoken over de drinkgewoontes van mensen in relatie tot hoe lang ze leefden.
De onderzoekers zagen dat in een aantal van die onderzoeken drinkers werden vergeleken met mensen die niet of heel weinig alcohol dronken, zonder er rekening mee te houden dat sommige niet-drinkers waren gestopt met alcohol vanwege hun slechte gezondheid.
De gemiddelde gezondheid van de groep niet-drinkers daalt daardoor, zeggen de onderzoekers. Zo lijkt het alsof de drinkers beter af zijn en langer leefden, terwijl dat niet per se te maken heeft met het alcoholgebruik.
Uit de onderzoeken die de wetenschappers bestempelden als ‘van hoge kwaliteit’, namelijk waarbij er geen mensen deelnamen die vanwege hun gezondheid waren gestopt met drinken, was er volgens de onderzoekers geen bewijs dat gematigde drinkers langer leefden dan niet-drinkers.
De eerste auteur van het onderzoek, dr. Tim Stockwell van de University of Victoria, noemt de onderzoeken waaruit blijkt dat gematigd alcohol drinken gezond zou zijn “propaganda van de alcoholindustrie”. “Dat idee heeft invloed gehad op de nationale drinkrichtlijnen en schattingen van de ziektelast van alcohol wereldwijd”, zei hij tegen The Guardian.
https://www.nu.nl/wetensc(...)al-niet-drinken.html
Maargoed om de goede vrede te bewarenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Graag.
Oprechte vraag: waarom kom je niet met eenzelfde reactie wanneer de katholieke kerk hier wordt beticht van misbruik? Waarom duurde het tot de sacrosancte islam ter sprake kwam dat je het nodig achtte tot nuance te manen?
Geen idee, vandaar de vraag. Gebeurde namelijk in hetzelfde topic.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maargoed om de goede vrede te bewaren
Ik ben de laatste maanden vergeleken met vroeger bijzonder weinig in Nws te vinden dus ik heb geen idee wie of wat de katholieke kerk beticht van misbruik en wie daar dan weer een hypocriete moslim van is. Ik reageerde vanmiddag op Triggershot nadat hij vond dat christenen wel tolerant moesten zijn naar bashen en dat voor moslims niet nodig was. Dus als mensen tegenstrijdig zijn is het echt niet zo dat ik alleen diegene eruit pak die in mijn straatje liggen. Al zou ik niet weten hoe de Islam in mijn straatje zou moeten liggen overigens.
Waarom zou je meteen moeten denken dat ik dat bewust doe. Wat voor reden moet ik hebben dat alleen misbruik uit de katholieke kerk verachtelijk is, wat heb ik daarmee te winnen?
Afhankelijkheid bestaat nooit op zichzelf maar heeft altijd een relatie tot iets.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
12-jarigen zijn per definitie afhankelijk.
Ook toen zat je fout, nadat ik je corrigeerde ging je niet meer reageren, ik was niet tegenstrijdig, en in dit geval val je de islam aan, niet mij.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:24 schreef Fok-it het volgende:
Ik reageerde vanmiddag op Triggershot nadat hij vond dat christenen wel tolerant moesten zijn naar bashen en dat voor moslims niet nodig was. Dus als mensen tegenstrijdig zijn is het echt niet zo dat ik alleen diegene eruit pak die in mijn straatje liggen.
Precies, in dit geval de status van het brein.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Afhankelijkheid bestaat nooit op zichzelf maar heeft altijd een relatie tot iets.
In een sportteam hoeft het ook niet persoonlijk te worden. En nogmaals. Wat maakt hem kwetsbaar in de rol van sporter?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:26 schreef damsco het volgende:
Persoonlijk zou ik geen kinderneuker meenemen.
Haha je corrigeerde? Wie denk je dat je bent?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:27 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ook toen zat je fout, nadat ik je corrigeerde ging je niet meer reageren, ik was niet tegenstrijdig, en in dit geval val je de islam aan, niet mij.
Jij dacht dat de impulsbeheersing van een 19-jarige al uitontwikkeld is?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, in dit geval de status van het brein.
MIJLEN verder dan dat van een 12-jarige ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij dacht dat de impulsbeheersing van een 19-jarige al uitontwikkeld is?
Waarom ging je 'm smeren als ik het fout had?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:29 schreef Fok-it het volgende:
Haha je corrigeerde? Wie denk je dat je bent?
Nou wappies aan welke zijde van de munt zijn maar zoveel berichtjes waard.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:31 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Waarom ging je 'm smeren als ik het fout had?
Triggershott in VER / Schitterende ceremony Olympische spelen.
Hij wist al dat dat meisje 12 was voor hij naar Londen vloog he?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij dacht dat de impulsbeheersing van een 19-jarige al uitontwikkeld is?
Nu word je zelf ook persoonlijk terwijl je zit te janken om Etto's ad hominems, je valt door de mand.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou wappies aan welke zijde van de munt zijn maar zoveel berichtjes waard.
Wat bedoel jij eigenlijk met "jong trouwen?"quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:31 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Waarom ging je 'm smeren als ik het fout had?
Triggershott in VER / Schitterende ceremony Olympische spelen.
Gewoon een geile puber die beter had moeten weten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij wist al dat dat meisje 12 was voor hij naar Londen vloog he?
Hij had echt heel lang de tijd om erover na te denken.
Ja, wat bedoel je eigenlijk @Triggershottquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat bedoel jij eigenlijk met "jong trouwen?"
Nog een reden om die 'religie' van je te verwerpen: arrogantie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nu word je zelf ook persoonlijk terwijl je zit te janken om Etto's ad hominems, je valt door de mand.
Wie ik ben? Jouw meester.
Het verschil is dat Etto zo normaliter niet communiceert en jij binnen heel wat kortere tijd al een discutabele reputatie hebt opgebouwdquote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:33 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nu word je zelf ook persoonlijk terwijl je zit te janken om Etto's ad hominems, je valt door de mand.
Wie ik ben? Jouw meester.
Wat weet jij nou, je zei zelf dat je niet meer zo actief bent.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het verschil is dat Etto zo normaliter niet communiceert en jij binnen heel wat kortere tijd al een discutabele reputatie hebt opgebouwd
Dan ga je er al vanuit dat hij met een blik van bovenaf op zichzelf zou kunnen reflecteren en de situatie zou kunnen overzien en ga je ervan uit dat hij naar Engeland ging met in zijn hoofd het vaststaande plannetje om dat meisje eens even lekker uit elkaar te trekken. Ik denk dat je dan de dan de cognitieve en emotionele ontwikkeling van een negentienjarige jongen schromelijk overschat.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij wist al dat dat meisje 12 was voor hij naar Londen vloog he?
Hij had echt heel lang de tijd om erover na te denken.
Over een onleesbare brij gesproken en zelfpijperij, meneer die in elke topic even van de daken moet schreeuwen dat ie "opkomt voor de kwetsbaren, vrouwen, feministen, andersdenkenden, homoseksuelen"quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We kunnen niet allemaal de 'ware aard van het bestaan' doorgronden door ons door een onleesbare, mystieke brij van zelfpijperij te wringen.
Veel jongens zijn met 19 jaar verre van volwassen. Ik heb er twee die op die leeftijd ook nog echt niet volwassen waren. Ik heb ze toen op het hart gedrukt absoluut geen seks te hebben met iemand onder de 18. Misschien heeft zijn moeder niet het benul gehad dat gesprek te voeren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Heb je naar dat filmpje geluisterd?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan ga je er al vanuit dat hij met een blik van bovenaf op zichzelf zou kunnen reflecteren en de situatie zou kunnen over zien en ga je ervan uit dat hij naar Engeland ging met in zijn hoofd het vaststaande plannetje om dat meisje eens even lekker uit elkaar te trekken. Ik denk dat je dan de dan de cognitieve en emotionele ontwikkeling van een negentienjarige jongen schromelijk overschat.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
Voor kinderen? Ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:39 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Over een onleesbare brij gesproken en zelfpijperij, meneer die in elke topic even van de daken moet schreeuwen dat ie "opkomt voor de kwetsbaren, vrouwen, feministen, andersdenkenden, homoseksuelen"![]()
Wat een held. Vooral dat opkomen voor kwetsbaren en andersdenkenden is hilarisch.
Flikker toch op, meiden van 12 zijn al volwassener dan jongens van 19. Ik was op die leeftijd al (beginnend) seksueel actief, met jongens van 16. Toen ik 13 was had ik een vriendje van 18, die zich keurig inhield, wel te verstaan. Wat ik saai vond, dus dumpte ik hem.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Een kind van 12 kiest hier niet voor.
Als ze ja gezegd heeft moet dat onder druk zijn geweest.
Nee jij werd gedwongen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Flikker toch op, meiden van 12 zijn al volwassener dan jongens van 19. Ik was op die leeftijd al (beginnend) seksueel actief, met jongens van 16. Toen ik 13 was had ik een vriendje van 18, die zich keurig inhield, wel te verstaan. Wat ik saai vond, dus dumpte ik hem.
Meiden van 12 zijn gern kinderen meer!
Jij was een slachtoffer en verminkt voor het leven volgens Etto de 'expert'.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Flikker toch op, meiden van 12 zijn al volwassener dan jongens van 19. Ik was op die leeftijd al (beginnend) seksueel actief, met jongens van 16. Toen ik 13 was had ik een vriendje van 18, die zich keurig inhield, wel te verstaan. Wat ik saai vond, dus dumpte ik hem.
Hoe jong mag het zijn Trigger?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Jij was een slachtoffer en verminkt voor het leven volgens Etto de 'expert'.
Kleine correctie: jij was vroegrijp, dat geldt natuurlijk niet voor ieder 12-jarig meisje maar er zijn er genoeg (waarvan jij er neem ik aan eentje was) die qua volwassenheid op dat gebied niet heel veel verschillen van jongens van 18/19.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Wauw.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was 9 jaar eerder. Ben van mijn4 tot mijn 10, ongeveer, misbruikt door mijn opa.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik vind jou een beetje vals klinken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Waarvoor?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:53 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Wauw.
@:Triggershott, deze post van Gia kan je ook wel bewaren voor later gebruik.
Zeker weten!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:52 schreef Caland het volgende:
Ja richt anders een fanclub op voor kindermisbruikers.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wauw. Even quoten weer voor het nageslacht en toekomstige discussies.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was 9 jaar eerder. Ben van mijn4 tot mijn 10, ongeveer, misbruikt door mijn opa.
En ja, dat noem ik misbruik. Een meid die op haar 12de, vrijwillig seks heeft met een 19-jarige, niet.
Het hoort niet, maar je kunt er die jongen niet levenslang voor brandmerken.
Waarover?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:00 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Wauw. Even quoten weer voor het nageslacht en toekomstige discussies.
Op wat voor manier kan je die post gebruiken ter rechtvaardiging van polygamie of slavernij? Dat ontgaat mij even, maar ik begrijp dat het je favoriete stokpaardje is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarvoor?
Rechtvaardiging van polygamie, kindhuwelijken en slavernij?
En let wel: als Gia dat heeft gedaan, wat vinden onze heren grootgeleerde mystici en theologen van het feit dat een meisje zelf kiest? Mag dat? Kan dat? Hoort dat in het goddelijk patroon dat enkel door de initiati en perfecti begrepen kan worden?
Geef gewoon antwoord.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:03 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Op wat voor manier kan je die post gebruiken ter rechtvaardiging van polygamie of slavernij? Dat ontgaat mij even, maar ik begrijp dat het je favoriete stokpaardje is.
Je ratelt.
Lijkt wel of ik ondervraagd wordt door de Inquisitie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord.
Is het de bedoeling dat het meisje zelf kiest?
‘Vrijwillig seks heeft met een 19-jarige’: hoe vrijwillig is het? Durft ze geen nee te zeggen? Gaat ze er in mee uit nieuwsgierigheid? Groepsdruk in de klas?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was 9 jaar eerder. Ben van mijn4 tot mijn 10, ongeveer, misbruikt door mijn opa.
En ja, dat noem ik misbruik. Een meid die op haar 12de, vrijwillig seks heeft met een 19-jarige, niet.
Het hoort niet, maar je kunt er die jongen niet levenslang voor brandmerken.
Ik weet voldoende.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:09 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Lijkt wel of ik ondervraagd wordt door de Inquisitie.
Die twaalfjarige is misschien wel verliefd, en denkt dan een weloverwogen keuze te maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Vrijwillig seks heeft met een 19-jarige’: hoe vrijwillig is het? Durft ze geen nee te zeggen? Gaat ze er in mee uit nieuwsgierigheid? Groepsdruk in de klas?
Hoe kan jij als vrouw zijnde nou zeggen dat meiden van 12 geen kinderen zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak wel een beetje als het waar is.quote:
Kan allemaal. Ze heeft hem uitgenodigd naar Engeland te komen. Mogelijk was ze vroegrijp. Heb ooit op tv een verhaal gezien over 2 kinderen in Engeland, die op 13/14 jarige leeftijd een kind kregen. Meisje was op haar 12de dus al zwanger.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Vrijwillig seks heeft met een 19-jarige’: hoe vrijwillig is het? Durft ze geen nee te zeggen? Gaat ze er in mee uit nieuwsgierigheid? Groepsdruk in de klas?
Ze had voordat ze seks hebben gehad aangegeven dat ze 12 was.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak wel een beetje als het waar is.
Maar het is dus niet per definitie dat de 12-jarige er al aan toe is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan allemaal. Ze heeft hem uitgenodigd naar Engeland te komen. Mogelijk was ze vroegrijp. Heb ooit op tv een verhaal gezien over 2 kinderen in Engeland, die op 13/14 jarige leeftijd een kind kregen. Meisje was op haar 12de dus al zwanger.
Bij meisjes begint dat 'gevoel' al rond die leeftijd.
En nee, ik praat niet goed wat er gebeurd is. Die jongeman had beter moeten weten en is, terecht, gestraft. Maar om hem hier levenslang voor te geven of bestempeken tot pedofiel, slaat nergens op.
12 en 19 zijn beide pubers.
En hier dan goedpraten als een vent van 40 zich aan kinderen vergrijpt, want 'hij is toch gestraft', slaat helemaal nergens op. Zo iemand is ziek.
"‘Pedofilie’ of ‘pedofiele stoornis’ verwijst naar een klinische diagnose van een psychiatrische aandoening. Een pedofiel is een volwassen persoon met seksuele gevoelens voor kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken vertonen (zoals verlaging stem, haargroei, borstontwikkeling). Hierbij wordt vaak uitgegaan van kinderen onder de leeftijd van 13 jaarquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan allemaal. Ze heeft hem uitgenodigd naar Engeland te komen. Mogelijk was ze vroegrijp. Heb ooit op tv een verhaal gezien over 2 kinderen in Engeland, die op 13/14 jarige leeftijd een kind kregen. Meisje was op haar 12de dus al zwanger.
Bij meisjes begint dat 'gevoel' al rond die leeftijd.
En nee, ik praat niet goed wat er gebeurd is. Die jongeman had beter moeten weten en is, terecht, gestraft. Maar om hem hier levenslang voor te geven of bestempeken tot pedofiel, slaat nergens op.
12 en 19 zijn beide pubers.
En hier dan goedpraten als een vent van 40 zich aan kinderen vergrijpt, want 'hij is toch gestraft', slaat helemaal nergens op. Zo iemand is ziek.
Voor deze mensen ken ik geen genade.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"‘Pedofilie’ of ‘pedofiele stoornis’ verwijst naar een klinische diagnose van een psychiatrische aandoening. Een pedofiel is een volwassen persoon met seksuele gevoelens voor kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken vertonen (zoals verlaging stem, haargroei, borstontwikkeling). Hierbij wordt vaak uitgegaan van kinderen onder de leeftijd van 13 jaar
Wanneer is de beste leeftijd voor die meiden Etto? Ik vind het persoonlijk ook te jong, maar sommige meiden zijn er inderdaad op die leeftijd al klaar voor. En oudere jongens zijn inderdaad interessanter. Die hebben vaak al een brommertje, hebben misschien al wat ervaring,en zien er stoer uit en zo.quote:
Veel meiden van 12 willen geen 'kind' meer genoemd worden. Ik was op mijn 11de al ongesteld, had ook al een behaatje nodig. En ja, er zaten meisjes in mijn klas die nog heel kinderlijk waren, maar ook, zeker 5 of 6, die net als ik, al 'verder' waren qua ontwikkeling.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan jij als vrouw zijnde nou zeggen dat meiden van 12 geen kinderen zijn.
Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij.
Ongelofelijk.![]()
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Voor deze mensen ken ik geen genade.
Oke. Nou ik zou dat dan nooit hebben gedaan op die leeftijd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze had voordat ze seks hebben gehad aangegeven dat ze 12 was.
Luister maar naar het filmpje.
Kinderen hebben die inderdaad. Dat betekent nog steeds niet dat een 19-jarige daar gebruik van mag maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel meiden van 12 willen geen 'kind' meer genoemd worden. Ik was op mijn 11de al ongesteld, had ook al een behaatje nodig. En ja, er zaten meisjes in mijn klas die nog heel kinderlijk waren, maar ook, zeker 5 of 6, die net als ik, al 'verder' waren qua ontwikkeling.
Dit meisje had gevoelens voor die jongen van 19. Ik had ook op mijn 12de al seksuele gevoelens.
Nee, heb ik ook niet beweerd. De ene 12-jarige is de andere niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar het is dus niet per definitie dat de 12-jarige er al aan toe is.
Dat is het punt niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel meiden van 12 willen geen 'kind' meer genoemd worden. Ik was op mijn 11de al ongesteld, had ook al een behaatje nodig. En ja, er zaten meisjes in mijn klas die nog heel kinderlijk waren, maar ook, zeker 5 of 6, die net als ik, al 'verder' waren qua ontwikkeling.
Dit meisje had gevoelens voor die jongen van 19. Ik had ook op mijn 12de al seksuele gevoelens.
Je hebt het alleen over lichamelijke ontwikkeling. Bij een meid van 12 jaar stelt die ontwikkeling op mentaal gebied maar weinig voor hoor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:22 schreef Gia het volgende:
Wat sla je allemaal op?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet voldoende.
Echt, toe, sla het allemaal op; doe ik ook.
De epistels van onze huis-salafisten.quote:
Ja, en dan gaan ze van gemiddelden uit. Zat meiden die al met 11 jaar ongesteld zijn en borsten hebben. En anderen hebben dat pas met 16.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"‘Pedofilie’ of ‘pedofiele stoornis’ verwijst naar een klinische diagnose van een psychiatrische aandoening. Een pedofiel is een volwassen persoon met seksuele gevoelens voor kinderen die nog geen secundaire geslachtskenmerken vertonen (zoals verlaging stem, haargroei, borstontwikkeling). Hierbij wordt vaak uitgegaan van kinderen onder de leeftijd van 13 jaar
Onenote, kladblok, excel met datum en namen erbij?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De epistels van onze huis-salafisten.
Beste reclame tegen die club.
Als kind wil je altijd groter, ouder zijn. Maar je bent het nog niet als je als kleine meid op je moeders hakken door de gang stiefelt. Dus ook niet op je twaalfde. Je denkt dat je ouder bent en klaar bent voor de wereld.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hihi, brommers kieken!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wanneer is de beste leeftijd voor die meiden Etto? Ik vind het persoonlijk ook te jong, maar sommige meiden zijn er inderdaad op die leeftijd al klaar voor. En oudere jongens zijn inderdaad interessanter. Die hebben vaak al een brommertje, hebben misschien al wat ervaring,en zien er stoer uit en zo.
Dat zal verschillen per persoon.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar het is dus niet per definitie dat de 12-jarige er al aan toe is.
Dat zegt ook niemand.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kinderen hebben die inderdaad. Dat betekent nog steeds niet dat een 19-jarige daar gebruik van mag maken.
Met elkaar ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zal verschillen per persoon.
Sommigen zijn er met 18 nog niet aan toe. Echter, kijk ik naar mijn eigen puberteit verleden, waren de meesten op school al met 15 aan de gang.
Ik denk dat het voor elk kind geldt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sommigen zijn er met 18 nog niet aan toe. Echter, kijk ik naar mijn eigen puberteit verleden, waren de meesten op school al met 15 aan de gang.
Klopt, en dat was fout en daar heeft ie voor gezeten en wrs ook van geleerd. Het maakt hem geen monster of pedofiel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Die jongen had gewoon de wijste moeten zijn en moeten weigeren.
Hij is helemaal naar Londen gevlogen terwijl hij al wist dat ze 12 was.
...en nu zal ik het dan maar even minder netjes formuleren:
Hij is dus helemaal naar Londen gevlogen om een kind van 12 te neuken.
Misschien dat het dan duidelijker is.
Dat mag; ga alleen die fout niet bagatelliseren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, en dat was fout en daar heeft ie voor gezeten en wrs ook van geleerd. Het maakt hem geen monster of pedofiel.
Wanneer mag iemand verder met zijn leven na een (ernstige) fout?
Als een kind op haar 11e ongesteld wordt is ze gewoon nog steeds een kind.quote:
We zijn gelukkig al best een tijdje van de gedachte af dat je pas mag neuken na het trouwen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als een kind op haar 11e ongesteld wordt is ze gewoon nog steeds een kind.
Waar komt dat toch allemaal vandaan dat dat allemaal zo jong moet die seks?
Ik snap dat echt niet hoor.
In mijn klas ook. Ik was met 15 aan de pil. Had toen wel een even oud vriendje.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:33 schreef Caland het volgende:
[..]
We zijn gelukkig al best een tijdje van de gedachte af dat je pas mag neuken na het trouwen.
Flabbergasted.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:33 schreef Caland het volgende:
[..]
We zijn gelukkig al best een tijdje van de gedachte af dat je pas mag neuken na het trouwen.
Wat ik eerder zei, sommige meiden ook met 18+quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met elkaar ja.
Niet met 19-jarigen.
Wat geldt voor elk kind?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor elk kind geldt.
Jawel hoor. Mijn zusje had op haar 15de een vriendje van 23.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met elkaar ja.
Niet met 19-jarigen.
Dit kan best iets te maken hebben met wat jou als jong kind overkomen is. Dat jij op je 12e al volwassener moest zijn.quote:Flikker toch op, meiden van 12 zijn al volwassener dan jongens van 19.
Best jong ja. Al was ik met 15 ook redelijk laat als ik het vergeleek in de vriendengroep. Dus er zullen ook ongetwijfeld pubers wat jaren eerder ermee zijn.quote:
Ik heb het over 48 jaar geleden. Waren heel andere tijden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als een kind op haar 11e ongesteld wordt is ze gewoon nog steeds een kind.
Waar komt dat toch allemaal vandaan dat dat allemaal zo jong moet die seks?
Ik snap dat echt niet hoor.
...en als ik heel eerlijk ben vind ik dat heel eng.
Gelukkig hebben we ondertussen wel geleerd dat we onze grenzen mogen aangeven.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het over 48 jaar geleden. Waren heel andere tijden.
Klopt, maar wat met mij is gebeurd, en met mijn kleine zusje, gebeurde in die tijd, 50+ jaar geleden, nog heel veel. Dat taboe dat er niet over gesproken mocht worden is nog niet zolang geleden doorbroken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:36 schreef Black_Baron het volgende:
Hallo @:Gia
Jij had beschermd moeten worden toen je dat kleine kind van 4 tot 10 was. Tegen alle smerige zaken die je opa gedaan heeft bij je.
Dan had je wellicht ook niet gevonden dat 12 jaar een prima leeftijd voor je was om seks te hebben met kerels van 18 jaar.
[..]
Dit kan best iets te maken hebben met wat jou als jong kind overkomen is. Dat jij op je 12e al volwassener moest zijn.
Meisjes van 12 gaan of zijn net van de basisschool af. Dat zijn kinderen. Daar hoort geen seks met volwassenen bij. Nooit.
Gelukkig wel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we ondertussen wel geleerd dat we onze grenzen mogen aangeven.
Dat is ook zo.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat 12 jaar geen gezonde leeftijd is voor seks. Jij zei dat het per kind verschilt.
Dat ben ik met je eens. Ik stoor me ook aan de TT.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
Waar het mij om gaat in dit topic is dat stigma dat die jongen krijgt. Dat vind ik niet kloppen.
...en ik snap niet dat jij dat met jouw achtergrond niet snapt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
Waar het mij om gaat in dit topic is dat stigma dat die jongen krijgt. Dat vind ik niet kloppen.
Ik vind het eigenlijk gewoon ziek om kinderen van 12 te seksualiseren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we ondertussen wel geleerd dat we onze grenzen mogen aangeven.
Dan zijn we het niet eens over de leeftijd Harvestquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is ook zo.
Nogmaals, ik vind het ook erg jong. Mijn eerste vriendin toen ik op de bouwschool zat was een jaar of 16. Maar er zijn ook gewoon meiden die er veel eerder aan beginnen. Mijn neef had een vriendin die 13 was.
Had. Hij heeft dat gedaan toen hij 19 was. Zelf nog een tiener.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en ik snap niet dat jij dat met jouw achtergrond niet snapt.
Want die jongen heeft door zijn leeftijd een machtspositie.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ons rechtssysteem niet zo hysterisch handelt als het Engels rechtssysteem.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk gewoon ziek om kinderen van 12 te seksualiseren.
Of dat ze zelf hun grenzen maar aan moeten geven (en dit bedoel ik niet als commentaar op jou, want volgens mij denken wij er hetzelfde over).
Volstrekt terecht dat seks als volwassene met 12 jarigen verboden is en dat justitie om de hoek komt kijken.
Jou zie ik wel aan dat je dit echt opslaat. Ik doe dat echter niet, want zo belangrijk is dit niet voor mij. Snap ook niet de ophef over wat Gia hier zegt eigenlijk. In de middeleeuwen en daarvoor was het heel normaal dat je kon huwen als je puberteit bereikte, dat was rond de 12 jaar, dan werd je als volwassene gezien. Het stond ook in de Romeinse wet dat je als meisje op die leeftijd kon huwen. Bij de adel kon je nog jonger huwen of verloven (soms 6 of 7 jaar). In deze tijd, denk door de welvaart, krijgen kinderen alle tijd om kind te zijn, ontwikkelen zich geestelijk niet zo snel en is dat dus niet gepast.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet voldoende.
Echt, toe, sla het allemaal op; doe ik ook.
Hij was volwassen en had seks met een kind van 12.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Had. Hij heeft dat gedaan toen hij 19 was. Zelf nog een tiener.
Hij is nu volwassen en niets wijst erop dat hij een pedofiel is.
Hij kreeg dan ook direct een flinke kwijtschelding van de straf eenmaal in Nederland. Lijkt me ook wel terecht in dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb er alle vertrouwen in dat ons rechtssysteem niet zo hysterisch handelt als het Engels rechtssysteem.
Magquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:47 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Jou zie ik wel aan dat je dit echt opslaat. Ik doe dat echter niet, want zo belangrijk is dit niet voor mij. Snap ook niet de ophef over wat Gia hier zegt eigenlijk. In de middeleeuwen en daarvoor was het heel normaal dat je kon huwen als je puberteit bereikte, dat was rond de 12 jaar, dan werd je als volwassene gezien. Het stond ook in de Romeinse wet dat je als meisje op die leeftijd kon huwen. Bij de adel kon je nog jonger huwen of verloven (soms 6 of 7 jaar). In deze tijd, denk door de welvaart, krijgen kinderen alle tijd om kind te zijn, ontwikkelen zich geestelijk niet zo snel en is dat dus niet gepast.
Maar ik snap je punt volgens mij niet helemaal, leg eens uit.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan zijn we het niet eens over de leeftijd Harvest
Ja, dat zou toch iets vanzelfsprekends moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk gewoon ziek om kinderen van 12 te seksualiseren.
Of dat ze zelf hun grenzen maar aan moeten geven (en dit bedoel ik niet als commentaar op jou, want volgens mij denken wij er hetzelfde over).
Volstrekt terecht dat seks als volwassene met 12 jarigen verboden is en dat justitie om de hoek komt kijken.
Alleen al het machtsverschil.
Goh wat kan je opeens nuanceren nu het dit topic betreft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en dan gaan ze van gemiddelden uit. Zat meiden die al met 11 jaar ongesteld zijn en borsten hebben. En anderen hebben dat pas met 16.
Nee, nee niet moeten. Maar zijn we het eens dat 12 jaar te jong is? Of zeg je: dat hangt er vanaf…?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar ik snap je punt volgens mij niet helemaal, leg eens uit.
Je kunt geen leeftijd opleggen aan meiden wanneer ze seks moeten hebben. Want dan loop je kans dat ze het ergens stiekem doen met hun vriendje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |