Dat....quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
Hij is veroordeeld en heeft z'n straf uitgezeten. Daarom mag hij meedoen.
Dat deden ze volgens mij niet 8 jaar geleden. Dat is het verschil gok ik zomaarquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:31 schreef maily het volgende:
Whaaaat?!
En twee paardensporters zijn gediskwalificeerd vanwege dierenmishandeling.
Ik vind dat achterlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
En hij een tiener van 19.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:30 schreef quirina het volgende:
Kijk eens hoe ze de boel goed zitten te praten,
EEN KIND VAN 12 !
Welke beroepen dan allemaal? Hij is een olympisch sporter, niet de minister president van Nederland ofzo.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Bij vele beroepen dien je van onbesproken gedrag te zijn, behalve als olympisch sporter.
Dan mag je dieren mishandelen en kinderen verkrachten…
Nee hoor, als je je straf hebt uitgezeten kan je bij veel bedrijven gewoon aan het werk. Je mag zelfs je eigen bedrijf beginnen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Bij vele beroepen dien je van onbesproken gedrag te zijn, behalve als olympisch sporter.
Nou meid, ga een klacht indienen of zoquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Hij werkt op de olympische spelen niet met kinderen neem ik aan. Als hij als leraar op een middelbare school zou werken is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Bij vele beroepen dien je van onbesproken gedrag te zijn
Ze hadden al een paar jaar contactquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
En zelfs dan. Een eind tiener. Maakt een verkeerde afweging.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij werkt op de olympische spelen niet met kinderen neem ik aan. Als hij als leraar op een middelbare school zou werken is het een ander verhaal.
Afreizen om met een 12 jarige in bed te duiken is iets meer dan een verkeerde afweging. Zeker niet spontaan oid.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En zelfs dan. Een eind tiener. Maakt een verkeerde afweging.
Dan moet je een VOG hebben en die zal hij niet krijgen voor beroepen met kinderen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij werkt op de olympische spelen niet met kinderen neem ik aan. Als hij als leraar op een middelbare school zou werken is het een ander verhaal.
Ja goed, maar je moet ergens de grens trekken natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bewust naar een ander land reizen en een 12 jarig meisje dronken voeren terwijl haar ouders niet thuis zijn is niet een 'verkeerde afweging' maar predator gedrag van een volwassen jongeman.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wrang voor het slachtoffer uiteraard, maar hij moet ook verder met z'n leven natuurlijk en zichzelf van een inkomen voorzien.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan moet je een VOG hebben en die zal hij niet krijgen voor beroepen met kinderen.
Lijkt me wel zeer pijnlijk voor het slachtoffer dat hij op tv komt en bekendheid geniet.
Hij chatten al langer met haar. Ik hou rekening met zijn leeftijd. Een gerijpte volwassenen vs een jong volwassenen. Van een jong volwassenen kan ik veel beter begrijpen dat je de verkeerde afweging maakt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Afreizen om met een 12 jarige in bed te duiken is iets meer dan een verkeerde afweging. Zeker niet spontaan oid.
Wel alcohol.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze hadden al een paar jaar contact
Hij heeft geen geweld gebruikt. Door haar leeftijd is haar toestemming niet rechtsgeldig. Verkrachting is echt veel te harsh voor deze situatie.
2 tieners die alcohol drinken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Bewust naar een ander land reizen en een 12 jarig meisje dronken voeren terwijl haar ouders niet thuis zijn is niet een 'verkeerde afweging' maar predator gedrag van een volwassen jongeman.
De rechter vond het geen grooming.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:44 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wel alcohol.
Paar jaar contact maakt het verhaal niet beter. Toen was ze al helemaal jong. Dat noemen we grooming.
Ik kan nergens uithalen of dat meisje het zelf met tegenzin deed. Het is fout, maar ik had zelf toen ik minderjarig was ook een vriend die een paar jaar ouder was waar ik seks mee had. En ik kijk er niet naar terug alsof het een trauma is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan moet je een VOG hebben en die zal hij niet krijgen voor beroepen met kinderen.
Lijkt me wel zeer pijnlijk voor het slachtoffer dat hij op tv komt en bekendheid geniet.
Snap ik, vind het ook een lastige kwestie. Kan me zo voorspellen dat de eisen voor publieke functies en ook voor topsport waarbij je uitkomt voor een land iets anders liggen, maar blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wrang voor het slachtoffer uiteraard, maar hij moet ook verder met z'n leven natuurlijk en zichzelf van een inkomen voorzien.
Oké, wel verkrachting.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De rechter vond het geen grooming.
Gezien haar zelfbeschadiging en overdosis lijkt me dat een andere situatie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan nergens uithalen of dat meisje het zelf met tegenzin deed. Het is fout, maar ik had zelf toen ik minderjarig was ook een vriend die een paar jaar ouder was waar ik seks mee had. En ik kijk er niet naar terug alsof het een trauma is.
Hij heeft geen dwang gebruikt. Voor beide vind ik het jammer dat de zaak zo uit de hand is gelopen. Denk dat de commotie voor het meisje schadelijker was dan zijn handelen an sich.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan nergens uithalen of dat meisje het zelf met tegenzin deed. Het is fout, maar ik had zelf toen ik minderjarig was ook een vriend die een paar jaar ouder was waar ik seks mee had. En ik kijk er niet naar terug alsof het een trauma is.
Ja omdat de consent van een minderjarige niet geldig is, en dus verkrachting. De man heeft zijn straf uitgezeten, hij heeft geen levenslang he.quote:
Kan ook door het handelen van de instanties komen. Ze voelde zich heel schuldig dat hij in de problemen kwam.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:48 schreef viceversa het volgende:
[..]
Gezien haar zelfbeschadiging en overdosis lijkt me dat een andere situatie.
Een kind van 12 kiest hier niet voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft geen geweld gebruikt. Door haar leeftijd is haar toestemming niet rechtsgeldig. Verkrachting is echt veel te harsh voor deze situatie.
Heel veel topsporters worden later trainer.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:42 schreef viceversa het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef viceversa het volgende:
[..]
Bewust naar een ander land reizen en een 12 jarig meisje dronken voeren terwijl haar ouders niet thuis zijn is niet een 'verkeerde afweging' maar predator gedrag van een volwassen jongeman.
De meeste topsporters worden geen trainer van kinderen. En iemand iets ontzeggen omdat hij in de toekomst misschien iets zou doen, tja. Wat moet je daar nou mee.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Heel veel topsporters worden later trainer.
Ook van jongeren.
Vandaar dat ik het niet vind kunnen dat hij meedoet.
Dan moet je dan zorgen dat hij geen trainer wordt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Ook van jongeren.
Dat hoeft helemaal niet. Sommige zijn er vroeg bij.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Een kind van 12 kiest hier niet voor.
Als ze ja gezegd heeft moet dat onder druk zijn geweest.
Noem er eens een paar die jeugdtrainer zijn geworden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Ook van jongeren.
Je kunt er zelfs fractievoorzitter mee worden. Van de grootste partij van NL.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Ik wist niet dat Geert Wilders veroordeeld is voor kindermisbruik. Ik vind hem er ook niet echt een type voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt er zelfs fractievoorzitter mee worden. Van de grootste partij van NL.
Een veroordeelde mafkees.
Gaapquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:17 schreef quirina het volgende:
Ik moet hier onwijs van kotsen.
Stel je voor dat het je dochtertje overkomt.
Hoe dichter bij de nul, des te strakker om de …quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:17 schreef quirina het volgende:
Ik denk niet dat je dat over Ali B. zou zeggen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:32 schreef Jan_Lul het volgende:
Echt hè, een kinderverkrachter mag ons land vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Afreizen om met een 12 jarige in bed te duiken is iets meer dan een verkeerde afweging. Zeker niet spontaan oid.
Je dochter in de brugklas met een late leerling van 6 vwo. Dat is echt verschrikkelijk. Hoe kom je daar ooit overheen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:17 schreef quirina het volgende:
Dat ging om andere olympische spelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Echt hè, een kinderverkrachter mag ons land vertegenwoordigen.
Wat een totaal toondoof besluit om hem weer uit te nodigen. Zijn straf was destijds minder uitgevallen omdat de rechter verwachtte dat zijn carrière wel beëindigd zou zijn, zoals in een normaal land zou gebeuren.
Inderdaadquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Echt hè, een kinderverkrachter mag ons land vertegenwoordigen.
Wat een totaal toondoof besluit om hem weer uit te nodigen. Zijn straf was destijds minder uitgevallen omdat de rechter verwachtte dat zijn carrière wel beëindigd zou zijn, zoals in een normaal land zou gebeuren.
Het is eigenlijk een pedoseksueel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, stoornis is niet bij hem aangetroffen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een pedoseksueel.
Zeiden ze dat in dat filmpje?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, stoornis is niet bij hem aangetroffen.
Normale landen hebben geen doodstraf.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad
Een normaal land had de doodstraf uitgesproken!
En tessssssss van fok! Weet dat hij een pedofiel is want?quote:
Waar staat dat er rekening is gehouden met zijn sportcarrière? Ik zie het als een opmerking.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:46 schreef NoCigar het volgende:
Dit zei de rechter destijds:
“The judge sentenced Van de Velde to four years’ imprisonment and placed him on the Violent and Sex Offender Register for life. During his sentencing remarks, the judge stated, “Your hopes of representing your country [as an Olympic athlete] now lie as a shattered dream” and “He [Van de Velde] has lost a stellar sports career and has been branded a rapist. Plainly it is a career end for him”.
Als hij geweten had dat hij een held van de Nederlanders zou worden en door kon gaan met zijn carrière had hij hem wel een langere straf opgelegd.
Nou, ik zou hem ook liever niet als coach hebben voor mijn kinderen hoor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:49 schreef oblo het volgende:
Hier was een tijdje geleden ook al een topic over. De meeste mensen vonden het geen probleem dat een sporter veroordeeld voor ontucht uitkomt voor Nederland tijdens de olympische spelen. Ik zou hem weren als ik daar zeggenschap over had, maar ik begrijp de argumenten van mensen die het geen probleem vinden om hem te laten meedoen.
Omdat hij seks had met een kind. Pedoseksueel. 12 jaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En tessssssss van fok! Weet dat hij een pedofiel is want?
Nogmaals brugklasser met iemand van 6 vwo. Zal vast wel eens gebeuren.
Een tiener had seks met een tiener.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat hij seks had met een kind.
Een hoop gevallen van kindermisbruikers hebben geen pedofiele gevoelens.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat hij seks had met een kind. Pedoseksueel.
Praat het maar goed hoor meid.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een tiener had seks met een tiener.
Ik praat niks goed. Ik doe alleen niet hysterisch.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Praat het maar goed hoor meid.
Bij mijn kinderen komt hij in ieder geval niet in de buurt. You do you.
Nederland is nog geen 42 jaar een 'normaal' land dus?quote:
Wat wil je nu? Moet die man eeuwig boeten? Is hij de ideale zondebok?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:34 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Tuurlijk en daarna coach van de jeugd.
Een kwestie van tijd voordat ze de letter P toevoegen aan de regenboogquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:30 schreef quirina het volgende:
EEN KIND VAN 12 !
Veel mensen vinden het niet prettig dat een veorordeelde kinderverkrachter hun land vertegenwoordigd op een internationaal podium. (Gratis tip: mijd degenen die die daad goedpraten.)quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Moet die man eeuwig boeten? Is hij de ideale zondebok?
Want het is besmettelijk ofzo?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
(Gratis tip: mijd degenen die die daad goedpraten.)
Terwijl de verantwoordelijkheid voor een sporter toch behoorlijk groot is. Je mag je land vertegenwoordigen. Bent een voorbeeld. Wordt gezien als een held. Kunt goed geld verdienen met je bekendheid.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vind dat achterlijk.
Dit inderdaad,beiden tieners en bovendien een vroegrijp meisje dat deed alsof ze zestien was .quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je dochter in de brugklas met een late leerling van 6 vwo. Dat is echt verschrikkelijk. Hoe kom je daar ooit overheen.
En zn straf heeft ie al uitgezeten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:30 schreef quirina het volgende:
EEN KIND VAN 12 !
Of een meisje uit groep acht met een student uit het tweede leerjaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je dochter in de brugklas met een late leerling van 6 vwo. Dat is echt verschrikkelijk. Hoe kom je daar ooit overheen.
12 is gewoon een kind, punt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad,beiden tieners en bovendien een vroegrijp meisje dat deed alsof ze zestien was .
Op reddit zijn mensen al dagen hysterisch aan het krijsen, alle rede voorbij.
Nou ja, dat verschil is wel wat kleinerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of een meisje uit groep acht met een student uit het tweede leerjaar.
Als hij levenslang had moeten krijgen dan was hem dat wel gegeven.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Veel mensen vinden het niet prettig dat een veorordeelde kinderverkrachter hun land vertegenwoordigd op een internationaal podium. (Gratis tip: mijd degenen die die daad goedpraten.)
16 ook. Wat is precies je punt?quote:
Ja hij refereert obviously naar de age of consentquote:
Heb jij dochters?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus een negentienjarige en een zestienjarige mogen ook geen seks hebben van jou?quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een tiener had seks met een tiener.
Vaders van dochters moeten zich er maar overheen zetten. Grow a pair.quote:
Wat van mij wel en niet mag is helemaal niet aan de orde.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dus een negentienjarige en een zestienjarige mogen ook geen seks hebben van jou?
Heb jij dochters?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vaders van dochters moeten zich er maar overheen zetten. Grow a pair.
Maar wanneer is zijn straf dan afgelopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat van mij wel en niet mag is helemaal niet aan de orde.
12 en 19 is gewoon absurd.
Als je iets van menselijke hersenen weet, en hoeveel impact dergelijke 'relaties' later in het leven van misbruikte kinderen hebben, had je dat geweten.
Daar heb ik het helemaal niet over.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar wanneer is zijn straf dan afgelopen?
Je hoeft geen Ria te zijn om misbruik van kinderen te veroordelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:59 schreef Fok-it het volgende:
Leuk dat er nog een Ria uit haar hol gekropen is om dit voor de 354ste keer te bespreken
Normvervaging is inderdaad besmettelijk.quote:
Kom je wel eens buiten?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Normvervaging is inderdaad besmettelijk.
"Ach 12 valt best mee, vroegrijp en zo"
"Ze heeft het zelf uitgelokt door te doen of ze 16 was"
Nog even en de pipo's hier schuiven verder omlaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |