Satanic is trending #1 op X.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 02:47 schreef Coeus het volgende:
Beetje artistieke vrijheid. Hoe is dat satanisch?
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 03:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
How far the West has fallen.
Olympics 1992 vs 2024.
Het gaat me om de sport, niet om de perverse bullshit eromheen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 03:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
Zo te zien heb ik geen reet gemist.
Verbaast me dat de Olympische spelen zoveel mensen iets boeit.
Waaraan? Dit is te vaag.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 04:50 schreef Smart_ass het volgende:
Zelfs de olympische spelen moeten eraan geloven.
Aan het normaliseren van iets dat niet normaal is misschien?quote:
En wat is die basis volgens jou?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 04:32 schreef Triggershott het volgende:
[..]de basis voor het Westen in 2024 is in 1992 gelegd. Al zou je het tien keer overdoen, leidt het tot hetzelfde resultaat in 2024.
Aan de extreme drang naar inclusiviteit.quote:
Ik snap alleen niet goed wat een vrouw met een baard met inclusiviteit te maken heeft. Ik herinner me nog een tijd dat een vrouw met een baard een bezienswaardigheid was, iets dat je kon gaan zien op een kermis of een circus, en waarna je er lachend wat over kon nakeuvelen met je vrienden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Aan de extreme drang naar inclusiviteit.
Je bent anno 2024 natuurlijk geen zelfrespecterend mondiaal sportevenement als er niet op z’n minst een vrouw met baard in de openingsceremonie te zien is.
Maar als dat gelukt is, dan is het daarna normaal, dus het probleem lost zichzelf op.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:03 schreef Hathor het volgende:
Aan het normaliseren van iets dat niet normaal is misschien?
Het gaat alleen niet lukken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:33 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar als dat gelukt is, dan is het daarna normaal, dus het probleem lost zichzelf op.
Het is als met homofilie. Ik zou wel durven zeggen dat het geaccepteerd word, als in dat het bestaat dat er dus mensen zijn die vallen op hetzelfde geslacht.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:33 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Maar als dat gelukt is, dan is het daarna normaal, dus het probleem lost zichzelf op.
Homoseksualiteit wordt eigenlijk stiekem belachelijk gevonden door zo'n beetje ieder mens? Daar geloof ik niks van.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is als met homofilie. Ik zou wel durven zeggen dat het geaccepteerd word, als in dat het bestaat dat er dus mensen zijn die vallen op hetzelfde geslacht.
Maar de werkelijkheid is dat thuis, zo’n beetje ieder mens er eigenlijk hetzijne erover denkt.
De mens is een beetje hypocriet geworden, wat we zeggen komt niet meer overeen met wat we werkelijk vinden.
Dan krijg je dus dit soort uitspattingen door te blijven glimlachen en te applaudisseren naar iets wat je eigenlijk belachelijk vindt.
Dat jij een man met een baard als vrouw omschrijft, is volgens mij een teken dat het juist wel normaal aan het worden is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:25 schreef Hathor het volgende:
Een vrouw met een baard is niet normaal, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden.
Ad hominems nodig hebben om maar niet over de verachtelijke inhoud te moeten pratenquote:
Ik vond het vooral opmerkelijk dat er een stel transfiguren het laatste avondmaal moesten uitbeelden. Wat heeft dat met de OS te maken?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Vond het ook wel jammer die freakshow tussendoor, er zaten echt goede elementen in. Maarja moeten weer allemaal extreem woke natuurlijk. Inclusief dan weer een kind tussen die transgenders.
Ja het was een middelvinger naar alle gelovigen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vond het vooral opmerkelijk dat er een stel transfiguren het laatste avondmaal moesten uitbeelden. Wat heeft dat met de OS te maken?
Schuimbekken over een irrelevante ceremoniequote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ad hominems nodig hebben om maar niet over de verachtelijke inhoud te moeten praten
Erg vermakelijk jaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ook niet mijn ding, maar al dat geschuimbek hierover maakt veel goed.
De clips komen niet overeen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 03:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Satanisch is wat overdreven maar dat er weer hard geprobeerd word iets normaal te maken wat niet normaal is, is duidelijk.
Je mag je wel afvragen waaarom ze überhaupt met een christelijk achtig thema gaan gezien we het hebben over de Olympische spelen.
Geen wonder dat er geen hond op afkomt, hotels zijn leeg, alle ondernemers maken verlies in Parijs en ondertussen hebben ze een leger nodig van 75.000 agenten en leger eenheden om het veilig te houden en dan nog kunnen ze sabotage niet voorkomen op toch behoorlijke schaal.
[ x ]
Het staat niet meer in nieuws dus daar gaan we niks meer mee doen ga ik vanuit.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
De clips komen niet overeen.
Links gaat over de Olympische vlam.
Dan moet je daar rechts dezelfde scène uit 2024 tegenover zetten.
Tja, het zijn allerlei pogingen om de mainstream cultuur te beïnvloeden. Door dingen aan een groot internationaal publiek op te dringen, probeert men bepaalde zaken te normaliseren. Dat is het idee achter hier natuurlijk achter, constant de nadruk leggen op zulke fringe afwijkingen in de Westerse samenleving tot mensen het gaan accepteren als de nieuwe normaal.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vond het vooral opmerkelijk dat er een stel transfiguren het laatste avondmaal moesten uitbeelden. Wat heeft dat met de OS te maken?
Tja, deze nieuwe vormen van woke cultuur zijn natuurlijk erg populair in progressief linkse kringen, dus zulke users gaan dan een topic als dit dat bedoelt is als kritiek op die cultuur, natuurlijk kapot zitten TR'en. Dat is jammer. Het geeft wederom blijk van het onvermogen om te incasseren aan die kant van het politieke spectrum.quote:
Maar wat heeft een dragshow te maken met de Olympische Spelen? Vooral wetende dat zulke rare dingen een uitgroei van Westerse tegencultuur zijn. Waarom zou dit dan moeten worden opgedrongen aan de hele wereld?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:46 schreef Momo het volgende:
Wel weer typisch van die figuren die hierover gaan schuimbekken. In vergelijking met andere openingsshows van OS, was het wel weer heel kunstzinnig en minder traditioneel. Veel verschillende soorten acts. Die blauwe smurf was wel raar. Dragshow zelf was gewoon een dragshow. Wel langdradig veel acts, ook met dat metalen paard.
Huilon. Is er dan niets meer hijlog?quote:
Dat metalen paard was “Death”, de 4e Ruiter.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:46 schreef Momo het volgende:
Wel weer typisch van die figuren die hierover gaan schuimbekken. In vergelijking met andere openingsshows van OS, was het wel weer heel kunstzinnig en minder traditioneel. Veel verschillende soorten acts. Die blauwe smurf was wel raar. Dragshow zelf was gewoon een dragshow. Wel langdradig veel acts, ook met dat metalen paard.
schuimbekken is dit topic per se weg uit NWS willenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:46 schreef Momo het volgende:
Het was een show van 4 uur lang, er zat echt van alles en nog wat in. Er hoefte niet een dragshow in, net als dat bepaalde andere zaken geen must waren. Maar als ik zo zie dat je mensen dingen noemt dan kan ik alleen maar meer begrip tonen dat ze het wel aandurfde om zoiets erin te zetten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, deze nieuwe vormen van woke cultuur zijn natuurlijk erg populair in progressief linkse kringen, dus zulke users gaan dan een topic als dit dat bedoelt is als kritiek op die cultuur, natuurlijk kapot zitten TR'en. Dat is jammer. Het geeft wederom blijk van het onvermogen om te incasseren aan die kant van het politieke spectrum.
[..]
Maar wat heeft een dragshow te maken met de Olympische Spelen? Vooral wetende dat zulke rare dingen een uitgroei van Westerse tegencultuur zijn. Waarom zou dit dan moeten worden opgedrongen aan de hele wereld?
Tja, het mag duidelijk zijn dat als de Islam(tische cultuur) op eenzelfde manier zou zijn bespot, je niet zo geveinsd zou hebben gereageerd. Dan was de kritiek waarschijnlijk oprecht geweest.quote:
Ja dat ze dit in de opening hebben gestopt is echt teken dat overname islamieten eraan komtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 08:06 schreef Nober het volgende:
Wij wisten al dat extreemlinks de macht heeft. Het is wachten op de overname van de islamieten.
Je kan je ook afvragen waarom hetquote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, deze nieuwe vormen van woke cultuur zijn natuurlijk erg populair in progressief linkse kringen, dus zulke users gaan dan een topic als dit dat bedoelt is als kritiek op die cultuur, natuurlijk kapot zitten TR'en. Dat is jammer. Het geeft wederom blijk van het onvermogen om te incasseren aan die kant van het politieke spectrum.
[..]
Maar wat heeft een dragshow te maken met de Olympische Spelen? Vooral wetende dat zulke rare dingen een uitgroei van Westerse tegencultuur zijn. Waarom zou dit dan moeten worden opgedrongen aan de hele wereld?
De reden is hier dat deze uitgroei van tegenculturen in het Westen steeds meer wordt opgedrongen via mainstream media en entertainment. Dit is daar weer een uitstekend voorbeeld van. En niet iedereen vind dit een goede ontwikkeling. Het is namelijk clownesk en pervers.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom het
ALTIJD
Dezelfde types zijn die weer lopen te brullen van jewelste
Wij, dEuGnEuzen, worden ook niet allemaal bijster enthousiast van zulke acts maar daar houdt het dan ook wel bij op.
Je kan ook afvragen waarom het weer dezelfde types zijn die doen alsof dit soort flikkerfestijnen de normaalste zaak van de wereld is, terwijl 99% hier totaal niks mee van doen heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom het
ALTIJD
Dezelfde types zijn die weer lopen te brullen van jewelste
Wij, dEuGnEuzen, worden ook niet allemaal bijster enthousiast van zulke acts maar daar houdt het dan ook wel bij op.
Gozer het boeit de meesten geen ene anjerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Je kan ook afvragen waarom het weer dezelfde types zijn die doen alsof dit soort flikkerfestijnen de normaalste zaak van de wereld is, terwijl 99% hier totaal niks mee van doen heeft.
Meer met de Special Olympicsquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt daar trouwens nog het extra argument bijmaken dat een drag show natuurlijk helemaal niets te maken heeft met de Olympische Spelen.
Deze term lijkt mij ook weer niet nodig, de meest homo's (waaronder ik) hebben niets met drag.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Je kan ook afvragen waarom het weer dezelfde types zijn die doen alsof dit soort flikkerfestijnen de normaalste zaak van de wereld is, terwijl 99% hier totaal niks mee van doen heeft.
Dan moet je je ook niet zo drukmaken over dit topic en de kritiek die er op deze act is. Je hebt nota bene een post geliked waarin werd gezegd dat kritiek op deze acts rechtstreeks uit de 'Russische trollenfabriek' zou komen. Wat al helemaal een rare aantijging is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Gozer het boeit de meesten geen ene anjer
Hahahahaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze term lijkt mij ook weer niet nodig, de meest homo's (waaronder ik) hebben niets met drag.
[..]
Dan moet je je ook niet zo drukmaken over dit topic en de kritiek die er op deze act is. Je hebt nota bene een post geliked waarin werd gezegd dat kritiek op deze acts rechtstreeks uit de 'Russische trollenfabriek' zou komen. Wat al helemaal een rare aantijging is.
Denk dat de reacties heel anders waren online als enkel om homo´s en lesbiennes ging?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze term lijkt mij ook weer niet nodig, de meest homo's (waaronder ik) hebben niets met drag.
Je hebt inhoudelijk niets meer te melden merk ik.quote:
Ja, want seksuele oriëntatie kun je niet aan mensen hun uiterlijk zien. Als er dus homo's of lesbiennes meedoen aan een normale dansact of optreden heeft niemand daar een probleem mee. Ik durf ook wel te stellen dat homo's disproportioneel vertegenwoordigd zullen zijn in de entertainmentindustrie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de reacties heel anders waren online als enkel om homo´s en lesbiennes ging?
Iemand die de term flikkerfestijn gebruikt is per definitie inferieurquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ach, dat was ook satanisch volgens sommige mensen online.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:13 schreef Marsenal het volgende:
Dat metal stuk vind ik geweldig, dan durf je echt iets te maken en denk je echt na over hoe de andere landen dat gaan zien.
Wat als homodansers elkaar zouden kussen tijdens de act?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, want seksuele oriëntatie kun je niet aan mensen hun uiterlijk zien. Als er dus homo's of lesbiennes meedoen aan een normale dansact of optreden heeft niemand daar een probleem mee. Ik durf ook wel te stellen dat homo's disproportioneel vertegenwoordigd zullen zijn in de entertainmentindustrie.
Jammer, een uitgebreide reactie van mijn kant op jouw eerdere gebrul. Maar daar reageer je dan niet meer op.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Iemand die de term flikkerfestijn gebruikt is per definitie inferieur💞
Ik zou ook niet weten waarom dit zou moeten? Zou het niet in alle gevallen wat raar zijn om dit te doen als onderdeel van de openingsceremonie van een Olympische Spelen waar ook kinderen kijken? Ik zou het behoorlijk bizar vinden als daar ineens man en vrouw op een podium gaan staan zoenen. Het geslacht van de zoenende mensen is wat mij betreft dan irrelevant.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat als homodansers elkaar zouden kussen tijdens de act?
Kunst hoort weinig tot geen beperkingen te hebben jaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt ook wel zeggen dat onder meer jij er ook niet bijster enthousiast van wordt, maar gezien de irritatie over de kritiek op zulke acts wek je de indruk dat je het eigenlijk wel een goede ontwikkeling vind dat zulke dingen wordt tentoongespreid.
Oh ik reageer even 2 seconden nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jammer, een uitgebreide reactie van mijn kant op jouw eerdere gebrul. Maar daar reageer je dan niet meer op.
[..]
Ik zou ook niet weten waarom dit zou moeten? Zou het niet in alle gevallen wat raar zijn om dit te doen als onderdeel van de openingsceremonie van een Olympische Spelen waar ook kinderen kijken? Ik zou het behoorlijk bizar vinden als daar ineens man en vrouw op een podium gaan staan zoenen. Het geslacht van de zoenende mensen is wat mij betreft dan irrelevant.
Waarom probeer je krampachtig allerlei situaties te bedenken waarin zijn argumentatie “opeens” niet meer op zou gaan? Je kan toch wel gewoon bij deze situatie blijven zonder allerlei kronkels te moeten doen om je standpunt te verdedigen?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat als homodansers elkaar zouden kussen tijdens de act?
Het begint steeds minder belangrijk te worden wat Christenen denken, denk ik.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach, dat was ook satanisch volgens sommige mensen online.
Kunst moet vooral afgestemd zijn op het publiek. Seksueel getinte cartoons of een cabaretier die schuttingtaal gebruikt is naar mijn mening niet geschikt voor kinderen. Om dus afwijkende en fringe acts aan breder publiek voor te schotelen is niet gepast.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kunst hoort weinig tot geen beperkingen te hebben ja
Net als dat jij vindt dat cartoonisten en cabaretiers ook niet gecensureerd moeten worden. Of is dat opeens anders?
Hoezo kronkels? Howard is homoseksueel maar walgt van drag/transgenders. Best wat mensen die online nu boos zijn walgen van alle drie. Waarom zou er vrijheid moeten zijn voor een maar niet het ander?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom probeer je krampachtig allerlei situaties te bedenken waarin zijn argumentatie “opeens” niet meer op zou gaan? Je kan toch wel gewoon bij deze situatie blijven zonder allerlei kronkels te moeten doen om je standpunt te verdedigen?
(Obese )transvrouwen die het laatste Avondmaal uitbeelden met een grote blauwe bijna naakte man op tafel omringd door kleine kinderen vind jij vallen onder kunst en niet onder genderidentiteit? Smaken verschillen zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Net als dat jij vindt dat cartoonisten en cabaretiers ook niet gecensureerd moeten worden. Of is dat opeens anders?
Je hebt er weer eens een creatieve interpretatie op nagehouden, Howard vind de opening van de OS geen podium voor een dragshow, hij “walgt” helemaal niet van drags zoals jij het nu framed. Lees gewoon eens wat hij zegt ipv gelijk voor hem in te vullen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo kronkels? Howard is homoseksueel maar walgt van drag/transgenders. Best wat mensen die online nu boos zijn walgen van alle drie. Waarom zou er vrijheid moeten zijn voor een maar niet het ander?
Ja Scorpie. Ik weet dat er figuren zijn die kunst een LiNkSe HobBy vinden. Maar kunst omslaat bijzonder veel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
(Obese )transvrouwen die het laatste Avondmaal uitbeelden met een grote blauwe bijna naakte man op tafel omringd door kleine kinderen vind jij vallen onder kunst en niet onder genderidentiteit? Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Dat is ook weer niet waar, ik zie drag als een vrij fringe vorm van kunst, dat wil dus zeggen dat het maar een heel klein publiek aanspreekt en ook een bepaalde controversie heeft. Daar moet naar mijn mening gewoon een plek voor zijn in een liberale samenleving, maar dan wel gericht aan het publiek die dat wil zien. Dat moet je niet gaan proberen te mainstreamen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo kronkels? Howard is homoseksueel maar walgt van drag/transgenders. Best wat mensen die online nu boos zijn walgen van alle drie. Waarom zou er vrijheid moeten zijn voor een maar niet het ander?
Kunst beperken lijkt me ook geen slim idee, maar persoonlijk vind ik dat je soms wel een beetje een kader mag vasthouden en een thema zoekt, als het om dit soort evenementen gaat. Als je alles maar als vrij werken beschouwt slaat dat mijn behoefte om openingsceremoniën te kijken enorm dood. Dan maakt het geen kloot uit of ik de opening van het WK kijk of de Spelen of North Sea Jazz.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Stond niet 1 topic Report ...quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De openingsceremonie is altijd een beetje eigenaardigquote:[..]
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Kunst beperken lijkt me ook geen slim idee, maar persoonlijk vind ik dat je soms wel een beetje een kader mag vasthouden en een thema zoekt, als het om dit soort evenementen gaat. Als je alles maar als vrij werken beschouwt slaat dat mijn behoefte om openingsceremoniën te kijken enorm dood. Dan maakt het geen kloot uit of ik de opening van het WK kijk of de Spelen of North Sea Jazz.
Inderdaadquote:
Het over schuimbekken hebben is wel lekker genuanceerd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
Maar de kritiek op critici hier zit hem ook niet in dit soort genuanceerde reacties.
Schuimbekken is gewoon een normale termquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het over schuimbekken hebben is wel lekker genuanceerd.
Inderdaad. Waar maken mensen zich druk over zeg.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is ook niet mijn ding, maar al dat geschuimbek hierover maakt veel goed.
De hypocrisie is weer eens groot idd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het over schuimbekken hebben is wel lekker genuanceerd.
Je klinkt viesmad over het woord flikkerfestijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Schuimbekken is gewoon een normale term
In tegenstelling tot flikkerfestijn
Jij alsof je het dagelijks gebruiktquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je klinkt viesmad over het woord flikkerfestijn.
Mwah. Vast niet zo mad als jij gister voor de tv zatquote:
Heb heerlijk gedineerd en daarna stukje terug gekeken op de iPad, je bent weer lekker aan het schuimbekkenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Vast niet zo mad als jij gister voor de tv zat
Ik reageer op je. Maar schuimbekken. Oke dan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb heerlijk gedineerd en daarna stukje terug gekeken op de iPad, je bent weer lekker aan het schuimbekken.
Helemaal niet, hoe kom je daar nou weer bij? Pas de afgelopen paar edities is het excentrieker en excentrieker geworden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:32 schreef sp3c het volgende:
De openingsceremonie is altijd een beetje eigenaardig
Welke viesmadde post bedoel je? Over dat alles kunst is zolang je het maar kunst noemt? Of dat je viesmad bent en iedereen die kritiek durft te uiten op dragshows tijdens de opening weg wil zetten als schuimbekkende figuren? Want dat station zijn we allang gepasseerd, ook al ben je er nog viesmad om.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik reageer op je. Maar schuimbekken. Oke dan.
Wanneer ga jij reageren op mijn post?
Is viesmad het nieuwe links wat je 10 keer per post gebruikt?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke viesmadde post bedoel je? Over dat alles kunst is zolang je het maar kunst noemt? Of dat je viesmad bent en iedereen die kritiek durft te uiten op dragshows tijdens de opening weg wil zetten als schuimbekkende figuren? Want dat station zijn we allang gepasseerd, ook al ben je er nog viesmad om.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is viesmad het nieuwe links wat je 10 keer per post gebruikt?
quote:
Beetje zoals dat alles woke is zolang je het maar woke noemt?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..] Over dat alles kunst is zolang je het maar kunst noemt?
Ik zou het liever een freaklinksfestijn willen noemen ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Schuimbekken is gewoon een normale term
In tegenstelling tot flikkerfestijn
Als het in Qatar zal zijn zal het wel wat meer binnen de traditionele lijntjes zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helemaal niet, hoe kom je daar nou weer bij? Pas de afgelopen paar edities is het excentrieker en excentrieker geworden.
Dat moet je de mensen vragen die het woord woke 10 keer op een dag gebruiken. Wacht even, ik zie dat jij het woord vandaag al 2 keer in dit topic hebt ingebrachtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beetje zoals dat alles woke is zolang je het maar woke noemt?
When we are the majority you have no other option.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat ze dit in de opening hebben gestopt is echt teken dat overname islamieten eraan komt
Wat een relnicht zeg bahquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is de creatieve genie achter de hele show
[ afbeelding ]
Bijzonder dat een ruzie wedstrijdelementen heeft volgens jouquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:02 schreef over_hedge het volgende:
Die ruzie tussen fok it en Scorpie is wel vermakelijk.
Wel jammer dat het bijna geen wedstrijd is. Scorpie hard aan het winnen
Misschien is dat waarom je verliestquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder dat een ruzie wedstrijdelementen heeft volgens jou
Poeh. Dit komt wel binnenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Misschien is dat waarom je verliest
Ik wil jou wel eens horen als je wijf op de bank met een 3 dagen stoppelbaard zitquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:13 schreef Buitendam het volgende:
Dat je zo boos kunt worden om een vrouw met een baard
Het gaat natuurlijk gewoon om het innerlijk. Die stoppels negeer ik doorgaans.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen als je wijf op de bank met een 3 dagen stoppelbaard zit
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk gewoon om het innerlijk. Die stoeppels negeer ik doorgaans.
Excentriek wil ik het niet eens noemen maar het eigenlijk nooit wat met sport te maken volgens mij, kan me de laatste keer iig niet herinnerenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helemaal niet, hoe kom je daar nou weer bij? Pas de afgelopen paar edities is het excentrieker en excentrieker geworden.
Een opening van een evenement als de OS zou in het teken moeten staan van prestaties van atleten in voorgaande edities, dit was gewoon een act die totaal niets met sport te maken heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:13 schreef Marsenal het volgende:
Volgens mij zijn de Fransen een beetje vergeten dat de Olympische Spelen en het Eurovisie songfestival twee verschillende dingen zijn. Je ziet echt bij alle grote evenementen het drag en lhqbt thema voorbijkomen, maar ik begrijp totaal niet waarom je zo'n maatschappelijk onderwerp wilt gebruiken in zo'n show.
Wat meer sport en broederschap thema's in de opening hadden in plaats van dat edgy gedoe met dat avondmaal wel gepast geweest. Je presenteert je land, en je heet de andere landen welkom, en daar zit best veel creatieve vrijheid in. Nu gaan ze echt alle kanten op. Er is meteen ook weer een enorme bak krtitek op, en discussie over. Maar provoceren en polarisen zijn twee verschillende dingen, dit zou mij niet overkomen.
Dat metal stuk vind ik geweldig, dan durf je echt iets te maken en denk je echt na over hoe de andere landen dat gaan zien.
Dit is je mening, maar een stad en land die de Olympische spelen organiseren willen zich ook op de kaart zetten en dan gaat het verder dan alleen de prestaties van de atleten van voorgaande edities. Alleen het daar over hebben zou het juist maar saai maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een opening van een evenement als de OS zou in het teken moeten staan van prestaties van atleten in voorgaande edities, dit was gewoon een act die totaal niets met sport te maken heeft.
De Fransen slaan hier de plank volledig mis.
Denk niet dat het erg goed gelukt isquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is je mening, maar een stad en land die de Olympische spelen organiseren willen zich ook op de kaart zetten en dan gaat het verder dan alleen de prestaties van de atleten van voorgaande edities. Alleen het daar over hebben zou het juist maar saai maken.
Ik vond het mooi dat de geschiedenis van Parijs en Frankrijk aandacht kreeg en dat het ook ging over de ontwikkelingen nu. En of je het nu leuk vindt of niet, daar horen ook mensen bij die niet zo traditioneel zijn.
Denk het wel. De reacties zijn merendeels positief, het was allemaal totaal anders omdat het niet in een stadion was georganiseerd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Denk niet dat het erg goed gelukt is
Parijs en Frankrijk hebben een mooie rijke geschiedenis. Waar 0 van terug te zien was
Dan heb jij duidelijk niet goed opgelet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Parijs en Frankrijk hebben een mooie rijke geschiedenis. Waar 0 van terug te zien was
Niet gekeken?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niet gekeken. Maar reageer op de beelden die ik dit topic geplaatst zijn. En in die beelden zie je niks van de geschiedenis terug. Geen idee of er andere delen waren die wel normaal waren. En waar ze de geschiedenis wel normaal laten zien. Maar dit avondmaal met letterlijk ballen uit hun broek hebben hangen had er niks mee te makenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan heb jij duidelijk niet goed opgelet.
Hahaha wat twittert ze Dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:43 schreef Buitendam het volgende:
Ik krijg dan meteen zo’n Pavlov-effect om Twitter open te gooien om te zien hoe erg de Vlaardingerbroekjes van deze wereld helemaal over de emmer zijn. Alsof het einde der tijden nu toch echt begonnen is.
Het was een show van 4 uur, maar ga lekker roepen dat er niks van iets terug te zien was als je helemaal niet gekeken hebt zelfquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niet gekeken. Maar reageer op de beelden die ik dit topic geplaatst zijn. En in die beelden zie je niks van de geschiedenis terug. Geen idee of er andere delen waren die wel normaal waren. En waar ze de geschiedenis wel normaal laten zien. Maar dit avondmaal met letterlijk ballen uit hun broek hebben hangen had er niks mee te maken
Ik vond het wel leuk MAAR het voelde soms wel aan alsof ze dit bedacht hadden voor een Songfestival editie. Vooral die dansers zou een perfecte act zijn wanneer mensen mogen gaan stemmen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:13 schreef Marsenal het volgende:
Volgens mij zijn de Fransen een beetje vergeten dat de Olympische Spelen en het Eurovisie songfestival twee verschillende dingen zijn. Je ziet echt bij alle grote evenementen het drag en lhqbt thema voorbijkomen, maar ik begrijp totaal niet waarom je zo'n maatschappelijk onderwerp wilt gebruiken in zo'n show.
Wat meer sport en broederschap thema's in de opening hadden in plaats van dat edgy gedoe met dat avondmaal wel gepast geweest. Je presenteert je land, en je heet de andere landen welkom, en daar zit best veel creatieve vrijheid in. Nu gaan ze echt alle kanten op. Er is meteen ook weer een enorme bak krtitek op, en discussie over. Maar provoceren en polarisen zijn twee verschillende dingen, dit zou mij niet overkomen.
Ja en in de rest wel. Het duurde 4 uur en hier zie je slechts een klein onderdeel waar heel veel drama over wordt gemaakt door sommige mensen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niet gekeken. Maar reageer op de beelden die ik dit topic geplaatst zijn. En in die beelden zie je niks van de geschiedenis terug. Geen idee of er andere delen waren die wel normaal waren. En waar ze de geschiedenis wel normaal laten zien. Maar dit avondmaal met letterlijk ballen uit hun broek hebben hangen had er niks mee te maken
Ik zeg toch: Ik reageer op de tweets in de topic en waar het over gaat in dit topic. En nee daar is het niet te zienquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Het was een show van 4 uur, maar ga lekker roepen dat er niks van iets terug te zien was als je helemaal niet gekeken hebt zelf
Ja zeg dan nietsquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou fijn dat ze de geschiedenis wel mooi konden laten zien dan. Want Frankrijk heeft hele mooie geschiedenisquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja en in de rest wel. Het duurde 4 uur en hier zie je slechts een klein onderdeel waar heel veel drama over wordt gemaakt door sommige mensen.
De geschiedenis is zeker aan bod gekomen. Zelfs met een onthoofde Marie antoinette.
Want? Ik mag niet op een topic reageren omdat ik niet 4 uur gekeken heb?quote:
Dus je denkt dat een aantal boze twitteraars vanuit een bepaald politiek spectrum precies vertegenwoordigen wat er 4 uur lang te zien was?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik zeg toch: Ik reageer op de tweets in de topic en waar het over gaat in dit topic. En nee daar is het niet te zien
Ik snap niet zo goed wat je vraag nou precies is. Van de rest heb ik geen twitter en heb ik geen idee wie welke politieke voorkeur heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus je denkt dat een aantal boze twitteraars vanuit een bepaald politiek spectrum precies vertegenwoordigen wat er 4 uur lang te zien was?
Ik had graag gezien dat ze de moslim populatie ook hadden bediend met een mooie sketch van een transgender Allah of Mohammed. Inclusiviteit voor iedereen toch?quote:
Er zat dus een dik persoon in een act, dat geeft het beeld dat het westen alleen maar bestaat uit dikke mensen?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:52 schreef KoningWouter het volgende:
Van mij mogen ze het laatste avondmaal gebruiken. Dat vind ik zelf eigenlijk wel mooi.
Maar dat er dan weer een vadsige vrouw als Jesus moet en die bebaarde tranny die moest optreden is wel echt belachelijk.
Volgens mij krijgen de minderheden niet te weinig aandacht. Op dit moment moet juist alles om minderheden gaan en het geeft het beeld dat het westen alleen maar bestaat uit tranny's en dikke mensen.
En dan heb ik die freakshow nog niet eens gezien.
Nee dat was wel duidelijkquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:52 schreef KoningWouter het volgende:
En dan heb ik die freakshow nog niet eens gezien.
Nee, je geeft je mening over de openingsceremonie als geheel op basis van een paar screenshots en korte filmpjes verzameld door de usual boze twitteraars. Over die paar acts mag je een mening hebben, maar je blaast het allemaal wel heel erg op.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je vraag nou precies is. Van de rest heb ik geen twitter en heb ik geen idee wie welke politieke voorkeur heeft.
Ik geef mijn mening over de dingen die ik in de OP zie.
niet mooi dat je gelovigen als gekken neerzetquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gisterenavond had ze het over het satanisme wat naar binnen kwam.
Koekoek
Wat mijn vraag is? Ik heb geen vraag. Je beweert dat er niks te zien was van de geschiedenis van Frankrijk. Gebaseerd op dus helemaal niks? Op een paar korte clipjes en foto's? Dat is toch een rare conclusie die je denkt te kunnen maken dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je vraag nou precies is. Van de rest heb ik geen twitter en heb ik geen idee wie welke politieke voorkeur heeft.
Ik geef mijn mening over de dingen die ik in de OP zie.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:35 schreef over_hedge het volgende:
Fijn dat jij voor mij gaat bepalen waar ik mijn mening over geefquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:57 schreef Sephael het volgende:
[..]
Nee, je geeft je mening over de openingsceremonie als geheel op basis van een paar screenshots en korte filmpjes verzameld door de usual boze twitteraars. Over die paar acts mag je een mening hebben, maar je blaast het allemaal wel heel erg op.
Lees die hele post nog eens. En je eindigt met een ? Hoe was dat geen vraagquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat mijn vraag is? Ik heb geen vraag. Je beweert dat er niks te zien was van de geschiedenis van Frankrijk. Gebaseerd op dus helemaal niks? Op een paar korte clipjes en foto's? Dat is toch een rare conclusie die je denkt te kunnen maken dan?
[..]
Je mag anders nog steeds prima de ceremonie een aanfluiting vinden vanwege deze rariteiten hoor. Die overige acts maken het dan niet opeens minder raar ofzo.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:57 schreef Sephael het volgende:
[..]
Nee, je geeft je mening over de openingsceremonie als geheel op basis van een paar screenshots en korte filmpjes verzameld door de usual boze twitteraars. Over die paar acts mag je een mening hebben, maar je blaast het allemaal wel heel erg op.
Het is trending nu met 2.5M tweets, denk niet dat je het hier over een ''paar boze twitterraars'' kan hebbenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus je denkt dat een aantal boze twitteraars vanuit een bepaald politiek spectrum precies vertegenwoordigen wat er 4 uur lang te zien was?
Tja.quote:
Huh? Geert moet dan toch juist zeggen dat het zo geweldig is dat dit bij ons gewoon wel kan, itt bij die stomme Moslims.quote:
2.5m tweets betekent niet 2.5m Twitteraars.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is trending nu met 2.5M tweets, denk niet dat je het hier over een ''paar boze twitterraars'' kan hebben
Dat is iets anders dan zeggen dat er in 4 uur niets van de geschiedenis van Frankrijk terug kwam op basis van een paar screenshots. Of dat het het beeld geeft dat heel het westen uit trannies en dikke mensen bestaat, terwijl er een paar dragqueens en een dikke vrouw langs kwamen naast honderden mannen en vrouwen met een gemiddeld postuur. Om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag anders nog steeds prima de ceremonie een aanfluiting vinden vanwege deze rariteiten hoor. Die overige acts maken het dan niet opeens minder raar ofzo.
Ja #Paris2024 inderdaad. Denk je dat er enkel boos getweet wordt over een act uit de openingsceremonie? Als ik erop druk zie veel over atleten, ook veel tweets over Celine Dion. En ze zijn nu aan het sporten. Eerste #Paris2024 medailles zijn vergeven nu.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het is trending nu met 2.5M tweets, denk niet dat je het hier over een ''paar boze twitterraars'' kan hebben
Wat?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:57 schreef Loverboii het volgende:
[..]
niet mooi dat je gelovigen als gekken neerzet
Nou, als jij de meest prominente positie in een zeer religieus schilderij (namelijk de afbeelding van Jezus) vervangt door een dikke vrouw en je maakt die hele scène de center piece van de opening, dan kan ik mij prima voorstellen dat een hoop mensen die niet bekend zijn met Europa denken dat het Westen vooral daaruit bestaat ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:04 schreef Sephael het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat er in 4 uur niets van de geschiedenis van Frankrijk terug kwam op basis van een paar screenshots. Of dat het het beeld geeft dat heel het westen uit trannies en dikke mensen bestaat, terwijl er een paar dragqueens en een dikke vrouw langs kwamen naast honderden mannen en vrouwen met een gemiddeld postuur. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Het is voor de Grote Blonde Leider bijzonder moeilijk om een beetje lijn in zijn verhaal te krijgenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Huh? Geert moet dan toch juist zeggen dat het zo geweldig is dat dit bij ons gewoon wel kan, itt bij die stomme Moslims.
Maar dat laatste avondmaal is toch zo vaak na gedaan in media?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, als jij de meest prominente positie in een zeer religieus schilderij (namelijk de afbeelding van Jezus) vervangt door een dikke vrouw en je maakt die hele scène de center piece van de opening, dan kan ik mij prima voorstellen dat een hoop mensen die niet bekend zijn met Europa denken dat het Westen vooral daaruit bestaat ja.
Dat werkt hetzelfde als onze beeldvorming rondom Amerikanen als zijnde dikke luie rednecks in hun karretjes in Walmart - beeldvorming zegt alles.
Nu heb je het weer over mij. Nogmaals. IK had het over de OP. En daar zag ik het niet in terug.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:04 schreef Sephael het volgende:
Dat is iets anders dan zeggen dat er in 4 uur niets van de geschiedenis van Frankrijk terug kwam op basis van een paar screenshots.
Gemiste kans om in de afbeelding van de Simpsons niet Carl als Judas te verbeelden, zoals ook in Jesus Christ Superstar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat laatste avondmaal is toch zo vaak na gedaan in media?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Homer Simpson is ook nog eens een dikke man!
Celine Dion heb ik geen enkel keer gezien. Wel word mijn twitter time line gedomineerd door de opgevoerde drag show van gisterenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja #Paris2024 inderdaad. Denk je dat er enkel boos getweet wordt over een act uit de openingsceremonie? Als ik erop druk zie veel over atleten, ook veel tweets over Celine Dion. En ze zijn nu aan het sporten. Eerste #Paris2024 medailles zijn vergeven nu.
Ja sorry hoor, maar dan ben je heel kortzichtig. Je ziet honderden mensen met een gemiddeld postuur, maar je wil alleen maar focussen op die ene dikke vrouw. Je bent nu echt op zoek naar argumenten...quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, als jij de meest prominente positie in een zeer religieus schilderij (namelijk de afbeelding van Jezus) vervangt door een dikke vrouw en je maakt die hele scène de center piece van de opening, dan kan ik mij prima voorstellen dat een hoop mensen die niet bekend zijn met Europa denken dat het Westen vooral daaruit bestaat ja.
Dat werkt hetzelfde als onze beeldvorming rondom Amerikanen als zijnde dikke luie rednecks in hun karretjes in Walmart - beeldvorming zegt alles.
Ja, bedankt dat je mijn punt bewijst en dat het dus vooral satirisch van aard was gisteren, dus als je mij dan ook nog eens kan uitleggen wat zo’n satirisch stuk doet in de OS?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Homer Simpson is ook nog eens een dikke man!
Klik gewoon eens op #Paris2024 nu. In ESF bubbel ging het juist vooral over Lady Gaga en Celine Dion, is maar net welke bubbel je zit. Het gaat nu weer over sport.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Celine Dion heb ik geen enkel keer gezien. Wel word mijn twitter time line gedomineerd door de opgevoerde drag show van gisteren
Zo nu en dan gaat het over de spelen zelf maar dat is ondergeschikt aan de rest
Gohquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wel word mijn twitter time line gedomineerd door de opgevoerde drag show van gisteren
Zo nu en dan gaat het over de spelen zelf maar dat is ondergeschikt aan de rest
Ja prima, ik hoor je. Ik haalde het alleen nog even als voorbeeld aan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nu heb je het weer over mij. Nogmaals. IK had het over de OP. En daar zag ik het niet in terug.
Ik zei nergens dat in de hele 4 uur het niet ziet. Want die heb ik niet gezien. Maar ik snap dat mijn post wel zo over kwam helemaal omdat het een qoute op iemand anders was die het wel over de hele 4 uur had, en daar zat ik dus fout.
Thats it
Mr.Bean zat in 2012 in de show. Waarom zou er geen plek zijn voor satirisch/humor stuk?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, bedankt dat je mijn punt bewijst en dat het dus vooral satirisch van aard was gisteren, dus als je mij dan ook nog eens kan uitleggen wat zo’n satirisch stuk doet in de OS?
Moet wel zeggen, die Obelix zat wel pontificaal in het midden, het sprong wel lekker in het oogquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:12 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar dan ben je heel kortzichtig. Je ziet honderden mensen met een gemiddeld postuur, maar je wil alleen maar focussen op die ene dikke vrouw. Je bent nu echt op zoek naar argumenten...
Nee, ik weet dat dit argument je niet goed uitkomt, maar zo werkt het wel, door dikke mensen en transgenders maximaal in de Spotlights te zetten komt daar automatisch meer focus en dus meer exposure op, en gaan dus meer mensen die niet bekend zijn met bv Parijs of Europa denken dat het meerendeel er zo uitziet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:12 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar dan ben je heel kortzichtig. Je ziet honderden mensen met een gemiddeld postuur, maar je wil alleen maar focussen op die ene dikke vrouw. Je bent nu echt op zoek naar argumenten...
Oké, maar wat moet ik met die info?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:15 schreef Loverboii het volgende:
[..]
volgens christenen is satan heerser over de wereld
Maakte hij toen ook geloven belachelijk met transgenders?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Mr.Bean zat in 2012 in de show. Waarom zou er geen plek zijn voor satirisch/humor stuk?
Nee, als je een 4 uur durend programma hebt, en in één scène een dikke vrouw in de spotlight zet, dan denkt niet heel de wereld dat we in het westen allemaal zo zijn. Dat sleep je er bij om een argument te hebben, maar zo werkt het niet. Beeldvorming is sterk, zeker, maar als die ene scène je volledige beeld vormt ben je heel kortzichtig en ben je er gewoon naar op zoek.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat dit argument je niet goed uitkomt, maar zo werkt het wel, door dikke mensen en transgenders maximaal in de Spotlights te zetten komt daar automatisch meer focus en dus meer exposure op, en gaan dus meer mensen die niet bekend zijn met bv Parijs of Europa denken dat het meerendeel er zo uitziet.
Is natuurlijk ook de hele reden waarom men dit doet, ze zo in de spotlight zetten; willen normaliseren van afwijkende genders/rolmodellen dan de mainstream. Anders hadden ze wel gewoon gecast op skills en uiterlijk ipv gender en identiteit, zoals nu gedaan is voor die scène.
En nogmaals, ik verbaas me vooral over waarom men uitgerekend het laatste avondmaal, een zeer religieus iets, hiervoor uitkiest. Iemand heeft dus gewoon geroepen “laten we Jezus vervangen door een dikke vrouw, dat is een goed plan”. Natuurlijk krijg je dan shit over je heen uit religieuze hoek, dat zou niet anders zijn als ze Mohammed of zijn profeten als transgenders hadden afgebeeld, maar heel “toevallig” zit er geen enkel islamitisch element verwerkt in deze satirische sketches, alsof ze ergens bang voor zijn…..
Ik denk niet dat de insteek belachelijk maken was, maar meer een nieuwe moderne interpretatie geven. Dat is iets wat constant gebeurt in kunst. Zoals ook @Momo postte.quote:
Zo werkt het juist wel, want iedereen hier en op Twitter praat nu over de dikke vrouw en niet over de (soms matig uitgevoerde) andere acts.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:20 schreef Sephael het volgende:
[..]
Nee, als je een 4 uur durend programma hebt, en in één scène een dikke vrouw in de spotlight zet, dan denkt niet heel de wereld dat we in het westen allemaal zo zijn. Dat sleep je er bij om een argument te hebben, maar zo werkt het niet. Beeldvorming is sterk, zeker, maar als die ene scène je volledige beeld vormt ben je heel kortzichtig en ben je er gewoon naar op zoek.
Iedereen in je bubbel ja. De reacties zijn juist overwegend positief, maar dat wil je niet zien.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo werkt het juist wel, want iedereen hier en op Twitter praat nu over de dikke vrouw en niet over de (soms matig uitgevoerde) andere acts.
Aangezien dat een stuk beter past bij de geschiedenis van Frankrijk als anglosaksisch land met overwegend witte bevolking weet je stiekem zelf ook het antwoord wel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:24 schreef Momo het volgende:
Als allemaal witte hetero mannen waren aan het laatste avondmaal zaten tijdens de ceremonie was het dan ook beledigend geweest voor christenen ?
Met halve waarheden die je hier verkondigt en onzinnige insinuaties op de persoon kan ik niet zoveel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:26 schreef Sephael het volgende:
[..]
Iedereen in je bubbel ja. De reacties zijn juist overwegend positief, maar dat wil je niet zien.
Die negeren uiteraard bewust waar het ECHT om gaatquote:
Nee, want christenen hebben geen moeite met europese heteroseksuelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:24 schreef Momo het volgende:
Als allemaal witte hetero mannen waren aan het laatste avondmaal zaten tijdens de ceremonie was het dan ook beledigend geweest voor christenen ?
Is goed. Met je argumenten kan ik niet zo veel. Het beeld is er al, en dan ga je achteraf de argumenten er bij zoeken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met halve waarheden die je hier verkondigt en onzinnige insinuaties op de persoon kan ik niet zoveel.
Welk “beeld” is er dan volgens jou?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:30 schreef Sephael het volgende:
[..]
Is goed. Met je argumenten kan ik niet zo veel. Het beeld is er al, en dan ga je achteraf de argumenten er bij zoeken.
Dat diversiteit wordt opgedrongen, dat alles woke moet zijn, dat dingen normaal gemaakt moeten worden die niet normaal zijn. Dat lees je genoeg in dit topic. En als er dan inderdaad een drag queen in beeld komt kun je roepen 'zie je wel! Alles draait weer daar om'.quote:
Als dat allemaal niet zo zou zijn volgens jou en er zit geen agenda achter, wat zou dan volgens jou de reden zijn dat men koos voor een obese vrouw die Jezus uitbeeld, vergezeld van transvrouwen die de apostelen voorstellen, in 1 van de meest heilige gebeurtenissen van het Christendom ? Puur toeval?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:35 schreef Sephael het volgende:
[..]
Dat diversiteit wordt opgedrongen, dat alles woke moet zijn, dat dingen normaal gemaakt moeten worden die niet normaal zijn. Dat lees je genoeg in dit topic. En als er dan inderdaad een drag queen in beeld komt kun je roepen 'zie je wel! Alles draait weer daar om'.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat 'er achter' zit, en het boeit me ook niet. Kunstzinnigheid ofzo? Ik vond die smurf ook vrij vaag, maar hé, laat die mensen ook lekker een act neer zetten, wellicht vinden anderen het wel leuk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als dat allemaal niet zo zou zijn volgens jou en er zit geen agenda achter, wat zou dan volgens jou de reden zijn dat men koos voor een obese vrouw die Jezus uitbeeld, vergezeld van transvrouwen die de apostelen voorstellen, in 1 van de meest heilige gebeurtenissen van het Christendom ? Puur toeval?
Dan moet je ze juist extra beledigen om te testen of ze idd hun andere wang toekeren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 07:57 schreef LXIV het volgende:
De essentie v as n het Christendom is echter de andere wang toekeren. Juist daarom zou je ze niet moeten beledigen: het is laf.
Nou ja, nu geldt deze claim dan ook voor de Islam uiteraardquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dan moet je ze juist extra beledigen om te testen of ze idd hun andere wang toekeren.
Niet echt, de islam deelt de doodstraf uit, dan ga je dus uittesten of ze idd de doodstraf gaan uitvoeren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:47 schreef Fok-it het volgende:
Nou ja, nu geldt deze claim dan ook voor de Islam uiteraard
Het gaat er meer om dat je wel verwacht dat christenen tolerant zijn bij beledigingen, dan hoor je dat bij moslims ook te vindenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:53 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niet echt, de islam deelt de doodstraf uit, dan ga je dus uittesten of ze idd de doodstraf gaan uitvoeren.
Niet echt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:55 schreef Fok-it het volgende:
Het gaat er meer om dat je wel verwacht dat christenen tolerant zijn bij beledigingen, dan hoor je dat bij moslims ook te vinden
Want?quote:
Dan ben je wel erg naïef.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je wel verwacht dat christenen tolerant zijn bij beledigingen, dan hoor je dat bij moslims ook te vinden
Dat is niet hetzelfde. Frankrijk is een buitenstaander in de Islam, het zou pas vergelijkbaar zijn als Turkije de Olympische Spelen zou organiseren en islamitische symbolen belachelijk zou maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, het mag duidelijk zijn dat als de Islam(tische cultuur) op eenzelfde manier zou zijn bespot, je niet zo geveinsd zou hebben gereageerd. Dan was de kritiek waarschijnlijk oprecht geweest.
Religiekritiek of spot mag alleen binnen plekken waar die religie dominant is? Dat is opmerkelijk. En Turkije had trouwens ook grote groepen christenen, maar daar heeft men of genocide op gepleegd of verdreven uit het land. Iets dat we uiteraard vaker hebben gezien in de Arabische en Islamtische wereld. Libanon, Egypte, Iran en Irak zijn daar ook voorbeelden van.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde. Frankrijk is een buitenstaander in de Islam, het zou pas vergelijkbaar zijn als Turkije de Olympische Spelen zou organiseren en islamitische symbolen belachelijk zou maken.
Maar stel dat Turkije als gastland christelijke symbolen belachelijk zou maken, zouden we dat dan toejuichen "wat zijn jullie moedig" (dat jullie andermans religie belachelijk maken terwijl jullie je eigen islamitische religie in bescherming nemen).
Om Christenen boos te maken, maar die worden niet zo snel boos.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als dat allemaal niet zo zou zijn volgens jou en er zit geen agenda achter, wat zou dan volgens jou de reden zijn dat men koos voor een obese vrouw die Jezus uitbeeld, vergezeld van transvrouwen die de apostelen voorstellen, in 1 van de meest heilige gebeurtenissen van het Christendom ? Puur toeval?
Lees het nog een keerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:29 schreef Ali_boo het volgende:
De Laatste Avondmaal heeft idd niets met het christendom te maken
Wat doet Lady Gaga in de OS?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, bedankt dat je mijn punt bewijst en dat het dus vooral satirisch van aard was gisteren, dus als je mij dan ook nog eens kan uitleggen wat zo’n satirisch stuk doet in de OS?
Wees maar blij dat ze niks met de Islam hebben gedaan inderdaad, want dan was het nu wereld oorlog 3 geweest.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat dit argument je niet goed uitkomt, maar zo werkt het wel, door dikke mensen en transgenders maximaal in de Spotlights te zetten komt daar automatisch meer focus en dus meer exposure op, en gaan dus meer mensen die niet bekend zijn met bv Parijs of Europa denken dat het meerendeel er zo uitziet.
Is natuurlijk ook de hele reden waarom men dit doet, ze zo in de spotlight zetten; willen normaliseren van afwijkende genders/rolmodellen dan de mainstream. Anders hadden ze wel gewoon gecast op skills en uiterlijk ipv gender en identiteit, zoals nu gedaan is voor die scène.
En nogmaals, ik verbaas me vooral over waarom men uitgerekend het laatste avondmaal, een zeer religieus iets, hiervoor uitkiest. Iemand heeft dus gewoon geroepen “laten we Jezus vervangen door een dikke vrouw, dat is een goed plan”. Natuurlijk krijg je dan shit over je heen uit religieuze hoek, dat zou niet anders zijn als ze Mohammed of zijn profeten als transgenders hadden afgebeeld, maar heel “toevallig” zit er geen enkel islamitisch element verwerkt in deze satirische sketches, alsof ze ergens bang voor zijn…..
Wereldoorlog nog welquote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wees maar blij dat ze niks met de Islam hebben gedaan, dat was het nu wereld oorlog 3 geweest.
( en ik ben zelf Rooms-katholiek opgevoed)
Ben het met je eens hoor. Maar zo komt het op mij over. Alles en iedereen moet in zo’n show vertegenwoordigd worden uit angst dat een bepaalde marginale groep vergeten wordt en er gezeik komt dat Frankrijk niet inclusief genoeg is of discrimineert.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 05:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet goed wat een vrouw met een baard met inclusiviteit te maken heeft. Ik herinner me nog een tijd dat een vrouw met een baard een bezienswaardigheid was, iets dat je kon gaan zien op een kermis of een circus, en waarna je er lachend wat over kon nakeuvelen met je vrienden.
Moeten we dit allemaal normaal gaan vinden of zo? Een vrouw met een baard is niet normaal, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden. En dragqueens die het laatste maal imiteren voorafgaand aan een mondiaal sportevenement is ook niet normaal. Frankrijk zou zich de ogen uit de kop moeten schamen.
Logisch dat een notoire hoerenloper er geen moeite mee heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:57 schreef Harvest89 het volgende:
De fuck gaat dit nu over?
Allerlei christelijke debielen die zitten te huilen.
lol maar dit iddquote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:57 schreef Harvest89 het volgende:
De fuck gaat dit nu over?
Allerlei christelijke debielen die zitten te huilen.
Wel beetje weinig hoofddoekjes gezien gisteren in de show andersquote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor. Maar zo komt het op mij over. Alles en iedereen moet in zo’n show vertegenwoordigd worden uit angst dat een bepaalde marginale groep vergeten wordt en er gezeik komt dat Frankrijk niet inclusief genoeg is of discrimineert.
Je wilt denk ik niet weten hoeveel getrouwden naar vrouwelijke hoeren maar ook shemales gaan. En dan zeker daarna schande spreken over de Olympische ceremonie. Stelletje kutschijnheiligen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:00 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Logisch dat een notoire hoerenloper er geen moeite mee heeft.
Sta er echt van te kijken, dit stelt echt niets voor.quote:
Same , bullshit praat wmbquote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sta er echt van te kijken, dit stelt echt niets voor.
In de jaren 70 stond David Bowie met make up in een jurk te zingen.
Gelukkig is dat (zeker in Frankrijk) geen marginale groep te noemen, dat scheelt weer. Overigens ook geen groep die bekend staat om acceptatie of inclusiviteit dus ik vraag me af of zij samen met travestieten een podium zouden willen delen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel beetje weinig hoofddoekjes gezien gisteren in de show anders
Zolang je maar genoeg subsidie betaalt, is er altijd wel een schooier zoals Ilhan Omar te vindenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Gelukkig is dat (zeker in Frankrijk) geen marginale groep te noemen, dat scheelt weer. Overigens ook geen groep die bekend staat om acceptatie of inclusiviteit dus ik vraag me af of zij samen met travestieten een podium zouden willen delen.
Ja dat was veel extremer inderdaad.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mick Jaggerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Abnormaal! Verachtelijk! Woke! Satanisme!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mick Jagger
[ afbeelding ]
Prince
[ afbeelding ]
Maar in die tijd was men niet zo preuts als nu.
De huidige generatie verlangt naar de jaren vijftig.
Agenten van de WEF!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Abnormaal! Verachtelijk! Woke! Satanisme!!!!!!!!!
Ach zo te zien iemand die al sinds 1995 in China woont.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:54 schreef Ali_boo het volgende:
Snap het sentiment wel eerlijk gezegd
[ x ]
Ik ondersteun jouw poging om ook in rusland te gaan wonen graag, veel succes!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Mag ie proberen, maar dan wordt hij wel linea recta naar het front gestuurdquote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Lijkt me echt vreselijk iddquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik ondersteun jouw poging om ook in rusland te gaan wonen graag, veel succes!
dit is vast een Openings-ceremonie die beter bij jouw gedachtewereld past![]()
![]()
[ afbeelding ]
Een land dat bij uitstek geschikt is een indrukwekkende openings ceremonie af te leveren.quote:
Niet alles geloven wat je op tv zietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:04 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Mag ie proberen, maar dan wordt hij wel linea recta naar het front gestuurd![]()
Jij vond het ook logisch dat naar aanleiding hiervan terreur aanslagen in naam van Allah worden gepleegd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Oh, the irony...quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet alles geloven wat je op tv ziet
Wat houdt je tegen om naar China te emigreren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:06 schreef Za het volgende:
[..]
Een land dat bij uitstek geschikt is een indrukwekkende openings ceremonie af te leveren.
De Westerse wereld, waar banale figuren worden opgevoerd in een OS ceremonie, er bijna geen beroemdheid zonder transgender kind denkbaar is, en waar bv op de 1e, 2e en 3e plaats van een dames wielerrace, 3 mannen staan die zich identificeren als vrouw.
Er is echt iets mis hier.
Daar kan je niet aan het staatsinfuus hangenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om naar China te emigreren.
Ik zeg nergens dat China geen openingsceremonie kan maken. Alleen niet echt een fijn land als je een andere mening hebt. Die man woont niet eens in Italie, en wil van China naar Rusland gaan. Fijn dat banale figuren wel mogen bestaan in westen. Ja haal er lekker een amateurrace bij ergens in de VS terwijl de vrouwentijdrit net afgelopen is op de OS.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:06 schreef Za het volgende:
[..]
Een land dat bij uitstek geschikt is een indrukwekkende openings ceremonie af te leveren.
De Westerse wereld, waar banale figuren worden opgevoerd in een OS ceremonie, er bijna geen beroemdheid zonder transgender kind denkbaar is, en waar bv op de 1e, 2e en 3e plaats van een dames wielerrace, 3 mannen staan die zich identificeren als vrouw.
Er is echt iets mis hier.
Veel plezier in Rusland. Doei.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Nog iemand die niet gekeken heeft maar wel zijn mening moet ventileren. Topquote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond het walgelijk.
Jammer dat die lhbtqp+ figuren weer een sport evenemt moeten kapen voor hun zieke levensstijl.
Ook toevallig dat er nergen een kind stond te dansen alleen bij die pedo's met een baard.
Die man wil blijkbaar een statement maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
Ik zeg nergens dat China geen openingsceremonie kan maken. Alleen niet echt een fijn land als je een andere mening hebt. Die man woont niet eens in Italie, en wil van China naar Rusland gaan. Fijn dat banale figuren wel mogen bestaan in westen. Ja haal er lekker een amateurrace bij ergens in de VS terwijl de vrouwentijdrit net afgelopen is op de OS.
Je ballen aan een kind laten zien ookquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:24 schreef Triggershott het volgende:
Dit is Frankrijk.
[ x ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je ballen aan een kind laten zien ook![]()
[ x ]
Edgelords
Hou op hoor. Er werd een schilderij uitgebeeld met mensen die jou niet bevallen. Ga ergens anders zitten janken met je 'beledigen van christenen'. Ze mogen blij zijn dat er op deze manier nog enige relevantie wordt toegekend aan dat sprookjesboek.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Sja, het is wel weer typisch. Ze hebben achteraf verklaard dat ze, uiteraard, inclusief wilden zijn, voor iedereen, verbindend etc.
Maar waarom moet dat gepaard gaan met het beledigen van Christenen? En idd, denk je dat de gemiddelde moslim dit verbindend gaat vinden? Kan het nou niet gewoon zonder anderen te beschimpen, zoals al decennia prima ging bij de OS?
Wie is er dan "included" bij zo'n over the top campy show? En waarom is seksueel gedrag tegenwoordig een synoniem voor diversiteit en inclusiviteit. Wat hebben de ballen van een kerel naast een klein kind precies te maken met verbroedering?
En zeker in een land waar een leraar onthoofd is omdat hij een religie beledigde dan voor de hele wereld een andere religie te bespotten, ik zie niet in wat er positief is aan zo'n boodschap. En nee, ik ben geen gristen.
prima dus, je hebt op twitter al een echo-kamertje gevonden van allemaal gelijkdenkende westerse zelfhaters en juichers over autoritaire dictaturen...quote:
Joh, alsof die zijn huis uit komtquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
prima dus, je hebt op twitter al een echo-kamertje gevonden van allemaal gelijkdenkende westerse zelfhaters en juichers over autoritaire dictaturen...leuk voor je!
![]()
wat houd je nog tegen, naar die staat die kennelijk beter aan jouw wensen voldoet, en waarvan je de overheid schijnbaar graag toejuicht, te emigreren?
kennelijk past de westerse vrijheid je niet zo goed, als je staten als Rusland en China hoger inschat, omdat ze hele leuke openingsceremnoie naar jouw smaak opzetten... (Hint: denk ook eens aan Noord-Korea, ook een toppertje!)
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:58 schreef Sephael het volgende:
[..]
Hou op hoor. Er werd een schilderij uitgebeeld met mensen die jou niet bevallen. Ga ergens anders zitten janken met je 'beledigen van christenen'. Ze mogen blij zijn dat er op deze manier nog enige relevantie wordt toegekend aan dat sprookjesboek.
Er werd helemaal niets en niemand belachelijk gemaakt... Er werd een fucking schilderij uitgebeeld waar al honderden parodieën en varianten op zijn. Alleen omdat het schilderij een religieuze achtergrond heeft ga je lopen janken dat het beledigend is? Totaal niet, het is een compliment dat het schijnbaar relevant genoeg is om uit te beelden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Het zal mij worst wezen sjappemans, ik geloof niet in een god, welke dan ook.
Het gaat erom dat we op eieren moeten lopen anders slacht een moslim een leraar af, maar christenen, die moet je op een sportevenement met als doel sport verbroedert, belachelijk maken.
Waarom dan? Wat verbroedert dat?
Ik kan niets verbindends ontdekken aan de banaliteiten die ik heb aanschouwd.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Sja, het is wel weer typisch. Ze hebben achteraf verklaard dat ze, uiteraard, inclusief wilden zijn, voor iedereen, verbindend etc.
Maar waarom moet dat gepaard gaan met het beledigen van Christenen? En idd, denk je dat de gemiddelde moslim dit verbindend gaat vinden? Kan het nou niet gewoon zonder anderen te beschimpen, zoals al decennia prima ging bij de OS?
Wie is er dan "included" bij zo'n over the top campy show? En waarom is seksueel gedrag tegenwoordig een synoniem voor diversiteit en inclusiviteit. Wat hebben de ballen van een kerel naast een klein kind precies te maken met verbroedering?
En zeker in een land waar een leraar onthoofd is omdat hij een religie beledigde dan voor de hele wereld een andere religie te bespotten, ik zie niet in wat er positief is aan zo'n boodschap. En nee, ik ben geen gristen.
Ik neem aan dat de ouders in kwestie de video op pauze hebben gezet, om dit goed bij hun kinderen in beeld te krijgen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je ballen aan een kind laten zien ook![]()
[ x ]
Edgelords
Ik vind dat jij onze westerse waarden van inclusiviteit, tolerantie en, boven alles, vrijheid bespot.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan niets verbindends ontdekken aan de banaliteiten die ik heb aanschouwd.
Eerder vind ik dat men onze Westerse waarden bespot voor het oog van miljoenen mensen over de hele wereld, waaronder kinderen en gelovigen. Dit wordt uitgezonden in talloze landen, die trots hun atleten naar de OS sturen, en waar er aanstoot genomen zal worden aan dit soort taferelen.
Dan kun je niks op hebben met andere volkeren of hun geloof, maar het is niet erg respectvol.
De ironie van deze opmerking ontgaat je waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:20 schreef Sephael het volgende:
Ik vind dat jij onze westerse waarden van inclusiviteit, tolerantie en, boven alles, vrijheid bespot.
Zeker, het is dan ook niet ironisch. Je bent voor censuur en vanuit conservatieve gedachten en wellicht religie beperken wat mensen wel en niet mogen doen. Dat gaat volledig in tegen onze belangrijkste westerse waarden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:23 schreef Za het volgende:
[..]
De ironie van deze opmerking ontgaat je waarschijnlijk.
Het is alles behalve verbindend ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Welke anti-christelijke zooi precies?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:31 schreef Akathisia het volgende:
Anti-christelijke zooi is gewoon laf natrappen. Zeker in achtgenomen dat de nieuwe religieuze dreiging voor die zogenaamd geliefde verlichtingsidealen niet alleen met rust gelaten maar zelfs omhelst wordt.
Nee, het vernederen van het christendom hoort inmiddels bij de Franse koeltoerr sinds de revolutie.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:31 schreef Akathisia het volgende:
Anti-christelijke zooi is gewoon laf natrappen. Zeker in achtgenomen dat de nieuwe religieuze dreiging voor die zogenaamd geliefde verlichtingsidealen niet alleen met rust gelaten maar zelfs omhelst wordt.
Je gaat nogal in tegen de waarden die je zo hardvochtig aan het verdedigen bent.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:29 schreef Sephael het volgende:
Zeker, het is dan ook niet ironisch. Je bent voor censuur en vanuit conservatieve gedachten en wellicht religie beperken wat mensen wel en niet mogen doen. Dat gaat volledig in tegen onze belangrijkste westerse waarden.
Ik moet tolerant zijn voor jouw intolerantie, en anders ben ik hypocriet? Top argument.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Je gaat nogal in tegen de waarden die je zo hardvochtig aan het verdedigen bent.
Zelf kun je geen mensen tolereren noch hun mening toejuichen wanneer deze mening afwijkt van de jouwe.
Daar ga je dan met je tolerantie en westerse waarden.
Niet alleen het christendom, de islam is ook vernederd, God is uitgedaagd.quote:
In je eentje met de gordijnen dicht en 50 tabbladen tegelijk open op zoek naar de volgende fophef op de interwebs, heerlijk leventjequote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Joh, alsof die debiel zijn huis uit komt
Dit.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:
Niet alleen het christendom, de islam is ook vernederd
Ze gingen een Sodom en Gomorra 2.0-showtje opvoeren voor de ogen van de hele wereld.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Niet alleen het christendom, de islam is ook vernederd, God is uitgedaagd.
Ze gingen een Sodom en Gomorra 2.0-showtje opvoeren voor de ogen van de hele wereld.
Dus een christen of moslim is beledigd als iemand anders zich in hun ogen misdraagt? Hele bijzondere gedachtegang.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Take one for the teamquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zijn dit dan gelovige snowflakes ?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:51 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Immorality never appears among a people to such an extent that they commit it openly, but plagues and diseases that were never known among the predecessors will spread among themquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:03 schreef Sephael het volgende:
[..]
Dus een christen of moslim is beledigd als iemand anders zich in hun ogen misdraagt? Hele bijzondere gedachtegang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |