quote:
Op een sneller wordende baanquote:
Uh nee?quote:
Fuck dat.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
De FIA had aangegeven dat er niet meer gescholden mocht worden over de radio?
Wat zuur weer.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Op een sneller wordende baan
De 4de tijd neerzetten
Poeh he
Echt?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat kloptquote:
misschien formuleer ik het verkeerd, maar dit is toch Q1, dan Q2 en de top 10 is Q3? of is dat andersomquote:
Niet handig.quote:
Je bent door in Q1quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:24 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
misschien formuleer ik het verkeerd, maar dit is toch Q1, dan Q2 en de top 10 is Q3? of is dat andersom
Andere strategie in de outlap en dan komt alles goed.quote:
Ze kiezen er zelf voor het uit te zenden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat leukquote:
Dat was tenminste nog een klimaathoax wat stiekem gewoon én wel waar was én waarvan je het resultaat gewoon kon zien met je eigen ogen.quote:
Want je gaat bij zoiets af op je eigen ogen? Don't look upquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was tenminste nog een klimaathoax wat stiekem gewoon én wel waar was én waarvan je het resultaat gewoon kon zien met je eigen ogen.
In tegenstelling tot de klimaathoax van vandaag de dag.
POL & BNW zijn ergens andersquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was tenminste nog een klimaathoax wat stiekem gewoon én wel waar was én waarvan je het resultaat gewoon kon zien met je eigen ogen.
In tegenstelling tot de klimaathoax van vandaag de dag.
Fijn dat ze het niet eens zijnquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Buienradar ziet meer regen dan de radar die ik net op tv zag.
Niet dat ik weet. Heb het in ieder geval niet eerder gehoord.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Jouw radarquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Regen zie je sowieso lastig op tv.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:28 schreef Nattekat het volgende:
De meeste tv's kunnen er ook slecht tegenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Regen zie je sowieso lastig op tv.
ik zei ook niet eruit, maar uitquote:
En dat verbaast je?quote:
Ja. De rest ook.quote:
Chanant dit.quote:
Norris ook. En Lewis uiteraard. GOATS zijn hetquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
George wat een bizarre drift
Mooie control.
Die krijgt een tikkie van ricardo zo.quote:
Al besprokenquote:
?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Perez weer netjes gedaan. Doet die steeds beter
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij moet wel, anders is zijn carrière voorbijquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
0.003, werelds jonguh.quote:
Lek is boven!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:42 schreef Nattekat het volgende:
Perez Q3, die RBR moet weer helemaal top zijn.
veelbelovende jonge rijder, daar gaan we nog veel van zien in de toekomstquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat ze hem maar vlug uit die auto halen. RB onwaardig. Zet daar een fatsoenlijke coureur in.quote:
Dat doet er niets aan af dat Perez hier mazzel heeft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gaat wel voor verstappen starten.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
veelbelovende jonge rijder, daar gaan we nog veel van zien in de toekomst
Is het nou nooit genoeg met die gast of zoquote:
En finisht morgen achter max.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gaat wel voor verstappen starten.
Niet zo janken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is het nou nooit genoeg met die gast of zo
Q3 is Q3.quote:
Aankomende week mogen Ricciardo en Lawson uitmaken wie dat gaat worden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ze hem maar vlug uit die auto halen. RB onwaardig. Zet daar een fatsoenlijke coureur in.
Yeah, dat wel.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af dat Perez hier mazzel heeft.
Welke gast?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vergeet je FMT nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af dat Perez hier mazzel heeft.
Zoals gewoonlijk op veel te grote achterstand achter Verstappen.quote:
Hopelijk niet Ricciardo. Die heeft het echt niet meer. Zeker niet om geknakt en wel naast degene die je geknakt heeft te rijden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aankomende week mogen Ricciardo en Lawson uitmaken wie dat gaat worden.
Jawel hoor, als die consequent 6de zou worden dan zou het een kutcoureur zijn die het minimale doet wat die zou moeten doen. Maar dat haalt die totaal niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
1 getimede ronde van Maxquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk op veel te grote achterstand achter Verstappen.
Ik gun het RIC wel. Mooie afsluiter van zijn carrière in de F1quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Hopelijk niet Ricciardo. Die heeft het echt niet meer. Zeker niet om geknakt en wel naast degene die je geknakt heeft te rijden.
Ja maar als je er op pace voor zorgt dat je binnen de top 10 valt vind ik dat geen geluk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk op veel te grote achterstand achter Verstappen.
Precies. Ik zie alleen even niet waarom Lawson er beter van wordt als Tsunoda naast Verstappen zit?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:47 schreef vosss het volgende:
Leuk om een 2de viool als Ricciardo binnen te halen, maar beter zetten ze daar een retesnelle jonge hond naast die Max gewoon opjaagt ipv netjes 2de viool te spelen.
Daar wordt max beter van. Daar wordt het team beter van. En Lawson ook.
En met zo’n instelling word je never nooit meer constructeurs kampioenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja maar als je er op pace voor zorgt dat je binnen de top 10 valt vind ik dat geen geluk.
En als je ervan uitgaat dat Verstappen iets meer talent heeft dan moet je hier als team mee kunnen leven vind ik.
Blijkbaar is dat hun intentie ook niet anders hadden ze al lang een topper aangetrokken.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
En met zo’n instelling word je never nooit meer constructeurs kampioen
Nu zeg je echt iets doms.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat hun intentie ook niet anders hadden ze al lang een topper aangetrokken.
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:50 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Precies. Ik zie alleen even niet waarom Lawson er beter van wordt als Tsunoda naast Verstappen zit?
Of bedoel je dat hij dan in de vcarb kan?
Max regenkoning.quote:
Dit is een rare postquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:54 schreef 3rr0r het volgende:
Max schudt ook met z'n kont ter ere van het Zomer Carnaval
Ik kijk minimaal 1x per jaar Brazilië 2016 terug.quote:
Morgen is het droogquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:55 schreef takura het volgende:
Die extra downforce blijkt een strategische meesterzet te zijn.
Ja maar Zomercarnaval is in Rotterdam en het giet hierquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zag je de beelden niet hoe z'n auto bewoog
Had de rest nog bandjes?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Regen is net zwaar genoeg om de baan niet op te laten drogen, dus nieuwe bandjes kan de betere keus zijn.
Echt hequote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik kijk minimaal 1x per jaar Brazilië 2016 terug.
Ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:59 schreef StephanL het volgende:
Heeft Red Bull de updates er op zitten of niet?
Ferrari bakt er sinds Monaco niks meer van.quote:
Jepquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:02 schreef Perox het volgende:
Max heeft de pole. LEC mag op P1 starten. Toch?
Je weet dat Max een gridstraf heeft he?quote:
hij telt de straf van max vast wel meequote:
Ja. Althans: Max heeft de snelste tijd in de Q.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:02 schreef Perox het volgende:
Pole is gewoon voor Maxquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij telt de straf van max vast wel mee
Nee, Max snelste tijd, Leclerc de pole, want die wordt officieel pas op de startgrid uitgedeeldquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:02 schreef Perox het volgende:
Ze hebben meer downforce dan de rest, dat helpt als de baan vochtig is. Morgen maar eens kijken waar ze echt staan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:02 schreef Managarm het volgende:
Was Reb Bull niet afgeschreven door allerlei mensen?
die hebben al vaak hun hoop uitgeroepen als feitquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:02 schreef Managarm het volgende:
Was Reb Bull niet afgeschreven door allerlei mensen?
P2quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:03 schreef vosss het volgende:
Nou waar is perez?? Weer nergens.
Smijt die vent weg man. Laatste race voor hem in de RB hopelijk.
Volgens mij niet. Die updates waren voor Hongarije, specifiek voor trage circuits.quote:
jaquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:03 schreef vaarsuvius het volgende:
Telt dit als een pole voor VER voor de statistieken of niet?
lolquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:03 schreef FireFox1 het volgende:
Als het morgen droog blijft wint Lando, als het regent Max.
Wat zijn de regels met Parc Fermé en regen ook alweer?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben meer downforce dan de rest, dat helpt als de baan vochtig is. Morgen maar eens kijken waar ze echt staan.
Perez had nu 2de moeten staan zodat hij morgen van pole kon gaan en de rest in de weg zitten om max naar voren te tillen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Maxterclass!
Perez eerste startrij!
Hij had vandaag P2 moeten staan en niet morgenquote:
Zondag zien we het beest in hemquote:
Als besproken, heeft geen pole.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Leclerc met en bizarre drive trouwens. Wow!
Weer eens een keertje pole op Spalaatste keer was 2019.
Het is Sky he.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:05 schreef Nober het volgende:
Volgens Crofty (Sky) is dit geen pole.
Is toch gewoon pole?
Max heeft pole, die krijgt zijn bandje.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:05 schreef Nober het volgende:
Is toch gewoon pole?
Met een illegale Ferrari destijds.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Leclerc met en bizarre drive trouwens. Wow!
Weer eens een keertje pole op Spalaatste keer was 2019.
Pole wordt pas morgen bepaald als de definitieve startopstelling gepubliceerd wordt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:05 schreef Nober het volgende:
Is toch gewoon pole?
De startopstelling staat los van de kwalificatie voor pole position.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Pole wordt pas morgen bepaald als de definitieve startopstelling gepubliceerd wordt.
Nope! Max is de snelste in de kwalificatie. De pole is voor Leclerc.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
Max heeft pole, die krijgt zijn bandje.
Lec start P1 morgen
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:05 schreef Nober het volgende:
Is toch gewoon pole?
Dus Charles gaat zijn handtekening op het bandje zetten?!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nope! Max is de snelste in de kwalificatie. De pole is voor Leclerc.
Red Bull prima auto op Spa. Hebben de hele nacht doorgewerkt aan de auto.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:08 schreef Tijn het volgende:
Bizar dat er niet meer mensen sneller dan Perez waren. Er was een enorm gat naar Verstappen.
dit meen je toch nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:07 schreef Nober het volgende:
Billy Monger, wie?
[..]
De startopstelling staat los van de kwalificatie voor pole position.
Daar loop je zo overheen.quote:
volgens mij nietquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:08 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus Charles gaat zijn handtekening op het bandje zetten?!
Nee, dat bandje is voor de snelste in de kwalificatie, niet voor de pole.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:08 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus Charles gaat zijn handtekening op het bandje zetten?!
En max verloor ook nog behoorlijk tijd met die drift in z'n snelle tonde.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:08 schreef Tijn het volgende:
Bizar dat er niet meer mensen sneller dan Perez waren. Er was een enorm gat naar Verstappen.
Diegene die vooraan start in de race heeft de pole.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:07 schreef Nober het volgende:
Billy Monger, wie?
[..]
De startopstelling staat los van de kwalificatie voor pole position.
Nee want die kan door penalties van anderen tot stand zijn gekomen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Diegene die vooraan start in de race heeft de pole.
Bij de startquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Perez levert eindelijk weer eens. Nou moet ie dat morgen natuurlijk ook nog doen, anders heeft het geen nut.
Nee, officieel diegene die van pole in de race startquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee want die kan door penalties van anderen tot stand zijn gekomen.
De snelste in kwalificatie heeft pole position.
Spa is een mooie baan, maar de race is meestal niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wordt morgen dan eindelijk weer een interessante editie van Spa? Ik hoop van wel. Wordt erg gaaf.
Ik ben daar nog steeds boos over. Na de zomerstop ineens alles winnen en vervolgens ow wacht, onderzoek, hier klopt iets niet. We zoeken het uit. Foei Ferrari, niet meer doen en verder zeggen we niks over hoe of wat. En vervolgens nergens meer zijn als Ferrari.quote:
Het waren vorig jaar fijne F1-podcasts met Hill iedere keer dat Max won.quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:16 schreef vosss het volgende:
Goed, hont eten wandeling maken was leuk doei!!
In Nederland eten we geen hont hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:16 schreef vosss het volgende:
Goed, hont eten wandelen maken was leuk doei!!
Vaak niet inderdaad. qua F1 heb ik zelf nog nooit een goede Spa gezien eigenlijk. Maar als de auto's dicht bij elkaar zitten en de grid een beetje gehusseld is dan kan het wel interessant worden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Spa is een mooie baan, maar de race is meestal niet zoveel aan.
Eens in de tien jaar of zo is het fantastische race waarin van alles gebeurd, maar meestal is één auto gewoon de beste en gaat de race na 15 rondjes als een nachtkaars uit.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vaak niet inderdaad. qua F1 heb ik zelf nog nooit een goede Spa gezien eigenlijk. Maar als de auto's dicht bij elkaar zitten en de grid een beetje gehusseld is dan kan het wel interessant worden.
Wat er op dat bandje staat boeit niet, het gaat om de officiële regels. En die zeggen dat dat diegene is die van de eerste plek start.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:13 schreef Perox het volgende:
Pirelli Pole Position staat er toch echt @:Starflyer
quote:The pole position is usually earned by the driver with the best qualifying times in the trials before the race, although penalties may award it to the second fastest driver, as the pole position is statistically awarded to the driver starting in first position.
Ik niet. Seizoen werd er leuk van.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben daar nog steeds boos over. Na de zomerstop ineens alles winnen en vervolgens ow wacht, onderzoek, hier klopt iets niet. We zoeken het uit. Foei Ferrari, niet meer doen en verder zeggen we niks over hoe of wat. En vervolgens nergens meer zijn als Ferrari.
Die hebben toen echt 6 of 7 races volstrekt illegaal die flowmeters gemanipuleerd en het is een schande dat toen niet gewoon alles openbaargemaakt werd. En dan meer specifiek wat die overeenkomst tussen Ferrari en die FIA precies was.
Stond niet op het bandje maar in beeld.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat er op dat bandje staat boeit niet, het gaat om de officiële regels. En die zeggen dat dat diegene is die van de eerste plek start.
Denk niet dat het veel uit maakt. McLaren vliegt er morgen voorbij aan het eind van de eerste stint.quote:
Zie editquote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:36 schreef Perox het volgende:
[..]
Stond niet op het bandje maar in beeld.
Coldilocks dus.quote:
Baku is het er niet mee eensquote:
4 letters, 4 hoeken! Toeval? Dacht het niet!quote:
Je bent iets op het spoorquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
4 letters, 4 hoeken! Toeval? Dacht het niet!
quote:
Zou het wat uitmaken?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Zhou drie plaatsen gridstraf voor het ophouden van Max
Max pakt pole, maar heeft hem niet. Het bandje is voor wie pole pakt.quote:
Is dat echt zo van boeiend? Weet ik niet, daarom vraag ik het.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het blijft wel een waardeloze regel dat Verstappen die Pole position niet achter zijn naam krijgt. Hij is hier nu drie het op rij by far de snelste en het levert hem in de boeken niet 1 pole op en Leclerc nota bene 2(!). Dan kan iedereen hem wel een kwalificatiebeest noemen en wijzen op zijn grote aantal pole positions, maar alleen al deze twee weegt er dus 4 in het nadeel van Verstappen.
Die start dan vanaf pole position. Starten en kwalificeren zit een verschil tussen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, officieel diegene die van pole in de race start
You gave me the wrong tyres man, I told you.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:10 schreef Starflyer het volgende:
Net als in Hongarije heeft Verstappen maar 1 set harde banden over voor de race, waar anderen teee sets hebben. Hij heeft in de eerste vrije training die set al gebruikt.
Leclerc krijgt hem als pole bijgeschreven volgens de statistieken (mits hij van pole start), niet Max.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:15 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Die start dan vanaf pole position. Starten en kwalificeren zit een verschil tussen.
Veel mensen schijnen het niet te snappen maar het is heel simpel: ben je in de kwalificatie de snelste, dan pak je pole. Dat kan je, zoals nu kwijt raken door gridstraffen of diskwalificatie. In dat laatste geval moet je dan ook de trofee inleveren.
Max pakt nu pole maar heeft hem niet. Eigenlijk "heeft" niemand hem, er is slechts een coureur die vanaf die plek mag starten.
Heeft Max nooit voordeel daarin gehad dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Leclerc krijgt hem als pole bijgeschreven volgens de statistieken, niet Max.
Hij start verder naar voren dan zijn kwalificatiepositie vanwege de straf van 60 plaatsen voor Yukiquote:
Daar ging het niet om. Het ging er om of het wel of geen pole is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:24 schreef FvanS het volgende:
[..]
Heeft Max nooit voordeel daarin gehad dan?
Het was ook wel wat awkward hoor.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het waren vorig jaar fijne F1-podcasts met Hill iedere keer dat Max won.
Precies dit, en dat vind ik dus onrechtvaardig. Er zijn serieus mensen die wijzen op het aantal poles van Leclerc irt Verstappen waarbij ze argumenteren dat Leclerc beter is in kwalificeren. Dit ziet onzin vertroebelt die discussie danig. Singapore 22 zit me wat dat aangaat ook nog steeds dwars. Had Max dat rondje afgemaakt dan had Leclerc er 3 minder en Max 3 meer.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Leclerc krijgt hem als pole bijgeschreven volgens de statistieken (mits hij van pole start), niet Max.
1 keer, maar die was sowieso vreemd (Italië 21 toen hij pole kreeg nadat Bottas de sprint had gewonnen maar naar achteren schoof, terwijl Hamilton het snelst was in de kwalificatie). Toen tijd winst in de sprint als pole. Hij is er nu dus 3 kwijt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:24 schreef FvanS het volgende:
[..]
Heeft Max nooit voordeel daarin gehad dan?
Niets ten nadele van Leclerc, maar aangezien ze met de setup moeten kwalificeren en racen moet er altijd een compromis gevonden worden en dan is doorgaans de race natuurlijk belangrijker dan snel zijn over een ronde.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit, en dat vind ik dus onrechtvaardig. Er zijn serieus mensen die wijzen op het aantal poles van Leclerc irt Verstappen waarbij ze argumenteren dat Leclerc beter is in kwalificeren. Dit ziet onzin vertroebelt die discussie danig. Singapore 22 zit me wat dat aangaat ook nog steeds dwars. Had Max dat rondje afgemaakt dan had Leclerc er 3 minder en Max 3 meer.
Genoeg races waarbij een pole een heel grote kans op winst is hoor. Dus wel iets meer dan een leuken statistiek.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is dat echt zo van boeiend? Weet ik niet, daarom vraag ik het.
Mijns inziens tellen uiteindelijk GP-overwinningen en kampioenschappen voornamelijk. Aantal poles lijkt me een leuke statistiek, maar niet meer dan dat.
Wordt er niet naar het verschil gekeken tussen pole pakken en van pole starten dan? Of wordt er alleen gekeken hoe vaak iemand van pole start? Dat laatste zou onjuist zijn. Mijn inziens is pole pakken wat anders dan van pole starten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Leclerc krijgt hem als pole bijgeschreven volgens de statistieken (mits hij van pole start), niet Max.
Wel met je eens, maar het is nu eenmaal zo, in dit geval ook wel prima dat je geen punten voor pole krijgt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit, en dat vind ik dus onrechtvaardig. Er zijn serieus mensen die wijzen op het aantal poles van Leclerc irt Verstappen waarbij ze argumenteren dat Leclerc beter is in kwalificeren. Dit ziet onzin vertroebelt die discussie danig. Singapore 22 zit me wat dat aangaat ook nog steeds dwars. Had Max dat rondje afgemaakt dan had Leclerc er 3 minder en Max 3 meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |