Zekerquote:Op zaterdag 27 juli 2024 12:57 schreef heywoodu het volgende:
Dit lijken me forse verrassingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En eruit; wat een gigantische verrassing.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef Gijscoman het volgende:
Drievoudig Olympisch kampioen en één van de grote favorieten Szilagyi staat er erg slecht voor tegen de Canadees Arfa.
Jammer, als zevende sporter ooit vier keer op rij goud op één onderdeel was echt fenomenaal geweest.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:59 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
En eruit; wat een gigantische verrassing.
Daarmee ook al twee van de drie Hongaren eruit in de eerste volle ronde. En Gemesi kan ik theorie nog volgen, al lijkt hij juist de favoriet Dershwitz uit te schakelen.
Inderdaad; en de winst van Park op Heathcock eerlijk gezegd ook wel. Al speelt daar de jeugdigheid van Heathcock misschien nog iets mee.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:23 schreef heywoodu het volgende:
Dit verder de grootste verrassing?
[ afbeelding ]
Jammer. Zijn Olympische geluk was een keer op helaas.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:53 schreef Gijscoman het volgende:
Drievoudig Olympisch kampioen en één van de grote favorieten Szilagyi staat er erg slecht voor tegen de Canadees Arfa.
Gedraagt zich al langer als een idioot. Ook wel eens een tegenstander bij de nek gegrepen enzo. Had eigenlijk al lang en breed geschorst moeten zijnquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Ben nu even terug aan het kijken, maar Bazadze die na het gebeuren op 14-14 tegen Amer "Fucking bitch!" naar de scheids roept
Tokkie.
Camerahoek niet top alleenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Was alweer vergeten dat dit in het Grand Palais was, mooie opkomst zo.
Nu kan alleen een zwarte kaart nog roet in het eten gooien.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, lijkt erop dat er weer een Franse medaille komt. Al weet je het nooit, het blijft schermen.
Wel goed voor de sport. Al is het jammer dat Senegal weer zo weggezakt is als sabelland.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch bijzonder, een volledig Afrikaanse halve finale.
Eerst nog de andere bronzen vinalequote:
Troostvinalequote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerst nog de andere bronzen vinale
Gaan wij ooit nog voor dezelfde sporter juichen? Je lijkt Zippy welquote:
Wie heeft de prioriteit?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:51 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Met prioriteit voor als het gelijk blijft na een minuut
Het was trouwens Kong. In ieder geval bij HBO/Eurosport aan een geel randje bij de naam (geen gele kaart) te zienquote:
Thibus eruit, tot zover de comeback.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Gijscoman het volgende:
Interessant is vooral de partij tussen de lang geschorste topschermster Thibus en de Poolse Walczyk-Klimaszyk.
quote:
Geen gigantische kans trouwens. Maar het ligt wel in de aard van het degenschermen dat bijna elke schermer een kans maakt. Tulen op een goede dag zeker ookquote:
Dat is nu.quote:
Blauwquote:Op zondag 28 juli 2024 13:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke van de 4 banen moet ik hebben?
Dank. Ingeschakeldquote:
Lekker boeiend ook een kwalificatiequote:Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig gaat de NOS nu naar een herhaling van Simone Biles.
Ik ga voor de Italiaanquote:Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef noodgang het volgende:
Fijn dat we kunnen kiezen uit Italiaans of Pools commentaar
Doet Herbert Cool dit nietquote:Op zondag 28 juli 2024 13:19 schreef noodgang het volgende:
Fijn dat we kunnen kiezen uit Italiaans of Pools commentaar
ouiquote:Op zondag 28 juli 2024 13:23 schreef kilon het volgende:
Ok ik zie de blauwe piste. Komt hier het vlaggetje straks?
We spreken inmiddels Italiaans, dus 'Si'.quote:
Dan ga ik naar Pools commentaarquote:
Zelf schermer (geweest)? Of vanwaar de interesse?quote:Op zondag 28 juli 2024 13:27 schreef Gijscoman het volgende:
Vismara heeft eerder dit seizoen al eens van Tulen gewonnen: 15-10. Nu maar eens revanche dan!
Oei, heywoodu heeft zowaar een keer iets gemistquote:
Zelf schermer inderdaad. Degen zowaar. Nooit tegen Tristan Tulen geschermd. Hem wel eens als scheidsrechter gehad trouwensquote:Op zondag 28 juli 2024 13:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Zelf schermer (geweest)? Of vanwaar de interesse?
Jij kijkt normaal geen schermen?quote:
Werd er beetje ingesleept qua interesse door een oud collega. Haar man trainde op hoog niveau tot hij overleed (Robb van Winden, miss zegt het je wat).quote:Op zondag 28 juli 2024 13:29 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Zelf schermer inderdaad. Degen zowaar. Nooit tegen Tristan Tulen geschermd. Hem wel eens als scheidsrechter gehad trouwens
Natuurlijk. Een van de klassieke sporten wat moderne Spelen betreft zelfs.quote:
Degenschermen komt vaak pas los in periode 3.quote:
Oh ja, goede trainer ook. Groot verlies voor het Nederlandse schermenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Werd er beetje ingesleept qua interesse door een oud collega. Haar man trainde op hoog niveau tot hij overleed (Robb van Winden, miss zegt het je wat).
Jongen, ik mis zo machtig veelquote:Op zondag 28 juli 2024 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei, heywoodu heeft zowaar een keer iets gemist
Normaal betreft dat meestal voetbal of wielertransfers.quote:
Ah dank.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Degenschermen komt vaak pas los in periode 3.
Ook dingen als leeftijden en roddels en sowieso veel nieuws, sportnieuws lees ik echt bijna nooit, omdat er altijd wel iets is waar ik nog geen spoilers van wil zienquote:Op zondag 28 juli 2024 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Normaal betreft dat meestal voetbal of wielertransfers.
Of beachvolleybal vanochtend.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:38 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Valt alleszins mee vergeleken met sabel gisteren haha
En die Italiaan bij het beachvolleybal.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:38 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Valt alleszins mee vergeleken met sabel gisteren haha
Bij de sabelmannen gisteren was het echt bizar. Keer op keer op keer allebei zo hard mogelijk schreeuwen om de scheids er van te overtuigen dat het punt voor hun was.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:37 schreef Szura het volgende:
Sjinkie Knegt zou hier goed in zijn met z’n uitschuifbeen
Je hoeft ook niet mee te doenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:39 schreef R-woud93 het volgende:
Ik kan mij hier niet echt voor motiveren.
Ja, dat is sabelschermen inderdaad.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij de sabelmannen gisteren was het echt bizar. Keer op keer op keer allebei zo hard mogelijk schreeuwen om de scheids er van te overtuigen dat het punt voor hun was.
En handboogquote:
Oh serieus? Zapquote:
Dopingschorsing. Zij ontkende echter en zij dat het door orale seks met haar man Race Imboden (Amerikaanse topschermer) kwam. Verhaal schijnt wel te kloppen (hij mocht dat als medicatie gebruiken en het is een manier om het over te dragen).quote:
Steek hem neer.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:49 schreef Mani89 het volgende:
Sla hem gewoon met dat ding op zijn hoofd en geef hem een hoek.
Is het zo'n gedoe binnen het team?quote:Op zondag 28 juli 2024 13:51 schreef Gijscoman het volgende:
Nou dat was 't dan weer. Hopelijk over vier jaar Van Nunen! Of misschien het hele team, als ze elkaar tot die tijd de koppen niet inslaan.
Schijnt wel wat mis te zitten. Enige tijd geleden was er een wedstrijd tussen Van Nunen en Tulen. Tulen meende dat Van Nunen's (winnende?) punt onjuist was, maar daar zat hij mis. Scheids vond dat ook, waarna Tulen volledig flipte, en Van Nunen meermaals uitschold. Daar had hij een zwarte kaart verdiend. Officieel is het uitgesproken, maar het lijkt nog altijd op de achtergrond mee te spelen. De schermbond stelde zich daarin ook laf op, mogelijk mede doordat de familie van Tulen relatief machtig is (net als de familie Verwijlen, want zo gaat dat helaas nog altijd in het schermen).quote:
Ellebogenwerkstrontquote:Op zondag 28 juli 2024 13:28 schreef Zipportal het volgende:
Commentaarhoertje Van Dam stront. @:powerloungen
Nee, heel misschien in de VS ofzo, maar de meeste werken er naast. Vaak bij de politie of in het leger, omdat die dat ondersteunen.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:08 schreef Belgosome het volgende:
Verdienen de toppers eigenlijk genoeg om dit full time te doen?
Errigo eruit, ook Favaretto. Volpi lijkt de halve finale wel te gaan halen, maar dit is een flinke klap voor Italië.quote:
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schermenquote:Bij het moderne schermen wordt meestal elektrische trefferaanduiding gebruikt. In dat geval zullen beide schermers een treffer aanduiden wanneer ze elkaar raken binnen een bepaalde tijd. Op floret en sabel is het dan aan de scheidsrechter om te beslissen wie voorrang had in de actie, en dus het punt krijgt. Als de scheidsrechter die beslissing niet kan maken, wordt geen punt toegekend, en wordt het gevecht hervat van de plaats waar de schermers zich bevonden toen het gevecht werd stilgelegd. Dubbele treffers zijn alleen mogelijk op degen, maar daartoe moeten de schermers elkaar treffen binnen een zeer korte tijdsspanne. In dat geval krijgen beide schermers een punt.
Had verwacht dat je hier in Italië/Frankrijk/Hongarije nog wel wat mee kon verdienenquote:Op zondag 28 juli 2024 16:18 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Nee, heel misschien in de VS ofzo, maar de meeste werken er naast. Vaak bij de politie of in het leger, omdat die dat ondersteunen.
Dit zijn smakelijke verhalen, bedanktquote:Op zondag 28 juli 2024 13:59 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Schijnt wel wat mis te zitten. Enige tijd geleden was er een wedstrijd tussen Van Nunen en Tulen. Tulen meende dat Van Nunen's (winnende?) punt onjuist was, maar daar zat hij mis. Scheids vond dat ook, waarna Tulen volledig flipte, en Van Nunen meermaals uitschold. Daar had hij een zwarte kaart verdiend. Officieel is het uitgesproken, maar het lijkt nog altijd op de achtergrond mee te spelen. De schermbond stelde zich daarin ook laf op, mogelijk mede doordat de familie van Tulen relatief machtig is (net als de familie Verwijlen, want zo gaat dat helaas nog altijd in het schermen).
Verder zijn de gebroeders Tulen gebroken met de bondscoach, om hem daarna ietwat negatief af te schilderen in de media. Die blijft echter de coach van Van Nunen en heeft zich weer kritisch geuit over de gebroeders Tulen. Erg gezellig zal het dus niet zijn in het team.
Enfin, dit zijn slechts de zaken die publiek zijn. Vermoedelijk nog meer achter de schermen (haha)
Niet bij de NOS.quote:
Nee, op HBO Max inderdaad.quote:
Zou kunnen dat het daar ook nog kan, maar zie wel bij in ieder geval de Italianen vaak dat ze ook in het leger of bij het leger zitten. Hongarije geloof ik ook.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had verwacht dat je hier in Italië/Frankrijk/Hongarije nog wel wat mee kon verdienen
Die wilde ik vorig jaar al en al helemaal voor de spelen. Maar door m'n ziekte heb ik twee bankrekeningen (Vaak ziekenhuis of gewoon ziek), en doe ik aan budgetbeheer. Die mogen/kunnen me niet abonneren en ik zelf kan het niet. Beetje Kafka in het klein.quote:
Hier is het gedoe te zien:quote:Op zondag 28 juli 2024 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zijn smakelijke verhalen, bedankt
Snap het probleem ja, maar ja NOS kan er niets aan doen dat ze geen eindeloze rechten hebben natuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die wilde ik vorig jaar al en al helemaal voor de spelen. Maar door m'n ziekte heb ik twee bankrekeningen (Vaak ziekenhuis of gewoon ziek), en doe ik aan budgetbeheer. Die mogen/kunnen me niet abonneren en ik zelf kan het niet. Beetje Kafka in het klein.
Ik sta het toe. Deze ene keerquote:Op zondag 28 juli 2024 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jammer dat Kiefer lijkt te gaan winnen. Geen zin in een finale VS - VS
Eens, al is Volpi volgend mij ook tegen Sauer al teruggekomen toen ik haar al afgeschreven hadquote:Op zondag 28 juli 2024 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jammer dat Kiefer lijkt te gaan winnen. Geen zin in een finale VS - VS
Ik vrees dat dat nu niet meer gaat lukken. Gun het Kiefer op zich wel, maar Harvey had net natuurlijk moeten winnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:49 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Eens, al is Volpi volgend mij ook tegen Sauer al teruggekomen toen ik haar al afgeschreven had
Er is nog een sloot aan teams.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:51 schreef Gijscoman het volgende:
Helaas; geen Italianen in de finale. Misschien zelfs geen Italiaanse medaille. Dat zou een echte ramp voor het Italiaanse schermen zijn
Beetje beide.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is nog een sloot aan teams.
Of bedoel je gewoon in dit onderdeel? Ja, dat zou matig zijn.
Het valt nog mee met de comebacks deze Spelen. Maar misschien komt het nog!quote:Op zondag 28 juli 2024 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Begint er sterk op te lijken dat Italië met nul naar huis gaat. Al geldt, ik zeg het nog maar eens, het blijft schermen
Dus?quote:Op zondag 28 juli 2024 21:54 schreef Gijscoman het volgende:
Zonder prioriteit zou zo'n golden score eindeloos lang duren.
Het degenschermen heeft al last van inactiviteit. Dat heeft in het verleden tot absurde situaties geleid. Enige druk om risico te nemen is noodzakelijk.quote:
Doe dan maar een loting op het eind. Dan heeft geen van beide voordeel.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:57 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Het degenschermen heeft al last van inactiviteit. Dat heeft in het verleden tot absurde situaties geleid. Enige druk om risico te nemen is noodzakelijk.
Priority geheim houden is wel een interessante maar kan ook een gevaarlijk precedent gevenquote:Op zondag 28 juli 2024 22:04 schreef superniger het volgende:
[..]
Doe dan maar een loting op het eind. Dan heeft geen van beide voordeel.
Prioriteit biedt echter maar beperkt voordeel, omdat het je ook in de verdediging duwt. Het verandert vooral de dynamiek van de partij.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:04 schreef superniger het volgende:
[..]
Doe dan maar een loting op het eind. Dan heeft geen van beide voordeel.
Voor een dagjesmens voelt dit oneerlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:05 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Prioriteit biedt echter maar beperkt voordeel, omdat het je ook in de verdediging duwt. Het verandert vooral de dynamiek van de partij.
Snap ik ook volledig! En uiteindelijk heb ik ook liever dat in de reguliere tijd gewonnen wordtquote:Op zondag 28 juli 2024 22:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Voor een dagjesmens voelt dit oneerlijk.
Onbewust juich ik dan voor de gene zonder prioriteit. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:11 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Snap ik ook volledig! En uiteindelijk heb ik ook liever dat in de reguliere tijd gewonnen wordt
Passiviteitskaart. Krijgen ze als er een minuut niet gescoord is. Bij rood krijgen beide spelers een punt. Bij zwart verliest de achterstaande schermer de wedstrijd. Bij gelijkspel verliest de laagste geplaatste schermer. Zover komt het echter zelden (enkel vrouwen degen soms)quote:
Ah, dat vermoedde ik al.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:22 schreef Coco het volgende:
[..]
penalty, kregen ze in het begin voor passief zijn
Borel kan wel een borrel gebruikenquote:
Als een schermer op voorsprong staat, krijgt alleen diegene die achter staat een penalty toch?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:23 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Passiviteitskaart. Krijgen ze als er een minuut niet gescoord is. Bij rood krijgen beide spelers een punt. Bij zwart verliest de achterstaande schermer de wedstrijd. Bij gelijkspel verliest de laagste geplaatste schermer. Zover komt het echter zelden (enkel vrouwen degen soms)
Dat dacht ik ook, maar is volgens mij weer aangepast. Dat leek eerder dit toernooi immers niet meer te gebeuren, maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als een schermer op voorsprong staat, krijgt alleen diegene die achter staat een penalty toch?
Die was een stuk pijnlijker na een ruime voorsprongquote:Op zondag 28 juli 2024 22:36 schreef superniger het volgende:
En gister verloor Frankrijk ook een finale.
Werd tijd dan.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:37 schreef superniger het volgende:
[..]
Leuke grap. Die was nog niet eerder gemaakt.
Aan Macchi dan om de Italiaanse eer op floret te redden! Gaat geen Macchi worden (sorry)quote:Op maandag 29 juli 2024 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Italiaantje wint en nu Macchi naar de finale
Uh, ja, neequote:
Cumbek*quote:
Ik had op dat moment geen ongelijkquote:
Iets scherper.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is het verschil tussen dit wapen en die van de vorige pot?
Sabel is een slagwapen; floret een steekwapen. Verder mag je bij sabel alles boven het middel raken; bij floret enkel de romp.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is het verschil tussen dit wapen en die van de vorige pot?
Welk wapen zie jij het liefst van de drie?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:19 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Sabel is een slagwapen; floret een steekwapen. Verder mag je bij sabel alles boven het middel raken; bij floret enkel de romp.
Dat heeft vervolgens allemaal gevolgen voor de dynamiek van het spel. Sabel is agressiever en explosiever; floret iets eleganter en gaat meer heen en weer
Degen is het gemakkelijkste om te begrijpen, want veel minder regels. Ik doe dat wapen ook zelf, dus dan maakt het misschien ook nog leerzaam.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:19 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Welk wapen zie jij het liefst van de drie?
Kenner.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:21 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Degen is het gemakkelijkste om te begrijpen, want veel minder regels. Ik doe dat wapen ook zelf, dus dan maakt het misschien ook nog leerzaam.
Vroeger vond ik degen daarom ook het leukste om te zien. Van sabel begreep ik heel weinig. Tegenwoordig snap ik sabel beter en daardoor ben ik juist dat ook steeds meer gaan waarderen.
Floret vind ik persoonlijk het minste
Wat sabel betreft: Vroeger waren er meer simultanes, waardoor het schreeuwen tenminste minder opleverde. En nog verder in het verleden had je minder vaak dubbele lichten, waardoor het sabelschermen enerzijds meer heen en weer ging (niet dat lijpe op elkaar afspringen) en anderzijds er minder naar de scheids gekeken hoefde te worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn mening: Degen > Sabel > Floret
Voornamelijk omdat ik Floret een mindere versie van Degen vind. Sabel is totaal anders qua dynamiek, maar vind ik wel een stuk minder interessant. Komt vaak neer op beide zo hard mogelijk naar elkaar toe renner, proberen te raken en schreeuwen om het punt voor mijn gevoel.
Jup, zeker omdat ik hier niet echt een voorkeur heb. Gisteren wel voor Kiefer.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef Gijscoman het volgende:
Twee schermers van hetzelfde land maakt het toch altijd iets minder interessant.
Ja als je uit het land zelf komt heb je vaker wel een voorkeur, zoals wij met schaatsers, maar voor buitenstaanders is het wat minder boeiend.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef Gijscoman het volgende:
Twee schermers van hetzelfde land maakt het toch altijd iets minder interessant.
Het zou Apithy zijn als ze verliest.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:50 schreef Gijscoman het volgende:
De vader van Manon Apithy-Brunet speelde voor Olympique Lyon. Geen idee of deze informatie helpt in het vormen van een voorkeur voor de ene of de andere
Geen macchi om een winnaar aan te wijzenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |