Mwa, is tegen het warme aan. Maar het voelt ook warmer ofzo nu de warmte nog in de muren zit. Het is buiten vrij redelijk weer, maar die warmte zit er nog in.quote:
VVE? Ik had jou wel in een eigen vrijstaand huis verwacht, net als coolguy. Dat zijn toch weer minpunten.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:41 schreef Mikeytt het volgende:
We hebben met de VVE het platte dak wit geverfd. Tipje voor allenscheelt gauw 2-3 graden.
Dan hoeft de airco ook minder hard.
Al 2 jaar in een appartement a 72m² voor 2 personenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
VVE? Ik had jou wel in een eigen vrijstaand huis verwacht, net als coolguy. Dat zijn toch weer minpunten.
Ik ga gelijk mijn dak schilderen. Deze troll.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:41 schreef Mikeytt het volgende:
We hebben met de VVE het platte dak wit geverfd. Tipje voor allenscheelt gauw 2-3 graden.
Dan hoeft de airco ook minder hard.
Vooral doen. Als je een plat dak hebt, kan je dak tot 30 graden koeler zijn dan bij een zwart dak.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:56 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik ga gelijk mijn dak schilderen. Deze troll.
Kan ook, maar boek je minder temperatuurwinst mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:58 schreef SoS87 het volgende:
Wat ik deed toen ik een plat dak had....tuinslang, laag water erop zetten, dat werkt
Een vve geeft jou geen toestemming om je dak in een andere kleur te schilderen, trollquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kan ook, maar boek je minder temperatuurwinst mee.
Zo'n witte dakcoating kost geen drol bij de Gamma.
De vve MOET daarmee instemmen, want het is niet mijn dak.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:04 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Een vve geeft jou geen toestemming om je dak in een andere kleur te schilderen, troll
Die laatste dag 30 was echt de druppel.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:23 schreef Nattekat het volgende:
24,5. Airco weer gewoon aan gegooid
Dit is gewoon een kansloos gevecht aan het worden met alleen arko. Warmte zit in de muren.
Totdat je niet meer kan salderen. Verbruik van 800 a 900kw in een wintermaand wanneer je panelen maar 100kw opwekken..quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:42 schreef Nostalgist het volgende:
Volgens de binnentemperatuurthermometer 22,65
volgens de thermostaat 24,0. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)
Vrijstaand huis.
Buitentemperatuur 31,0 volgens app NIBE.
Vochtigheid volgens binnen thermometer is 65%
Blij met ons huisdat @:leandra zo goed ontworpen heeft.
Thermostaat hangt hoger dan het weerstation, dat verklaart ook al, plus dat de gevoelstemperatuur gewoon lekker is omdat je op je blote voeten of sokken op de koele vloer loopt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:42 schreef Nostalgist het volgende:
Volgens de binnentemperatuurthermometer 22,65
volgens de thermostaat 24,0. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)
Vrijstaand huis.
Buitentemperatuur 31,0 volgens app NIBE.
Vochtigheid volgens binnen thermometer is 65%
Blij met ons huisdat @:leandra zo goed ontworpen heeft.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:24 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Totdat je niet meer kan salderen. Verbruik van 800 a 900kw in een wintermaand wanneer je panelen maar 100kw opwekken..
SPOILER: OfftopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exact dit.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hoogste maand inkoop was afgelopen januari met 705 kWh, de enige maand die daar nog bovenuit kwam was december 2021, maar ook toen kwamen we met 758 kWh niet boven de 800 uit, was het huis een half jaar daarvoor opgeleverd en moest er nog een hoop bouwvocht weggestookt worden.
Ergo; kleine kans dat we boven de 800 uikomen, als per winter 1 maand 705 al het maximum is, en afgelopen januari was het door omstandigheden ook nog eens vrij druk thuis (veel mensen in huis), anders hadden we toen de 700 waarschijnlijk ook niet gehaald.
Maar wat dan nog? Stel dat we (voor verwarming, verlichting en alle persoonlijke stroom) 700 kWh in een wintermaand verbruiken, en een kWh kost, 40 cent, dan is dat ¤ 280 voor een maand, en de rest van de maanden minder.
Bedenk even hoeveel het aan gas zou kosten een vergelijkbaar huis te verwarmen, en vergeet dan niet de kosten van elektra er bij op te tellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door CoolGuy op 30-07-2024 21:14:07 ]Breitling - Instruments for Professionals
Eens even zien, dit jaar hebben de airco's hier tot nu toe 120.19 kWh verbruikt, dan trek ik daar de woonkamer vanaf, want die heeft volledig op zonnestroom gelopen. Blijven over de slaapkamers, en dat komt dan dus neer op 120.19 - 35,95 = 84,24 kWh. De airco's op de slaapkamers staan alleen in de nacht aan als we er slapen, dus het is allemaal daltarief, wat neerkomt op 23ct per kWh, wat dus neerkomt op ¤ 19,38.quote:
Ik kan het niet laten ff te plagenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eens even zien, dit jaar hebben de airco's hier tot nu toe 120.19 kWh verbruikt, dan trek ik daar de woonkamer vanaf, want die heeft volledig op zonnestroom gelopen. Blijven over de slaapkamers, en dat komt dan dus neer op 120.19 - 35,95 = 84,24 kWh. De airco's op de slaapkamers staan alleen in de nacht aan als we er slapen, dus het is allemaal daltarief, wat neerkomt op 23ct per kWh, wat dus neerkomt op ¤ 19,38.
Nou nou, nog geen 2 tientjes. Laten we niet overdrijven he.
Ontopic. Woonkamer is hier 22 graden, maar de slaapkamers zijn 25,x en 26,x graden. Dus dat is straks de airco's aan en dan gaan die terug naar 22 graden.
Ik ben ook echt vreselijk moe de laatste weken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:46 schreef livelink het volgende:
24,8 woonkamer en 25,9 slaapkamer. Ok merk dat ik ook al een tijd slecht heb geslapen. Ik ben echt moe.
Horren zijn je vriend.quote:Op zondag 4 augustus 2024 14:13 schreef Discombobulate het volgende:
23,0
Stikt ook van de muggen... Mag van mij wel weer herfst worden. Al dat ongedierte en die beestjes met deze tijd.
Ze komen uiteindelijk toch wel binnen via de voordeur of via dakraam of welk klein kiertje dan ook. Het valt mee hoor. Op de één of andere manier steken ze mij heel weinig.quote:Op zondag 4 augustus 2024 16:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Horren zijn je vriend.
Wij zijn hier al de hele dag aan het luchten, inmiddels 22,5. Even van profiteren voordat de temperaturen weer oplopen.
Nu al alles dicht ja? Bij mij is het nu 23 binnen en 18 buiten. Dus ik blijf nog ff koelenquote:Op maandag 12 augustus 2024 08:04 schreef livelink het volgende:
Heb het vanochtend met alles open naar beneden weten te krijgen tot 23,5 graad. Nu alles dicht en hopen dat het niet te erg gaat stijgen.
Kan idd nog wel een uurtje of wat open blijvenquote:Op maandag 12 augustus 2024 08:10 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nu al alles dicht ja? Bij mij is het nu 23 binnen en 18 buiten. Dus ik blijf nog ff koelen
Je moet nu juist koelen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:04 schreef livelink het volgende:
Heb het vanochtend met alles open naar beneden weten te krijgen tot 23,5 graad. Nu alles dicht en hopen dat het niet te erg gaat stijgen.
Ja, ik moet helaas werken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:10 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nu al alles dicht ja? Bij mij is het nu 23 binnen en 18 buiten. Dus ik blijf nog ff koelen
Ik zou de ramen niet te snel open gooien.... het blijft nog lang warm vanavond.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:32 schreef Kanaroe het volgende:
Beneden 25 graden op de thermostaat
Boven zal het wel een stuk warmer zijn, oud huis, slaapkamers onder de dakpannen
Straks alle ramen open en lekker slapen
Ja, ik weet het. Zal wel de hele nacht warm blijven..quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou de ramen niet te snel open gooien.... het blijft nog lang warm vanavond.
Heb mijn wekker gezet om 5.00 uur om alles open te gooienquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou de ramen niet te snel open gooien.... het blijft nog lang warm vanavond.
Heb of had?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb mijn wekker gezet om 5.00 uur om alles open te gooien
Geen idee. Warmte stijgt, dus als je de bovenste naar buiten laat blazen, blaas je meer warme lucht naar buiten?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
buiten al afgekoeld naar 25 graden. Binnen was het 29 graden.
Bovenste ventilator frisse (koelere) lucht naar binnen blazen
Onderste ventilator warme lucht van binnen naar buiten blazen
Is dit een goed systeem?
Ik vind dit net zo lachwekkend als die mensen die zeggen dat ze de thermostaat op 15 graden moeten zetten om het warm te krijgen in de winter.quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik vind dit net zo lachwekkend als die mensen die zeggen dat ze de thermostaat op 15 graden moeten zetten om het warm te krijgen in de winter.
Op mijn vroegere zolderstudio werd het zomers zo 32 graden in de woonkamer. Veel huizen in NL zijn ronduit kut als het op hitte aankomt.quote:
Eeh..zo werkt een airco niet tochquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
half uurtje airco aan , om de nacht in te gaan
donkere buitenlucht naar binnen jagen
komen soms wel eens muskieten mee , das minder ,dus maar kort aanquote:
quote:Een airco onttrekt warme lucht aan een ruimte en voert die via koelleidingen of een afvoerslang af naar buiten.
Dit in ruil voor koele lucht van buiten die naar binnen wordt aangezogen.
Via een compressor met koelvloeistof wordt die lucht gekoeld.
Uhmzzzz....dacht dat de lucht werd afgekoeld en dan terug de woning in...quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
komen soms wel eens muskieten mee , das minder ,dus maar kort aan
ik heb er verder geen verstaand van hoor
[..]
K zei toch dat het hardcore zou zijn vannacht? K zei t toch?quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Merk wel echt dat het warm blijft in m'n slaapkamer. Meestal merk je wel na een paar uurtjes van het wordt koeler.
Het is hier nu nog relatief koel.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:52 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
K zei toch dat het hardcore zou zijn vannacht? K zei t toch?
De lucht van binnen wordt volgens mij aangezogen, en gesplitst in koude en warme lucht. Die warme moet die kwijt. De kou blaast die terug de woning in.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
komen soms wel eens muskieten mee , das minder ,dus maar kort aan
ik heb er verder geen verstaand van hoor
[..]
De buitentemperatuurmeter van mijn WP geeft aan dat het (net onder de dakrand op 6 meter hoogte, aan de noordzijde van het huis) nog 28.5 graden is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Merk wel echt dat het warm blijft in m'n slaapkamer. Meestal merk je wel na een paar uurtjes van het wordt koeler.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact dit.Exact dit NIET. Je wordt bedonderd waar je bij staat. Kijk nou toch eens verder dan je neus lang is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft aan "hoogste maand INKOOP" m.a.w. de saldering is er al af. Het daadwerkelijke stroomverbruik is dus aanzienlijk hoger wanneer de saldering afgeschaft wordt. De daadwerkelijke stroomvraag ligt dus ergens tussen de 1000 en 1500kwh.
Daarnaast heb je een dure warmtepomp installatie van ~10k welke over ~12 jaar vervangen moet worden. m.a.w. tel nog even 70euro/maand afschrijving er bovenop. En als je het nog erger wil maken; de afschrijving van je zonnepanelen.
Doe je je rekensommetje nog een keertje?
Naast het financiele plaatje zijn er nog genoeg redenen om niet voor een warmtepomp te kiezen maar voor een CV ketel. Evt aanvullend met een airco, want die koelt tenminste in de zomer en verbruik je je zonnepanelen opbrengst tenminste i.p.v. ze voor een habbekrats weg te geven);
Comfort, Risicovermijding (onbetrouwbare overheid), betrouwbaarheid, kleine stille CV vs machinekamer & lawaai apparaat buiten,
Dus jij weet beter wat het totale energieverbruik van @Leandra is dan Leandra zelf? Of mijn energieverbruik, for that matter?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:03 schreef kudf0k het volgende:
[..]
Exact dit NIET. Je wordt bedonderd waar je bij staat. Kijk nou toch eens verder dan je neus lang is.
Hij heeft aan "hoogste maand INKOOP" m.a.w. de saldering is er al af. Het daadwerkelijke stroomverbruik is dus aanzienlijk hoger wanneer de saldering afgeschaft wordt. De daadwerkelijke stroomvraag ligt dus ergens tussen de 1000 en 1500kwh.
Daarnaast heb je een dure warmtepomp installatie van ~10k welke over ~12 jaar vervangen moet worden. m.a.w. tel nog even 70euro/maand afschrijving er bovenop. En als je het nog erger wil maken; de afschrijving van je zonnepanelen.
Doe je je rekensommetje nog een keertje?
Naast het financiele plaatje zijn er nog genoeg redenen om niet voor een warmtepomp te kiezen maar voor een CV ketel. Evt aanvullend met een airco, want die koelt tenminste in de zomer en verbruik je je zonnepanelen opbrengst tenminste i.p.v. ze voor een habbekrats weg te geven);
Comfort, Risicovermijding (onbetrouwbare overheid), betrouwbaarheid, kleine stille CV vs machinekamer & lawaai apparaat buiten,
Nee maar dat doet er ook niet toe. Het gaat om de verhouding. Niet het aantal.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus jij weet beter wat het totale energieverbruik van @:Leandra is dan Leandra zelf? Of mijn energieverbruik, for that matter?
Nou, het gaat mij om het aantal want die moet ik wel of niet betalen. Dus als ik in Januari 800 kWh VOOR saldering verbruik, dan wordt niet ineens 1000 a 1500 kWh. Die 800 is 800, en dat wordt of wel weg gesaldeerd, óf niet, maar indien niet wordt het niet ineens heel veel meer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:42 schreef kudf0k het volgende:
[..]
Nee maar dat doet er ook niet toe. Het gaat om de verhouding. Niet het aantal.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 08:03 schreef kudf0k het volgende:
[..]Ik heb je off-topic, ongeïnformeerde en foute verhaal hier even beantwoord:SPOILER: heleboel nonsens en onwetendheidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leandra in K&W / Centraal Warmtepompen topic - Deel 14 - op naar de winter!
Er zit geen isolatie in dit pand en ik zit bovenin. De warmte komt via de muren en het dak. (luxeflex zijn dicht, maar dat maakt 0.0 uitquote:
Oi, dat is minder.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:11 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Er zit geen isolatie in dit pand en ik zit bovenin. De warmte komt via de muren en het dak. (luxeflex zijn dicht, maar dat maakt 0.0 uit)
Ja, als je direct onder het platte dak zit dan maakt dat idd ook wel uit, maar jezus, zelfs mijn garage (niet geïsoleerd, plat dak, wel vloerkoeling) is koeler dan dat, dat de garage aan de noord/noordwest zijde van het huis zit helpt daarbij ook, dus vanavond is het daar wel warmer, maar damn, 34,6 graden, binnenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Of op de bovenste verdieping van een flat wonen.
27,5 hier maar na jouw post klaag ik nietquote:
Het maakt vooral in het stuk rondom het raam wel redelijk uit iddquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oi, dat is minder.
En ja, de Luxaflex open zou het waarschijnlijk nog erger maken, hier op zolder zelfs het dakraam aan de noordzijde de zonwering (aan de binnenkant) dicht, want dat maakt simpelweg wel uit als er zon op schijnt.
Cool die shots. Die warmtebeeldcamera's kosten wel te veel om zo een keertje voor de leuk een meting te doen van iets, dus toch meer voor beroeps/hobby doeleinden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:25 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het maakt vooral in het stuk rondom het raam wel redelijk uit iddDe luxaflex zelf zijn ook loeiheet.
Dit is stukje woonkamer en die 2 grillplaten de luxaflex, vloer is beduidend koeler dan de rest nog.
[ afbeelding ]
Ondertussen bij het dakpaneel van mijn kantoortje
[ afbeelding ]
Dat valt nog mee in vergelijking met een jaar of 5 terug (relatief dan, blijft een hoop poenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:49 schreef DemonRage het volgende:
Cool die shots. Die warmtebeeldcamera's kosten wel te veel om zo een keertje voor de leuk een meting te doen van iets, dus toch meer voor beroeps/hobby doeleinden.
Neem een lekkere koele douche!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:
29 graden binnen
Ik probeer zo weinig mogelijk te bewegen
Goed idee, dat heb ik zeker nodig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Neem een lekkere koele douche!
Nog steeds te veel om een keertje voor de leuk te gebruiken natuurlijk. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar dat is het niet waard.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat valt nog mee in vergelijking met een jaar of 5 terug (relatief dan, blijft een hoop poen). De Chinezen maken ze sinds een paar jaar ook met eigen sensors.
't is een Guide PC210. Regelmatig voor onder de ¤250 te vinden op Ali. Toch andere koek dan die mokerdure FLIRs
Huiskamer inmiddels 25,5. We blijven hard doorpompen. Ondertussen ook eten aan t kokenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:36 schreef DutchBlend het volgende:
Huiskamer 27c bij thuiskomst zojuist, mobiele airco full power aangeknald.
Slaapkamer ook 27, daar mag t ook vast op standje relaxt beginnen met koelen voor vannacht
Ja, hier ook één graad warmer na eten koken. En het was een supersimpele maaltijd, kort en maar één pan aan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:02 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Huiskamer inmiddels 25,5. We blijven hard doorpompen. Ondertussen ook eten aan t koken
Hier 25,5 gehouden tijdens t koken (Met airco aan dus). Andijvie met ontbijtspek :pquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, hier ook één graad warmer na eten koken. En het was een supersimpele maaltijd, kort en maar één pan aan.
koelt heel snel af nu, zeer , zeeer hevige stortbuien in het midden van het land.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:01 schreef bianconeri het volgende:
26 graden.
En dan zie ik alle buren alles wagen wijd open zetten.
Of die hebben het 30+ in huis of die vinden het nog niet warm genoeg.
Echt hoe dom zijn mensen nog tegenwoordig?
8 graden opwarming op een dag als deze ja?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:06 schreef Managarm het volgende:
25 graden, vanmorgen was het 17 graden, wat een genot.
Het was gisteren 40 graden, dat warmt best op. Het is twee weken lang 40+ geweest, alles koelt wat minder af.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
8 graden opwarming op een dag als deze ja?
Dan moet je én een hele krachtige airco hebben én in een pand wonen dat extreem veel hitte heeft opgenomen.
Oh, niet NLquote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het was gisteren 40 graden, dat warmt best op. Het is twee weken lang 40+ geweest, alles koelt wat minder af.
Je brengt de temperatuur omhoog en de relatieve LV omlaag omdat warme lucht meer vocht kan dragen. Daarna ga je weer koelen, stroomt er weer vochtige lucht van buiten naar binnen. Het heeft geen enkele zin. Probleem is gewoon dat er veel vocht in de buitenlucht zit.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:28 schreef TAmaru het volgende:
Hier nog steeds 25 graden maar heb een LV van 76%. Ik ventileer wel, maar het huis koelt nauwelijks af en de LV gaat ook niet veel naar beneden.
Rare vraag, maar als ik de verwarming nu op 27 zet, breng ik de LV dan naar beneden? En kan ik daarna de deuren openzetten om de lucht sneller te koelen binnen?
Bedankt! Nou, toch maar eens een airco kopen dan. Ik zie dat de meeste mensen er een hebben hier. Het is anders gewoon niet meer uit te houden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:34 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Je brengt de temperatuur omhoog en de relatieve LV omlaag omdat warme lucht meer vocht kan dragen. Daarna ga je weer koelen, stroomt er weer vochtige lucht van buiten naar binnen. Het heeft geen enkele zin. Probleem is gewoon dat er veel vocht in de buitenlucht zit.
Idealiter doe je alle ramen dicht en zet je de airco aan. Koeling en ontvochtiging.
Heb ik dan een kut warmtepomp of zo? Wat voor merk is de jouwe?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef laziness het volgende:
Mijn huis is anders door de vloerkoeling niet warmer geworden dan 22graden. Werkt dus prima
Met die luchtvochtigheid wordt niks gedaan door een warmtepomp. Die koelt de vloer, en dat is leuk, maar daarvan komt er niet magisch minder vocht in de lucht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:38 schreef carebaer het volgende:
[..]
Heb ik dan een kut warmtepomp of zo? Wat voor merk is de jouwe?
Laminaat is niet de beste geleider. PVC hier.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:38 schreef carebaer het volgende:
[..]
Heb ik dan een kut warmtepomp of zo? Wat voor merk is de jouwe?
Weet ik. De WTW is het al droog aan het trekken as we speak. Zit al op 63%. Standje turbo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met die luchtvochtigheid wordt niks gedaan door een warmtepomp. Die koelt de vloer, en dat is leuk, maar daarvan komt er niet magisch minder vocht in de lucht.
Leuk als het vocht gaat condenseren op de vloer dan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef laziness het volgende:
Mijn huis is anders door de vloerkoeling niet warmer geworden dan 22graden. Werkt dus prima
Ik ben wel heel blij dat het geen dinsdag meer is in ieder geval.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:26 schreef deadly_kiss het volgende:
24.5 vanaf 06:00 staat alles open..
De slowcook functie van dit huis blijft nog even door sudderen
Het is wel duidelijk dat je zelf geen warmtepomp hebt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk als het vocht gaat condenseren op de vloer dan.
Dan heb je dus meer dan vloerkoeling.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat je zelf geen warmtepomp hebt.
Koel en condensvrij huis hoezee
Ik reageer op het bericht van carebaerquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heb je dus meer dan vloerkoeling.
Jep! Even wennenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:44 schreef Boca_Raton het volgende:
21.5 Begint wat koel aan te voelen
wat is normaal volgens jou? 11 maand regen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:19 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week weer naar normaal.
21 of lager.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
wat is normaal volgens jou? 11 maand regen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |