Nog steeds te veel om een keertje voor de leuk te gebruiken natuurlijk. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar dat is het niet waard.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat valt nog mee in vergelijking met een jaar of 5 terug (relatief dan, blijft een hoop poen). De Chinezen maken ze sinds een paar jaar ook met eigen sensors.
't is een Guide PC210. Regelmatig voor onder de ¤250 te vinden op Ali. Toch andere koek dan die mokerdure FLIRs
Huiskamer inmiddels 25,5. We blijven hard doorpompen. Ondertussen ook eten aan t kokenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 16:36 schreef DutchBlend het volgende:
Huiskamer 27c bij thuiskomst zojuist, mobiele airco full power aangeknald.
Slaapkamer ook 27, daar mag t ook vast op standje relaxt beginnen met koelen voor vannacht
Ja, hier ook één graad warmer na eten koken. En het was een supersimpele maaltijd, kort en maar één pan aan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:02 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Huiskamer inmiddels 25,5. We blijven hard doorpompen. Ondertussen ook eten aan t koken
Hier 25,5 gehouden tijdens t koken (Met airco aan dus). Andijvie met ontbijtspek :pquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, hier ook één graad warmer na eten koken. En het was een supersimpele maaltijd, kort en maar één pan aan.
koelt heel snel af nu, zeer , zeeer hevige stortbuien in het midden van het land.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:01 schreef bianconeri het volgende:
26 graden.
En dan zie ik alle buren alles wagen wijd open zetten.
Of die hebben het 30+ in huis of die vinden het nog niet warm genoeg.
Echt hoe dom zijn mensen nog tegenwoordig?
8 graden opwarming op een dag als deze ja?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:06 schreef Managarm het volgende:
25 graden, vanmorgen was het 17 graden, wat een genot.
Het was gisteren 40 graden, dat warmt best op. Het is twee weken lang 40+ geweest, alles koelt wat minder af.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
8 graden opwarming op een dag als deze ja?
Dan moet je én een hele krachtige airco hebben én in een pand wonen dat extreem veel hitte heeft opgenomen.
Oh, niet NLquote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het was gisteren 40 graden, dat warmt best op. Het is twee weken lang 40+ geweest, alles koelt wat minder af.
Je brengt de temperatuur omhoog en de relatieve LV omlaag omdat warme lucht meer vocht kan dragen. Daarna ga je weer koelen, stroomt er weer vochtige lucht van buiten naar binnen. Het heeft geen enkele zin. Probleem is gewoon dat er veel vocht in de buitenlucht zit.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:28 schreef TAmaru het volgende:
Hier nog steeds 25 graden maar heb een LV van 76%. Ik ventileer wel, maar het huis koelt nauwelijks af en de LV gaat ook niet veel naar beneden.
Rare vraag, maar als ik de verwarming nu op 27 zet, breng ik de LV dan naar beneden? En kan ik daarna de deuren openzetten om de lucht sneller te koelen binnen?
Bedankt! Nou, toch maar eens een airco kopen dan. Ik zie dat de meeste mensen er een hebben hier. Het is anders gewoon niet meer uit te houden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:34 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Je brengt de temperatuur omhoog en de relatieve LV omlaag omdat warme lucht meer vocht kan dragen. Daarna ga je weer koelen, stroomt er weer vochtige lucht van buiten naar binnen. Het heeft geen enkele zin. Probleem is gewoon dat er veel vocht in de buitenlucht zit.
Idealiter doe je alle ramen dicht en zet je de airco aan. Koeling en ontvochtiging.
Heb ik dan een kut warmtepomp of zo? Wat voor merk is de jouwe?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef laziness het volgende:
Mijn huis is anders door de vloerkoeling niet warmer geworden dan 22graden. Werkt dus prima
Met die luchtvochtigheid wordt niks gedaan door een warmtepomp. Die koelt de vloer, en dat is leuk, maar daarvan komt er niet magisch minder vocht in de lucht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:38 schreef carebaer het volgende:
[..]
Heb ik dan een kut warmtepomp of zo? Wat voor merk is de jouwe?
Laminaat is niet de beste geleider. PVC hier.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:38 schreef carebaer het volgende:
[..]
Heb ik dan een kut warmtepomp of zo? Wat voor merk is de jouwe?
Weet ik. De WTW is het al droog aan het trekken as we speak. Zit al op 63%. Standje turbo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met die luchtvochtigheid wordt niks gedaan door een warmtepomp. Die koelt de vloer, en dat is leuk, maar daarvan komt er niet magisch minder vocht in de lucht.
Leuk als het vocht gaat condenseren op de vloer dan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:10 schreef laziness het volgende:
Mijn huis is anders door de vloerkoeling niet warmer geworden dan 22graden. Werkt dus prima
Ik ben wel heel blij dat het geen dinsdag meer is in ieder geval.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 19:26 schreef deadly_kiss het volgende:
24.5 vanaf 06:00 staat alles open..
De slowcook functie van dit huis blijft nog even door sudderen
Het is wel duidelijk dat je zelf geen warmtepomp hebt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk als het vocht gaat condenseren op de vloer dan.
Dan heb je dus meer dan vloerkoeling.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat je zelf geen warmtepomp hebt.
Koel en condensvrij huis hoezee
Ik reageer op het bericht van carebaerquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heb je dus meer dan vloerkoeling.
Jep! Even wennenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:44 schreef Boca_Raton het volgende:
21.5 Begint wat koel aan te voelen
wat is normaal volgens jou? 11 maand regen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:19 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week weer naar normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |