abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2024 @ 20:32:14 #1
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_214377422

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Zeer stabiel genie.
pi_214377473
Ze is nu al populairder dan Vance en Mike "wallpaper" Pence.
  maandag 22 juli 2024 @ 20:34:52 #3
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214377486
quote:
81s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:31 schreef Kijkertje het volgende:
Musk :')

[ x ]
[ x ]
Dit is voor het eerst dat ik verneem dat blinde mensen pronouns moeten horen om te weten of iemand een vrouw of een man is :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214377563
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dit is voor het eerst dat ik verneem dat blinde mensen pronouns moeten horen om te weten of iemand een vrouw of een man is :D
Voor mij niet, ook blinden hebben door dat de wereld verandert (ik las al eerder dat het lastig is als je niet ziet en je niets meer zeker uit de stem kunt halen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214377566
quote:
84s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En heeft het in een dieprode staat voor elkaar gekregen om gouverneur te worden:

[ x ]
[ x ]
In die zin zou het misschien beter zijn als hij bovenaan het ticket zou staan?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 22 juli 2024 @ 20:39:11 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214377582
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:34 schreef Beathoven het volgende:
Ze is nu al populairder dan Vance en Mike "wallpaper" Pence.
Vance weet ongeveer wat je van het MAGA-volk kunt verwachten als vice president. Als je de grote leider durft tegen te spreken schreeuwen die paupers massaal dat je opgeknoopt moet worden. Je moet wel heel wanhopig zijn wil je de VP van Trump worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214377593
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoe ziet jouw leven eruit na je 80e?
Tegen die tijd heb ik FOK! voor political gain opgekocht ... Hopelijk.

Jij dan?
De enige echte.
pi_214377609
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In die zin zou het misschien beter zijn als hij bovenaan het ticket zou staan?!
Harris passeren voor een blanke man, dan ben je wel definitief de minderheden kwijt. En je argumenten over vrouwenrechten ook. Of Harris had zich vrijwillig terug moeten trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 22 juli 2024 @ 20:46:43 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214377704
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor mij niet, ook blinden hebben door dat de wereld verandert (ik las al eerder dat het lastig is als je niet ziet en je niets meer zeker uit de stem kunt halen).
'woman' is inderdaad zo'n lastige term tegenwoordig. Wat betekent het?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214377705
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is te belachelijk voor woorden. _O-
De enige echte.
pi_214377713
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:40 schreef Rnie het volgende:

[..]

Jij dan?
Duiden dat je Fok! voor political gain hebt opgekocht voor die laatste twee volgers.
pi_214377741
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Duiden dat je Fok! voor political gain hebt opgekocht voor die laatste twee volgers.
De enige echte.
pi_214377791
quote:
Inside Biden's historic decision to drop out of the 2024 race (NBC)
The decision was tightly held, with one integral member of Biden's re-election team finding out after a family member read a news alert.

By Jonathan Allen, Carol E. Lee, Monica Alba, Mike Memoli and Natasha Korecki
Surrounded by a handful of trusted advisers and first lady Jill Biden at his vacation home on the Delaware coast Saturday evening, President Joe Biden reflected on a political career that spanned more than half a century and began to conclude that it would reach its end earlier than planned, according to people familiar with his decision.

Isolated, frustrated and angry, he felt betrayed by allies who turned on him in his hour of need.

“He’s really pissed off,” said a person in touch with Biden’s inner circle.

Mad as he was — and still is — Biden came grudgingly to accept that he could not sustain his campaign with poll numbers slipping, donors fleeing and party luminaries pushing him to exit. He may have been slower than other Democratic insiders to make that calculation, but he fully understood it by Saturday night.

The account of this critical weekend, and what led to Biden’s stunning announcement, came from interviews with two dozen Democrats familiar with what transpired.

[...]
Voor wie het interesseert een long read over hoe het ontvouwde bij de Bidens van het weekend.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214377817
Harris is natuurlijk net zo goed kansloos, maar ze zullen wel de veilige keuze maken. In de schoot geworpen echt voor Donald.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214377825
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom zou je überhaupt tegenwoordig uit een stem kunnen halen wat iemands pronounce is? Je gaat dan toch juist het punt voorbij?
De enige echte.
pi_214377833
Harris is inmiddels over de 1000 delegates heen: https://apnews.com/projec(...)dnc-delegate-survey/
pi_214377928
De AP teller staat momenteel op meer dan 1000 delegates.

https://apnews.com/projec(...)dnc-delegate-survey/

Die 1976 delegates gaat ze makkelijk halen. Kunnen ze vervolgens snel aan de slag met het zoeken van een goede vice-president.

Update: Oh, ik ben langzaam :D
pi_214378061
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Harris passeren voor een blanke man, dan ben je wel definitief de minderheden kwijt. En je argumenten over vrouwenrechten ook. Of Harris had zich vrijwillig terug moeten trekken.
Zelfs als zij zich vrijwillig terugtrekt dan zal het narratief/conspiracy zich razendsnel verspreiden dat ze zich 'vrijwillig' terugtrekt en alsnog veel minderheden kosten. Wat dat betreft hebben de democraten weinig keus dan door te zetten met de VP, welke gewoon de logische kandidaat zou zijn in de meeste gevallen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 22 juli 2024 @ 21:08:47 #19
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214378117
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:51 schreef nostra het volgende:
Harris is natuurlijk net zo goed kansloos, maar ze zullen wel de veilige keuze maken. In de schoot geworpen echt voor Donald.
Raar dat ze nog mee doen uberhaupt. Het heeft toch allemaal 0.0 zin.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 22 juli 2024 @ 21:10:39 #20
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214378144
Lofty goals...

quote:
Where J.D. Vance Gets His Weird, Terrifying Techno-Authoritarian Ideas

Yes, Peter Thiel was the senator’s benefactor. But they’re both inspired by an obscure software developer who has some truly frightening thoughts about reordering society.

In 2008, a software developer in San Francisco named Curtis Yarvin, writing under a pseudonym, proposed a horrific solution for people he deemed “not productive”: “convert them into biodiesel, which can help power the Muni buses.”

Yarvin, a self-described reactionary and extremist who was 35 years old at the time, clarified that he was “just kidding.” But then he continued, “The trouble with the biodiesel solution is that no one would want to live in a city whose public transportation was fueled, even just partly, by the distilled remains of its late underclass. However, it helps us describe the problem we are trying to solve. Our goal, in short, is a humane alternative to genocide.”

https://newrepublic.com/a(...)-authoritarian-ideas
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator maandag 22 juli 2024 @ 21:10:41 #21
236264 crew  capricia
pi_214378146
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:40 schreef Rnie het volgende:

[..]

Jij dan?
:D _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214378158
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:51 schreef nostra het volgende:
Waarom zou ze kansloos zijn? Mij lijkt Trump kansloos. Het wordt wel echt in de schoot geworpen voor Kamela.
pi_214378197
Noch Trump noch Harris zijn kansloos. Kom op zeg.
pi_214378216
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zou ze kansloos zijn? Mij lijkt Trump kansloos. Het wordt wel echt in de schoot geworpen voor Kamela.
Asielportefeuille verknald, prosecuters doen het niet zo goed bij zwarte bevolking, debattechnisch ook een lapzwans, lag er de vorige primaries als eerste uit, Trump gaat niet eens in debat met haar, approval ratings zijn dramatisch, beleid is haar aan te rekenen, nog minder in beeld geweest als VP dan normaal, geen andere USP's dan vrouw en zwart (zie 2).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214378297
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Asielportefeuille verknald, prosecuters doen het niet zo goed bij zwarte bevolking, debattechnisch ook een lapzwans, lag er de vorige primaries als eerste uit, Trump gaat niet eens in debat met haar, approval ratings zijn dramatisch, beleid is haar aan te rekenen, nog minder in beeld geweest als VP dan normaal, geen andere USP's dan vrouw en zwart (zie 2).
Asiel komt door trumps gelobby om de wetswijziging niet te steunen. Debattechnisch deed ze het prima tegen Pence, de meerderheid kwam daar weg dat ze gewonnen had. Approval ratings zijn voor Trump en Vance ook dramatisch. Beleid onder Biden was prima en ze kan wat dat betreft kameleon spelen. Openbaar aanklager en voormalig senator lijken me uitgerekend voordelen die voor haar spreken.

Niet dat ik superenthusiast ben over haar kansen en zeker als je alle andere Democraten naloopt die het waarschijnlijk beter zouden doen tegen Trump. Maar ze is venzelfsprekend niet kansloos. Het duurt nota bene nog maanden tot het november is... en we hebben nu elke week wel weer een nieuwe plottwist...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')