quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:dick_laurent en @:geschiedkundige lijken eigenlijk gewoon op elkaar. Zeer sensitief als het over het weer gaat.
Er valt gewoon niet veel aan te doen. Als je veel buiten werkt heb je bijvoorbeeld gewoon veel last van alle regen van de laatste tijd. Weinig zonlicht kan je je fysiek slechter laten voelen, etc.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar wat ik er ook mee bedoel is: je kunt er wat aan doen ipv zitten te mokken. Sommige mensen hebben baat bij zo'n lichttherapie of moeten gewoon vaker naar buiten (de mens zit veel te veel binnen tegenwoordig!) om klachten te verminderen. En zo zijn er nog wel wat mogelijkheden. In extreme gevallen is emigreren natuurlijk ook een optie. De keuze emigreren en je goed voelen of niet emigreren en fysiek/mentaal in een depressie zitten is er ook eentje.
Dat jij, @:dick_laurent blijkbaar gekozen hebt voor een emigratie (mede?) vanwege deze reden, zegt mij dat je juist niet tot de groep behoort waar ik niks mee kan. Zitten mokken in een hoekje, dan wordt het nooit wat. Er pro-actief iets aan doen, daar hou ik dan juist weer wél van. En als het dan nóg niet lukt, ja dan heb ik met je te doen. Maar klagen om het klagen en je stom voelen, maar niks doen, neh
Fair enough. Ik ging vooral los over je opmerking "Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon."quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar wat ik er ook mee bedoel is: je kunt er wat aan doen ipv zitten te mokken. Sommige mensen hebben baat bij zo'n lichttherapie of moeten gewoon vaker naar buiten om klachten te verminderen. In extreme gevallen is emigreren natuurlijk ook een optie. De keuze emigreren en je goed voelen of niet emigreren en fysiek/mentaal in een depressie zitten is er ook eentje.
Dat jij, @:dick_laurent blijkbaar gekozen hebt voor een emigratie (mede?) vanwege deze reden, zegt mij dat je juist niet tot de groep behoort waar ik niks mee kan. Zitten mokken in een hoekje, dan wordt het nooit wat. Er pro-actief iets aan doen, daar hou ik dan juist weer wél van. En als het dan nóg niet lukt, ja dan heb ik met je te doen. Maar klagen om het klagen en je stom voelen, maar niks doen, neh
Die mentaliteit hekel ik dus vooral. Daar zit het probleem. Er is wel iets aan te doen/verbeteren, je moet het alleen willen. Keuzes maken hoort bij het leven, in een hoekje mokken en jammeren is ook een keuze. De handschoen oppakken en je leven verbeteren, zoals @dick_laurent, is ook een keuze. Daar heb ik juist enorm veel respect voor.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er valt gewoon niet veel aan te doen. Als je veel buiten werkt heb je bijvoorbeeld gewoon veel last van alle regen van de laatste tijd. Weinig zonlicht kan je je fysiek slechter laten voelen, etc.
Die opmerking neem ik dan ook terug, in de zin van te sterke bewoording en wellicht wat verkeerd geformuleerd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair enough. Ik ging vooral los over je opmerking "Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon."
Het is namelijk niet een keuze voor mensen die daar heel erg last van hebben of door beinvloed raken he. Al die jaren dat ik letterlijk mijn persoonlijke omgeving (en dus niet alleen de lieden hier op FOK!) gek maakte met mijn geklaag en gejank over het slechte weer... Terugkijkend, ja ik zou 1000% liever willen dat ik ook zoiets had van, ach boeie.... de hele week grijs en motregen en nul zon? Boeit me niks, doet me niks.
Bedoel, het is niet alsof ik een slecht leven had in Nederland. Mooi koophuis met alle ruimte die ik nodig had, stabiele vaste baan waar alles op rolletjes liep... Genoeg mensen die het slechter hebben/hadden dan ik, maar toch was ik niet echt gelukkig. Was overigens niet letterlijk alléén het weer hoor, ook andere redenen die meespeelden.
Maar goed, zo serieus posten is niks voor mij, jemig. Doet me terugdenken aan het covid-topic, toen ging ik maar letterlijk elke week een taartfoto plaatsen als de besmettingscijfers bekend werden gemaakt, om de spanning wat te doorbreken.
[ afbeelding ]
OLÉ
Nee, laten we nu eens stabiel weer hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:24 schreef Elan het volgende:
Hopelijk snel weer herfstig, al lijkt dat voorlopig ver weg.
Gebeurt hier in Amsterdam regelmatig tot vrij vaak. Alle seizoenen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die mentaliteit hekel ik dus vooral. Daar zit het probleem. Er is wel iets aan te doen/verbeteren, je moet het alleen willen. Keuzes maken hoort bij het leven, in een hoekje mokken en jammeren is ook een keuze. De handschoen oppakken en je leven verbeteren, zoals @:dick_laurent, is ook een keuze. Daar heb ik juist enorm veel respect voor.
Hoeveel kantoorlieden lopen 's winters dagelijks een rondje van een half uur buiten tijdens hun pauze tussen 12-13 uur? Veel te weinig. En dat is het minimum wat je zou moeten doen als mens eigenlijk.
Hier in het westen mag men zeker ook niet klagen. Weinig wind en zonovergoten. Veel beter dan hitte.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar hier hebben we een prima hoeveelheid zon vandaag in ieder geval weer
Oneens.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, laten we nu eens stabiel weer hebben.
Stabiel winterweer, -5 graden, zonnetje en een dik pak sneeuw op de bodem.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Oneens.
Stabiel weer resulteert in verdamping en uiteindelijk hogere temperaturen en langer warm.
Dan heb je eerst instabiliteit nodig anders geen snilquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stabiel winterweer, -5 graden, zonnetje en een dik pak sneeuw op de bodem.
Ja kloptquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je eerst instabiliteit nodig anders geen snil
20-25 graden met een hoge luchtdruk/lage luchtvochtigheid is nog wel chill, maar geheid dat we richting hittegolf gaan en/of hoge dauwpunten/onweer want rustig zomers weer maken we zelden mee hier.
Oh, was het al helemaal vergeten! Dat waren nog eens tijden. Elke dag om 15.15 taart!quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair enough. Ik ging vooral los over je opmerking "Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon."
Het is namelijk niet een keuze voor mensen die daar heel erg last van hebben of door beinvloed raken he. Al die jaren dat ik letterlijk mijn persoonlijke omgeving (en dus niet alleen de lieden hier op FOK!) gek maakte met mijn geklaag en gejank over het slechte weer... Terugkijkend, ja ik zou 1000% liever willen dat ik ook zoiets had van, ach boeie.... de hele week grijs en motregen en nul zon? Boeit me niks, doet me niks.
Bedoel, het is niet alsof ik een slecht leven had in Nederland. Mooi koophuis met alle ruimte die ik nodig had, stabiele vaste baan waar alles op rolletjes liep... Genoeg mensen die het slechter hebben/hadden dan ik, maar toch was ik niet echt gelukkig. Was overigens niet letterlijk alléén het weer hoor, ook andere redenen die meespeelden.
Maar goed, zo serieus posten is niks voor mij, jemig. Doet me terugdenken aan het covid-topic, toen ging ik maar letterlijk elke week een taartfoto plaatsen als de besmettingscijfers bekend werden gemaakt, om de spanning wat te doorbreken.
[ afbeelding ]
OLÉ
Kun je de flamingo's geen garnalen bijvoeren? Ze worden steeds witter zag ik net, dat is eigenlijk wel jammer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:15 schreef BlackLining het volgende:
Word boswachter, krijg je alles mee
Al ben ik volgens mij het laatste jaar vaker natgeregend dan in alle 32 daarvoor bij elkaar
Maar goed, op gegeven moment maakt het ook gewoon niet meer uit.
Oh zitten ze er nog ja? Heb ze al een tijd niet meer gezien.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kun je de flamingo's geen garnalen bijvoeren? Ze worden steeds witter zag ik net, dat is eigenlijk wel jammer.
Heetste dag sinds? .... sinds we zijn gaan meten denk ik?quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:04 schreef Elan het volgende:
Vandaag voor de tweede dag op rij is het de heetste dag op aarde.
[ afbeelding ]
1940, Copernicus.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heetste dag sinds? .... sinds we zijn gaan meten denk ik?
Eens. Rustig dagje qua weer. Niet zo labiel als gisteren.quote:
Ja ik had ze ook al een tijdje niet gezien. Maar vanmiddag zag ik ze in de voorste wei bij het ondergelopen stukje, tegen het dorp aan.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh zitten ze er nog ja? Heb ze al een tijd niet meer gezien.
Viel voorheen ook wel op omdat er altijd hele rijen auto's stil stonden daar, ik moet bekennen dat ik er meestal langs rij en alleen even vluchtig kijk
Morgen weer eens kijken
Dit is mooi, maar werk technisch gezien heel vervelend.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij vraagt altijd om lekker vriezen en sneeuw. Watskebeurt?quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is mooi, maar werk technisch gezien heel vervelend.
Sorry, heb de winter geannuleerd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen normaal Nederlands winterweer en dat is het ook nooit geweestquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was het maar normaalquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen normaal Nederlands winterweer en dat is het ook nooit geweest
Al is dat wel een prima situatie. Los van de sneeuw. Sneeuw moet ten alle tijden opsodemieteren.
Baas z'n probleem. Of ben je eigen baas?quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is mooi, maar werk technisch gezien heel vervelend.
Ik zit alleen maar op de weg..dan krijg je er vanzelf een hekel aan. In een mierennest als Nederland werkt het gewoon niet. Alles loopt direct in de soep.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was het maar normaal
Sneeuw is goddelijk. Behalve als je erdoorheen moet met de auto.
Ik zit ook erg veel op de weg. Sneeuw in het weekend als je niet per se weg moet en je er wel van kunt genieten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zit alleen maar op de weg..dan krijg je er vanzelf een hekel aan. In een mierennest als Nederland werkt het gewoon niet. Alles loopt direct in de soep.
Het is natuurlijk wel mooi om te zien.
Ja dat is dan zwaar bagger. Twee vlokjes sneeuw en hele land ligt overhoopquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zit alleen maar op de weg..dan krijg je er vanzelf een hekel aan. In een mierennest als Nederland werkt het gewoon niet. Alles loopt direct in de soep.
Eens, al vind ik met hitte een hoop mensen ook waardeloos rijden. Plus iedereen is nog sneller opgefokt dan normaal.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Allemaal kloons van mijquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens, al vind ik met hitte een hoop mensen ook waardeloos rijden. Plus iedereen is nog sneller opgefokt dan normaal.
Ik noem het werkgeverquote:Op woensdag 24 juli 2024 17:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Baas z'n probleem. Of ben je eigen baas?
Ik? Kijk, van mij mag het de hele winter -eigenlijk herfst- 8-12 graden zijn, maar ik heb liever vorst en sneeuw dan dat het 0 - 3 graden boven nul is en de hele dag grijze deprimerende treurnis ohne ende. Wat eigenlijk best vaak het geval is.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij vraagt altijd om lekker vriezen en sneeuw. Watskebeurt?
Ik denk dat hij wel doelt op het weer. Daar doe je niks aan. Je moet het er maar mee doen en klagen is menselijk en doen we allemaal. Ik relativeer altijd maar. Het is zoals het is. Kijk, keuzes of veranderingen heb je zelf in de hand, maar je hebt er soms wel de middelen, geluk of iets anders bij nodig.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die mentaliteit hekel ik dus vooral. Daar zit het probleem. Er is wel iets aan te doen/verbeteren, je moet het alleen willen. Keuzes maken hoort bij het leven, in een hoekje mokken en jammeren is ook een keuze. De handschoen oppakken en je leven verbeteren, zoals @:dick_laurent, is ook een keuze. Daar heb ik juist enorm veel respect voor.
Hoeveel kantoorlieden lopen 's winters dagelijks een rondje van een half uur buiten tijdens hun pauze tussen 12-13 uur? Veel te weinig. En dat is het minimum wat je zou moeten doen als mens eigenlijk.
Rijd je niet gewoon een waardeloze auto?quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:10 schreef dick_laurent het volgende:
Vroeger vond ik autorijden ook leuk, nu vind ik het maar ruk
Geeft me op de een of andere manier vaak stress, zelfs hier in Spanje waar het rijden over het algemeen -mits je de steden mijdt- vrij rustig is.
Veel mensen veranderen op de een of andere manier bijna allemaal in opgefokte, ongeduldige intolerante droeftoeters zodra ze achter het stuur zitten. Geen behoefte aan om daarmee te dealen.
Da fuck boeit dat nou weer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Rijd je niet gewoon een waardeloze auto?
Een auto is dan ook een vrij waardeloos ding. Zolang het gewoon prima rijdt en met van A naar B brengt is het goed. Maar verder hecht ik er idd 0 waarde aan.quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niks. - @:geschiedkundige
Jullie overeenkomsten groeien met het uur!
Ik geef ook echt precies niks om auto's. Ik rijd ermee naar werk, maar verder probeer ik gebruik zoveel mogelijk te beperken en alleen als het echt nodig is en ik dingen moet vervoeren of het moet kei hard plenzen. kan ze wel mooi of lelijk vinden, maar uiteindelijk gaat het daar toch niet om.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een auto is dan ook een vrij waardeloos ding. Zolang het gewoon prima rijdt en met van A naar B brengt is het goed. Maar verder hecht ik er idd 0 waarde aan.
quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Eens. Rustig dagje qua weer. Niet zo labiel als gisteren.
Verse sneeuw is wel leuk met de auto.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was het maar normaal
Sneeuw is goddelijk. Behalve als je erdoorheen moet met de auto.
Tuurlijk, maar in dit geval zijn er best veel dingen die je al kunt proberen zonder of met minimale kosten. Volgens mij zit bijv. zo'n lichttherapie zelfs in de basisverzekering, meer buiten zijn heb je zelf in de hand etcquote:Op woensdag 24 juli 2024 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel doelt op het weer. Daar doe je niks aan. Je moet het er maar mee doen en klagen is menselijk en doen we allemaal. Ik relativeer altijd maar. Het is zoals het is. Kijk, keuzes of veranderingen heb je zelf in de hand, maar je hebt er soms wel de middelen, geluk of iets anders bij nodig.
Als eerste door de sneeuw zijn gegaan, op welke manier dan ookquote:Op woensdag 24 juli 2024 19:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Verse sneeuw is wel leuk met de auto.
Nachtje alles, maar dan ook alles, open zetten. Oneindig veel verse lucht in huis laten. De vrouw onder het winterdekbed stoppen, de kleine in de dikke slaapzak. Hartje zomer.quote:
Te paard is ook mooi. Dat had ik dit jaar nog, die ene dag dat de sneeuw mooi was, 16 januari. Dan zijn er bospaden waar nog niemand geweest is, maar toch al honderden voetstapjes. Dan zie je pas hoe druk het in het bos is (met diertjes).quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als eerste door de sneeuw zijn gegaan, op welke manier dan ook
Bizar is dat ja. Ik ben dan ook altijd bij de schemering al in het bos. Zo leuk om te zien allemaalquote:Op woensdag 24 juli 2024 19:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Te paard is ook mooi. Dat had ik dit jaar nog, die ene dag dat de sneeuw mooi was, 16 januari. Dan zijn er bospaden waar nog niemand geweest is, maar toch al honderden voetstapjes. Dan zie je pas hoe druk het in het bos is (met diertjes).
Verder ben ik wel echt gek op auto's, mits vermogen en mooi.
Buiten het financiele plaatje is emigreren wel tyfus veel werk en zwaar. Snap dat men dat niet zomaar ff doet.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Emigreren is natuurlijk een ander verhaal. Al zou dat financieel bijna altijd wel moeten kunnen als je een koophuis hebt hier. Die ben je zo voor een absurd bedrag kwijt![]()
Voor zeg een huurder met een relatief bescheiden loon is dat was lastiger kan ik me voorstellen.
Dat is echt alleen bij jou, denk ik. Opgevangen warmte in dik stedelijk gebied.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Einde reeks van 7 zomerse dagen hier. 24.6 gemeten vandaag. Wel de 11e dag van 24+ op een rij![]()
Ik zie het mezelf nog wel een keer doen. Maar zou dan kiezen voor iets in of in de buurt van bergen. Alleen heb ik nu helaas geen koophuis, dus dat is gewoon erg jammer. Je moet elders iig iets van werk vinden en enige vastigheid. Een woning is meestal niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Buiten het financiele plaatje is emigreren wel tyfus veel werk en zwaar. Snap dat men dat niet zomaar ff doet.
Je begint letterlijk gewoon weer bij nul. Alsof je voor het eerst weer op jezelf gaat wonen, alles weer opnieuw moeten regelen, fixen etc. En dan in een land waar je de taal (nog) niet machtig bent en alle regelgeving niet kent.
Maar als shit dan uiteindelijk gelukt en gefixed is en je realiseert je dat je dat allemaal mooi zelf voor elkaar gekregen hebt. Dat is geluk en satisfying to the max
Graadje extra is echt niet zo bijzonder zomers van bebouwde kom tov buiten de bebouwde kom. Dan ben je er al.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is echt alleen bij jou, denk ik. Opgevangen warmte in dik stedelijk gebied.
Geloof ik direct hoor. Mooi toch dat je het geflikt hebtquote:Op woensdag 24 juli 2024 19:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Buiten het financiele plaatje is emigreren wel tyfus veel werk en zwaar. Snap dat men dat niet zomaar ff doet.
Je begint letterlijk gewoon weer bij nul. Alsof je voor het eerst weer op jezelf gaat wonen, alles weer opnieuw moeten regelen, fixen etc. En dan in een land waar je de taal (nog) niet machtig bent en alle regelgeving niet kent.
Maar als shit dan uiteindelijk gelukt en gefixed is en je realiseert je dat je dat allemaal mooi zelf voor elkaar gekregen hebt. Dat is geluk en satisfying to the max
Ik vind 87 nou niet bepaald veel. Laatste jaren zijn het er wel steeds vaker ongeveer 100, dus gaat de goede kant op.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een "warme dag" (20 graden of meer) heeft de Bilt er gemiddeld maar 87 per jaar.
Zachte dagen (+15 graden) worden ook steeds talrijker:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk ook vrijwel geen zon. Ook een reden dat er zo weinig mensen wonen, gok ik. Faraoer lijkt me bijzonder mooi voor een weekje, maar het klimaat is gewoonweg voor 95% treurnis ohne ende.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of Tórshavn. Had welgeteld nul dagen boven de 20 graden vorig jaar
edit, ohnee, één dagje in Augustus is het er 20 graden geworden. Godverhad je toch nog je koelvest aan moeten trekken op een dag
Het was niet de zonnigste vakantie die ik heb gehad nee. Twee weekjes geweest, denk paar dagen een paar uur zon gehadquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook vrijwel geen zon. Ook een reden dat er zo weinig mensen wonen, gok ik. Faraoer lijkt me bijzonder mooi voor een weekje, maar het klimaat is gewoonweg voor 95% treurnis ohne ende.
wel ideaal weer om schapen te houdenquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het was niet de zonnigste vakantie die ik heb gehad nee. Twee weekjes geweest, denk paar dagen een paar uur zon gehad
1/3 van de tijd regen. Graadje of 12. Was in juni.
ZaaaaaaaaaaaAaaaligquote:
Koelen wat je koelen kunt, dan is de warmte volgende week ook wel te overzienquote:Op woensdag 24 juli 2024 19:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nachtje alles, maar dan ook alles, open zetten. Oneindig veel verse lucht in huis laten. De vrouw onder het winterdekbed stoppen, de kleine in de dikke slaapzak. Hartje zomer.
Iets waar wij ook aan zitten te denken zo nu en dan.. het klimaat in NL is mij echt te vochtig voor de aandoening die ik heb. Met droge warmte zou het zoveel beter met me gaan.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou dat dus..niet alleen de zomer... 8 maanden herfst erbij, mislukt voorjaar en het is gewoon 12 maanden flink vochtig en daar ga ik lichamelijk niet zo goed op ondanks dat er echt wel her en der wat dagen zijn die wel fijn zijn, maar met dit voorjaar en deze zomer... dat breekt me best wel op.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:23 schreef Nattekat het volgende:
Qua vocht is dit niet zo'n fijne zomer nee
Ik was ook nog strontverkouden de afgelopen dagen. In combinatie met de luchtvochtigheid voelde het alsof ik door een rietje aan het ademen was, echt afschuwelijkquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou dat dus..niet alleen de zomer... 8 maanden herfst erbij, mislukt voorjaar en het is gewoon 12 maanden flink vochtig en daar ga ik lichamelijk niet zo goed op ondanks dat er echt wel her en der wat dagen zijn die wel fijn zijn, maar met dit voorjaar en deze zomer... dat breekt me best wel op.
Vandaag maakt veel goed, was dikke primameer van dit zou heel welkom zijn.
Ahhh dat is ook niet prettig!quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was ook nog strontverkouden de afgelopen dagen. In combinatie met de luchtvochtigheid voelde het alsof ik door een rietje aan het ademen was, echt afschuwelijk
Normaal heb ik daar alleen last van als ik een stevig tempo zwem in een binnenzwembad.
Anders gewoon de airco's aan hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Koelen wat je koelen kunt, dan is de warmte volgende week ook wel te overzien![]()
Hier lukt dat dit jaar dikke prima gelukkig.
Maar waar denken jij/jullie dan aan? Er zijn meer plekken in Europa met zeker 6 maanden herfst of het gaat zelfs richting winter. Ook qua luchtvochtigheid heb je die op redelijk veel plekken wel.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou dat dus..niet alleen de zomer... 8 maanden herfst erbij, mislukt voorjaar en het is gewoon 12 maanden flink vochtig en daar ga ik lichamelijk niet zo goed op ondanks dat er echt wel her en der wat dagen zijn die wel fijn zijn, maar met dit voorjaar en deze zomer... dat breekt me best wel op.
Vandaag maakt veel goed, was dikke primameer van dit zou heel welkom zijn.
Intenser? Met meer 'charme'?quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar waar denken jij/jullie dan aan? Er zijn meer plekken in Europa met zeker 6 maanden herfst of het gaat zelfs richting winter. Ook qua luchtvochtigheid heb je die op redelijk veel plekken wel.
Ik ben echt fan van bergen. In de bergen beleef ik het weer ook anders op de 1 of andere manier.
Dit had ik ook en ik kom er dan niet uit het hooikoorts, COVID, astma of verkoudheid is.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was ook nog strontverkouden de afgelopen dagen. In combinatie met de luchtvochtigheid voelde het alsof ik door een rietje aan het ademen was, echt afschuwelijk
Normaal heb ik daar alleen last van als ik een stevig tempo zwem in een binnenzwembad.
Ja, dat zeker. Onweer in de bergen is gewoon fantastisch mooi en vet. (regen) fronten en gebieden zijn daar gewoon "mooier". Dat hele wolken spel en die flarden om die bergen heen tijdens zo'n bui en vooral als het opklaart is gewoon bijzonder. Op de 1 of andere manier vind ik het daar minder erg als ik er ben. Liever droog weer, maar regen daar net zo goed vallen. Maak gerust een tocht in slecht of minder goed weer. redelijk veel ervaring, dus kan wel goed inschatten hoe en wat. Juiste voorbereiding en kleding uiteraard. het kan wel heftiger zijn dan hier, dat weet ik. Dat komt natuurlijk ook door de bergen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 21:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Intenser? Met meer 'charme'?
Regen in de bergen is strontvervelend als je later wilt gaan wandelen. Maar vanuit het huis ziet het er toch een stuk beter uit dan hier in Nederland. Met de laaghangende wokkendie soms een berg verstoppen en later weer onthullen..
Hooivid of costmaquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit had ik ook en ik kom er dan niet uit het hooikoorts, COVID, astma of verkoudheid is.![]()
Ik had geen Covid, de klachten waren absoluut geen hooikoorts, dus er bleef nog één ding overquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit had ik ook en ik kom er dan niet uit het hooikoorts, COVID, astma of verkoudheid is.![]()
Ja onweer is echt genot, behalve als je aan de wandel bent. Een keer zwaar door overvallen eigenlijk. Ontzettend heftige onweer boven op de berg, dat was niet tofquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Onweer in de bergen is gewoon fantastisch mooi en vet. (regen) fronten en gebieden zijn daar gewoon "mooier". Dat hele wolken spel en die flarden om die bergen heen tijdens zo'n bui en vooral als het opklaart is gewoon bijzonder. Op de 1 of andere manier vind ik het daar minder erg als ik er ben. Liever droog weer, maar regen daar net zo goed vallen. Maak gerust een tocht in slecht of minder goed weer. redelijk veel ervaring, dus kan wel goed inschatten hoe en wat. Juiste voorbereiding en kleding uiteraard. het kan wel heftiger zijn dan hier, dat weet ik. Dat komt natuurlijk ook door de bergen.
Ja dat is absoluut stof tot nadenken, moet ook werktechnisch te doen zijn etc. en een stevige goede winter met vorst doet mij veel goed! dus berg gebied zou top zijn. Maar het kan net zo goed Canada wordenquote:Op woensdag 24 juli 2024 21:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar waar denken jij/jullie dan aan? Er zijn meer plekken in Europa met zeker 6 maanden herfst of het gaat zelfs richting winter. Ook qua luchtvochtigheid heb je die op redelijk veel plekken wel.
Ik ben echt fan van bergen. In de bergen beleef ik het weer ook anders op de 1 of andere manier.
Ik zal ze verwelkomen in ons dorpquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:22 schreef dick_laurent het volgende:
INViCTuS en MissHobje straks buren ergens in Oostenrijk![]()
Dat is bij Lermoos, toch? Wel heel klein. Wel eens geweest.quote:Op donderdag 25 juli 2024 06:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zal ze verwelkomen in ons dorp
Bij Ehrwald ja. Allemaal niet heel groot. Wel machtig mooie omgeving de Zugspitzarena. Over een maandje een tweede huis in het Ötztal bij Sölden afronden, vooral investeringsobject.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is bij Lermoos, toch? Wel heel klein. Wel eens geweest.
Tamelijk bewolkt weer vandaag. Zonde weer
It's raining, but there ain't a cloud in the skyquote:Op donderdag 25 juli 2024 11:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vallen hier een paar verdwaalde druppels omlaag
Perfect weer om volle holtes te hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo lekker als het gisteren was, zo vies is het nu.
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik veel klaag over het weer en dat doe ik normaal niet eens echt.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perfect weer om volle holtes te hebben.
Wat een ellende dit
Bah bah, echt smerig benauwdquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo lekker als het gisteren was, zo vies is het nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |