Ligt allemaal aan de luchtvochtigheid. Gister was de warmte met 20 graden ook walgelijk.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:28 schreef Elan het volgende:
Walgelijke warmte weer vanaf volgende week met dagelijks 25+
JAAAAAAquote:Op woensdag 24 juli 2024 00:28 schreef Elan het volgende:
EINDELIJK.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:28 schreef Elan het volgende:
Probleem is we eindigen meestal uiteindelijk een stuk warmer, GFS runs over afgelopen weekend waren bijna 3 graden koeler dan de uiteindelijke uitkomst. Vorige warme periode ook.quote:Op woensdag 24 juli 2024 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ligt allemaal aan de luchtvochtigheid. Gister was de warmte met 20 graden ook walgelijk.
Walgelijke temperaturen zie ik namelijk niet staan. 24-26 graden hele week, waarschijnlijk. Als de luchtvochtigheid dan niet te hoog is, dan is dat prima te doen en gewoon aangenaam zomer.
Juli wordt op deze manier bovengemiddeld 'goed' hier zelfsquote:Op woensdag 24 juli 2024 09:36 schreef dick_laurent het volgende:
LT vooruitzicht van Knmi: "Maximumtemperaturen rond of iets boven normaal en zonnige perioden"
En ik maar denken dat ik vol de herfst ging meemaken
Zeker mooie dagen en momenten gehad in juli. Maar ook hele slechte. Dat is het irritante, dat het zo instabiel is. Veel evenementen die in het water zijn gevallen. Maar als je nooit ergens komt heb je daar geen last van natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli wordt op deze manier bovengemiddeld 'goed' hier zelfs
Na een normale juni, zal ook augustus wel redelijk normaal verlopen.
En dat weet jij? Kansloze, onnodige sneer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker mooie dagen en momenten gehad in juli. Maar ook hele slechte. Dat is het irritante, dat het zo instabiel is. Veel evenementen die in het water zijn gevallen. Maar als je nooit ergens komt heb je daar geen last van natuurlijk.
Was niet perse voor jou bedoeld hoor. Ik bedoel meer dat genoeg mensen er van balen dat het zo instabiel is. Ik sprak iemand die vorige week vrijdag getrouwd is en die was daar niet vrolijk over (ondanks dat het wel een leuke dag was, maar 70mm regen verwacht je ook niet in die tijd).quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dat weet jij? Kansloze, onnodige sneer.
Waar ik woon gaat juli gewoon bovengemiddeld zomrrs zijn met deze verwachting, maar ik zie ook wel dat er regio's weer compleet weggespoeld zijn.
Die neem ik terug dan.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was niet perse voor jou bedoeld hoor. Ik bedoel meer dat genoeg mensen er van balen dat het zo instabiel is. Ik sprak iemand die vorige week vrijdag getrouwd is en die was daar niet vrolijk over (ondanks dat het wel een leuke dag was, maar 70mm regen verwacht je ook niet in die tijd).
En verder woon ik in dezelfde regio als jij.
Dat zeker niet nee, is geen topzomer nee.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat niemand (ongeacht wat er nog gebeurt) over een paar jaar terug denkt van, wat was dat een topzomer, 2024! Of het nu wel of niet boven het gemiddelde komt.
Dat was bijvoorbeeld wel zo na 2018. Daar droom ik nog vaak van.
Ja ik ga in het prachtige Gelderland verblijven. Dus niet de cote d'azur regio waar jij woont.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli wordt op deze manier bovengemiddeld 'goed' hier zelfs
Na een normale juni, zal ook augustus wel redelijk normaal verlopen.
Maar een andere regio kan wel herfstachtig uitpakken zo te zien in deze zomer.
Ah onder de grijze treurnis van @INViCTuSquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik ga in het prachtige Gelderland verblijven. Dus niet de cote d'azur regio waar jij woont.
Haha. Ik vond het zo fantastisch 2018. 2022 mocht er ook zijn. Was wel het jaar dat ik voor mijn kantoor een airco heb aangeschaft. Die heeft daarna voornamelijk als verwarming gefungeerd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat zeker niet nee, is geen topzomer nee.
Ik droom daar ook wel eens over, maar noem het dan een nachtmerrie
2022 hadden we hier toch ook iets van 100 dagen op rij 20+
Laatste keer dat ik regen gezien heb was....ehm.... jemig, ik denk begin juni ofzo?quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah onder de grijze treurnis van @:INViCTuS
Ik wens je veel sterkte in deze donkere periode.
Paar potten bier erbie an de iessolquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah onder de grijze treurnis van @:INViCTuS
Ik wens je veel sterkte in deze donkere periode.
Dat is toch juist prettig in de zomer. Elke dag 20+. In de zomer zou het gewoon niet onder de 20 graden moeten komen. Ja in de nacht 12-14quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat zeker niet nee, is geen topzomer nee.
Ik droom daar ook wel eens over, maar noem het dan een nachtmerrie
2022 hadden we hier toch ook iets van 100 dagen op rij 20+
Maar voor mij nietquote:Op woensdag 24 juli 2024 12:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is toch juist prettig in de zomer. Elke dag 20+. In de zomer zou het gewoon niet onder de 20 graden moeten komen. Ja in de nacht 12-14
Een "warme dag" (20 graden of meer) heeft de Bilt er gemiddeld maar 87 per jaar.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:44 schreef INViCTuS het volgende:
De Bilt heeft er maar ongeveer 100 van 20+ per jaar. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet veel. Ongeveer 250 dus minder.
Troost je. Hier vandaag mogelijk de elfde zomerse dag (qua temperatuur) op rijquote:
Ik heb net even uit nieuwsgierigheid van Alicante voor het jaar 2023 alle dagen van 20 graden of daarboven opgeteld.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:44 schreef INViCTuS het volgende:
De Bilt heeft er maar ongeveer 100 van 20+ per jaar. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet veel. Ongeveer 250 dus minder.
Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:16 schreef THEFXR het volgende:
Hoe het weer de afgelopen 9 maanden is geweest, met veel non zonnige dagen. Het heeft gewoon invloed op het humeur van de mensen.
De vraag is wordt dit onder of boven geschat?
Ze kunnen me beter naar een goelag sturen dan naar Alicante.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb net even uit nieuwsgierigheid van Alicante voor het jaar 2023 alle dagen van 20 graden of daarboven opgeteld.
Ik kwam op 279dus soort van omgekeerd met de Bilt, slechts 86 dagen in het jaar was het hier onder de 20 graden.
Pure horror voor @:geschiedkundige gok ik zo.
Maar goed dat ik in 2100 al naar de klote ben.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een "warme dag" (20 graden of meer) heeft de Bilt er gemiddeld maar 87 per jaar.
Zachte dagen (+15 graden) worden ook steeds talrijker:
[ afbeelding ]
Of Tórshavn. Had welgeteld nul dagen boven de 20 graden vorig jaarquote:Op woensdag 24 juli 2024 13:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze kunnen me beter naar een goelag sturen dan naar Alicante.
quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of Tórshavn. Had welgeteld nul dagen boven de 20 graden vorig jaar
edit, ohnee, één dagje in Augustus is het er 20 graden geworden. Godverhad je toch nog je koelvest aan moeten trekken op een dag
Dit is echt een hele kortzichtige uitspraak van je, valt me tegen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon.
Dat wil niet zeggen dat je ervan kunt balen en incidenteel echt een kuthumeur hebt omdat het regent of verschroeiend heet is, terwijl je iets op de planning had staan.
Maar je serieus down voelen door het weer vind ik altijd vrij kansloos. (Wo)man up.
Wat vind jij van deze stelling @dick_laurent ? Waarom was je ook weer in Spanje gaan wonen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon.
Lol, ik reageer echt net gewoon op die post hahahaquote:Op woensdag 24 juli 2024 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat vind jij van deze stelling @:dick_laurent ? Waarom was je ook weer in Spanje gaan wonen?
Of je bent een labiel persoon als je andere mensen labiel noemt omdat je je eigen labiele gedrag herkent , al dan niet bij 10, 20 of 30 gradenquote:Op woensdag 24 juli 2024 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Je bent een labiel persoon als je met 20 graden al niet meer kan functioneren omdat het te warm zou zijn
@dick_laurent en @Geschiedkundige lijken eigenlijk gewoon op elkaar. Zeer sensitief als het over het weer gaat.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Je bent een labiel persoon als je met 20 graden al niet meer kan functioneren omdat het te warm zou zijn
Je bent wel een beetje labiel met deze opmerking.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Of je bent een labiel persoon als je andere mensen labiel noemt omdat je je eigen labiele gedrag herkent , al dan niet bij 10, 20 of 30 graden
Labiel is misschien het verkeerde woord en ik weet dat er studies zijn die je ook gelijk geven hoor. Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb he, het is gewoon hoe ik er tegenaan kijk. Je leven door zulke externe factoren laten beïnvloeden is gewoon niet mijn ding. Ik kan daar niet zoveel mee. Zet je er overheen denk ik dan of doe er wat aan. Maar dat ligt aan mij, niet aan jou of een ander hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is echt een hele kortzichtige uitspraak van je, valt me tegen.
Sowieso betreft de wintermaanden bestaat er zoiets als Seasonal Affective Disorder he, ofwel de winterdepressie simpel gezegd.
Het feit dat er (in Nederland maar in meer noord Europese landen) in de wintermaanden een significant tekort aan zonlicht/daglicht is, kan op bepaalde mensen daadwerkelijk mentaal én fysiek een weerslag hebben. Dat is een bewezen feit.
Nee, dat stel ik zeker niet. Er zijn zeker gevallen waar ik me dat bij kan voorstellen. Al denk ik wel dat er tegenwoordig wel erg snel depressies (en de minder heftige burn out) optreden. Het lijkt wel of we niks meer kunnen hebben. Dit staat los van de mening over het weer-gebeuren overigens.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:50 schreef dick_laurent het volgende:
Dat is geen gevalletje "dan ben je een labiel persoon".... zeg je dat dan ook over een ieder die met depressieklachten zich bij een huisarts of instantie meldt? Ook allemaal labiele personen dan die zich aanstellen zeker?
Gelukkig treedt dat pas op bij 25+quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:52 schreef Nattekat het volgende:
opbokken met die hittequote:Op woensdag 24 juli 2024 14:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje labiel met deze opmerking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |