quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:dick_laurent en @:geschiedkundige lijken eigenlijk gewoon op elkaar. Zeer sensitief als het over het weer gaat.
Er valt gewoon niet veel aan te doen. Als je veel buiten werkt heb je bijvoorbeeld gewoon veel last van alle regen van de laatste tijd. Weinig zonlicht kan je je fysiek slechter laten voelen, etc.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar wat ik er ook mee bedoel is: je kunt er wat aan doen ipv zitten te mokken. Sommige mensen hebben baat bij zo'n lichttherapie of moeten gewoon vaker naar buiten (de mens zit veel te veel binnen tegenwoordig!) om klachten te verminderen. En zo zijn er nog wel wat mogelijkheden. In extreme gevallen is emigreren natuurlijk ook een optie. De keuze emigreren en je goed voelen of niet emigreren en fysiek/mentaal in een depressie zitten is er ook eentje.
Dat jij, @:dick_laurent blijkbaar gekozen hebt voor een emigratie (mede?) vanwege deze reden, zegt mij dat je juist niet tot de groep behoort waar ik niks mee kan. Zitten mokken in een hoekje, dan wordt het nooit wat. Er pro-actief iets aan doen, daar hou ik dan juist weer wél van. En als het dan nóg niet lukt, ja dan heb ik met je te doen. Maar klagen om het klagen en je stom voelen, maar niks doen, neh
Fair enough. Ik ging vooral los over je opmerking "Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon."quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar wat ik er ook mee bedoel is: je kunt er wat aan doen ipv zitten te mokken. Sommige mensen hebben baat bij zo'n lichttherapie of moeten gewoon vaker naar buiten om klachten te verminderen. In extreme gevallen is emigreren natuurlijk ook een optie. De keuze emigreren en je goed voelen of niet emigreren en fysiek/mentaal in een depressie zitten is er ook eentje.
Dat jij, @:dick_laurent blijkbaar gekozen hebt voor een emigratie (mede?) vanwege deze reden, zegt mij dat je juist niet tot de groep behoort waar ik niks mee kan. Zitten mokken in een hoekje, dan wordt het nooit wat. Er pro-actief iets aan doen, daar hou ik dan juist weer wél van. En als het dan nóg niet lukt, ja dan heb ik met je te doen. Maar klagen om het klagen en je stom voelen, maar niks doen, neh
Die mentaliteit hekel ik dus vooral. Daar zit het probleem. Er is wel iets aan te doen/verbeteren, je moet het alleen willen. Keuzes maken hoort bij het leven, in een hoekje mokken en jammeren is ook een keuze. De handschoen oppakken en je leven verbeteren, zoals @dick_laurent, is ook een keuze. Daar heb ik juist enorm veel respect voor.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er valt gewoon niet veel aan te doen. Als je veel buiten werkt heb je bijvoorbeeld gewoon veel last van alle regen van de laatste tijd. Weinig zonlicht kan je je fysiek slechter laten voelen, etc.
Die opmerking neem ik dan ook terug, in de zin van te sterke bewoording en wellicht wat verkeerd geformuleerd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair enough. Ik ging vooral los over je opmerking "Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon."
Het is namelijk niet een keuze voor mensen die daar heel erg last van hebben of door beinvloed raken he. Al die jaren dat ik letterlijk mijn persoonlijke omgeving (en dus niet alleen de lieden hier op FOK!) gek maakte met mijn geklaag en gejank over het slechte weer... Terugkijkend, ja ik zou 1000% liever willen dat ik ook zoiets had van, ach boeie.... de hele week grijs en motregen en nul zon? Boeit me niks, doet me niks.
Bedoel, het is niet alsof ik een slecht leven had in Nederland. Mooi koophuis met alle ruimte die ik nodig had, stabiele vaste baan waar alles op rolletjes liep... Genoeg mensen die het slechter hebben/hadden dan ik, maar toch was ik niet echt gelukkig. Was overigens niet letterlijk alléén het weer hoor, ook andere redenen die meespeelden.
Maar goed, zo serieus posten is niks voor mij, jemig. Doet me terugdenken aan het covid-topic, toen ging ik maar letterlijk elke week een taartfoto plaatsen als de besmettingscijfers bekend werden gemaakt, om de spanning wat te doorbreken.
[ afbeelding ]
OLÉ
Nee, laten we nu eens stabiel weer hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:24 schreef Elan het volgende:
Hopelijk snel weer herfstig, al lijkt dat voorlopig ver weg.
Gebeurt hier in Amsterdam regelmatig tot vrij vaak. Alle seizoenen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die mentaliteit hekel ik dus vooral. Daar zit het probleem. Er is wel iets aan te doen/verbeteren, je moet het alleen willen. Keuzes maken hoort bij het leven, in een hoekje mokken en jammeren is ook een keuze. De handschoen oppakken en je leven verbeteren, zoals @:dick_laurent, is ook een keuze. Daar heb ik juist enorm veel respect voor.
Hoeveel kantoorlieden lopen 's winters dagelijks een rondje van een half uur buiten tijdens hun pauze tussen 12-13 uur? Veel te weinig. En dat is het minimum wat je zou moeten doen als mens eigenlijk.
Hier in het westen mag men zeker ook niet klagen. Weinig wind en zonovergoten. Veel beter dan hitte.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar hier hebben we een prima hoeveelheid zon vandaag in ieder geval weer
Oneens.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, laten we nu eens stabiel weer hebben.
Stabiel winterweer, -5 graden, zonnetje en een dik pak sneeuw op de bodem.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Oneens.
Stabiel weer resulteert in verdamping en uiteindelijk hogere temperaturen en langer warm.
Dan heb je eerst instabiliteit nodig anders geen snilquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stabiel winterweer, -5 graden, zonnetje en een dik pak sneeuw op de bodem.
Ja kloptquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je eerst instabiliteit nodig anders geen snil
20-25 graden met een hoge luchtdruk/lage luchtvochtigheid is nog wel chill, maar geheid dat we richting hittegolf gaan en/of hoge dauwpunten/onweer want rustig zomers weer maken we zelden mee hier.
Oh, was het al helemaal vergeten! Dat waren nog eens tijden. Elke dag om 15.15 taart!quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair enough. Ik ging vooral los over je opmerking "Als je je dagelijks leven laat beïnvloeden (dus je humeur) door het weer wat we in Nederland kennen, dan ben je een labiel persoon."
Het is namelijk niet een keuze voor mensen die daar heel erg last van hebben of door beinvloed raken he. Al die jaren dat ik letterlijk mijn persoonlijke omgeving (en dus niet alleen de lieden hier op FOK!) gek maakte met mijn geklaag en gejank over het slechte weer... Terugkijkend, ja ik zou 1000% liever willen dat ik ook zoiets had van, ach boeie.... de hele week grijs en motregen en nul zon? Boeit me niks, doet me niks.
Bedoel, het is niet alsof ik een slecht leven had in Nederland. Mooi koophuis met alle ruimte die ik nodig had, stabiele vaste baan waar alles op rolletjes liep... Genoeg mensen die het slechter hebben/hadden dan ik, maar toch was ik niet echt gelukkig. Was overigens niet letterlijk alléén het weer hoor, ook andere redenen die meespeelden.
Maar goed, zo serieus posten is niks voor mij, jemig. Doet me terugdenken aan het covid-topic, toen ging ik maar letterlijk elke week een taartfoto plaatsen als de besmettingscijfers bekend werden gemaakt, om de spanning wat te doorbreken.
[ afbeelding ]
OLÉ
Kun je de flamingo's geen garnalen bijvoeren? Ze worden steeds witter zag ik net, dat is eigenlijk wel jammer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:15 schreef BlackLining het volgende:
Word boswachter, krijg je alles mee
Al ben ik volgens mij het laatste jaar vaker natgeregend dan in alle 32 daarvoor bij elkaar
Maar goed, op gegeven moment maakt het ook gewoon niet meer uit.
Oh zitten ze er nog ja? Heb ze al een tijd niet meer gezien.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kun je de flamingo's geen garnalen bijvoeren? Ze worden steeds witter zag ik net, dat is eigenlijk wel jammer.
Heetste dag sinds? .... sinds we zijn gaan meten denk ik?quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:04 schreef Elan het volgende:
Vandaag voor de tweede dag op rij is het de heetste dag op aarde.
[ afbeelding ]
1940, Copernicus.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heetste dag sinds? .... sinds we zijn gaan meten denk ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |