Omdat ik geen ballgag bij de hand had, sorry.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
WAAROM WORD MIJ KNOFLOOKBREEKBROOD DOOR DE STROT GEDUWD![]()
![]()
Je maakt me bang. En m'n zusje ookquote:Op zondag 21 juli 2024 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
WAAROM WORDT MIJ KNOFLOOKBREEKBROOD DOOR DE STROT GEDUWD![]()
![]()
Hierdoor krijg ik pas écht een hekel aan knoflookbreekbroodquote:Op zondag 21 juli 2024 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
![]()
Hashtaginfluencenlikewhoaaaaquote:Op zondag 21 juli 2024 20:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hierdoor krijg ik pas écht een hekel aan knoflookbreekbrood
Het is dat ik net tijdens het avondeten het verzoek kreeg het te maken voor morgen, dat ik er nu aan dacht.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hierdoor krijg ik pas écht een hekel aan knoflookbreekbrood
In dat geval gaat de theorie van verwijding van bloedvaten door de hitte ook niet op.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een voetenbad? Mijn wederhelft heeft met migraine een hele lage tolerantie voor warmte, dus ik neem aan dat de 'as hot as you can handle' niet gaat om water uit de waterkoker maar hooguit badwater temperatuur...
Er is niks mis met je brood hoorquote:Op zondag 21 juli 2024 20:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is dat ik net tijdens het avondeten het verzoek kreeg het te maken voor morgen, dat ik er nu aan dacht.
Ik maak iets foccacia achtigs, en flikker heel veel fijngesneden knoflook in boter. En dat combineren.
Ik heb zelf geen instagramaccount maar ik krijg je hele naam te zien in een popup, misschien niet zo handigquote:Op zondag 21 juli 2024 21:03 schreef Blues het volgende:
Over baksels... kan hier uuuren naar kijken
https://www.instagram.com/reel/C9ZRgxSIUcJ/?igsh=dGVsY2VmNmJmdWI0
Wat gek!quote:Op zondag 21 juli 2024 21:29 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb zelf geen instagramaccount maar ik krijg je hele naam te zien in een popup, misschien niet zo handig
Zin in nuquote:Op zondag 21 juli 2024 21:03 schreef Blues het volgende:
Over baksels... kan hier uuuren naar kijken
https://www.instagram.com/reel/C9ZRgxSIUcJ/?igsh=dGVsY2VmNmJmdWI0
Nou ja, volgens mij zijn de namen van B&g wel het meest bekend van deze SCquote:Op zondag 21 juli 2024 21:29 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen instagramaccount maar ik krijg je hele naam te zien in een popup, misschien niet zo handig
Berucht 🤪quote:Op zondag 21 juli 2024 22:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij zijn de namen van B&g wel het meest bekend van deze SC
Jij hebt het gedeeld en volgens mij díé post/link hier gedeeld.quote:
Misschien ook, maar ik bedoel meer, jullie maken er het minst een geheim van volgens mijquote:
Ja, ik ook eigenlijk wel. Zaterdag krijg is koffie/lunch gasten, misschien cake voor bij de koffiequote:
wat nou weerquote:Op zondag 21 juli 2024 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
![]()
Ze is wel gewoon een excuus-full house. Een excuus-grand slam home run. Dat is ontegenzeggelijk best wat waardquote:Op zondag 21 juli 2024 20:47 schreef AnneX het volgende:
Over Harris: …” Harris, met een Afrikaans/Aziatische achtergrond, als kind uit een christelijk-Hindu gezin, zelf als baptist met een Jood getrouwd. Ze tikt wel erg veel minderheden aan... zou toch wel een enorm mooie zet zijn als zij president weet te worden ipv Trump, de man die alleen voor rijke blanke mannen op komt.…”
Uit ander topic.
Zo stond ik ooit in avondjurk in een Rotterdamse metroquote:
Ik heb op link kopiëren geklikt.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jij hebt het gedeeld en volgens mij díé post/link hier gedeeld.
Cool. Met baard en speer?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo stond ik ooit in avondjurk in een Rotterdamse metro![]()
Niet eens op Zomergastenquote:Op zondag 21 juli 2024 23:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuis van werk.
De tv’s stonden of op André Rieu of op een item over de opgave van Biden.
Wel een baard met monocle en hoge hoed. Telt dat?quote:
Niet in de durrupenquote:
Trump golft of slaapt.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Trump die op Truth Socials loopt te roeptoeteren dat er nu onnodig campagne is gevoerd en of ze de democraten financieel aansprakelijk moeten stellen. En zich terug trekt uit het debat in september. En roept dat de debatten nu maar op Fox moeten.
Er lijkt iemand nogal bang voor Harris
Wakker worden met 38,2quote:Op zondag 21 juli 2024 17:42 schreef borisz het volgende:
Verkoudheidje zet door.... Vanmorgen begon mijn keel te protesteren... Nou ja rustig aan gedaan vandaag.
Nu pastasaus brouwen met extra pepertje erin.
Denk van je eigen post ja, niet de link van het filmpje, denk ik. Je ziet als je klikt BluesvanFok heeft dit filmpje gedeeld.quote:
Beterschap!quote:Op maandag 22 juli 2024 06:22 schreef borisz het volgende:
Wakker worden met 38,2.
Heb geen tijd voor mannengriep.![]()
Recept.quote:
Meh beterschapquote:Op maandag 22 juli 2024 06:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Wakker worden met 38,2.
Ik doe mee, zijn we samen zieligquote:Op maandag 22 juli 2024 06:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Wakker worden met 38,2.
Tis alleen keel en koorts. Wellicht is het corona. Heb alleen geen testen meer. ´t zijn de zelfde symptomen als vorig jaar. Toen was het ook bingo. En idd beetje verhoogde hartslag, maar dat is al minder dan vannacht/vanmorgen.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik doe mee, zijn we samen zieligOngetwijfeld koorts (rusthartslag die veel hoger ligt dan normaal is altijd wel een betrouwbaar teken geloof ik), maar geen thermometer meer, moet eens een nieuwe kopen. Klotekeelpijn en verstopte neus, ieder half uur (letterlijk) wakker, wat een feest...
Dank! Ik had wel verwacht dat ik het omgaan met hen leuk zou vinden maar het is nog leuker dan dat eigenlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:53 schreef Barreltje het volgende:
@:lucky_strike ik vind jouw verhalen over de status houders altijd zo leuk!
en grappig hoe sommige dingen ZO anders zijn in Nl dan ergens anders ( hier ook wel wat ervaringen hoor)
ach dat had ik in het blauw in mijn slaapkamerquote:Op maandag 22 juli 2024 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vond dit niet zo passen in mijn huis![]()
[ afbeelding ]
Effen vind ik ook niet zo'n probleem. Maar dat onrustige gekriebel, daar kan ik niet zo goed tegen.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ach dat had ik in het blauw in mijn slaapkamer![]()
het is wel minder saai
Meh da's waardeloos; iets verkeerds gegeten?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:17 schreef Sarabi het volgende:
Halve nacht wakker geweest door maagpijn en ook misselijkheid
Vandaag nog steeds niet helemaal 100%, sowieso durf ik maar weinig te eten.
Balen zeg. Wel verstandig om even niet zoveel te eten, de boel van binnen even tot rust laten komen.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:17 schreef Sarabi het volgende:
Halve nacht wakker geweest door maagpijn en ook misselijkheid
Vandaag nog steeds niet helemaal 100%, sowieso durf ik maar weinig te eten.
Precies hetzelfde als mijn man en die heeft nergens last van. Dus denk niet dat het daar aan ligt.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meh da's waardeloos; iets verkeerds gegeten?
Hopelijk is het woensdag weer over want dan ga ik met ons mam uiteten.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Balen zeg. Wel verstandig om even niet zoveel te eten, de boel van binnen even tot rust laten komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat uit dezelfde tijd als de Jippo en de Okkie ?quote:
Bij 9 vd 10 vacatureteksten straalt de knip-en-plak er ook vanaf, dus achquote:Op maandag 22 juli 2024 12:27 schreef Barreltje het volgende:
Beterschap @:Borisz
hier net een solli de deur uit gedaan.. is wel weird want een week geleden heb ik ook op een andere positie binnen hetzelfde team gesolliciteerddus maar in de brief gezegd dat ik graag voor beide posities in aanmerking kom.
wat ik ook wel lastig vind is dat 70% of de brief wel echt precies hetzelfde is.. ( wat mijn kwalificaties en ervaringen zijn) het voelt dan wel alsof ik enorm door de mand val ofzo..
aan de solliciteerders : in hoe verre is jullie brief hetzelfde en in hoe verre pas je hem eigenlijk aan aan de positie ?
Jippo ken ik niet, Okkie ken ik uit 1980.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat uit dezelfde tijd als de Jippo en de Okkie ?
Oow een echte strip dus ?quote:Op maandag 22 juli 2024 17:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Jippo ken ik niet, Okkie ken ik uit 1980.
EPPO is begonnen in.. '73 ofzo, uit een fusie van PEP en Sjors.
Volgens mij ook een tijd weggeweest (min of meer voortgezet onder de naam Wordt Vervolgd denk ik?) en bestaan blijkbaar ook al weer een hele tijd want dit zijn nummers vanaf 2009.
Ja hè, we begeleiden haar al maanden en het zag er steeds niet best uit. Veel voor haar gedaan, toevallig omdat maandagen mijn werkdagen zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat mooi @:Blues dat je dat even samen met die mevrouw kon doen.
Okki, Jippo en Taptoe werden via scholen verspreid, volgens mij. Onze school had ze niet, maar onze buurvrouw was inspecteur bij het onderwijs en die voorzag ons.quote:
Stripweekblad, zoals de Robbedoes ook was. En de PEP. Dus wekelijk een aantal (vervolg)strips.quote:
Ja zo fijn. En ook omdat jij zo betrokken bent is voor haar natuurlijk ook zo fijn dat ze dit met jou kan doen.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hè, we begeleiden haar al maanden en het zag er steeds niet best uit. Veel voor haar gedaan, toevallig omdat maandagen mijn werkdagen zijn.
Dan wordt dit een fijne afsluiter.
quote:Op maandag 22 juli 2024 17:23 schreef Blues het volgende:
Beterschap aan alle zieken!
Er zijn er heel wat ziek, op het werk ook. Veel dezelfde klachten van spijsverteringskanalen enz. Maar ook veel covids.
Vandaag met 4 gewerkt (1 eigenlijk ook voor andere poli maar zat bij ons ter ondersteuning). Was zo gezellig, en ik heb een tandje minder gedaan en voel me daar veel beter bij. Kom ook niet helemaal doodmoe en zonder energie thuis.
Volhouden dus, dat lagere tempoRaar vind ik dat, nog een chemo na CR. Helse moordshit loslaten op een dooie tumor. Al is het vast anders als je de tumor er daarna niet af kan knippen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ach wat sneu @Cat-astrophe Nog geen spuiten zoals bij @Sarabi thuis?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wie zat er vandaag op kantoor met de verwarming aan?
…
Juist![]()
Een of andere storing waardoor hij naar 30 graden ging stokenIk kreeg het niet opgelost dus uiteindelijk maar met raam open en verwarming en ventilator aan gewerkt
![]()
![]()
Tevens heeft kater de laatste sollicitatie ronde vóór de officiële status van nierkatje bereiktZat er al anderhalf jaar aan te komen, nu zit hij nog net binnen de marges van normaal. Dus nog een plasje wegbrengen en dan kijken wat starten met medicatie op dit moment al oplevert. Nierdieet gaat bij deze fijnproever ongetwijfeld geen succes zijn. En hij moet het gewoon leuk hebben en zo lang mogelijk blije kater blijven.
Gezien de snelheid van stijging verwacht de dierenarts dat hij best nog wel tijd heeft. Dus ik ga uit van een jaar (dan is hij 17) en alles daarboven is meegenomen. Ben er evengoed een beetje verdrietig van nu. Mijn knullie![]()
Awwwwwquote:Op maandag 22 juli 2024 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tevens heeft kater de laatste sollicitatie ronde vóór de officiële status van nierkatje bereiktZat er al anderhalf jaar aan te komen, nu zit hij nog net binnen de marges van normaal. Dus nog een plasje wegbrengen en dan kijken wat starten met medicatie op dit moment al oplevert. Nierdieet gaat bij deze fijnproever ongetwijfeld geen succes zijn. En hij moet het gewoon leuk hebben en zo lang mogelijk blije kater blijven.
Gezien de snelheid van stijging verwacht de dierenarts dat hij best nog wel tijd heeft. Dus ik ga uit van een jaar (dan is hij 17) en alles daarboven is meegenomen. Ben er evengoed een beetje verdrietig van nu. Mijn knullie![]()
Niet knipbaar en zoveel kuren vast in a row, moet ze afmaken.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Raar vind ik dat, nog een chemo na CR. Helse moordshit loslaten op een dooie tumor. Al is het vast anders als je de tumor er daarna niet af kan knippen.
Nierfalen he… geen diabetes. Zijn bij mijn weten geen dagelijkse injecties voor/tegen.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach wat sneu @:Cat-astrophe Nog geen spuiten zoals bij @:Sarabi thuis?
En pffff....30 gr binnen is wel heel erg warm (mijn collega was er vandaag wel blij mee geweest, die vond Nederland maar koud en neemt morgen een vest mee)
Het blijft hels, de pijn die dieren je aandoen. Maar het is het waard.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus ik ga uit van een jaar (dan is hij 17) en alles daarboven is meegenomen. Ben er evengoed een beetje verdrietig van nu. Mijn knullie![]()
quote:Op maandag 22 juli 2024 18:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Het blijft hels, de pijn die dieren je aandoen. Maar het is het waard.
17 is wel heel respectabel. Maar >17 is nog veel respectabeler. Dat jullie nog maar lang veel kroel mogen hebben.
Oeh, kwijlt hij ook?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo lag knul een paar dagen geleden erbij. Drama, lijden, alles![]()
[ afbeelding ]
Geen kwijl, wel chronisch traanoog. Waar ik de korstjes dan vanaf peuterquote:Op maandag 22 juli 2024 19:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Oeh, kwijlt hij ook?
Ik heb zo'n lekkere kwijler. Ook 17 trouwens. Z'n broeder is licht dementerend of anderszins mentaal uitgedaagd (sinds een jaar hoopt hij dat z'n kwijlende broeder een wulps poesje is). Ze geven nog altijd veel liefde, ook aan mij![]()
Hondeloosheid is hopeloos. Arm onder de ziel, te weinig beweging, te stil, zomaar uitslapen, zomaar verslapen.
Maar we bijten dapper door; we zijn vast voornemens om een tijd te onderzoeken wat we zouden doen als we geen hond zouden hebben. Met de trein naar Spanje, in de winter naar ons pied-a-terre in Stad en dan 's avonds naar de bios. Jeweetwel, de leef.
Ik zat in de auto toen ze belde dus heb niet alle getallen. SDMA was nu 13.5 geloof ik. En stijgende.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Ach sneu Cat! Wat een heerlijke foto.
Welke waarden waren het? Mijn kat die laatst gebitsreiniging/twee trekken moest, heb ik toen ook bloedonderzoek bij laten doen, en de SDMA was toen net randje (14, met referentie interval 0-14). Maar daar zeiden ze van dat het nog binnen normaal was, dat sommige katten wat hoger en andere wat lager zitten en jaren op dezelfde waarde kunnen zitten (crea was ook wel maar net iets boven het midden van de normaal range). En dat het goed was om nu een baseline meting te hebben, maar verder nu niet iets nodig is, en daar is dus verder ook geen urine onderzoek bij gedaan ofzo. Maar die is wel pas 6..
@:sigmeik dacht er vanmiddag nog aan dat het alweer een maand geleden is, volgens mij, en wilde je gaan vragen hoe het nu is, maar Cat was me voor. Het klinkt verdrietig, en lastig ook zo dat het hele ritme ineens wegvalt, dat merk je natuurlijk enorm elke dag dan.
Hmm. Ik wilde al even bellen of ik voor andere kat niet ook even moet laten prikken, want ik verwachtte eigenlijk na gebitscheck in feb dat die ook zou moeten voor reiniging (en dan dus prikken) maar dat hoeft toch niet. Dan neem ik dit ook wel even mee, of hij jaarlijks/om het jaar oid geprikt zou moeten worden nu ter check of dat er toch iets van onderzoek handig is verder. Iets als nierdieet zal wel lastig worden bij deze kat ben ik bang, door allergie voor iig kip (en 80% zeker ook lam)..quote:Op maandag 22 juli 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zat in de auto toen ze belde dus heb niet alle getallen. SDMA was nu 13.5 geloof ik. En stijgende.
Creat en ureum was ook gestegen tov een half jaar geleden.
Hij wordt inmiddels al drie jaar jaarlijks geprikt (vanaf dit jaar een half jaar ertussen nav die uitslagen), eerste keer was het een baseline. Nu hebben we een trend.
En intussen danst moeder door het leven met prrrrima waarden, dus die laat ik elke twee jaar prikken als het zo blijft gaan.
Daar zie je het zware leven wel van af jaquote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo lag knul een paar dagen geleden erbij. Drama, lijden, alles![]()
[ afbeelding ]
Meedenken is altijd fijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar zie je het zware leven wel van af ja![]()
Pieps nierwaarden waren ook slecht. En ze at al slecht, ook door de stenose. Nierdieet was niet te doen. Smakeloze gore brokjes moest mevrouw niet. Verder afvallen was ook een slecht idee dus er moest voer in, desnoods maar niet niervoer. Uiteindelijk heb ik via Zooplus Concept for Life Renal ontdekt, qua voedingswaarden vergelijkbaar met Hills nierbrokjes. Dus een beetje een middenweg tussen normale brokjes en de extreme nierbrokjes van de dierenarts. En nu zijn de nierwaarden weer (net) binnen de grenzen. Ze doet het uitstekend. Wie weet lukt dat bij jouw kat ook.
Piep krijgt divers voer momenteel, vooral die Concept for Life. Ze blijft ook last houden van maagdarmproblemen. Als ze daar heel erg veel last van heeft, is Concept for Life de oplossing. Wel alleen als J ze met de hand voert, anders telt het niet. Katten![]()
Anyway, gaat niet om mijn kat verder maar er is dus een middenweg tussen normaal en echt dieetvoer.
Ingewikkeld hoor. Maar wie weet is er een oplossingquote:Op maandag 22 juli 2024 20:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Meedenken is altijd fijn.
Ik ga me weer eens verdiepen in KVV irt belasting van de nieren.
Qua zout en vocht zit dat wel goed, qua eiwitten iets minder, maar toen ik nierpoes daar eeuwen geleden opzette was dat omdat het beter verteerbare eiwitten waren dan die van gewone brokken.
Voorzover ik het begrepen heb uit mijn vorige werk, was zo'n chemo belangrijk om evt nog rondzwervende cellen ook nog een kopje kleiner te maken en dus metastases te voorkomen. En dat ze per tumortype er berekeningen en statistiek op losgelaten hebben om te bepalen hoe groot het metastaserisico is en in hoeverre het de ellende van chemo "waard is".quote:Op maandag 22 juli 2024 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Raar vind ik dat, nog een chemo na CR. Helse moordshit loslaten op een dooie tumor. Al is het vast anders als je de tumor er daarna niet af kan knippen.
Mijn DA raadt het aan vanaf een jaar of 12. Seniorencheck noemen ze het.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hmm. Ik wilde al even bellen of ik voor andere kat niet ook even moet laten prikken, want ik verwachtte eigenlijk na gebitscheck in feb dat die ook zou moeten voor reiniging (en dan dus prikken) maar dat hoeft toch niet. Dan neem ik dit ook wel even mee, of hij jaarlijks/om het jaar oid geprikt zou moeten worden nu ter check of dat er toch iets van onderzoek handig is verder. Iets als nierdieet zal wel lastig worden bij deze kat ben ik bang, door allergie voor iig kip (en 80% zeker ook lam)..
Fijn van moeder
Weet je, soms is de oplossing er niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ingewikkeld hoor. Maar wie weet is er een oplossing
Snap ik, maar het blijft met die hele zooi toch gokken. Ik kreeg een regime van 16 voorgeschreven, met aan de start al de boodschap dat het praktisch niemand lukt om ze allemaal en met 100% dosis af te maken.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Voorzover ik het begrepen heb uit mijn vorige werk, was zo'n chemo belangrijk om evt nog rondzwervende cellen ook nog een kopje kleiner te maken en dus metastases te voorkomen. En dat ze per tumortype er berekeningen en statistiek op losgelaten hebben om te bepalen hoe groot het metastaserisico is en in hoeverre het de ellende van chemo "waard is".
Op de laatste opmerking heb ik wel een antwoord.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Snap ik, maar het blijft met die hele zooi toch gokken. Ik kreeg een regime van 16 voorgeschreven, met aan de start al de boodschap dat het praktisch niemand lukt om ze allemaal en met 100% dosis af te maken.
Er wordt tegenwoordig ook wel onderzoek gedaan om te kijken of het niet met minder of zonder chemo kan, dat schijnt best wel eens overdreven te worden (omdat we nog niet weten in welke gevallen het zonder kan).
Kwam er relatief recent ook een tegen over de 15jaar overleef die voor x% vrouwen net zo hoog was zonder chemo, met alleen operatie als met chemo en operatie, waarbij ik x best hoog vond. Met condities en puur mbt borstkanker uiteraard, maar dat terzijde.
Ik ben helaas te moe om nu te weten waar en wat.
Oh en wie bepaalt wat de ellende van de chemo waard is, dat vind ik ook een forse vraag. Dat is niet voor iedereen hetzelfde.
Zeker. Daarom ben ik ook voor middenwegbrokjes gegaan en niet voor martelbrokjes. Ik ging helemaal niet van beterschap uit.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet je, soms is de oplossing er niet.
En gaat het om een lekker leventje met goed eten en niet teveel geplaag.
Misschien een korter leven, maar wel een leuker leven.
Als hij 6 was zou ik dat niet zo zeggen natuurlijk. Maar dit zijn natuurlijke verouderingsprocessen waar je maar tot op zekere hoogte diervriendelijk iets aan kunt doen.
Ook een keer gehad, schuifdeur kast in de slaapkamer. Stond een beetje open toen ik naar bed ging. Nergens aan gedacht, deur dicht en gaan slapen. Midden in de nacht vond Elin dat ze eruit wilde en liet dat luid weten, miauwen (klinkt dan heel anders) en krabben aan de deur, ik schrok me kapotquote:Op maandag 22 juli 2024 21:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een kus voor V
Ondertussen was mijn poezenbaby opgesloten in de kast
Precies mijn antwoord. Ik merk dat dat idd niet makkelijk is voor anderen, ook niet voor sommige artsen.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Op de laatste opmerking heb ik wel een antwoord.
Namelijk de ontvanger.
De omstanders hebben het maar te doen met de beslissing, hoe lastig dit dan ook is.
Je laat je ringelorenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 06:47 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Thuiswerken, en dan moet ik van de katten altijd eerst op de bank werken. Zij zijn niet van de arbo.
[ afbeelding ]
Juist niet voor artsen. Artsen kunnen heel slecht niet handelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 06:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Precies mijn antwoord. Ik merk dat dat idd niet makkelijk is voor anderen, ook niet voor sommige artsen.
Ik heb helaas al ruim voor deze leeftijd katten verloren aan nierfalen. Zowel acuut als chronisch. Ik ga bij de huidige (nu nog niet eens 3 jaar) niet langer wachten dan 8 voor een eerste check.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn DA raadt het aan vanaf een jaar of 12. Seniorencheck noemen ze het.
Nier-,lever-, schildklier- en alvleesklierwaarden. Dan heb je de grootste sluipende boosdoeners in beeld.
Mijn oma had botkanker geloof ik, een langzaam groeiende vorm. Zij voelde zich prima, eigenlijk beter dan ooit. Dus zei ze tegen de arts: mooi niet dat ik chemo’s wil. Daar had de arts in kwestie het best lastig mee, hij heeft nog een poging gedaan om haar op andere gedachten te brengen. En natuurlijk vond de familie het ook moeilijk. Maar mijn oma leefde haar beste leven, begin 70 was ze toen. Ze heeft nog 6 jaar geleefd en is uiteindelijk in haar slaap overleden aan een hersenbloeding. Pijnloos, plotseling. Ja, tuurlijk verdrietig (vooral voor mijn opa die haar zo vond en na 60 jaar huwelijk echt niet wist hoe hij zonder haar verder moest), maar dankbaar dat haar laatste jaren nog zo fijn zijn geweestquote:Op maandag 22 juli 2024 21:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh en wie bepaalt wat de ellende van de chemo waard is, dat vind ik ook een forse vraag. Dat is niet voor iedereen hetzelfde.
Ik probeerde subtiel te zijnquote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Juist niet voor artsen. Artsen kunnen heel slecht niet handelen.
Slimme oma denk ik.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn oma had botkanker geloof ik, een langzaam groeiende vorm. Zij voelde zich prima, eigenlijk beter dan ooit. Dus zei ze tegen de arts: mooi niet dat ik chemo’s wil. Daar had de arts in kwestie het best lastig mee, hij heeft nog een poging gedaan om haar op andere gedachten te brengen. En natuurlijk vond de familie het ook moeilijk. Maar mijn oma leefde haar beste leven, begin 70 was ze toen. Ze heeft nog 6 jaar geleefd en is uiteindelijk in haar slaap overleden aan een hersenbloeding. Pijnloos, plotseling. Ja, tuurlijk verdrietig (vooral voor mijn opa die haar zo vond en na 60 jaar huwelijk echt niet wist hoe hij zonder haar verder moest), maar dankbaar dat haar laatste jaren nog zo fijn zijn geweest.
Ik heb er ook al eentje aan verloren toen ze 13 was. En daar kwam ik idd veel te laat achter. Toen ze 8 waren heb ik al een eerste check laten doen. Die waarden waren prima en toen heb ik een paar jaar gewacht.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb helaas al ruim voor deze leeftijd katten verloren aan nierfalen. Zowel acuut als chronisch. Ik ga bij de huidige (nu nog niet eens 3 jaar) niet langer wachten dan 8 voor een eerste check.
Zij denkt dat artsen zelf heus heel oprecht denken dat ze goed aan informed consent en personalized medicine etc doen, maar geen idee hebben dat ze daar nog mijlen vandaan zijn (ze weten immers veel beter dan de patiënt wat goed voor die persoon is).quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Clubsoda het volgende:
Geen reden om subtiel te zijn, ik ken ook genoeg dokters die dit zelf ook ruimschoots erkennenals je nou echt koppig bent en/of gaat huilen, dan mogen wij het oplossen
![]()
Ik begrijp niet zo goed wat het idee. Deels karakter denk ik, deels hoe er wordt opgeleid en im toenemende mate ook angst voor klachten. Te weinig tijd voor een goed gesprek (zoals wat je als eerste beschrijft) denk ik ook. Hoe ziet jouw vrouw dit?
Toastjes.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:48 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Goed geslapen, eens kijken of het vandaag weer lukt om normaal te eten.
De gemiddelde mens is geprogrammeerd om op te lossen. Als in: ‘handelen, overnemen, probleem weghalen’. Zo is de maatschappij ook ingericht. Met meetbare doelen en tabellen en cijfers en prestatie indicatoren. En bij veel zaken past dat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Clubsoda het volgende:
Geen reden om subtiel te zijn, ik ken ook genoeg dokters die dit zelf ook ruimschoots erkennenals je nou echt koppig bent en/of gaat huilen, dan mogen wij het oplossen
![]()
Ik begrijp niet zo goed wat het idee. Deels karakter denk ik, deels hoe er wordt opgeleid en im toenemende mate ook angst voor klachten. Te weinig tijd voor een goed gesprek (zoals wat je als eerste beschrijft) denk ik ook. Hoe ziet jouw vrouw dit?
De gemiddelde mens is geprogrammeerd om op te lossen. Als in: ‘handelen, overnemen, probleem weghalen’. Zo is de maatschappij ook ingericht. Met meetbare doelen en tabellen en cijfers en prestatie indicatoren. En bij veel zaken past dat.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
En die gesprekken kosten tijd.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:40 schreef sigme het volgende:
Het moet ook vreselijk moeilijk zijn om dat soort gesprekken op de juiste manier te voeren met steeds weer andere mensen. Mensen zijn zo vreselijk verschillend op dit gebied, met wat voor aanpak ze willen, wat voor aanpak ze nodig hebben, welke bewoordingen aankomen en welke niet. Helemaal los van de verschillen in ziekte.
Ik heb dat op mijn micro-niveau al, met het bespreken van bevindingen en het geven van opleidingen. Bij zaken van leven en dood en dan een gesprek met iemand die je nauwelijks kent lijkt het me schier onmogelijk om dat zelfs maar in de mééste gevallen goed te doen. Maar hopelijk zijn er medici die die kunst wel beheersen.
Dat maakt de passende aanpak direct uitermate simpel. Niet doen wat je zelf nou eenmaal comfortabel vinden, maar even de ruimte nemen om te vragen hoe je patiënt het graag heeft.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:40 schreef sigme het volgende:
Het moet ook vreselijk moeilijk zijn om dat soort gesprekken op de juiste manier te voeren met steeds weer andere mensen. Mensen zijn zo vreselijk verschillend op dit gebied, met wat voor aanpak ze willen, wat voor aanpak ze nodig hebben, welke bewoordingen aankomen en welke niet. Helemaal los van de verschillen in ziekte.
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:47 schreef Clubsoda het volgende:
Tijd en de onderkenning dat je gelijkwaardige partners bent hierin. Ik heb kennis van de behandeling, risico's en voordelen. Jij hebt kennis van je lichaam en je leven. Hoe kunnen we die kennis bij elkaar leggen? Zolang de insteek is dat je het als hulpverleners alles het beste weet, bereik je weinig.
Soms niet alleen terecht, maar zelfs levensreddendquote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef Blues het volgende:
Zo zou het idealiter moeten zijn @:Clubsoda
Regelmatig komt het ook voor dat de grenzen juist door de mensen en/of familie zelf enorm verlegd worden tegen beter weten en advies in en staan op een 2n opinion in het avl, waar dan allang eerder uitgebreid overleg mee is geweest.
Begrijpelijk hoor, daar niet van.. ook de wanhoop en angst.
Ik heb nu ook al weer 2 dagen tantes aan de telefoonlijn die vol onbegrip echt "jengelen" waarom mijn vader na deze chemo stopt. En dan hele verhalen over andere ziekenhuizen en andere artsen ertegenaan gooien.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef Blues het volgende:
Regelmatig komt het ook voor dat de grenzen juist door de mensen en/of familie zelf enorm verlegd worden tegen beter weten en advies in en staan op een 2n opinion in het avl, waar dan allang eerder uitgebreid overleg mee is geweest.
Zeker, alleen vergeet men het MDO met dat zelfde zkh dat al plaatsgevonden heeft, ik heb het dan over uitbehandelde mensen...quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:41 schreef Vanyel het volgende:
Soms niet alleen terecht, maar zelfs levensreddend
Ja, dat is zeker een goede toevoeging ook. Dat is ook heel moeilijk om te zien, als mensen zich zo blijven verzetten tegen het onvermijdelijke.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:37 schreef Blues het volgende:
Dat is er bij mijn pa allang; het behandelen wat ie heeft laten doen was voor mijn moeder, als de keuze onbeinvloed was geweest was de begrafenis al weken terug geweest.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
En toch komt de overgave in de meeste gevallen ook wel. Bij de mensen bij wie ik het meemaakte, kwam er -vrij plotseling maar heel duidelijk- een moment waarop men van 100 opties in het hoofd de stap maakte naar 'het is goed zo'. Met een beetje geluk is de partner dan ook zo ver en dan zie je hoe mensen naar binnen keren, zich op hun naasten richten en loslaten. Ik denk dat dat een voorwaarde is om goed afscheid te kunnen nemen. En dan kan ik met gerust hart een stapje achteruit doen.
OPA DOOT DOOR DE WOKEquote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:52 schreef Clubsoda het volgende:
Hè?? Voorstel: betrek vaker een geriater.
Interpretatie: ze gaan je doodmaken!
![]()
Weten mensen überhaupt wat een geriater is? (Fijne dokters trouwens, heel holistisch. Een van de weinigen die de moeilijke gesprekken wel structureel voeren)
En deze tweet is raadselachtig: "Mijn vader doorstond een levensbedreigende hartoperatie op zijn vijfenzeventigste" twittert Patricia, "acht maanden later verloor ik hem op vrijdag 13 augustus door een val met een ladder. Ik ben ziedend."
Op wie is ze nou ziedend? Heeft GroenLinks hem van de ladder geduwd?
Zo gaat dat gewoon.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua gender & zorg heb ik ook nog wel een leuke.
Mijn fijne longarts-allergoloog die voor mijn routine controle (allergische astma, niets spannends) alle tijd nam, mij als patiënt volledig serieus nam etc, heeft bij Isegrim, na een anafylactische reactie op garnaal (waarschijnlijk inspanningsafhankelijk) een telefonisch consult gedaan, pas na aandringen een basis allergietest (tweemaal, want in de eerste test zat überhaupt geen garnaal), na negatieve uitslag gezegd 'probeer anders eens kroepoek te eten'.
Ineens een stuk minder fijne arts.
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:17 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 mag op 2e gesprek komen in Vlindertje City over een maand
Ik denk vooral dat ze aan de onderkant van de ladder moet gaan zoeken. Vindt ze hem vast wel terug.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:52 schreef Clubsoda het volgende:
Hè?? Voorstel: betrek vaker een geriater.
Interpretatie: ze gaan je doodmaken!
![]()
Weten mensen überhaupt wat een geriater is? (Fijne dokters trouwens, heel holistisch. Een van de weinigen die de moeilijke gesprekken wel structureel voeren)
En deze tweet is raadselachtig: "Mijn vader doorstond een levensbedreigende hartoperatie op zijn vijfenzeventigste" twittert Patricia, "acht maanden later verloor ik hem op vrijdag 13 augustus door een val met een ladder. Ik ben ziedend."
Op wie is ze nou ziedend? Heeft GroenLinks hem van de ladder geduwd?
Ik heb net Clevers via het contactformulier getipt dat er hier vlakbij binnenkort een perfect pand voor een IJsbar vrijkomtquote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Ik proost op je met een Clevers ijsje
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:29 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb net Clevers via het contactformulier getipt dat er hier vlakbij binnenkort een perfect pand voor een IJsbar vrijkomt
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:29 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb net Clevers via het contactformulier getipt dat er hier vlakbij binnenkort een perfect pand voor een IJsbar vrijkomt
Ga je een filiaal beginnen? 🍦quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:29 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk ook wel echt ziekslim. Veel mensen kunnen zo'n beslissing helemaal niet aan. Bij veel mindee ernstige zaken denk ik regelmatig "ja jezus, jij hebt hier 100 jaar voor gestudeerd. Zeg het maar."quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Slimme oma denk ik.
Mensen (artsen) lijken ook wel te vergeten dat chemo niet alleen vervelend is op het moment dat je het krijgt, maar ook daarna nog een hele rits aan shit achterlaat, waarvan je vooraf niet kunt voorspellen hoe lang en hoe ernstig. Uiteraard zijn er veel gevallen waar het doel de middelen heiligt, maar dat gaat niet voor alles op. Ik vind het eigenlijk niet ok als een arts dan druk gaat uitoefenen. Die zou niet verder moeten gaan dan goed informeren.
Net of vrouwen doorgaans harder moeten strijden om serieus genomen te worden in de medische wereld...quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua gender & zorg heb ik ook nog wel een leuke.
Mijn fijne longarts-allergoloog die voor mijn routine controle (allergische astma, niets spannends) alle tijd nam, mij als patiënt volledig serieus nam etc, heeft bij Isegrim, na een anafylactische reactie op garnaal (waarschijnlijk inspanningsafhankelijk) een telefonisch consult gedaan, pas na aandringen een basis allergietest (tweemaal, want in de eerste test zat überhaupt geen garnaal), na negatieve uitslag gezegd 'probeer anders eens kroepoek te eten'.
Ineens een stuk minder fijne arts.
I can do thatquote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Verder zou ik willen dat:
A: het niet over levensverwachting van V en poezen (en ok andere huisdieren) gaat
Bij die mindere zaken ik ook heus. Maar dit vond ik wel wat waar je graag ook even wat onderzoek naar doet en over doorvraagt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk ook wel echt ziekslim. Veel mensen kunnen zo'n beslissing helemaal niet aan. Bij veel mindee ernstige zaken denk ik regelmatig "ja jezus, jij hebt hier 100 jaar voor gestudeerd. Zeg het maar."
Een-na-laatste of laatste week van augustus; de datum voor het gesprek wordt in overleg bepaaldquote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:40 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh![]()
Ritme natuurlijk compleet naar de filistijnen nu na nachtdiensten, dus na een nogal natte natte wandeling toch weer terug in bed. Alwaar logeerhond mij gezelschap houdt, het is net een tweede schaduw.
Wanneer moeten we weer duimen @:Tele6 ?
Maar dat is natuurlijk ook prima. Als je dat zo bespreekt. Dan krijg je nog de gehele informed consent over je heen, maar goed.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk ook wel echt ziekslim. Veel mensen kunnen zo'n beslissing helemaal niet aan. Bij veel mindee ernstige zaken denk ik regelmatig "ja jezus, jij hebt hier 100 jaar voor gestudeerd. Zeg het maar."
Ik heb een ruime 25 duizend stapjes gelopen vandaag. (Altijd baas boven baas)quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
I can do that![]()
Ik heb 9027 stapjes gelopen vandaag![]()
Nu met een ambachtelijke licht-gefermenteerde tarwesmoothie op het balkon
Dat heb ik ongeveer 2 keer gedaan in de afgelopen 4 jaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een ruime 25 duizend stapjes gelopen vandaag
Goede puntquote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Verder zou ik willen dat:
A: het niet over levensverwachting van V en poezen (en ok andere huisdieren) gaat
Maar het zou wel fijn zijn als B geregeld is tegen de tijd dat punt A kort wordt.quote:&
B: we heel snel een punt bereiken waarop we daadwerkelijk (een beetje elegante) zelfbeschikking iz onze dood hebben
Ik heb 25 duizend druppels gered van terplettervallen op de grond.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een ruime 25 duizend stapjes gelopen vandaag. (Altijd baas boven baas)
Nu couscous
Ik vrees dat dit voor veel mensen niet geheel opgaat. Misschien is vrees trouwens niet het juiste woord, ik ken ook wel mensen die ervoor kiezen hun vertrouwen volledig in handen van een arts te leggen en die hebben dan ook vrede met de uitkomst, ook als het achteraf toch beter/anders had gekund. ( Ik zou dat zelf niet kunnen hoor, ik ben wat dat betreft juist weer een heel vervelende betweter als patiënt vrees ikquote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij die mindere zaken ik ook heus. Maar dit vond ik wel wat waar je graag ook even wat onderzoek naar doet en over doorvraagt.
Voor katten en huisdieren prima geregeld. Laten we die lijn gewoon doortrekkenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goede punt
[..]
Maar het zou wel fijn zijn als B geregeld is tegen de tijd dat punt A kort wordt.
Helemaal dat dusquote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Voor katten en huisdieren prima geregeld. Laten we die lijn gewoon doortrekken
Mwoah, deels eens. Lichtzinnigheid over het lot en leven van een ander is wel een serieus nadeel.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vind je?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hoe ervaart hij Ketamine? Ik ben er retebenieuwd naar, na een mislukte microdosepogingquote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mwoah, deels eens. Lichtzinnigheid over het lot en leven van een ander is wel een serieus nadeel.
Endat gaat dan zowel over het lot van de patiënt, als over de mentale/emotionele belasting van de arts die de euthanasie moet uitvoeren.
Maar het recht op zelfbeschikking zou vanzelfsprekender moeten zijn. Niet dat je eerst altijd door zeventig hoepels moest springen omdat je moet bewijzen dat je echt, echt, écht heus wel goed hebt nagedacht over de wens om te sterven.
(Vriend zit dus nu verplicht aan de ketamine infusen. Is een vinkje dat je moet laten aftekenen.)
JIJ zou daarmee weg komenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
- sorry haalde even post Cat en Candaas door elkaar
Ik vind niet dat we in onze handjes mogen knijpen, ondanks dat het nagenoeg overal anders, slechter is geregeld dan hier.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vind je?
Ook daar hangen baasjes aan. Die voor de beestjes de keuze moeten maken. En daarin heb ik ook dieren zien lijden omdat de baasjes geen afscheid kunnen nemen.
Gelukkig kunnen verreweg de meeste baasjes de keuze wel op tijd maken.
Qua kiezen voor levensbeëindiging bij mensen denk ik dat we in dit land in onze handjes mogen knijpen. Het is nog niet perfect (als zoiets bestaat)… looking at you psychisch lijdenmaar al in al… in andere landen is er veel meer nodeloos uitzichtloos fysiek lijden.
Dat heb ik ook. Nika had nog echt wel een paar maanden meegekund, met iedere maand een injectie. Maar dan moest ze iedere maand mee naar de DA want dat mocht blijkbaar niet zelf zoals insuline. Was trouwens nog geen optie geweest mant die liet zich echt niet pakken. Elin krijgt 2x per dag een pilletje en dat gaat zo makkelijkquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we in onze handjes mogen knijpen, ondanks dat het nagenoeg overal anders, slechter is geregeld dan hier.
Mbt huisdieren dacht ik eerder de andere kant op eigenlijk. Ik ervaar doorgaans wel de vrijheid om te mogen bepalen wanneer het genoeg is. Ook als er nog wel dingen mogelijk zijn. Dingen waar ik dan mn katje niet doorheen wil laten gaan.
Van jouw posts in relatie tot dit onderwerp word ik altijd een beetje triestig.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is toch de bom?! Circle of life!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van jouw posts in relatie tot dit onderwerp word ik altijd een beetje triestig.
Dan moeten al die leuke vintage jurkjes, die je scoorde weer terug naar de kringloop?
Dees mag wel gekwoot voor de waarheid.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is toch de bom?! Circle of life!
Ik ben er echt van overtuigd dat dit het is, dat er geen groter plan is, geen hiernamaals. Eerst was je er niet en toen wel en later weer niet. Ergens hebben we van het stuk er tussenin iets heel groots gemaakt, maar over 100 jaar is iedereen ons vergeten. Een enkeling gaat een jaartje of 1000 aan legacy mee, maar die klopt dan doorgaans ook nog eens voor geen meter. Het stelt geen fuck voor allemaal, in het licht van de eeuwigheid.
En sommige mensen hebben geluk en vinden het (overwegend) alleen maar leuk. Anderen hebben pech met lijf of hoofd of personen die ze treffen. En die vinden het niet (meer) zo leuk. Geef mensen de vrijheid er mee te stoppen wanneer zij willen, het maakt gewoon geen fuck uit. Ergens hebben we daar iets gigantisch groots van gemaakt. Je kunt gewoon zeggen dat je pindakaas kut vindt, skinnyjeans haat, cultuur haat (side-eye V), hamsters niet kunt luchten en wereldmuziek wilt verbannen. Accepteren we allemaal van dat mensen van smaak verschillen. Maar het leven moeten we allemaal maar fantastisch vindenHou op met me
Overigens heb ik zelf nooit suicidale gedachten gehad, anders dan een opdringerige "1 ruk aan het stuur en ik ben overal van af" of "1 stap naar voren en rrrrrust", maar als de balans bij mij ooit echt om zou slaan en niets meer zou werken, zou ik graag zelf beslissen dat ik er mee wil stoppen. Ik kan er gewoon niet bij dat we daar zo moeilijk over doen.
Want het is allemaal wel heel makkelijk om zelf te mogen beschikken over ons einde, maar als onze lievelings dat gaan doen wordt het al een beetje moeilijker.quote:A het niet over levensverwachting van V en poezen (en ok andere huisdieren) gaat
Je kunt niet voor ons samenvatten?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nav de post van DP moet ik hieraan denken (je moet wel een uurtje over hebben)
Deels ben ik het met je eens m.b.t. de circle of life.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben er echt van overtuigd dat dit het is, dat er geen groter plan is, geen hiernamaals. Eerst was je er niet en toen wel en later weer niet. Ergens hebben we van het stuk er tussenin iets heel groots gemaakt, maar over 100 jaar is iedereen ons vergeten. Een enkeling gaat een jaartje of 1000 aan legacy mee, maar die klopt dan doorgaans ook nog eens voor geen meter. Het stelt geen fuck voor allemaal, in het licht van de eeuwigheid.
En sommige mensen hebben geluk en vinden het (overwegend) alleen maar leuk. Anderen hebben pech met lijf of hoofd of personen die ze treffen. En die vinden het niet (meer) zo leuk. Geef mensen de vrijheid er mee te stoppen wanneer zij willen, het maakt gewoon geen fuck uit. Ergens hebben we daar iets gigantisch groots van gemaakt. Je kunt gewoon zeggen dat je pindakaas kut vindt, skinnyjeans haat, cultuur haat (side-eye V), hamsters niet kunt luchten en wereldmuziek wilt verbannen. Accepteren we allemaal van dat mensen van smaak verschillen. Maar het leven moeten we allemaal maar fantastisch vindenHou op met me
Overigens heb ik zelf nooit suicidale gedachten gehad, anders dan een opdringerige "1 ruk aan het stuur en ik ben overal van af" of "1 stap naar voren en rrrrrust", maar als de balans bij mij ooit echt om zou slaan en niets meer zou werken, zou ik graag zelf beslissen dat ik er mee wil stoppen. Ik kan er gewoon niet bij dat we daar zo moeilijk over doen.
Ik ben er echt geen voorstander van dat iedereen bij de geboorte maar een pakkie middel X en een zak antibraakmiddel meekrijgt en kijk maar wat je er mee doet... Ook snap ik de bezwaren van ártsen om er geen actieve rol in te willen nemen. Maar een mindergedoemeerwaardigheidmaniervandoen dan nu beschikbaar is, zou ik toejuichen
Ik gun mijnlievelingsV juist ook een eigen keuze. Geen nare cellen met andere plannenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:39 schreef Vanyel het volgende:
Overigens wel grappig in het licht van deze quote
[..]
Want het is allemaal wel heel makkelijk om zelf te mogen beschikken over ons einde, maar als onze lievelings dat gaan doen wordt het al een beetje moeilijker.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik op korte termijn wens te beschikken over mijn einde.
Mooi gezegdquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben er echt geen voorstander van dat iedereen bij de geboorte maar een pakkie middel X en een zak antibraakmiddel meekrijgt en kijk maar wat je er mee doet... Ook snap ik de bezwaren van ártsen om er geen actieve rol in te willen nemen. Maar een mindergedoemeerwaardigheidmaniervandoen dan nu beschikbaar is, zou ik toejuichen
quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Deels ben ik het met je eens m.b.t. de circle of life.
En ondertussen er iets (moois) en goeds van maken voor de mensen in je sociale cirkel, en misschien daarbuiten ook wel.
Van binnen voel ik het ook wel, zeker nu ik richting het laatste kwartier ga of zelfs mogelijk laatste minuut. Wie weet😇
Tja, ik ben nog nieuwsgierig genoeg om te zien hoe het de wereld vergaat.
Dan ga ik nog maar even door.
Hoera voor de kringloop jurkjes. Heb nog aan je gedacht toen 9 van mijn jurkjes de rommelmarkt opgingen twee weken geleden.
O nee, dar boeit me ook totaal niet. Alleen vind ik het leven zelf gewoon geregeld stom en moeilijkquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi gezegdEn heel waar.
Ik besef heel goed dat het gewoon mazzel is dat ik met een positief en egoïstisch brein ben geboren. Het interesseert me werkelijk geen hol of mijn leven zin heeft en al helemaal niet of er een hiernamaals is. Dat is niet een keuze die je kunt maken, is stom toeval. En heel praktisch.
Alsof jij zoveel te doen hebtquote:
Ik vind dat dus ook. Alleen het interesseert me tegelijkertijd ook niet. Ik denk er niet te lang over na. Zodra ik dat wel doe, word ik ook bijkans depressief. Maar mijn hoofd houdt me vrijwel altijd tegen voor het negatief wordt. Daar heb ik verder geen keuze in, net als jij dat niet hebt dat je wel in het negatieve kan schieten. Is gewoon echt kut dat dat zo is.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O nee, dar boeit me ook totaal niet. Alleen vind ik het leven zelf gewoon geregeld stom en moeilijk
Dit herken ik van mijn vriendin. Voor haar is het in elk geval erg waar. En zodra het vechten dan over is, is er rust om uiteindelijk weer op te krabbelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Pareltje wat ik van iemand anders hoorde: ‘in de put zitten is niet altijd erg. Op de bodem kun je uitrusten, tijd nemen, kracht verzamelen en bedenken wat je, als het moment daar is, gaat doen om weer omhoog te klimmen. Beter dan uitgeput halverwege je vastklauwen en niet vooruit komen’. Past natuurlijk niet in elk gesprek en bij iedereen, maar die acceptatie van ongelukkig zijn vind ik wel… mooi.
quote:
Snap je hoor LinzenSlaat, no worriesquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dat dus ook. Alleen het interesseert me tegelijkertijd ook niet. Ik denk er niet te lang over na. Zodra ik dat wel doe, word ik ook bijkans depressief. Maar mijn hoofd houdt me vrijwel altijd tegen voor het negatief wordt. Daar heb ik verder geen keuze in, net als jij dat niet hebt dat je wel in het negatieve kan schieten. Is gewoon echt kut dat dat zo is.
Ik zeg het allemaal weer niet goed
Maar… maar… mentale uitdaging werkt ook herstellendquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zo onaardig!
Weet je wel hoeveel energie herstellen kost?
Daar ben ik nog nietquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar… maar… mentale uitdaging werkt ook herstellend
quote:
Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:32 schreef borisz het volgende:
Het is heel fijn om te weten dat het hierna klaar is. Al hoop ik nog wel een jaar of 50 mee te gaan
Toevallig heb ik vanavond het Marathoninterview aan staan met Jim van Os.
Ah, Jimquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:32 schreef borisz het volgende:
Het is heel fijn om te weten dat het hierna klaar is. Al hoop ik nog wel een jaar of 50 mee te gaan
Toevallig heb ik vanavond het Marathoninterview aan staan met Jim van Os.
Ik heb 2 grote diepvrieskisten.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoeveel diepvriezers heb jij wel niet? @sigme
Dat zijn er flink was 😳quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb 2 grote diepvrieskisten.
En bij mijn vader nog een kleintje.
Mijn vader heeft drie grote diepvrieskisten en twee kleine. En die ene kleine van mij.
Dus als ik ruimte tekort kom dan wijk ik uit naar hem.
Ik ben een hamsteraar.quote:
Ik ben licht jaloers. Ik zei vandaag nog tegen mijn vriendin dat ik zo graag een derde vriezer wil.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte samenvatting: Ik ben de hele rest vd avond en nacht met mezelf in conclaaf geweest of ik misschien toch onder stroom gestaan kan hebben en of ik dan misschien schade heb aan organen en dat de koorts daardoor komt - of dat ik gewoon al niet helemaal fit was en nu echt ziek ben geworden, want er zijn wel meer mensen ziek en ik heb vanaf morgen vakantie en maandag en gister waren stressvol door idioten en gek doende kat vd buren waar ik tm vrijdag op pas, en dat helpt meestal ook niet mee voor je weerstand. Oh, en vier keer een uur slapen is ook hier per se erg herstellend.
En ik weet hoe idioot dat klinkt, en rationeel weet ik ook wel dat de kans 99.99% is dat ik niet onder stroom heb gestaan maar gewoon ben gestoken net zoals buurvrouw en dat mn koorts daar los van staat. Maar gevoelsmatig/die gedachten.. die hebben daar dan toch wel redelijk lak aan.
Op zulke momenten denk ik soms wel even, dit hoeft van mij niet zo. Toen het nog veel erger was en ik door de andere angsten in het begin een maand of twee, drie überhaupt nauwelijks het huis uit kwam, ben ik ook echt wel depressief geweest (niet gediagnosticeerd, wel voldoenend aan de criteria). Gelukkig is het nu al een stuk beter en vind ik het leven meestal neutraal tot leuk nu, maar op dit soort momenten..
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 24-07-2024 07:52:21 ]
Haha, ja, altijd fijn die meewerkende beestjesquote:Op woensdag 24 juli 2024 08:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vlinder, ik word al moe als ik je spoiler lees, laat staan dat jij die scenario’s en gedachten zo in je hoofd blijft doorlopen. Maar ik lees ook de relativerende gedachten, dat zijn goede stappen
Hier ging ik ‘even’ urine opvangen. Kat met speciale korrels nachtje opgesloten, met werk zo geregeld dat ik eerst naar de DA kon met de oogst…. En hij pieste niet![]()
Komende ochtenden geen gelegenheid wat langs te brengen en ik ga kater niet op mijn kantoordag de hele dag opsluiten. Eens kijken of ik evt zaterdag met een plas terecht kan. En vooraf nog meer vocht in de kat krijgen voor beter resultaat.
Inderdaad. Ik ben niet zo van de boodschappennamenmaffia maar met dit product proberen ze expres mensen iets anders te laten kopen dan ze denken te kopen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-naam-roombeter.html
Mooi.
OSquote:Op woensdag 24 juli 2024 07:49 schreef borisz het volgende:
Hartelijk Olympische Spelen
We beginnen vandaag vanaf 15u met Voetbal en Rugby Sevens.
Knuffel aan Vlinder![]()
quote:Op woensdag 24 juli 2024 07:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Interessante uitwisseling gisteren
Ik had gister en vannacht het weer eens even moeilijk met mezelf.
Ik wilde het 'gras' nog even maaien voordat de tuinmensen straks komen. Toen ik de grasmaaier startte, voelde ik een scherp iets, een vonkje of steekje, best pijnlijk, in mn been denk ik. Achterop mn linker onderbeen zit ook een klein rood puntje. Verder gegaan met maaien, maar hij deed raar - niet op vol vermogen, steeds even doen en dan niet meer en dan weer wel terwijl ik hendel gewoon ingedrukt hield. Buurvrouw was vlak daarvoor gestoken/gebeten door een vliegende mier, vlakbij waar ik stond toen ik door pijn voelde. Maar ipv dat ik denk, kutmier, ben ik de hele avond onrustig geweest. En ik ben de hele nacht koortsig geweest en temp loopt ook wat op ondanks 2x pcm. En inkijkje in mijn hoofd..Hoi, ik kom even binnen vallen. ja ook een meelezerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte samenvatting: Ik ben de hele rest vd avond en nacht met mezelf in conclaaf geweest of ik misschien toch onder stroom gestaan kan hebben en of ik dan misschien schade heb aan organen en dat de koorts daardoor komt - of dat ik gewoon al niet helemaal fit was en nu echt ziek ben geworden, want er zijn wel meer mensen ziek en ik heb vanaf morgen vakantie en maandag en gister waren stressvol door idioten en gek doende kat vd buren waar ik tm vrijdag op pas, en dat helpt meestal ook niet mee voor je weerstand. Oh, en vier keer een uur slapen is ook hier per se erg herstellend.
En ik weet hoe idioot dat klinkt, en rationeel weet ik ook wel dat de kans 99.99% is dat ik niet onder stroom heb gestaan maar gewoon ben gestoken net zoals buurvrouw en dat mn koorts daar los van staat. Maar gevoelsmatig/die gedachten.. die hebben daar dan toch wel redelijk lak aan.
Op zulke momenten denk ik soms wel even, dit hoeft van mij niet zo. Toen het nog veel erger was en ik door de andere angsten in het begin een maand of twee, drie überhaupt nauwelijks het huis uit kwam, ben ik ook echt wel depressief geweest (niet gediagnosticeerd, wel voldoenend aan de criteria). Gelukkig is het nu al een stuk beter en vind ik het leven meestal neutraal tot leuk nu, maar op dit soort momenten..
![]()
Sorry geen sorry. Ik herken het blijven malen in je hoofd in de nacht en het niet kunnen stoppen. Ik heb sinds kort een sleep sound machine . Die kan je op verschillende geluiden zetten. Daardoor kan ik me eigenlijk niet meer concentreren op alle gedachten die rond tollen. En het helpt me in slaap vallen.
Ik ga niet beweren dat het elke nacht helpt, maar na een maand ben ik verbaast hoe dat werkt bij mij. Gewoon overheersen met een ander geluid, zoals witte ruis en dergelijke helpt echt om te onderbreken.
Ik heb zelf deze op Amazon gekocht. Zoeken op sleep sound machine. Ik heb die van 34,99.
Ik welquote:Op woensdag 24 juli 2024 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben niet zo van de boodschappennamenmaffia maar met dit product proberen ze expres mensen iets anders te laten kopen dan ze denken te kopen.
Though lovequote:Op woensdag 24 juli 2024 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vandaag maar lekker naar werk gelopen. Eenmaal aangekomen gelijk door mn collega op de bank gelokt voor een lekker potje vrijen, waarna ik in mn gezicht geslagen werd
Daarna ging ze met dr benen wijd voor me liggen en moest ik haar buukske kriewen :| Tot ik weer een pets kreeg. Nu ligt ze achter me het kleedje er van langs te geven
quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:06 schreef Laysa het volgende:
[..]
Hoi, ik kom even binnen vallen. ja ook een meelezer![]()
Sorry geen sorry. Ik herken het blijven malen in je hoofd in de nacht en het niet kunnen stoppen. Ik heb sinds kort een sleep sound machine . Die kan je op verschillende geluiden zetten. Daardoor kan ik me eigenlijk niet meer concentreren op alle gedachten die rond tollen. En het helpt me in slaap vallen.
Ik ga niet beweren dat het elke nacht helpt, maar na een maand ben ik verbaast hoe dat werkt bij mij. Gewoon overheersen met een ander geluid, zoals witte ruis en dergelijke helpt echt om te onderbreken.
Ik heb zelf deze op Amazon gekocht. Zoeken op sleep sound machine. Ik heb die van 34,99.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. het lijkt me lastig om daar allemaal mee om te moeten gaan en de "werkelijkheid" dan zo enorm te verliezen.
verder! ik wil jouw tuin- man ook! gister 5 uur lang bezig geweest om het gras tussen het grind en de stenen rond het huis uit te trekken.. het ergste, over een maand moet dat wsl weer.. binnenkort toch eens de tuinman van de buren aanschieten of ie niet eens per maand een uurthe of 2 kan spenderen aan onze oprit.
in goed nieuws, de (septic?) tank is weer geleegd vandaag, en geen problemen ondervonden, dus we kunnen weer een heel jaar schijten![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Bij mijn appie lagen ze bij de kaas. Waar ook de pakjes geitenkaas liggen enzo.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:32 schreef junkiesietze het volgende:
Ja hallo daar ben ik weer,
[ afbeelding ]
In welk schap ligt dit? bij de burgers in de koeling? of bij de kaasafdeling?
Aldi verneukt de kluit daar ook mee die verkopenquote:Op woensdag 24 juli 2024 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als je dat doortrekt naar plantaardige melk-alternatieven vs. Melk, dan weten kopers van het alternatief vaak niet [...]
bij de borrelkaasjes?quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij mijn appie lagen ze bij de kaas. Waar ook de pakjes geitenkaas liggen enzo.
Wel erg lekker.Helemaal vloeibaar van binnen.
Hoiquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]hey Laysa,
Ik moest laatst nog even aan je denken. Was even wat aan het zoeken en kwam een post tegen van DeKardinaal. Bracht me weer even terug naar F&F. Zodoende.
Dus nog geen 100%? Jij hebt OSVakantie?quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:30 schreef borisz het volgende:
Na gisteren thuis aan het werk vandaag halve dag op kantoor. Blij om er weer uit te zijn.
Maar met de lunch was het ook wel klaar. Morgen weer naar kantoor op standje rustig.En vooral op afrondmodus.
Nog niet 100% idd. Maar wel op de weg terug. Morgen zo veel mogelijk de admin afronden en vrijdag waarschijnlijk om 12.30 de toko sluiten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus nog geen 100%? Jij hebt OSVakantie?
Wat naar! Hadden ze wel een grote ruimere band??quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed door de APK gekomen.
Bloeddruk meten was dramatisch, niet door de hoogte (die mag wel wat lager) maar door de pijn bij het oppompen van de band. Net in de spiegel gekeken en het is al blauw aan het worden![]()
Daarna even bij intratuin m’n verjaardagscadeautje opgehaald.
Dus volgende keer niet meer toestaan dat iemand nog een band gebruikt. Elke arts/vpk kan handmatig bloeddruk meten, dat leren we nog allemaal in de opleidingquote:Op woensdag 24 juli 2024 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Bah @:blues Hopelijk geen corona en helpt een dag goede rust.
Ja, ik heb altijd een bredere band, maar druk op armen doet gewoon pijn. Altijd al gehad. Na een 24 uurs meting 10 jaar geleden was mijn arm 3 weken later nog blauw. Las op een forum dan meer mensen met lipoedeem daar last van hebben. Ze heeft, om toch te kunnen meten, een handmatige bloeddrukmeter gebruikt.
Mocht een cadeautje ophalen (omdat ik een app heb gedownload), helaas niet uitkiezen. Het is een lepelplant
Dank, Ik zal het onthoudenquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Dus volgende keer niet meer toestaan dat iemand nog een band gebruikt. Elke arts/vpk kan handmatig bloeddruk meten, dat leren we nog allemaal in de opleiding
Ja ontspannend, maar dan bij wisselen van een houding duidelijk niet.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:45 schreef borisz het volgende:
Ik ga vanavond wel naar de yoga. Restorive Yoga. Dat is Yin^2. Zo veel mogelijk ondersteuning voor de houdingen. Zeer ontspannend.
Tof dat deze onbekende huisarts je gevoel direct serieus nam!quote:Op woensdag 24 juli 2024 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Beterschap @:Blues! En @:borisz ook nog een beetje, hopelijk snel echt weer 100%.
Ik sliep niet meer. Ging wel naar ha, eentje die ik nog niet hierover had verteld (zit meestal bij n ander). Fijn gesprek: een echt hartgrondig gemeende 'joh wat lijkt me dat lastig en vervelend dat je hier zo'n last van hebt!' nadat hij opmerkte dat ik het eigenlijk rationeel allemaal wel goed kon beredeneren maar dat blijkbaar dan tóch niet voldoende was. En daarna geruststelling. Daarna sliep ik wel, vrij lang. Ook nog even met buurmeisje in de tuin gezeten, of nouja, zij bij mij. Ze wil steeds poes komen kijkenelke keer als ze me ziet zegt ze ook 'Poes?' met van die handjes van waar is de poes nou?. Zo schattig. Na de slaap en beetje eten voelde ik me wat beter. Nog even naar bouwmarkt op 5 min gereden en een paar plantjes geplant die al anderhalve week daarop stonden te wachten. Op rustig tempo wel, uur over gedaan met pauzes enzo. Maar het gaat wel beter dan vanochtend, stuk minder beroerd. Net gedoucht, nu naar bed
![]()
@ de reacties vanmorgen:
Lucky zei het al wel mooi; 's nachts is alles erger en heb ik meer moeite om mn irrationele gedachtenstroom te stoppen. Plus rationeel gezien begrijp ik waarom mijn gedachten heel onwaarschijnlijk zijn en ik me daar geen zorgen over hoef te maken, maar het lukt dan toch niet om me ook echt niet zo te voelen.
Temperatuur meten is inderdaad een controle ding. Meetbaar, daar houden wetenschappers van. Cijfers, data waarop ik kan baseren of het wel of niet goed gaat, want mijn gevoel vertrouw ik niet meer. Dat maakt dat het me meestal juist fijner laat voelen om wél iets te meten, maar tegelijkertijd hou ik het niet vertrouwen op gevoel daarmee natuurlijk wel juist in stand. Dus ik moet dat inderdaad ook gaan beperken / weglaten, maar dat vind ik best moeilijk. Is mijn veiligheidsgedrag. Maar wordt wel aan gewerkt met de psych
Was fijn het hier even te kunnen spuien vanochtend, dank jullie wel voor alle lieve reacties en medeleven![]()
![]()
Was om 3u even uurtje wakker (moest naar wc en wat moeite met weer in slaap vallen) maar buiten dat van 23-7 geslapenquote:Op woensdag 24 juli 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn @:vlindertje89 zo’n huisarts.
Wat ik me afvraag, je hebt nu overdag flink geslapen ( na natuurlijk een slapeloze nacht) maar slaap je nou straks wel?
Aan het begin van corona deed ik dat ook iedere avond, omdat ik geen vertrouwen had of dat warme gevoel koorts of opvlieger was.
Snap wat je bedoelt hoor - plus dat het natuurlijk vooral rust geeft als het 'goed' is, als het 'niet goed' is geeft het enerzijds rust dat ik informatie heb op basis waarvan ik kan beslissen of ik denk dat er iets nodig is, maar tegelijkertijd natuurlijk ook onrust omdat er iets 'niet goed' is en waar zou dat dan door komen etc.quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tof dat deze onbekende huisarts je gevoel direct serieus nam!
Ik snap de wetenschapper in je, ik ben zelf ook dol op meetinstrumenten. Maar vraag me wel af hoeveel je aan je data hebt als je het eigenlijk niet goed kan interpreteren.![]()
(Bedoel ik niet verwijtend, puur mijn eigen overdenking. )
Mogguh trouwens. Logeerhond is naar huis en hoewel deze heel rustig was richting Simon, is laatstgenoemde toch duidelijk blij dat hij ons en het huis weer voor zichzelf heeft.
En je cyclustempverschillen, hou je daar ook rekening mee?quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Het voordeel van vaak meten is dus ook wel weer dat ik een vrij goed idee heb van mn 'baseline' temp.
Nee, ik slik de pil namelijk permanent doorquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En je cyclustempverschillen, hou je daar ook rekening mee?
Mooi plekkiequote:Op donderdag 25 juli 2024 12:08 schreef sigme het volgende:
Ik ben al honderd jaar niet uit eten geweest in Stad.
Wel ben ik nu even buiten lunchen in Stad. In een verborgen publiek toegankelijke stadstuin.
[ afbeelding ]
Heerlijk.
Nou, ik weet het niet zo goed. Ik wil iets maatschappelijks waarbij ik het liefst niet de hele dag achter een bureau zit. Ik zit te denken aan iets van WMO consulent ofzo. Ik kan niet zo goed functies bedenkenquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Op wat voor functie ga je solliciteren?
Ik heb zeker een vacature alert uitstaan voor VWNquote:Op donderdag 25 juli 2024 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed plan @:lucky_strike Teamleider bij VWN een idee? Heel veel leuke en interessante opleidingen daar.
Rommelig spreekuur. Tekort aan tolken dus mensen moesten hun eigen vertalers meenemen en de meesten denken vloeiend Engels te kunnen spreken, is niet zo
Ben verdorie weer verkouden aan het worden![]()
Op de terugweg even naar amazing oriental geweest, weer shallotsauce gehaald (nu hebben ze hier ook de grote blikken) en ik dacht eten voor vandaag en morgen, maar ik denk dat ik er het hele weekend ook van kan eten
Tja, volgens mij maakt CV vrij weinig uit. Hoorde toevallig gisteren wie er tegenwoordig bij het COA/DJI in Ter Apel werken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet zo goed. Ik wil iets maatschappelijks waarbij ik het liefst niet de hele dag achter een bureau zit. Ik zit te denken aan iets van WMO consulent ofzo. Ik kan niet zo goed functies bedenkenMaar ik weet niet of ik daarvoor in aanmerking kom, ik heb een beetje een gek cv natuurlijk.
Mijn voorlopige plan is om een aantal detacheerders in het sociaal domein mijn cv te sturen en kijken of zij met me mee kunnen denken.
Ik heb hier echt de ballen verstand van allemaal
Ik denk dat je me een compliment geeft dus dank jequote:Op donderdag 25 juli 2024 14:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, volgens mij maakt CV vrij weinig uit. Hoorde toevallig gisteren wie er tegenwoordig bij het COA/DJI in Ter Apel werken.
En als ik hoor van m'n ma hoeveel prutsers er zitten tussen de mensen die mensen met een PGB begeleiden.
Van de week oud militair, afgekeurd met ptss. Wil vrijwilligerswerk doen op rustige omgeving. M'n ma oppert iets "ja daar is m'n begeleider mee bezig"
Toevallig kennen we iemand daar, dus heeft ze zelf even gebeld. Meneer begint volgende week![]()
Ongeacht CV, volgens mij doe jij het dan al snel beter.
Het is voor mij 5 minuten fietsen, maar wanneer ik terugkom van de boten fiets ik steeds automatisch iets anders. Nu steeds “recht door, niet afslaan” kaat en dat werkte. Had ook niet veel nodig. Wanneer ik er op andere momenten langsfiets komt het niet handig uit om dingen mee te nemen. En natuurlijk kan ik zo op de fiets stappen maar dat vergeet ik dan weerquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Amazing OrientalIk denk dat wij daar ook weer eens eten gaan halen als we vakantie hebben in augustus. Dan moeten we ongetwijfeld naar de Hornbach en die zit daar om de hoek.
Wanneer je met de auto gaat doe dat op de terugweg met een lege koelboxquote:Op donderdag 25 juli 2024 14:33 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje zet Amazing oriental ook op de lijst van activiteiten
Lekker idee die salade vooral de gekarameliseerde noten, alleen het mondgevoel van munt vind ik niezo.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:01 schreef AnneX het volgende:
Daarna een meloen mozzarella salade gemaakt als bijgerecht vanavond.
https://www.lovemysalad.c(...)ameliseerde-walnoten
quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De schapenboer heeft de tuin gemaaid met een trekker, daags erna baaltjes gemaakt en opgehaald. Beetje kale boel, en van vele soorten vlinders, krekels, zweefvliegen en sprinkhanen zijn we nu enkel voorzien van koolwitjes en gewone vliegen.
Ik snap dat als er niets gebeurd de bramen over het hele veld drie meter hoog staan, maar ik had toch liever de schaapjes.quote:
Goede timing. Salade lijkt me lekker.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:01 schreef AnneX het volgende:
Mooi, precies nadat ik de postzegel had gemaaid en het grind onkruidvrij, begon het zachtjes te regenen. (En mnX op de fiets naar de apparaten was vertrokken)
Daarna een meloen mozzarella salade gemaakt als bijgerecht vanavond.
https://www.lovemysalad.c(...)ameliseerde-walnoten
En het is pas 3 uur. Weer eens koffie dan. Volgende plannetje.
@:Lucky_Strike wat fijn, dat je vertrouwen hebt in je lijf om te gaan solliciteren.🍀
Ben benieuwd wat het gaat worden. Overal zit men te springen om medewerkers.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De schapenboer heeft de tuin gemaaid met een trekker, daags erna baaltjes gemaakt en opgehaald. Beetje kale boel, en van vele soorten vlinders, krekels, zweefvliegen en sprinkhanen zijn we nu enkel voorzien van koolwitjes en gewone vliegen.
Er was toch ooit ook een ezeltje?quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Onze buurschapen zijn sinds een paar dagen weer weg. Als het goed is komen er over een tijdje een paar oudjes terug. Die zijn te oud om met de schapenhond te trainen.
De andere buren hadden twee ezels. Die waren briljant. Ook de halve dag aan het seksen maar goed.quote:
Oh das weer jammer🐴🐴quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De andere buren hadden twee ezels. Die waren briljant. Ook de halve dag aan het seksen maar goed.
De oude eigenaar van die ezels miste hen te erg dus ze moesten terug. Inmiddels is er een paardenbak en stal voor 6 paarden gebouwd. Het is altijd gezellig druk daar. Ze zorgen gelukkig heel goed voor de paarden. Ik ga ze alleen straks nauwelijks zien want met ons tuinhuis blokkeren we dat uitzicht
Da's dan dus een vaatdoek op rol? Of zie ik het niet goed voor me?quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb een rol keukenpapier met/van bamboe gekocht.
Op dit moment is mijn hoofd aan het verwerken dat iets wat uitziet als keukenrol, afscheurt als keukenrol en bijna net zo voelt als keukenrol…. stevig blijft als het nat wordt en blijkbaar zelfs in de wasmachine kan
Heel goed in de wasmachine kan zelfsquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb een rol keukenpapier met/van bamboe gekocht.
Op dit moment is mijn hoofd aan het verwerken dat iets wat uitziet als keukenrol, afscheurt als keukenrol en bijna net zo voelt als keukenrol…. stevig blijft als het nat wordt en blijkbaar zelfs in de wasmachine kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Küchenschwämmen![]()
Aber die heb ik nog niet in gebruik genomen.Ik heb natuurlijk bijna die hele rol bamboevaatdoeken ook nog. En in het echt gebruik ik m'n halbblads.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Goed om te horen! Ik vind het wasmachine verhaal ook nog doodeng. Bij de eerste ronde gaat er een waszakje omheen. Want het klopt gewoon nietquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel goed in de wasmachine kan zelfs
Ik vind het nogal eng, in de vrees voor pluis aan alles, maar ze kunnen goed in de wasmachine én worden daar alleen maar beter van (als vaatdoek. Zijnde).
Ja brrrrr stinkende vaatdoekjes huuhquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goed om te horen! Ik vind het wasmachine verhaal ook nog doodeng. Bij de eerste ronde gaat er een waszakje omheen. Want het klopt gewoon niet![]()
![]()
Maar in de wasmachine moeten ze, anders wordt het het bacterie broeinest waar ik in vaatdoekjesland zo’n hekel aan heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |