Blijft wonderbaarlijk, strijdgroepen die hun escalatie groter willen trekken door juist Frankrijkś gastheerschap te bedreigen.quote:
Ik heb het nergens over alle media pro Palestijns. Ik verwoord het netjes met media die pro-Palestina berichtgeving verspreiden. Zoals jouw gehate NRC ook berichten plaatst die daar diametraal tegenover staan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vraagt naar de bekende weg, maar ok.
Dat zijn vooral de wat meer rechts en conservatieve media zoals in Nederland de Telegraaf, het Financieel Dagblad, GeenStijl en Elsevier. En ook christelijke media zoals de EO en RD zijn volgens mij niet pro-Palestijnen.
In het buitenland heb je veel media die niet pro-Palestijnen zijn, denk aan The Telegraph, New York Post, The Spectator, Wall Street Journal, The Free Press, Daily Mail, USA Today, Fox News en Daily Wire.
En dan heb je natuurlijk ook nog Joodse en Isralische media zoals The Times of Israel, Tablet Magazine, The Forward, ynet, Jewish News Syndicate, Jerusalem Post enzovoort.
Veel Duitse media zijn trouwens ook behoorlijk objectief rondom deze oorlog, dat is mooi om te zien.
Kortom, je had beter kunnen vragen wel media wl pro-Palestijnen zijn, die lijst is korter maar het betreft wel hele invloedrijke media, met een hele grote groep kijkers en lezers. Ik heb ook nooit gezegd dat alle media pro-Palestijnen zijn, dat heb jij er zelf van gemaakt omdat er hier (niet alleen door mij) een aantal keer media zoals NRC, De Volkskrant, NOS en The Guardian zijn bekritiseerd vanwege hun bespottelijke verslaggeving.
Dat de Palestijnen geen mensen zouden zijn heb je mij niet horen zeggen. Dat zijn de hoofdschuldige zijn van dit langslepende conflict wel, dat is namelijk ook de realiteit.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over alle media pro Palestijns. Ik verwoord het netjes met media die pro-Palestina berichtgeving verspreiden. Zoals jouw gehate NRC ook berichten plaatst die daar diametraal tegenover staan.
Ik heb jou afgelopen jaar zo ongelofelijk vaak zien afgeven op media en alles wat in jouw ogen links of progressief is dat ik me serieus afvroeg of er nog wel iets goed is. De Palestijnen zijn geen mensen en alles is de schuld van de palestijn, is het niet nu dan wel gisteren en anders honderd jaar geleden.
Dus. Afgelopen week kwam ICJ weer met een persbericht dus veel media berichten daarover en dan komt israel vaak slecht naar voren. Dat is inherent aan de inhoud van dat persbericht. Ik had daarom bij de helft van de merken niet verwacht dat je ze zou opnoemen omdat die ook kritische berichten verspreiden.
Ander gezegd, China (s)pookt ook in het vuurtje door te "zorgen" als zg onafhankelijke mediator, dat aartsvijanden Hamas en Al-Fatah gaan samenwerken. Dat Isral die samenwerking afwijst, is gezien een bloedig verleden, niet zo vreemd. Dat China 'helpt' lijkt vooral om haar geopolitieke invloed te versterken.quote:bron: APnews8:34 PM GMT+2, July 23, 2024
RAMALLAH, West Bank (AP) — Palestinian factions and bitter foes Hamas and Fatah signed a declaration in China vowing to form a unity government to govern the occupied West Bank and Gaza Strip following the end of the Israel-Hamas war.
The agreement announced in Beijing on Tuesday, which also included 12 smaller Palestinian parties, could start the thawing of relations and potential reconciliation of the two heavyweights of Palestinian politics who have long been at odds over the governance of the Palestinian territories.
Israel has ruled out any initiative that would lead to Hamas or the Fatah-dominated Palestinian Authority governing Gaza, and the China deal offers only a broad outline on how Fatah and Hamas would work together.
quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:57 schreef Vallon het volgende:
In China lijken de vijanden van elkaar, de handen ineengeslagen te hebben om hun vredesvoorstellen te lanceren.
quote:Maar in de toelichting tijdens de afsluitingsceremonie door China's MinBuz zijn meteen al een aantal zaken opmerkelijk. Hij zegt namelijk: "The core outcome of the reconciliation dialogue among Palestinian factions held in Beijing is to specify that the Palestine Liberation Organization (PLO) is the sole legitimate representative of all the Palestinian people. (...) The most significant highlight is the agreement to form an interim national reconciliation government focused on the post-war governance of Gaza."
Opmerkelijk dat Hamas hiermee zijn rol als vertegenwoordiger van 'het Palestijnse volk' op zou geven en vervolgens op zou gaan in de Palestijnse Autoriteit, waar het in 2007 de Gazaanse burgeroorlog tegen won. Ook is de Palestijnse Autoriteit voorstander van een tweestatenoplossing en erkent het Israls bestaansrecht, terwijl Hamas Israls bestaansrecht n bestaan niet erkent.
https://www.geenstijl.nl/(...)sverklaring-in-china
quote:In de verklaring wordt nadrukkelijk afstand genomen van de Verenigde Staten. De Palestijnen moeten zich verenigen om de "zionistische agressie en de genocidale oorlog" te stoppen die wordt gevoerd "met de steun en deelname van de Verenigde Staten van Amerika", staat er.
https://nos.nl/artikel/25(...)ring-voor-verzoening
Burgerslachtoffers zijn mooi meegenomen voor Isral.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 11:01 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zo dan, ze kunnen dus ook targets uitschakelen zonder tientallen burgerslachtoffers?!
Wat is dit voor een rare opmerking voor een mod? Sowieso, "definitief af" omdat hij de waarheid benoemt? Oekrane vecht tot ook anders dan de Palestijnse terroristen?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toen was je wel definitief af.
Man man man.
Zo'n gekleurde bron kun je toch niet serieus nemen? Kom op zeg. Op serieuze midden- en linkse media ben je ultra kritisch maar zo'n rechtse pro-Isral Twitteraar met selectief in elkaar gezette videos slik je voor zoete koek. Bizar.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het is erg belangrijk om een onderscheid te maken tussen Hamas en de Palestijnen zo vertellen velen (in de media) vaak. Hamas is natuurlijk niet goed, maar de Palestijnen zijn lieve, onschuldige mensen die onderdrukt worden door het gemene Isral en slechts vrede en een tweestatenoplossing willen. Man man man, wat moet je naef zijn om dat nog te geloven.
[ twitter ]
Quote eens iemand die stelt dat het lieve onschuldige mensen zijn die een twee staten oplossing willen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het is erg belangrijk om een onderscheid te maken tussen Hamas en de Palestijnen zo vertellen velen (in de media) vaak. Hamas is natuurlijk niet goed, maar de Palestijnen zijn lieve, onschuldige mensen die onderdrukt worden door het gemene Isral en slechts vrede en een tweestatenoplossing willen. Man man man, wat moet je naef zijn om dat nog te geloven.
[ twitter ]
Op basis waarvan concludeer je dat dit een selectief in elkaar gezette video zou zijn?quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Zo'n gekleurde bron kun je toch niet serieus nemen? Kom op zeg. Op serieuze midden- en linkse media ben je ultra kritisch maar zo'n rechtse pro-Isral Twitteraar met selectief in elkaar gezette videos slik je voor zoete koek. Bizar.
Yep en het is bijna standaard dat zg onafhankelijke journalisten wordt "gevraagd" hun subjectieve verklaarde materiaal te vernietigen, willen ze in levend zijnd nog toegang krijgen tot Palllywood. Bert zot ook dat je jounalisten vaak "fixers" nodig hebben om hun reportages te maken. Veelal komen ze niet een op locatie en moeten het dan maar doen met wat ze krijgen aangereikt (als of of niet hapklaar doorgestuurd via persbureaus).quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Stemmingmakerij, zat er natuurlijk dik in bij links-progressief elementen die opkomen voor het leed dat 'hun' verkozen burgers wordt aangedaan. Benieuwd wie Pelosi in welke dubbelrol wel in de Kamer wil hebben.quote:
Zo lastig is het niet om die beestjes binnen te smokkelenquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:22 schreef Za het volgende:
[..]
Deze lui hebben gewoon medewerking gehad van het hotel/de bewaking.
Geheel in overeenstemming met de EU richtlijn: eet meer insectenquote:
Wel lekker duurzaamquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Geheel in overeenstemming met de EU richtlijn: eet meer insecten![]()
![]()
![]()
Zelfs de baas van Mossad heeft Netanyahu bekritiseerd omdat die geen deal wil sluiten met Hamas. Dus kennelijk zijn niet alleen de families het met jou oneens.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:33 schreef Oud_student het volgende:
Wat bij mijn weten nog niet aan de orde is gekomen is de vraag waarom er zoveel mensen protesteren tegen Netanyau m.b.t. het vrijkrijgen van de gijzelaars.
Je kunt toch niet ingaan op alle eisen van de terroristen?
Ik begrijp dat als het je eigen kind/vader/moedr/etc is dat je dan niet meer objectief kunt denken.
Als ik familie zou zijn van de ontvoerden, dan zou ik iets organiseren (geld, intelligence, huurmoordenaars etc) om de schuldigen te doden. Op deze wijze Hamas onder druk zetten.
Principieel moet je nooit met terroristen onderhandelen.
Ik denk dat dit de bekende riedel gaat worden waar mensen werkelijk bedenken dat er te onderhandelen is met misdadigers die er juist hun leefwijze van maken met geweld te pakken wat ze willen hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:42 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zelfs de baas van Mossad heeft Netanyahu bekritiseerd omdat die geen deal wil sluiten met Hamas. Dus kennelijk zijn niet alleen de families het met jou oneens.
Een conference room kun je toch niet zomaar in, zware bewaking ook altijd rond een Isralische delegatie. Ik denk echt hulp gehad.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:32 schreef Ali_boo het volgende:
Zo lastig is het niet om die beestjes binnen te smokkelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |