quote:Dit alcoholische drankje uit de jaren 90 maakt een comeback. Waarom is het zo populair?
Voor millennials is het een oude bekende: Bacardi Breezer was hét partydrankje in de jaren 90 en 2000. Lang vergeten, maar nu weer razend populair in Nederland. En ook in ons land stijgt de populariteit van dit kleurrijke, alcoholische drankje. Hoe komt dat en wat is het juist? Cocktail- en drankexpert Hannes Desmedt: “Het bevat evenveel alcohol als pils, maar smaakt naar limonade.”
Zo’n 20 jaar geleden was het drinken van Bacardi Breezer haast een ritueel. “Talloze millennials, zoals ik, maakten op die manier vaak voor het eerst kennis met alcohol”, vertelt sommelier en cocktailexpert Hannes Desmedt. Het kleurrijke drankje kent zijn oorsprong in de jaren 1990 in de Verenigde Staten en komt in veel verschillende smaken als appelsien, mango, aardbei of watermeloen. Algauw zette dit grote succes van de kant-en-klare cocktail uit een fles zich voort in Europa, India, Canada en Australië. Dan werd het plots jarenlang stil, tot nu.
Het drankje is weer populair in Nederland. Hoe zit dat bij ons?
Bij onze Noorderburen vliegt het zoete mixdrankje nu weer massaal over de schappen, schrijft de Nederlandse krant AD. Na een korte rondvraag blijkt dat Bacardi ook in België opnieuw aan populariteit wint, bevestigt Johan Braekers, aan- en verkoopdirecteur bij drankengroothandel Prik & Tik. “Eind vorig jaar merkten we al een lichte stijging op”, zegt hij. “Dit voorjaar en vooral deze zomer kreeg de verkoop van Breezer een nog grotere boost. Vooral bij zomerbars en voor andere festiviteiten is de vraag naar dit drankje heel groot.”
Winkelketen Aldi biedt elke zomer al Breezer van hun huismerk ‘Blizzard’ aan. “Maar zulke ready-to-drink cocktails zijn nu weer helemaal aan het opkomen”, zegt woordvoerder Tine De Keersmaker bij Aldi. “De verkoop ervan hangt heel sterk samen met het weer. Vooral bij zomerse temperaturen is dit een geliefd aperitief.”
https://www.hln.be/eten/d(...)o-populair~a42bc03d/
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Oh dat vond ik 20 jaar geleden ook wel lekker.
Drink sowieso al jaren geen alcohol meer.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Is je smaak inmiddels verbeterdanders?
Vind het nog steeds lekkerquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Laat Breezer daar nu net berucht om zijn.........je proeft de alcohol niet eensquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Drink sowieso al jaren geen alcohol meer.
Ik twijfelde nog tussen de foto in de OP of deze:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef Shotty het volgende:
Die zooi was lekker als je 16 was, maar je mag toch geen drank verkopen aan -18?
Niet dat het meisje in de OP de 16 gepasseerd was 😂
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vast een hoop users op dit forum met hele mooie herinneringen aan dit drankje en de gebruikers daarvan.
Die tijd van grote discotheken was ook leuk. Ik vond die megacomplexen met allerlei verschillende zalen en muziekstijlen altijd tof om te bezoeken. Bestaan zulke uitgaansgelegenheden eigenlijk nog?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:54 schreef Flitsbezorger het volgende:
Sow, krijg gelijk flashbacks naar mooie avonden in de Hollywood of Outland in Rotterdam als jong pikkie.
Via MSN of PP2G afspreken met dames, eenmaal binnen trakteren op een Breezer, schuren op K-Liber.
Leuke tijd (komt vast door de nostalgie).
Of kortweg 'BrEeZaH' toch?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Breezersletje"
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Ik herinner me dat Hollywood in Rotterdam ook wel Snollywood werd genoemd.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:54 schreef Flitsbezorger het volgende:
Sow, krijg gelijk flashbacks naar mooie avonden in de Hollywood of Outland in Rotterdam als jong pikkie.
Alcazar is onlangs dicht gegaanquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die tijd van grote discotheken was ook leuk. Ik vond die megacomplexen met allerlei verschillende zalen en muziekstijlen altijd tof om te bezoeken. Bestaan zulke uitgaansgelegenheden eigenlijk nog?
Klopt. Ideaal.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herinner me dat Hollywood in Rotterdam ook wel Snollywood werd genoemd.
Daar heb ik veruit de meeste voetstappen liggen. Geweldige tent. Maar daar was al heel wat jaren geen zaterdagvonddiscotheek meer toch? Was meer een evenementencentrum geworden voor zover ik weet, met incidenteel nog een dancefeestje.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alcazar is onlangs dicht gegaan
voetbalmanager2 in STA / [Rotterdam] #225
vreetboeiquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Vervangen door festivals. In Tilburg is voor 1 uur niets te doen in de kroeg. Iedereen zit op de terrassen, ook in de winter.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die tijd van grote discotheken was ook leuk. Ik vond die megacomplexen met allerlei verschillende zalen en muziekstijlen altijd tof om te bezoeken. Bestaan zulke uitgaansgelegenheden eigenlijk nog?
Dat waren tijden hequote:Tandarts adviseert bier in plaats van mixdrankje
Tja, tijden en interesses veranderen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vervangen door festivals. In Tilburg is voor 1 uur niets te doen in de kroeg. Iedereen zit op de terrassen, ook in de winter.
Toen mocht dat nog wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef Shotty het volgende:
Die zooi was lekker als je 16 was, maar je mag toch geen drank verkopen aan -18?
Die van 16 hoefde je ook heel wat minder Breezers te geven dan die van 18.quote:
Ik vond het prima toen ik 14/15 was.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laat Breezer daar nu net berucht om zijn.........je proeft de alcohol niet eens
Je bedoeld de smaak of dat je geen alcohol proeft terwijl dat er wel in zit?quote:
Soort van. Is de Maassilo, maar voor zover ik weet programmeren ze nu meer feesten voor verschillende muziek- en dansstijlen. Niet meer een standaard discotheek waar je gewoon heenging op zaterdag en er geen specifiek thema of feest was. Je had in die tijd wel speciale avonden als FLIRT of iets dergelijks. Het zat voordat het op Zuid zat ook nog enige tijd in een loods op het Lloyd-kwartier.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik herinner me dat er op Zuid ook een grote discotheek was, de Now & Wow.
Bestaat die nog?
De smaak.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bedoeld de smaak of dat je geen alcohol proeft terwijl dat er wel in zit?
Dan kan je ook nu weer een enkele Breezer drinken. De smaak zal hetzelfde zijn en de alcohol proef je niet.quote:
Waarom zou je je daar voor schamen?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Breezer, Smirnoff Ice, Flügel en Corona Extra. Ik schaam me rot dat ik zie rotzooi gedronken heb tijdens het uitgaan als tiener.
Gelukkig ontdekte ik daarna snel stouts, ales, whiskies en ciders in de Irish Pub.
Het is ook bij het AD te lezen, maar dat is een premiumartikel dus moest ik HLN wel gebruiken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
Is dit een nieuws of heefr bacardi een advertentie gekocht in het jasje van een nieuwsbericht?
Time Out in Gemert destijdsquote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar ben ik maar enkele keren geweest, was een eindje uit de buurt.quote:
(voormalig) Breezer sletje gespot 😱quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
Dit zal inderdaad geen nieuws zijn, dit is een door Bacardi de wereld in geslingerde campagne. Als je maar hard genoeg roept dat je terug bent, gaan mensen het misschien wel weer bestellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
Is dit een nieuws of heefr bacardi een advertentie gekocht in het jasje van een nieuwsbericht?
Klinkt juist goed. Als tiener vond ik de smaak van Breezers best oke, maar dat spul was zelfs voor mij als tiener gewoon te zoet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:44 schreef Cruzinats het volgende:
Tijdje terug bij de lidl een paar flesjes gekocht, breezer is bij lange na niet meer zo zoet als vroeger.![]()
Watermeloen was nog wel oke, maar lime was ronduit zuur, bah.
Een paar waar nog veel Polen komen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er is een hoop veranderd sindsdien:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Maar breezers is toch vooral wat 14 tot met 18 jarigen namen in de jaren 00?
Haha dat filmpje kwam ook gelijk bij me op.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is een hoop veranderd sindsdien:
Jonge vrouwen die roepen dat mobieltjes overbodig zijn en dat ze zo'n ding helemaal nooit willen hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha dat filmpje kwam ook gelijk bij m'n op.
Voor de zekerheid. Mijn bericht was geen aanval of iets dergelijks richting jou. (zelfs) De Volkskrant heeft in het verleden al een paar keer een nieuwsbericht geplaatst waarbij ergens ver weg in een hoekje in kleine letters staat dat het een promotie/reclame is. Het AD/HLN doet in dit geval volgens mij hetzelfde want het is inhoudsloos, geen cijfers, wat nieuwe drankjes en verder niks. Ik mis de melding dat ze er geld voor ontvangen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is ook bij het AD te lezen, maar dat is een premiumartikel dus moest ik HLN wel gebruiken.
https://www.ad.nl/rotterd(...)maal-terug~a74a20e4/
Thanks.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor de zekerheid. Mijn bericht was geen aanval of iets dergelijks richting jou. (zelfs) De Volkskrant heeft in het verleden al een paar keer een nieuwsbericht geplaatst waarbij ergens ver weg in een hoekje in kleine letters staat dat het een promotie/reclame is. Het AD/HLN doet in dit geval volgens mij hetzelfde want het is inhoudsloos, geen cijfers, wat nieuwe drankjes en verder niks. Ik mis de melding dat ze er geld voor ontvangen.
Hehe :-) beiden geven het probleem van breezers aan: het is met limonade, en wordt gedronken door veel te jonge kinderen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik twijfelde nog tussen de foto in de OP of deze:
[ afbeelding ]
Had beter die laatste kunnen kiezen, zeker?
Ja, toen wel. Maar waarom is het dan nu weer zo populair?quote:
Lunenburg in Loosbroek.quote:
En EditieNL nam het al vrij serieus over. Al kan ik het op hun site nergens vinden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Dit is geen nieuws, maar een advertentie verkapt als nieuwsbericht. Van de week ook al op de radio. Hoe opzichtig wil je het hebben.
Dat was ongeveer in dezelfde tijd. Met name Flügel herinner ik me van de vroege 00's.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 04:32 schreef Zoddie het volgende:
In mijn tijd was het Safari - jus, Blue Curacao en Flügel.
Je spreekt jezelf hier nogal tegen...quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:46 schreef Paddo het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad geen nieuws zijn, dit is een door Bacardi de wereld in geslingerde campagne. Als je maar hard genoeg roept dat je terug bent, gaan mensen het misschien wel weer bestellen.
Ik ben alleen bang dat de tijd van Breezer voorbij is. Het drankje heeft een aardig "kinder-imago": voor jongeren die nog niet gewend aan alcohol zijn en het vies vinden smaken, hebben we iets waarbij je door de zoetigheid geen alcohol meer proeft. En laat nou net de doelgroep van Breezer geen alcohol meer mogen kopen.... In Duitsland is zelfs een speciale belasting op dit soort drankjes, omdat ze smaak- en marketingtechnisch op kinderen/jongeren mikken. Daarom is Breezer in 2017 gestopt met de verkoop in Duitsland.
Mag je alcohol promoten überhaupt?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 05:45 schreef FvanS het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf hier nogal tegen...
Breezer richt zich inderdaad op jongeren, dus waarom zouden ze dan volgens jou reclame maken in de ouderwetse media, waar de jeugd nauwelijks naar kijkt. Marketingtechnisch totaal niet interessant. Kunnen ze beter wat jonge influencers aantrekken voor platforms als tiktok/insta/snapchat.
Kennelijk (nog) welquote:
https://www.trimbos.nl/ke(...)arketing-en-reclame/quote:Er is in Nederland geen wetgeving die online alcoholreclame via sociale media reguleert.
En de lege flesjes die op je kamer stonden. Van elke kleur eenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vast een hoop users op dit forum met hele mooie herinneringen aan dit drankje en de gebruikers daarvan.
mensen waren toen nog gelukkig (zonder)quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit dus ging wekelijks uit op mijn 15de. Op je 18de was je routine.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Onder de 16 werd meestal ook niet zo heel moeilijk over gedaan.
Het is nu breezer woke.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zijn de sletjes ook weer terug?
Breezer zonder sletjes is toch als cola zonder prik.
De huidige generatie gebruikt dat ding ook op een andere manier. Bellen is eng ofzo… Alles via txt.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 07:47 schreef Loverboii het volgende:
[..]
mensen waren toen nog gelukkig (zonder)
lekker lafjesquote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De huidige generatie gebruikt dat ding ook op een andere manier. Bellen is eng ofzo… Alles via txt.
Wat geweldig gedistingeerd van jequote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
Breezer, Smirnoff Ice, Flügel en Corona Extra. Ik schaam me rot dat ik zie rotzooi gedronken heb tijdens het uitgaan als tiener.
Gelukkig ontdekte ik daarna snel stouts, ales, whiskies en ciders in de Irish Pub.
ik was meer van de smirnoff ice inderdaad. Dan vooral Smirnoff Ice black, maar dat heeft volgens mij maar kort bestaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Ohja Smirnoff Ice, ik was vergeten dat het bestond.
Flügel is wel een blijvertje gebleken. Dat kwam ik de laatste jaren nog wel vaker tegen op feestjes.
Het is nog steeds top spul. Vooral die ananas variant.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:49 schreef Ama het volgende:
De tijd dat er nog geen social media was, en de mensen veel socialer warenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nooit geiced? Dat is volgens mij nog steeds een dingquote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Ohja Smirnoff Ice, ik was vergeten dat het bestond.
Flügel is wel een blijvertje gebleken. Dat kwam ik de laatste jaren nog wel vaker tegen op feestjes.
Niet eens zo lang geleden, maar het lijkt een ander leven.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De tijd dat er nog geen social media was, en de mensen veel socialer waren
Nee ik vond het altijd veel te dure troep voor mn studentenbudget en dronk altijd bier.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nooit geiced? Dat is volgens mij nog steeds een ding
De breezertijd had eigenlijk een soort voorloper van de social media tijd. Je had toen natuurlijk al MsN en CU2 en Sugababes/Superdudes. Liep een beetje samen met dat internet breed over de bevolking toegankelijk werd..quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet eens zo lang geleden, maar het lijkt een ander leven.
Ik mis deze tijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De breezertijd had eigenlijk een soort voorloper van de social media tijd. Je had toen natuurlijk al MsN en CU2 en Sugababes/Superdudes. Liep een beetje samen met dat internet breed over de bevolking toegankelijk werd..
Alleen zat er toen nog enkel jeugd op die oer social media en werd het niet serieus genomen als volwassenen communicatie middel.
Gemengde gevoelens, maar dat ligt ook deels aan m'n eigen gemoedstoestand en gedrag destijds.quote:
Nee dankje.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:46 schreef Maharski het volgende:
Zullen we het anders eens even over de enorme schadelijke effecten van alcohol gaan hebben?
Nee.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:46 schreef Maharski het volgende:
Zullen we het anders eens even over de enorme schadelijke effecten van alcohol gaan hebben?
Ingebed tussen videoclips met een balk vol appjes ergens op het scherm (in 2002 waren het sms'jes).quote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:47 schreef Hexagon het volgende:
Gaan we ook weer megadiscotheken oprichten met veel zalen, vol zweterige jongeren met goedkope parfum, waar Menthal Theo op bezoek kan met een nieuw programma.
Saus erop of ernaast?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:47 schreef Eightyone het volgende:
Cu2. Met al die vragenlijsten die zo spits mogelijk beantwoord moesten worden.
Die vragenlijstjes waren een van de eerste vormen van Social Engineering. En iedereen vulde ze gewoon vrijwillig in, want geen idee wat voor content je verder op je profiel moest zettenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:47 schreef Eightyone het volgende:
Cu2. Met al die vragenlijsten die zo spits mogelijk beantwoord moesten worden.
[..]
Gemengde gevoelens, maar dat ligt ook deels aan m'n eigen gemoedstoestand en gedrag destijds.
Ik heb een pittige mening over “mensen” die saus over de patat gooien.quote:
Dan zouden het aantal foto's op Tinder waar ze met een breezertje in de hand staan significant moeten toenemen.quote:
Jij wachtte braaf tot je 16 was?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Nooit die bende op, toen ik alcohol mocht drinken was dat volgens mij al over de hype heen.
Lekker nummer nog steeds hoor. Het origineel ook trouwens.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:20 schreef Hexagon het volgende:
Het is pas echt terug als dit opnieuw een hit wordt
Toch wel het volkslied van de Breezerjugend.
Want dat schrijf ik?quote:
Hahaha jaaaa, helemaal vergeten deze! Maar die is van 2002, toen was de Breezer al een beetje op z’n retour toch? Ik mis die tijd echt wel, een beetje het uitgaansleven ontdekken en van feestje naar feestje hoppen, freewheelend het VWO door. Echt alleen maar goede herinneringen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:20 schreef Hexagon het volgende:
Het is pas echt terug als dit opnieuw een hit wordt
Toch wel het volkslied van de Breezerjugend.
En nog het allerbelangrijkste; iedereen had een mobiel om te bellen of te smsen, niet om er uren op te turen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha jaaaa, helemaal vergeten deze! Maar die is van 2002, toen was de Breezer al een beetje op z’n retour toch? Ik mis die tijd echt wel, een beetje het uitgaansleven ontdekken en van feestje naar feestje hoppen, freewheelend het VWO door. Echt alleen maar goede herinneringen.
Ik kreeg op m’n 15e al Breezer en andere smerige mixdrankjes van m’n ouders zodat ik kon wennen aan alcohol
En je smsjes kosten geld, dus korte je de berichten in.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En nog het allerbelangrijkste; iedereen had een mobiel om te bellen of te smsen, niet om er uren op te turen.
In 2002 was juist het omslagmoment. Daarvoor was Breezer nog een hip drankje voor yuppen. Maar het "breezersletje" kwam pas echt dat jaar in toen tieners het massaal gingen drinken. Kun je ook terugzien in oude FOK-posts. In 2002 werd dat woord ongeveer uitgevonden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha jaaaa, helemaal vergeten deze! Maar die is van 2002, toen was de Breezer al een beetje op z’n retour toch? Ik mis die tijd echt wel, een beetje het uitgaansleven ontdekken en van feestje naar feestje hoppen, freewheelend het VWO door. Echt alleen maar goede herinneringen.
Ik kreeg op m’n 15e al Breezer en andere smerige mixdrankjes van m’n ouders zodat ik kon wennen aan alcohol
Een opleving in 2008?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In 2002 was juist het omslagmoment. Daarvoor was Breezer nog een hip drankje voor yuppen. Maar het "breezersletje" kwam pas echt dat jaar in toen tieners het massaal gingen drinken. Kun je ook terugzien in oude FOK-posts. In 2002 werd dat woord ongeveer uitgevonden.
https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc
Ik mijn beleving was die Breezahcultuur een beetje van 2002 tot ongeveer 2005 en verdween het daarna vrij geruisloos.
Wat is dit nou voor bijzondere redenatie? Jij hebt een theorie (die ik niet deel), in IN JOU theorie zou mijn antwoord zichzelf tegenspreken. En dus is van tegenspreken geen sprake. Een ezelsbruggetje: jezelf tegenspreken kan niet met van anderen argumenten waar je niet in gelooft....quote:Op zaterdag 20 juli 2024 05:45 schreef FvanS het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf hier nogal tegen...
Breezer richt zich inderdaad op jongeren, dus waarom zouden ze dan volgens jou reclame maken in de ouderwetse media, waar de jeugd nauwelijks naar kijkt. Marketingtechnisch totaal niet interessant. Kunnen ze beter wat jonge influencers aantrekken voor platforms als tiktok/insta/snapchat.
Ik eet gewoon met bestek dus ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:16 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik heb een pittige mening over “mensen” die saus over de patat gooien.
Alleen bij een patatzakje is dat gedoogd
Ja, misschien bekijk ik ‘t vanuit m’n eigen perceptie. In 2002 was ik 16 en toen leerde ik ongeveer wel bier waarderen en vond ik alle mixdrankjes niet echt cool meerquote:Op zaterdag 20 juli 2024 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In 2002 was juist het omslagmoment. Daarvoor was Breezer nog een hip drankje voor yuppen. Maar het "breezersletje" kwam pas echt dat jaar in toen tieners het massaal gingen drinken. Kun je ook terugzien in oude FOK-posts. In 2002 werd dat woord ongeveer uitgevonden.
https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc
Ik mijn beleving was die Breezahcultuur een beetje van 2002 tot ongeveer 2005 en verdween het daarna vrij geruisloos.
Die zijn nooit weggeweest, er waren alleen geen breezers voor ze.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Met het drankje Breezer komt het fenomeen breezerslet waarschijnlijk ook weer terug.
En het naampje zal nu anders zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 08:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die zijn nooit weggeweest, er waren alleen geen breezers voor ze.
Verstandige vrouw gespot.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Drink sowieso al jaren geen alcohol meer.
Kijken of iemand online was. Wat een tijd was dat.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:33 schreef Poefbank het volgende:
Br33Z@HSL3TJ3.
♥️♥️♥️Hvj wjnmk wij zijn niet te breken voor altijd samen♥️♥️♥️
Ik had nog een paar telefoonnummers geregeld op TMF chat. Zelfs nog een date gehadquote:Op zondag 21 juli 2024 20:13 schreef Eightyone het volgende:
Of in de TMF Chatbox ouwehoeren met GrotePik3654372 of StijveLul5604389.
En alle Marokkaantjes daar waren drugsdealertjesquote:Op zondag 21 juli 2024 20:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik had nog een paar telefoonnummers geregeld op TMF chat. Zelfs nog een date gehad
quote:Op zondag 21 juli 2024 20:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kijken of iemand online was. Wat een tijd was dat.
Haha ja ik ook een paar. TMF chat was wel goud,quote:Op zondag 21 juli 2024 20:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik had nog een paar telefoonnummers geregeld op TMF chat. Zelfs nog een date gehad
Shandy nooit gebruikt, had er zelfs nooit van gehoord tot mijn huisgenoot op Droevendaal (werkende jongere) van 21 het erover had in '95 dat hij dat als kind kreeg (had ook een coke-probleempje gehad waarvoor hij autoradio's had gestolen).quote:Op dinsdag 23 juli 2024 01:34 schreef ACT-F het volgende:
In mijn tijd was het nog Shandy als je geen bier lustte. Op mijn 12e kreeg ik al bier voorgeschoteld van mijn pa en oom. Om een echte keerl te wordenMooie tijd, toen er nog geen legitimatieplicht was en je als minderjarige peuken en drank kon halen.
Ja, maar vanaf 98 ging het heel snel. In 2000 had iedereen wel een mobiel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jonge vrouwen die roepen dat mobieltjes overbodig zijn en dat ze zo'n ding helemaal nooit willen hebben.
Het lijkt wel een parallel universum.
Veel plezier ermee:quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:46 schreef Paul het volgende:
Hopelijk komt watermelon in de supermarkt
Blue Curacao?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:55 schreef Twiitch het volgende:
Breezer vond ik altijd te duur. We dronken weleens iets soortgelijks maar ben de naam helemaal kwijt. Zat ook in een 30 cl flesje, het was net zo blauw als antivries en je kreeg er een droge mond van omdat het zo zoet was
Denk het wel. Zelden zulke zoete meuk geproefd. Je voelde je tanden gewoon bijna uit je mond vallen bij wijze van spreken. Gore zooi was dat zeg.quote:
Hadden die ook nog een chatbox ja? Klinkt als usernames die doen denken aan Mental Theo die het toch lastig vond van te jonge meisjes af te blijven.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:13 schreef Eightyone het volgende:
Of in de TMF Chatbox ouwehoeren met GrotePik3654372 of StijveLul5604389.
Iig was het een combinatie van dergelijke schimmig overkomende types, relvolk/trollen en gewone, onschuldige pubers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:47 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hadden die ook nog een chatbox ja? Klinkt als usernames die doen denken aan Mental Theo die het toch lastig vond van te jonge meisjes af te blijven.
Na paar keer Googlen gevonden. Het was WKD (wie kent hem nog). Godverdomme zeg, daar heb ik een keer zo van moeten overgeven dat alleen de gedachte aan die smaak me nog steeds tegenstaat. Na 20 jaarquote:
Ach ja MSN. Mensen die alleen maar met "oke" konden antwoorden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De breezertijd had eigenlijk een soort voorloper van de social media tijd. Je had toen natuurlijk al MsN en CU2 en Sugababes/Superdudes. Liep een beetje samen met dat internet breed over de bevolking toegankelijk werd..
Alleen zat er toen nog enkel jeugd op die oer social media en werd het niet serieus genomen als volwassenen communicatie middel.
*meldt zich*quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze deden daar vroegah een stuk minder moeilijk over..... Gen X jonge. Niet die watjes rubbertegel generaties erna.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:58 schreef Shotty het volgende:
Ach ga to eens weg. Zo lang je je niet kapot zuipt kan alcohol best. Ik wordt een beetje moe van die rubberentegelaars die alles wat leuk is maar willen verbieden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:46 schreef Maharski het volgende:
Brothers bestaat al een tijdje niet meer helaas. Mooie tijden daar beleefd.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 12:50 schreef Marsenal het volgende:
Breezers, de gateway naar rohypnol, de Brothers in Bunnik. Mooie tijden.
HaTeRs moEtEn VeRlAtEn
Hehe, klopt :-) maar hoe ga je dit vandaag de dag dan nog slijten? Niet aan de 16 jarige van vandaag de dag, en ook niet aan onze generatie die het nog kent van vroeger…quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:00 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ze deden daar vroegah een stuk minder moeilijk over..... Gen X jonge. Niet die watjes rubbertegel generaties erna.
Je bent gewoon onbewust. Maar stiekem weet je wel beter, dat het gewoon verslavend gif is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Ach ga to eens weg. Zo lang je je niet kapot zuipt kan alcohol best. Ik wordt een beetje moe van die rubberentegelaars die alles wat leuk is maar willen verbieden.
Hoe gaan zuupruimen als jij door het leven vraag ik me wel eens af. Als je alles wat leuk is maar verbied of er gevaar in ziet, heb je dan nog wel een beetje lol in het leven..... laat mensen hun pleziertje toch eens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:22 schreef Maharski het volgende:
[..]
Je bent gewoon onbewust. Maar stiekem weet je wel beter, dat het gewoon verslavend gif is.
Ja, maar is verslavend en slecht voor het lichaam. Net zoals wiet, hasj, suiker, tv, series, social media, FOK!, films, gokken, telefoon, tablet, pc, steroïden, harddrugs. We moeten gewoon de hele teringzooi verbieden en het volk onder de duim houden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:34 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hoe gaan zuupruimen als jij door het leven vraag ik me wel eens af. Als je alles wat leuk is maar verbied of er gevaar in ziet, heb je dan nog wel een beetje lol in het leven..... laat mensen hun pleziertje toch eens.
Een verbod zou zeer terecht zijn. Als alcohol vandaag de dag als nieuwe drug op de markt zou komen, zou het onmiddellijk de status 'harddrug' krijgen en absoluut op de lijst van verboden middelen terecht komen, door de enorme schadelijkheid en verslavende werking.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:34 schreef Donderkonijn het volgende:
Hoe gaan zuupruimen als jij door het leven vraag ik me wel eens af. Als je alles wat leuk is maar verbied of er gevaar in ziet, heb je dan nog wel een beetje lol in het leven..... laat mensen hun pleziertje toch eens.
Jij hebt geen leven of wel? Ik lust wel eens een biertje, doe ook wel eens wat ergers en toch ben ik goed terecht gekomen. Het leven is er om te leven, niet om je druk te maken wat anderen doen. En ik heb ook dat ik tijden niks drink of wat anders doe. Gewoon wilskracht, teveel is nooit goed, maar je moet een beetje lol in het leven hebben anders kan je net zo goed dood zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:56 schreef Maharski het volgende:
[..]
Een verbod zou zeer terecht zijn. Als alcohol vandaag de dag als nieuwe drug op de markt zou komen, zou het onmiddellijk de status 'harddrug' krijgen en absoluut op de lijst van verboden middelen terecht komen, door de enorme schadelijkheid en verslavende werking.
Nee, je mag geen lol maken in het leven. Alcohol komt van de duivel!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:27 schreef Donderkonijn het volgende:
Jij hebt geen leven of wel? Ik lust wel eens een biertje, doe ook wel eens wat ergers en toch ben ik goed terecht gekomen. Het leven is er om te leven, niet om je druk te maken wat anderen doen. En ik heb ook dat ik tijden niks drink of wat anders doe. Gewoon wilskracht, teveel is nooit goed, maar je moet een beetje lol in het leven hebben anders kan je net zo goed dood zijn.
Je bent gewoon onbewust, maar stiekem weet je heel goed waarom je niet uitgenodigd wordt op feestjes.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:22 schreef Maharski het volgende:
[..]
Je bent gewoon onbewust. Maar stiekem weet je wel beter, dat het gewoon verslavend gif is.
Ik word altijd uitgenodigd. Om voorlichting te komen geven.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:57 schreef ems. het volgende:
Je bent gewoon onbewust, maar stiekem weet je heel goed waarom je niet uitgenodigd wordt op feestjes.
Aan al je r&p post te zien geloof ik er weinig van dat jij hier ervaring mee hebtquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je laten pijpen voor een paar Breezers, wat een tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |